Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   MEMORANDUM DE FINANTARE*1) din 7 mai 1997  pentru implementarea in Romania a Programului PHARE de cooperare transfrontaliera 1996 Romania-Ungaria, semnate la Bucuresti la 7 mai 1997    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MEMORANDUM DE FINANTARE*1) din 7 mai 1997 pentru implementarea in Romania a Programului PHARE de cooperare transfrontaliera 1996 Romania-Ungaria, semnate la Bucuresti la 7 mai 1997

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 661 din 15 decembrie 2000
Comisia Comunitãţii Europene, denumita în continuare Comisia, actionand pentru şi în numele Comunitãţii Europene, denumita în continuare Comunitatea, pe de o parte, şi Guvernul României, pe de alta parte, au convenit urmãtoarele:
Mãsura la care se face referire în art. 1 de mai jos va fi executatã şi finanţatã din resursele bugetare ale Comunitãţii, conform prevederilor prezentului memorandum. Cadrul tehnic, juridic şi administrativ care va reglementa implementarea mãsurii descrise la art. 1 de mai jos este stabilit de Condiţiile generale, anexa la Acordul-cadru încheiat între Comisie şi Guvernul României şi completat de termenii prezentului memorandum şi de Dispoziţiile speciale anexate la acesta.

------------
*1) Traducere.

ART. 1
Natura şi obiectul
Ca o componenta a programului sau de asistenta Comunitatea va contribui, sub forma unui ajutor financiar nerambursabil, la finanţarea urmãtoarei mãsuri:
Numãrul Programului: ZZ9624
Titlul: Cooperare transfrontaliera între România şi Ungaria
Durata: pana la 31 decembrie 1999*)

*) Data limita de contractare: 31 decembrie 1999.
*) Data limita de efectuare a plãţilor: 31 decembrie 2000.

ART. 2
Angajamentul Comunitãţii
Contribuţia financiarã din partea Comunitãţii este fixatã la nivelul maxim de 5 milioane euro, denumita în continuare Finanţare nerambursabila.
Finanţarea nerambursabila are un termen de valabilitate dupã a cãrui expirare fondurile rãmase necheltuite se vor retrage. Comisia poate totuşi, în funcţie de împrejurãri, sa fie de acord cu extinderea duratei de valabilitate a Finanţãrii nerambursabile, în cazul în care o astfel de extindere este corespunzãtor solicitatã şi justificatã de Guvernul României.
În cazul prezentei mãsuri Finanţarea nerambursabila expira la 31 decembrie 1999 (conform duratei de implementare a mãsurii, menţionatã mai sus).
ART. 3
Adrese
Corespondenta privitoare la executarea mãsurii, având menţionate numãrul şi titlul mãsurii, va fi adresatã:
Pentru Comunitate:
Comisia Comunitãţii Europene, DG-IA/B/4
Rue de la Loi, 200 (SC29 2/26)
B-1049 Bruxelles, Belgium
Adresa telegrafica: Comeur Bruxelles
Telex: 21877 Comeu B
Fax: 32/2/299.16.66

Pentru Guvernul României:
Agenţia Nationala pentru Dezvoltare Regionala
Str. Poterasi nr. 11, sectorul 4, Bucureşti, România
Tel: +40 1 335 3628;
fax: +40 1 336 1843
ART. 4
Numãr de exemplare
Prezentul memorandum este redactat în doua exemplare, în limba engleza.
ART. 5
Intrarea în vigoare
Prezentul memorandum va intra în vigoare la data semnãrii lui de cãtre ambele pãrţi. Orice cheltuiala efectuatã înaintea acestei date nu este eligibilã pentru Finanţarea nerambursabila.
Anexele reprezintã parte integrantã a prezentului memorandum.
Semnat la Bucureşti la 7 mai 1997.

Pentru Guvernul României,
Nicolae Noica,
ministrul lucrãrilor
publice şi amenajãrii
teritoriului

Pentru Comunitate,
Karen Fogg,
şeful Delegaţiei Comisiei
Europene în România

Anexe: Anexa nr. 1 - Acordul-cadru (A şi B)
Anexa nr. 2 - Dispoziţii speciale (C).

NOTA:
Anexa nr. 1 (A şi B) - (A) Acord-cadru (text standard) şi Condiţii generale privind memorandumurile de finanţare (text standard) şi (B) Arbitraj (text standard) este publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 441 din 3 septembrie 2000, pag. 7-11.

ANEXA 2(C)

DISPOZIŢII SPECIALE

1. Obiective
1.1. Obiectivele generale ale Programului de cooperare transfrontaliera dintre ţãrile din Europa Centrala şi de Est sunt:
● promovarea bunei vecinãtãţi şi stabilitatii în regiunile de frontiera ale ţãrilor din Europa Centrala şi de Est, prin finanţarea proiectelor care vor aduce beneficii concrete regiunilor şi comunitãţilor aflate de ambele pãrţi ale granitei;
● promovarea cooperãrii dintre regiunile şi comunitatile situate de o parte şi de alta a frontierelor naţionale, prin abordarea problemelor de interes comun şi prin dezvoltarea şi implementarea proiectelor şi strategiilor transfrontaliere menite sa contribuie la dezvoltarea Comunitãţii şi la progresul economic al regiunilor de granita;
● încurajarea ţãrilor central şi est-europene sa acţioneze în maniera statelor membre şi sa îşi însuşeascã metode de operare similare cu cele utilizate în cazul fondurilor structurale.
1.2. Obiectivele specifice ale Programului de cooperare transfrontaliera 1996 România-Ungaria sunt:
● sprijinirea dezvoltãrii economice şi regionale;
● îmbunãtãţirea reţelelor de infrastructura pentru transport;
● reducerea riscurilor de deteriorare a mediului;
● îmbunãtãţirea condiţiilor pentru imigrantii ilegali în regiunile de frontiera.
2. Descrierea Programului
Se vor realiza urmãtoarele proiecte:
Prioritatea nr. 1 - Dezvoltarea economicã
Proiect 1.1.: Cooperare transfrontaliera romano-ungara
Studiul regional 500.000 euro
Studiul regional va include colectarea şi analizarea datelor, elaborarea unui raport asupra situaţiei prezente şi a potenţialului viitor de dezvoltare a regiunii, vizite de studii şi seminarii destinate promovãrii rezultatelor studiului. Obiectivul studiului este de a analiza situaţia social-economicã regionala, condiţiile de mediu şi starea infrastructurii, precum şi identificarea acelor factori cu impact transfrontalier. Rezultatele studiului vor trebui sa conducã la crearea cadrului institutional necesar în vederea dezvoltãrii regionale pe ambele pãrţi ale granitei.
Prioritatea nr. 2 - Transport
Proiect 2.1: Modernizarea punctului de trecere a frontierei Petea 2.500.000 euro
Punctul de trecere a frontierei Petea se afla pe granita romano-ungara, având o importanta atât regionala (pentru România şi Ungaria), cat şi internationala. Proiectul are în vedere modernizarea birourilor punctului de trecere a frontierei, în concordanta cu standardele europene, precum şi îmbunãtãţirea drumului de acces spre acest punct, în vederea fluidizarii traficului spre/dinspre Ungaria şi restul Europei. Principalele elemente ale proiectului includ: extinderea platformelor din zona de vamuire; îmbunãtãţirea echipamentului de semnalizare; asigurarea de echipamente şi dotãri necesare pentru vama şi poliţia de frontiera; lãrgirea drumului de acces conform standardelor europene; reabilitatea suprafeţei drumului de acces, inclusiv realizarea semnalizatoarelor rutiere şi a marcajelor; asigurarea unui drenaj adecvat al drumului; reamplasarea serviciilor aflate în apropierea drumului.
Prioritatea nr. 3 - Mediu
Proiect 3.1: Prevenirea inundatiilor în bazinul Crisurilor 1.000.000 euro
Bazinul Crisurilor a fost afectat de numeroase inundatii ca urmare a insuficientelor mãsuri de prevenire a inundatiilor şi de monitorizare hidrometeorologica. Cauzele acestei stãri de fapt au fost: densitatea reţelei hidrometeorologice, coroborata cu uzura echipamentului tehnic de mãsurare a cotelor apelor, insuficienta mijloacelor de comunicare şi transmitere a datelor şi mãsurãtorilor. Acest proiect prevede retehnologizarea reţelei de transmitere a informaţiilor hidrometeorologice, în scopul creãrii unui sistem informaţional atotcuprinzator, care sa asigure gestionarea eficienta a resurselor de apa, controlul calitãţii apei şi protecţia impotriva inundatiilor. Noua reţea informationala va cuprinde: un numãr de staţii automate de mãsurare şi transmitere a datelor hidrometeorologice cãtre centrele de diseminare din bazinul Crisurilor; înfiinţarea unei staţii radar şi echiparea ei cu un calculator de procesare a datelor necesare pentru prognozarea precipitatiilor, capabil sa asigure controlul permanent al regimului precipitatiilor.
Prioritatea nr. 4 - Justiţie şi afaceri interne
Proiect 4.1: Centrul de cazare a imigrantilor ilegali 500.000 euro
Regiunea de granita romano-ungara se confrunta cu afluxul unui numãr considerabil de imigranti proveniţi din Europa de Est, care folosesc România şi apoi Ungaria drept "coridoare" pentru a ajunge în Occident. În zona de frontiera nu exista însã o infrastructura adecvatã cazarii imigrantilor. Proiectul îşi propune sa asigure aceasta infrastructura şi dotãrile necesare pentru imigrantii ilegali pana la repatrierea lor, respectiv construirea unei clãdiri care sa acopere urmãtoarele funcţiuni: cazare, masa şi asistenta medicalã pentru imigrantii ilegali.
Prioritatea nr. 5 - Managementul Programului
Proiect 5.1.: Managementul Programului 500.000 euro
Asigurarea sprijinului în managementul Programului, asistenta tehnica, mic buget pentru cheltuieli curente necesare în vederea implementarii (publicitate, echipamente de birou strict necesare, deplasãri şi activitãţi generale de instruire), evaluare şi audituri.

3. Buget estimat şi durata
Contribuţia PHARE la acest Program va fi de 5 milioane euro; tabelul de mai jos ilustreaza defalcarea costurilor. Programul expira la 31 decembrie 1999.


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1996 Titlul Proiectului PHARE (euro)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Dezvoltarea economicã
1.1. Studiul regional 500.000
2. Transport
2.1. Modernizarea punctului de trecere a frontierei Petea 2.500.000
3. Mediu
3.1. Prevenirea inundatiilor în bazinul Crisurilor 1.000.000
4. Justiţie şi afaceri interne
4.1. Centrul de cazare a imigrantilor ilegali 500.000
5. Managementul Programului
5.1. Managementul Programului 500.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: 5.000.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


Guvernul României va cofinanta Programul prin contribuţie separatã.
4. Mãsuri de implementare
4.1. Generalitati
Programul va fi administrat în conformitate cu procedurile Sistemului de implementare descentralizat PHARE (SID). Responsabilul autorizat al Programului (RAP) va fi nominalizat de semnatarul memorandumului de finanţare.
Noua unitate de management a Programului (UMP) care se va infiinta în cadrul Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltare Regionala (A.N.D.R.) va implementa Programul.
UMP va administra fondurile destinate acestui Program în conformitate cu Manualul SID şi cu Manualul PHARE privind regulile de contractare şi de achiziţii (CPR), având în acest scop un sistem separat de contabilitate.
Un cont nou în euro, purtãtor de dobanda, va fi deschis pentru acest Program pe numele A.N.D.R. şi va fi gestionat de nou-înfiinţatã unitate de management a Programului din cadrul A.N.D.R. Toate fondurile din contul deschis anterior de Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului la Banca ABN AMRO din Bucureşti vor fi transferate în noul cont ce urmeazã sa fie deschis de cãtre A.N.D.R. Contul va fi gestionat de UMP într-o contabilitate separatã. Dobânzile încasate se vor raporta regulat Comunitãţii Europene şi pot fi reinvestite în Program.
Plãţile în avans, altele decât cele menţionate la art. 3.3 din Condiţiile generale, se vor face în conformitate cu prevederile Manualului SID.
Se admite efectuarea unei plati preliminare în avans, în valoare de pana la 10% din suma totalã alocata Programului, pentru acoperirea plãţilor necesare în vederea derulãrii activitãţilor din prima faza a Programului, pana la efectuarea primei plati aferente unui program de lucru.
Toate contractele încheiate de UMP vor fi amendate prin specificarea A.N.D.R. drept Autoritate de contractare.
4.2. Grupul mixt de lucru
Se va infiinta un grup mixt de lucru (GML) care va asigura coordonarea generalã între cele doua guverne pe toatã durata implementarii acestui Program. GML va include, din partea României, reprezentanţi ai UMP, ai Comisiei interministeriale înfiinţate pentru acest Program în România şi ai autoritãţilor locale. La intalnirile GML vor participa şi reprezentanţi oficiali ai Comisiei Europene.
GML se va întruni alternativ, de o parte şi de cealaltã a frontierei. Partea care lanseaza invitaţia va organiza şi va finanta intalnirea, GML din ţara gazda va asigura serviciile de secretariat (agenda de lucru, procese-verbale).
GML poate decide ca pentru anumite proiecte sa înfiinţeze subgrupe tehnice mixte de lucru.
5. Audit, monitorizare şi evaluare
Contul bancar şi operarea acestuia de cãtre UMP pot fi verificate, la intervale regulate, de cãtre un auditor extern, angajat de Comisie şi plãtit din bugetul prezentului Program, fãrã prejudicierea responsabilitãţilor Comisiei şi a Curţii de Audit a Comunitãţii, dupã cum se menţioneazã în Condiţiile generale ataşate la acordul-cadru, anexat la memorandumul de finanţare.
Serviciile Comisiei:
● vor monitoriza implementarea Programului, pe baza rapoartelor întocmite la intervale regulate de cãtre UMP; şi
● vor semna contracte cu consultanţi independenţi în vederea urmãririi evoluţiei Programului şi componentelor acestuia şi vor evalua rezultatele Programului în totalitate, dupã finalizarea acestuia (evaluare ex-post) sau a unor pãrţi ale acestuia, pe etape de realizare.
Criteriile de monitorizare şi evaluare au fost definite în Cadrul de analiza logica a Programului şi vor fi elaborate pentru fiecare proiect în Planul strategic al Programului.
6. Condiţii speciale
6.1. Autoritãţile romane vor asigura personalul corespunzãtor, contribuţia financiarã şi dotãrile necesare în vederea implementarii Programului, precum şi cadrul legislativ şi institutional adecvate.
6.2. Guvernul României îşi asuma responsabilitatea de a continua din propriile resurse proiectele care fac parte din acest Program şi de a executa activitãţile pe care contractorii nu au reuşit sa le finalizeze. Contribuţia financiarã a Uniunii Europene la acest program este limitatã la o suma maxima de 5 milioane euro. Aceasta contribuţie nu va acoperi nici o cheltuiala peste limita amintita, finantari de proiecte suplimentare sau prelungiri peste data expirãrii a Programului, solicitate de autoritãţile de implementare şi/sau de autoritãţile de contractare.
6.3. Guvernul României se angajeazã sa asigure informarea celor care vor fi cazati în Centrul pentru imigranti ilegali asupra drepturilor pe care le au, instruirea în consecinta a personalului acestui centru şi a poliţiei locale, precum şi accesul nelimitat al oficialilor UNHCR (Inaltul Comisariat ONU pentru Refugiati) la acest centru. Se va revizui, împreunã cu UNHCR, legislaţia existenta referitoare la statutul azilantilor, în vederea armonizarii acesteia cu standardele UE/NU. În acest sens Guvernul va trimite Parlamentului pana la sfârşitul anului 1997 propunerile necesare de amendare a acestei legislaţii.
6.4. Având în vedere caracterul multisectorial al Programului, precum şi faptul ca este un Program bazat pe cofinantare, dispoziţiile speciale, inclusiv detaliile referitoare la implementare, vor fi convenite în comun de pãrţi printr-un memorandum de înţelegere separat.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016