Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 85 din 13 mai 2010 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 86/2006  privind organizarea activitatii practicienilor in insolventa  Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 85 din 13 mai 2010 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activitatii practicienilor in insolventa

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 327 din 18 mai 2010

Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. I
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 86 din 8 noiembrie 2006 privind organizarea activitãţii practicienilor în insolvenţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 254/2007 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 944 din 22 noiembrie 2006, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - Procedurile de insolvenţã, procedurile de lichidare voluntarã, precum şi procedurile de prevenire a insolvenţei prevãzute de lege, inclusiv mãsurile de supraveghere financiarã ori de administrare specialã, sunt conduse de practicieni în insolvenţã compatibili."
2. Articolul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - Administratorul judiciar este practicianul în insolvenţã compatibil, autorizat în condiţiile legii, desemnat sã exercite atribuţiile prevãzute de lege sau stabilite de instanţa de judecatã, în procedura insolvenţei, în perioada de observaţie şi pe durata procedurii de reorganizare."
3. Articolul 3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - Lichidatorul este practicianul în insolvenţã compatibil, autorizat în condiţiile legii, desemnat sã conducã activitatea debitorului în cadrul procedurii de faliment, atât în procedura generalã, cât şi în procedura simplificatã, şi sã exercite atribuţiile prevãzute de lege sau pe cele stabilite de instanţa de judecatã."
4. Articolul 4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Practicienii în insolvenţã îşi pot exercita profesia în cabinete individuale, cabinete asociate, societãţi profesionale cu rãspundere limitatã (SPRL) şi întreprinderi unipersonale cu rãspundere limitatã sau pot avea calitatea de colaboratori ori angajaţi ai uneia dintre formele de exercitare a profesiei.
(2) Un practician în insolvenţã îşi poate exercita activitatea într-o singurã formã de organizare a profesiei şi va putea avea calitatea de asociat într-o singurã societate profesionalã sau întreprindere profesionalã unipersonalã, cu excepţia constituirii de filiale ale SPRL, în care este partener."
5. La articolul 5, alineatele (1) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Cabinetul individual se constituie pe baza deciziei practicianului în insolvenţã şi se înregistreazã în Registrul formelor de organizare.
..........................................................................
(3) Cabinetele individuale se pot asocia, prin contract, în scopul exercitãrii în comun a profesiei. Cabinetele asociate sunt supuse înregistrãrii în Registrul formelor de organizare. Drepturile şi obligaţiile practicienilor în insolvenţã, titulari ai unor cabinete asociate, îşi pãstreazã caracterul personal şi independent şi nu pot fi cedate. În mod corespunzãtor, cabinetele individuale se pot asocia şi cu societãţile civile profesionale."
6. La articolul 9, alineatele (4) şi (7) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(4) Contractul de societate este supus înregistrãrii în Registrul formelor de organizare, ţinut de Secretariatul general al UNPIR.
............................................................................
(7) SPRL îşi poate constitui filiale care se înregistreazã în Registrul formelor de organizare."
7. La articolul 9, dupã alineatul (7) se introduc douã noi alineate, alineatele (8) şi (9), cu urmãtorul cuprins:
"(8) Filiala este constituitã cu aportul integral al unei societãţi profesionale sau prin asocierea unei societãţi profesionale cu unul sau mai mulţi practicieni în insolvenţã, cu condiţia ca societatea profesionalã sã deţinã calitatea de asociat majoritar.
(9) Prevederile prezentului capitol referitoare la SPRL se aplicã, în mãsura compatibilitãţii, şi filialelor."
8. Articolul 13 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - Formele de organizare a profesiei de practician în insolvenţã cu personalitate juridicã dobândesc personalitate juridicã la data înregistrãrii în Registrul formelor de organizare ţinut de UNPIR."
9. La articolul 15, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) Capitalul social al societãţii civile profesionale cu rãspundere limitatã, reprezentând minimum 3.500 lei, se varsã la momentul constituirii societãţii. Secretariatul general al UNPIR este obligat sã verifice vãrsarea integralã a capitalului social la momentul constituirii şi, dacã este cazul, sã verifice evaluarea aporturilor în industrie, în naturã sau în clientelã. Evaluarea se realizeazã de cãtre un evaluator autorizat, membru al Asociaţiei Naţionale a Evaluatorilor din România (ANEVAR), desemnat de adunarea asociaţilor."
10. La articolul 17, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Pentru hotãrârile având ca obiect modificarea contractului de societate este necesar votul tuturor asociaţilor, în afarã de cazul în care contractul de societate prevede altfel."
11. La articolul 24, dupã alineatul (3) se introduc douã noi alineate, alineatele (3^1) şi (3^2), cu urmãtorul cuprins:
"(3^1) Fuziunea se face prin absorbirea unei societãţi profesionale de cãtre o altã societate sau prin contopirea a douã ori mai multe societãţi pentru a alcãtui o societate nouã.
(3^2) Divizarea totalã se face prin împãrţirea întregului patrimoniu, inclusiv a portofoliului de dosare al unei societãţi care îşi înceteazã existenţa, între douã sau mai multe societãţi existente sau care iau astfel fiinţã."
12. Articolul 25 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 25. - Poate dobândi calitatea de practician în insolvenţã persoana care îndeplineşte urmãtoarele condiţii:
a) deţine diplomã de studii de învãţãmânt superior de lungã duratã în drept ori ştiinţe economice şi are o experienţã în domeniul juridic sau economic de cel puţin 3 ani de la data obţinerii diplomei de studii superioare;
b) nu se gãseşte în vreunul dintre cazurile de nedemnitate prevãzute la art. 27 alin. (1);
c) a promovat examenul de admitere în profesia de practician în insolvenţã, în condiţiile prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã şi de Statut."
13. La articolul 26, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu urmãtorul cuprins:
"(4^1) Pentru situaţiile prevãzute la alin. (3) şi (4), soluţionarea cererii de înscriere în Tabloul UNPIR se va realiza în termen de cel mult 30 de zile de la data depunerii documentaţiei complete."
14. La articolul 26, dupã alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu urmãtorul cuprins:
"(8) Dispoziţiile prezentului articol sunt aplicabile şi cetãţenilor aparţinând Confederaţiei Elveţiene."
15. La articolul 28, litera d) a alineatului (1) şi litera b) a alineatului (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"d) exercitarea calitãţii de notar public sau executor judecãtoresc.
........................................................................
b) calitatea de avocat, expert contabil, contabil autorizat, evaluator, auditor financiar, arbitru, mediator, conciliator, expert financiar şi expert tehnic judiciar, care lucreazã în interiorul profesiei lor."
16. La articolul 28, alineatul (3) se abrogã.
17. Articolul 29 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 29. - (1) Practicianul în insolvenţã care anterior a îndeplinit funcţia de judecãtor-sindic, devenind practician în insolvenţã în condiţiile legii, nu poate fi numit în calitate de administrator sau lichidator în raza instanţei în care a funcţionat, decât dupã trecerea unei perioade de minimum 3 ani de la încetarea activitãţii.
(2) Profesia de practician în insolvenţã nu poate fi exercitatã la tribunale, tribunalele specializate şi curţile de apel, nici la parchetele de pe lângã aceste instanţe la care soţul practicianului în insolvenţã, ruda sau afinul pânã la gradul al III-lea inclusiv îndeplineşte funcţia de judecãtor sau procuror.
(3) Interdicţiile prevãzute la alin. (1) şi (2) se aplicã şi practicianului în insolvenţã care se foloseşte de forma de organizare profesionalã sau de raporturile de conlucrare profesionalã stabilite de prezenta ordonanţã de urgenţã în scopul eludãrii interdicţiilor. Practicienii în insolvenţã sunt obligaţi sã comunice UNPIR instanţele la care nu îşi pot exercita profesia din motive de incompatibilitate, sub sancţiunea suspendãrii.
(4) Profesia de practician în insolvenţã nu poate fi exercitatã la tribunalele la care rudele sau afinii pânã la gradul al III-lea îndeplinesc funcţia de judecãtor-sindic.
(5) Profesia de practician în insolvenţã nu poate fi exercitatã de persoane care în ultimii 2 ani au deţinut funcţii în cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice, al Curţii de Conturi sau al Autoritãţii de Valorificare a Activelor Statului din raza teritorialã a curţii de apel unde funcţioneazã."
18. La articolul 30, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 30. - (1) Nu poate fi desemnat ca administrator judiciar sau lichidator ori delegat permanent al unei forme de exercitare a profesiei practicianul în insolvenţã persoanã fizicã care a avut, într-o perioadã de 2 ani anterioarã datei pronunţãrii hotãrârii de deschidere a procedurii, calitatea de: avocat, consilier juridic, auditor financiar, expert contabil, contabil autorizat al persoanei juridice sau a fost numit ca evaluator, arbitru, mediator, expert judiciar, expert tehnic într-o cauzã privind acea persoanã juridicã."
19. La articolul 30, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Interdicţia prevãzutã la alin. (1) se aplicã şi formei de exercitare a profesiei din care face parte practicianul în insolvenţã respectiv, cu condiţia ca la momentul exercitãrii calitãţii de avocat sã fi fãcut parte din forma de exercitare a profesiei numite în cauzã."
20. La articolul 30, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Interdicţia prevãzutã la alin. (3) nu se aplicã dacã la data numirii practicianului într-o procedurã creanţa care ar determina apariţia stãrii de incompatibilitate are caracter nelitigios, fiind stabilitã prin înscrisuri întocmite de cele douã societãţi sau prin hotãrâre judecãtoreascã irevocabilã, precum şi dacã în cele douã societãţi calitatea de administrator judiciar sau lichidator este îndeplinitã de o SPRL, respectiv de o filialã a acesteia."
21. Articolul 31 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 31. - În cadrul procedurii insolvenţei, practicianul este obligat sã se abţinã, sub sancţiunea suspendãrii din profesie, dacã:
a) se aflã în stare de incompatibilitate profesionalã sau conflict de interese, astfel cum sunt acestea definite în Statut şi în Codul de eticã profesionalã;
b) se aflã în unul dintre cazurile prevãzute la art. 27 din Codul de procedurã civilã, cu excepţia celui prevãzut la art. 27 pct. 7."
22. La articolul 32, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Pot fi primite în profesie, la cerere, cu scutire de examen şi de perioadã de stagiu, persoanele care au exercitat cel puţin 5 ani funcţia de judecãtor-sindic, precum şi persoanele care au exercitat timp de 10 ani funcţia de avocat, judecãtor sau notar public. Înscrierea în Tabloul UNPIR se face în termen de cel mult un an de la eliberarea din funcţia de magistrat sau notar public, cu condiţia ca aceasta sã nu îi fie imputabilã."
23. Dupã articolul 32 se introduc douã noi articole, articolele 32^1 şi 32^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 32^1. - (1) Cererea de admitere în profesie formulatã potrivit art. 32 alin. (2) se soluţioneazã în termen de cel mult 30 de zile de la data depunerii documentaţiei complete, potrivit prezentei ordonanţe de urgenţã şi Statutului.
(2) Termenul prevãzut la alin. (1) poate fi prelungit o singurã datã, pentru o perioadã de maximum 15 zile calendaristice. Valabilitatea documentelor depuse iniţial nu este afectatã de aceastã prelungire. Prelungirea termenului de autorizare, precum şi durata acestei prelungiri trebuie motivate în mod corespunzãtor şi notificate solicitantului înainte de expirarea termenului iniţial.
(3) În cazul în care solicitantul nu îndeplineşte condiţiile prevãzute de lege sau dacã cererea formulatã nu este însoţitã de actele doveditoare, UNPIR comunicã persoanei interesate refuzul de autorizare ori, dupã caz, necesitatea completãrii dovezilor impuse de prezenta ordonanţã de urgenţã. Refuzul de autorizare se motiveazã în mod corespunzãtor.
Art. 32^2. - (1) Deciziile organelor de conducere ale UNPIR de respingere a cererilor formulate potrivit art. 32 alin. (2), precum şi a cererilor de înscriere la examenul pentru dobândirea calitãţii de practician trebuie motivate corespunzãtor şi pot fi atacate la instanţa judecãtoreascã competentã, în conformitate cu procedura prevãzutã de <>Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Dispoziţiile alin. (1) se aplicã, în mod corespunzãtor, şi pentru deciziile de respingere a contestaţiilor formulate în situaţia neadmiterii la examenul pentru dobândirea calitãţii de practician în insolvenţã."
24. La articolul 33, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 33. - (1) La începutul exercitãrii profesiei, practicianul în insolvenţã efectueazã un stagiu de pregãtire profesionalã cu durata de 2 ani, perioadã în care are calitatea de practician în insolvenţã stagiar. Sunt scutite de stagiu persoanele care au exercitat timp de 10 ani funcţia de avocat, magistrat şi notar public."
25. Dupã articolul 34 se introduce un nou articol, articolul 34^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 34^1. - Procedurile şi formalitãţile care trebuie îndeplinite pentru exercitarea profesiei de practician în insolvenţã în România pot fi îndeplinite şi prin intermediul Punctului de contact unic electronic (PCU electronic), în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza servicii în România, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 68/2010 . Prevederile prezentului articol se aplicã de la data operaţionalizãrii PCU electronic."
26. La articolul 35, literele c), e) şi f) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"c) în caz de neplatã totalã sau parţialã a taxelor şi a contribuţiilor profesionale cãtre UNPIR, în condiţiile art. 42 alin. (2);
...........................................................................
e) în cazul neplãţii primei de asigurare, în condiţiile art. 41 alin. (6);
f) prin decizie a Comisiei de disciplinã, în cazurile în care împotriva practicianului în insolvenţã s-a luat mãsura suspendãrii, ca sancţiune disciplinarã conform Statutului UNPIR;".
27. La articolul 37, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Depunerea sau acceptarea de cãtre practicianul în insolvenţã, în mod repetat, a unei oferte de onorariu care nu ţine seama de prevederile alin. (2) constituie concurenţã neloialã şi se sancţioneazã conform prevederilor art. 39."
28. La articolul 37, alineatele (3) şi (4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Onorariul provizoriu pentru perioada de observaţie este stabilit de judecãtorul-sindic la deschiderea procedurii de insolvenţã, în temeiul criteriilor prevãzute la alin. (2). Acesta va putea fi modificat de adunarea creditorilor care va ţine seama în mod obligatoriu de prevederile alin. (2).
(4) Plata onorariilor practicienilor în insolvenţã - administratori judiciari sau lichidatori ori a cheltuielilor de procedurã se va face din fondul constituit conform <>art. 4 din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, iar calculul acestora va fi efectuat conform tarifelor şi standardelor de cost ce se vor stabili de cãtre Adunarea reprezentanţilor permanenţi a UNPIR."
29. La articolul 38, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) UNPIR va proceda la întocmirea listei cu practicienii definitivi şi compatibili care au dreptul de a întocmi expertize conform alin. (2). Lista practicienilor cu drept de a efectua expertiza se va comunica instanţelor de judecatã."
30. Articolul 39 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 39. - În exerciţiul atribuţiilor sale practicianul în insolvenţã se abţine de la orice faptã de concurenţã neloialã şi de la orice practicã anticoncurenţialã, astfel cum sunt prevãzute în Statut şi în Codul de eticã profesionalã, sub sancţiunea suspendãrii sau excluderii din profesie."
31. La articolul 41, dupã alineatul (2) se introduc douã noi alineate, alineatele (2^1) şi (2^2), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Este exceptat de la obligaţia prevãzutã la alin. (2) practicianul în insolvenţã care este acoperit, în alt stat membru al Uniunii Europene, al Spaţiului Economic European sau în Confederaţia Elveţianã, de o asigurare de rãspundere profesionalã ori de o garanţie echivalentã. Dacã valoarea poliţei de asigurare este mai micã decât cuantumul minim stabilit prin Statut sau dacã echivalenţa este doar parţialã, UNPIR poate solicita fie o completare a acesteia, fie o garanţie suplimentarã.
(2^2) Proba asigurãrii de rãspundere profesionalã sau a garanţiei prevãzute la alin. (2^1) se face cu actul doveditor eliberat de instituţiile de credit sau asigurãtorii stabiliţi în alt stat membru al Uniunii Europene, al Spaţiului Economic European sau în Confederaţia Elveţianã."
32. Dupã articolul 41 se introduce un nou articol, articolul 41^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 41^1. - Membrii UNPIR au obligaţia de a participa la cursurile de pregãtire profesionalã continuã, organizate în conformitate cu prevederile Statutului. Nerespectarea acestei obligaţii constituie abatere şi se va sancţiona cu suspendarea din activitate."
33. La articolul 42, alineatele (1) şi (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 42. - (1) Membrii UNPIR au obligaţia sã plãteascã cotizaţia anualã şi contribuţia pe tranşe de venituri stabilite prin Statut. Societãţile profesionale şi filialele acestora au obligaţia plãţii taxei anuale stabilite prin Statut.
(2) Neplata cotizaţiei anuale şi a contribuţiei în termenul stabilit prin Statut atrage suspendarea pe o perioadã de 3 luni, iar neplata acestora pânã la încheierea perioadei de suspendare atrage radierea din Tabloul UNPIR. Neplata taxei anuale pentru societãţile profesionale în termenul stabilit prin Statut atrage suspendarea pe o perioadã de 3 luni a asociatului sau a asociaţilor coordonatori."
34. La articolul 48, dupã litera h) se introduce o nouã literã, litera h^1), cu urmãtorul cuprins:
"h^1) coopereazã, prin intermediul Sistemului de informare al pieţei interne (IMI), cu autoritãţile competente din celelalte state membre ale Uniunii Europene şi ale Spaţiului Economic European, în cazul în care este necesarã verificarea documentelor depuse în vederea autorizãrii, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 49/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 68/2010 ;".
35. Dupã articolul 48 se introduce un nou articol, articolul 48^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 48^1. - Sumele cuprinse în fondul de lichidare nu pot face obiectul mãsurilor asigurãtorii sau al executãrii silite."
36. La articolul 52 alineatul (1), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) adoptã Statutul UNPIR, precum şi modificãrile şi completãrile acestuia; adoptã Codul de eticã profesionalã şi Regulamentul privind procedura disciplinarã. Statutul va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I."
37. Dupã articolul 52^1 se introduce un nou articol, articolul 52^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 52^2. - Adunarea reprezentanţilor permanenţi va stabili tarifele pentru onorarii şi standardele de cost pentru cheltuielile de procedurã, atunci când acestea se plãtesc din fondul constituit conform <>art. 4 din Legea nr. 85/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
38. La articolul 53, partea introductivã se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 53. - Consiliul naţional de conducere al UNPIR este format din 15 membri titulari, din care un preşedinte, un prim-vicepreşedinte, 2 vicepreşedinţi, 11 membri, precum şi 5 membri supleanţi şi are urmãtoarele atribuţii principale:".
39. La articolul 54, alineatele (1) şi (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 54. - (1) Preşedintele UNPIR este şi preşedintele Consiliului naţional de conducere şi este ales de Congres dintre membrii UNPIR. Mandatul unui preşedinte este de 4 ani şi poate fi reînnoit.
(2) Membrii titulari şi membrii supleanţi ai Consiliului naţional de conducere al UNPIR sunt aleşi prin vot secret, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit. Prim-vicepreşedintele ţine locul preşedintelui în lipsa acestuia şi îl înlocuieşte, în cazul imposibilitãţii continuãrii activitãţii, pânã la un nou congres electiv."
40. La articolul 54, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Sub rezerva dispoziţiilor art. 36 lit. e), în cazul scãderii numãrului de membri ai Consiliului naţional de conducere al UNPIR, locul vacant va fi ocupat de un membru supleant desemnat prin vot secret de Consiliu."
41. La articolul 55, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Comisia superioarã de disciplinã este compusã din 7 membri titulari - preşedintele şi 6 membri - şi 3 membri supleanţi, desemnaţi de Congresul UNPIR pentru o perioadã de 4 ani dintre practicienii în insolvenţã aflaţi în evidenţa UNPIR şi care se bucurã de autoritate profesionalã şi moralã deosebitã."
42. La articolul 59, alineatele (3) şi (5) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Consiliul de conducere gestioneazã sumele rezultând din cotizaţii şi contribuţii ale membrilor filialei, precum şi sumele din fondul de lichidare aflate la dispoziţia filialei, primite de la UNPIR. Din sumele rezultate din cotizaţii şi contribuţii, 50% se vireazã cãtre UNPIR."
...........................................................................
(5) În cazul scãderii numãrului de membri ai consiliilor de conducere ale filialelor UNPIR, locul vacant va fi ocupat de un membru supleant desemnat prin vot secret de Consiliu."
43. La articolul 64, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Cererea va fi depusã în termen de cel mult 6 luni de la promovarea examenului de dobândire a calitãţii de practician în insolvenţã. Nedepunerea cererii în acest termen duce la pierderea dreptului de înscriere în Tabloul UNPIR."
44. La capitolul VII, titlul secţiunii a 2-a se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"SECŢIUNEA a 2-a
Registrul formelor de organizare"
45. Articolul 65 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 65. - (1) Se constituie Registrul formelor de organizare a practicienilor în insolvenţã, în scopul evidenţei centralizate a acestora, în care sunt înregistrate societãţile civile profesionale cu personalitate juridicã şi cabinetele individuale de insolvenţã.
(2) Registrul formelor de organizare se ţine de Secretariatul general al UNPIR, prin compartimentul de specialitate."
46. La articolul 66 alineatul (1), partea introductivã şi literele d) şi f) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 66. - (1) În registrul prevãzut la art. 65 vor fi înregistrate cel puţin urmãtoarele elemente pentru societãţile profesionale:
..........................................................................
d) lista angajaţilor societãţii civile profesionale, cu sau fãrã personalitate juridicã, cu indicarea numãrului de înregistrare în Registrul formelor de organizare şi în Tabloul UNPIR;
...........................................................................
f) în cazul SPRL, filialele şi lista practicienilor, persoane fizice, angajate în cadrul acestora sau având statutul de colaboratori permanenţi;".
47. La articolul 66, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) În registrul prevãzut la art. 65 vor fi înregistrate cel puţin urmãtoarele elemente pentru cabinetele individuale:
a) decizia de înfiinţare a cabinetului individual;
b) sediul social;
c) lista angajaţilor şi a colaboratorilor permanenţi, practicieni în insolvenţã;
d) informaţii financiare, prezentate anual, în formatul prevãzut prin Statut;
e) menţiuni cu privire la schimbarea formei de exercitare a profesiei."
48. La articolul 66, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Înmatricularea şi înregistrarea menţiunilor sunt opozabile terţilor de la data efectuãrii lor în Registrul formelor de organizare."
49. La articolul 67, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 67. - (1) UNPIR este obligatã sã elibereze, pe cheltuiala persoanei solicitante, copii certificate de pe înregistrãrile efectuate în Registrul formelor de organizare şi de pe înscrisurile doveditoare."
50. La articolul 68, litera k) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"k) necomunicarea în termen de 30 de zile a schimbãrilor intervenite în legãturã cu datele înscrise în Tabloul UNPIR şi în Registrul formelor de organizare."
51. La articolul 69, dupã alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu urmãtorul cuprins:
"(7) Membrii organelor de conducere ai UNPIR şi ai filialelor nu pot asista sau reprezenta alţi membri ai UNPIR, practicieni în insolvenţã, în faţa comisiei de disciplinã a filialelor sau a comisiei superioare de disciplinã."
52. Dupã articolul 77 se introduce un nou articol, articolul 77^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 77^1. - În ceea ce priveşte procedura şi formalitãţile care trebuie îndeplinite pentru accesul la profesia de practician în insolvenţã, respectiv pentru exercitarea acesteia, prevederile prezentei ordonanţe de urgenţã se completeazã cu dispoziţiile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 49/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 68/2010 ."
53. Anexa se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"ANEXĂ

STRUCTURA
Tabloului UNPIR

Tabloul UNPIR va fi împãrţit astfel:
Secţiunea I: Persoane fizice române - date de identificare
Subsecţiunea I A: Practicieni stagiari
Subsecţiunea I B: Practicieni definitivi organizaţi în cabinete individuale
Subsecţiunea I C: Practicieni definitivi asociaţi în societãţi profesionale
Subsecţiunea I D: Practicieni definitivi angajaţi sau colaboratori ai formelor de exercitare a profesiei
Secţiunea a II-a: Societãţi profesionale - date de identificare
Subsecţiunea a II-a A: Societãţi profesionale cu personalitate juridicã
Subsecţiunea a II-a B: Filiale ale societãţilor profesionale cu personalitate juridicã
Secţiunea a III-a: Persoane fizice strãine - date de identificare
Secţiunea a IV-a: Persoane juridice strãine - date de identificare
Secţiunea a V-a: Persoane incompatibile - date de identificare
Secţiunea a VI-a: Sancţiuni
Secţiunea a VII-a: Radieri."
ART. II
Persoanele care au dobândit calitatea de membru al UNPIR înainte de intrarea în vigoare a prezentei legi îşi pãstreazã calitatea de membri ai UNPIR.
ART. III
Consiliul naţional de conducere va fi completat cu 4 membri aleşi prin vot secret al Consiliului dintre membrii supleanţi, iar la urmãtorul Congres, dupã intrarea în vigoare a prezentei legi, noii membri supleanţi vor fi aleşi prin vot în cadrul lucrãrilor acestuia.
ART. IV
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activitãţii practicienilor în insolvenţã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 944 din 22 noiembrie 2006, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 254/2007 , cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta lege, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
ROBERTA ALMA ANASTASE

PREŞEDINTELE SENATULUI
MIRCEA-DAN GEOANĂ

Bucureşti, 13 mai 2010.
Nr. 85.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016