Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   MEMORANDUM DE ACORD din 28 noiembrie 1979  cu privire la notificarile, consultarile, reglementarea diferendelor si supravegherea*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MEMORANDUM DE ACORD din 28 noiembrie 1979 cu privire la notificarile, consultarile, reglementarea diferendelor si supravegherea*)

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 47 din 16 iunie 1980

------
*) Traducere.

1. Partile Contractante reafirma adeziunea lor la mecanismul fundamental al acordului general cu privire la solutionarea diferendelor, care se bazeaza pe art. XXII si XXIII ale acordului*).

---------
*) De notat ca art. XXV poate, de asemenea, asa cum Partile Contractante l-au recunoscut, printre altele, atunci cind au adoptat raportul grupului de lucru insarcinat sa examineze dificultatile specifice cu privire la comertul cu produse de baza (L/930), sa deschida o cale adecvata pentru consultari si reglementarea diferendelor in anumite imprejurari.

In scopul imbunatatirii si precizarii mecanismului G.A.T.T., Partile Contractante au convenit cele ce urmeaza:

Notificari
2. Partile contractante reafirma angajamentul lor de a respecta obligatiile existente in baza acordului general in materie de publicare si notificare*).
3. Partile contractante se angajeaza in plus ca, in cea mai mare masura posibila, sa notifice Partilor Contractante adoptarea de masuri comerciale care ar afecta aplicarea acordului general, fiind de inteles ca o astfel de notificare nu va prejudicia in nici un fel opiniile cu privire la compatibilitatea sau relatia acestor masuri cu drepturile si obligatiile decurgind din acordul general.
Partile contractante se vor stradui sa notifice masurile in cauza inainte de punerea lor in aplicare. In alte cazuri, cind o notificare prealabila nu ar fi posibila, masurile vor trebui sa fie notificate a posteriori in cel mai scurt termen. Partile contractante, care vor avea motive sa aprecieze ca o alta parte contractanta a luat asemenea masuri comerciale, vor putea sa se informeze in domeniul acestor masuri, pe plan bilateral, adresindu-se partii contractante in cauza.

----------
*) Vezi nota secretariatului intitulata "Notificari ce urmeaza a fi prezentate de catre partile contractante" (Document MTN/FR/W/17 din 1 august 1978).

Consultari
4. Partile contractante reafirma hotarirea lor de a intari si imbunatati eficacitatea procedurilor de consultare folosite de partile contractante. In acest sens, ele se angajeaza sa raspunda in cel mai scurt termen cererilor de consultare si sa depuna eforturi spre a duce aceste consultari la bun sfirsit, in scopul de a ajunge la rezultate reciproc satisfacatoare. Orice cerere de consultare trebuie sa fie motivata.
5. In cursul consultarilor, partile contractante trebuie sa acorde o atentie deosebita problemelor si intereselor specifice ale partilor contractante slab dezvoltate.
6. Partile contractante trebuie sa depuna eforturi spre a ajunge la o reglementare satisfacatoare a problemei, in conformitate cu prevederile art. XXIII paragraful 1, inainte de a recurge la prevederile paragrafului 2 al sus-numitului articol.

Reglementarea diferendelor
7. Partile Contractante au convenit ca practica uzuala a G.A.T.T. in materie de reglementare a diferendelor, care este descrisa in anexa, trebuie sa fie mentinuta si in viitor, cu imbunatatirile enuntate mai jos. Ele recunosc ca functionarea eficace a sistemului depinde de vointa lor de a se conforma prezentului memorandum de acord.
Partile Contractante reafirma ca practica uzuala cuprinde procedurile de reglementare a diferendelor intre tari dezvoltate si tari slab dezvoltate pe care Partile Contractante le-au adoptat in anul 1966 (IBDD, Suplimentul nr. 14, pag. 19) si ca aceste proceduri ramin accesibile partilor contractante slab dezvoltate care doresc sa recurga la ele.
8. Daca un diferend nu este reglementat pe cale de consultari, partile contractante interesate vor putea sa ceara unui organism sau unei persoane adecvate sa foloseasca bunele lor oficii in vederea concilierii divergentelor existind intre parti. Daca diferendul nereglementat este un diferend cu ocazia caruia o parte contractanta slab dezvoltata a introdus o actiune impotriva unei parti contractante dezvoltate, partea contractanta slab dezvoltata va putea face apel la bunele oficii ale directorului general, care, in exercitiul functiilor sale, va putea consulta presedinte Partilor Contractante si presedintele consiliului.
9. Se intelege ca cererile de conciliere si recurgerea la procedurile de reglementare a diferendelor prevazute in art. XXIII paragraful 2 nu ar trebui sa fie concepute, nici considerate ca acte contencioase, si ca, daca vor aparea diferende, toate partile contractante vor angaja aceste proceduri cu buna credinta intr-un efort vizind reglementarea acestor diferende.
Se intelege, de asemenea, ca recursurile si contrarecursurile privind probleme distincte nu ar trebui sa fie legate.
10. S-a convenit ca, daca o parte contractanta care invoca prevederile art. XXIII paragraful 2, cere instituirea unui grup special ("panel") pentru a ajuta Partile Contractante sa abordeze problema, Partile Contractante vor decide sa instituie grupul conform practicii uzuale. S-a convenit, de asemenea, ca Partile Contractante vor decide, totodata, asupra constituirii unui grup de lucru daca o parte contractanta care invoca prevederile sus-numitului articol o cere. S-a mai convenit ca dreptul la astfel de cereri este acordat numai dupa ce partea contractanta in cauza a avut posibilitatea sa studieze actiunea si sa raspunda la aceasta in fata Partilor Contractante.
11. Cind un grup special va fi instituit, directorul general, dupa ce a obtinut acordul partilor contractante interesate, trebuie sa supuna aprobarii Partilor Contractante compozitia acestui grup special, care va fi de trei sau cinci membri, dupa caz.
Membrii unui grup special vor fi de preferinta functionari de stat. Se intelege ca cetatenii tarilor ale caror guverne*) sint parti in diferend, nu pot fi membri ai grupului special. Grupul special va fi constituit cit mai repede posibil, in mod normal in cel mult 30 de zile de la data deciziei Partilor Contractante.
12. Partile in diferend isi vor da avizul, in termen scurt, adica 7 zile lucratoare, cu privire la nominalizarea membrilor grupului special, facuta de directorul general; ele nu se vor opune acestor nominalizari decit in cazul unor motive imperative.
13. Pentru a facilita constituirea grupurilor speciale, directorul general va tine o lista indicativa oficiala de persoane, functionari de stat sau nu, calificati in domeniul relatiilor comerciale, dezvoltarii economice sau in alte domenii vizate de acordul general, si care ar putea fi disponibile pentru a face parte din grupurile speciale. In acest scop, fiecare parte contractanta va fi invitata sa prezinte directorului general, la inceputul fiecarui an, numele uneia sau a doua persoane care ar fi disponibile pentru aceasta sarcina**).
14. Membrii grupurilor speciale vor face parte din acestea cu titlu personal si nu in calitate de reprezentanti ai unui guvern sau ai unei organizatii. Guvernele nu le vor da deci instructiuni si nu vor cauta sa-i influenteze, ca persoane particulare, in ce priveste rezolvarea problemelor pentru care grupul special a fost instituit.
Membrii grupurilor speciale vor trebui sa fie alesi in asa fel incit sa se asigure independenta lor, participarea de persoane de origine si de pregatire destul de variata, precum si cu o experienta vasta***).

-----------
*) In cazul in care o uniune vamala sau o piata comuna este parte intr-un diferend, aceasta prevedere se aplica cetatenilor tuturor tarilor membre ale uniunii vamale sau ale Pietei comune.
**) Suportarea cheltuielilor de deplasare ar trebui sa fie prevazuta in limitele posibilitatilor bugetare.
***) Anexa va cuprinde o expunere a practicii actuale cu privire la includerea in grupurile speciale a unor persoane din tarile in curs de dezvoltare.

15. Orice parte contractanta avind un interes substantial intr-o problema pentru care grupul special este instituit si care va fi fost notificata consiliului va trebui sa aiba posibilitatea sa fie audiata de grup.
Fiecare grup special trebuie sa aiba dreptul sa ceara informatii oricarei persoane particulare sau oricarui organism pe care-l apreciaza ca indicat, precum si avize tehnice.
Totusi, inainte de a cere asemenea informatii sau avize oricarei persoane particulare sau organism supus jurisdictiei unui stat, grupul special va informa guvernul acestui stat. Partile contractante vor trebui sa raspunda in cel mai scurt termen si in mod complet la orice cerere de informatii prezentata de catre un grup special pe care acesta le va considera necesare si potrivite.
Informatiile confidentiale nu vor trebui sa fie divulgate fara autorizatia oficiala a partii contractante care le va furniza.
16. Sarcina grupurilor speciale este de a ajuta Partile Contractante sa se achite de responsabilitatile lor in conformitate cu art. XXIII paragraful 2. In consecinta, un grup special trebuie sa procedeze la o evaluare obiectiva a problemei pentru care este instituit, inclusiv o evaluare obiectiva a faptelor cauzei, a aplicarii prevederilor acordului general si a conformitatii faptelor cu aceste prevederi; daca Partile Contractante ii solicita, grupul special va trebui sa formeze si alte constatari proprii de natura sa le ajute sa faca recomandari sau sa statueze asa cum se prevede in art. XXIII paragraful 2. In acest scop, grupul special va trebui sa aiba consultari regulate cu partile in diferend si sa le dea posibilitati adecvate pentru elaborarea unei solutii reciproc satisfacatoare.
17. Daca partile nu reusesc sa ajunga la o solutie reciproc satisfacatoare, grupul special va trebui sa prezinte constatarile sale in scris. In mod normal, grupul special va trebui sa expuna intr-un raport justificarile constatarilor si recomandarilor sale. Atunci cind va interveni o reglementare bilaterala, grupul special va putea, in raportul sau, sa se limiteze la expunerea succinta a problemei si sa faca cunoscut ca s-a gasit o solutie.
18. Pentru a incuraja elaborarea, intre parti, a solutiilor reciproc satisfacatoare si a retine observatiile lor, fiecare grup special va trebui ca mai intii sa prezinte partilor in cauza partea descriptiva a raportului sau si apoi sa supuna partilor in diferend concluziile sale sau un rezumat al concluziilor sale, stabilind un termen rezonabil inainte de a le comunica Partilor Contractante.
19. Daca este elaborata o solutie reciproc satisfacatoare de catre partile la un diferend pentru care este creat un grup special, orice parte contractanta interesata in problema va avea dreptul sa solicite si sa primeasca informatii corespunzatoare asupra acestei solutii, in masura in care va fi vorba de probleme comerciale.
20. Timpul necesar activitatii grupurilor speciale va depinde dupa caz*). Totusi, ele trebuie sa depuna eforturi spre a prezenta constatarile lor fara intirziere, tinind seama de obligatia partilor contractante de a asigura o reglementare prompta.
In caz de urgenta, grupul special va fi chemat sa depuna constatarile sale intr-un termen care va fi in mod normal de 3 luni incepind din ziua in care grupul a fost instituit.

----------
*) In anexa se explica ca "in majoritatea cazurilor lucrarile grupurilor speciale s-au desfasurat intr-un termen rezonabil, de la 3 la 9 luni".

21. Partile Contractante vor trebui sa examineze in cel mai scurt termen rapoartele grupurilor speciale si grupurilor de lucru. Ele vor trebui sa ia masuri corespunzatoare, pe baza rapoartelor grupurilor speciale si de lucru, intr-un termen rezonabil.
Daca este vorba de o actiune introdusa de catre o parte contractanta slab dezvoltata, aceste masuri trebuie sa fie decise cu ocazia unei reuniuni convocate special in acest sens, in caz de necesitate.
In cazuri asemanatoare, cind ele vor examina masurile ce urmeaza a fi luate, Partile Contractante vor tine seama nu numai de schimburile comerciale vizate prin masurile facind obiectul actiunii, ci si de incidenta lor asupra economiei partilor contractante slab dezvoltate care sint in cauza.
22. Partile Contractante vor tine sub control orice problema in domeniul careia ele vor formula recomandari sau vor lua decizii.
Daca recomandarile Partilor contractante nu vor fi puse in aplicare intr-un termen rezonabil, partea contractanta care introduce actiunea va putea cere Partilor Contractante sa intreprinda demersurile necesare care sa faciliteze gasirea unei solutii adecvate.
23. In cazul unei actiuni introduse de catre o parte contractanta slab dezvoltata, Partile Contractante vor examina ce alta solutie vor putea da acesteia, care sa fie corespunzatoare imprejurarilor date.

Supravegherea
24. Partile Contractante au convenit sa procedeze la o examinare regulata si sistematica a evolutiei sistemului de comert international.
O atentie deosebita va fi acordata faptelor noi care ar avea o incidenta asupra drepturilor si obligatiilor decurgind din acordul general, problemelor care ar afecta interesele partilor contractante slab dezvoltate, masurilor comerciale notificate in conformitate cu prezentul memorandum de acord si masurile care vor face obiectul procedurilor de consultare, de conciliere sau de reglementare a diferendelor enuntate in prezentul memorandum de acord.

Asistenta tehnica
25. Serviciile de asistenta tehnica ale Secretariatului G.A.T.T. vor trebui, la cererea unei parti contractante slab dezvoltate, sa o ajute in orice problema vizata de prezentul memorandum de acord.

ANEXA 1

Descrierea convenita a practicii uzuale G.A.T.T. in materie de reglementare a diferendelor (art. XXIII paragraful 2)

1. Orice diferend care n-a fost reglementat pe plan bilateral potrivit prevederilor aplicabile ale acordului general poate fi adus in fata Partilor Contractante*), care sint tinute, in conformitate cu art. XXIII paragraful 2, sa procedeze la o ancheta cu privire la problemele despre care ele au fost sesizate si, in functie de caz, sa faca recomandarile sau sa ia deciziile adecvate.
Articolul XXIII paragraful 2 nu precizeaza daca diferendele trebuie sa fie solutionate de catre un grup de lucru sau un grup special**).

------------
*) Consiliul este imputernicit sa actioneze in numele Partilor Contractante, in conformitate cu practica uzuala a G.A.T.T.
**) La Sesiunea de revizuire (1955), Partile Contractante n-au adoptat propunerea de institutionalizare a procedurii grupurilor speciale, pentru motivul principal ca ele au preferat sa mentina situatia existenta si sa nu instituie proceduri juridice care ar risca sa impuna G.A.T.T.-ului o sarcina excesiva.

2. Partile Contractante au adoptat, in anul 1966, o decizie stabilind procedura de urmat cu ocazia consultarilor in baza art. XXIII intre partile contractante dezvoltate si partile contractante slab dezvoltate (IBDD, Suplimentul nr. 14, pag. 19). Aceasta procedura prevede, printre altele, ca directorul general foloseste bunele sale oficii in vederea facilitarii unei solutii, ca poate fi instituit un grup special insarcinat sa examineze problema in vederea recomandarii de solutii adecvate si termene pentru indeplinirea diferitelor parti ale acestei proceduri.
3. Functia grupurilor speciale este, in mod normal, sa examineze faptele cauzei si aplicabilitatea prevederilor din acordul general si sa ajunga la o apreciere obiectiva a acestor elemente.
In acest sens, ele au in mod frecvent consultari regulate cu partile in diferend, dindu-le posibilitati adecvate sa elaboreze solutii reciproc satisfacatoare. Grupurile speciale tin seama in mod corespunzator de interesele specifice ale tarilor in curs de dezvoltare. In cazul cind partile nu ajung la elaborarea unei reglementari reciproc satisfacatoare, grupurile speciale ajuta in mod normal Partile Contractante sa faca recomandari sau sa decida in conformitate cu prevederile art. XXIII paragraful 2.
4. Inainte de a depune o actiune, partile contractante examineaza cu atentie utilitatea unei actiuni angajate in conformitate cu prevederile art. XXIII paragraful 2.
Actiunile prezentate Partilor Contractante potrivit acestor prevederi au fost solutionate, cu putine exceptii, de o maniera satisfacatoare. Scopul Partilor Contractante este sa ajunga intotdeauna la o reglementare pozitiva a diferendelor. O solutie reciproc acceptabila pentru parti este in mod incontestabil de preferat.
In absenta unei solutii convenite intre parti, Partile Contractante au, de regula, ca prim obiectiv sa obtina suspendarea masurilor in cauza, daca s-a constatat ca acestea sint incompatibile cu acordul general.
Nu trebuie sa se recurga la acordarea unei compensatii daca suspendarea imediata a masurii in cauza este din punct de vedere material imposibila si sa se astepte suspendarea cu titlu provizoriu a masurilor incompatibile cu acordul general. Ultima posibilitate de actiune pe care art. XXIII o acorda tarii care se prevaleaza de aceasta procedura este posibilitatea de a suspenda aplicarea concesiilor sau executarea altor obligatii pe o baza discriminatorie fata de alte parti contractante, sub rezerva ca Partile Contractante sa o autorize.
Asemenea situatie a fost rar intilnita si printre diferendele solutionate, in conformitate cu art. XXIII paragraful 2, un singur caz de acest gen a avut loc.
5. In practica, partile contractante n-au invocat prevederile art. XXIII decit daca, dupa parerea lor, un avantaj pentru ele rezultind din acordul general ar fi fost anulat sau compromis.
In cazul cind exista o infractiune in respectarea obligatiilor subscrise in baza acordului general, masura in cauza este prezumata sa anuleze sau sa compromita un avantaj.
Orice prezumtie ca un avantaj a fost anulat sau compromis necesita examinarea ipso facto spre a se cunoaste daca imprejurarile sint suficient de grave pentru a justifica autorizarea de a suspenda concesiile sau obligatiile, daca partea contractanta care introduce actiunea o cere. Cu alte cuvinte, exista in mod normal prezumtia ca o abatere de la reglementari are urmari defavorabile pentru alte parti contractante si atunci revine partilor contractante in cauza obligatia sa faca dovada contrariului. Paragraful 1 b) permite sa se recurga la prevederile art. XXIII daca faptul ca un avantaj este anulat sau compromis rezulta din masurile luate de catre alte parti contractante, chiar daca aceste masuri nu contravin prevederilor acordului general. Paragraful 1 c) permite si o alta situatie. Daca o parte contractanta, care introduce o actiunea in baza art. XXIII, apreciaza ca masurile care nu contravin prevederilor acordului general au anulat sau compromis avantajele sale rezultind din acordul general, ea va fi chemata sa prezinte o justificare detaliata.
6. In ce priveste elementele uzuale ale procedurilor grupurilor de lucru si grupurilor speciale, sint de notat urmatoarele:
i) Grupurile de lucru sint instituite de catre consiliu la cererea uneia sau mai multor parti contractante. Ele au in general ca mandat "sa examineze cazul in lumina prevederilor acordului general aplicabile in materie si sa prezinte consiliului un raport".
Ele insele isi stabilesc procedurile de lucru.
Practica lor consta in tinerea uneia sau doua reuniuni de examinare a problemei, apoi o reuniune finala pentru deliberare in baza concluziilor lor. Grupurile de lucru sint deschise participarii oricarei parti contractante interesate in problema dezbatuta. In general, ele se compun din circa 5 pina la 20 delegatii, in functie de importanta problemei si interesele legate de aceasta. Tarile parti in diferend sint intotdeauna membri ai grupului de lucru cu acelasi statut ca si celelalte delegatii.
Raportul grupului de lucru reflecta opiniile tuturor membrilor sai, si in consecinta, reproduce, daca este necesar, parerile divergente. Cum tendinta este de a gasi un consens, elaborarea raportului grupului de lucru rezerva un anumit spatiu negocierilor si compromisului.
Consiliul adopta raportul. Rapoartele grupurilor de lucru reprezinta parerile consultative pe baza carora Partile Contractante pot lua o decizie finala.
ii) In caz de diferende, Partile Contractante constituie grupuri speciale (care primesc diverse denumiri) sau grupuri de lucru, spre a le ajuta sa examineze problemele pentru care sint instituite in baza art. XXIII paragraful 2.
Incepind din anul 1952, recurgerea la grupuri speciale a devenit procedura uzuala.
Totusi, consiliul nu ia asemenea decizii decit dupa ce i-a dat partii interesate posibilitatea da studieze actiunea si sa pregateasca raspunsul pe care ea il va prezenta in fata consiliului. Mandatele grupurilor sint discutate si aprobate de catre consiliu. In mod normal, grupurile au ca mandat "sa examineze problema in cauza si sa formuleze constatari proprii care sa ajute Partile Contractante sa faca recomandari sau sa ia decizii asa cum este prevazut in art. XXIII paragraful 2".
Cind o parte contractanta, care se prevaleaza de prevederile art. XXIII paragraful 2, ridica probleme cu privire la suspendarea concesiilor sau altor obligatii, grupurile au ca mandat sa examineze problema in conformitate cu prevederile art. XXIII paragraful 2.
Membrii grupurilor speciale sint de regula alesi din delegatiile permanente sau, mai putin frecvent, din administratiile nationale ale capitolelor, dintre delegatii care participa in mod regulat la activitatile G.A.T.T.
Practica consta in a numi unu sau mai multi membri care sint cetateni din tarile in curs de dezvoltare, daca este vorba de un diferend intre o tara in curs de dezvoltare si o tara dezvoltata.
iii) Se intelege ca membrii grupurilor speciale actioneaza impartial si fara instructiuni din partea guvernelor lor. Intr-un numar redus de cazuri, in functie de natura si complexitatea problemei, partile in cauza au convenit sa desemneze experti care nu sint functionari de stat. Nominalizarile sint propuse partilor vizate de catre Secretariatul G.A.T.T. Componenta (trei sau cinci membri, dupa caz) este agreata de catre partile in cauza si aprobata de catre Consiliul reprezentantilor. Este recunoscut ca o larga diversitate de pareri se dovedeste utila in rezolvarea cazurilor dificile, dar numarul membrilor doriti este adesea cauza intirzierilor in constituirea grupurilor speciale si, prin aceasta, a procesului reglementarii diferendelor.
iv) Grupurile speciale stabilesc ele insele procedurile de lucru. Practica lor consta in tinerea a doua sau trei reuniuni oficiale cu partile in cauza. Ele invita partile sa-si expuna parerile in scris si/sau oral in prezenta ambelor parti.
Grupurile pot pune intrebari celor doua parti in legatura cu orice problema pe care ele o considera legata de diferend. Grupurile speciale solicita, de asemenea, parerile partilor contractante avind un interes deosebit in problema in cauza si care nu sint in mod direct parti la diferend, insa au facut cunoscut consiliului ca ele doresc sa-si prezinte parerile. Memoriile scrise prezentate grupurilor speciale sint considerate confidentiale, insa ele sint tinute la dispozitia partilor in diferend.
Grupurile speciale consulta in mod frecvent sursele pe care le apreciaza indicate si le solicita informatii; ele consulta uneori experti spre a obtine parerile lor tehnice asupra unor aspecte ale problemei.
Grupurile speciale pot sa ceara parerile sau sprijinul secretariatului, in calitatea sa de garant al acordului general, in special asupra unor cazuri anterioare sau procedurii. Secretariatul asigura serviciile de securitate si serviciul tehnic al grupurilor speciale.
v) Daca partile n-ajung sa elaboreze o solutie reciproc satisfacatoare, grupul special prezinta constatarile sale in scris. Rapoartele grupurilor speciale, in mod normal, expun constatarile lor asupra faptului, aplicabilitatea prevederilor in materie si justificarile fundamentale ale constatarilor si recomandarilor lor.
Cind intervine o reglementare bilaterala, grupul special se limiteaza in raportul sau, sa expuna succint cazul si sa faca cunoscut ca a fost gasita o solutie.
vi) Rapoartele grupurilor speciale sint redactate in absenta partilor, in baza informatiilor culese si declaratiilor facute.
vii) Pentru a incuraja elaborarea, intre parti, a unor solutii reciproc satisfacatoare si a culege observatiile lor, fiecare grup special, de regula, supune mai intii partilor in cauza partea descriptiva a raportului sau, precum si concluziile sale, sau un rezumat al concluziilor sale, acordind un termen rezonabil inaintea comunicarii acestora Partilor Contractante.
viii) Conform mandatelor stabilite de Partile Contractante, grupurile speciale se pronunta asupra faptului de a se cunoaste daca masura examinata contravine unor reglementari ale acordului general. Cind Partile Contractate le cere ele formuleaza, de asemenea, proiecte de recomandari pentru parti. Se intimpla ca grupurile speciale sa fie invitate sa dea un aviz tehnic asupra unui anumit aspect al problemei (de exemplu, asupra modalitatilor unei retrageri sau suspendari, avind in vedere volumul schimburilor in cauza). Avizele exprimate de membrii grupurilor speciale sint anonime, iar deliberarile grupurilor sint secrete.
ix) Partile Contractante n-au fixat niciodata termene precise pentru diferite etape ale procedurii, probabil pentru ca problemele supuse grupurilor speciale difera atit in ce priveste complexitatea cit si urgenta lor, insa, in majoritatea cazurilor, lucrarile grupurilor speciale au fost incheiate intr-un termen rezonabil, de la 3 la 9 luni.
Decizia adoptata de Partile Contractante in anul 1996, mentionata in paragraful 2 de mai sus, dispune, la paragraful 7, ca grupul special trebuie sa prezinte raportul sau intr-un termen de 60 de zile de la data la care i-a fost prezentata problema.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016