Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 92 din 5 aprilie 2004  privind aprobarea participarii Romaniei la Grupul Australia pentru controlul exporturilor in vederea neproliferarii armelor chimice si biologice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 92 din 5 aprilie 2004 privind aprobarea participarii Romaniei la Grupul Australia pentru controlul exporturilor in vederea neproliferarii armelor chimice si biologice

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 407 din 6 mai 2004

Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. 1
Se aprobã participarea României la Grupul Australia pentru controlul exporturilor în vederea neproliferãrii armelor chimice şi biologice, al cãrui regim este reglementat prin liniile directoare prevãzute în anexã.
ART. 2
Autoritatea naţionalã a României pentru implementarea regimului de control al exporturilor în vederea neproliferãrii armelor chimice şi biologice, promovat de Grupul Australia, este Agenţia Naţionalã de Control al Exporturilor.
ART. 3
Se autorizeazã Ministerul Afacerilor Externe, prin Agenţia Naţionalã de Control al Exporturilor, sã efectueze cãtre Grupul Australia, începând cu data de 1 ianuarie 2004, plata cotizaţiei anuale în limita sumei de 10.000 euro.
ART. 4
Caracterul informaţiilor folosite în cadrul Grupului Australia, având clasificarea AG-IN-CONFIDENCE, se echivaleazã cu secret de serviciu.

Aceastã lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 17 decembrie 2003, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TĂRĂCILĂ

Aceastã lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 16 martie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

Bucureşti, 5 aprilie 2004.
Nr. 92.

ANEXĂ

GRUPUL AUSTRALIA

LINII DIRECTOARE
pentru transferurile produselor sensibile chimice
sau biologice*)
____________
*) Traducere.

Guvernul, în concordanţã cu obligaţiile asumate prin Convenţia privind interzicerea armelor biologice şi cu toxine (BTWC) şi prin Convenţia privind interzicerea armelor chimice (CWC), decide ca transferul de echipamente, materiale şi tehnologii care ar putea contribui la activitãţi în legãturã cu armele chimice şi biologice sã se desfãşoare în conformitate cu prezentele linii directoare.
1. Scopul acestor linii directoare este de a limita riscurile proliferãrii armelor chimice şi biologice şi terorismului cu arme chimice şi biologice (CBW), prin controlul transferurilor care ar putea contribui la activitãţile în legãturã cu arme chimice şi biologice ale unor state sau grupãri, în conformitate cu art. III al BTWC, art. I al CWC şi toate rezoluţiile relevante ale Consiliului de Securitate ONU. În conformitate cu art. X al BTWC şi cu art. XI al CWC, aceste linii directoare nu împiedicã comerţul cu produse chimice sau biologice ori cooperarea internaţionalã care nu contribuie la activitãţi cu CBW sau la terorism. Aceste linii directoare, incluzând listele de control ale Grupului Australia (GA), precum şi amendamentele ulterioare, formeazã baza pentru controlul transferurilor cãtre orice destinaţie sub jurisdicţia sau controlul naţional al Guvernului, pentru materialele, echipamentele şi tehnologiile care pot contribui la activitãţi cu CBW. Guvernul va implementa aceste linii directoare în concordanţã cu legislaţia sa naţionalã.
2. Aceste linii directoare se vor aplica fiecãrui transfer al oricãrui produs din listele de control ale GA. Totuşi, rãmâne la latitudinea Guvernului de a determina dacã şi cum sã extindã mãsurile de aplicare a licenţierii în cazul transferurilor cãtre destinaţii care prezintã garanţii temeinice de neproliferare. Transferurile vor fi refuzate dacã Guvernul considerã, pe baza informaţiilor deţinute şi în urma evaluãrii factorilor incluşi în paragraful 4, cã se intenţioneazã ca produsele sã fie utilizate într-un program de arme chimice şi biologice sau pentru terorism cu CBW ori cã existã un risc semnificativ de deturnare.
3. În îndeplinirea scopurilor acestor linii directoare un rol important îl are legislaţia naţionalã în domeniul controlului exporturilor, incluzând controlul aplicãrii şi sancţiunile pentru încãlcarea acesteia.
4. Pentru a îndeplini scopurile acestor linii directoare, evaluarea solicitãrilor de export va lua în considerare urmãtoarea listã neexhaustivã de factori:
a) informaţii despre proliferare şi terorism ce implicã CBW, incluzând orice activitate în legãturã cu proliferarea sau terorismul ori despre implicarea, în activitãţi clandestine sau de procurare ilegalã, a pãrţilor implicate în tranzacţie;
b) capacitãţile şi obiectivele activitãţilor chimice şi biologice ale statului primitor;
c) semnificaţia transferului având în vedere: 1) concordanţa destinaţiei finale declarate, incluzând orice asigurare semnificativã transmisã de cãtre statul primitor sau utilizator final; şi 2) potenţiala dezvoltare a CBW;
d) evaluarea destinaţiei finale a transferului, inclusiv dacã transferul a fost refuzat anterior cãtre destinatarul final, dacã utilizatorul final a deturnat pentru scopuri neautorizate sau a extins domeniul oricãrui transfer autorizat anterior, dacã utilizatorul final este capabil sã manipuleze şi sã depoziteze în siguranţã produsele transferate;
e) modul de aplicare a acordurilor multilaterale din domeniu, inclusiv BTWC şi CWC.
5. În conformitate cu legislaţia naţionalã şi experienţa sa, Guvernul verificã, înainte de a autoriza transferul unui produs controlat de GA: a) cã produsele nu se intenţioneazã a fi reexportate; b) dacã vor fi reexportate, produsele sã fie controlate de guvernul statului primitor conform acestor linii directoare; sau c) cã obţine garanţii satisfãcãtoare privind asigurarea împotriva oricãrui retransfer cãtre un stat terţ.
6. Obiectivul acestor linii directoare trebuie sã se aplice şi transferului oricãrui produs necontrolat de GA, conţinând una sau mai multe componente controlate, în care componenta sau componentele controlate constituie principalul element al produsului şi pot fi uşor deturnate sau folosite în alte scopuri. (Dacã componenta sau componentele controlate sunt considerate element principal, Guvernul va evalua factorii: cantitatea, valoarea, know-how-ul implicat şi alte circumstanţe speciale care ar putea stabili componenta sau componentele controlate ca element principal al produselor procurate.) Obiectivele acestor linii directoare trebuie sã se aplice şi transferului unei instalaţii întregi, de orice mãrime, care a fost proiectatã pentru producerea oricãrui agent CBW sau a precursorilor controlaţi de GA.
7. Guvernul îşi rezervã dreptul: a) de a aplica condiţii suplimentare pentru transfer dacã considerã necesar; b) de a aplica aceste linii directoare produselor care nu se aflã pe listele de control ale GA; şi c) de a aplica mãsuri pentru restricţionarea exporturilor din alte motive ale politicii interne, în conformitate cu obligaţiile sale prevãzute în tratate.
8. Pentru promovarea aplicãrii efective a acestor linii directoare, Guvernul va face schimb de informaţii relevante cu alte guverne care aplicã aceleaşi linii directoare.
9. Guvernul încurajeazã aderarea tuturor statelor la aceste linii directoare în interesul pãcii şi securitãţii internaţionale.
Prevederi suplimentare aplicabile participanţilor la Grupul Australia
Suplimentar, participanţii la GA, ţinând cont de obligaţiile asumate prin BTWC şi CWC, precum şi în conformitate cu legislaţia lor naţionalã, au decis, dupã o atentã analizã, sã respecte la fel şi urmãtoarele prevederi.
Control total ("Catch-all")
1. Statele participante se asigurã ca reglementãrile lor sã cuprindã urmãtoarele:
a) autorizarea transferului produselor necuprinse în listã, în situaţia în care exportatorul este informat de cãtre autoritãţile competente ale statului participant în care el este stabilit cã produsele respective, în întregime sau în parte, ar putea fi folosite în legãturã cu CBW;
b) notificarea autoritãţilor în cazul în care exportatorul are cunoştinţã cã produsele necuprinse în listã pot contribui la astfel de activitãţi, situaţie în care autoritãţile vor decide dacã este indicat sã se efectueze exportul produselor care fac obiectul autorizãrii.
2. Statele participante sunt încurajate sã furnizeze informaţii despre aceste mãsuri în mod regulat şi sã schimbe informaţii despre refuzurile stabilite în conformitate cu clauza "catch-all", semnificative pentru scopurile GA.
Politica restrictivã
3. În conformitate cu procedurile agreate de GA, o licenţã pentru un export, care este esenţial identic cu un refuz al unui stat participant la GA, nu poate fi acordatã de un alt stat participant decât dupã consultarea acestuia, cu condiţia ca licenţa sã nu fie expiratã sau anulatã.
Esenţial identic înseamnã aceeaşi substanţã chimicã ori acelaşi agent biologic sau, în cazul echipamentului cu dublã utilizare, echipament care are specificaţii şi performanţe identice sau similare cu ale produsului vândut aceluiaşi destinatar. Sintagma politici restrictive nu se aplicã refuzurilor de produse supuse reglementãrilor de control total ("catch-all") la nivel naţional.
Abordãri comune
4. Participanţii la GA implementeazã aceste linii directoare în conformitate cu abordãrile comune acceptate în cadrul GA asupra noţiunilor de utilizator final şi de amestecuri de substanţe chimice.
Comerţul în Uniunea Europeanã*1)
____________
*1) Aceastã prevedere se aplicã membrilor Uniunii Europene.

5. În ceea ce priveşte comerţul în cadrul Uniunii Europene, fiecare stat membru al acesteia va implementa aceste linii directoare în lumina angajamentelor sale ca membru al Uniunii.

___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016