Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   MEMORANDUM DE FINANTARE din 19 mai 2006  intre Comisia Europeana si Guvernul Romaniei privind asistenta financiara nerambursabila acordata prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru masura Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MEMORANDUM DE FINANTARE din 19 mai 2006 intre Comisia Europeana si Guvernul Romaniei privind asistenta financiara nerambursabila acordata prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru masura "Asistenta in vederea organizarii in anul 2006 a doua comitete de monitorizare ISPA in Romania"

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 115 din 15 februarie 2007
MEMORANDUM DE FINANTARE din 19 mai 2006
între Comisia Europeanã şi Guvernul României privind asistenţa financiarã nerambursabilã acordatã prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru mãsura "Asistenţã în vederea organizãrii în anul 2006 a douã comitete de monitorizare ISPA în România"
EMITENT: ACT INTERNAŢIONAL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 115 din 15 februarie 2007


Mãsura ISPA nr. CCI: 2005/RO/16/P/PA/004

Comisia Europeanã, denumitã în continuare Comisia, acţionând în numele şi pentru Comunitatea Europeanã, denumitã în continuare Comunitatea, reprezentatã prin domnul Graham Meadows, director general pentru politici regionale, pe de o parte, şi Guvernul României, denumit în continuare Beneficiarul, pe de altã parte,
au convenit urmãtoarele:

ART. 1
Mãsura la care se face referire în art. 2 va fi implementatã şi finanţatã din resursele bugetare ale Comunitãţii, în conformitate cu prevederile cuprinse în prezentul memorandum de finanţare. Mãsura la care se face referire în art. 2 va fi implementatã cu respectarea condiţiilor generale prevãzute în anexa la Acordul-cadru semnat între Comisie şi Beneficiar, completat cu prevederile prezentului memorandum de finanţare şi ale anexelor la acesta.
ART. 2
Identificarea mãsurii
Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare va contribui, sub forma asistenţei financiare nerambursabile, la finanţarea urmãtoarei mãsuri descrise în anexa nr. I:
Numãrul mãsurii: 2005/RO/16/P/PA/004
Denumirea mãsurii: Asistenţã în vederea organizãrii în anul 2006 a douã comitete de monitorizare ISPA în România
Durata: Data începerii: data semnãrii prezentului memorandum de finanţare de cãtre Comisie
Data finalizãrii: 31 decembrie 2007
Localizarea: România
Grupul: Monitorizare
ART. 3
Angajamentul
1. Cheltuielile publice sau echivalente maxime care vor fi luate în considerare pentru calcularea asistenţei financiare nerambursabile vor fi de 50.000 euro.
2. Procentul corespunzãtor asistenţei acordate de cãtre Comunitate pentru aceastã mãsurã este stabilit la 100% din totalul cheltuielilor publice sau echivalente, conform celor indicate în planul financiar prevãzut în anexa nr. II.
3. Valoarea maximã a asistenţei asigurate prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare este fixatã la 50.000 euro.
4. Suma de 50.000 euro este angajatã din bugetul pentru anul 2006, din linia bugetarã B13.050101.
ART. 4
Plãţile
1. Asistenţa comunitarã va acoperi plãţile referitoare la mãsurã, pentru care s-au fãcut angajamente valabile din punct de vedere juridic de cãtre Beneficiar şi pentru care s-a alocat în mod specific finanţarea necesarã. Aceste plãţi trebuie sã fie în legãturã cu serviciile descrise în anexa nr. I.
2. Plãţile efectuate înainte de data semnãrii prezentului memorandum de finanţare de cãtre Comisie nu sunt eligibile pentru asistenţa acordatã prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare.
3. Mãsura descrisã în anexa nr. I şi plãţile efectuate de autoritatea responsabilã cu implementarea acestei mãsuri se vor încheia nu mai târziu de data finalizãrii, aşa cum este indicatã în art. 2.
Raportul solicitat pentru efectuarea plãţii finale va fi înaintat în maximum 6 luni de la data finalizãrii, aşa cum este indicatã în art. 2.
4. Plata în avans este stabilitã la 20.000*1) euro şi va fi transferatã dupã cum urmeazã:
----
*1) În cazul mãsurilor de asistenţã tehnicã, autoritãţile naţionale sunt obligate sã plãteascã un avans mai mare companiilor. În aceste condiţii, plata în avans reprezentând 40% din valoarea memorandumului de finanţare este justificatã pentru aceste tipuri de mãsuri.

- suma de 10.000 euro va fi plãtitã dupã semnarea prezentului memorandum de finanţare de cãtre Beneficiar;
- diferenţa se va achita dupã semnarea primului contract de asistenţã tehnicã.
ART. 5
Respectarea legilor şi politicilor Comunitãţii
Mãsura se va realiza cu respectarea prevederilor relevante stabilite în acordurile europene şi va contribui la punerea în aplicare a politicilor comunitare, în special a celor referitoare la protejarea şi îmbunãtãţirea stãrii mediului şi a celor referitoare la transport şi reţelele de transport europene.
ART. 6
Proprietatea intelectualã
Beneficiarul şi autoritatea responsabilã cu implementarea, menţionatã la pct. 3 din anexa nr. I, se vor asigura în ceea ce priveşte obţinerea tuturor drepturilor de proprietate intelectualã pentru studii, schiţe, planuri, publicitate şi pentru alte materiale elaborate în legãturã cu planificarea, implementarea, monitorizarea şi evaluarea mãsurii. Aceştia vor garanta accesul şi dreptul de a utiliza astfel de materiale de cãtre Comisie sau de cãtre oricare alt organism ori persoanã delegatã de Comisie. Comisia va utiliza aceste materiale numai în scop propriu.
ART. 7
Permise şi autorizaţii
Orice tipuri de permise şi/sau autorizaţii necesare pentru implementarea mãsurii trebuie sã fie eliberate de autoritãţile competente ale Beneficiarului la timp şi în conformitate cu legislaţia naţionalã.
ART. 8
Condiţii specifice referitoare la mãsurã
Prezenţa unui proiect în lista indicativã prevãzutã în anexa nr. I nu constituie sub nicio formã un angajament al Comisiei de a acorda suport financiar pentru faza de construcţie a proiectului.
ART. 9
Prevederile privind implementarea mãsurii, cuprinse în anexele la prezentul memorandum de finanţare, fac parte integrantã din acesta.
Nerespectarea condiţiilor şi prevederilor privind implementarea va fi tratatã de Comisie conform procedurii stipulate în secţiunea a VIII-a din anexa nr. III.1.
ART. 10
Textul autentic al acestui memorandum de finanţare este prezentul document, semnat mai jos.

Semnat la Bruxelles la 21 martie 2006.

Pentru Comunitate,
Graham Meadows,
director general pentru
politici regionale

Semnat la Bucureşti la 19 mai 2006.

Pentru Beneficiar,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu,
ministrul finanţelor publice

Lista anexelor

Anexa nr. I "Descrierea mãsurii"
Anexa nr. Ia "Plan de achiziţii provizoriu"
Anexa nr. II "Planul financiar"
Anexa nr. III*):
Anexa nr. III.1 "Prevederi financiare privind implementarea ISPA"
Anexa nr. III.2 "Prevederi privind eligibilitatea cheltuielilor pentru mãsurile finanţate prin ISPA"
Anexa nr. III.3 "Model pentru fişa de raportare cãtre Comitetul de monitorizare şi pentru solicitarea de modificãri"
Anexa nr. III.4 "Sisteme de management şi control pentru asistenţa financiarã nerambursabilã acordatã prin ISPA şi proceduri pentru efectuarea corecţiilor financiare"
Anexa nr. III.5 "Acord cu privire la iregularitãţi şi la recuperarea sumelor încasate în mod eronat prin ISPA"
Anexa nr. III.6 "Cerinţe privind informarea şi publicitatea"
-----
*) Anexa nr. III este comunã tuturor memorandumurilor de finanţare ISPA şi a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 722 bis din 23 august 2006, p. 17-73.

ANEXA I
-------
la memorandum
--------------

DESCRIEREA MÃSURII
(sumar)

Codul mãsurii: 2005/RO/16/P/PA/004

1. Denumirea mãsurii: Asistenţã în vederea organizãrii în anul 2006 a douã comitete de monitorizare ISPA în România
2. Autoritatea care prezintã cererea (coordonator naţional ISPA)
2.1. Denumirea: Ministerul Finanţelor Publice
2.2. Adresa: Str. Libertãţii nr. 12, sectorul 5, Bucureşti, România
E-mail: eugen.teodorovici@mfinante.gv.ro
3. Autoritatea responsabilã cu implementarea (conform celor definite la pct. 2 din secţiunea a II-a din anexa nr. III.2):
3.1. Denumirea: Ministerul Finanţelor Publice, Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE (OPCP)
3.2. Adresa: Bd. Mircea Vodã nr. 44, sectorul 3, Bucureşti, România
E-mail: carmenrosu@cfcu.ro
4. Beneficiarul final (în cazul în care este un alt organism decât autoritatea menţionatã la pct. 3)
4.1. Denumirea: Ministerul Finanţelor Publice
4.2. Adresa: Bd. Libertãţii nr. 12, sectorul 5, Bucureşti, România
E-mail: eugen.teodorovici@mfinante.gv.ro
5. Localizarea
5.1. fiara beneficiarã: România
5.2. Regiunea: Bucureşti
6. Descrierea
Încã din anul 2001, reuniunile comitetelor de monitorizare ISPA au fost organizate de cãtre statele membre care solicitã resurse pentru acoperirea cheltuielilor aferente. Pânã în prezent, 10 reuniuni ale Comitetului de monitorizare ISPA au avut loc în România.
Primele trei reuniuni au fost finanţate de coordonatorul naţional ISPA din bugetul Ministerului Integrãrii Europene, urmãtoarele întâlniri au fost finanţate din mãsura ISPA 2001.CE.16.P.PA.002 "Suport pentru organizarea comitetelor de monitorizare ISPA", iar reuniunile a noua şi a zecea au fost finanţate de cãtre coordonatorul naţional ISPA din bugetul Ministerului Finanţelor Publice.
În data de 4 octombrie 2005, Guvernul României a transmis varianta revizuitã a aplicaţiei pentru asistenţa ISPA, care vizeazã acoperirea costurilor pentru organizarea ultimelor douã reuniuni ale Comitetului de monitorizare ISPA pentru anul 2006. Cheltuielile aferente organizãrii acestor reuniuni vor acoperi urmãtoarele activitãţi necesare:
- asigurarea traducerii simultane;
- asigurarea spaţiului necesar pentru întâlnire;
- asigurarea echipamentelor audiovideo şi electronice necesare pe parcursul desfãşurãrii întâlnirii;
- asigurarea documentaţiei necesare pentru participanţi;
- acoperirea costurilor de transport şi cazare pentru participanţii veniţi din afara locaţiei de desfãşurare a reuniunii;
- asigurarea meselor şi a pauzelor de cafea în timpul desfãşurãrii reuniunii Comitetului de monitorizare.
Aceste activitãţi vor fi furnizate prin intermediul unuia sau mai multor contracte de servicii. Achiziţionarea echipamentului audiovideo sau a altui echipament electronic şi de birou reprezintã o cheltuialã neeligibilã.
Reuniunile Comitetului de monitorizare se organizeazã de douã ori pe an, având urmãtorul rol:
- monitorizarea implementãrii proiectelor ISPA în România;
- monitorizarea implementãrii fiecãrui proiect ISPA în ţara beneficiarã, folosind indicatori financiari şi fizici;
- examinarea rapoartelor de progres şi aprobarea rapoartelor anuale de progres;
- informarea asupra oricãrei propuneri de ajustare referitoare la sume şi condiţiile de acordare a asistenţei care poate fi solicitatã pe baza datelor obţinute în urma activitãţii de monitorizare.
7. Obiective
Obiectivul mãsurii este acela de a continua asigurarea monitorizãrii efective şi corespunzãtoare a mãsurilor din sectorul de mediu şi de transport aprobate pentru finanţare ISPA, aşa cum este stipulat în art. II şi în anexa nr. IV la Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1267/1999 referitor la reglementarea ISPA.
În plus, aceastã mãsurã va contribui la continua coordonare interinstituţionalã, precum şi la construirea unui parteneriat între toate pãrţile implicate, generând o oportunitate pentru discuţii libere între toţi factorii importanţi implicaţi în implementarea mãsurilor ISPA.
8. Pregãtirea proiectului şi implementarea


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Mãsura Data începerii Data finalizãrii
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Organizarea a douã comitete de monito-
rizare ISPA în 2006 în România Ianuarie Decembrie
2006 2006
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

9. Cost şi asistenţã (în euro)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Costul Contribuţia Cheltuieli Costul Asistenţã Rata
total sectorului privat neeligibile total eligibil ISPA asistenţei
(%)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
50.000 - - 50.000 50.000 100
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Rata asistenţei: 100%.
10. Implicarea instituţiilor financiare internaţionale
Nu este cazul.

ANEXA Ia
--------
la memorandum
-------------

PLAN DE ACHIZIŢII PROVIZORIU


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Licitaţia nr. Descrierea lucrãrilor Tipul contrac- Rata de
şi a serviciilor ce trebuie tului (lucrari, rambursare
licitate achizitii sau a facturi-
servicii) lor aferen-
te contrac-
tului spe-
cific
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Una sau mai Pregãtirea şi organizarea a douã Servicii 100%
multe comitete de monitorizare ISPA care
se vor desfãşura în anul 2006 în
România
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA II
--------
la memorandum
-------------

PLAN FINANCIAR
(pe baza angajamentelor de la bugetul Uniunii Europene)

Titlul mãsurii: Asistenţã în vederea organizãrii în anul 2006 a douã comitete de monitorizare ISPA în România
Mãsura ISPA nr.: 2005/RO/16/P/PA/004


┌─────┬──────────┬───────┬─────────────────────────────────┐┌──────────────────┐
│Anul │Cost total│Costuri│ Costuri eligibile ││Imprumut de la │
│ │ │neeli- ├──────────┬──────────┬───────────┤│institutiile fi- │
│ │ │gibile │ │ │Autoritati ││nanciare interna- │
│ │ │ │ │ │nationale ││tionale │
│ │ │ │ TOTAL │ ISPA ├─────┬─────┤│ │
│ │ │ │ │ │Auto-│Alte ││ │
│ │ │ │ │ │ri- │surse││ │
│ │ │ │ │ │tati │ ││ │
│ │ │ │ │ │loca-│ ││ │
│ │ │ │ │ │le │ ││ │
├─────┼──────────┼───────┼──────┬───┼──────┬───┼─────┼─────┤├─────────┬────────┤
│ │ 1=2+3 │ 2 𗈗=5+7+𗈘= │ 5 𗈚= │ 7 │ 8 ││ 9 󧓒=11/1 │
│ │ │ 𗈜+9+10𗈗/1│ 𗈙/3│ │ ││ │ (%) │
│ │ │ │ │(%)│ │(%)│ │ ││ │ │
├─────┼──────────┼───────┼──────┼───┼──────┼───┼─────┼─────┤├─────────┼────────┤
� │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ - │ - │
├─────┼──────────┼───────┼──────┼───┼──────┼───┼─────┼─────┤├─────────┼────────┤
� │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ - │ - │
├─────┼──────────┼───────┼──────┼───┼──────┼───┼─────┼─────┤├─────────┼────────┤
� │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ - │ - │
├─────┼──────────┼───────┼──────┼───┼──────┼───┼─────┼─────┤├─────────┼────────┤
� │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ - │ - │
├─────┼──────────┼───────┼──────┼───┼──────┼───┼─────┼─────┤├─────────┼────────┤
� │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ - │ - │
├─────┼──────────┼───────┼──────┼───┼──────┼───┼─────┼─────┤├─────────┼────────┤
� │ │ - │ - │ │ │ - │ - │ - ││ - │ - │
├─────┼──────────┼───────┼──────┼───┼──────┼───┼─────┼─────┤├─────────┼────────┤
� 󧓺.000 │ - 󧓺.000�󧓺.000�│ - │ - ││ - │ - │
├─────┼──────────┼───────┼──────┼───┼──────┼───┼─────┼─────┤├─────────┼────────┤
│Nede-│ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
│fal- │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
│cat pe │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │
│ani │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - │ - ││ - │ - │
├─────┼──────────┼───────┼──────┼───┼──────┼───┼─────┼─────┤├─────────┼────────┤
│TOTAL󧓺.000 │ - 󧓺.000�󧓺.000�│ - │ - ││ - │ - │
└─────┴──────────┴───────┴──────┴───┴──────┴───┴─────┴─────┘└─────────┴────────┘



------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016