Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   MEMORANDUM DE INTELEGERE din 11 februarie 2002  intre Guvernul Romaniei si Organizatia Natiunilor Unite privind contributia cu resurse la unitatea speciala de politie a Natiunilor Unite din Kosovo*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MEMORANDUM DE INTELEGERE din 11 februarie 2002 intre Guvernul Romaniei si Organizatia Natiunilor Unite privind contributia cu resurse la unitatea speciala de politie a Natiunilor Unite din Kosovo*)

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 140 din 22 februarie 2002
Având în vedere constituirea Administraţiei Interimare a Misiunii Naţiunilor Unite în Kosovo (U.N.M.I.K.), stabilitã de Consiliul de Securitate al Naţiunilor Unite prin Rezoluţia nr. 1.244 (1999),
deoarece, la cererea Organizaţiei Naţiunilor Unite (O.N.U.), Guvernul României (denumit în continuare Guvernul) a fost de acord sa contribuie cu personal, echipament şi servicii în sprijinul unitãţii speciale de poliţie a O.N.U. în cadrul Poliţiei Internaţionale a Naţiunilor Unite în Kosovo (U.N.I.P.) şi sa sprijine U.N.M.I.K. în îndeplinirea mandatului sau,
întrucât Guvernul şi Organizaţia Naţiunilor Unite doresc sa stabileascã termenii şi condiţiile contribuţiei,
Guvernul şi Organizaţia Naţiunilor Unite (denumite în continuare pãrţi) convin urmãtoarele:

ART. 1
Definiţii
1.1. Pentru scopurile prezentului memorandum de înţelegere sunt aplicabile definiţiile enumerate în anexa F.
ART. 2
Documente ce constituie memorandumul de înţelegere
2.1. Prezentul document, incluzând toate anexele sale, constituie totalitatea memorandumului de înţelegere (denumit în continuare M.O.U.) încheiat între pãrţi pentru asigurarea personalului, echipamentului şi serviciilor în sprijinul U.N.M.I.K.
2.2. Anexe:
Anexa A: Personal
1. Cerinţe
2. Rambursare
3. Condiţii generale pentru personal
Apendix 1 la anexa A: Echipamentul militarului - cerinţe recomandate potrivit specificului misiunii
Anexa B: Echipament major asigurat de cãtre Guvern
1. Cerinţe şi rate de rambursare
2. Condiţii generale pentru echipamentul major
3. Proceduri de verificare şi control
4. Transportul
5. Factori de utilizare specifici misiunii
6. Pierderi şi pagube
7. Echipament special
Apendix 1 la anexa B: Rate de rambursare convenite pentru echipamentul special
Apendix 2 la anexa B: Lista componentelor pentru spital de campanie nivel 1 SPU în cadrul U.N.M.I.K. şi lista cerinţelor
Anexa C: Autonomie funcţionalã asigurata prin grija Guvernului
1. Cerinţe şi rate de rambursare
2. Condiţii generale pentru autonomia funcţionalã
3. Proceduri de verificare şi control
4. Transportul
5. Factori de utilizare specifici misiunii
6. Pierderi şi pagube
Apendix 1 la anexa C: Asigurarea serviciilor privind autonomia funcţionalã
Anexa D: Standarde de performanta pentru echipamentul major
Anexa E: Standarde de performanta pentru autonomia funcţionalã
Anexa F: Definiţii
Anexa G: Instrucţiuni (Aide-mιmoire) pentru statele care contribuie cu trupe*1)
ART. 3
Scop
3.1. Scopul prezentului M.O.U. este de a stabili termenii şi condiţiile de natura administrativã, logistica şi financiarã, care guverneazã contribuţia cu personal, echipament şi servicii asigurate de cãtre Guvern în sprijinul U.N.M.I.K.
ART. 4
Aplicarea
4.1. Prezentul M.O.U. va fi aplicat în conformitate cu Îndrumarul (Aide-mιmoire) pentru statele care contribuie cu trupe şi potrivit recomandãrilor postfazei a V-a, adoptatã de Adunarea Generalã a O.N.U. prin Rezoluţia nr. 55/274 din 22 iunie 2001.
ART. 5
Contribuţia Guvernului
5.1. Guvernul va contribui la U.N.M.I.K. cu personalul prevãzut în anexa A. Orice alta categorie de personal, depasind numãrul indicat în prezentul M.O.U., va reprezenta o responsabilitate nationala şi, prin urmare, nu va face obiectul obligaţiei de rambursare sau al oricãrui fel de sprijin din partea O.N.U.
5.2. Guvernul va contribui la U.N.M.I.K. cu echipamentul major enumerat în anexa B. Guvernul se va asigura ca atât echipamentul major, cat şi echipamentul auxiliar aferent corespund standardelor de performanta prevãzute în anexa D pe intreaga durata a desfãşurãrii lor în cadrul U.N.M.I.K. Orice echipament peste cantitatea indicatã în prezentul M.O.U. va reprezenta o responsabilitate nationala şi, prin urmare, nu va face obiectul obligaţiei de rambursare sau al oricãrui fel de sprijin din partea O.N.U.
5.3. Guvernul va contribui la U.N.M.I.K. cu echipamentul auxiliar şi consumabilele aferente necesare asigurãrii autonomiei functionale, potrivit listei cuprinse în anexa C. Guvernul se va asigura ca acestea îndeplinesc standardele de performanta prevãzute în anexa E pe intreaga durata a desfãşurãrii lor în cadrul U.N.M.I.K. Orice echipament peste cantitatea indicatã în prezentul M.O.U. va reprezenta o responsabilitate nationala şi, prin urmare, nu va face obiectul obligaţiei de rambursare sau al oricãrui fel de sprijin din partea O.N.U.
ART. 6
Rambursarea şi sprijinul din partea O.N.U.
6.1. O.N.U. va rambursa Guvernului cheltuielile privind personalul pus la dispoziţie în baza prezentului M.O.U., potrivit ratelor stipulate în art. 2 din anexa A.
6.2. O.N.U. va rambursa Guvernului cheltuielile pentru echipamentul major pus la dispoziţie potrivit listei cuprinse în anexa B. Ratele de rambursare pentru echipamentul major se vor reduce proporţional în situaţia în care echipamentul respectiv nu îndeplineşte standardele de performanta cerute, astfel cum sunt prevãzute în anexa D, sau în eventualitatea diminuãrii cantitãţii de echipament.
6.3. O.N.U. va rambursa Guvernului cheltuielile pentru punerea la dispoziţie a bunurilor şi serviciilor necesare asigurãrii autonomiei functionale, la ratele şi nivelurile stipulate în anexa C. Ratele de rambursare pentru asigurarea autonomiei functionale vor fi reduse proporţional în cazul în care contingentul nu îndeplineşte standardele de performanta prevãzute în anexa E sau în eventualitatea ca nivelul de autonomie funcţionalã este diminuat.
6.4. Rambursarea cheltuielilor pentru personalul pus la dispoziţie va continua, la valoarea integrala a ratelor stabilite, pana la plecarea efectivã a acestuia.
6.5. Rambursarea cheltuielilor pentru echipamentul major pus la dispoziţie va fi în vigoare la valoarea maxima a ratelor stabilite, pana la data încetãrii operaţiilor de cãtre statul contributor sau pana la data terminãrii misiunii, urmând ca dupã aceasta data sa fie calculatã în limita a 50% din valoarea ratelor convenite prin prezentul M.O.U., pana la data retragerii efective a echipamentului.
6.6. Rambursarea cheltuielilor pentru asigurarea autonomiei functionale va fi în vigoare, la valoarea maxima a ratelor convenite, pana la data încetãrii operaţiilor de cãtre statul contributor sau pana la data terminãrii misiunii, urmând ca dupã aceasta data valoarea ei sa fie redusã la o cota de 50% din ratele convenite prin prezentul M.O.U., calculatã pentru numãrul real al efectivelor rãmase din efectivele desfãşurate, pana la retragerea întregului efectiv din zona de misiune.
6.7. În cazul în care O.N.U. negociaza un contract de repatriere pentru echipament, iar cãrãuşul depãşeşte o perioada de graţie de 14 zile dupã data estimatã de sosire, statul contributor va fi despãgubit de O.N.U. prin rambursarea unei rate în regim "dry lease" aferente echipamentul respectiv pentru perioada cuprinsã între data preconizata a sosirii şi data sosirii efective.
ART. 7
Condiţii generale
7.1. Pãrţile convin ca atât contribuţia Guvernului, cat şi sprijinul O.N.U. se vor pune în aplicare potrivit condiţiilor generale stipulate în anexele relevante la prezentul M.O.U.
ART. 8
Condiţii specifice
8.1. Factorul privind condiţiile de mediu: 1,00%
8.2. Factorul privind intensitatea operaţiilor: 0,80%
8.3. Factorul de abandon fortat/acţiuni ostile: 1,00%
8.4. Factorul de creştere pentru transport: distanta dintre portul de imbarcare din ţara de origine şi portul de intrare în zona de misiune este estimatã la 1,241 km. Factorul este stabilit la 0%.
8.5. Urmãtoarele locatii sunt acceptate ca puncte de intrare şi de ieşire în scopul aranjamentelor pentru transportul efectivelor şi al echipamentului:
Efective:
Aeroport/port de intrare/ieşire (în ţara contributoare cu trupe): Bucureşti, România
Aeroport/port de intrare/ieşire (în zona de operaţii): Pristina/Skopje/Ferizaj
Echipament:
Locatie iniţialã: Cluj-Napoca, România
Port de imbarcare/debarcare (în ţara contributoare): Bucureşti, România
Punct de imbarcare/debarcare (în zona de misiune): Pristina/Ferizaj
ART. 9
Pretenţii ale unor terţi
9.1. O.N.U. va fi rãspunzãtoare pentru soluţionarea oricãror pretenţii ale unor terţe pãrţi în cazul în care producerea de pierderi sau de daune asupra proprietãţii acestora, moartea sau ranirea acestora a fost cauzatã de personalul ori de echipamentul pus la dispoziţie de cãtre Guvern în cadrul îndeplinirii serviciului sau a oricãror alte activitãţi ori operaţii în executare în baza prezentului M.O.U. Totuşi, dacã pierderea, paguba, moartea sau ranirea a rezultat ca urmare a neglijentei, conduitei necorespunzãtoare sau relei-voinţe a personalului pus la dispoziţie de cãtre Guvern, Guvernul va fi rãspunzãtor pentru soluţionarea unor astfel de pretenţii.
ART. 10
Despãgubiri
10.1. Guvernul va despãgubi O.N.U. pentru pierderea sau deteriorarea echipamentului şi bunurilor aflate în proprietatea O.N.U., cauzatã de personalul sau de echipamentul pus la dispoziţie de cãtre Guvern, dacã aceste pierderi sau deteriorãri:
a) s-au produs în afarã îndeplinirii serviciilor sau oricãror alte activitãţi ori operaţii executate în baza prezentului M.O.U.; sau
b) au rezultat ca urmare a neglijentei, conduitei necorespunzãtoare sau relei-voinţe a personalului pus la dispoziţie de cãtre Guvern.
ART. 11
Acte adiţionale
11.1. Pãrţile pot încheia în scris acte adiţionale la prezentul M.O.U.
ART. 12
Amendamente
12.1. Oricare dintre pãrţi poate iniţia o reevaluare a nivelului contribuţiei care face obiectul rambursarii cheltuielilor de cãtre O.N.U. sau a nivelului de sprijin naţional, pentru a asigura compatibilitatea cu cerinţele operationale ale misiunii şi ale Guvernului. Prezentul M.O.U. poate fi amendat numai printr-un acord scris între Guvern şi O.N.U.
ART. 13
Soluţionarea litigiilor
13.1. U.N.M.I.K. va stabili în cadrul misiunii un mecanism pentru discutarea şi soluţionarea pe cale amiabila, prin negociere şi în spirit de cooperare a diferendelor apãrute în legatura cu aplicarea prezentului M.O.U. Acest mecanism va cuprinde doua niveluri de soluţionare a litigiilor:
a) la primul nivel: ofiţerul şef al Administraţiei (CAO) şi comandantul contingentului vor incerca sa obţinã o soluţionare negociata a litigiului;
b) la al doilea nivel: dacã negocierile la primul nivel nu asigura soluţionarea litigiului, negocierile vor fi reluate între un reprezentant al Misiunii permanente a României la O.N.U. şi subsecretarul general din cadrul Departamentului pentru Operaţii de Menţinere a Pãcii sau un reprezentant al acestuia.
13.2. Litigiile care nu au fost soluţionate în modalitatea stabilitã la paragraful 13.1 pot fi supuse unui conciliator ales de comun acord sau unui mediator numit de preşedintele Curţii Internaţionale de Justiţie, în caz contrar litigiul putând fi supus arbitrajului la cererea oricãreia dintre pãrţi. Fiecare parte va desemna un arbitru, iar cei 2 arbitri astfel desemnaţi vor numi un al treilea arbitru, care le va fi preşedinte. Dacã în termen de 30 de zile de la data cererii de arbitraj nici una dintre pãrţi nu şi-a desemnat arbitrul sau dacã în termen de 30 de zile de la data desemnãrii celor 2 arbitri nu a fost numit cel de-al treilea arbitru, oricare parte poate cere preşedintelui Curţii Internaţionale de Justiţie sa numeascã un arbitru. Procedurile pentru arbitraj vor fi fixate de cãtre arbitri, iar fiecare parte va suporta propriile cheltuieli. Decizia arbitrilor va conţine o expunere a motivelor pe care este fundamentatã şi va fi acceptatã de pãrţi ca soluţie finala a litigiului. Arbitrii nu vor avea nici o competenta pentru acordarea de daune-interese sau de penalitãţi.
ART. 14
Intrarea în vigoare
14.1. Prezentul M.O.U. va intra în vigoare la data de 20 februarie 2002. Obligaţiile financiare ale O.N.U. în legatura cu rambursarea cheltuielilor pentru personalul şi echipamentul major puse la dispoziţie, precum şi pentru asigurarea autonomiei functionale încep de la data sosirii personalului sau a echipamentului în zona de misiune şi vor rãmâne în vigoare pana la data la care personalul şi/sau echipamentul utilizabil pãrãseşte zona de misiune, conform planificarii convenite, sau pana la data plecãrii efective, în cazul în care întârzierea se datoreazã O.N.U. Prezentul M.O.U. va rãmâne în vigoare chiar şi dupã repatrierea unitãţii speciale de poliţie, pana când toate problemele financiare privind rambursarea cheltuielilor pentru personalul şi echipamentul major puse la dispoziţie, precum şi pentru asigurarea autonomiei functionale sunt reglementate.
ART. 15
Încetarea valabilitãţii
Modalitãţile de încetare a valabilitãţii prezentului M.O.U. vor fi cele convenite de pãrţi în urma consultãrilor bilaterale.
Drept care Guvernul României şi Organizaţia Naţiunilor Unite au semnat prezentul memorandum de înţelegere.
Semnat la New York la 11 februarie 2002 în doua exemplare în limba engleza.
----------------
*1) Anexa G este specifica misiunii şi nu este inclusã în prezentul document. Se va distribui separat înaintea desfãşurãrii trupelor.

Pentru Guvernul României,
Alexandru Niculescu,
ambasador extraordinar şi plenipotenţiar,
reprezentant permanent al României
la O.N.U. - New York

Pentru Organizaţia Naţiunilor Unite,
Michael Sheehan,
asistentul secretarului general
pentru sprijinirea misiunilor
Departamentul pentru Operaţii
de Menţinere a Pãcii
---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016