Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   MEMORANDUM DE INTELEGERE din 14 decembrie 2011  intre Uniunea Europeana si Romania, privind conditionalitatile specifice de politica economica (primul memorandum suplimentar)*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MEMORANDUM DE INTELEGERE din 14 decembrie 2011 intre Uniunea Europeana si Romania, privind conditionalitatile specifice de politica economica (primul memorandum suplimentar)*)

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 11 martie 2013
---------
    *) Traducere.

    Prezentul memorandum de înţelegere actualizează criteriile specifice de politică economică cuprinse în memorandumul iniţial de înţelegere semnat în luna iunie 2011.
    Memorandumul de înţelegere poate fi amendat în urma acordului reciproc al părţilor sub forma unei actualizări. Actualizarea va intra în vigoare după finalizarea procedurilor interne impuse de legislaţia română.

    Încheiat la Bucureşti la data de 14 decembrie 2011 şi la Bruxelles la data de 27 decembrie 2011, în 5 exemplare originale în limba engleză.

    ROMÂNIA UNIUNEA EUROPEANĂ
    reprezentată de reprezentată de
    Emil Boc, Comisia Europeană
    prim-ministru
                                                   Olli Rehn,
    Gheorghe Ialomiţianu, membru al Comisiei Europene
    ministrul finanţelor publice

    Mugur Constantin Isărescu,
    guvernatorul Băncii Naţionale a României



                                    ROMÂNIA

                            MEMORANDUM DE ÎNŢELEGERE
           privind condiţionalităţile specifice de politică economică
                        (primul memorandum suplimentar)

                               14 decembrie 2011

    Ţinând seama de Decizia Consiliului (UE) 2011/289/UE din data de 12 mai 2011 prin care se acordă asistenţă reciprocă României, această primă actualizare a Memorandumului de înţelegere privind condiţionalităţile de politică economică (MÎ) prezintă în detaliu condiţiile generale de politică economică cuprinse în Decizia de implementare a Consiliului (UE) 2011/288/UE din data de 12 mai 2011 prin care se acordă asistenţă financiară de tip preventiv pe termen mediu României.
    Acest prim memorandum suplimentar de înţelegere actualizează criteriile specifice de politică economică cuprinse în anexa 1 la memorandumul de înţelegere iniţial.*1)
----------
    *1) Memorandumul de înţelegere dintre Uniunea Europeană şi România a fost semnat la data de 29 iunie 2011.

    Pe durata programului de asistenţă financiară al UE/FMI, autorităţile române vor adopta toate măsurile care se impun pentru a asigura implementarea cu succes a programului. În mod special, acestea se angajează să:
    - se consulte cu Comisia Europeană şi cu FMI privind adoptarea unor politici ce nu sunt incluse în acest memorandum, dar ar putea avea un impact substanţial asupra îndeplinirii obiectivelor programului.
    Pentru a facilita monitorizarea programului, autorităţile vor furniza Comisiei Europene şi FMI:
    - toate informaţiile necesare pentru a monitoriza progresele înregistrate pe parcursul implementării programului şi pentru a urmări situaţia economică şi financiară.


    ANEXA 1

                    Criterii specifice de politică economică

    A. Consolidare fiscală

    Nr. Măsuri

    1 Înregistrarea de progrese din punctul de vedere al consolidării
          fiscale în vederea atingerii unui deficit de 4,4% din PIB în 2011
          în termeni de numerar (sub 5% din PIB în termeni ESA) şi a unui
          deficit de sub 3% din PIB în 2012 în termeni ESA.

    2 Asigurarea de rezerve suficiente pe partea de cheltuieli în bugetul
          anului 2011, pentru a se putea compensa orice nerealizare pe partea
          de venituri, astfel încât să se îndeplinească ţinta de deficit de
          4,4% din PIB (sub 5% în termeni ESA).

    3 Înregistrarea de noi progrese în reducerea arieratelor la plată ale
          Guvernului, atât la nivelul autorităţilor centrale, cât şi la nivelul
          autorităţilor locale, după cum este specificat prin ţintele
          cantitative ale programului.

    4 Introducerea unui sistem îmbunătăţit de raportare pentru întreprin-
          derile de stat care sunt deja incluse în definiţia ESA a bugetului
          general consolidat şi de asemenea pentru cele pentru care există
          posibilitatea să fie reclasificate şi incluse în bugetul general
          consolidat de către Eurostat în 2011 şi 2012. Sistemul va trebui să
          impună acestor companii raportarea tuturor datelor necesare pentru
          calculul impactului probabil asupra deficitului bugetului general
          consolidat. Datele vor fi raportate lunar şi în termeni de numerar
          şi vor include, printre altele, o monitorizare lunară a arieratelor,
          subvenţiilor şi transferurilor şi a pierderilor. Raportarea acestor
          date va începe de la data de 1 decembrie 2011.

    5 Prevenirea acumulării de noi arierate şi pierderi pentru companiile
          care au fost reclasificate de către Eurostat ca făcând parte din
          bugetul general consolidat şi pentru acelea pentru care există
          posibilitatea să fie reclasificate în 2011 şi 2012.

    6 Continuarea monitorizării cheltuielilor cu salariile în sectorul
          public şi întreprinderea în timp util a acţiunilor necesare, în
          cazul în care Ministerul Finanţelor Publice sau experţii Comisiei
          estimează că aceste cheltuieli vor depăşi limita de 39 de miliarde
          de RON în 2011 (nu include suma de 1.574 de milioane RON reprezentând
          contribuţii la asigurările sociale pentru militari rezultate în urma
          aplicării noii legi a pensiilor), astfel încât să se asigure
          respectarea acestui plafon. Cheltuielile cu salariile în sectorul
          public vor rămâne sustenabile în perioada 2012-2014 şi vor respecta
          limitele relevante stabilite prin Strategia fiscală pe termen mediu.

    7 Aprobarea legislaţiei de introducere a unui sistem de coplată
          condiţionat de mijloacele materiale pentru serviciile medicale,
          elaborat în cooperare cu Banca Mondială.

    8 În cazul demarării proiectului Nabucco, fapt ce ar impune emiterea
          unei garanţii de stat de către România, plafonul garanţiilor de stat
          definit în Strategia fiscală pe termen mediu va fi temporar ajustat
          în consecinţă. În cazul solicitării de executare a acestei garanţii
          sau a oricăror altor garanţii, vor fi adoptate măsuri compensatorii -
          în măsura în care tratamentul ESA al acestor executări ale garanţiilor
          impune acest lucru - pentru menţinerea deficitului fiscal în ţintele
          (ESA) stabilite.


    B. Guvernanţa fiscală şi reforma structurală în domeniul fiscal

    Nr. Măsuri

    9 Ministerul Finanţelor Publice va primi informaţiile privind bugetele
          spitalelor de la Ministerul Sănătăţii în mod operativ. Ministerul
          Finanţelor Publice va verifica dacă valorile agregate ale bugetelor
          spitalelor corespund cheltuielilor planificate prin bugetul general
          consolidat şi, în caz de necesitate, va adopta în cooperare cu
          Ministerul Sănătăţii măsurile necesare pentru a se evita reacumularea
          de arierate la plată ca rezultat al unor angajamente de cheltuieli
          bazate pe venituri supraestimate.

   10 Îmbunătăţirea procesului de elaborare a bugetelor de investiţii de
          capital prin stabilirea unei liste de proiecte prioritare de
          investiţii pentru care să se asigure finanţarea în următorii 3-5
          ani. Lista de proiecte prioritare se va baza pe studii de
          fezabilitate detaliate şi va ţine seama de criterii precum analiza
          cost-beneficiu, ponderea estimată a finalizării, modul în care a
          fost administrată implementarea proiectului de către minister până
          la momentul respectiv, corespondenţa dintre acestea şi priorităţile
          strategice ale Guvernului, precum şi de analize elaborate de unitatea
          de monitorizare a investiţiilor de capital din cadrul Ministerului
          Finanţelor Publice. Îmbunătăţirea monitorizării şi evaluării
          proiectelor de investiţii la nivelul autorităţilor centrale, în
          special, prin perfecţionarea bazei de date privind investiţiile de
          capital, gestionată de Ministerul Finanţelor Publice, care va conţine
          şi informaţii privind stadiul proiectelor, cum ar fi întârzierile în
          implementare sau depăşirile de costuri. Dezvoltarea bazei de date va
          respecta acelaşi calendar ca şi cel al proiectului IT implementat cu
          asistenţa FMI privind integrarea sistemului de raportare contabilă cu
          sistemul de plăţi al Trezoreriei din Ministerul Finanţelor Publice.
          Continuarea îmbunătăţirii experienţei la nivelul unităţii de
          monitorizare a investiţiilor publice din cadrul Ministerului
          Finanţelor Publice. Pe mai departe, unitatea de monitorizare a
          investiţiilor publice va transmite Guvernului rapoarte trimestriale
          privind stadiul proiectelor de investiţii în derulare şi al
          proiectelor programate. Guvernul va discuta aceste rapoarte şi, dacă
          este cazul, va întreprinde acţiuni operative pentru a elimina
          potenţialele derapaje fiscale sau orice alte probleme legate de
          execuţia bugetului.

   11 Reorientarea cheltuielilor publice de capital în vederea realizării
          unei treceri treptate de la investiţiile finanţate integral din surse
          naţionale la investiţii cofinanţate din fonduri UE; asigurarea
          faptului că ponderea (% din PIB) cheltuielilor de capital ce
          corespund investiţiilor cofinanţate din fonduri UE, inclusiv din
          împrumuturi externe, se va situa în 2012 în jurul valorii de 4,0%
          din PIB şi că aceasta se va menţine ulterior peste ponderea
          investiţiilor ce nu beneficiază de cofinanţare, în concordanţă cu
          Strategia fiscală pe termen mediu; şi asigurarea congruenţei cu
          priorităţile UE.

   12 Întărirea capacităţilor şi expertizei statistice ale Institutului
          Naţional de Statistică din România (INSSE) în domeniul statisticilor
          privind finanţele guvernamentale (SFG). INSSE va transmite semestrial
          rapoarte privind progresele înregistrate.

   13 Transmiterea către serviciile Comisiei a primului raport privind
          implementarea de metode convenţionale pentru soluţionarea fraudei
          TVA, până la data de 10 decembrie 2011.

          Managementul datoriei

   14 Analiza (şi, în acest context, agrearea împreună cu personalul
          Comisiei), actualizarea şi publicarea strategiei de management al
          datoriei în mod anual, respectiv, în contextul prezentului program,
          până în trimestrul întâi al anului 2012 şi, respectiv, până la
          finele lunii decembrie 2012.


    C. Reglementarea şi supravegherea sistemului financiar

    Nr. Măsuri

   15 Adoptarea până la finele lunii noiembrie 2011 a amendamentelor la
          Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind măsurile de
          stabilizare, inclusiv competenţe în materie de bridge bank. Totodată,
          pentru a asigura implementarea acestor măsuri şi întărirea
          mecanismelor de siguranţă financiară până la finele anului,
          autorităţile vor adopta următoarele măsuri: (i) Fondul de Garantare
          a Depozitelor (FGD) va adera la Comitetul Naţional pentru Stabilitate
          Financiară în calitate de membru cu drepturi depline; (ii) Banca
          Naţională a României (BNR) şi FGD vor semna un memorandum de
          înţelegere ce va include procedurile corespunzătoare pentru
          îmbunătăţirea schimbului de informaţii,asigurarea identificării
          timpurii a instituţiilor de credit cu probleme şi elaborarea
          planurilor de rezervă pentru situaţii neprevăzute prin care se
          stabileşte cum vor fi tratate aceste instituţii; (iii) Sub îndrumarea
          direcţiei de supraveghere, BNR va crea un grup de lucru comun BNR-FGD
          ce îşi va propune, printre altele, să elaboreze planurile de rezervă
          pentru situaţii neprevăzute şi să finalizeze procedurile operaţionale
          intra- şi interinstituţionale.

          Pentru a consolida în continuare capacitatea FGD de a finanţa măsurile
          de restructurare a băncilor, inclusiv competenţele în materie de
          bridge bank, autorităţile se vor asigura că FGD are acces la finanţare
          suficientă pentru a îndeplini aceste atribuţii. Aşadar, va fi eliminat
          plafonul prin care se limitează finanţarea publică a FGD la resursele
          acumulate în contul de privatizare. Autorităţile vor realiza, până la
          finele lunii noiembrie 2011, amendamentele legislative care se impun
          pentru a se asigura că fondurile suplimentare necesare pentru ca FGD
          să îşi îndeplinească obligaţiile sunt puse la dispoziţie prin
          operaţiuni de trezorerie ale Ministerului Finanţelor Publice (MFP).
          Împrumuturile către FGD vor fi puse la dispoziţie de MFP în termen de
          5 zile lucrătoare, în termenii şi condiţiile agreate de acesta din
          urmă.

   16 Adoptarea tuturor modificărilor legislative necesare Legii nr. 503/
          2004 privind redresarea financiară şi falimentul societăţilor de
          asigurare, cu modificările ulterioare, pentru a garanta, printre
          altele: (i) corelarea cu prevederile Legii nr. 32/2000 privind
          activitatea de asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu
          modificările şi completările ulterioare, şi cu prevederile legii
          generale privind falimentul; (ii) extinderea domeniului de
          aplicabilitate al acestei legi asupra societăţilor de reasigurare;
          (iii) introducerea unor prevederi privind dizolvarea şi lichidarea
          voluntară. Autorităţile se vor asigura că legea de modificare a
          Legii nr. 503/2004 va fi transmisă Parlamentului până la finele
          anului. Ulterior, aceasta va fi adoptată până la finalul lunii
          aprilie 2012.

   17 Pentru a continua să asigure stabilitatea financiară, BNR va urmări
          ca orice proces viitor de consolidare în sectorul bancar să aibă ca
          rezultat apariţia unor instituţii de credit bine capitalizate şi
          susţinute de o bază solidă de acţionari din mediul privat.

   18 Pentru a introduce Standardele internaţionale de raportare financiară
          (SIRF) în sectorul bancar la începutul anului 2012, BNR se va asigura
          că, în cazul în care provizioanele prudenţiale depăşesc provizioanele
          SIRF, calibrarea filtrelor prudenţiale pentru provizioane şi
          solvabilitate va păstra în mod substanţial abordarea curentă şi nu va
          conduce la o reducere a indicatorilor de solvabilitate ai băncilor
          comparativ cu regimul actual de provizionare. BNR va finaliza
          consultările cu comunitatea bancară pentru a ajunge la o înţelegere
          comună privind aspectele legate de calibrare până la finele lunii
          noiembrie 2011. Sumele nete care vor apărea la începutul anului 2012
          din reluarea provizioanelor ca urmare a noului tratament contabil şi
          care sunt tratate ca rezultat reportat din provizioanele specifice
          pentru susţinerea capitalului de reglementare nu vor fi impozitate
          atât timp cât ele sunt menţinute în contul de rezultat reportat.
          Autorităţile se vor asigura că, pe o bază continuă, provizioanele
          SIRF, precum şi orice alte filtre prudenţiale suplimentare aplicate
          de BNR sunt deductibile în scopuri fiscale atunci când sunt
          constituite şi sunt supuse impozitării atunci când sunt reluate.
          Pentru a-şi menţine capacitatea actuală de supraveghere eficientă a
          sectorului bancar, BNR îşi va consolida expertiza în domeniul SIRF,
          inclusiv prin consultarea cu experţi internaţionali.

   19 Deoarece păstrarea disciplinei în domeniul creditării şi evitarea
          hazardului moral în rândul debitorilor contribuie în mod semnificativ
          la îmbunătăţirea stabilităţii financiare, ne vom abţine în continuare
          de la adoptarea unor iniţiative legislative (cum ar fi proiectul de
          lege privind insolvenţa persoanelor fizice sau propuneri privind
          legea privind colectarea debitelor), care ar putea afecta negativ
          disciplina în domeniul creditării.


    D. Reforme structurale

    Nr. Măsuri

   20 Implementarea planurilor de acţiune adoptate ca răspuns la
          constatările analizelor funcţionale. Raport trimestrial de progres
          începând din ianuarie 2012.

   21 Modernizarea şi raţionalizarea relaţiilor dintre diferitele niveluri
          ale administraţiei şi dintre administraţie şi cetăţeni şi companii,
          printr-o mai mare utilizare a schimbului electronic de date şi a
          interfeţelor online.

          Pieţele de produse

   22 Notificarea legilor relevante pentru transpunerea directivelor
          UE 2009/72/CE şi 2009/73/CE (parte din cel de-al treilea pachet pe
          energie) privind pieţele energiei electrice şi gazelor cât se poate
          de repede. Legile trebuie să asigure o transpunere integrală şi
          corectă a directivelor 2009/72/CE şi 2009/73/CE şi trebuie să
          reflecte, printre altele, angajamentele asumate de România prin MÎ.
          Legile vor include calendarul final pentru dereglementarea preţurilor
          la electricitate şi gaze, dereglementare ce ar trebui realizată cât
          se poate de repede, dar cel târziu până la finele anului 2013 (pentru
          consumatorii industriali) şi până la finele anului 2015 (pentru
          consumatorii casnici) la electricitate şi gaze.

   23 Eliminarea treptată a preţurilor reglementate la electricitate şi
          gaze: (i) adoptarea unei foi de parcurs detaliate a procesului de
          eliminare treptată a preţurilor reglementate la electricitate şi gaze
          pentru consumatorii industriali şi casnici printr-un memorandum
          guvernamental până la finele lunii ianuarie 2012, pentru a fi
          înaintată Parlamentului în acelaşi timp, urmând a fi ulterior adoptată
          prin legislaţia naţională cât se poate de repede. Proiectul de foaie
          de parcurs va fi transmis partenerilor din cadrul programului până la
          începutul lunii ianuarie 2012, spre a fi agreat până la finele lunii
          ianuarie 2012 între Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul
          Energiei, Guvernul României, Comisia Europeană şi Fondul Monetar
          Internaţional. Foaia de parcurs trebuie să precizeze: (i) calendarul
          final al dereglementării ce trebuie realizată cât se poate de curând,
          dar nu mai târziu de finele anului 2013 (pentru consumatorii
          industriali) şi de finele anului 2015 (pentru consumatorii casnici)
          la electricitate şi gaze; (ii) principalii paşi intermediari ai
          procesului de dereglementare pentru electricitate şi gaze, ce trebuie
          să aibă la bază o metodă clară şi transparentă de majorare treptată a
          tarifelor, prin care să se asigure că, pe perioada eliminării
          treptate, preţurile de piaţă şi tarifele reglementate nu vor fi foarte
          divergente, şi metode de evitare a subvenţiilor încrucişate între
          segmentele de consumatori, precum şi criterii clare şi transparente
          pentru consumatorii pentru care acestea se vor elimina treptat; şi
          (iii) un cadru de reglementare adecvat care să conţină mecanisme care
          să asigure concurenţa pe piaţa energetică, în mod special pe piaţa
          gazelor, prin implicarea Consiliului Concurenţei şi prin asigurarea
          dezvoltării unui loc de practicare a schimburilor (o bursă), mai ales
          pentru contractele de gaze, un astfel de loc neexistând în prezent.
          Autorităţile române vor pune la dispoziţia partenerilor din program
          toate lucrările pregătitoare, precum studiile ce sunt efectuate în
          prezent, de îndată ce acestea devin disponibile.

   24 Definirea explicită a consumatorilor vulnerabili în legile privind
          electricitatea şi gazele şi elaborarea de către Ministerul Finanţelor
          Publice şi Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale a
          mecanismelor de protecţie a acestora.

   25 Eliminarea barierelor legislative, de reglementare şi fizice impuse
          comerţului transfrontalier cu energie electrică şi gaze: (i)
          eliminarea barierelor legislative şi de reglementare impuse exportului
          de gaze până în luna decembrie 2011; (ii) prezentarea unui plan pentru
          fluxurile bidirecţionale de gaze la graniţa cu Ungaria până la data
          de 15 decembrie 2011; (iii) îmbunătăţirea licitaţiilor coordonate la
          graniţele cu Ungaria şi Bulgaria şi stabilirea unei pieţe intraday
          (cu decontarea în decursul aceleiaşi zile) pentru energia electrică
          până în luna decembrie 2011; şi (iv) adoptarea de către Guvern a
          tuturor acţiunilor ce se impun pentru a se asigura crearea unui flux
          bidirecţional de gaze la graniţa cu Ungaria până la finele anului
          2012.

   26 Asigurarea unei separări efective a reţelelor de transport al energiei
          electrice şi gazelor şi funcţionarea acestora într-un mod transparent
          şi nediscriminatoriu; (i) iniţierea negocierilor cu Federaţia Rusă în
          vederea modificării vechilor acorduri interguvernamentale referitoare
          la conductele de "tranzit al gazelor" pe teritoriul României, cât se
          poate de curând; (ii) asigurarea separării totale şi certificate a
          reţelelor de transport al energiei electrice şi gazelor până în luna
          februarie 2012.

   27 Crearea, prin legile privind electricitatea şi gazele, prin care se
          transpun directivele UE 2009/72/CE şi 2009/73/CE , a condiţiilor de
          funcţionare pentru o autoritate puternică şi independentă de
          reglementare în domeniul energiei, prin adoptarea unui cadru
          legislativ care să asigure independenţa autorităţii de reglementare
          în domeniul energiei şi dotarea acesteia cu mijloacele necesare
          îndeplinirii atribuţiilor şi responsabilităţilor sale, conform
          prevederilor celui de-al treilea pachet privind sectorul energetic.

   28 Reforma căilor ferate - Infrastructură: (i) identificarea şi
          închiderea sau închirierea segmentelor de cale ferată cu cel mai mic
          grad de recuperare a costurilor; (ii) în vederea asigurării
          viabilităţii economice şi financiare a CFR Infrastructură, negocierea,
          până în decembrie 2011 cu CFR Infrastructură, a unui nou contract
          multianual de cel puţin 5 ani. Contractul ar trebui să stabilească
          sursele de finanţare pe baze anuale, pentru toată durata contractului,
          şi ar trebui să coincidă cu planul de afaceri al CFR. Contractul ar
          trebui, de asemenea, să cuprindă suficiente stimulente pentru
          managerul sistemului de infrastructură pentru a reduce costurile şi
          suficiente resurse financiare; şi (iii) elaborarea de către CFR
          Infrastructură a unui plan de afaceri realist până în aprilie 2012,
          ţinând cont de cerinţele UE.

   29 Reforma căilor ferate - transportul de pasageri: (i) continuarea
          licitaţiilor competitive pentru contractele de servicii publice; şi
          (ii) încurajarea CFR Călători în vederea implementării unor scheme de
          performanţă în cooperare cu CFR Infrastructură, în conformitate cu
          legislaţia UE, respectiv să modifice schemele de tarifare, aducându-le
          în concordanţă cu responsabilităţile aferente întreruperii
          serviciilor.

   30 Reforma căilor ferate - transportul de marfă: încurajarea CFR Marfă
          în vederea implementării unor scheme de performanţă în conformitate
          cu legislaţia UE.

   31 Parteneriatul Public-Privat (PPP) - autorităţile implicate în
          supravegherea PPP-urilor (ANRMAP şi UCPPP) se angajează să raporteze
          împreună până la mijlocul lunii aprilie 2012 asupra funcţionării
          relaţiilor de lucru (inclusiv fluxurile de informaţii şi accesul la
          documentele relevante pentru ambele autorităţi).

   32 Înfiinţarea unui punct unic de contact (PUC) operaţional, prevăzut în
          Directiva europeană privind serviciile, care să ajute mediul de
          afaceri în parcurgerea tuturor formalităţilor administrative pentru
          înfiinţarea unei companii în România sau pentru prestarea de servicii
          transfrontaliere. PUC va oferi toate informaţiile privind condiţiile
          şi obligaţiile în vigoare pentru toate sectoarele de servicii
          acoperite de Directiva privind serviciile, atât pentru înfiinţarea,
          cât şi pentru prestarea temporară de servicii transfrontaliere,
          precum şi pentru parcurgerea online a procedurilor administrative
          relevante (de exemplu, obţinerea autorizaţiilor, depunerea
          declaraţiilor etc.).

          Până la finele lunii noiembrie 2011 vor fi întreprinse următoarele
          acţiuni: (i) desemnarea unei autorităţi care să răspundă de
          coordonarea înfiinţării PUC, monitorizarea funcţionării PUC şi
          raportarea progreselor înregistrare la Comisie; (ii) acordarea
          prerogativelor, competenţelor şi resurselor necesare acestei
          autorităţi şi stabilirea obligaţiilor complementare ce revin tuturor
          autorităţilor competente, pentru a asigura cooperarea acestora la
          îndeplinirea acestui proiect; şi (iii) asigurarea cooperării dintre
          această autoritate şi Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii
          Informaţionale şi Centrul Naţional Digital România, în ceea ce
          priveşte dezvoltarea tehnică a PUC, şi Ministerul Afacerilor Europene,
          în ceea ce priveşte respectarea legislaţiei UE.

          Până la finele lunii decembrie 2011 autoritatea desemnată: (i) va
          comunica Comisiei Europene un plan de activitate şi un calendar de
          implementare a PUC; şi (ii) va transmite o listă de sectoare
          prioritare şi de proceduri orizontale care să fie acoperite în prima
          etapă de procedurile din cadrul PUC.

          Până în luna martie 2012, PUC: (i) va pune la dispoziţie online
          informaţiile privind procedurile administrative acoperite de Directiva
          privind serviciile; şi (ii) va pune la dispoziţie parcurgerea online
          a procedurilor relevante pentru sectoarele prioritare şi pentru
          aspectele orizontale identificate anterior.

          Până la finele lunii iunie 2012, PUC va fi integral operaţional şi va
          fi posibilă parcurgerea electronică a procedurilor pentru toate
          sectoarele de servicii acoperite de Directiva privind serviciile.

   33 Eliminarea restricţiilor privind înfiinţarea de magazine de vânzare
          cu amănuntul. Guvernul trebuie să elimine prevederile legislative care
          impun efectuarea unui test privind necesităţile economice şi
          implicarea concurenţilor în procedura de autorizare pentru deschiderea
          unor magazine de vânzare cu amănuntul cu o suprafaţă mare, până la
          finele lunii ianuarie 2012, aducând legislaţia corespunzătoare în
          conformitate cu prevederile Directivei privind serviciile (Directiva
          2006/123/CE din 12 decembrie 2006), în general, şi cu prevederile
          art. 14 al acesteia, în particular.

   34 Depunerea de către Autoritatea Naţională de Reglementare şi
          Monitorizare a Achiziţiilor Publice a unei solicitări privind
          efectuarea unei analize funcţionale a achiziţiilor publice, care
          trebuie să fie finalizată până la finele lunii iunie 2012. Ulterior,
          va fi elaborat un plan de acţiuni, cu repere temporale, ce va fi apoi
          pus în aplicare.

          Pieţele muncii

   35 Implementarea de reforme ale sistemelor de stabilire a salariilor care
          să permită reflectarea mai bună a evoluţiei productivităţii pe termen
          mediu, respectând în acelaşi timp autonomia partenerilor, tradiţiile
          şi practicile naţionale.

   36 Diversificarea situaţiilor în care sunt folosite contracte de muncă
          pe durată determinată (până la finele lunii iunie 2012), asigurându-se
          în acelaşi timp că nu se sporeşte segmentarea pieţei muncii. În
          paralel, legislaţia de protecţie a ocupării va fi îmbunătăţită şi se
          va adapta la principiile flexicurităţii.

   37 Creşterea perioadei în care orele suplimentare pot fi compensate cu
          zile libere plătite la 3 luni (până la finele lunii iunie 2012).

          Pensii

   38 Asigurarea sustenabilităţii pe termen lung a sistemului de pensii.

          Absorbţia fondurilor UE

   39 Contribuţia fondurilor UE la cheltuielile eligibile totale
          certificate Comisiei până la datele indicate este cel puţin egală cu:
             31 decembrie 2011: 2.100 milioane euro
             31 decembrie 2012: 8.000 milioane euro.
          Plăţile în avans nu sunt considerate parte a cheltuielilor
          certificate. Valorile-ţintă sunt calculate pe bază cumulativă cu
          începere din 2007.

    Pe perioada implementării programului de asistenţă financiară se va
    monitoriza performanţa în următoarele domenii:

    Stabilitatea preţurilor şi gestionarea rezervelor

   Nr. Măsuri

   41 Politica monetară va continua să se canalizeze pe asigurarea
          stabilităţii preţurilor şi pe atingerea ţintelor de inflaţie
          stabilite de BNR (3,0% ± 1 punct procentual la finele lui 2011 şi
          la finele lui 2012).

    42 Experţii Comisiei vor fi informaţi cu promptitudine în cazul în care
          pierderile de rezerve depăşesc 2 miliarde de euro în cursul oricărei
          perioade de 30 de zile pe parcursul programului.


                                    -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016