Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LISTA PROIECTELOR din 11 septembrie 2012  si bugetul aferent acestora, cuprinse in Planul sectorial de cercetare-dezvoltare al Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului 2012-2014    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LISTA PROIECTELOR din 11 septembrie 2012 si bugetul aferent acestora, cuprinse in Planul sectorial de cercetare-dezvoltare al Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului 2012-2014

EMITENT: MINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 679 din 1 octombrie 2012
    Denumire: Planul sectorial de cercetare-dezvoltare al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului 2012-2014
    Suma totală: 6.800 mii lei, din care:
    - 2012 - 800 mii lei;
    - 2013 - 3.000 mii lei;
    - 2014 - 3.000 mii lei.
    1. Programul "Turism competitiv"
    Suma totală: 1.360 mii lei, din care:
    - 2012 - 160 mii lei;
    - 2013 - 600 mii lei;
    - 2014 - 600 mii lei.
    1.1. Subprogramul "Infrastructură, servicii şi destinaţii turistice"
    Obiectiv general: Creşterea atractivităţii turistice a României pe plan intern şi internaţional prin fundamentarea unor politici coerente de dezvoltare a infrastructurii, creşterea calităţii serviciilor turistice şi dezvoltarea destinaţiilor turistice
    Total: 982 mii lei, din care:
    - 2012 - 160 mii lei;
    - 2013 - 390 mii lei;
    - 2014 - 432 mii lei.

    Obiectiv specific 1.1.1: Crearea de modele de dezvoltare durabilă a turismului în ariile protejate din România


                                                                                                                        - mii lei -
┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ Denumirea proiectului │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ 1 │
│Nr. ├──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│crt.│Durata│Valoare totală/│ │ │ Mod de aplicare/utilizare │
│ │-luni-│Valoare 2012/ │ Rezultate preconizate │ Rezumatul proiectului │ a rezultatelor │
│ │ │Valoare 2013/ │ │ │ │
│ │ │Valoare 2014 │ │ │ │
├────┼──────┼───────────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│ 0 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────┼──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│ 1.│Evaluarea capacităţii de suport ecologic a arealelor turistice din parcurile naţionale, parcurile naturale şi rezervaţiile │
│ │biosferei │
├────┼──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ 30 │Total: 130 │Dezvoltarea ecoturismului la │Se va realiza etapizat, prin │Transferul de date se va face │
│ │ │2012: 40 │nivelul ariilor protejate majore │realizarea mai multor studii de │către administraţiile ariilor │
│ │ │2013: 45 │Reducerea impactului negativ │caz. Pentru fiecare studiu-pilot │protejate şi către Ministerul │
│ │ │2014: 45 │generat de dezvoltarea turismului │se vor realiza: │Dezvoltării Regionale şi │
│ │ │ │în aceste areale fragile │- analiza potenţialului turistic │Turismului (MDRT). │
│ │ │ │Creşterea satisfacţiei turiştilor │(natural şi antropic) şi │ │
│ │ │ │Se va calcula capacitatea de │ierarhizarea zonelor de interes │ │
│ │ │ │suport pentru toate ariile │turistic din cadrul arealului; │ │
│ │ │ │protejate majore (parcuri │- analiza stadiului actual de │ │
│ │ │ │naţionale, parcuri naturale, │valorificare turistică. Se vor │ │
│ │ │ │rezervaţii ale biosferei). │face o evaluare a structurilor │ │
│ │ │ │ │turistice de cazare, alimentaţie │ │
│ │ │ │ │şi agrement şi o analiză a │ │
│ │ │ │ │principalilor indicatori ai │ │
│ │ │ │ │circulaţiei turistice pe ultimii │ │
│ │ │ │ │ani; │ │
│ │ │ │ │- identificarea proiectelor │ │
│ │ │ │ │viitoare de dezvoltare turistică. │ │
│ │ │ │ │Vor fi analizate atât proiectele │ │
│ │ │ │ │administraţiei siturilor, cât şi │ │
│ │ │ │ │proiectele administraţiilor │ │
│ │ │ │ │locale; │ │
│ │ │ │ │- identificarea principalelor surse│ │
│ │ │ │ │de conflict între activităţile │ │
│ │ │ │ │turistice şi mediul natural şi │ │
│ │ │ │ │sociocultural la nivelul arealului;│ │
│ │ │ │ │- determinarea capacităţii de │ │
│ │ │ │ │suport turistic; │ │
│ │ │ │ │- identificarea unor măsuri de │ │
│ │ │ │ │management pe baza determinării │ │
│ │ │ │ │capacităţii de suport. │ │
├────┼──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│ 2.│Modele de amenajare şi de valorificare în turism ale ariilor protejate din reţeaua Natura 2000 │
├────┼──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ 24 │Total: 75 │Modele de activităţi şi de │Dezvoltarea integrată a turismului │Transferarea rezultatelor │
│ │ │2012: 0 │amenajări turistice pentru cele │durabil la nivelul reţelei Natura │cercetărilor către deţinătorii │
│ │ │2013: 45 │două tipuri de arii protejate SPA │2000 - parcurgerea reglementărilor │de asemenea arii protejate │
│ │ │2014: 30 │şi SCI; din cele 557 de situri din │europene, analiza şi culegerea │Contribuţie directă la │
│ │ │ │România vor fi selectate studii de │informaţiilor, ierarhizarea, │fundamentarea strategiilor de │
│ │ │ │caz pentru a se vedea posibilită- │identificarea celor pretabile │dezvoltare locală prin practici │
│ │ │ │ţile reale de valorificare a │pentru practicarea turismului; │prietenoase faţă de mediul │
│ │ │ │resurselor naturale prin turism │măsuri şi programe de acţiune │înconjurător │
│ │ │ │ecologic. │pentru dezvoltarea turismului │Creşterea capacităţii locale de │
│ │ │ │ │la nivel local │a realiza proiecte cu fonduri │
│ │ │ │ │Reducerea conflictelor de │europene pentru dezvoltarea │
│ │ │ │ │interese economice la nivelul UAT │turismului │
├────┼──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│ 3.│Strategii de dezvoltare a turismului la nivelul unor destinaţii ecoturistice │
├────┼──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ 24 │Total: 90 │Modele de dezvoltare durabilă │Prezentarea stadiului actual de │Diseminarea materialului în │
│ │ │2012: 0 │bazate pe ecoturism la nivelul │dezvoltare la nivelul acestor │rândul factorilor interesaţi: │
│ │ │2013: 45 │viitoarelor destinaţii │destinaţii şi trasarea │asociaţii locale de dezvoltare │
│ │ │2014: 45 │ecoturistice naţionale (În prezent │priorităţilor viitoare de │a turismului, autorităţi │
│ │ │ │sunt realizate criteriile ce vor │dezvoltare a turismului, cu accent │locale, administraţii de arii │
│ │ │ │sta la baza desemnării viitoarelor │pe ecoturism │protejate etc. │
│ │ │ │destinaţii ecoturistice.) │ │ │
└────┴──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┘


    Obiectiv specific 1.1.2: Identificarea de soluţii şi modele pentru dezvoltarea de noi forme de turism


                                                                                                                        - mii lei -
┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ Denumirea proiectului │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ 1 │
│Nr. ├──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│crt.│Durata│Valoare totală/│ │ │ Mod de aplicare/utilizare │
│ │-luni-│Valoare 2012/ │ Rezultate preconizate │ Rezumatul proiectului │ a rezultatelor │
│ │ │Valoare 2013/ │ │ │ │
│ │ │Valoare 2014 │ │ │ │
├────┼──────┼───────────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│ 0 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────┼──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│ 1.│Diversificarea ofertei de agrement prin dezvoltarea şi promovarea turismului ecvestru │
├────┼──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ 12 │Total: 31 │Identificarea oportunităţilor de │Evaluarea ofertei actuale a │Studiul va sta la baza imple- │
│ │ │2012: 0 │dezvoltare a turismului ecvestru │turismului ecvestru în România şi │mentării unui program de │
│ │ │2013: 0 │ │experienţa altor ţări în domeniu │dezvoltare a turismului │
│ │ │2014: 31 │ │Propuneri pentru dezvoltarea şi │ecvestru în România. Va fi │
│ │ │ │ │promovarea acestui tip de turism │creată o bază de date cu privire│
│ │ │ │ │pe piaţa internă/externă │la obiectivele de interes │
│ │ │ │ │ │pentru practicarea acestei │
│ │ │ │ │ │forme de turism în România. │
├────┼──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│ 2.│Studiu de oportunitate pentru valorificarea turistică a patrimoniului industrial │
├────┼──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ 12 │Total: 31 │Analiza comparativă a experienţei │Identificarea experienţelor │Transferul rezultatelor către │
│ │ │2012: 0 │din diferite ţări europene privind │pozitive din ţările UE, mai ales │deţinătorii direcţi ai unor │
│ │ │2013: 0 │posibilităţile de valorificare a │din fostele ţări socialiste │asemenea valori de patrimoniu │
│ │ │2014: 31 │unor obiective industriale cu │Identificarea patrimoniului │Fundamentarea politicilor MDRT │
│ │ │ │valorare istorică, memorială, │industrial din România, investi- │pentru dezvoltarea turismului │
│ │ │ │arhitecturală şi culturală │garea unor conflicte de interese │prin noi resurse şi promovarea │
│ │ │ │Evaluarea posibilităţilor de │economice │acestora │
│ │ │ │dezvoltare a turismului axat pe │Analiza posibilităţilor de │ │
│ │ │ │bunuri ale patrimoniului │valorificare în turism prin │ │
│ │ │ │industrial │studii de caz │ │
├────┼──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│ 3.│Identificarea produselor turistice specifice ce pot fi integrate în rute europene │
├────┼──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ 24 │Total: 115 │Propuneri de produse turistice, │În cadrul proiectului ne propunem │Comunicarea concluziilor (a │
│ │ │2012: 40 │destinaţii, circuite, ce pot fi │să identificăm circuite europene │demersului ce trebuie făcut) şi │
│ │ │2013: 40 │certificate şi integrate în │consacrate ce pot fi extinse şi pe │rezultatelor autorităţilor │
│ │ │2014: 35 │circuite turistice europene │teritoriul ţării noastre. │(locale, centrale) │
│ │ │ │Soluţii/Oportunităţi pentru │De asemenea, trebuie identificate │Diseminarea rezultatelor prin │
│ │ │ │atragerea şi extinderea │destinaţiile turistice, tipurile │publicarea concluziilor (în │
│ │ │ │circuitelor identificate la nivel │de produse ce pot fi dezvoltate, │publicaţii de specialitate, │
│ │ │ │european şi pe teritoriul ţării │certificate şi integrate în │on-line, comunicări) │
│ │ │ │noastre │circuite europene. │ │
│ │ │ │Asigurarea suportului autorită- │Realizarea unei platforme de │ │
│ │ │ │ţilor pentru parcurgerea │legătură cu autorităţi ce │ │
│ │ │ │demersului de certificare şi │manageriază traseele europene │ │
│ │ │ │integrare a produselor/ │ │ │
│ │ │ │destinaţiilor/traseelor în │ │ │
│ │ │ │trasee turistice europene │ │ │
├────┼──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│ 4.│Posibilităţi de dezvoltare a turismului pentru persoanele cu nevoi speciale │
├────┼──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ 24 │Total: 90 │Bune practici identificate la │Analiza experienţei diferitelor │Transferul rezultatelor │
│ │ │2012: 0 │nivel internaţional │ţări europene, analiza necesită- │cercetării către beneficiari │
│ │ │2013: 45 │Set de măsuri practice de │ţilor turistice ale persoanelor cu │Fundamentarea politicilor MDRT │
│ │ │2014: 45 │dezvoltare a turismului pentru │nevoi speciale, propunerea unor │şi ale altor instituţii din │
│ │ │ │persoanele cu nevoi speciale │măsuri practice pentru facilitarea │domeniu în privinţa dezvoltării │
│ │ │ │ │accesului persoanelor cu nevoi │turismului pentru persoane cu │
│ │ │ │ │speciale la produsele turistice │nevoi speciale │
├────┼──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│ 5.│Studiu de cercetare-dezvoltare privind întocmirea unei baze de date spaţiale, referenţiată stereografic şi geografic, │
│ │cuprinzând monumentele istorice de interes turistic în vederea poziţionării acestora pe Google Maps │
├────┼──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ 32 │Total: 130 │Creşterea numărului de vizitatori │Realizarea unei baze de date │Datele vor fi transferate MDRT, │
│ │ │2012: 40 │la monumentele istorice, prin │spaţiale, referenţiată stereografic│reprezentând platforma de │
│ │ │2013: 45 │promovarea acestora prin │şi geografic, cuprinzând │pornire pentru poziţionarea │
│ │ │2014: 45 │intermediul Google Maps │monumentele istorice. Baza de date │monumentelor pe Google Maps │
│ │ │ │ │va conţine, pe lângă informaţii de │şi/sau prin intermediul altor │
│ │ │ │ │bază aferente fiecărui monument, │programe bazate pe poziţionare │
│ │ │ │ │şi date geospaţiale necesare │şi orientare satelitară, în │
│ │ │ │ │poziţionării acestuia pe │beneficiul turiştilor şi al │
│ │ │ │ │Google Maps │administratorilor monumentelor. │
├────┼──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│ 6.│Reabilitarea, modernizarea şi introducerea în circuitul turistic a unor vechi staţiuni de renume din România, cu resurse │
│ │balneare atestate prin studii de specialitate │
├────┼──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ 22 │Total: 90 │Determinarea problemelor actuale │Analiza şi evaluarea stării de │Transferul rezultatelor se va │
│ │ │2012: 0 │cu care se confruntă turismul în │fapt a turismului în cele mai │face către ministerul de resort,│
│ │ │2013: 45 │plan local, prin analize SWOT │vechi staţiuni turistice din ţară │patronatele din turism, Asocia- │
│ │ │2014: 45 │pentru fiecare staţiune │Realizarea unei scheme-cadru │ţia Staţiunilor Balneare etc., │
│ │ │ │Realizarea de propuneri concrete │pentru determinarea problemelor │pentru reabilitarea infrastruc- │
│ │ │ │de reabilitare, modernizare pentru │comune şi a celor specifice │turii generale şi turistice şi │
│ │ │ │infrastructura existentă │ │pentru promovare. │
│ │ │ │ │ │Poate sta la baza realizării │
│ │ │ │ │ │unor proiecte ulterioare prin │
│ │ │ │ │ │fonduri europene. │
└────┴──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┘


    Obiectiv specific 1.1.3: Îmbunătăţirea calităţii serviciilor în turism în vederea creşterii competitivităţii sectorului turistic din România la nivel european


                                                                                                                        - mii lei -
┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ Denumirea proiectului │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ 1 │
│Nr. ├──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│crt.│Durata│Valoare totală/│ │ │ Mod de aplicare/utilizare │
│ │-luni-│Valoare 2012/ │ Rezultate preconizate │ Rezumatul proiectului │ a rezultatelor │
│ │ │Valoare 2013/ │ │ │ │
│ │ │Valoare 2014 │ │ │ │
├────┼──────┼───────────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│ 0 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────┼──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│ 1.│Benchmarkingul - instrument de cercetare pentru evaluarea internă a performanţelor în turism │
├────┼──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ 24 │Total: 70 │Furnizarea unei metodologii unice │Benchmarkingul reprezintă un │Transferul rezultatelor către │
│ │ │2012: 0 │(Sustainable Tourism Benchmarking │proces continuu folosit în manage- │ministerul de resort şi asociaţi│
│ │ │2013: 35 │Tool - STBT) pentru evaluarea │mentul strategic, prin care orga- │ile patronale din turism. │
│ │ │2015: 35 │turismului durabil, bazat pe o │nizaţia (autoritatea locală) îşi │Diseminarea prin publicarea │
│ │ │ │serie de indicatori cantitativi, │evaluează diferitele aspecte ale │rezultatelor │
│ │ │ │instrument util pentru factorii │activităţii, în relaţie cu cele │ │
│ │ │ │de decizie, cercetători şi │mai bune practici în domeniu; │ │
│ │ │ │societăţile implicate în activi- │Conceptul de "Benchmarking" în │ │
│ │ │ │tăţi de turism │domeniul turismului se află încă │ │
│ │ │ │Analiza teoretico-metodologică │în faza de început, fiind utilizat │ │
│ │ │ │a sistemelor statistice în │mai ales în destinaţiile turistice │ │
│ │ │ │turism utilizate în ţările │(în special în stabilirea │ │
│ │ │ │membre UE şi în Europa │performanţelor specifice hoteluri- │ │
│ │ │ │Benchmarking în materie de perfor- │lor, staţiunilor, atracţiilor şi │ │
│ │ │ │manţe în turism obţinute de │transporturilor turistice) şi mai │ │
│ │ │ │ţările europene │puţin în industria turismului, │ │
│ │ │ │ │în general. │ │
├────┼──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│ 2.│Cercetări calitative şi cantitative privind piaţa turistică din România │
├────┼──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ 30 │Total: 130 │Studii, anchete, planuri de marke- │Realizarea unor studii şi anchete, │Transferul rezultatelor către │
│ │ │2012: 40 │ting pentru diverse destinaţii, │planuri de marketing în funcţie de │ministerul de resort şi │
│ │ │2013: 45 │categorii de turişti, segmente │necesităţile identificate (identi- │asociaţiile patronale din turism│
│ │ │2014: 45 │de piaţă etc. │ficarea primelor 20 de atracţii │ │
│ │ │ │ │turistice ale României; top 10 │ │
│ │ │ │ │circuite turistice; planul │ │
│ │ │ │ │clusterelor turistice; identifi- │ │
│ │ │ │ │carea simbolurilor naţionale) │ │
└────┴──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┘


    1.2. Subprogramul "Managementul afacerilor în turism"
    Obiectiv general: Fundamentarea politicilor de management ale Administraţiei Naţionale în Domeniul Turismului prin realizarea unor studii de cercetare privind piaţa muncii şi contribuţia economică a turismului
    Total: 378 mii lei, din care:
    2012 - 0 mii lei;
    2013 - 210 mii lei;
    2014 - 168 mii lei.


    Obiectiv specific 1.2.1: Elaborarea de prognoze privind evoluţia viitoare a pieţei muncii în turism din perspectiva nevoilor viitoare de pregătire profesională, a calificărilor şi ocupaţiilor


                                                                                                                        - mii lei -
┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ Denumirea proiectului │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ 1 │
│Nr. ├──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│crt.│Durata│Valoare totală/│ │ │ Mod de aplicare/utilizare │
│ │-luni-│Valoare 2012/ │ Rezultate preconizate │ Rezumatul proiectului │ a rezultatelor │
│ │ │Valoare 2013/ │ │ │ │
│ │ │Valoare 2014 │ │ │ │
├────┼──────┼───────────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│ 0 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────┼──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│ 1.│Dezvoltarea turismului românesc prin stimularea antreprenoriatului inovativ │
├────┼──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ 12 │Total: 30 │Rezultate intermediare: │Proiectul are drept scop identifi- │Studiul va sta la baza elaboră- │
│ │ │2012: 0 │- realizarea a 4 studii privind │carea mijloacelor de susţinere a │rii politicilor de dezvoltare │
│ │ │2013: 30 │dezvoltarea antreprenoriatului │antreprenoriatului inovativ în │a resurselor umane în sectorul │
│ │ │2014: 0 │inovativ în turism (identificarea │turism şi alte activităţi conexe, │de turism şi a programelor de │
│ │ │ │căilor de creştere a ocupării în │în vederea creşterii ocupării în │stimulare a antreprenoriatului │
│ │ │ │turism şi a oportunităţilor de │micile comunităţi şi în mediul │în România: │
│ │ │ │îmbunătăţire a accesului resursei │rural şi asigurării unei │- organizarea a 3 seminare de │
│ │ │ │umane pe piaţa muncii în turism, │dezvoltări durabile a │lucru pentru diseminarea │
│ │ │ │analiza efectelor susţinerii │comunităţilor locale. │rezultatelor proiectului în │
│ │ │ │antreprenoriatului în turism şi │Proiectul propus vine cu soluţii │regiuni-cheie de dezvoltare │
│ │ │ │alte activităţi conexe, identifi- │în direcţia creării de condiţii- │turistică, cu tema "Fii │
│ │ │ │carea de soluţii de stimulare a │cadru pentru ca regiunile turistice│întreprinzător în turism!"; │
│ │ │ │antreprenoriatului în turism │să devină propriii artizani ai │- realizarea unor parteneriate │
│ │ │ │pentru dezvoltarea unui turism │dezvoltării prin: promovarea │între mediul academic, cel de │
│ │ │ │durabil); │culturii antreprenoriale şi dez- │cercetare şi cel de afaceri │
│ │ │ │- cuantificarea efectelor directe │voltarea aptitudinilor antrepre- │pentru diseminarea rezultatelor │
│ │ │ │şi propagate ale creşterii nivelu- │noriale în turism şi activităţile │proiectului şi ale proiectelor │
│ │ │ │lui de cultură antreprenorială în │conexe acestuia; sensibilizarea, │similare. │
│ │ │ │turism şi activităţilor antrepre- │participarea şi implicarea │Prin intermediul acestui │
│ │ │ │noriale specifice din punctul de │în activităţile conexe │proiect se vor identifica │
│ │ │ │vedere al economiei locale; │(meşteşuguri │mijloacele │
│ │ │ │- realizarea unei reţele a antre- │populare, alimentaţie, │de formare a unei resurse │
│ │ │ │prenorilor din turism. │prelucrarea lemnului, construcţii, │antreprenoriale, capabilă să îşi│
│ │ │ │Rezultate finale: │transport, servicii cultural- │identifice propriile atuuri şi │
│ │ │ │- creşterea numărului persoanelor │recreative, comerţ etc.); crearea │să şi le pună în valoare, │
│ │ │ │tinere şi al femeilor ocupate în │de parteneriate public-privat şi │făcând posibilă creşterea │
│ │ │ │sectorul turistic; │privat-privat; sprijinirea │competitivităţii sectorului │
│ │ │ │- creşterea numărului de antrepre- │lidershipului local. │turistic în raport cu alte │
│ │ │ │nori în sectorul turismului şi │Proiectul supune atenţiei o serie │domenii de activitate. │
│ │ │ │al ospitalităţii; │de subiecte de un real interes │Creşterea numărului de între- │
│ │ │ │- recunoaşterea turismului ca un │pentru economia românească şi │prinderi de turism reprezintă │
│ │ │ │sector economic cu o contribuţie │perspectivele de dezvoltare a │un atu pentru economia │
│ │ │ │consistentă dezvoltarea socio- │acesteia prin turism, respectiv: │românească, nu doar prin faptul │
│ │ │ │economică a comunităţilor locale; │rolul resurselor umane, efectele │că se pune în valoare o resursă │
│ │ │ │- susţinerea dezvoltării turismu- │dezvoltării turismului şi a activi-│insuficient exploatată, şi │
│ │ │ │lui, crearea, dezvoltarea şi │tăţilor conexe asupra resurselor │anume cea turistică, ci şi prin │
│ │ │ │eficientizarea activităţii între- │umane, particularităţile ocupării │faptul că operatorii economici │
│ │ │ │prinderilor mici şi mijlocii; │forţei de muncă, în particular. │vor deveni plătitori de taxe şi │
│ │ │ │- turismul va deveni un debuşeu │Totodată, se va face o analiză │impozite către bugetul statului │
│ │ │ │pentru forţa de muncă internă │multidimensională şi multicriteri- │şi vor putea crea noi locuri │
│ │ │ │afectată de criza economică. │ală a ocupării cu evidenţierea │de muncă în plan local. │
│ │ │ │ │aspectelor calitative de │ │
│ │ │ │ │valorificare a potenţialului uman, │ │
│ │ │ │ │respectiv: cerinţele de calificare,│ │
│ │ │ │ │specificul locurilor de muncă, │ │
│ │ │ │ │evoluţia şi structura ocupării │ │
│ │ │ │ │forţei de muncă, productivitatea │ │
│ │ │ │ │muncii din turism. Studiul îşi │ │
│ │ │ │ │propune să identifice soluţii │ │
│ │ │ │ │pentru revitalizarea resursei │ │
│ │ │ │ │umane prin stimularea culturii │ │
│ │ │ │ │antreprenoriale şi dezvoltarea │ │
│ │ │ │ │abilităţilor şi competenţelor │ │
│ │ │ │ │specifice, crearea de parteneriate │ │
│ │ │ │ │public-privat şi privat-privat, │ │
│ │ │ │ │sprijinirea lidershipului local, │ │
│ │ │ │ │promovarea formării continue a │ │
│ │ │ │ │populaţiei active │ │
├────┼──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│ 2.│Proiecţii privind cererea de forţă de muncă la nivel naţional şi regional şi prognoză pe termen mediu şi lung a necesarului de │
│ │calificări în sectorul turistic │
├────┼──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ 24 │Total: 60 │Proiecţie a cererii de forţă de │Definirea indicatorilor de previ- │Transferul rezultatelor cerce- │
│ │ │2012: 0 │muncă la nivel regional şi naţional│zionare a cererii forţei de muncă │tării către beneficiari │
│ │ │2013: 30 │Prognoză pe termen mediu şi lung a │Culegerea şi prelucrarea datelor │Fundamentarea politicilor │
│ │ │2014: 30 │necesarului de calificări în │Analiza rezultatelor │privind ocuparea în sectorul │
│ │ │ │sectorul turistic │ │turistic │
└────┴──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┘


    Obiectiv specific 1.2.2: Identificarea de politici şi instrumente economice şi financiare de stimulare a competitivităţii sectorului turistic din România


                                                                                                                        - mii lei -
┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ Denumirea proiectului │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ 1 │
│Nr. ├──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│crt.│Durata│Valoare totală/│ │ │ Mod de aplicare/utilizare │
│ │-luni-│Valoare 2012/ │ Rezultate preconizate │ Rezumatul proiectului │ a rezultatelor │
│ │ │Valoare 2013/ │ │ │ │
│ │ │Valoare 2014 │ │ │ │
├────┼──────┼───────────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│ 0 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────┼──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│ 1│ Instrumente şi politici de optimizare fiscală în vederea stimulării activităţii turistice │
├────┼──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ 12 │Total: 35 │Impactul socioeconomic al impozi- │Crearea unui sistem de analiză a │Transferul rezultatelor cercetă-│
│ │ │2012: 0 │tării în sectorul turistic │impozitării turismului, precum şi │rii către beneficiari │
│ │ │2013: 0 │Analiza cadrului politic şi legis- │a resurselor necesare dezvoltării │Fundamentarea unor politici │
│ │ │2014: 35 │lativ în domeniul impozitării în │acestui sector, avându-se în │fiscale în sectorul turistic │
│ │ │ │turism │vedere importanţa resurselor atrase│ │
│ │ │ │Politici fiscale, impozitarea la │la buget pentru finanţarea │ │
│ │ │ │nivel naţional şi local │politicilor care vizează turismul, │ │
│ │ │ │Tipuri de taxe şi impozite │dar şi politicile din sfera │ │
│ │ │ │aplicate în turismul românesc │ocupării, fiind ştiut faptul că │ │
│ │ │ │Impactul politicii fiscale asupra │turismul a fost, este şi va rămâne │ │
│ │ │ │sectorului turistic │un element de mare importanţă în │ │
│ │ │ │Modele econometrice de evaluare a │cadrul oricărei economii, capabil │ │
│ │ │ │diferitelor măsuri de impozitare │de a genera noi locuri de muncă, │ │
│ │ │ │asupra bugetului de venituri din │de a stimula creşterea economică │ │
│ │ │ │sectorul de turism │ │ │
│ │ │ │Evaluarea rezultatelor sectorului │ │ │
│ │ │ │turistic prin prisma diferitelor │ │ │
│ │ │ │politici fiscale │ │ │
├────┼──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│ 2.│Cercetări privind dezvoltarea economiei locale prin valorificarea ocupaţiilor tradiţionale arhaice │
├────┼──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ 12 │Total: 20 │Determinarea tipologiei vechilor │Identificarea ocupaţiilor │Transmiterea datelor şi infor- │
│ │ │2012: 0 │ocupaţii şi meşteşuguri din comu- │tradiţionale arhaice │maţiilor obţinute către MDRT şi │
│ │ │2013: 20 │nităţile rurale şi a valenţei │Atragerea în turism a unor resurse │către direcţiile judeţene pentru│
│ │ │2014: 0 │lor turistice │turistice locale, mai puţin │cultură şi conservarea tradiţi- │
│ │ │ │Prezentarea de soluţii pentru │cunoscute şi promovate │ilor populare, în judeţele de │
│ │ │ │reluarea unor vechi tradiţii şi │ │unde au fost selectate studiile │
│ │ │ │modele de valorificare a lor prin │ │de caz │
│ │ │ │turism, cu studii de caz │ │Publicarea de articole în │
│ │ │ │ │ │reviste de specialitate │
└────┴──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┘


    Obiectiv specific 1.2.3: Realizarea de analize şi cercetări statistice privind evaluarea contribuţiei economice a turismului în România


                                                                                                                        - mii lei -
┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ Denumirea proiectului │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ 1 │
│Nr. ├──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│crt.│Durata│Valoare totală/│ │ │ Mod de aplicare/utilizare │
│ │-luni-│Valoare 2012/ │ Rezultate preconizate │ Rezumatul proiectului │ a rezultatelor │
│ │ │Valoare 2013/ │ │ │ │
│ │ │Valoare 2014 │ │ │ │
├────┼──────┼───────────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│ 0 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────┼──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│ 1.│Studiu privind realizarea unor statistici interconectate între turism şi transportul aerian de pasageri │
├────┼──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ 10 │Total: 20 │Număr de indicatori statistici ce │Prima activitate a proiectului │Utilizarea rezultatelor poate fi│
│ │ │2012: 0 │pot fi folosiţi atât de domeniul │constă în identificarea statisti- │făcută atât de administraţia │
│ │ │2013: 20 │turismului, cât şi de cel al │cilor existente în domeniul turis- │centrală în domeniul turismului,│
│ │ │2014: 0 │transportului aerian │mului şi a transportului aerian │cât şi de autorităţile aeropor- │
│ │ │ │O metodologie de comparare a │atât la nivel intern, cât şi la │tuare din România, care vor │
│ │ │ │indicatorilor statistici │nivel internaţional. După o │putea folosi în comun o serie │
│ │ │ │ │analiză teoretico-metodologică se │de indicatori specifici ambelor │
│ │ │ │ │vor prezenta modalităţi de │domenii de activitate (turism │
│ │ │ │ │realizare a comparabilităţii şi │şi transport aerian de │
│ │ │ │ │compatibilităţii indicatorilor │pasageri). │
│ │ │ │ │statistici. │ │
├────┼──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│ 2.│Studiu privind analiza şi cuantificarea economiei subterane în turismul românesc │
├────┼──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ 22 │Total: 60 │Particularizare sectorială a │Proiectul demarează cu o analiză │MDRT va dispune de cifre (esti- │
│ │ │2012: 0 │modului de calcul al economiei │teoretică a conceptelor în domeniu,│mate în urma unei metodologii │
│ │ │2013: 30 │subterane │precum şi a metodelor metodologi- │specializate) privind economia │
│ │ │2014: 30 │Oferirea unor estimări ale dimen- │ilor de cuantificare a economiei │subterană. │
│ │ │ │siunii economiei subterane în │subterane folosite pe plan naţional│Acestea vor fi utile în funda- │
│ │ │ │turismul din România │şi internaţional. După această │mentarea unor politici pentru │
│ │ │ │ │analiză se vor prezenta unele │diminuarea economiei subterane │
│ │ │ │ │modele de cuantificare a economiei │şi creşterea gradului de │
│ │ │ │ │subterane folosite în turismul │fiscalizare în domeniu. │
│ │ │ │ │românesc. │ │
├────┼──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│ 3.│Rapoarte statistice de monitorizare a turismului în România (la nivel de trimestru, semestru, 9 luni, an) │
├────┼──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ 34 │Total: 93 │Prezentarea ratelor de creştere a │Sub forma unor rapoarte realizate │Rapoartele vor fundamenta │
│ │ │2012: 0 │indicatorilor statistici (compara- │din 3 în 3 luni, analiza turismului│monitorizarea implementării │
│ │ │2013: 50 │tiv cu perioada similară din anul │va fi împărţită pe 3 capitole: │planul de marketing al MDRT. │
│ │ │2014: 43 │precedent), grafice de evoluţie, │turism intern, turism extern │De asemenea, statisticile vor │
│ │ │ │cote de piaţă, analiza comparativă │(outbound) şi turism receptor │putea constitui un instrument │
│ │ │ │(benchmarking) cu alte ţări, │(inbound). Vor fi luaţi în consi- │de fundamentare a unor decizii │
│ │ │ │rapoarte specializate pentru │derare indicatorii statistici │în domeniu ale MDRT. │
│ │ │ │anumite pieţe (ţări sursă) consi- │monetari şi nemonetari furnizaţi │ │
│ │ │ │derate prioritare sau de oportu- │de INS şi BNR, precum şi informaţii│ │
│ │ │ │nitate pentru România în efortu- │preluate şi prelucrate din alte │ │
│ │ │ │rile sale de promovare externă │baze de date sau rapoarte ale │ │
│ │ │ │ │unor organisme internaţionale │ │
│ │ │ │ │(European Travel Commission, OMT, │ │
│ │ │ │ │Eurostat etc.). De asemenea, rapor-│ │
│ │ │ │ │tul va fi precedat de o succintă │ │
│ │ │ │ │prezentare a contextului economic │ │
│ │ │ │ │şi a situaţiei internaţionale în │ │
│ │ │ │ │domeniu. │ │
├────┼──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│ 4.│Asistenţa metodologică şi cercetări suport pentru implementarea Contului satelit al turismului în România │
├────┼──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ 24 │Total: 60 │În funcţie de cerinţele MDRT şi │Se vor analiza o serie de aspecte │Rezultatele proiectului vor │
│ │ │2012: 0 │INS se vor elabora documentaţii │metodologice, precum şi sursele de │sprijini direct compilarea CST │
│ │ │2013: 30 │privind unele aspecte metodologice │date statistice necesare compi- │de către INS, având sprijinul │
│ │ │2014: 30 │ale compilării CST (de exemplu, │lării. De asemenea, se are în │BNR şi în parteneriat cu MDRT. │
│ │ │ │recomandări teoretice privind │vedere şi prezentarea dificultă- │Conform protocolului încheiat │
│ │ │ │metodele de compilare, analiza │ţilor metodologice în ceea ce │între aceste instituţii în anul │
│ │ │ │situaţiei în alte ţări, bune │priveşte tratamentul acordat │2011, INCDT va putea furniza │
│ │ │ │practici, simulări, estimări ale │vizitatorilor de o zi (excursio- │asistenţa metodologică pentru │
│ │ │ │datelor lipsă etc.) │niştilor), pachetele turistice │compilarea CST. │
│ │ │ │ │oferite de agenţiile de turism, │ │
│ │ │ │ │cazarea în casele de vacanţă, │ │
│ │ │ │ │bunurile de folosinţă îndelungată │ │
│ │ │ │ │în turism, precum şi modalităţile │ │
│ │ │ │ │de estimare a acestora. │ │
└────┴──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┘



    2. Programul "Dezvoltare teritorială durabilă şi integrată"
    Suma totală: 2.720 mii lei, din care:
    - 2012 - 320 mii lei;
    - 2013 - 1.200 mii lei;
    - 2014 - 1.200 mii lei.

    2.1. Subprogramul "Sisteme informaţionale geografice şi baze de date spaţiale pentru planificarea şi dezvoltarea teritorială"
    Obiectivul general: Dezvoltarea de tehnici şi instrumente de planificare spaţială a teritoriului la nivel naţional, urban şi rural şi crearea bazelor de date spaţiale
    Total: 435 mii lei, din care:
    - 2012 - 51 mii lei;
    - 2013 - 192 mii lei;
    - 2014 - 192 mii lei.

    Obiectiv specific: Furnizarea de informaţii, analize şi scenarii privind disparităţile teritoriale în dezvoltarea economică şi socială a României


                                                                                                                        - mii lei -
┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ Denumirea proiectului │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ 1 │
│Nr. ├──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│crt.│Durata│Valoare totală/│ │ │ Mod de aplicare/utilizare │
│ │-luni-│Valoare 2012/ │ Rezultate preconizate │ Rezumatul proiectului │ a rezultatelor │
│ │ │Valoare 2013/ │ │ │ │
│ │ │Valoare 2014 │ │ │ │
├────┼──────┼───────────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│ 0 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────┼──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│ 1. │Cartarea disparităţilor teritoriale socio-economice în România │
├────┼──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ 36 │Total: 435 │Elaborarea unei metodologii de │Definirea conceptului de dispa- │Politici publice de eficienti- │
│ │ │2012: 51 │identificare a disparităţilor │ritate teritorială │zare a investiţiilor, aplicarea │
│ │ │2013: 192 │teritoriale │Stabilirea nivelurilor de analiză │de autorităţile publice centrale│
│ │ │2014: 192 │Construirea unui set de indicatori │Crearea sistemului de indicatori │şi locale a orientărilor, │
│ │ │ │pe domenii ale dezvoltării │Identificarea surselor de date │principiilor şi obiectivelor │
│ │ │ │economice şi sociale │primare │dezvoltării teritoriale │
│ │ │ │Realizarea de hărţi în dinamică │Măsurarea dezechilibrelor/dispari- │comunitare şi strategice │
│ │ │ │pentru fiecare indicator │tăţilor teritoriale │ │
│ │ │ │Analiza disparităţilor socioecono- │Dinamica temporală a disparităţilor│ │
│ │ │ │mice, comparaţii cu UE │Cartografierea disparităţilor │ │
│ │ │ │ │teritoriale │ │
│ │ │ │ │Depistarea şi analiza factorilor │ │
│ │ │ │ │care generează disparităţile │ │
│ │ │ │ │teritoriale │ │
└────┴──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┘


    2.2. Subprogramul "Strategii, scenarii şi modele de planificare a teritoriului naţional 2014-2020"
    Obiectiv general: - Susţinerea şi fundamentarea politicii de dezvoltare teritorială şi a programelor naţionale şi europene prin dezvoltarea de tehnici şi instrumente pentru planificarea spaţială a teritoriului la nivel naţional, urban şi rural
    Total: 966 mii lei, din care:
    - 2012 - 102 mii lei;
    - 2013 - 432 mii lei;
    - 2014 - 432 mii lei.


                                                                                                                        - mii lei -
┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ Denumirea proiectului │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ 1 │
│Nr. ├──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│crt.│Durata│Valoare totală/│ │ │ Mod de aplicare/utilizare │
│ │-luni-│Valoare 2012/ │ Rezultate preconizate │ Rezumatul proiectului │ a rezultatelor │
│ │ │Valoare 2013/ │ │ │ │
│ │ │Valoare 2014 │ │ │ │
├────┼──────┼───────────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│ 0 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────┼──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│ 1. │Structurarea teritoriului în zone urbane funcţionale - analiză privind capacitatea de asociere şi cooperare a UAT, identi- │
│ │ficarea potenţialelor zone urbane funcţionale în vederea fundamentării politicilor privind dezvoltarea teritorială │
│ │Consolidarea parteneriatului dintre zone urbane şi rurale prin îmbunătăţirea mecanismului de prevenţie şi consolidarea │
│ │dimensiunii teritoriale │
├────┼──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ 36 │Total: 485 │Evaluarea capacităţii de asociere │Experienţa internaţională │Politici publice de eficienti- │
│ │ │2012: 51 │şi cooperare la nivel de UAT │Trecerea în revistă a legislaţiei │zare a investiţiilor, aplicarea │
│ │ │2013: 217 │Identificarea zonelor urbane │româneşti existente │de autorităţile publice centrale│
│ │ │2014: 217 │funcţionale │Criterii de analiză şi indicatori │şi locale a orientărilor, │
│ │ │ │Depistarea tipurilor de partene- │relevanţi, categorii de partene- │principiilor şi obiectivelor │
│ │ │ │riate între oraşe şi comune, │riate şi forme asociative între │dezvoltării teritoriale │
│ │ │ │respectiv între comune, existente │autorităţile administraţiei publice│comunitare şi strategice │
│ │ │ │la nivel naţional │locale, delimitarea teritorială, │Generarea de acte normative şi │
│ │ │ │Aplicarea conceptului de │scopul formării şi proceduri de │alocări de resurse pentru │
│ │ │ │Community-led local development şi │înfiinţare, modul de funcţionare, │aplicarea politicilor regionale │
│ │ │ │evidenţierea unor modalităţi de │tipurile de proiecte, reglemen- │şi de coeziune în perioada de │
│ │ │ │promovare a strategiilor de │tările specifice referitoare la │programare 2014-2020 │
│ │ │ │dezvoltare locală integrată │asociaţiile constituite pentru │ │
│ │ │ │ │furnizarea de servicii publice, │ │
│ │ │ │ │posibilităţile de extindere a │ │
│ │ │ │ │sferei de activitate a asocia- │ │
│ │ │ │ │ţiilor, elementele inovative şi │ │
│ │ │ │ │contribuţiile la consolidarea │ │
│ │ │ │ │dimensiunii teritoriale a politi- │ │
│ │ │ │ │cilor sectoriale │ │
├────┼──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│ 2. │Planul de amenajare a teritoriului zonal regional - instrument al planificării spaţiale durabile la nivel regional. Metodologia│
│ │de elaborare, cadrul conţinut şi modul de abordare în vederea asigurării corelării cu celelalte instrumente strategice │
│ │realizate la nivel regional │
├────┼──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ 36 │Total: 485 │Definirea instrumentului - metodo- │În contextul viitorului exerciţiu │Instrumentul se adresează atât │
│ │ │2012: 51 │logia de elaborare şi conţinutul- │financiar 2014-2020, avânduse în │elaboratorilor şi beneficiarilor│
│ │ │2013: 217 │cadru - în contextul planificării │vedere condiţionalităţile ce vor │acestei documentaţii, cât şi │
│ │ │2014: 217 │teritoriale din România - ce indică│trebui îndeplinite pentru a avea │autorităţilor administraţiei │
│ │ │ │direcţiile de dezvoltare spaţială │acces la finanţare, precum şi │publice centrale şi locale cu │
│ │ │ │la nivel regional, fundamentează │provocările existente la nivelul │competenţe în avizare sau în │
│ │ │ │programele de dezvoltare regională │regiunilor ce determină mărirea │aprobare. │
│ │ │ │şi asigură corelarea cu documenta- │disparităţilor intra- şi │ │
│ │ │ │ţiile de amenajarea teritoriului │inter-regionale, în cadrul proce- │ │
│ │ │ │Corelarea cu strategiile sectoriale│sului de planificare strategică │ │
│ │ │ │şi cu cele 8 planuri de dezvoltare │este nevoie de abordare integrată, │ │
│ │ │ │regională realizate de către │inteligentă şi sustenabilă, care │ │
│ │ │ │agenţiile de dezvoltare regională │să cuprindă instrumente corelate, │ │
│ │ │ │ │capabile să faciliteze implemen- │ │
│ │ │ │ │tarea obiectivelor stabilite. Este │ │
│ │ │ │ │nevoie de coordonarea activită- │ │
│ │ │ │ │ţilor, de cooperarea tuturor │ │
│ │ │ │ │actorilor relevanţi în vederea │ │
│ │ │ │ │coagulării eforturilor de dezvol- │ │
│ │ │ │ │tare a regiunilor şi evitarea │ │
│ │ │ │ │paralelismului în strategii de │ │
│ │ │ │ │dezvoltare, politici, programe şi │ │
│ │ │ │ │proiecte dezvoltate de diferite │ │
│ │ │ │ │unităţi ale aparatului central. În │ │
│ │ │ │ │contextul accentuării gradului de │ │
│ │ │ │ │competitivitate între regiunile │ │
│ │ │ │ │europene în captarea de investiţii,│ │
│ │ │ │ │în atragerea de investitori şi │ │
│ │ │ │ │forţă de muncă de calitate, în │ │
│ │ │ │ │contextul eforturilor depuse de │ │
│ │ │ │ │a depăşi criza economică este │ │
│ │ │ │ │nevoie de eficienţă, de limitarea │ │
│ │ │ │ │cheltuielilor şi de maximizarea │ │
│ │ │ │ │efectelor. │ │
│ │ │ │ │În acest sens procesul de plani- │ │
│ │ │ │ │ficare este esenţial. │ │
│ │ │ │ │PATZR reprezintă transpunerea în │ │
│ │ │ │ │profil spaţial a strategiei de │ │
│ │ │ │ │dezvoltare a fiecărei regiuni, │ │
│ │ │ │ │dar şi identificarea proiectelor │ │
│ │ │ │ │cu relevanţă regională. │ │
│ │ │ │ │În comparaţie cu generaţiile │ │
│ │ │ │ │anterioare de planuri, abordarea │ │
│ │ │ │ │de formulare a noilor planuri │ │
│ │ │ │ │presupune o adaptare către o nouă │ │
│ │ │ │ │generaţie de politici integrate de │ │
│ │ │ │ │dezvoltare. │ │
│ │ │ │ │Această nouă abordare presupune │ │
│ │ │ │ │nu doar o reformulare a obiecti- │ │
│ │ │ │ │velor şi instrumentelor, ci şi │ │
│ │ │ │ │a structurii şi cadrului de │ │
│ │ │ │ │implementare a PATZR prin coor- │ │
│ │ │ │ │donarea acţiunilor politicilor │ │
│ │ │ │ │sectoriale de dezvoltare. │ │
│ │ │ │ │Obiectivul de bază al acestui │ │
│ │ │ │ │studiu este formularea unui cadru │ │
│ │ │ │ │metodologic unitar pentru elabo- │ │
│ │ │ │ │rarea şi conţinutul documentaţiei │ │
│ │ │ │ │tip PATZR, stabilirea responsabi- │ │
│ │ │ │ │lităţilor şi a mecanismelor de │ │
│ │ │ │ │colaborare între diferitele │ │
│ │ │ │ │niveluri administrativ-teritoriale,│ │
│ │ │ │ │în concordanţă cu legea şi cu │ │
│ │ │ │ │celelalte acte normative în │ │
│ │ │ │ │vigoare, precum şi cu principiile │ │
│ │ │ │ │şi orientările documentelor │ │
│ │ │ │ │europene în domeniul amenajării │ │
│ │ │ │ │teritoriului. │ │
│ │ │ │ │Analizele care se efectuează în │ │
│ │ │ │ │cadrul acestei documentaţii au │ │
│ │ │ │ │ca scop identificarea oportuni- │ │
│ │ │ │ │tăţilor de cooperare între judeţele│ │
│ │ │ │ │care sunt asociate în regiunea de │ │
│ │ │ │ │dezvoltare, precum şi valorificarea│ │
│ │ │ │ │efectelor sinergice ale acestora. │ │
│ │ │ │ │PATZR este documentul de plani- │ │
│ │ │ │ │ficare strategică teritorială la │ │
│ │ │ │ │nivel regional, care oferă o │ │
│ │ │ │ │viziune largă şi un cadru general │ │
│ │ │ │ │de dezvoltare teritorială pe │ │
│ │ │ │ │termen mediu şi lung. │ │
└────┴──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┘


    2.3. Subprogramul "Dezvoltare durabilă şi planificare urbană şi teritorială integrată"
    Obiectivul general: Dezvoltarea intensivă a aşezărilor urbane din România, în contextul necesităţii de personalizare a cadrului fizic, de utilizare eficientă a terenurilor, a atingerii unor cote necesare de calitate şi sustenabilitate a vieţii locuitorilor, de ridicare a capacităţii-suport de competitivitate
    Total: 1.319 mii lei, din care:
    - 2012 - 167 mii lei
    - 2013 - 576 mii lei
    - 2014 - 576 mii lei

    2.3.1. Obiectiv specific: Susţinerea politicilor publice din domeniul urbanismului


                                                                                                                        - mii lei -
┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ Denumirea proiectului │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ 1 │
│Nr. ├──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│crt.│Durata│Valoare totală/│ │ │ Mod de aplicare/utilizare │
│ │-luni-│Valoare 2012/ │ Rezultate preconizate │ Rezumatul proiectului │ a rezultatelor │
│ │ │Valoare 2013/ │ │ │ │
│ │ │Valoare 2014 │ │ │ │
├────┼──────┼───────────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│ 0 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────┼──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│ 1. │Influenţa Uniunii Europene în legislaţia şi practicile de urbanism. Bilanţ şi perspective privind aplicarea Legii urbanismului │
│ │în România │
├────┼──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ 36 │Total: 458 │Sintetizarea principalelor direcţii│Uniunea Europeană are competenţe │Realizarea acestui proiect │
│ │ │2012: 58 │de acţiune în abordarea dezvoltării│limitate în ceea ce priveşte │constituie o fundamentare a │
│ │ │2013: 200 │urbane durabile │dezvoltarea urbană, aceasta fiind │activităţilor autorităţii │
│ │ │2014: 200 │Identificarea unor modele de bună │în atribuţia fiecărui stat membru. │centrale în realizarea unei │
│ │ │ │practică ce pot fi adaptate la │Avându-se în vedere provocările │legislaţii coerente şi aplica- │
│ │ │ │practica din domeniu din România │din ce în ce mai numeroase cu care │bilă în domeniu, precum şi │
│ │ │ │Identificarea efectelor produse de │se confruntă statele europene, │pentru definirea priorităţilor │
│ │ │ │modificările din legislaţia │precum şi importanţa pe care o au │şi abordărilor privind practica │
│ │ │ │naţională │oraşele în contextul coeziunii │din domeniul urbanismului. │
│ │ │ │Identificarea modificărilor/ │teritoriale, în vederea coordonării│ │
│ │ │ │adăugirilor necesar a fi realizate │şi corelării acţiunilor, la nivel │ │
│ │ │ │în legislaţia din domeniul │european, sunt realizate grupuri de│ │
│ │ │ │urbanismului │lucru în cadrul cărora se elabo- │ │
│ │ │ │ │rează documente-cadru, ale căror │ │
│ │ │ │ │prevederi sunt preluate de către │ │
│ │ │ │ │statele membre în legislaţia │ │
│ │ │ │ │naţională sau în practica din │ │
│ │ │ │ │urbanism. În România, ca urmare │ │
│ │ │ │ │a principalelor documente-cadru, │ │
│ │ │ │ │precum şi din cauza unei dezvoltări│ │
│ │ │ │ │haotice a localităţilor, a fost │ │
│ │ │ │ │început un amplu proces de │ │
│ │ │ │ │reformare a legislaţiei. │ │
├────┼──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│ 2. │Instrumente financiare şi administrative ce contribuie la dezvoltarea urbană durabilă în vederea fundamentării politicilor de │
│ │dezvoltare locală durabilă şi integrată │
├────┼──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ 36 │Total: 458 │Analiza priorităţilor de politică │Consolidarea dimensiunii urbane în │Generarea de acte normative şi │
│ │ │2012: 58 │naţională de dezvoltare urbană │perioada de programare 2014-2020 │alocări de resurse pentru │
│ │ │2013: 200 │Analiza bazei legale şi institu- │Conceptul de dezvoltare urbană │aplicarea politicilor regionale │
│ │ │2014: 200 │ţionale de dezvoltare urbană │durabilă integrată, abordări şi │şi de coeziune în perioada de │
│ │ │ │Analiza planurilor integrate de │aplicarea lor în România │programare 2014-2020 │
│ │ │ │dezvoltare urbană 2007-2013 şi a │Stabilirea nivelurilor teritoriale │ │
│ │ │ │tipurilor de proiecte finanţate │de analiză (regiune,oraş ca întreg,│ │
│ │ │ │prin programele operaţionale │zone intraurbane defavorizate) │ │
│ │ │ │Depistarea categoriilor de │Trecerea în revistă a instrumen- │ │
│ │ │ │investiţii prioritare la nivelul │telor financiare şi administrative │ │
│ │ │ │oraşelor româneşti │de dezvoltare urbană actuale │ │
│ │ │ │Identificarea categoriilor de │Analiza şi adaptarea unor concepte │ │
│ │ │ │acţiuni inovatoare (proiecte │ce stau la baza viitoarei │ │
│ │ │ │urbane pilot) │programări financiare: │ │
│ │ │ │Aspecte privind aplicarea concep- │- dezvoltarea locală centrată pe │ │
│ │ │ │tului de investiţii teritoriale │comunitate; │ │
│ │ │ │integrate în contextul urban │- cooperarea teritorială pentru │ │
│ │ │ │românesc │accesarea fondurilor; │ │
│ │ │ │Definirea altor tipuri de instru- │- acţiuni inovatoare; │ │
│ │ │ │mente (de exemplu, PPP) │- investiţii teritoriale integrate;│ │
│ │ │ │Identificarea oraşelor în care │- platforma de dezvoltare urbană │ │
│ │ │ │dezvoltarea urbană durabilă │Modalităţi de finanţare multiplă/ │ │
│ │ │ │integrată va primi sprijinul │încrucişată din diferite axe │ │
│ │ │ │politicii de coeziune │prioritare şi programe │ │
├────┼──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│ 3. │Metode de reconversie funcţională a frişelor industriale urbane - analize şi sinteze ale practicilor europene în vederea │
│ │îmbunătăţirii politicilor şi instrumentelor operaţionale urbane din România │
├────┼──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ 36 │Total: 403 │Realizarea unui instrument de │În contextul transformărilor │Instrument de management şi │
│ │ │2012: 51 │dezvoltare urbană integrată prin │economice şi declinului industrial │planificare urbană în care va │
│ │ │2013: 176 │care se facilitează regenerarea │din ultima parte a secolului XX vor│contribui la facilitarea activi-│
│ │ │2014: 176 │urbană în zonele cu mari ansambluri│fi analizate posibilităţile de │tăţilor autorităţilor locale în │
│ │ │ │industriale │reintroducere a terenurilor ocupate│regenerarea urbană │
│ │ │ │Identificarea unor metode de bună │de funcţiuni industriale în cadrul │ │
│ │ │ │practică la nivel european care pot│sistemului oraşului, asigurându-se │ │
│ │ │ │fi adaptate specificului naţional │un model de abordare integrat, │ │
│ │ │ │şi local │condiţionat de tipul de proprieta- │ │
│ │ │ │ │te, amplasarea în cadrul oraşului. │ │
└────┴──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┘


    3. Programul "Construcţii - aplicarea strategiilor europene în programele guvernamentale coordonate de MDRT"
    Suma totală: 1.720 mii lei, din care:
    - 2012 - 320 mii lei;
    - 2013 - 1.200 mii lei;
    - 2014 - 1.200 mii lei.
    Obiectivul general
    Programul va sprijini MDRT, celelalte instituţii din subordinea directă şi indirectă a ministerului, administraţiile publice locale şi sectorul construcţii din economia naţională prin studii, cercetări şi aplicare practică pentru a se realiza implementarea obiectivelor din Programul de guvernare şi obligaţiile asumate faţă de UE, cu referire directă la:
    - capitolul 16 - Politici de dezvoltare regională, a infrastructurii publice de interes local şi a turismului;
    - capitolul 18 - Protecţia mediului înconjurător.
    MDRT are în responsabilitate, reglementează şi coordonează tehnic domeniul construcţii, precum şi Comitetul ministerial pentru situaţii de urgenţă în caz de cutremure şi alunecări de teren, precum şi programele naţionale de reducere a riscului seismic, aplicarea Legii PATN, secţiunea a V-a "Zone de risc natural".
    Obiective specifice
    - Elaborarea de cercetări şi studii de caz în corelaţie cu Programul de guvernare, angajamentele şi obligaţiile prevăzute în directivele UE, Strategia de securitate internă a Uniunii Europene, precum şi cu Platforma Naţională ONU-ISDR Hyogo, standardele europene armonizate şi eurocodurile aplicabile, în condiţiile de mediu din teritoriu
    - Implementarea Strategiei naţionale de dezvoltare durabilă, protecţia şi reabilitarea litoralului românesc al Mării Negre, punerea în aplicare a Planului de gospodărire integrată a zonei costiere, obiective de guvernare/direcţii de acţiune prevăzute în capitolul 18 - Protecţia mediului înconjurător


                                                                                                                        - mii lei -
┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ Denumirea proiectului │
│ ├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ 1 │
│Nr. ├──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│crt.│Durata│Valoare totală/│ │ │ Mod de aplicare/utilizare │
│ │-luni-│Valoare 2012/ │ Rezultate preconizate │ Rezumatul proiectului │ a rezultatelor │
│ │ │Valoare 2013/ │ │ │ │
│ │ │Valoare 2014 │ │ │ │
├────┼──────┼───────────────┼───────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│ 0 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────┼──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│ 1. │Evaluarea şi cartografierea riscurilor din cutremure în România pentru managementul dezastrelor la nivel naţional, conform │
│ │Strategiei de securitate internă a Uniunii Europene │
├────┼──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ 36 │800 │Studii, scenarii şi reprezentări │Se vor efectua studii şi cercetări │Rezultatele vor reprezenta înde-│
│ │ │2012/100 │de tip matrice a riscurilor şi │pentru evaluarea calitativă, iden- │plinirea obligaţiilor României │
│ │ │2013/350 │documentaţii specifice - hărţi │tificarea scenariilor multihazard │- MDRT, conform Strategiei de │
│ │ │2014/350 │pentru estimarea preliminară a │şi multirisc. Se va pregăti metodo-│securitate internă a Uniunii │
│ │ │ │riscului seismic, în condiţiile │logia aplicabilă, potrivit documen-│Europene, pentru elaborarea de │
│ │ │ │deosebite cauzate de sursa │tului "Liniile directoare privind │către Comisia Europeană a unei │
│ │ │ │seismogenă Vrancea │evaluarea şi cartografierea riscu- │politici coerente de management │
│ │ │ │Scenarii multirisc, cu evaluarea │rilor pentru managementul dezas- │al riscurilor la nivelul UE. │
│ │ │ │impactului şi analiza capacităţilor│trelor - SEC (2010) 1626 final". │MDRT va prelua rezultatele în │
│ │ │ │de autoprotecţie prin care se │Se vor efectua analize de hazard │strategia privind riscul seismic│
│ │ │ │reduce expunerea sau vulnerabi- │şi analize de risc, evaluări ale │la nivel naţional. │
│ │ │ │litatea │impacturilor şi capacităţilor de │MDRT va transmite Comisiei │
│ │ │ │Contribuţii la stabilirea de │autoprotecţie. │Europene datele privind riscul │
│ │ │ │standarde minime UE pentru preve- │ │seismic cu impact major, prin │
│ │ │ │nirea dezastrelor, mai ales cu │ │Grupul de lucru pentru evaluarea│
│ │ │ │privire la riscurile transfron- │ │riscurilor la nivel naţional - │
│ │ │ │taliere Stabilirea metodologiei │ │GLERNN de la nivelul IGSU. │
│ │ │ │necesare pentru MDRT şi sectoarele │ │ │
│ │ │ │coordonate de alte ministere şi │ │ │
│ │ │ │autorităţi la nivel naţional │ │ │
│ │ │ │pentru a prognoza efectele │ │ │
│ │ │ │viitoare şi a le face faţă │ │ │
├────┼──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│ 2. │Evaluarea şi cartografierea riscurilor din alunecări de teren în România pentru managementul dezastrelor la nivel naţional, │
│ │conform Strategiei de securitate internă a UE │
├────┼──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ 36 │800 │Studii, scenarii şi reprezentări de│Se vor efectua studii şi cercetări │Rezultatele vor reprezenta înde-│
│ │ │2012/100 │tip matrice a riscurilor şi docu- │pentru evaluarea calitativă, iden- │plinirea obligaţiilor României │
│ │ │2013/350 │mentaţii specifice - hărţi pentru │tificarea scenariilor multihazard │- MDRT, conform Strategiei de │
│ │ │2014/350 │estimarea preliminară a riscului │şi multirisc. Se va pregăti metodo-│securitate internă a Uniunii │
│ │ │ │seismic, în condiţiile deosebite │logia aplicabilă, potrivit documen-│Europene, pentru elaborarea de │
│ │ │ │cauzate de sursa seismogenă Vrancea│tului "Liniile directoare privind │către Comisia Europeană a unei │
│ │ │ │Scenarii multirisc, cu evaluarea │evaluarea şi cartografierea riscu- │politici coerente de management │
│ │ │ │impactului şi analiza capacităţilor│rilor pentru managementul dezas- │al riscurilor la nivelul UE. │
│ │ │ │de autoprotecţie prin care se │trelor - SEC (2010) 1626 final". │MDRT va prelua rezultatele în │
│ │ │ │reduce expunerea sau vulnerabi- │Se vor efectua analize de hazard │strategia privind riscul seismic│
│ │ │ │litatea │şi analize de risc, evaluări ale │la nivel naţional. │
│ │ │ │Contribuţii la stabilirea de stan- │impacturilor şi capacităţilor de │MDRT va transmite Comisiei │
│ │ │ │darde minime UE pentru prevenirea │autoprotecţie. │Europene datele privind riscul │
│ │ │ │dezastrelor, mai ales cu privire │ │seismic cu impact major, prin │
│ │ │ │la riscurile transfrontaliere │ │Grupul de lucru pentru evaluarea│
│ │ │ │Stabilirea metodologiei necesare │ │riscurilor la nivel naţional - │
│ │ │ │pentru MDRT şi sectoarele coordo- │ │GLERNN de la nivelul IGSU. │
│ │ │ │nate de alte ministere şi autori- │ │ │
│ │ │ │tăţi la nivel naţional pentru a │ │ │
│ │ │ │prognoza efectele viitoare şi a │ │ │
│ │ │ │le face faţă │ │ │
├────┼──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│ 3. │Evaluarea în timp real a siguranţei structurale a construcţiilor de interes public deosebit - dezvoltarea infrastructurii de │
│ │monitorizare a efectului cutremurelor şi vibraţiilor pentru cercetarea stării de sănătate structurală │
├────┼──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ 36 │760 │Elaborarea şi analiza modelelor de │Se vor efectua cercetări aplicative│Recomandări pentru instrumen- │
│ │ │2012/60 │instrumentare pe diverse tipuri de │privind dezvoltarea infrastructurii│tarea unor clădiri de interes │
│ │ │2013/350 │construcţii de interes deosebit │de monitorizare-instrumentare │deosebit din Bucureşti şi din │
│ │ │2014/350 │(1-3 clădiri), care să servească │seismică a construcţiilor de │alte zone seismice afectate de │
│ │ │ │drept know-how tuturor autorită- │interes public deosebit conform │cutremurele intermediare │
│ │ │ │ţilor care deţin clădiri cu │cerinţelor codurilor de proiectare │vrâncene. │
│ │ │ │funcţiuni deosebite │actuale. │Crearea, în cadrul MDRT-INCD │
│ │ │ │Dezvoltarea instrumentelor software│Se vor dezvolta şi exploata baze de│URBAN-INCERC, a unui │
│ │ │ │de analiză structurală avansată a │date de observaţie, obţinute prin │centru-pilot de control şi │
│ │ │ │tipurilor de structuri │monitorizarea efectului │decizie tehnică pentru interven-│
│ │ │ │instrumentate │cutremurelor şi vibraţiilor. │ţii de urgenţă asupra construc- │
│ │ │ │Dezvoltarea conceptului de │ │ţiilor, bazat pe evaluarea în │
│ │ │ │"laborator la scară naturală" │ │timp real a siguranţei │
│ │ │ │on-line, pentru a furniza date de │ │structurale │
│ │ │ │comportare la cutremure, a fi │ │ │
│ │ │ │comparate cu evaluările analitice │ │ │
│ │ │ │şi a fundamenta decizia privind │ │ │
│ │ │ │utilizarea sigură a clădirilor, │ │ │
│ │ │ │şi perfecţionarea codurilor de │ │ │
│ │ │ │proiectare la cutremur │ │ │
├────┼──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│ 4. │Impactul factorilor de mediu asupra construcţiilor din zona litorală │
├────┼──────┬───────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│ │ 36 │360 │Studiu integrat privind starea de │Identificarea agenţilor actuali │Recomandări de utilizare şi/sau │
│ │ │2012/60 │degradare a construcţiilor de pe │agresivi de mediu din zona │proiectare ce vor fi publicate │
│ │ │2013/150 │litoralul românesc, ca urmare a │litoralului românesc │în literatura tehnică, de care │
│ │ │2014/150 │impactului acţiunii complexe a │Selectarea unor obiective din │vor beneficia în egală măsură │
│ │ │ │factorilor agresivi de mediu │fondul construit, cu stabilirea │specialiştii, deţinătorii şi │
│ │ │ │(fizico-chimici, climatici, │şi analiza integrată a stării de │utilizatorii fondului construit │
│ │ │ │poluare ş.a.) │deteriorare sub acţiunea factorilor│şi autorităţile din zona │
│ │ │ │Identificarea agenţilor actuali │agresivi de mediu şi a condiţiilor │litoralului │
│ │ │ │agresivi de mediu, precum şi a │de exploatare │Diseminarea rezultatelor │
│ │ │ │principalilor factori care │Elaborarea de măsuri integrate │studiului de cercetare prin │
│ │ │ │determină evoluţia degradărilor │ │evenimente tehnice de brokeraj │
│ │ │ │specifice ale construcţiilor pe │ │ştiinţific │
│ │ │ │parcursul exploatării │ │ │
│ │ │ │Stabilirea modului de abordare a │ │ │
│ │ │ │problematicii şi măsurile de │ │ │
│ │ │ │principiu pentru reducerea │ │ │
│ │ │ │impactului negativ │ │ │
└────┴──────┴───────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┴────────────────────────────────┘


                                 ----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016