Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE Nr. 83 din 6 octombrie 1994  pentru aprobarea unor ordonante ale Guvernului, emise in baza Legii nr. 58/1993 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si autorizarea contractarii si garantarii unor credite externe, precum si a contractarii unor imprumuturi de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE Nr. 83 din 6 octombrie 1994 pentru aprobarea unor ordonante ale Guvernului, emise in baza Legii nr. 58/1993 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si autorizarea contractarii si garantarii unor credite externe, precum si a contractarii unor imprumuturi de stat

EMITENT: PARLAMENTUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 292 din 14 octombrie 1994
Parlamentul României adopta prezenta lege.

ARTICOL UNIC
Se aproba urmãtoarele ordonanţe ale Guvernului emise în temeiul art. 1 lit. b), c), şi d) din Legea nr. 58/1993 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe şi autorizarea contractãrii şi garantarii unor credite externe, precum şi a contractãrii unor împrumuturi de stat:
1. <>Ordonanta Guvernului nr. 11 din 4 august 1993 pentru modificarea Legii nr. 58/1934 asupra cambiei şi biletului la ordin şi a Legii nr. 59/1934 asupra cecului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 201 din 23 august 1993, cu urmãtoarele modificãri:
a) Articolul I punctul 2 va avea urmãtorul conţinut:
"2. Articolul 46 va avea urmãtorul cuprins:
Art. 46. - Cînd cambia nu este prezentatã spre plata în termenul fixat de art. 40, orice debitor are dreptul de a consemna suma la Casa de Economii şi Consemnaţiuni sau la alta instituţie legal abilitata sa efectueze astfel de operaţiuni, pe cheltuiala şi riscul posesorului cambiei, recipisa depunindu-se la judecãtoria locului de plata."
b) Articolul I punctul 15 va avea urmãtorul conţinut:
"15. Alineatul 4 al articolului 100 va avea urmãtorul cuprins:
Cesiunea nu poate fi facuta de tragator decît în favoarea unei societãţi bancare sau a altei societãţi de credit însã va folosi tuturor giratarilor succesivi. Prin expresia societate bancarã sau alta societate de credit se înţelege persoanele juridice prevãzute de legislaţie privind activitatea bancarã şi de credit."
c) Articolul III punctul 17 va avea urmãtorul conţinut:
"17. Articolul 75 va avea urmãtorul cuprins:
Art. 75. - Prin expresiile societate bancarã şi alta societate de credit, întrebuinţate în legea de fata, se înţelege persoanele juridice prevãzute de legislaţia privind activitatea bancarã şi de credit."
d) Articolul III punctul 18 va avea urmãtorul conţinut:
"18. Articolul 79 va avea urmãtorul cuprins:
Art. 79. - Cecul circular este un titlu de credit la ordin, emis de o societate bancarã sau o alta societate de credit, anume autorizate pentru sume ce le are disponibile de la primitorii cecurilor în momentul emisiunii, plãtibil la vedere în oricare din locurile arãtate de emitent.
Societatea bancarã sau alta societate de credit, autorizata sa emita cecuri circulare, trebuie sa depunã la Banca Nationala a României, cel mai tirziu a doua zi de la emitere, o cauţiune în titluri de stat, garantate de stat, sau lombardabile la Banca Nationala a României, socotite la cursul zilei de 40% din valoarea cecurilor circulare emise zilnic, cauţiune asupra cãreia posesorii unor asemenea cecuri au un privilegiu special.
Cauţiunea nu se va putea restitui de Banca Nationala a României decît contra prezentãrii cecului respectiv, cu menţiunea ACHITAT."
e) Articolul III punctul 19 va avea urmãtorul conţinut:
"19. Punctul 5 din alineatul 1 al articolului 80 va avea urmãtorul cuprins:
5. semnatura societãţii bancare sau a societãţii de credit."
f) Articolul III punctul 20 va avea urmãtorul conţinut:
"20. Articolul 82 va avea urmãtorul cuprins:
Societatea bancarã sau alta societate de credit poate incredinta emiterea de cecuri circulare unei societãţi bancare corespondente, cu condiţia însã ca cecul emis sa poarte viza societãţii bancare sau a societãţii de credit autorizate, iar corespondentul sa semneze ca reprezentant al acelei societãţi bancare sau societãţi de credit autorizate."
g) Articolul V va avea urmãtorul conţinut:
"Art. 5. - În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe, Banca Nationala a României va emite norme-cadru privind comerţul fãcut de societãţile bancare şi celelalte societãţi de credit cu cambii, bilete la ordin şi cecuri, precum şi norme privind circulaţia şi standardele tehnice şi de conţinut ale acestor instrumente de credit şi de plata, potrivit uzuantelor internaţionale actuale."
2. <>Ordonanta Guvernului nr. 12 din 4 august 1993 privind achiziţiile de bunuri şi investiţii publice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 202 din 23 august 1993, cu urmãtoarele modificãri şi completãri:
a) Titlul va avea urmãtorul conţinut:
"Ordonanta privind achiziţiile publice"
b) Titlul capitolului I va avea urmãtorul conţinut:
"Dispoziţii generale"
c) Articolul 1 alineatul (1) va avea urmãtorul conţinut:
"(1) Prezenta ordonanta reglementeazã toate achiziţiile efectuate de persoanele juridice menţionate la art. 2 lit. b)."
d) Articolul 2 litera a) va avea urmãtorul conţinut:
a) achiziţiile publice înseamnã obţinerea de cãtre o persoana juridicã achizitoare, dobindirea definitiva sau temporarã de bunuri prin contract de cumpãrare, închiriere sau de antrepriza, inclusiv servicii legate de furnizarea respectivelor bunuri sau investiţii publice, cu condiţia ca valoarea acestor servicii sa nu depãşeascã valoarea bunurilor sau investiţiilor publice cãrora le corespund;"
e) Articolul 2 litera b) va avea urmãtorul conţinut:
"b) persoanele juridice care pot face achiziţii publice sunt:
I. Parlamentul şi instituţiile aflate sub controlul acestuia;
II. Preşedinţia;
III. Guvernul şi autoritãţile administrative prevãzute de art. 115, 120 - 122 din Constituţia României şi instituţiile bugetare subordonate acestora;
IV. autoritãţile judecãtoreşti;
V. Ministerul Public;
VI. instituţiile publice de învãţãmînt superior;
VII. Academia Romana şi instituţiile subordonate acesteia;"
f) Articolul 1 litera c) va avea urmãtorul conţinut:
"c) bunurile se referã la produse, echipamente şi alte obiecte fizice de orice fel şi cu orice fel de descriere, inclusiv bunuri imobile;"
g) Articolul 2 litera e) va avea urmãtorul conţinut:
"e) contractant înseamnã orice persoana fizica sau juridicã, partener real sau potenţial al persoanei juridice achizitoare într-un contract de achiziţie publica;"
h) Articolul 2 litera f) va avea urmãtorul conţinut:
"f) contract de achiziţie publica înseamnã un contract încheiat între persoana juridicã achizitoare şi contractantul a cãrui oferta este cistigatoare;"
i) Articolul 2 litera g) va avea urmãtorul conţinut:
"g) garanţia pentru oferta depusa reprezintã garanţia furnizatã persoanei juridice achizitoare de cãtre contractantul care înainteazã o oferta, prin care acesta din urma se angajeazã sa semneze contractul de achiziţie în cazul în care oferta sa este cistigatoare. Garanţia pentru oferta depusa poate consta din garanţii bancare şi asimilate acestora;"
j) Articolul 3 alineatul (1) fraza I va avea urmãtorul conţinut:
"(1) Persoana juridicã achizitoare poate sa ceara contractanţilor care participa la procedura de achiziţie, fãrã a aduce atingere dreptului contractanţilor de a-şi proteja proprietatea intelectualã sau secretele comerciale, furnizarea documentelor doveditoare sau a oricãrei informaţii consideratã utila şi care îi permite sa aprecieze ca respectivii contractanţi:"
k) Articolul 3 alineatul (2) va avea urmãtorul conţinut:
"(2) Orice condiţie stabilitã conform alin. (1) lit. a) va fi înscrisã în documentele de preselecţie şi, dacã este cazul, în caietul de sarcini şi se va aplica în mod egal tuturor contractanţilor. Persoana juridicã achizitoare nu va impune nici un criteriu, condiţie sau procedura referitoare la calificarea contractanţilor, altele decît cele prevãzute în alin. (1)."
l) Articolul 3 alineatul (3) va avea urmãtorul conţinut:
"(3) Persoana juridicã achizitoare va evalua calificarea contractanţilor în conformitate cu criteriile şi procedurile menţionate în documentele de preselecţie sau în caietul de sarcini."
m) Articolul 3 alineatul (4) va avea urmãtorul conţinut:
"(4) În conformitate cu art. 5 alin. (1) şi (3), persoana juridicã achizitoare nu va stabili, cu privire la calificarea contractanţilor, nici un criteriu, condiţie sau procedura care ar produce o discriminare între contractanţii romani şi cei strãini.
b) De asemenea, persoana juridicã achizitoare nu va stabili, cu privire la calificarea contractanţilor, nici un criteriu, condiţie sau procedura care ar produce o discriminare între contractanţii reprezentind societãţi comerciale private şi contractanţii reprezentind societãţi comerciale cu capital de stat."
n) Articolul 3 alineatul (5) va avea urmãtorul conţinut:
"(5) Persoana juridicã achizitoare poate descalifica un contractant în orice moment în cazul în care descoperã ca informaţia furnizatã privind calificarea respectivului contractant a fost falsa sau inexactã."
o) Articolul 4 va avea urmãtorul conţinut:
"Art. 4. - Procedura de preselecţie
(1) Persoana juridicã achizitoare se poate angaja într-o procedura de preselecţie cu scopul de a identifica, anterior trimiterii ofertelor, contractanţii care sunt capabili sa se angajeze într-un contract de achiziţie, cu respectarea prevederilor de la art. 11. Prevederile art. 3 se vor aplica şi procedurii de preselecţie.
(2) Dacã persoana juridicã achizitoare se angajeazã în procedura de preselecţie va furniza un set de documente de preselecţie fiecãrui contractant care le solicita, în conformitate cu procedura specificatã şi, dacã este cazul, contra unei taxe pentru trimiterea respectivelor documente.
(3) Documentele de preselecţie vor include cel puţin informaţiile stabilite la art. 11.
(4) Persoana juridicã achizitoare va face cunoscut fiecãrui contractant care a înaintat o cerere de preselecţie, indiferent dacã respectivul contractant a fost selecţionat sau nu, numele contractanţilor care au fost selecţionaţi; numele acestora vor fi fãcute cunoscute, la cerere, şi opiniei publice. La procedura de achiziţie publica au dreptul sa participe numai contractanţii care au fost selecţionaţi.
(5) Persoana juridicã achizitoare va comunica, la cerere, contractanţilor care nu au fost selecţionaţi, motivele respingerii, dar nu este obligatã sa ofere dovezi sau justificãri privind faptele concrete care au fundamentat respingerea.
(6) Persoana juridicã achizitoare poate cere unui contractant sa-şi reconfirme calificarea în concordanta cu aceleaşi criterii utilizate pentru preselecţia respectivului contractant. Persoana juridicã achizitoare va descalifica orice contractant care nu reuşeşte sa-şi reconfirme calificarea şi poate descalifica în orice moment un contractant dacã descoperã ca informaţia furnizatã pentru preselecţie sau reconfirmare a fost falsa sau inexactã. Persoana juridicã achizitoare va face cunoscut în mod prompt fiecãrui contractant, cãruia i s-a cerut sa-şi reconfirme calificarea, dacã respectivul contractant a reuşit sau nu sa-şi reconfirme calificarea."
p) Articolul 5 va avea urmãtorul conţinut:
"Art. 5. - Participarea contractanţilor
(1) În cazul achiziţiei a carei valoare depãşeşte un cuantum stabilit prin hotãrîre a Guvernului, la propunerea Ministerului Finanţelor şi a Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, contractanţii pot participa la procedura de achiziţie, indiferent de naţionalitate, în condiţiile în care contractanţii romani se bucura de un tratament similar în cadrul procedurilor de achiziţie organizate de persoanele juridice achizitoare din ţãrile a cãror naţionalitate o are contractantul strãin.
(2) Atunci cînd valoarea achiziţiei este mai mica decît cuantumul menţionat la alin. (1), accesul la procedura de achiziţie este permis doar contractanţilor romani, cu excepţia cazurilor menţionate la alin. (3).
(3) În cazul în care contractanţii romani nu pot satisface cerinţele înscrise în caietul de sarcini, persoana juridicã achizitoare este abilitata sa invite la procedura de achiziţie şi contractanţi strãini indiferent de naţionalitate, chiar dacã valoarea contractului de achiziţie este mai mica decît cuantumul menţionat la alin. (1). Persoana juridicã achizitoare va include în dosarul achiziţiei o justificare a motivelor şi circumstanţelor pe baza cãrora a fost luatã decizia de admitere a participãrii contractanţilor strãini.
(4) Persoana juridicã achizitoare va preciza, chiar din momentul în care solicita participarea contractanţilor la procedura de achiziţie, ca aceştia pot participa la respectiva procedura, indiferent de naţionalitate, în conformitate cu alin. (1) sau (3) sau ca participarea este permisã doar contractanţilor romani, conform alin. (2), dupã caz. Aceasta precizare nu poate fi modificatã mai tirziu."
r) Articolul 6 va avea urmãtorul conţinut:
"Art. 6. - Forme de comunicare
(1) Documentele, notificãrile, deciziile şi alte comunicãri, la care se face referire în prezenta ordonanta şi care trebuie trimise de cãtre persoana juridicã achizitoare contractantului sau de cãtre contractant persoanei juridice achizitoare, vor fi efectuate în forma scrisã sau în orice alta forma care asigura înregistrarea actului, cu excepţia ofertei a carei forma va fi cea prevãzutã prin reglementãrile de la art. 11.
(2) Ca o excepţie de la alin. (1), comunicãrile între contractanţi şi persoana juridicã achizitoare pot fi fãcute prin telefon sau prin orice alt mijloc de comunicaţie care nu asigura înregistrarea conţinutului comunicãrii, cu condiţia ca imediat dupã aceea expeditorul comunicãrii sa trimitã o confirmare a acestei comunicãri într-o forma care asigura înregistrarea acesteia.
(3) Persoana juridicã achizitoare nu va face nici o discriminare între contractanţi din punct de vedere al formei în care aceştia transmit sau primesc documente, notificãri, decizii sau alte comunicãri."
s) Articolul 7 va avea urmãtorul conţinut:
"Art. 7. - Reguli privind documentele furnizate de contractanţi
Atunci cînd cere legalizarea documentelor furnizate de contractanţi pentru a-şi demonstra capacitatea de participare la procedura de achiziţie, persoana juridicã achizitoare nu poate impune nici o condiţie privind legalizarea documentelor, altele decît cele cerute de legislaţia în vigoare în momentul respectiv."
t) Articolul 8 va avea urmãtorul conţinut:
"Art. 8. - Dosarul procedurii de achiziţie
(1) Persoana juridicã achizitoare va pregati un dosar al procedurii de achiziţie, care va conţine informaţiile ce sunt prevãzute la art. 11.
(2) Contractanţii pot pretinde despãgubiri pentru cheltuielile pe care le-au suportat pentru participarea la procedura de achiziţie în cazul în care persoana juridicã achizitoare nu a reuşit sa pregãteascã un dosar al procedurii de achiziţie în concordanta cu prezentul articol."
u) Articolul 9 va avea urmãtorul conţinut:
"Art. 9. - Respingerea contractanţilor care au dat mitã
Persoana juridicã achizitoare va respinge oferta, propunerea sau oferta de preţ, în cazul în care contractantul care a înaintat-o a comis infracţiunea de dare de mitã, trafic de influenta şi primirea de foloase necuvenite fata de oricare prepus al persoanei juridice achizitoare."
v) Articolul 10 va avea urmãtorul conţinut:
"Art. 10. - Circumstanţele de utilizare a licitaţiei
Persoana juridicã achizitoare îşi va desfasura activitatea numai pe baza procedurii de licitaţie, cu excepţia cazurilor prevãzute de prezenta ordonanta. Cuantumurile de la care este necesarã organizarea unei proceduri de licitaţie vor fi stabilite şi actualizate prin hotãrîri ale Guvernului, la propunerea Ministerului Finanţelor şi a Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului. Este interzisã împãrţirea contractului de achiziţie în mai multe contracte de valoare mai mica în scopul de a evita organizarea unei proceduri de licitaţie."
x) Articolul 12 alineatul (1) va avea urmãtorul conţinut:
"(1) Pentru desfãşurarea corespunzãtoare a activitãţii de licitaţie persoana juridicã achizitoare numeşte prin decizie, pentru fiecare achiziţie de bunuri şi investiţie publica în parte, o comisie pentru licitaţie."
z) Articolul 12 alineatul (3) va avea urmãtorul conţinut:
"(3) Comisia pentru licitaţie este compusa din minimum 5 membri şi va cuprinde:
- preşedintele comisiei care este, de regula, un specialist al persoanei juridice achizitoare;
- reprezentantul Ministerului Finanţelor;
- reprezentantul Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, numai în cazurile de achiziţii de investiţii publice;
- alţi reprezentanţi, ca membri în comisia pentru licitaţie, care vor fi specialişti cu experienta profesionalã în domeniul achiziţiei publice respective şi cu probitate morala."
a) Articolul 12 alineatul (4) va avea urmãtorul conţinut:
"(4) Onorariile participanţilor în comisia pentru licitaţie, care nu sunt angajaţii permanenţi ai persoanei juridice achizitoare, se suporta de cãtre persoana juridicã achizitoare."
b) Articolul 14 va avea urmãtorul conţinut:
"Art. 14. - Achiziţia prin cererea de oferte de preţ
Persoana juridicã achizitoare se poate angaja printr-o procedura de achiziţie prin cerere de oferte de preţ, conform art. 15, pentru achiziţionarea de bunuri disponibile imediat, care nu sunt produse conform specificatiilor persoanei juridice achizitoare şi pentru care exista o piata stabilitã, cu condiţia ca valoarea estimatã a contractului de achiziţie sa fie mai mica decît cuantumul prevãzut în reglementãrile de achiziţie pentru organizarea unei licitaţii."
c) Articolul 15 va avea urmãtorul conţinut:
"Art. 15. - Procedura cererii de oferte de preţ
(1) Persoana juridicã achizitoare va cere oferte de preţ de la cît mai mulţi contractanţi, dar cel puţin de la trei, în mãsura în care este posibil. Fiecãrui contractant i se va cere detalierea preţului pe elemente componente, plecind de la structura care convine cel mai bine nevoilor de evaluare ale persoanei juridice achizitoare.
(2) Fiecare contractant are voie sa propunã doar o singura oferta de preţ şi nu poate schimba propunerea de oferta de preţ. Nu vor avea loc nici un fel de negocieri între persoana juridicã achizitoare şi un contractant cu privire la oferta de preţ propusã de contractant.
(3) Contractul de achiziţie va fi încheiat cu contractantul care a oferit cel mai scãzut preţ raportat la nevoile persoanei juridice achizitoare."
d) Articolul 16 va avea urmãtorul conţinut:
"Art. 16. - Circumstanţele de utilizare a achiziţiei dintr-o singura sursa.
Persoana juridicã achizitoare poate achizitiona bunurile sau investiţiile publice prin solicitarea unei propuneri sau oferte de preţ la un singur contractant în urmãtoarele circumstanţe:
a) bunurile sau investiţiile publice pot fi furnizate doar de un singur contractant care are drepturi exclusive în privinta bunurilor sau investiţiilor publice de achiziţionat, cum ar fi lucrãrile artistice speciale şi lucrãrile sub protecţia drepturilor de autor;
b) din cauza de forta majorã (calamitati naturale, conflagraţii etc.) care fac imposibila aplicarea procedurii de licitaţie publica;
c) persoana juridicã achizitoare care a achiziţionat bunuri, echipamente sau tehnologie de la un anumit contractant hotãrãşte ca o serie de elemente adiţionale trebuie procurate de la acelaşi contractant din motive de standardizare sau pentru ca se impune compatibilitatea cu bunurile, echipamentele sau tehnologia deja achiziţionate, luind în considerare eficienta achiziţiei iniţiale în ceea ce priveşte satisfacerea nevoilor persoanei juridice achizitoare, dimensiunea restrînsa a respectivei achiziţii în raport cu achiziţia iniţialã, preţul rezonabil şi inexistenta unei alternative privind achiziţionarea bunurilor în cauza ; de asemenea, investiţiile publice care nu pot fi realizate decît de furnizorul sau antreprenorul iniţial al lucrãrii;
d) persoana juridicã achizitoare cauta sa încheie un contract cu un contractant în scopul întreprinderii unor cercetãri, experimentari, studii sau dezvoltãri tehnologice, avînd ca scop achiziţia unui prototip, cu excepţia cazului în care contractul include producerea de bunuri în cantitãţi care sa creeze un profit comercial, ori sa acopere costurile cercetãrii şi dezvoltãrii."
e) Articolul 17 va avea urmãtorul conţinut:
"Art. 17. - Justificarea alegerii metodelor de achiziţie
Persoana juridicã achizitoare care utilizeazã una dintre metodele de achiziţie prevãzute la art. 16 va include în dosarul achiziţiei o nota justificativã aprobatã de conducãtorul persoanei juridice achizitoare privind motivele şi circumstanţele pe care s-a bazat pentru a alege respectiva metoda de achiziţie, împreunã cu avizul Ministerului Finanţelor, în cazul achiziţiei de bunuri, şi cu avizul comun al Ministerului Finanţelor şi Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, pentru achiziţiile de investiţii publice."
f) Articolul 18 litera b) va avea urmãtorul conţinut:
"b) obţinerea de profituri de cãtre investitori sau persoana juridicã achizitoare, prin vînzarea documentelor licitaţiilor la preţuri mai mari decît costul multiplicãrii acestor documente;"
g) Articolul 20 va avea urmãtorul conţinut:
"Art. 20. - Dreptul la contestaţie
(1) Orice contractant care participa sau doreşte sa participe la o procedura de achiziţie în conformitate cu prezenta ordonanta şi care considera ca suferã, ca risca sa sufere sau ca a suferit un prejudiciu datoritã unui act sau unei decizii a persoanei juridice achizitoare sau procedurii utilizate de aceasta, cu încãlcarea unei prevederi a prezentei ordonanţe, poate inainta contestaţie impotriva actului, deciziei sau procedurii respective.
(2) Nu se va putea face contestaţie în baza prevederilor alin. (1) impotriva:
a) actelor, deciziilor sau procedurilor urmate de persoana juridicã achizitoare cu privire la selectarea unei metode de achiziţie;
b) admiterii, conform art. 5 alin. (2), la procedura de achiziţie doar a contractanţilor romani;
c) limitãrii cererii de oferte pentru licitaţie din considerente de economie şi eficienta;
d) alegerii de cãtre persoana juridicã achizitoare a formei de licitaţie;
e) unei decizii de respingere a tuturor ofertelor luate de persoana juridicã achizitoare anterior acceptãrii unei oferte."
h) Articolul 21 va avea urmãtorul conţinut:
"Art. 21. - Contestaţia înaintatã conducatorului persoanei juridice achizitoare
(1) Orice contractant care participa la procedura de achiziţie poate sa înainteze o contestaţie scrisã conducatorului persoanei juridice achizitoare în termen de 7 zile de la data la care contractantul care o înainteazã a luat cunostinta de hotãrîrea de adjudecare.
(2) În cazul în care contestaţia nu este rezolvatã pe cale amiabila de cãtre contractantul care a înaintat-o şi persoana juridicã achizitoare, conducãtorul persoanei juridice achizitoare cãreia i s-a inminat contestaţia va lua o decizie scrisã în termen de 10 zile de la data înregistrãrii respectivei contestaţii, cu avizul Ministerului Finanţelor, precum şi al Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului pentru achiziţii de investiţii publice. Decizia va fi notificatã de îndatã contractantului care a înaintat contestaţia. Notificarea va mentiona, de asemenea, motivele adoptãrii respectivei decizii şi va indica mãsurile corective care trebuie luate în cazul în care contestaţia este acceptatã parţial sau în întregime. Decizia poate fi atacatã în justiţie potrivit art. 24.
(3) În cazul în care conducãtorul persoanei juridice achizitoare cãreia i s-a inminat contestaţia nu ia o decizie în intervalul specificat la alin. (2), contractantul care a înaintat respectiva contestaţie are dreptul sa introducã o acţiune în justiţie în conformitate cu art. 24."
i) Articolul 22 va avea urmãtorul conţinut:
"Art. 22. - Reguli aplicabile contestaţiei înaintate conform art. 21
(1) Imediat dupã ce a fost înaintatã o contestaţie conform art. 21, conducãtorul persoanei juridice achizitoare va notifica contractantului cîştigãtor contestaţia şi conţinutul ei.
(2) O copie a deciziei conducatorului persoanei juridice achizitoare va fi trimisa de îndatã atît contractantului care a înaintat persoanei juridice achizitoare respectiva contestaţie, cît şi contractantului a cãrui oferta a fost cistigatoare. Dupã emiterea deciziei, contestaţia şi decizia corespunzãtoare vor fi, de îndatã, puse la dispoziţia oricãrei persoane interesate, cu condiţia ca nici o informaţie sa nu fie dezvaluita, dacã dezvaluirea ei ar fi contrarã legii, ar impiedica aplicarea legii, ar afecta interesul public, ar prejudicia interesul comercial legitim al pãrţilor sau ar afecta libera concurenta."
j) Articolul 23 va avea urmãtorul conţinut:
"Art. 23. - Suspendarea procedurii de achiziţie
(1) Persoana juridicã achizitoare poate include în contractul de achiziţie o clauza suspensivã, în virtutea cãreia conducãtorul persoanei juridice achizitoare poate suspenda pentru cel mult 30 de zile derularea contractului de achiziţie pentru a proteja drepturile contractantului care înainteazã contestaţia.
(2) Orice decizie luatã de persoana juridicã achizitoare în conformitate cu prevederile prezentului articol, ca şi motivele şi împrejurãrile care au dus la luarea respectivei decizii vor fi incluse în dosarul achiziţiei."
k) Articolul 24 va avea urmãtorul conţinut:
"Art. 24. - Termenul de introducere a acţiunii în justiţie
Acţiunea în justiţie se va introduce în termen de 10 zile de la data comunicãrii deciziei adoptate de conducãtorul persoanei juridice achizitoare sau de la data expirãrii termenului de 10 zile în care conducãtorul persoanei juridice achizitoare trebuie sa ia respectiva decizie."
i) Articolul 25 alineatul (1) va avea urmãtorul conţinut:
"(1) Contractantul care va comite, el sau prepuşii sãi, vreo infracţiune ori contravenţie la prezenta ordonanta va fi inclus pe o lista specialã ţinuta de Ministerul Finanţelor şi Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului pentru investiţiile publice, avînd interdicţia de a intra într-un contract de achiziţii publice pe o perioada de 5 ani de la data rãmînerii definitive a hotãrîrii de condamnare sau a actului de sancţionare contravenţionalã. Ministerul Finanţelor şi Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului vor decide includerea pe lista de interdicţie, la sesizarea persoanei juridice achizitoare sau a organului de control care are din oficiu obligaţia sesizãrii."
m) Articolul 27 va avea urmãtorul conţinut:
"Art. 27. - În mãsura în care prezenta ordonanta intra în contradictie cu obligaţiile asumate de România prin tratate sau acorduri internaţionale, ratificate prin lege, vor prevala prevederile acestora."
n) Articolul 28 va avea urmãtorul conţinut:
"Art. 28. - Admiterea la finanţare a achiziţiilor de bunuri şi investiţii publice se va face pe baza contractului de achiziţie publica încheiat de persoana juridicã achizitoare cu contractantul cîştigãtor al licitaţiei."
o) Articolul 31 va avea urmãtorul conţinut:
"Art. 31. - Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, orice dispoziţii contrare se abroga."
3. <>Ordonanta Guvernului nr. 17 din 20 august 1993 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la reglementãrile financiar-gestionare şi fiscale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 205 din 25 august 1993.
4. <>Ordonanta Guvernului nr. 18 din 20 august 1993 privind reglementarea tranzacţiilor nebursiere cu valori mobiliare şi organizarea unor instituţii de intermediere, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 206 din 26 august 1993.
5. <>Ordonanta Guvernului nr. 23 din 25 august 1993 privind unele mãsuri de redresare şi soluţionare a cazurilor de incapacitate de plata a agenţilor economici, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 209 din 30 august 1993.
6. <>Ordonanta Guvernului nr. 24 din 25 august 1993 privind reglementarea constituirii şi functionarii fondurilor deschise de investiţii şi a societãţilor de investiţii ca instituţii de intermediere financiarã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 210 din 30 august 1993.
7. <>Ordonanta Guvernului nr. 25 din 25 august 1993 privind stimularea întreprinderilor mici şi mijlocii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 210 din 30 august 1993, cu urmãtoarele modificãri:
a) Articolul 1 va avea urmãtorul conţinut:
"Art. 1. - Statul sprijinã constituirea şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii, asigurind în favoarea acestora un sistem de avantaje şi facilitãţi, în scopul promovãrii activitãţilor productive în domeniile industriei, construcţiilor, turismului, serviciilor cu valoare adãugatã, cercetãrii-dezvoltãrii şi proiectãrii."
b) Articolul 3 alineatul 1 litera a) va avea urmãtorul conţinut:
"a) un numãr de pînã la 25 de angajaţi pentru întreprinderea mica."
c) Articolul 4 va avea urmãtorul conţinut:
"Art. 4. - Întreprinderile mici şi mijlocii beneficiazã de servicii de informare, asistenta şi consultanţa, asigurate gratuit sau cu reduceri de tarife, în scopul desfãşurãrii şi dezvoltãrii activitãţii lor."
d) Articolul 13 va avea urmãtorul conţinut:
"Art. 13. - Se interzice discriminarea întreprinderilor mici şi mijlocii în privinta accesului la resursele de materii prime, materiale şi combustibili, energie, precum şi pentru aprovizionarea cu utilaje, echipamente, piese de schimb şi servicii furnizate de regiile autonome şi societãţile comerciale."
e) Articolul 14 va avea urmãtorul conţinut:
"Art. 14. - Guvernul asigura accesul nediscriminatoriu al întreprinderilor mici şi mijlocii la achiziţiile de bunuri şi investiţii publice, în condiţiile legii."
f) Articolul 15 va avea urmãtorul conţinut:
"Art. 15. - Guvernul sprijinã subcontractarea de cãtre întreprinderile mici şi mijlocii a fabricaţiei de componente de bunuri şi furnizãri de servicii, prin elaborarea unei metodologii specifice privind activitãţile de subcontractare."
g) Articolul 16 alineatul 1 va avea urmãtorul conţinut:
"Întreprinderile mici şi mijlocii sunt încurajate sa dezvolte activitatea de export."
h) Articolul 16 alineatul 2 litera a) va avea urmãtorul conţinut:
a) facilitatea accesului la informaţiile privind pieţele externe şi comerţul internaţional."
i) Articolul 18 litera b) va avea urmãtorul conţinut:
"b) aplicarea unui sistem avantajos pentru dobindirea şi utilizarea activelor nefolosite sau devenite disponibile prin restructurare, aparţinînd societãţilor comerciale cu capital de stat; "
j) Titlul capitolului IX va avea urmãtorul conţinut:
"Organisme pentru sprijinirea întreprinderilor mici şi mijlocii"
k) Articolul 20 va avea urmãtorul conţinut:
"Art. 20. - Sprijinirea şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii pot fi realizate de organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, fundaţii, asociaţii şi alte organizaţii neguvernamentale."
l) Articolul 21 alineatul 2 fraza I va avea urmãtorul conţinut:
"În realizarea funcţiei sale, Agenţia Romana de Dezvoltare are urmãtoarele atribuţii principale."
m) Articolul 21 alineatul 2 litera c) va avea urmãtorul conţinut:
"c) colaboreazã cu ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi autoritãţile administraţiei publice locale, precum şi cu organizaţii neguvernamentale şi agenţi economici, în scopul creãrii unui cadru favorabil dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii;"
n) Articolul 21 alineatul 2 litera f) va avea urmãtorul conţinut:
"f) organizeazã selectii ale întreprinderilor mici şi mijlocii susceptibile a beneficia de programe speciale, pe baza unor criterii de performanta;"
o) Articolul 23 alineatul 1 va avea urmãtorul conţinut:
"Întreprinderile mici şi mijlocii pot constitui asociaţii de reprezentare în condiţiile legii."
Ordonanta va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
8. <>Ordonanta Guvernului nr. 5 din 23 iulie 1993 privind soluţionarea unor cazuri de imposibilitate de plata a unor agenţi economici, prin aplicarea regimului de deducere prevãzut de Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 aprobatã prin Legea nr. 130/1992, la unele produse scutite de taxa pe valoarea adãugatã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 183 din 30 iulie 1993.

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 19 septembrie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

○○○PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
○○○ ADRIAN NASTASE

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 19 septembrie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

○○○ PREŞEDINTELE SENATULUI
○○○prof. univ. dr. OLIVIU GHERMAN

○○○ -----------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016