Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 84 din 5 aprilie 2006  pentru aprobarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 152/2005 privind prevenirea si controlul integrat al poluarii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 84 din 5 aprilie 2006 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 152/2005 privind prevenirea si controlul integrat al poluarii

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 327 din 11 aprilie 2006
Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ARTICOL UNIC
Se aprobã <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 152 din 10 noiembrie 2005 privind prevenirea şi controlul integrat al poluãrii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.078 din 30 noiembrie 2005, cu urmãtoarele modificãri şi completãri:
1. La articolul 2 alineatul (1), literele c), l) şi p) vor avea urmãtorul cuprins:
"c) cele mai bune tehnici disponibile - stadiul de dezvoltare cel mai avansat şi eficient, înregistrat în dezvoltarea unei activitãţi şi a modurilor de exploatare, care demonstreazã posibilitatea practicã a tehnicilor specifice de a constitui referinţa pentru stabilirea valorilor limitã de emisie în scopul prevenirii poluãrii, iar în cazul în care acest fapt nu este posibil, pentru a reduce în ansamblu emisiile şi impactul asupra mediului în întregul sãu:
- tehnicile se referã deopotrivã la tehnologia utilizatã şi la modul în care instalaţia este proiectatã, construitã, întreţinutã, exploatatã, precum şi la scoaterea din funcţiune a acesteia şi remedierea amplasamentului, potrivit legislaţiei în vigoare;
- disponibile se referã la acele tehnici care au înregistrat un stadiu de dezvoltare ce permite aplicarea lor în sectorul industrial respectiv, în condiţii economice şi tehnice viabile, luându-se în considerare costurile şi beneficiile, indiferent dacã aceste tehnici sunt sau nu utilizate ori realizate la nivel naţional, cu condiţia ca aceste tehnici sã fie accesibile operatorului;
- cele mai bune se referã la cele mai eficiente tehnici pentru atingerea în ansamblu a unui nivel ridicat de protecţie a mediului în întregul sãu. În determinarea celor mai bune tehnici disponibile trebuie luate în considerare, în special, elementele prevãzute în anexa nr. 3;
...................................................................
l) modificarea în exploatare - o schimbare a caracteristicilor sau a funcţionãrii instalaţiei ori o extindere a acesteia, care poate avea efecte asupra mediului;
...................................................................
p) valorile limitã de emisie (VLE) - masa, exprimatã prin parametrii specifici, concentraţia şi/sau nivelul unei emisii care nu trebuie depãşite în cursul uneia sau mai multor perioade de timp.
Valorile limitã de emisie mai pot fi stabilite şi pentru anumite grupe, familii sau categorii de substanţe, în special pentru cele menţionate în anexa nr. 2. Valorile limitã de emisie pentru substanţe se aplicã, în mod normal, în punctul în care emisia pãrãseşte instalaţia, la aceastã determinare neluându-se în considerare nici o diluţie. La stabilirea valorilor limitã de emisie ale instalaţiei pentru evacuãrile indirecte în apã se poate lua în considerare efectul unei staţii de epurare a apelor uzate, cu condiţia garantãrii unui nivel echivalent de protecţie a mediului ca un întreg şi acest fapt sã nu determine niveluri mai ridicate de poluare a mediului, cu respectarea prevederilor privind evacuarea de substanţe periculoase în apã şi a altor prevederi legale în vigoare;".
2. La articolul 3, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - (1) Autoritatea competentã ia toate mãsurile pentru ca în exploatarea instalaţiei operatorul sã respecte principiile generale de bazã, astfel încât:
a) sã se previnã poluarea în special prin aplicarea celor mai bune tehnici disponibile;
b) sã nu se producã nici o poluare semnificativã;
c) sã fie evitatã producerea de deşeuri, potrivit prevederilor legale în vigoare; în cazul în care se produc deşeuri, ele sunt valorificate, iar dacã acest lucru este imposibil tehnic sau economic, sunt eliminate, astfel încât sã se evite sau sã se reducã orice impact asupra mediului;
d) sã se utilizeze eficient energia;
e) sã fie luate mãsurile necesare pentru prevenirea accidentelor şi limitarea consecinţelor acestora;
f) sã fie luate mãsurile necesare pentru ca în cazul încetãrii definitive a activitãţii sã se evite orice risc de poluare şi sã se readucã amplasamentul la o stare satisfãcãtoare."
3. Dupã articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 4^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 4^1. - (1) Autoritatea competentã emite autorizaţia integratã de mediu, care conţine condiţii ce garanteazã respectarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã şi a celorlalte prevederi legale, în caz contrar trebuie sã refuze emiterea autorizaţiei integrate de mediu.
(2) Autorizaţiile integrate de mediu emise, precum şi cele revizuite trebuie sã cuprindã detalii cu privire la mãsurile adoptate pentru protecţia aerului, apei şi solului, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã."
4. La articolul 9, alineatele (5) şi (6) vor avea urmãtorul cuprins:
"(5) Dacã este cazul, valorile limitã de emisie prevãzute la alin. (3) pot fi suplimentate sau înlocuite prin parametri sau mãsuri tehnice echivalente.
(6) Pentru instalaţiile în care se desfãşoarã activitãţile prevãzute în anexa nr. 1 la pct. 6.6, valorile limitã de emisie prevãzute la alin. (3)-(5) iau în considerare aspectele practice caracteristice acestor categorii de instalaţii."
5. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - Autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului poate stabili, dupã caz, pentru anumite categorii de instalaţii, cerinţe speciale, ca reguli general obligatorii, fãrã a mai fi necesarã includerea acestora în autorizaţiile integrate de mediu, în condiţiile garantãrii unei abordãri integrate şi asigurãrii unui nivel ridicat echivalent de protecţie a mediului în întregul sãu."
6. La articolul 25, literele a) şi b) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) poluarea produsã de instalaţie este semnificativã, astfel încât necesitã revizuirea valorilor limitã de emisie existente sau includerea de noi astfel de valori limitã de emisie în autorizaţia integratã de mediu;
b) schimbãrile substanţiale ale celor mai bune tehnici disponibile fac posibilã reducerea semnificativã a emisiilor fãrã a impune costuri excesive;".
7. La articolul 26, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În situaţia prevãzutã la alin. (1) autoritatea competentã revizuieşte, dupã caz, autorizaţia integratã de mediu sau condiţiile prevãzute în aceasta."
8. La articolul 29, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 29. - (1) Raportarea implementãrii prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã şi eficacitatea sa comparatã efectiv cu alte instrumente pentru protecţia mediului se stabilesc potrivit prevederilor legislaţiei naţionale în vigoare."
9. La articolul 32, alineatul (4) va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Accesul publicului la informaţie, prevãzut la alin. (1)-(3) şi la <>art. 33, se realizeazã potrivit prevederilor Legii nr. 86/2000 pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei şi accesul la justiţie în probleme de mediu, semnatã la Aarhus la 25 iunie 1998, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 224 din 22 mai 2000, şi cu respectarea prevederilor art. 11 alin. (1) lit. b)-e), art. 12, 14 şi ale <>art. 15 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 878/2005 privind accesul publicului la informaţia privind mediul, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 760 din 22 august 2005."
10. Articolul 33 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 33. - Autoritatea competentã informeazã publicul, conform procedurilor specifice, asupra deciziei luate şi pune la dispoziţie acestuia urmãtoarele informaţii:
a) conţinutul deciziei şi o copie a autorizaţiei integrate de mediu, precum şi orice condiţii sau modificãri aduse autorizaţiei integrate de mediu;
b) motivele şi consideraţiile pe care se întemeiazã decizia, în urma examinãrii opiniilor şi comentariilor exprimate de publicul interesat, incluzând şi informaţiile referitoare la procedura de participare a publicului;
c) procedura de revizuire prevãzutã la art. 34 şi 35."
11. La articolul 34, alineatele (1) şi (3) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 34. - (1) Orice persoanã care face parte din publicul interesat şi care are un interes legitim sau se considerã lezatã într-un drept al sãu se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a contesta, din punct de vedere procedural sau substanţial, deciziile, actele sau omisiunile care fac obiectul participãrii publicului, prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã, cu respectarea dispoziţiilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.154 din 7 decembrie 2004, cu modificãrile ulterioare.
....................................................................
(3) Soluţionarea cererii se face potrivit dispoziţiilor <>Legii nr. 554/2004 , cu modificãrile ulterioare."
12. La articolul 36, litera b) a alineatului (1) şi alineatul (2) vor avea urmãtorul cuprins:
"b) obligaţia operatorului de a întocmi un plan de acţiuni, în vederea obţinerii autorizaţiei integrate de mediu;
....................................................................
(2) Faptele prevãzute la alin. (1) lit. c)-e) se sancţioneazã şi cu suspendarea autorizaţiei integrate de mediu potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.196 din 30 decembrie 2005."

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
LUCIAN AUGUSTIN BOLCAŞ

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU

Bucureşti, 5 aprilie 2006.
Nr. 84.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016