Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LISTA DE CHELTUIELI ELIGIBILE din 22 martie 2012  pentru proiectele finantate in cadrul Programului operational sectorial Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LISTA DE CHELTUIELI ELIGIBILE din 22 martie 2012 pentru proiectele finantate in cadrul Programului operational sectorial "Cresterea competitivitatii economice" (POS CCE) 2007-2013, axa prioritara 1 "Un sistem de productie inovativ si ecoeficient", domeniul major de interventie 1.3 "Dezvoltarea durabila a antreprenoriatului", operatiunea "Dezvoltarea structurilor de sprijin al afacerilor de interes national si international - poli de competitivitate"

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 219 din 2 aprilie 2012

    ART. 1
    Cheltuieli eligibile pentru proiecte de investiţii
    1.1. Sunt eligibile urmãtoarele tipuri de cheltuieli:
    1.1.1. Cheltuieli pentru achiziţia de teren, conform Hotãrârii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Costul de achiziţie a terenului fãrã construcţii este eligibil în limita a 10% din cheltuielile totale eligibile ale proiectului.
    1.1.2. Cheltuieli pentru clãdiri şi instalaţii aferente construcţiilor (în limita a 50% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului), precum:
    a) achiziţie de clãdiri;
    b) construcţie/modernizare/extindere de clãdiri, inclusiv instalaţii aferente construcţiilor (la interior);
    c) cheltuieli pentru construcţii şi instalaţii legate de construcţii, pe obiecte de construcţie (clãdiri, construcţii speciale, instalaţii aferente construcţiilor, precum: instalaţii electrice, sanitare, instalaţii interioare de alimentare cu gaze naturale, instalaţii de încãlzire, ventilare, climatizare, P.S.I., telecomunicaţii şi alte tipuri de instalaţii impuse de destinaţia obiectivului investiţiei), conectarea la reţele broadband (internet).
    1.1.3. Cheltuieli pentru achiziţia de bunuri din categoria mijloacelor fixe sau a obiectelor de inventar (imobilizãri corporale), precum:
    a) echipamente, utilaje, sisteme IT, aparate, scule, dispozitive;
    b) echipamente de transport tehnologice care sunt strict necesare pentru şi legate de ciclul de producţie doar pentru codurile CAEN F - construcţii şi CB - industria extractivã, produse neenergetice.
    1.1.4. Cheltuieli pentru achiziţia de imobilizãri necorporale, precum:
    a) aplicaţii informatice (software) şi programe informatice specializate (de exemplu, sisteme informatice integrate pentru managementul întreprinderilor) strict legate de proiect;
    b) patente/brevete, licenţe şi know-how; soluţii tehnice nebrevetate, incluzând software pentru procesul de producţie şi cerinţele manageriale ale întreprinderii. Toate trebuie sã fie legate direct de procesul de producţie aferent proiectului;
    c) active necorporale pentru organizarea şi implementarea sistemelor de management al calitãţii.
    ART. 2
    Cheltuieli eligibile pentru proiecte de cercetare-dezvoltare-inovare
    2.1. Cheltuieli pentru activitãţile de cercetare industrialã/ dezvoltare experimentalã:
    2.1.1. Cheltuieli de personal (cercetãtori, tehnicieni şi personal auxiliar, în mãsura în care aceştia sunt angajaţi în proiectul de cercetare):
    a) cheltuieli salariale calculate conform plafoanelor prevãzute în anexa nr. 3 la Hotãrârea Guvernului nr. 475/2007 privind aprobarea Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare II, pentru perioada 2007-2013;
    b) cheltuieli de deplasare în scopul realizãrii proiectului.
    2.1.2. Cheltuieli pentru amortizarea echipamentelor şi instrumentelor (active corporale şi obiecte de inventar), în mãsura şi pe durata utilizãrii acestora în cadrul proiectului de cercetare (Dacã aceste instrumente şi echipamente au o duratã de funcţionare mai mare decât durata proiectului de cercetare, sunt eligibile doar costurile de amortizare pe durata proiectului, calculate pe baza bunelor practici contabile.):
    a) echipamente IT şi pentru comunicaţii;
    b) echipamente şi instrumente pentru cercetare.
    2.1.3. Cheltuieli pentru achiziţia de active fixe necorporale:
    a) cunoştinţe tehnice;
    b) brevete;
    c) drepturi de utilizare.
    2.1.4. Cheltuieli pentru achiziţia de servicii:
    a) servicii de cercetare;
    b) servicii de consultanţã şi servicii echivalente folosite exclusiv pentru activitãţile de cercetare industrialã/dezvoltare experimentalã.
    2.1.5. Cheltuieli de amortizare pentru clãdiri şi spaţii, în mãsura şi pe durata utilizãrii acestor clãdiri şi spaţii pentru activitãţile de cercetare industrialã/dezvoltare experimentalã
    2.1.6. Cheltuieli pentru închirierea de teren, în mãsura în care serveşte realizãrii activitãţilor de cercetare industrialã/dezvoltare experimentalã
    2.1.7. Cheltuieli generale de administraţie [aşa cum sunt definite la art. 31 alin. (5) din Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei din 6 august 2008 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa comunã în aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat (Regulament general de exceptare pe categorii de ajutoare) şi la art. 56 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999 ] implicate direct de activitãţile de cercetare industrialã/dezvoltare experimentalã, în limita a 15% din valoarea cheltuielilor eligibile pentru activitãţile de cercetare-dezvoltare ale proiectului:
    a) servicii de comunicaţii (internet, telefon, servicii poştale şi de curierat);
    b) plata utilitãţilor (energie electricã, apã, canalizare, salubritate, energie termicã, gaze naturale);
    c) cheltuieli salariale pentru personalul administrativ.
    2.1.8. Cheltuieli pentru achiziţia de substanţe, materiale, plante, animale de laborator, consumabile şi alte produse similare necesare desfãşurãrii activitãţilor de cercetare industrialã/dezvoltare experimentalã
    2.2. Cheltuieli pentru obţinerea şi validarea drepturilor de proprietate industrialã (sunt eligibile numai pentru beneficiarii de tip IMM):
    2.2.1. Cheltuieli anterioare acordãrii dreptului de proprietate industrialã în prima jurisdicţie, inclusiv cheltuieli legate de pregãtirea, depunerea şi examinarea cererii, precum şi costurile suportate pentru reînnoirea cererii înainte de acordarea dreptului, cu excepţia cheltuielilor de judecatã, dacã este cazul
    2.2.2. Cheltuieli pentru traducere şi alte cheltuieli suportate pentru obţinerea sau validarea dreptului în alte jurisdicţii
    2.2.3. Cheltuieli suportate pentru apãrarea valabilitãţii dreptului pe parcursul examinãrii oficiale a cererii şi al eventualelor proceduri de opoziţie, chiar dacã astfel de cheltuieli intervin dupã recunoaşterea dreptului, cu excepţia cheltuielilor de judecatã, dacã este cazul
    2.3. Cheltuieli pentru realizarea de studii tehnice de fezabilitate:
    - Cheltuieli pentru realizarea studiilor tehnice de fezabilitate pregãtitoare pentru activitãţile de dezvoltare experimentalã
    2.4. Cheltuieli pentru servicii de consultanţã în domeniul inovãrii şi pentru serviciile de sprijinire a inovãrii (sunt eligibile numai pentru beneficiarii de tip IMM):
    2.4.1. Cheltuieli pentru servicii de consultanţã în domeniul inovãrii:
    a) consultanţã managerialã;
    b) asistenţã tehnologicã;
    c) servicii de transfer de tehnologie;
    d) consultanţã în ceea ce priveşte achiziţia, protejarea şi comercializarea drepturilor de proprietate intelectualã şi pentru acordurile de acordare a licenţelor;
    e) servicii de consiliere referitoare la utilizarea standardelor.
    2.4.2. Cheltuieli pentru servicii de sprijinire a inovãrii:
    a) închiriere de spaţii de lucru;
    b) acces la bãnci de date şi biblioteci tehnice;
    c) studii de piaţã;
    d) utilizarea de laboratoare;
    e) etichetarea, testarea şi certificarea calitãţii.
    2.5. Cheltuieli pentru închirierea/angajarea de personal cu înaltã calificare (sunt eligibile numai pentru beneficiarii de tip IMM):
    2.5.1. Cheltuieli de personal aferente închirierii şi încadrãrii în muncã a personalului cu înaltã calificare pe o perioadã determinatã de maximum 2 ani, dar nu mai mult decât durata proiectului:
    a) cheltuieli salariale;
    b) cheltuieli de deplasare în scopul realizãrii proiectului;
    c) indemnizaţie de deplasare pentru personalul detaşat (conform precizãrilor din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicatã);
    d) cheltuieli aferente folosirii unei agenţii de recrutare.
    2.6. Cheltuieli pentru introducerea în producţie a rezultatelor cercetãrii:
    2.6.1. Cheltuieli pentru achiziţia de active necorporale necesare pentru introducerea rezultatelor cercetãrii în ciclul productiv:
    a) cunoştinţe tehnice;
    b) brevete;
    c) drepturi de utilizare.
    2.6.2. Cheltuieli pentru achiziţia de utilaje, instalaţii şi echipamente strict necesare pentru introducerea rezultatelor cercetãrii în ciclul productiv
    2.7. Alte cheltuieli (numai pentru beneficiarii tip întreprinderi nou-create inovatoare):
    2.7.1. Cheltuieli cu achiziţia de servicii pentru realizarea de analize economice, studii de piaţã, planuri de afaceri
    2.7.2. Cheltuieli de personal pentru activitãţi de introducere în producţie a rezultatelor cercetãrii
    ART. 3
    Cheltuieli eligibile pentru proiecte de tip soft
    3.1. Cheltuielile pentru achiziţia de servicii de consultanţã pentru urmãtoarele activitãţi, cu condiţia ca serviciul de consultanţã respectiv sã nu se constituie într-o activitate continuã sau periodicã şi sã nu fie legat de cheltuielile curente de funcţionare a activitãţii beneficiarului:
    3.1.1. Elaborarea de strategii şi planuri de dezvoltare şi stimularea resurselor umane în vederea extinderii afacerii sau implementãrii unui anumit proiect, inclusiv strategia polului de competitivitate
    3.1.2. Elaborarea de strategii pentru soluţii inovative şi crearea de noi produse şi/sau servicii şi tehnologii
    3.1.3. Elaborarea planului de afaceri, studiilor de prefezabilitate şi/sau fezabilitate pentru implementarea de tehnologii ecoeficiente şi competitive, precum şi pentru crearea de produse competitive
    3.1.4. Elaborarea de studii şi strategii de management, marketing şi/sau analize financiare pentru implementarea unui anumit proiect
    3.1.5. Elaborarea de strategii de mediatizare şi planuri de promovare pentru un anumit proiect
    3.1.6. Elaborarea de studii asupra protecţiei proprietãţii intelectuale
    3.1.7. Elaborarea de studii comparative pentru utilizarea unor instrumente şi soluţii informatice ori pentru un domeniu precizat sau e-business
    3.1.8. Elaborarea de studii de evaluare şi diagnostic pentru transferul afacerii
    3.2. Cheltuielile de management ale polului de competitivitate:
    3.2.1. Cheltuieli cu activitãţile de coordonare, monitorizare şi raportare privind implementarea proiectelor la nivelul polilor de competitivitate, eligibile numai în cazul în care beneficiarul este entitatea de reprezentare a polului de competitivitate
    3.2.2. Cheltuieli cu chirii, cheltuieli de personal (cheltuieli salariale pentru personalul pentru managementul de proiect), cheltuieli cu utilitãţile aferente funcţionãrii polilor de competitivitate (energie electricã, apã, canalizare, salubritate, energie termicã, gaze naturale)
    3.2.3. Cheltuieli cu birotica, serviciile de comunicaţii (internet, telefon, servicii poştale şi de curierat)
    3.2.4. Cheltuieli cu activitãţi de: instruire, consultanţã, pregãtire a proiectelor, asistenţã de specialitate, participare la reuniuni, târguri, conferinţe, simpozioane în ţarã şi în Europa, care sã vizeze obiectivul de creştere a vizibilitãţii polilor de competitivitate la nivel naţional/internaţional
    3.2.5. Cheltuieli cu activitãţi legate de implementarea proiectelor şi, respectiv, a strategiilor de dezvoltare la nivelul polilor de competitivitate, cum ar fi: comunicare, construire de imagine (branding) la nivel naţional şi european, mediatizarea proiectelor şi a rezultatelor, întãrirea cooperãrii cu parteneri interni şi europeni, marketingul rezultatelor proiectelor implementate de polii de competitivitate
    3.3. Cheltuieli pentru participarea IMM-urilor la târguri:
    3.3.1. Cheltuieli pentru participãri la târguri şi expoziţii internaţionale, organizate (de entitãţi specializate) în ţarã sau strãinãtate, cu stand propriu: taxa de participare, închirierea standului, amenajarea standului, transportul delegaţilor, cazarea pe perioada târgului, transportul mostrelor şi materialelor promoţionale, promovarea pe mediile oferite de târg cu ocazia târgului, depozitarea mostrelor şi materialelor promoţionale pe perioada târgului
    3.3.2. Cheltuieli pentru participãri la misiuni economice (organizate de entitãţi specializate) în strãinãtate: transportul delegaţilor, cazarea pe perioada misiunii
    3.3.3. Cheltuieli pentru elaborarea şi producţia de materiale tipãrite/inscripţionate pentru promovarea operatorului economic (numai pentru activitãţile prevãzute la subpct. 3.3.1 şi 3.3.2): pliante, broşuri, cataloage, afişe, bannere, inscripţionare pe suport electronic (CD, DVD etc.), alte materiale promoţionale (tricouri, pixuri, brelocuri, brichete, agende, calendare etc.)
    3.3.4. Cheltuieli pentru promovarea on-line (îmbunãtãţirea/ realizarea unui site pe internet pentru prezentarea activitãţii solicitantului şi a produselor promovate): elaborare de pagini web în limba românã şi, obligatoriu, într-o limbã de circulaţie internaţionalã în scopul prezentãrii pe internet a activitãţii solicitantului şi a produselor promovate pentru export sau pentru piaţa internã, taxa pentru domeniul de internet, taxe legate de gãzduirea paginii web pe perioada implementãrii proiectului
    3.3.5. Cheltuieli pentru servicii legate de activitãţi de promovare pe noi pieţe interne, pe pieţe internaţionale şi marketing: organizare de seminare de promovare/mese rotunde etc. în România pentru diseminarea informaţiilor legate de firma respectivã, realizarea materialelor informative şi de prezentare în legãturã cu organizarea seminarelor de promovare/meselor rotunde menţionate, conceperea şi realizarea brandului, mãrcii, logoului/rebrandingului etc.
    3.3.6. Cheltuieli pentru servicii de identificare a furnizorilor/ clienţilor externi pentru programe "hosted buyers", în vederea atragerii în România a importatorilor/cumpãrãtorilor/potenţialilor clienţi pentru firmele româneşti exportatoare, prin participarea acestor "hosted buyers" în calitate de vizitatori la târguri, expoziţii şi misiuni economice organizate în România: transportul din ţara respectivã în România şi retur, cazarea în România

                         -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016