Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 84 din 18 martie 2003  pentru modificarea si completarea   Ordonantei Guvernului nr. 119/1999 privind auditul public intern si controlul financiar preventiv    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 84 din 18 martie 2003 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 119/1999 privind auditul public intern si controlul financiar preventiv

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 195 din 26 martie 2003
Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. 1
<>Ordonanta Guvernului nr. 119/1999 privind auditul public intern şi controlul financiar preventiv, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 430 din 31 august 1999, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 301/2002 , se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. Titlul ordonanţei va avea urmãtorul cuprins:
"ORDONANTA
privind controlul intern şi controlul financiar preventiv"

2. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 1
Scopul ordonanţei
Prezenta ordonanta reglementeazã controlul intern şi controlul financiar preventiv la entitatile publice şi cu privire la utilizarea fondurilor publice şi administrarea patrimoniului public."

3. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 2
Definiţii
În înţelesul prezentei ordonanţe, termenii şi expresiile de mai jos se definesc dupã cum urmeazã:
a) angajament legal - orice act cu efect juridic, din care rezulta sau ar putea rezulta o obligaţie pe seama fondurilor publice sau a patrimoniului public;
b) conformitate - caracteristica unei operaţiuni, a unor acte sau fapte administrative produse în cadrul unei entitãţi publice de a corespunde politicii asumate în mod expres în domeniul respectiv de cãtre entitatea în cauza sau de cãtre o autoritate superioarã acesteia, potrivit legii;
c) control financiar preventiv - activitatea prin care se verifica legalitatea şi regularitatea operaţiunilor efectuate pe seama fondurilor publice sau a patrimoniului public, înainte de aprobarea acestora;
d) control intern - ansamblul formelor de control exercitate la nivelul entitatii publice, inclusiv auditul intern, stabilite de conducere în concordanta cu obiectivele acesteia şi cu reglementãrile legale, în vederea asigurãrii administrãrii fondurilor în mod economic, eficient şi eficace; acesta include, de asemenea, structurile organizatorice, metodele şi procedurile;
e) controlor delegat - funcţionarul public al Ministerului Finanţelor Publice, care exercita atribuţii de control financiar preventiv delegat, în mod independent, potrivit prezentei ordonanţe;
f) credit de angajament - limita maxima a cheltuielilor ce pot fi angajate în timpul exerciţiului bugetar, în limitele aprobate;
g) credit bugetar - suma aprobatã prin buget, reprezentând limita maxima pana la care se pot ordonanta şi efectua plati în cursul anului bugetar pentru angajamentele contractate în cursul exerciţiului bugetar şi/sau din exercitii anterioare pentru acţiuni multianuale, respectiv se pot angaja, ordonanta şi efectua plati din buget pentru celelalte acţiuni;
h) economicitate - minimizarea costului resurselor alocate pentru atingerea rezultatelor estimate ale unei activitãţi, cu menţinerea calitãţii corespunzãtoare a acestor rezultate;
i) eficacitate - gradul de îndeplinire a obiectivelor programate pentru fiecare dintre activitãţi şi raportul dintre efectul proiectat şi rezultatul efectiv al activitãţii respective;
j) eficienta - maximizarea rezultatelor unei activitãţi în relatie cu resursele utilizate;
k) fonduri publice - sumele alocate din bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, bugetul trezoreriei statului, bugetele instituţiilor publice autonome, bugetele instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat şi bugetele fondurilor speciale, dupã caz, bugetele instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii, bugetul fondurilor provenite din credite externe contractate sau garantate de stat şi ale cãror rambursare, dobânzi şi alte costuri se asigura din fonduri publice, bugetul fondurilor externe nerambursabile, credite externe contractate sau garantate de autoritãţile administraţiei publice locale, împrumuturi interne contractate de autoritãţile administraţiei publice locale, precum şi din bugetele instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din bugetele locale;
l) inspecţie - verificarea efectuatã la fata locului, în scopul constatãrii unor eventuale abateri de la legalitate şi al luãrii de mãsuri pentru protejarea fondurilor publice şi a patrimoniului public şi pentru repararea prejudiciului produs, dupã caz;
m) entitate publica - autoritate publica, instituţie publica, companie/societate nationala, regie autonomã, societate comercialã la care statul sau o unitate administrativ-teritorialã este acţionar majoritar, cu personalitate juridicã, care utilizeazã/administreazã fonduri publice şi/sau patrimoniu public;
n) instituţie publica - Parlamentul, Administraţia Prezidentiala, ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice, alte autoritãţi publice, instituţiile publice autonome, precum şi instituţiile din subordinea acestora, indiferent de modul de finanţare a acestora;
o) legalitate - caracteristica unei operaţiuni de a respecta toate prevederile legale care îi sunt aplicabile, în vigoare la data efectuãrii acesteia;
p) operaţiune - orice acţiune cu efect financiar pe seama fondurilor publice sau a patrimoniului public, indiferent de natura acesteia;
q) oportunitate - caracteristica unei operaţiuni de a servi în mod adecvat, în circumstanţe date, realizãrii unor obiective ale politicilor asumate;
r) ordonator de credite - persoana imputernicita prin lege sau prin delegare, potrivit legii, sa dispunã şi sa aprobe operaţiuni;
s) patrimoniu public - totalitatea drepturilor şi obligaţiilor statului, unitãţilor administrativ-teritoriale sau ale entitatilor publice ale acestora, dobândite sau asumate cu orice titlu. Drepturile şi obligaţiile statului şi ale unitãţilor administrativ-teritoriale se referã atât la bunurile din domeniul public, cat şi la cele din domeniul privat al statului şi al unitãţilor administrativ-teritoriale;
t) persoana desemnatã cu exercitarea controlului financiar preventiv propriu - persoana din cadrul compartimentelor de specialitate, numita de conducãtorul entitatii publice pentru exercitarea controlului financiar preventiv propriu sau persoana care îndeplineşte aceasta atribuţie pe baza de contract, în condiţiile legii;
u) proiect de operaţiune - orice document prin care se urmãreşte efectuarea unei operaţiuni, în forma pregatita în vederea aprobãrii sale de cãtre autoritatea competenta, potrivit legii;
v) regularitate - caracteristica unei operaţiuni de a respecta sub toate aspectele ansamblul principiilor şi regulilor procedurale şi metodologice care sunt aplicabile categoriei de operaţiuni din care face parte."

4. La alineatul (1) al articolului 10, litera d) va avea urmãtorul cuprins:
"d) ordonanţarea cheltuielilor;"

5. La alineatul (1) al articolului 10, dupã litera e) se introduc literele e^1)-e^4) cu urmãtorul cuprins:
"e^1) constituirea veniturilor publice, în privinta autorizãrii şi a stabilirii titlurilor de încasare;
e^2) reducerea, eşalonarea sau anularea titlurilor de încasare;
e^3) constituirea resurselor proprii ale bugetului Uniunii Europene, reprezentând contribuţia viitoare a României la acest organism;
e^4) recuperarea sumelor avansate şi care ulterior au devenit necuvenite;"

6. Alineatul (2) al articolului 10 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În funcţie de specificul entitatii publice, conducãtorul acesteia poate decide exercitarea controlului financiar preventiv şi asupra altor tipuri de proiecte de operaţiuni decât cele prevãzute la alin. (1)."

7. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 12
Organizarea controlului financiar preventiv
(1) Ministerul Finanţelor Publice este autoritatea de coordonare şi reglementare a controlului financiar preventiv pentru toate entitatile publice.
(2) Controlul financiar preventiv se organizeazã şi se exercita de autoritãţi competente, în mod unitar, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe şi ale actelor normative emise în aplicarea acesteia.
(3) Controlul financiar preventiv se organizeazã şi se exercita în urmãtoarele forme:
a) controlul financiar preventiv propriu, la toate entitatile publice şi asupra tuturor operaţiunilor cu impact financiar asupra fondurilor publice şi a patrimoniului public;
b) controlul financiar preventiv delegat, la ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat, precum şi ai bugetului oricãrui fond special, la Fondul naţional şi la agenţiile de implementare a fondurilor comunitare, precum şi la alte entitãţi publice cu risc ridicat, prin controlori delegaţi ai Ministerului Finanţelor Publice.
(4) Controlul financiar preventiv se va integra în mod treptat în sfera rãspunderii manageriale, proces ce trebuie finalizat pana la data aderãrii României la Uniunea Europeanã, pe mãsura ce controlul managerial va asigura eliminarea riscurilor în administrarea fondurilor publice. Atingerea acestui nivel va fi evaluatã de auditul public intern din cadrul Ministerului Finanţelor Publice."

8. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 13
Organizarea controlului financiar preventiv propriu
(1) Entitatile publice, prin conducãtorii acestora, au obligaţia de a organiza controlul financiar preventiv propriu şi evidenta angajamentelor în cadrul compartimentului contabil.
(2) Conducãtorii entitatilor publice au obligaţia sa stabileascã proiectele de operaţiuni supuse controlului financiar preventiv, potrivit art. 10, documentele justificative şi circuitul acestora, cu respectarea dispoziţiilor legale.
(3) Evidenta angajamentelor se organizeazã, se tine, se actualizeazã şi se raporteazã conform normelor metodologice aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(4) Ministerul Finanţelor Publice organizeazã controlul financiar preventiv propriu şi pentru operaţiunile privind bugetul trezoreriei statului, operaţiunile privind datoria publica şi alte operaţiuni specifice Ministerului Finanţelor Publice.
(5) Controlul financiar preventiv propriu se exercita, prin viza, de persoane din cadrul compartimentelor de specialitate, desemnate în acest sens de cãtre conducãtorul entitatii publice. Actul de numire va cuprinde şi limitele de competenta în exercitarea controlului financiar preventiv propriu. Persoanele desemnate sa efectueze aceasta activitate sunt altele decât cele care iniţiazã operaţiunea supusã vizei.
(6) Numirea, suspendarea, destituirea sau schimbarea personalului care desfãşoarã activitãţi de control financiar preventiv propriu se face de cãtre conducãtorul entitatii publice, cu acordul entitatii publice superioare, iar în cazul entitatilor publice în care se exercita funcţia de ordonator principal de credite al bugetului de stat, al bugetului asigurãrilor sociale de stat sau al bugetului oricãrui fond special, cu acordul Ministerului Finanţelor Publice. Persoanele desemnate cu exercitarea activitãţii de control financiar preventiv propriu trebuie sa aibã competentele profesionale solicitate de aceasta activitate. Ele vor respecta un cod specific de norme profesionale, elaborat de Ministerul Finanţelor Publice, care va cuprinde şi condiţiile şi criteriile unitare pe care entitatile publice trebuie sa le respecte în cazul numirii, suspendãrii, destituirii sau schimbãrii personalului care desfãşoarã aceasta activitate.
(7) Prin decizie interna a conducatorului entitatii publice, persoanele desemnate sa efectueze controlul financiar preventiv propriu pot beneficia de un spor pentru complexitatea muncii de pana la 25%, aplicat la salariul de baza brut lunar.
(8) Evaluarea activitãţii persoanei care desfãşoarã activitãţi de control financiar preventiv propriu se face de cãtre conducãtorul entitatii publice, cu acordul entitatii publice care a avizat numirea, anual, prin calificative, pe baza informaţiilor cuprinse în rapoartele auditului public intern şi în rapoartele Curţii de Conturi, unde este cazul.
(9) Ministerul Finanţelor Publice va elabora norme metodologice privind cadrul general al atribuţiilor şi exercitãrii controlului financiar preventiv propriu. De asemenea, Ministerul Finanţelor Publice va aviza norme metodologice specifice privind organizarea şi exercitarea controlului financiar preventiv propriu, elaborate de ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, ai bugetului asigurãrilor sociale de stat, ai bugetului oricãrui fond special, precum şi pentru operaţiunile Fondului naţional şi ale agentiilor de implementare care deruleazã fonduri comunitare.
(10) Ministerul Finanţelor Publice va coordona sistemul de pregãtire profesionalã a persoanelor desemnate sa efectueze controlul financiar preventiv."

9. Alineatul (5) al articolului 14 va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Persoanele în drept sa exercite controlul financiar preventiv propriu rãspund, potrivit legii, în raport de culpa lor, pentru legalitatea, regularitatea şi încadrarea în limitele angajamentelor bugetare aprobate, în privinta operaţiunilor pentru care au acordat viza de control financiar preventiv propriu."

10. Alineatul (2) al articolului 15 se abroga.

11. La articolul 16 alineatul (3), litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) tipurile de operaţiuni ale cãror proiecte se supun controlului financiar preventiv delegat;"

12. Alineatul (6) al articolului 16 va avea urmãtorul cuprins:
"(6) Controlorii delegaţi îşi desfãşoarã activitatea la sediul instituţiilor publice la care au fost numiţi. Instituţiile publice prevãzute la alin. (2) asigura controlorului/controlorilor delegat/delegaţi spaţiul de lucru şi dotarea necesarã, precum şi cooperarea personalului propriu, îndeosebi a personalului desemnat sa exercite controlul financiar preventiv propriu, pentru îndeplinirea în bune condiţii a atribuţiilor de control financiar preventiv delegat."

13. Articolul 17 va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 17
Viza de control financiar preventiv delegat
(1) Operaţiunile care, potrivit art. 16 alin. (3) şi (4), fac obiectul controlului financiar preventiv delegat se supun aprobãrii ordonatorului de credite numai însoţite de viza de control financiar preventiv delegat.
(2) Viza de control financiar preventiv delegat se acorda sau se refuza în scris, pe formular tipizat, şi trebuie sa poarte semnatura şi sigiliul personal al controlorului delegat competent.
(3) Persoanele în drept sa exercite controlul financiar preventiv delegat rãspund, potrivit legii, în raport de culpa lor, pentru legalitatea, regularitatea şi încadrarea în limitele creditelor de angajament şi creditelor bugetare aprobate, în privinta operaţiunilor pentru care au acordat viza.
(4) Înainte de a emite un refuz de viza, controlorul delegat are obligaţia sa informeze, în scris, în legatura cu intenţia sa ordonatorul de credite, precizând motivele refuzului.
(5) Dacã ordonatorul de credite prezintã în scris argumente în favoarea efectuãrii operaţiunii pentru care se intenţioneazã refuzul de viza, controlorul delegat poate consulta, înainte de a inregistra oficial refuzul de viza, opinia neutra asupra cazului. Pentru formularea opiniei neutre se constituie ad-hoc o comisie formatã din 3 membri ai Corpului controlorilor delegaţi, prin decizie a controlorului financiar şef.
(6) Opinia neutra se motiveaza şi se formuleazã în scris şi are rol consultativ, soluţia finala fiind de competenta exclusiva a controlorului delegat, potrivit principiului exercitãrii în mod independent a atribuţiilor de control financiar preventiv delegat."

14. Alineatele (3) şi (4) ale articolului 18 vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Perioada prevãzutã la alin. (2) este suspendatã de la înregistrarea informãrii prevãzute la art. 17 alin. (4) pana la primirea rãspunsului ordonatorului de credite. Perioada de suspendare se aplica şi pentru intervalul necesar în vederea formularii opiniei neutre, care însã nu poate depãşi 3 zile lucrãtoare.
(4) În cazuri excepţionale controlorul delegat are dreptul sa prelungeascã perioada prevãzutã la alin. (2) cu maximum 5 zile lucrãtoare, pe baza unui referat de justificare pe care are obligaţia sa îl transmitã de îndatã spre informare controlorului financiar şef şi ordonatorului de credite."

15. La articolul 21 alineatul (1), literele a) şi d) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) exercitarea controlului financiar preventiv delegat asupra proiectelor de operaţiuni ale ordonatorului de credite, în conformitate cu ordinul de numire şi cu normele metodologice aprobate potrivit prezentei ordonanţe;
...........................................................
d) formularea de avize cu caracter consultativ, la solicitarea ordonatorului de credite pe lângã care este numit sau la cererea ministrului finanţelor publice, precum şi din initiativa proprie, în privinta conformitatii, economicitatii, eficacitatii sau eficientei unor operaţiuni ori proiecte de acte normative."

16. La articolul 21 alineatul (1), dupã litera d) se introduce litera d^1) cu urmãtorul cuprins:
"d^1) monitorizarea şi îndrumarea metodologicã a controlului financiar preventiv propriu;"

17. La articolul 21, alineatul (6) va avea urmãtorul cuprins:
"(6) Evaluarea activitãţii controlorului delegat se face anual prin calificative, pe baza informaţiilor cuprinse în rapoartele anuale privind activitatea controlorilor delegaţi, rapoartele structurilor de audit public intern ale Ministerului Finanţelor Publice şi în rapoartele Curţii de Conturi. Calificativele anuale primite de fiecare controlor delegat se pãstreazã pe toatã durata exercitãrii de cãtre acesta a atribuţiilor funcţiei. Ministrul finanţelor publice îl demite de îndatã pe controlorul delegat care a înregistrat calificativul «insuficient» sau, de 3 ori consecutiv, calificativul «satisfãcãtor»."

18. Alineatul (1) al articolului 23 va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 23
Corpul controlorilor delegaţi
(1) Corpul controlorilor delegaţi se organizeazã ca un compartiment distinct în structura Ministerului Finanţelor Publice, la nivel central şi teritorial, şi cuprinde ansamblul controlorilor delegaţi."

19. La articolul 23 alineatul (8), litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) asigura formularea de opinii neutre, potrivit prevederilor art. 17 alin. (5);"

20. La articolul 23 alineatul (8), dupã litera g) se introduce litera g^1) cu urmãtorul cuprins:
"g^1) elaboreazã raportul naţional anual privind controlul preventiv, pe care îl prezintã spre dezbatere Guvernului;"

21. Articolul 25 va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 25
Autorizarea efectuãrii unor operaţiuni pentru care se refuza viza de control financiar preventiv
(1) O operaţiune pentru care s-a refuzat viza de control financiar preventiv se poate efectua de cãtre ordonatorul de credite pe propria rãspundere, numai dacã prin aceasta nu se depãşeşte creditul bugetar aprobat. Ordonatorul de credite poate decide efectuarea operaţiunii numai în baza unui act de decizie interna, emis în forma scrisã, prin care dispune, pe propria rãspundere, efectuarea operaţiunii. O copie a actului de decizie interna se transmite compartimentului de audit public intern al entitatii publice, precum şi controlorului delegat, dupã caz.
(2) În toate cazurile în care, ca urmare a unui refuz de viza de control financiar preventiv propriu, conducãtorii persoanelor juridice dispun, în condiţiile prevãzute de prezenta ordonanta, efectuarea operaţiunii pe propria rãspundere, persoana desemnatã sa efectueze controlul financiar preventiv propriu are obligaţia sa informeze în scris Curtea de Conturi, Ministerul Finanţelor Publice şi, dupã caz, organul ierarhic superior al instituţiei publice, numai în aceasta situaţie persoana respectiva fiind exoneratã de rãspundere.
(3) Pentru operaţiunile care se supun şi controlului financiar preventiv delegat al Ministerului Finanţelor Publice, refuzul vizei de control financiar preventiv propriu face ca proiectul de operaţiune sa nu poatã fi supus controlului preventiv delegat. În aceste condiţii ordonatorul de credite va solicita controlorului delegat formularea unui aviz consultativ. Ordonatorul de credite va analiza punctul de vedere al controlorului delegat, exprimat în avizul consultativ, şi va decide în condiţiile prevãzute la alin. (1).
(4) În toate cazurile în care, ca urmare a unui refuz de viza de control financiar preventiv delegat, conducãtorii persoanelor juridice dispun, în condiţiile prevãzute de prezenta ordonanta, efectuarea operaţiunii pe propria rãspundere, controlorul delegat are obligaţia sa informeze în scris Curtea de Conturi şi Ministerul Finanţelor Publice.
(5) Documentele privind proiectele de operaţiuni supuse controlului financiar preventiv, care nu au fost vizate, nu pot fi aprobate decât cu asumarea rãspunderii ordonatorului de credite.
(6) Operaţiunile efectuate pe propria rãspundere a ordonatorului de credite se înregistreazã şi într-un cont în afarã bilanţului."

22. Articolul 32 va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 32
Contravenţii
Constituie contravenţii şi se sancţioneazã urmãtoarele fapte, dacã nu sunt sãvârşite în astfel de condiţii încât sa fie considerate, potrivit legii penale, infracţiuni:
a) neîndeplinirea de cãtre conducãtorul entitatii publice a obligaţiei de a organiza controlul financiar preventiv propriu şi evidenta angajamentelor, conform prevederilor art. 13 alin. (1);
b) nerespectarea obligaţiei privind stabilirea proiectelor de operaţiuni supuse controlului financiar preventiv, precum şi omisiunea de evidentiere a angajamentelor, conform art. 13 alin. (2) şi (3);
c) prezentarea spre aprobare ordonatorului de credite a proiectelor de operaţiuni fãrã viza de control financiar preventiv;
d) depãşirea termenului prevãzut la art. 18 alin. (2)-(4);
e) nerespectarea prevederilor art. 21 alin. (5);
f) emiterea unui refuz de viza fãrã motivare, conform art. 24 alin. (2);
g) nerespectarea prevederilor art. 25 alin. (2);
h) nerespectarea prevederilor art. 25 alin. (5);
i) nerespectarea prevederilor art. 25 alin. (6)."

23. Articolul 33 va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 33
Sancţionarea contravenţiilor
Contravenţiile prevãzute la art. 32 lit. a), b) şi d)-i) se sancţioneazã cu amenda de la 30.000.000 lei la 50.000.000 lei, iar contravenţia prevãzutã la lit. c), cu amenda de la 10.000.000 lei la 20.000.000 lei."

24. Articolul 34 va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 34
Constatarea contravenţiilor, stabilirea şi aplicarea amenzilor, cai de atac, actualizarea nivelului amenzilor
(1) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de cãtre:
a) persoanele cu atribuţii de inspecţie din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, pentru contravenţiile prevãzute la art. 32;
b) controlorii din cadrul Corpului controlorilor delegaţi, pentru contravenţiile prevãzute la art. 32 lit. a) şi h).
(2) Nivelul amenzilor prevãzute la art. 33 se actualizeazã prin hotãrâre a Guvernului, în raport cu rata inflaţiei.
(3) Amenzile prevãzute ca sancţiuni pentru sãvârşirea contravenţiilor menţionate la art. 32 pot fi aplicate atât persoanelor fizice, cat şi persoanelor juridice.
(4) Impotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiilor şi de aplicare a sancţiunilor, întocmit conform competentelor stabilite la alin. (1), se poate face plângere în termen de 15 zile de la data inmanarii sau a comunicãrii acestuia. Plângerea, însoţitã de copia procesului-verbal de constatare a contravenţiei, se depune la organul din care face parte agentul constatator, potrivit prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile ulterioare. Plângerea împreunã cu dosarul cauzei se trimit de îndatã judecãtoriei în a carei circumscripţie a fost sãvârşitã contravenţia."

25. Alineatul (2) al articolului 37 se abroga.

26. În cuprinsul ordonanţei sintagma angajamente bugetare se înlocuieşte cu sintagma credite bugetare sau credite de angajament, dupã caz.

ART. 2
În termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, Ministerul Finanţelor Publice va elabora norme metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv.
ART. 3
<>Ordonanta Guvernului nr. 119/1999 privind auditul public intern şi controlul financiar preventiv, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 430 din 31 august 1999, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 301/2002 , cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta lege, va fi republicatã, în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 12 decembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VACAROIU

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 25 februarie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

Bucureşti, 18 martie 2003.
Nr. 84.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016