Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGEA-CADRU nr. 195 din 22 mai 2006  a descentralizarii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGEA-CADRU nr. 195 din 22 mai 2006 a descentralizarii

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 453 din 25 mai 2006


Parlamentul României adoptã prezenta lege.

CAP. I
Definiţii şi principii generale

ART. 1
Prezenta lege stabileşte principiile, regulile şi cadrul instituţional care reglementeazã procesul de descentralizare administrativã şi financiarã.
ART. 2
În înţelesul prezentei legi, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele accepţiuni:
a) arie geograficã a beneficiarilor - aria geograficã de domiciliu a majoritãţii beneficiarilor unui serviciu public descentralizat într-o perioadã de timp datã;
b) capacitate administrativã - ansamblul resurselor materiale, instituţionale şi umane de care dispune o unitate administrativ-teritorialã, precum şi acţiunile pe care le desfãşoarã aceasta pentru exercitarea competenţelor stabilite prin lege. Capacitatea administrativã se evalueazã şi se stabileşte în condiţiile legii;
c) competenţã - ansamblul atribuţiilor stabilite de Constituţie şi de legile care conferã autoritãţilor administrative drepturi şi obligaţii de a duce în nume propriu, în realizarea puterii publice şi sub propria responsabilitate, o activitate de naturã administrativã;
d) competenţe delegate - competenţele atribuite prin lege autoritãţilor administraţiei publice locale, împreunã cu resursele financiare corespunzãtoare, de cãtre autoritãţile publice centrale, pentru a le exercita în numele şi în limitele stabilite de cãtre acestea;
e) competenţe exclusive - competenţele atribuite prin lege autoritãţilor administraţiei publice locale de realizarea cãrora acestea sunt responsabile. Autoritãţile administraţiei publice locale au dreptul de decizie şi dispun de resursele şi mijloacele necesare îndeplinirii competenţelor, cu respectarea normelor, criteriilor şi standardelor stabilite de lege;
f) competenţe partajate - competenţele exercitate de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, împreunã cu alte niveluri ale administraţiei publice (judeţean sau central), cu o separare clarã a finanţãrii şi a puterii de decizie pentru fiecare responsabil în parte;
g) cotã defalcatã din unele venituri ale bugetului de stat procentul stabilit din unele venituri ale bugetului de stat care se alocã bugetelor locale;
h) criteriu al ariei geografice a beneficiarilor în descentralizarea competenţelor - criteriul potrivit cãruia descentralizarea competenţelor privind furnizarea unui serviciu public se face cãtre acel nivel al administraţiei publice locale care corespunde cel mai bine ariei geografice a beneficiarilor;
i) criteriu al economiilor de scarã în descentralizarea competenţelor - criteriul potrivit cãruia transferul competenţelor privind furnizarea unui serviciu public se face cãtre acel nivel al administraţiei publice locale care poate obţine economii de scarã;
j) deconcentrare - redistribuirea de competenţe administrative şi financiare de cãtre ministere şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale cãtre propriile structuri de specialitate din teritoriu;
k) delegare - exercitarea de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale sau de cãtre alte instituţii publice a unor competenţe în numele unei autoritãţi a administraţiei publice centrale, în limitele stabilite de cãtre aceasta;
l) descentralizare - transferul de competenţã administrativã şi financiarã de la nivelul administraţiei publice centrale la nivelul administraţiei publice locale sau cãtre sectorul privat;
m) echilibrare orizontalã a bugetelor locale - transferul de resurse financiare din unele venituri ale bugetului de stat cãtre bugetele locale pentru acoperirea diferenţelor de capacitate financiarã dintre unitãţile administrativ-teritoriale;
n) echilibrare verticalã a bugetelor locale - transferul de resurse financiare din unele venituri ale bugetului de stat cãtre bugetele locale pentru completarea sau asigurarea în totalitate, dupã caz, a necesarului de finanţare pentru furnizarea serviciilor publice şi de utilitate publicã descentralizate;
o) economie de scarã - reducerea costului unitar al unui serviciu public pe mãsura creşterii volumului producţiei acestuia şi, implicit, al numãrului de beneficiari;
p) standarde de calitate - indicatorii de calitate care trebuie realizaţi de autoritãţile administraţiei publice locale în furnizarea unui serviciu public şi de utilitate publicã;
q) standarde de cost - costurile normative utilizate pentru determinarea cuantumului resurselor alocate bugetelor locale în vederea furnizãrii unui serviciu public şi de utilitate publicã la un anumit nivel de calitate;
r) sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat - sumele alocate unitãţilor administrativ-teritoriale din unele venituri ale bugetului de stat. În funcţie de autonomia exercitatã de autoritãţile administraţiei publice locale în utilizarea lor, acestea se împart în sume defalcate pentru echilibrarea bugetelor locale, respectiv sume defalcate cu destinaţie specialã;
s) transparenţã a actului decizional - asigurarea accesului deplin al cetãţenilor şi al altor factori interesaţi la informaţiile privind procesul de elaborare şi implementare a deciziilor autoritãţilor administraţiei publice, inclusiv în ceea ce priveşte procesul de colectare a veniturilor şi execuţia conturilor autoritãţilor administraţiei publice locale la toate nivelurile.
ART. 3
Principiile pe baza cãrora se desfãşoarã procesul de descentralizare sunt urmãtoarele:
a) principiul subsidiaritãţii, care constã în exercitarea competenţelor de cãtre autoritatea administraţiei publice locale situatã la nivelul administrativ cel mai apropiat de cetãţean şi care dispune de capacitate administrativã necesarã;
b) principiul asigurãrii resurselor corespunzãtoare competenţelor transferate;
c) principiul responsabilitãţii autoritãţilor administraţiei publice locale în raport cu competenţele ce le revin, care impune obligativitatea realizãrii standardelor de calitate în furnizarea serviciilor publice şi de utilitate publicã;
d) principiul asigurãrii unui proces de descentralizare stabil, predictibil, bazat pe criterii şi reguli obiective, care sã nu constrângã activitatea autoritãţilor administraţiei publice locale sau sã limiteze autonomia localã financiarã;
e) principiul echitãţii, care implicã asigurarea accesului tuturor cetãţenilor la serviciile publice şi de utilitate publicã;
f) principiul constrângerii bugetare, care interzice utilizarea de cãtre autoritãţile administraţiei publice centrale a transferurilor speciale sau a subvenţiilor pentru acoperirea deficitelor finale ale bugetelor locale.

CAP. II
Regulile procesului de descentralizare

SECŢIUNEA 1
Reguli generale

ART. 4
Guvernul, ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale transferã competenţe pe care le exercitã în prezent autoritãţilor administraţiei publice locale de la nivelul judeţelor, comunelor sau oraşelor, dupã caz, respectând principiul subsidiaritãţii şi urmãtoarele criterii:
a) economiile de scarã;
b) aria geograficã a beneficiarilor.
ART. 5
(1) Transferul competenţelor este fundamentat pe analize de impact şi realizat pe baza unor metodologii specifice şi a unor sisteme de indicatori de monitorizare, elaborate de cãtre ministere şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, în colaborare cu Ministerul Administraţiei şi Internelor şi structurile asociative ale autoritãţilor administraţiei publice locale.
(2) Ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, în colaborare cu Ministerul Administraţiei şi Internelor şi structurile asociative ale autoritãţilor administraţiei publice locale, organizeazã faze-pilot în vederea testãrii şi evaluãrii impactului soluţiilor propuse pentru descentralizarea competenţelor pe care le exercitã în prezent.
ART. 6
(1) Transferul de competenţe se face concomitent cu asigurarea resurselor necesare exercitãrii acestora. Exercitarea competenţelor se face numai dupã transmiterea resurselor financiare necesare.
(2) Finanţarea competenţelor delegate este asiguratã în totalitate de cãtre administraţia publicã centralã.
ART. 7
În furnizarea serviciilor publice descentralizate, autoritãţile administraţiei publice locale sunt obligate sã îndeplineascã standardele de calitate, în condiţiile legii.
ART. 8
Etapele transferului de competenţe sunt urmãtoarele:
a) Guvernul, ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale elaboreazã strategiile privind transferul competenţelor cãtre autoritãţile administraţiei publice locale şi proiectele de acte normative pentru punerea în aplicare a acestora;
b) Guvernul, ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale identificã resursele necesare şi costurile integrale aferente competenţelor care sunt transferate, precum şi sursele bugetare pe baza cãrora sunt finanţate. Resursele astfel identificate sunt transferate autoritãţilor administraţiei publice locale, în condiţiile legii;
c) Guvernul, ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale asigurã, în colaborare cu structurile asociative ale autoritãţilor administraţiei publice locale, corelarea pe termen lung între responsabilitãţile transferate şi resursele aferente, astfel încât sã acopere variaţiile de cost în furnizarea serviciilor publice şi de utilitate publicã descentralizate.

SECŢIUNEA a 2-a
Standardele de cost şi de calitate în furnizarea serviciilor publice şi de utilitate publicã descentralizate

ART. 9
(1) Guvernul, ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale stabilesc standarde de cost pentru finanţarea unor servicii publice şi de utilitate publicã descentralizate şi standarde de calitate aferente asigurãrii furnizãrii acestora de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale.
(2) Ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale au obligaţia sã actualizeze periodic standardele de cost şi de calitate pentru serviciile publice şi de utilitate publicã descentralizate, prevãzute la alin. (1). Actualizarea standardelor de cost şi de calitate se face în colaborare cu Ministerul Administraţiei şi Internelor şi structurile asociative ale autoritãţilor administraţiei publice locale.
(3) Standardele de cost şi de calitate se aprobã prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea ministerelor sau a celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi cu avizul Ministerului Administraţiei şi Internelor. Hotãrârile Guvernului privind actualizarea periodicã a standardelor de cost şi de calitate stau la baza determinãrii şi alocãrii sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat.
(4) Autoritãţile administraţiei publice locale sunt responsabile pentru îndeplinirea standardelor de calitate şi de cost în furnizarea serviciilor publice şi de utilitate publicã descentralizate.

SECŢIUNEA a 3-a
Capacitatea administrativã

ART. 10
(1) În cadrul proceselor de transfer al competenţelor cãtre autoritãţile administraţiei publice locale de la nivelul comunelor şi oraşelor, ministerele sau organele de specialitate ale administraţiei publice centrale pot clasifica unitãţile administrativ-teritoriale în douã categorii, în funcţie de capacitatea administrativã a acestora:
a) categoria I, din care fac parte unitãţile administrativ-teritoriale care au capacitatea administrativã necesarã realizãrii competenţelor transferate. Autoritãţile administraţiei publice locale din cadrul acestor unitãţi administrativ-teritoriale pot exercita pe deplin şi imediat competenţele transferate, în condiţii de eficienţã;
b) categoria a II-a, din care fac parte unitãţile administrativ-teritoriale care nu au capacitatea administrativã necesarã realizãrii competenţelor transferate. Autoritãţile administraţiei publice locale din cadrul acestor unitãţi administrativ-teritoriale nu pot exercita competenţele transferate în condiţii de eficienţã.
(2) Autoritãţile administraţiei publice locale din unitãţile administrativ-teritoriale care fac parte din categoria a II-a sunt excluse de la transferul competenţelor pânã în momentul realizãrii capacitãţii administrative necesare exercitãrii lor, în condiţiile legii.
(3) Evaluarea capacitãţii administrative a unitãţii administrativ-teritoriale se face conform normelor metodologice de aplicare a prezentei legi.
ART. 11
În condiţiile prevãzute la art. 10 alin. (1), ministerele, respectiv celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, dupã caz, împreunã cu Ministerul Administraţiei şi Internelor şi structurile asociative ale autoritãţilor administraţiei publice locale, stabilesc, în cadrul legislaţiei sectoriale aferente, criteriile de evaluare a capacitãţii administrative, încadrarea unitãţilor administrativ-teritoriale în cele douã categorii, precum şi condiţiile în care se realizeazã transferul de competenţe.
ART. 12
(1) În situaţiile în care ministerele, respectiv organele de specialitate ale administraţiei publice centrale, dupã caz, împreunã cu Ministerul Administraţiei şi Internelor, constatã lipsa capacitãţii administrative a unei unitãţi administrativ-teritoriale pentru exercitarea în condiţii de eficienţã a competenţelor transferate, competenţele respective se transferã autoritãţilor administraţiei publice locale de la nivelul judeţului pe a cãrui razã se aflã unitatea administrativ-teritorialã în cauzã, în condiţiile art. 8.
(2) Transferul competenţelor prevãzute la alin. (1) cãtre autoritãţile administraţiei publice locale de la nivelul judeţului se realizeazã pe perioadã determinatã, pânã în momentul realizãrii capacitãţii administrative necesare a unitãţii administrativ-teritoriale în cauzã.
(3) Constatarea realizãrii capacitãţii administrative a unitãţilor administrativ-teritoriale prevãzute la alin. (2) se face de cãtre ministerele, respectiv organele de specialitate ale administraţiei publice centrale, dupã caz, împreunã cu Ministerul Administraţiei şi Internelor.
ART. 13
În vederea exercitãrii competenţelor în condiţii de eficienţã, unitãţile administrativ-teritoriale se pot organiza în asociaţii de dezvoltare intercomunitarã, în condiţiile <>Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. III
Cadrul instituţional al procesului de descentralizare

ART. 14
Ministerul Administraţiei şi Internelor avizeazã, potrivit legii, iniţiativele şi proiectele de acte normative privind descentralizarea administrativã şi financiarã, elaborate de ministere, respectiv de celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale.
ART. 15
(1) Ministerul Administraţiei şi Internelor sprijinã fundamentarea şi implementarea politicii de descentralizare a Guvernului prin:
a) elaborarea strategiei şi a politicilor generale de descentralizare;
b) coordonarea tehnicã şi monitorizarea procesului de descentralizare;
c) elaborarea politicii de descentralizare financiarã şi fiscalã, în colaborare cu Ministerul Finanţelor Publice;
d) furnizarea de expertizã şi asistenţã tehnicã de specialitate ministerelor şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, în vederea elaborãrii şi implementãrii strategiilor de descentralizare sectorialã;
e) colectarea şi gestionarea, în colaborare cu Ministerul Finanţelor Publice, cu ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, precum şi cu alte autoritãţi şi instituţii publice, a datelor statistice necesare fundamentãrii şi estimãrii impactului politicilor de descentralizare;
f) elaborarea, analizarea şi actualizarea, în colaborare cu ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi structurile asociative ale autoritãţilor administraţiei publice locale, a standardelor de cost şi de calitate corespunzãtoare anumitor servicii publice şi de utilitate publicã descentralizate;
g) monitorizarea îndeplinirii de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale a standardelor de calitate în furnizarea serviciilor publice şi de utilitate publicã descentralizate.
ART. 16
(1) Ministerul Administraţiei şi Internelor gestioneazã programe naţionale de dezvoltare adresate unitãţilor administrativ-teritoriale, în vederea stimulãrii asocierii acestora, în condiţiile <>Legii nr. 215/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi a creşterii capacitãţii administrative a acestora.
(2) Programele naţionale de dezvoltare sunt finanţate anual din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
ART. 17
Comitetul pentru finanţe publice locale, constituit în condiţiile legii finanţelor publice locale, structurã de tip partenerial, fãrã personalitate juridicã, are rol consultativ în elaborarea şi implementarea politicilor de descentralizare financiarã şi fiscalã.
ART. 18
(1) Pentru coordonarea generalã a procesului de descentralizare se înfiinţeazã Comitetul tehnic interministerial pentru descentralizare, condus de ministrul administraţiei şi internelor, în calitate de coordonator al reformei administraţiei publice.
(2) La nivelul ministerelor şi al celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale se constituie grupuri de lucru pentru descentralizarea competenţelor.
(3) Modul de organizare, funcţionare şi atribuţiile structurilor tehnice prevãzute la alin. (1) şi (2) se stabilesc prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi.
(4) Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Finanţelor Publice, prin structurile de specialitate, asigurã împreunã secretariatul tehnic al Comitetului tehnic interministerial pentru descentralizare şi al Comitetului pentru finanţe publice locale.

CAP. IV
Competenţele autoritãţilor administraţiei publice locale

ART. 19
În vederea asigurãrii serviciilor publice de interes local, autoritãţile administraţiei publice locale exercitã, în condiţiile legii, competenţe exclusive, competenţe partajate şi competenţe delegate.

SECŢIUNEA 1
Competenţe exclusive

ART. 20
Autoritãţile administraţiei publice locale, în exercitarea competenţelor exclusive, au dreptul de decizie şi dispun de resursele şi mijloacele necesare realizãrii acestora, cu respectarea normelor legale în vigoare.
ART. 21
Autoritãţile administraţiei publice locale de la nivelul comunelor şi oraşelor exercitã competenţe exclusive privind:
a) administrarea domeniului public şi privat al comunei sau oraşului;
b) administrarea infrastructurii de transport rutier de interes local;
c) administrarea instituţiilor de culturã de interes local;
d) administrarea unitãţilor sanitare publice de interes local;
e) amenajarea teritoriului şi urbanism;
f) alimentarea cu apã;
g) canalizarea şi epurarea apelor uzate şi pluviale;
h) iluminatul public;
i) salubrizarea;
j) serviciile de asistenţã socialã cu caracter primar pentru protecţia copilului şi pentru persoane vârstnice;
k) serviciile de asistenţã socialã cu caracter primar şi specializate pentru victimele violenţei în familie;
l) transportul public local de cãlãtori;
m) alte competenţe stabilite potrivit legii.
ART. 22
Autoritãţile administraţiei publice locale de la nivelul judeţului exercitã competenţe exclusive privind:
a) administrarea aeroporturilor de interes local;
b) administrarea domeniului public şi privat al judeţului;
c) administrarea instituţiilor de culturã de interes judeţean;
d) administrarea unitãţilor sanitare publice de interes judeţean;
e) serviciile de asistenţã socialã cu caracter primar şi specializate pentru victimele violenţei în familie;
f) serviciile de asistenţã socialã specializate pentru persoanele vârstnice;
g) alte competenţe stabilite potrivit legii.

SECŢIUNEA a 2-a
Competenţe partajate

ART. 23
(1) În exercitarea competenţelor partajate, autoritãţile administraţiei publice locale de la nivelul comunelor şi oraşelor colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice de la nivel central sau judeţean, dupã caz, în condiţiile stabilite prin lege.
(2) În exercitarea competenţelor partajate, autoritãţile administraţiei publice locale de la nivelul judeţului colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice de la nivel central, în condiţiile stabilite prin lege.
ART. 24
Autoritãţile administraţiei publice locale de la nivelul comunelor şi oraşelor exercitã competenţe partajate cu autoritãţile administraţiei publice centrale privind:
a) alimentarea cu energie termicã produsã în sistem centralizat;
b) construirea de locuinţe sociale şi pentru tineret;
c) învãţãmântul preuniversitar de stat, cu excepţia învãţãmântului special;
d) ordinea şi siguranţa publicã;
e) acordarea unor ajutoare sociale persoanelor aflate în dificultate;
f) prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţã la nivel local;
g) serviciile de asistenţã medico-socialã adresate persoanelor cu probleme sociale;
h) serviciile de asistenţã socialã cu caracter primar pentru persoane cu dizabilitãţi;
i) serviciile publice comunitare pentru evidenţa persoanelor;
j) administrarea infrastructurii de transport rutier de interes local la nivelul comunelor;
k) alte competenţe stabilite potrivit legii.
ART. 25
Autoritãţile administraţiei publice de la nivelul comunelor şi oraşelor exercitã competenţe partajate cu autoritãţile administraţiei publice de la nivelul judeţelor, în cazul furnizãrii unor servicii de utilitãţi publice prin intermediul operatorilor regionali.
ART. 26
Autoritãţile administraţiei publice de la nivelul judeţelor exercitã competenţe partajate cu autoritãţile de la nivelul administraţiei publice centrale privind:
a) administrarea infrastructurii de transport rutier de interes judeţean;
b) învãţãmântul special;
c) serviciile de asistenţã medico-socialã adresate persoanelor cu probleme sociale;
d) serviciile de asistenţã socialã cu caracter primar şi specializate pentru protecţia copilului;
e) serviciile de asistenţã socialã specializate pentru persoane cu dizabilitãţi;
f) serviciile publice comunitare pentru evidenţa persoanelor;
g) alte competenţe stabilite potrivit legii.

SECŢIUNEA a 3-a
Competenţe delegate

ART. 27
Autoritãţile administraţiei publice locale exercitã competenţe delegate de cãtre autoritãţile administraţiei publice centrale privind plata unor alocaţii şi a unor indemnizaţii pentru copii şi adulţi cu dizabilitãţi.
ART. 28
Autoritãţile administraţiei publice locale exercitã şi alte competenţe, potrivit legii.

CAP. V
Finanţarea autoritãţilor administraţiei publice locale

ART. 29
Bugetele locale ale autoritãţilor administraţiei publice locale au în componenţã o secţiune de funcţionare şi una de dezvoltare, în condiţiile legii.
ART. 30
(1) În vederea asigurãrii echilibrãrii verticale şi orizontale a bugetelor locale, unitãţilor administrativ-teritoriale, din unele venituri ale bugetului de stat, le sunt alocate sume defalcate cu destinaţie specialã, respectiv cote şi sume defalcate pentru echilibrarea bugetelor locale.
(2) Structura şi criteriile de alocare a cotelor şi sumelor defalcate pentru echilibrarea bugetelor locale se stabilesc prin legea finanţelor publice locale.
(3) Cuantumul sumelor defalcate pentru echilibrarea bugetelor locale este stabilit prin legea bugetului de stat.
(4) Cuantumul, structura şi criteriile de alocare a sumelor defalcate cu destinaţie specialã sunt stabilite în condiţiile legii bugetului de stat.
ART. 31
Ministerul Finanţelor Publice şi serviciile publice deconcentrate ale acestuia asigurã accesul necondiţionat al autoritãţilor administraţiei publice locale şi centrale, precum şi al altor factori interesaţi la informaţiile privind procesele de alocare a resurselor bugetare prevãzute la art. 30 alin. (2).

CAP. VI
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 32
În termen de 120 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, Ministerul Administraţiei şi Internelor, împreunã cu ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, propune Guvernului termene limitã pentru elaborarea strategiei generale de descentralizare, a strategiilor sectoriale de descentralizare şi a standardelor de cost şi calitate în furnizarea serviciilor publice şi de utilitate publicã descentralizate.
ART. 33
Ministerul Administraţiei şi Internelor prezintã anual Guvernului spre informare un raport privind stadiul derulãrii procesului de descentralizare.
ART. 34
În termen de 180 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, Ministerul Administraţiei şi Internelor elaboreazã normele metodologice de aplicare a acesteia, care se aprobã prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 35
La data intrãrii în vigoare a prezentei legi, se abrogã <>Legea-cadru privind descentralizarea nr. 339/2004 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 668 din 26 iulie 2004, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
BOGDAN OLTEANU

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
RADU MIRCEA BERCEANU

Bucureşti, 22 mai 2006.
Nr. 195.

-----------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016