Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 85 din 2 aprilie 2007  privind unele masuri prealabile lucrarilor de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 85 din 2 aprilie 2007 privind unele masuri prealabile lucrarilor de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la "Aeroportul International Henri Coanda - Bucuresti"

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 237 din 5 aprilie 2007

Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. 1
Prezenta lege stabileşte cadrul juridic pentru luarea unor mãsuri de pregãtire a executãrii lucrãrilor de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la "Aeroportul Internaţional Henri Coandã - Bucureşti".
ART. 2
(1) Se declarã de utilitate publicã toate lucrãrile de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la "Aeroportul Internaţional Henri Coandã - Bucureşti", expropriator fiind statul român, prin Compania Naţionalã "Aeroportul Internaţional Henri Coandã - Bucureşti" S.A., de sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
(2) În sensul prezentei legi, prin lucrãri de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare, denumite în continuare lucrãri, se înţelege:
a) împrejmuirea perimetralã a aeroportului;
b) lucrãri cuprinse în Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la "Aeroportul Internaţional Henri Coandã - Bucureşti", aprobat prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 64/1999 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 220/2002 .
(3) Suprafeţele de teren ce pot fi expropriate în temeiul prezentei legi sunt incluse în perimetrul de dezvoltare al "Aeroportului Internaţional Henri Coandã - Bucureşti", delimitat conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 64/1999 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 220/2002 , şi fac parte din intravilanul oraşului Otopeni şi extravilanul comunei Tunari, aprobate prin planurile urbanistice generale.
ART. 3
Expropriatorul întocmeşte o documentaţie tehnico-economicã, în conformitate cu prevederile <>Legii cadastrului şi a publicitãţii imobiliare nr. 7/1996 , republicatã, pentru fiecare lucrare. Documentaţia tehnico-economicã cuprinde şi date privind încadrarea lucrãrii în planurile de urbanism şi amenajare a teritoriului, documentaţiile cadastrale care conţin amplasamentul lucrãrii, delimitarea suprafeţelor şi a construcţiilor propuse spre expropriere, cu evidenţierea suprafeţelor şi a construcţiilor rezultate în urma exproprierii, cu indicarea numelor proprietarilor, stabilite de cãtre persoane autorizate în întocmirea documentaţiilor cadastrale, precum şi a ofertelor de despãgubire stabilite pe categorii de imobile de cãtre persoane autorizate în evaluare. Documentaţiile cadastrale se vizeazã de cãtre Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã, dupã caz.
ART. 4
(1) Pe baza documentaţiei tehnico-economice prevãzute la art. 3, Guvernul aprobã, prin hotãrâre, amplasamentul lucrãrii, declanşarea procedurii de expropriere a imobilelor care constituie amplasamentul, suma globalã estimatã a despãgubirilor, sursa de finanţare şi termenul în care aceasta se vireazã într-un cont bancar deschis pe numele expropriatorului.
(2) Suma globalã a despãgubirilor pentru imobilele expropriate nu poate fi mai micã decât cuantumul total al despãgubirilor determinat de cãtre un evaluator autorizat şi se vireazã la dispoziţia expropriatorului în cel mult 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului prevãzute la alin. (1).
(3) În situaţia în care, ca urmare a definitivãrii proiectului tehnic sau a detaliilor de execuţie, amplasamentul lucrãrii se modificã, expropriatorul va proceda la regularizarea datelor de identificare a imobilelor ce urmeazã a fi expropriate, cu respectarea reglementãrilor în vigoare.
(4) Suplimentarea sumei prevãzute la alin. (2) se poate face prin hotãrâre a Guvernului, la cererea motivatã a expropriatorului.
ART. 5
În termen de 15 zile de la publicarea hotãrârii Guvernului prevãzute la art. 4 alin. (1), expropriatorul va demara urmãtoarele acţiuni:
a) va depune la consiliul local al comunei, oraşului sau al municipiului pe teritoriul cãruia sunt situate imobilele ce urmeazã a fi expropriate planurile cuprinzând terenurile şi construcţiile propuse spre expropriere, cu indicarea numelui proprietarilor, precum şi a ofertelor de despãgubire, în vederea consultãrii de cãtre cei interesaţi;
b) va notifica persoanelor fizice sau juridice titulare de drepturi reale propunerile de expropriere, împreunã cu ofertele de despãgubire, şi va fixa data negocierii în maximum 30 de zile de la data notificãrii.
ART. 6
(1) În termen de 5 zile de la data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului prevãzute la art. 4 alin. (1) se constituie o comisie de constatare a dreptului de proprietate şi a oricãror altor drepturi reale şi de negociere a cuantumului despãgubirii.
(2) Comisia de constatare a dreptului de proprietate şi a oricãror altor drepturi reale şi de negociere a cuantumului despãgubirii este compusã din 3 reprezentanţi ai expropriatorului, la care se adaugã în fiecare comunã, oraş sau municipiu pe teritoriul cãruia sunt situate imobilele ce urmeazã a fi expropriate primarul localitãţii şi un proprietar de imobile din localitatea respectivã, ales conform prevederilor <>art. 15 din Legea nr. 33/1994 privind exproprierea pentru cauzã de utilitate publicã.
(3) Comisia de constatare a dreptului de proprietate şi a oricãror altor drepturi reale şi de negociere a cuantumului despãgubirii, constituitã în condiţiile prezentei legi, se întruneşte în termen de maximum 30 de zile de la constituire şi analizeazã documentele prezentate de persoanele fizice sau juridice reprezentând proprietarii şi titularii altor drepturi reale.
(4) Oferta expropriatorului, pretenţiile proprietarilor şi ale titularilor altor drepturi reale, prevãzute la alin. (3), precum şi susţinerile acestora se vor formula şi depune în scris, consemnându-se într-un proces-verbal.
(5) Comisia de constatare a dreptului de proprietate şi a oricãror altor drepturi reale şi de negociere a cuantumului despãgubirii consemneazã în procesul-verbal, dacã este cazul, şi învoiala dintre pãrţi, sub semnãtura acestora. În procesul-verbal se vor consemna numele persoanelor fizice sau denumirea persoanelor juridice reprezentând proprietarii şi titularii altor drepturi reale care nu s-au prezentat la Comisia de constatare a dreptului de proprietate şi a oricãror altor drepturi reale şi de negociere a cuantumului despãgubirii.
ART. 7
În termen de maximum 15 zile de la data întrunirii Comisiei de constatare a dreptului de proprietate şi a oricãror altor drepturi reale şi de negociere a cuantumului despãgubirii, pentru toate cazurile în care s-a consemnat în procesul-verbal acordul pãrţilor, acesta fiind semnat de ambele pãrţi, expropriatorul efectueazã plata despãgubirilor pentru imobilele ce urmeazã a fi expropriate în orice mod convenit de pãrţi.
ART. 8
Pentru toate cazurile în care, în urma întrunirii Comisiei de constatare a dreptului de proprietate şi a oricãror altor drepturi reale şi de negociere a cuantumului despãgubirii, nu s-a ajuns la învoialã între pãrţi asupra cuantumului despãgubirii, precum şi pentru cazurile în care persoanele notificate nu s-au prezentat pentru negociere, expropriatorul se adreseazã instanţelor judecãtoreşti, conform prevederilor <>Legii nr. 33/1994 . Judecarea cauzelor ce au ca obiect exproprierile pornite în temeiul prezentei legi se face cu precãdere, iar termenele stabilite în cursul judecãţii de cãtre instanţele învestite nu pot fi mai mari de 7 zile.
ART. 9
(1) Cererile adresate instanţei judecãtoreşti pentru stabilirea, în contradictoriu cu statul român, a dreptului de despãgubire pentru expropriere şi a cuantumului acesteia sunt scutite de taxa judiciarã de timbru.
(2) Prevederile alin. (1) nu sunt aplicabile litigiilor având ca obiect stabilirea dreptului de proprietate ori a altui drept real asupra imobilelor ce urmeazã a fi expropriate.
ART. 10
(1) În cazul în care, în termen de 60 de zile de la notificare, posesorii imobilelor care urmeazã a fi expropriate în condiţiile prezentei legi nu au obţinut înscrisurile care atestã dreptul de proprietate şi celelalte drepturi reale, prin derogare de la prevederile <>Legii nr. 7/1996 , expropriatorul va acţiona pe seama şi în numele posesorilor sau al persoanelor îndreptãţite în vederea obţinerii înscrisurilor care atestã dreptul de proprietate.
(2) Pentru situaţiile prevãzute la alin. (1), dupã obţinerea înscrisurilor care atestã dreptul de proprietate asupra bunurilor imobile ce urmeazã a fi expropriate pentru cauzã de utilitate publicã, procedura de stabilire a cuantumului despãgubirii şi de expropriere se desfãşoarã conform prevederilor prezentei legi.
ART. 11
(1) Dupã primirea notificãrii şi pânã la definitivarea exproprierii, orice act de transmitere a drepturilor reale aferente terenului supus exproprierii cãtre altã persoanã decât expropriatorul este lovit de nulitate absolutã, indiferent de forma de proprietate publicã sau privatã a vechiului proprietar.
(2) Dupã primirea notificãrii de cãtre proprietarul imobilului care urmeazã a fi expropiat, orice lucrãri de construcţii aflate în curs de realizare vor fi sistate, dacã expropriatorul nu îşi dã acordul în scris pentru continuarea acestora. În cazul în care construcţia se realizeazã de cãtre o altã persoanã decât proprietarul, acesta trebuie sã anunţe expropriatorul cu prilejul primirii notificãrii, dar nu mai târziu de data stabilitã pentru negocierile referitoare la cuantumul despãgubirilor, şi, pe cheltuiala expropriatorului, sã îl notifice imediat pe constructor. Constructorul, atunci când nu este proprietarul imobilului supus exproprierii, are dreptul la dezdãunare de cãtre expropriator pentru prejudiciul suferit, pe calea unei acţiuni distincte şi care nu afecteazã transferul proprietãţii. Nerespectarea acestor dispoziţii îl decade pe cel culpabil din dreptul de a fi dezdãunat pentru cheltuielile efectuate în cazul continuãrii lucrãrilor de construcţii, iar demolarea sau dezafectarea acestora va fi fãcutã pe cheltuiala sa, rãspunzând şi pentru eventuale prejudicii cauzate de întârzieri sau pentru orice alte asemenea probleme apãrute din aceastã cauzã.
ART. 12
(1) Autorizaţia de construire pentru lucrãri, în toate cazurile, se emite imediat, potrivit <>art. 7 alin. (13) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Pe terenurile expropriate sunt interzise începerea şi/sau continuarea construcţiilor, cu sau fãrã autorizaţie, a instalaţiilor sau a altor bunuri imobile de orice naturã.
ART. 13
(1) Scoaterea, definitivã ori temporarã, a terenurilor necesare pentru lucrãri de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare din circuitul agricol şi, respectiv, din fondul forestier naţional se excepteazã de la plata taxelor prevãzute la <>art. 92 alin. (4) din Legea fondului funciar nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, respectiv a taxelor şi a celorlalte sume datorate potrivit <>art. 55, 56 şi 58 din Legea nr. 26/1996 privind Codul silvic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi <>art. 24 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 96/1998 privind reglementarea regimului silvic şi administrarea fondului forestier naţional, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) În vederea asigurãrii continuitãţii echilibrului ecologic în ţara noastrã prin asigurarera integritãţii fondului forestier naţional, sumele echivalente taxei de scoatere definitivã din circuitul silvic a terenurilor forestiere, contravaloarea pierderii de creştere a arboretului, dacã terenul este acoperit cu pãdure, precum şi cheltuielile de instalare a vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a acesteia pânã la realizarea stãrii de masiv, prevãzute de lege, se asigurã de la bugetul de stat, pe bazã de programe anuale.
(3) Sumele echivalente taxei de scoatere definitivã din circuitul silvic a terenurilor forestiere se varsã în fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã aflat la dispoziţia autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã.
(4) Sumele echivalente contravalorii pierderii de creştere a arboretului, precum şi cheltuielile de instalare a vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a acesteia pânã la realizarea stãrii de masiv se varsã în fondul de conservare şi regenerare a pãdurilor, constituit la Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva.
ART. 14
Transferul imobilelor din proprietatea privatã în proprietatea publicã a statului şi în administrarea expropriatorului opereazã de drept la data plãţii despãgubirilor pentru expropriere stabilite prin hotãrârea definitivã a comisiei sau, dupã caz, prin hotãrâre judecãtoreascã definitivã şi irevocabilã, în condiţiile legii.
ART. 15
Secretarii unitãţilor administrativ-teritoriale în care sunt situate imobilele ce urmeazã a fi supuse exproprierii, precum şi notarii publici sunt obligaţi sã comunice, în termen de 5 zile de la cererea expropriatorului, informaţiile cu privire la deschiderea procedurilor succesorale.
ART. 16
(1) Sunt scutite de la plata taxelor serviciile privind avizarea şi înregistrarea documentaţiilor cadastral-juridice, precum şi taxele aferente procedurii de intabulare pentru terenurile necesare realizãrii lucrãrilor de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare.
(2) Nu sunt scutite de la plata taxelor pentru activitãţile notariale şi activitãţile desfãşurate de expropriator atunci când se subrogã în drepturile proprietarului. Aceste din urmã sume vor fi deduse din despãgubirile acordate, fãrã a putea depãşi cuantumul total al despãgubirii.
ART. 17
Dispoziţiile prezentei legi se completeazã în mod corespunzãtor cu prevederile <>Legii nr. 33/1994 , precum şi cu cele ale Codului civil şi ale Codului de procedurã civilã, în mãsura în care nu prevãd altfel.
ART. 18
În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va elabora normele metodologice de punere în aplicare a acesteia, care vor fi aprobate prin hotãrâre a Guvernului.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

p. PREŞEDINTELE
CAMEREI DEPUTAŢILOR,
VALER DORNEANU

PREŞEDINTELE
SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU

Bucureşti, 2 aprilie 2007.
Nr. 85.
-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016