Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 9 din 6 ianuarie 2012  privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 9 din 6 ianuarie 2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 17 din 10 ianuarie 2012
    Parlamentul României adoptã prezenta lege.

    ART. 1
    (1) Prezenta lege stabileşte cadrul legal privind instituirea taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, denumitã în continuare taxã.
    (2) Taxa se face venit la bugetul Fondului pentru mediu şi se gestioneazã de Administraţia Fondului pentru Mediu, în vederea finanţãrii programelor şi proiectelor pentru protecţia mediului.
    ART. 2
    În înţelesul prezentei legi, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarea semnificaţie:
    a) autovehicul nou - orice autovehicul care nu a mai fost înmatriculat;
    b) RNTR 2 - Reglementãrile privind omologarea de tip şi eliberarea cãrţii de identitate a vehiculelor rutiere, precum şi omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    c) RNTR 7 - Reglementãrile privind omologarea individualã, eliberarea cãrţii de identitate şi certificarea autenticitãţii vehiculelor rutiere - RNTR 7, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.132/2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    d) scoatere din parcul auto naţional - orice acţiune care are ca rezultat radierea autovehiculului înmatriculat, cu excepţia casãrii şi dezmembrãrii;
    e) organ fiscal competent - organul fiscal teritorial în a cãrui evidenţã este înregistrat contribuabilul ca plãtitor de impozite şi taxe;
    f) contribuabil - orice persoanã fizicã sau persoanã juridicã care se aflã în una dintre situaţiile prevãzute la art. 4;
    g) autovehicul rulat - autovehiculul care a mai fost înmatriculat;
    h) înmatriculare - operaţiunea administrativã ce constã în înscrierea în evidenţele autoritãţilor competente, potrivit legii, a dobândirii dreptului de proprietate asupra unui autovehicul de cãtre primul proprietar din România şi atribuirea unui certificat de înmatriculare, precum şi a numãrului de înmatriculare;
    i) prima transcriere a dreptului de proprietate - primul transfer al dreptului de proprietate asupra autovehiculului rulat, realizat dupã intrarea în vigoare a prezentei legi, în condiţiile art. 11 alin. (2) lit. b) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    j) taxa specialã pentru autoturisme şi autovehicule - taxa prevãzutã la art. 214^1-214^3 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în vigoare pânã la data de 1 iulie 2008;
    k) taxa pe poluare pentru autovehicule - taxa aşa cum a fost prevãzutã de Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, aprobatã prin Legea nr. 140/2011;
    l) taxa - reprezintã suma datoratã de cãtre contribuabil pentru emisiile poluante provenite de la autovehiculele din categoriile M(1), M(2), M(3) şi N(1), N(2), N(3).
    ART. 3
    (1) Taxa se aplicã pentru autovehiculele din categoriile M(1), M(2), M(3) şi N(1), N(2), N(3), astfel cum sunt acestea definite în RNTR 2, cu excepţia:
    a) autovehiculelor aparţinând misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi membrilor acestora, precum şi altor organizaţii şi persoane strãine cu statut diplomatic, care îşi desfãşoarã activitatea pe teritoriul României;
    b) autovehiculelor special modificate în scopul conducerii de cãtre persoanele cu handicap, precum şi în scopul preluãrii şi transportãrii persoanelor cu handicap grav sau accentuat, astfel cum aceste persoane sunt definite în Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    c) autovehiculelor destinate a fi utilizate de forţele armate, forţele de securitate a statului, de poliţie, de jandarmerie, de poliţia de frontierã şi de pompieri;
    d) autovehiculelor definite conform RNTR 2 destinate serviciilor de ambulanţã şi medicinã, autovehiculelor speciale echipate corespunzãtor pentru acordarea ajutorului de urgenţã, precum şi autovehiculelor speciale destinate serviciilor de descarcerare şi de stingere a incendiilor.
    (2) Excepţia prevãzutã la alin. (1) lit. b) se aplicã numai pentru un singur autovehicul achiziţionat în decurs de 5 ani şi atunci când autovehiculul este în proprietatea persoanei cu handicap.
    (3) Modificãrile speciale aduse autovehiculelor se înscriu de cãtre Regia Autonomã "Registrul Auto Român" în cartea de identitate a vehiculului.
    (4) Lista modificãrilor speciale aduse autovehiculelor este cea prevãzutã în RNTR 7.
    (5) Autovehiculele dotate cu cutie de viteze care poate funcţiona în regim automat, deţinute de cãtre persoanele cu handicap, conform alin. (1) lit. b), intrã în categoria celor exceptate de la plata taxei, cu condiţia respectãrii prevederilor alin. (3).
    (6) În categoria autovehiculelor prevãzute la alin. (1) lit. d) se încadreazã numai acele autovehicule dotate cu echipamente speciale necesare efectuãrii serviciilor de ambulanţã, medicinã, descarcerare sau stingere a incendiilor care sunt înscrise în evidenţa staţiilor de ambulanţã, a serviciilor mobile de urgenţã şi de reanimare, precum şi a inspectoratelor pentru situaţii de urgenţã. În aceeaşi categorie intrã şi autovehiculele dotate cu echipamente speciale necesare efectuãrii serviciilor de ambulanţã, medicinã sau pentru stingerea incendiilor, deţinute de operatorii economici.
    ART. 4
    (1) Obligaţia de platã a taxei intervine:
    a) cu ocazia înscrierii în evidenţele autoritãţii competente, potrivit legii, a dobândirii dreptului de proprietate asupra unui autovehicul de cãtre primul proprietar din România şi atribuirea unui certificat de înmatriculare şi a numãrului de înmatriculare;
    b) la repunerea în circulaţie a unui autovehicul dupã încetarea unei exceptãri sau scutiri prevãzute la art. 3 şi 8;
    c) la reintroducerea în parcul auto naţional a unui autovehicul, în cazul în care, la momentul scoaterii sale din parcul auto naţional, i s-a restituit proprietarului plãtitor valoarea rezidualã a taxei, în conformitate cu prevederile art. 7.
    (2) Obligaţia de platã a taxei intervine şi cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate, în România, asupra unui autovehicul rulat şi pentru care nu a fost achitatã taxa specialã pentru autoturisme şi autovehicule, conform Legii nr. 571/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau taxa pe poluare pentru autovehicule şi care nu face parte din categoria autovehiculelor exceptate sau scutite de la plata acestor taxe, potrivit reglementãrilor legale în vigoare la momentul înmatriculãrii.
    ART. 5
    (1) Organul fiscal competent calculeazã cuantumul taxei, pe baza documentelor din care rezultã dovada dobândirii dreptului de proprietate asupra autovehiculului şi elementele de calcul al taxei, depuse de cãtre contribuabilul care intenţioneazã sã efectueze înmatricularea sau prima transcriere a dreptului de proprietate. Lista documentelor este prevãzutã în normele metodologice de aplicare a prezentei legi.
    (2) Valoarea în lei a taxei se determinã pe baza cursului de schimb valutar al monedei euro stabilit în prima zi lucrãtoare a lunii octombrie din anul precedent şi publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
    (3) Taxa se plãteşte de cãtre contribuabil într-un cont distinct deschis la unitãţile Trezoreriei Statului, pe numele Administraţiei Fondului pentru Mediu, iar dovada plãţii acesteia va fi prezentatã cu ocazia înmatriculãrii sau transcrierii dreptului de proprietate asupra autovehiculului aflat în una dintre situaţiile prevãzute la art. 4.
    ART. 6
    (1) Suma de platã reprezentând taxa se calculeazã pe baza elementelor prevãzute la anexele nr. 1-5, dupã cum urmeazã:
    a) pentru autovehiculele din categoria M(1), cãrora le corespund normele de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 sau Euro 6:
    1. pentru autovehiculele cãrora le corespund normele de poluare Euro 5, Euro 4 sau Euro 3, taxa se calculeazã pe baza emisiilor de dioxid de carbon [CO(2)] şi a taxei pentru emisiile poluante exprimate în euro/1 gram CO(2), prevãzute la anexa nr. 1, şi a normei de poluare şi a taxei pentru emisiile poluante exprimate în euro/1 cmc, prevãzute la anexa nr. 2, şi a cotei de reducere a taxei, prevãzutã în coloana nr. 2 din anexa nr. 4, dupã formula:
    Suma de platã = [(A x B x 30%) + (C x D x 70%)] x (100 - E)%,
    unde:
    A = valoarea combinatã a emisiilor de CO(2), exprimatã în grame/km;
    B = taxa pentru emisiile poluante, exprimatã în euro/1 gram CO(2), prevãzutã în coloana nr. 3 din anexa nr. 1;
    C = cilindree (capacitatea cilindricã);
    D = taxa pentru emisiile poluante pe cilindree, prevãzutã în coloana nr. 3 din anexa nr. 2;
    E = cota de reducere a taxei, prevãzutã în coloana nr. 2 din anexa nr. 4;
    2. pentru autovehiculele cãrora le corespunde norma de poluare Euro 6, taxa se va determina pe baza formulei prevãzute la pct. 1, odatã cu intrarea în vigoare a normei Euro 6 pentru înmatricularea, vânzarea şi introducerea în circulaţie a vehiculelor noi, conform Regulamentului (CE) nr. 715/2007 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 iunie 2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce priveşte emisiile provenind de la vehiculele uşoare pentru pasageri şi de la vehiculele uşoare comerciale (Euro 5 şi Euro 6) şi privind accesul la informaţiile referitoare la repararea şi întreţinerea vehiculelor;
    b) pentru autovehiculele din categoria M(1), cãrora le corespund normele de poluare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2 şi pentru care nu este specificatã valoarea combinatã a emisiilor de CO(2), dupã formula:



                       C x D x (100 - E)
      Suma de platã = ─────────────────── ,
                              100



    unde:
    C = cilindree (capacitatea cilindricã);
    D = taxa pentru emisiile poluante pe cilindree, prevãzutã în coloana nr. 3 din anexa nr. 2;
    E = cota de reducere a taxei, prevãzutã în coloana nr. 2 din anexa nr. 4;
    c) formula prevãzutã la lit. b) se aplicã şi pentru autovehiculele din categoria M(1) cãrora le corespund normele de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 care nu deţin omologare europeanã de tip şi pentru care nu este specificatã valoarea combinatã a emisiilor de CO(2);
    d) formula prevãzutã la lit. b) se aplicã şi pentru autovehiculele din categoriile M(2), M(3), N(1), N(2) şi N(3), pentru care taxa pentru emisiile poluante pe cilindree este prevãzutã în coloana nr. 2 din anexa nr. 3.
    (2) Norma de poluare Euro şi valoarea emisiei de CO(2), la care se face referire la alin. (1), sunt cele menţionate de Regia Autonomã "Registrul Auto Român" în cartea de identitate a vehiculului, în conformitate cu prevederile normelor metodologice de aplicare a prezentei legi. Pentru autovehiculele care nu deţin omologare europeanã de tip a întregului vehicul, aceste elemente se determinã în conformitate cu reglementãrile în vigoare.
    (3) Cota de reducere a taxei, prevãzutã în anexa nr. 4, este stabilitã în funcţie de vechimea autovehiculului.
    (4) Cu ocazia calculului taxei pot fi acordate reduceri suplimentare faţã de cota de reducere prevãzutã în anexa nr. 4, în funcţie de abaterile de la situaţia standard a elementului/elementelor care a/au stat la baza stabilirii cotei fixe, dacã persoana care solicitã înmatricularea sau, dupã caz, prima transcriere a dreptului de proprietate asupra unui autovehicul rulat declarã pe propria rãspundere cã rulajul mediu anual real al autovehiculului în cauzã este mai mare decât rulajul mediu anual considerat standard pentru categoria respectivã de autovehicule, potrivit normelor metodologice de aplicare a prezentei legi. În acest caz, calculul taxei se face pe baza cotei de reducere rezultate din cota prevãzutã în anexa nr. 4, majoratã cu cota de reducere suplimentarã prevãzutã în anexa nr. 5. Atunci când noua cotã de reducere este mai mare de 90%, se aplicã cota de reducere de 90%.
    (5) Suma reprezentând taxa ce urmeazã a fi plãtitã, calculatã potrivit prevederilor alin. (1), poate fi ajustatã şi atunci când persoana care solicitã înmatricularea sau, dupã caz, prima transcriere a dreptului de proprietate asupra unui autovehicul rulat face dovada, pe baza expertizei tehnice efectuate de Regia Autonomã "Registrul Auto Român", cã deprecierea autovehiculului rulat este mai mare, potrivit normelor metodologice de aplicare a prezentei legi.
    (6) Vechimea autovehiculului se calculeazã în funcţie de data primei înmatriculãri a acestuia.
    (7) Atunci când persoana care solicitã înmatricularea sau prima transcriere a dreptului de proprietate asupra autovehiculului nu poate face dovada datei înmatriculãrii autovehiculului, taxa se calculeazã în funcţie de anul fabricaţiei.
    ART. 7
    (1) Contribuabilului care a plãtit taxa i se restituie valoarea rezidualã a acesteia, conform alin. (3), în cazul în care un autovehicul pentru care s-a plãtit, în România, taxa pe poluare pentru autovehicule, definitã la art. 2 lit. k), sau taxa prevãzutã de prezenta lege este ulterior scos din parcul auto naţional.
    (2) Valoarea rezidualã a taxei reprezintã taxa care ar fi plãtitã pentru respectivul autovehicul dacã acesta ar fi înmatriculat la momentul scoaterii din parcul auto naţional.
    (3) Restituirea se efectueazã la cererea contribuabilului, în baza urmãtoarelor documente:
    a) documentul care atestã cã solicitantul a fost ultimul proprietar al autovehiculului scos din parcul auto naţional;
    b) dovada radierii din circulaţie a autovehiculului.
    (4) Cererea de restituire se depune la organul fiscal competent.
    (5) În situaţia în care valoarea rezidualã a taxei, calculatã conform prezentului articol, este mai mare decât taxa achitatã la momentul înmatriculãrii autovehiculului în România, se restituie valoarea rezidualã în limita taxei achitate.
    ART. 8
    (1) Taxa nu se plãteşte atunci când autovehiculele sunt:
    a) încadrate în categoria vehiculelor istorice, definite conform prevederilor legale în vigoare;
    b) acordate instituţiilor de învãţãmânt, sãnãtate şi culturã, ministerelor, altor organe ale administraţiei publice, structurilor patronale şi sindicale reprezentative la nivel naţional, asociaţiilor şi fundaţiilor de utilitate publicã, de cãtre guverne strãine, organisme internaţionale şi organizaţii nonprofit şi de caritate, prin donaţii sau finanţate direct din împrumuturi nerambursabile, precum şi din programe de cooperare ştiinţificã şi tehnicã;
    c) confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului şi acordate cu titlu gratuit în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
    d) destinate competiţiilor sportive, definite conform prevederilor legale în vigoare.
    (2) În cazul autovehiculelor echipate cu motor diesel prevãzute cu filtru de particule, fapt confirmat de Regia Autonomã "Registrul Auto Român", cuantumul taxei se reduce cu 25%.
    ART. 9
    (1) Suma reprezentând taxa poate fi contestatã atunci când persoana care urmeazã sã înmatriculeze sau sã transcrie dreptul de proprietate asupra unui autovehicul rulat poate face dovada cã autovehiculul sãu s-a depreciat într-o mãsurã mai mare decât cea indicatã de grila prevãzutã în anexa nr. 4.
    (2) Evaluarea nivelului de depreciere se va face pe baza elementelor avute în vedere la stabilirea cotei de reducere prevãzute la art. 6 alin. (4).
    (3) În caz de contestare, caracteristicile autovehiculului rulat prevãzute la alin. (2) se stabilesc, la cererea contribuabilului, prin expertizã tehnicã efectuatã contra cost de Regia Autonomã "Registrul Auto Român", pe baza procedurii prevãzute de normele metodologice de aplicare a prezentei legi.
    (4) Tariful privind efectuarea expertizei tehnice se stabileşte de Regia Autonomã "Registrul Auto Român" în funcţie de operaţiunile aferente expertizei tehnice şi nu poate depãşi costul acestora.
    (5) Rezultatul expertizei tehnice se consemneazã într-un document eliberat de Regia Autonomã "Registrul Auto Român", care cuprinde informaţiile corespunzãtoare fiecãruia dintre elementele prevãzute la alin. (2) şi cota de reducere care decurge din acestea.
    (6) Documentul privind rezultatul expertizei tehnice eliberat de Regia Autonomã "Registrul Auto Român" se prezintã de cãtre plãtitorul taxei organului fiscal competent.
    (7) La primirea documentului prevãzut la alin. (6), organul fiscal competent va proceda la recalcularea sumei de platã reprezentând taxa, care poate conduce la restituirea diferenţei de taxã faţã de cea plãtitã cu ocazia înmatriculãrii sau transcrierii dreptului de proprietate asupra unui autovehicul rulat.
    (8) În cazuri bine întemeiate, organul fiscal competent poate solicita efectuarea unei contraexpertize.
    ART. 10
    Stabilirea, verificarea şi colectarea, inclusiv soluţionarea contestaţiilor privind taxa datoratã de cãtre contribuabili, se realizeazã de cãtre organul fiscal competent, potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 11
    Persoana nemulţumitã de rãspunsul primit la contestaţie se poate adresa instanţelor de contencios, competente potrivit legii.
    ART. 12
    (1) În cazul în care taxa pe poluare pentru autovehicule achitatã de cãtre contribuabili începând cu 1 iulie 2008 pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 50/2008, aprobatã prin Legea nr. 140/2011, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, este mai mare decât taxa rezultatã din aplicarea prezentelor prevederi privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, calculatã în lei la cursul de schimb valutar aplicabil la momentul înmatriculãrii în România, se pot restitui sumele reprezentând diferenţa de taxã plãtitã, numai cãtre titularul obligaţiei de platã, pe baza procedurii stabilite prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi. Calculul diferenţei de restituit se face pe baza formulei de calcul din prezenta lege, în care se utilizeazã elementele avute în vedere la momentul înmatriculãrii autovehiculului în România.
    (2) Sumele prevãzute la alin. (1) se restituie la cererea contribuabilului, adresatã organului fiscal competent, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (3) Taxa rezultatã ca diferenţã dintre suma achitatã de contribuabil cu titlu de taxã specialã pentru autoturisme şi autovehicule şi cuantumul rezultat din aplicarea taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule se restituie în termenul de prescripţie prevãzut de legea fiscalã, pe baza procedurii stabilite în normele metodologice de aplicare a prezentei legi.
    ART. 13
    Cheltuielile bãneşti stabilite de instanţele de judecatã prin hotãrâri definitive şi irevocabile în sarcina statului, precum şi orice alte cheltuieli ocazionate de executarea silitã se suportã din taxa încasatã în conturile organului fiscal competent sau din taxa viratã la bugetul Fondului pentru mediu, dupã caz.
    ART. 14
    În termen de 15 de zile de la data publicãrii prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I, Ministerul Mediului şi Pãdurilor împreunã cu Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii vor elabora norme metodologice de aplicare a prezentei legi, care vor fi aprobate prin hotãrâre a Guvernului.
    ART. 15
    Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezenta lege.
    ART. 16
    La data intrãrii în vigoare a prezentei legi se abrogã Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 327 din 25 aprilie 2008, aprobatã prin Legea nr. 140/2011, şi Hotãrârea Guvernului nr. 686/2008 privind aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 480 din 30 iunie 2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

    Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

                        PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                             ROBERTA ALMA ANASTASE

                             PREŞEDINTELE SENATULUI
                                  VASILE BLAGA


    Bucureşti, 6 ianuarie 2012.
    Nr. 9.


    ANEXA 1

                                    NIVELUL
    taxei pentru emisiile poluante în funcţie de emisia de dioxid de carbon



┌─────────────────────────┬──────────────────────────┬─────────────────────┐
│ │Emisia de dioxid de carbon│ Nivelul taxei pentru│
│ Norma de poluare*1) │ - grame CO(2)/km - │ emisiile poluante │
│ │ │- euro/1 gram CO(2)- │
├─────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────┤
│Hibride, electrice │ - │ 0 │
├─────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────┤
│Euro 6 │ - │ 0 │
├─────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────┤
│Euro 5, Euro 4, Euro 3 │ </=120 │ 0 │
├─────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ 121-150 │ 0,5 │
├─────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ 151-180 │ 1,0 │
├─────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ 181-210 │ 2,0 │
├─────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ 211-240 │ 4,0 │
├─────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ 241-270 │ 6,0 │
├─────────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ >/=271 │ 8,0 │
└─────────────────────────┴──────────────────────────┴─────────────────────┘


--------
    *1) Norma de poluare este cea stabilitã prin:
    - Regulamentul (CE) nr. 715/2007 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 iunie 2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce priveşte emisiile provenind de la vehiculele uşoare pentru pasageri şi de la vehiculele uşoare comerciale (Euro 5 şi Euro 6) şi privind accesul la informaţiile referitoare la repararea şi întreţinerea vehiculelor pentru Euro 5 şi Euro 6;
    - directivele 98/69/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 13 octombrie 1998 privind mãsurile care urmeazã a fi adoptate împotriva poluãrii aerului cu emisii poluante provenind de la autovehicule, precum şi modificarea Directivei 70/220/CEE şi 2002/80/CE a Comisiei din 3 octombrie 2002 de adaptare la progresul tehnic a Directivei 70/220/CEE a Consiliului privind mãsurile preconizate împotriva poluãrii aerului cu emisiile poluante provenite de la autovehicule pentru Euro 3 şi Euro 4.


    ANEXA 2


                                    NIVELUL
         taxei pentru emisiile poluante în funcţie de norma de poluare


┌─────────────────────────┬──────────────────────┬────────────────────────┐
│ │ Cilindree │ Nivelul taxei │
│ Norma de poluare*1) │Capacitatea cilindricã│pentru emisiile poluante│
│ │ - cmc - │ - euro/1 cmc - │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│Hibride, electrice │ │ 0 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│Euro 6*2) │ │ │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│Euro 5 │ <=1.200 │ 0,065 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.201-1.400 │ 0,130 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.401-1.600 │ 0,195 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.601-2.000 │ 0,260 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 2.001-3.000 │ 0,325 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ >3.000 │ 0,390 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│Euro 4 │ <=1.200 │ 0,50 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.201-1.400 │ 0,67 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.401-1.600 │ 0,90 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.601-2.000 │ 1,80 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 2.001-3.000 │ 2,25 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ >3.000 │ 2,70 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│Euro 3 │ <=1.200 │ 1,30 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.201-1.400 │ 2,34 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.401-1.600 │ 3,51 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.601-2.000 │ 4,68 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 2.001-3.000 │ 5,85 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ >3.000 │ 7,02 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│Euro 2 │ <=1.200 │ 3,00 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.201-1.400 │ 4,50 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.401-1.600 │ 6,75 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.601-2.000 │ 9,00 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 2.001-3.000 │ 11,25 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ >3.000 │ 16,00 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│Euro 1 │ <=1.200 │ 6,60 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.201-1.400 │ 9,90 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.401-1.600 │ 14,85 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.601-2.000 │ 19,80 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 2.001-3.000 │ 24,75 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ >3.000 │ 29,70 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│Non-Euro │ <=1.200 │ 15,80 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.201-1.400 │ 23,77 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.401-1.600 │ 35,62 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.601-2.000 │ 47,55 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 2.001-3.000 │ 70,00 │
├─────────────────────────┼──────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ >3.000 │ 95,10 │
└─────────────────────────┴──────────────────────┴────────────────────────┘


--------
    *1) Norma de poluare este cea stabilitã prin:
    - Regulamentul (CE) nr. 715/2007 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 iunie 2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce priveşte emisiile provenind de la vehiculele uşoare pentru pasageri şi de la vehiculele uşoare comerciale (Euro 5 şi Euro 6) şi privind accesul la informaţiile referitoare la repararea şi întreţinerea vehiculelor pentru Euro 5 şi Euro 6;
    - Directiva 98/69/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 13 octombrie 1998 privind mãsurile care urmeazã a fi adoptate împotriva poluãrii aerului cu emisii poluante provenind de la autovehicule, precum şi modificarea Directivei 70/220/CEE şi Directiva 2002/80/CE a Comisiei din 3 octombrie 2002 de adaptare la progresul tehnic a Directivei 70/220/CEE a Consiliului privind mãsurile preconizate împotriva poluãrii aerului cu emisiile poluante provenite de la autovehicule pentru Euro 3 şi Euro 4;
    - directivele 94/12/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 23 martie 1994 privind mãsurile care trebuie luate împotriva poluãrii aerului prin emisiile autovehiculelor şi de modificare a Directivei 70/220/CEE şi 96/69/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 8 octombrie 1996 de modificare a Directivei 70/220/CEE privind apropierea legislaţiilor statelor membre referitoare la mãsurile preconizate împotriva poluãrii aerului cu emisii provenite de la autovehicule pentru Euro 2;
    - directivele 91/441/CEE a Consiliului din 26 iunie 1991 de modificare a Directivei 70/220/CEE privind apropierea legislaţiilor statelor membre referitoare la mãsurile preconizate împotriva poluãrii aerului cu emisiile poluante provenite de la autovehicule şi 93/59/CEE a Consiliului din 28 iunie 1993 de modificare a Directivei 70/220/CEE privind apropierea legislaţiilor statelor membre referitoare la mãsurile preconizate împotriva poluãrii aerului cu emisiile poluante provenite de la autovehicule pentru Euro 1.
    *2) Nivelul taxei pentru emisiile poluante (euro/1 cmc) se va determina odatã cu intrarea în vigoare a Normei Euro 6 pentru înmatricularea, vânzarea şi introducerea în circulaţie a vehiculelor noi conform Regulamentului (CE) nr. 715/2007 .


    ANEXA 3

                                    NIVELUL
                     taxei pentru emisiile poluante pentru
         autovehiculele din categoriile N(1), N(2), N(3), M(2) şi M(3)


┌───────────────────────┬──────────────────────────────────────┐
│ Norma de poluare*1) │Nivelul taxei pentru emisiile poluante│
│ │ - euro/1 cmc - │
├───────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ Euro 6/VI*2) │ 0 │
├───────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ Euro 5/V │ 0,05 │
├───────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ Euro 4/IV │ 0,25 │
├───────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ Euro 3/III │ 0,5 │
├───────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ Euro 2/II │ 2 │
├───────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ Euro 1/I │ 4 │
├───────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ Non-Euro │ 9 │
└───────────────────────┴──────────────────────────────────────┘


--------
    *1) Norma de poluare este cea stabilitã prin:
    - directivele 1999/96/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 13 decembrie 1999 privind apropierea legislaţiilor statelor membre referitoare la mãsurile care trebuie luate împotriva emisiei de poluanţi gazoşi şi de pulberi provenind de la motoarele cu aprindere prin comprimare utilizate la vehicule şi emisiile de poluanţi gazoşi provenind de la motoarele cu aprindere prin scânteie alimentate cu gaz natural sau gaz petrolier lichefiat de gaze utilizate la vehicule şi de modificare a Directivei 88/77/CEE şi 2005/55/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 28 septembrie 2005 privind apropierea legislaţiilor statelor membre cu privire la mãsurile care trebuie luate împotriva emisiilor de gaze şi de particule poluante provenite de la motoarele cu aprindere prin comprimare utilizate la vehicule şi împotriva emisiilor de gaze poluante provenite de la motoarele cu aprindere prin scânteie alimentate cu gaz sau cu gaz petrolier lichefiat utilizate la vehicule pentru Euro III, Euro IV, Euro V;
    - directivele nr. 91/542/CEE a Consiliului din 1 octombrie 1991 de modificare a Directivei 88/77/CEE privind apropierea legislaţiilor statelor membre referitoare la mãsurile care trebuie luate împotriva emisiilor de poluanţi gazoşi provenind de la motoarele diesel utilizate la vehicule şi 96/1/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 22 ianuarie 1996 de modificare a Directivei 88/77/CEE de armonizare a legislaţiilor statelor membre cu privire la mãsurile care trebuie luate împotriva emisiilor de gaze şi macroparticule poluante provenite de la motoarele diesel utilizate la vehicule pentru Euro II;
    - Directiva 91/542/CEE pentru Euro I.
    *2) Nivelul taxei pentru emisiile poluante (euro/1 cmc) se va determina odatã cu intrarea în vigoare a Normei Euro 6 pentru înmatricularea, vânzarea şi introducerea în circulaţie a vehiculelor noi conform Regulamentului (CE) nr. 715/2007 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 iunie 2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce priveşte emisiile provenind de la vehiculele uşoare pentru pasageri şi de la vehiculele uşoare comerciale (Euro 5 şi Euro 6) şi privind accesul la informaţiile referitoare la repararea şi întreţinerea vehiculelor.


    ANEXA 4

                                     GRILA
          privind cotele de reducere a taxei pentru emisiile poluante


┌───────────────────────────────┬──────────────────────┐
│ Vechimea autovehiculului │ Cota de reducere │
│ │ - % - │
├───────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ nou │ 0 │
├───────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ </= 1 lunã │ 3 │
├───────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ > 1 lunã - 3 luni inclusiv │ 5 │
├───────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ > 3 luni - 6 luni inclusiv │ 8 │
├───────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ > 6 luni - 9 luni inclusiv │ 10 │
├───────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ > 9 luni - 1 an inclusiv │ 13 │
├───────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ > 1 an - 2 ani inclusiv │ 21 │
├───────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ > 2 ani - 3 ani inclusiv │ 28 │
├───────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ > 3 ani - 4 ani inclusiv │ 33 │
├───────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ > 4 ani - 5 ani inclusiv │ 38 │
├───────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ > 5 ani - 6 ani inclusiv │ 43 │
├───────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ > 6 ani - 7 ani inclusiv │ 49 │
├───────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ > 7 ani - 8 ani inclusiv │ 55 │
├───────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ > 8 ani - 9 ani inclusiv │ 61 │
├───────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ > 9 ani - 10 ani inclusiv │ 66 │
├───────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ > 10 ani - 11 ani inclusiv │ 73 │
├───────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ > 11 ani - 12 ani inclusiv │ 79 │
├───────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ > 12 ani - 13 ani inclusiv │ 84 │
├───────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ > 13 ani - 14 ani inclusiv │ 89 │
├───────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ peste 14 ani │ 90 │
└───────────────────────────────┴──────────────────────┘




    ANEXA 5

                                     GRILA
                   privind cotele de reducere suplimentarã în
             funcţie de rulajul mediu anual real al autovehiculului


┌────────────────────────┬──────────────────────────────┬─────────────────────┐
│ │Diferenţa dintre rulajul mediu│ Cota de reducere │
│Categoria de autovehicul│ anual real şi rulajul mediu │ suplimentarã (%) │
│ │ anual standard (km) │ │
├────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ M(1) │ < 5.000 │ 0 │
├────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ 5.001-10.000 │ 0,5 │
├────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ 10.001-15.000 │ 0,75 │
├────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ 15.001-20.000 │ 1,0 │
├────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ 20.001-25.000 │ 1,25 │
├────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ 25.001-30.000 │ 1,5 │
├────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ > 30.001 │ 1,75 │
├────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ N(1) │ < 10.000 │ 0 │
├────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ 10.001-20.000 │ 0,5 │
├────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ 20.001-30.000 │ 0,75 │
├────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ 30.001-40.000 │ 1,0 │
├────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ 40.001-50.000 │ 1,25 │
├────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ > 50.001 │ 1,5 │
├────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ M(2) şi N(2) │ < 15.000 │ 0 │
├────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ 15.001-30.000 │ 0,5 │
├────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ 30.001-45.000 │ 0,75 │
├────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ 45.001-60.000 │ 1,0 │
├────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ 60.001-75.000 │ 1,25 │
├────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ > 75.001 │ 1,5 │
├────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ M(3) şi N(3) │ < 25.000 │ 0 │
├────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ 25.001-50.000 │ 0,5 │
├────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ 50.001-100.000 │ 0,75 │
├────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ 100.001-150.000 │ 1,0 │
├────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ 150.001-200.000 │ 1,25 │
├────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ > 200.001 │ 1,5 │
└────────────────────────┴──────────────────────────────┴─────────────────────┘


                                   --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016