Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE Nr. 81 din 23 decembrie 1991  pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Comunitatea Economica Europeana, precum si a Memorandumului de intelegere la acest acord    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE Nr. 81 din 23 decembrie 1991 pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Comunitatea Economica Europeana, precum si a Memorandumului de intelegere la acest acord

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 267 din 31 decembrie 1991
Parlamentul României adopta prezenta lege.

ARTICOL UNIC
Se ratifica Acordul de împrumut dintre România şi Comunitatea Economicã Europeanã, precum şi Memorandumul de înţelegere la acest acord, semnate la Bruxelles la 28 noiembrie 1991.

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 18 decembrie 1991, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
MARŢIAN DAN

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 20 decembrie 1991, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

PREŞEDINTELE SENATULUI
academician ALEXANDRU BÎRLĂDEANU


ACORD DE ÎMPRUMUT
între România (ca împrumutat), Banca Nationala a României (ca reprezentant al Împrumutatului) şi Comunitatea Economicã Europeanã (ca Împrumutãtor)

Comunitatea Economicã Europeanã, denumita în cele ce urmeazã "C.E.E." sau "Împrumutãtorul", reprezentatã prin Comisia Comunitãţilor Europene, denumita în cele ce urmeazã "comisia", în numele cãreia acţioneazã domnii Henning Christophersen, vicepreşedinte al comisiei, şi Turico Cioffi, director general, şi România, denumita în cele ce urmeazã "Împrumutatul", reprezentatã prin domnul George Danielescu, ministrul economiei şi finanţelor, şi Banca Nationala a României, actionind ca reprezentant al Împrumutatului, denumita în cele ce urmeazã "agent", reprezentatã prin domnul Mugur Isarescu, guvernator, avînd în vedere ca Guvernul României a solicitat C.E.E. un împrumut pe termen mediu,
Consiliul Comunitãţilor Europene, denumit în cele ce urmeazã "consiliul", prin Decizia din 22 iulie 1991 de asistenta financiarã pe termen mediu pentru România, a hotãrît sa rãspundã acestei cereri şi sa acorde Împrumutatului un împrumut în suma maxima de 375 milioane ECU, pe o durata maxima de 7 ani, administrat de comisie în deplina consultare cu Comisia Monetara, în concordanta cu toate aranjamentele încheiate între Fondul Monetar Internaţional (F.M.I.) şi România.
Avînd în vedere ca consiliul a autorizat comisia sa negocieze cu autoritãţile romane, dupã consultarea cu Comitetul Monetar, condiţiile de politica economicã ale împrumutului,
avînd în vedere ca comisia a consultat Comitetul Monetar în legatura cu condiţiile împrumutului,
avînd în vedere ca autoritãţile romane şi-au luat angajamentul sa implementeze un program convenit cu comisia, printr-un Memorandum de înţelegere anexat la prezentul acord de împrumut ("acordul"),
avînd în vedere ca consiliul a hotãrît ca împrumutul sa fie pus la dispoziţia împrumutatului în doua transe,
avînd în vedere ca, în ce priveşte prima transa, comisia este autorizata sa se imprumute în numele C.E.E. cu resursele necesare în vederea imprumutarii lor României, imediat ce se va încheia un aranjament stand-by între Împrumutat şi F.M.I.,
avînd în vedere ca un astfel de aranjament a fost încheiat între F.M.I. şi Împrumutat la 11 aprilie 1991,
avînd în vedere ca comisia, în implementarea primei transe, va lansa în numele C.E.E., dupã consultarea cu Comitetul Monetar, o emisiune publica de obligaţiuni în suma de 190 milioane ECU, a carei valoare va fi pusã la dispoziţia agentului,
avînd în vedere ca o copie a contractelor referitoare la emisiunea de obligaţiuni preconizata, inclusiv un SWAP posibil, denumite în cele ce urmeazã "contractele de împrumut", va fi anexatã la acest acord şi va constitui parte integrantã a acestui acord,
a convenit cele ce urmeazã:

ART. 1
Cuantumul împrumutului
Împrumutãtorul se obliga sa acorde Împrumutatului un împrumut în suma maxima de 375 milioane ECU, în doua transe, în conformitate cu termenii definiţi în decizia consiliului, cu privire la asistenta financiarã pe termen mediu acordatã României, din 22 iulie 1991, iar Împrumutatul accepta aceasta obligaţie. Prima transa în suma de 190 milioane ECU ("împrumutul") este acordatã prin prezentul acord, a carei suma neta este definitã în articolul 2 din acesta.
ART. 2
Rezultate nete, trageri şi condiţii precedente
1. Suma neta a împrumutului va fi egala cu suma neta a emisiunii publice de obligaţiuni, efectuatã de C.E.E., mai puţin suma totalã a comisioanelor şi costurilor legate de emisiunea de obligaţiuni menţionatã şi de pregãtirea acestei emisiuni de obligaţiuni şi a împrumutului;
2. Suma neta a împrumutului definit în paragraful anterior va fi transferata pe data plãţii emisiunii sau obligaţiuni (data plãţii obligaţiunilor): (1) în contul ECU al Bãncii Reglementelor Internaţionale (B.R.I.) la Banca Europeanã de Investiţii, dacã B.R.I. şi Kreditanstalt fur Wiederaufbau (K.F.W.) au acordat cele doua împrumuturi-punte paralele (denumite împreunã "împrumut-punte") României în avans fata de împrumut pentru o suma egala cu: a) suma nominalã datoratã pentru împrumut-punte, plus b), suma dobinzii datorate pentru acest împrumut-punte la data plãţii obligaţiunilor, aceasta suma va fi plãtitã în conformitate cu a) şi b) şi nu va depãşi în nici un caz suma neta a împrumutului.
(2) O suma egala cu suma neta, mai puţin suma de la punctul (1), dacã ea exista, va fi transferata în contul agentului la Banca Reglementelor Internaţionale.
3. Transferul sumei nete cãtre împrumutat va fi supus:
(i) comisiei, dupã ce a primit cu cel puţin 2 zile lucrãtoare luxemburgheze anterior datei plãţii obligaţiunilor, doua avize juridice date de: a) ministrul justiţiei României, domnul Mircea Ionescu-Quintus; şi b) consilierul juridic roman al Împrumutãtorului; domnul Ion Nestor, avocat.
Aceste avize juridice vor fi datate nu mai devreme de data intrãrii în vigoare a acordului, asa dupã cum se defineste în articolul 10, dar nu mai tirziu de 2 zile lucrãtoare luxemburgheze, înainte de data plãţii obligaţiunilor se vor declara ca, în conformitate cu legile, reglementãrile şi deciziile obligatorii din punct de vedere juridic ce se aplica în prezent prin executarea acordului de cãtre ministrul economiei şi finanţelor, domnul George Danielescu, Împrumutãtorul este angajat în mod valabil şi irevocabil sa-şi îndeplineascã obligaţiile prevãzute în acest acord. Împrumutatul şi agentul se angajeazã sa informeze imediat pe Împrumutãtor dacã între data avizelor juridice şi data plãţii obligaţiunilor a intervenit un eveniment care ar face incorectã orice afirmatie continuta în avizele juridice;
(ii) semnãrii contractelor de împrumut între C.E.E., pe de o parte, şi un sindicat de bãnci, pe de alta parte, cu cel puţin 2 zile lucrãtoare înainte de data plãţii obligaţiunilor şi primirii de cãtre C.E.E. a sumei nete a obligaţiunilor de la sindicatul de bãnci menţionat la data plãţii obligaţiunilor.
(iii) Nici o modificare materialã nefavorabila sa nu intervinã de la data acordului, care, dupã pãrerea Împrumutãtorului, dupã consultarea cu Împrumutatul, ar putea sa prejudicieze material abilitatea Împrumutatului de a-şi îndeplini obligaţiile de plata potrivit acordului, adicã serviciul împrumutului şi rambursarea împrumutului la scadenta stabilitã.
ART. 3
Dobinzi
1. Rata dobinzii la împrumut şi datele obligatorii de plata a dobinzii vor fi aceleaşi cu cele stabilite în articolele corespunzãtoare ale contractelor de împrumut.
2. Dacã suma neta a împrumutului nu poate fi transferata la data de plata a obligaţiunilor pentru orice motive altele decît cele menţionate la articolul 2 paragraful 3 (2), Împrumutãtorul va plasa aceasta suma la cea mai buna rata obtenabila de pe piata pentru depozite la termen. Dobinda primitã la Împrumutãtor asupra acestor depozite va fi dedusã din prima plata de dobinda datoratã la plata de Împrumutat.
3. În cazul plãţii întîrziate a oricãrei sume datorate şi plãtibile de cãtre Împrumutat, dobinda la asemenea suma va fi calculatã asa cum este determinata în articolele corespunzãtoare ale contractelor de împrumut.
În plus, Împrumutatul se angajeazã sa despãgubeascã pe împrumutãtor pentru toate costurile şi cheltuielile suportate de Împrumutãtor ca urmare a unei încãlcãri a oricãrei obligaţii din acord de cãtre Împrumutat.
ART. 4
Rambursarea
Împrumutatul va rambursa suma principala a împrumutului de 190 milioane ECU la data şi în condiţiile determinate în contractele de împrumut şi în special în articolul "Rãscumpãrare şi cumpãrare" din "Circulara de oferta" şi în condiţiile specifice ale obligaţiunilor.
ART. 5
Plati
1. Toate plãţile ce vor fi efectuate de împrumutat vor fi scutite de orice impozite, comisioane şi alte scãzãminte.
2. Împrumutatul declara ca acordul nu este supus nici unui impozit sau altei impuneri în România.
3. Plãţile vor fi fãcute de cãtre împrumutat în ECU, în contul de ECU al împrumutãtorului la Kreditbank - S.A. Luxemburg, numãrul 52.319440.65, sau în alt cont pe care Împrumutãtorul îl va notifica în scris Împrumutatului cu cel puţin 15 zile înainte de data scadenta.
4. Împrumutatul este de acord sa plãteascã toate costurile şi cheltuielile suportate de Împrumutãtor pentru pregãtirea împrumutului şi a emisiunii de obligaţiuni corespunzãtoare, contractele de împrumut şi alte angajamente luate de Împrumutãtor în legatura cu emisiunea de obligaţiuni şi pe durata de valabilitate a obligaţiunilor. Aceste costuri ce vor fi suportate de împrumutat includ costurile legale şi de circulaţie şi comisioanele legate de serviciul financiar al obligaţiunii şi impozitele şi taxele de înregistrare, dacã exista.
Sumele mai sus menţionate vor fi plãtite de împrumutat la primirea documentelor justificative la aceeaşi scadenta şi în aceleaşi condiţii în care sînt suportate de Împrumutãtor.
ART. 6
Cazuri de dificultate şi rambursãri anticipate
1. Împrumutãtorul, prin notificare scrisã cãtre Împrumutat, poate sa declare suma principala a împrumutului imediat datoratã şi platibila împreunã cu dobinda acumulatã, dacã:
a) Împrumutatul nu-şi va îndeplini la scadentele stabilite orice plata a sumei principale sau a dobinzii în legatura cu împrumutul şi aceasta neîndeplinire nu va fi remediata prin plata acestora în limita a 2 zile lucrãtoare dupã notificarea scrisã facuta de Împrumutãtor Împrumutatului; sau
b) împrumutatul nu-şi va îndeplini obligaţiile în efectuarea oricãrei obligaţiuni conform acordului şi aceasta deficienta va continua pe o perioada de 30 de zile dupã ce notificarea scrisã va fi fost facuta Împrumutatului de cãtre Împrumutãtor;
c) exista declaraţie de neplata în cadrul oricãrui împrumut extern datorat de România, ca rezultat al intervenţiei unei situaţii de dificultate, asa cum este definitã în orice instrument care guverneazã sau evidenţiazã o asemenea indatorare, sau orice asemenea indatorare externa nu este plãtitã la scadenta stabilitã, sau exista o deficienta a României în plata datoratã în cadrul unei garanţii a unei datorii externe; sau
d) pentru orice motiv, obligaţiile României potrivit Acordului de împrumut nu vor fi sau nu vor inceta sa fie obligatorii sau aplicabile din partea României, sau România va susţine ca obligaţiile sale menţionate nu sînt obligatorii sau aplicabile fata de România; sau
e) România va fi complet incapabila sa-şi plãteascã datoriile externe care vin la scadenta sau va încheia un aranjament sau o combinatie cu sau în beneficiul creditorilor sãi externi sau va declara sau impune un moratoriu asupra plãţii datoriei externe sau al garanţiei asumate de aceasta.
Pentru lãmurirea celor de mai sus "indatorare externa" semnifica orice indatorare care este, fie:
(i) denominata într-o valuta alta decît valuta României sau
(ii) survenitã în orice alta valuta, în afarã României.
2. Dacã C.E.E. este obligatã, în legatura cu prevederile corespunzãtoare din contractele de împrumut, sa restituie suma existenta pentru un motiv care nu a fost sau nu este sub controlul C.E.E., atunci suma principala împreunã cu dobinzile acumulate vor fi datorate în aceleaşi condiţii determinate în termenii şi condiţiile contractelor de împrumut.
3. În situaţia unei încheieri înainte de termen a SWAP-ului, dacã este cazul, Împrumutatul va asigura serviciul datoriei partii corespunzãtoare ratei fixe a obligaţiunii emise.
4. Împrumutãtorul poate, dar nu este obligat, sa exercite drepturile potrivit acestui articol şi poate, de asemenea, sa-l exercite numai parţial, fãrã a prejudicia exercitarea viitoare a unor asemenea drepturi.
5. Împrumutatul va rambursa toate costurile şi cheltuielile ocazionate C.E.E. drept consecinta a plãţii anticipate a împrumutului.
ART. 7
Notificãri
Orice notificare în legatura cu acest acord va fi valabilã dacã este expediatã cãtre:
pentru C.E.E.:
Comisia Comunitãţilor Europene Directoratul general: "Credit and
Investment"
Centre A. Wagner
P.O. Box 1907
L-2920 Luxemburg
pentru România:
Ministerul Economiei şi Finanţelor
Direcţia relaţiilor financiare cu organismele internaţionale şi
guvernamentale
str. Doamnei nr. 8
Bucureşti, România
pentru agent:
Banca Nationala a României
Departamentul internaţional
str. Lipscani nr. 25
Bucureşti, România.
Notificãrile vor fi fãcute prin posta înregistratã. În caz de urgenta, ele pot fi fãcute prin fax sau telex şi confirmate potrivit celor de mai sus. Notificãrile devin efective la primirea scrisorii, a telexului sau a faxului.
ART. 8
Diverse
1. În cazul cînd vreo prevedere a acordului, pentru orice motiv, nu este legalã sau obligatoriu legalã, celelalte prevederi nu vor fi afectate.
2. Preambulul şi anexele la acest acord, adicã: "Acordul de subscripţie", "Acordul în legatura cu agenţia fiscalã", "Circulara de oferta" şi "Acordurile de SWAP", dacã exista, formeazã parte integrantã a acordului. Titlurile articolelor acordului sînt numai de convenienta.
3. Acest acord are drept scop sa punã la dispoziţia Împrumutatului rezultatele obligaţiunilor remise de C.E.E. în acest scop. Drept consecinta, Împrumutatul şi C.E.E. accepta ca drepturile şi obligaţiile lor, dacã nu este altfel prevãzut în acord, sînt, în cel mai larg sens posibil, definite şi interpretate prin referinta la documentele corespunzãtoare ale împrumutului. În special termenii din contractele de împrumut cu privire la ECU, care este valuta emisiunii de obligaţiuni şi a împrumutului, vor fi aplicabili acestui acord.
ART. 9
Legea care guverneazã împrumutul şi jurisdicţia
Acordul este guvernat de şi va fi aplicat în conformitate cu legea franceza. Orice litigiu referitor la acordul dintre Împrumutat şi Împrumutãtor va fi supus, potrivit articolului 181 din Tratatul de înfiinţare a Comunitãţii Economice Europene, jurisdicţiei neexclusive a Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene ("Curtea de justiţie"). Împrumutãtorul va fi liber sa-şi susţinã drepturile impotriva Împrumutatului şi la Curţile de justiţie din România şi prin aceasta renunţa irevocabil şi necondiţionat, în ceea ce-l priveşte sau proprietatea şi activele sale, la orice imunitate la care este sau ar putea fi îndreptãţit, privind jurisdicţia şi execuţia referitoare la orice acţiune sau procedura adusã în fata Curţii de justiţie sau a Curţilor din România, în ceea ce priveşte acordul.
ART. 10
Intrarea în vigoare
Acordul va intra în vigoare la data la care Împrumutãtorul a primit notificarea Împrumutatului ca cerinţele constituţionale ale acordului au fost îndeplinite.
Bruxelles, 28 noiembrie 1991

ROMÂNIA
reprezentatã de ministrul finanţelor

COMUNITATEA ECONOMICĂ EUROPEANĂ
reprezentatã de Comisia Comunitãţilor Europene

BANCA NATIONALA A ROMÂNIEI, ca agent,
reprezentatã de preşedinte


MEMORANDUM DE ÎNŢELEGERE
între România şi Comunitatea Economicã Europeanã
1. Comunitatea Europeanã a hotãrît sa acorde României un împrumut, pe termen mediu, în suma maxima de 375 milioane ECU, cu o durata maxima de 7 ani, pentru a sprijini ţara în eforturile sale de a-şi transforma economia într-o economie de piata. Împrumutul comunitãţii face parte din pachetul global care se constituie în favoarea României în cadrul Grupului celor 24, în suma totalã de aproximativ un miliard dolari S.U.A., în vederea sustinerii balanţei de plati şi consolidãrii rezervelor în anul 1991.
2. Împrumutul va fi pus la dispoziţie în doua transe, acordarea fiecãrei transe fiind supusã unui numãr de condiţii.
Pentru eliberarea primei transe, Guvernul roman va trebui sa încheie un acord cu Fondul Monetar Internaţional asupra unui aranjament stand-by bazat pe un program cuprinzator de politica economicã.
Acordarea celei de-a doua transe va fi condiţionatã de evaluarea pozitiva de cãtre comisie a unui numãr limitat de criterii de performanta specificate mai jos, precum şi a progresului realizat în ceea ce priveşte reforma structuralã. Condiţiile vor fi bazate pe programul de politica economicã al Guvernului României şi vor fi în deplina concordanta cu Acordul dintre România şi F.M.I. În plus, comisia va examina implementarea pachetului general de finanţare al G-24 acordat României, pentru a se asigura ca suma totalã a contribuţiilor de la ţãrile Grupului celor 24 care nu sînt membre ale Comunitãţii Europene şi alte tari terţe este echivalenta cu suma acordatã de cãtre comunitate.
A doua transa va fi eliberata în trimestrul IV/l991. Data exactã va fi convenitã de cele doua pãrţi într-o etapa ulterioara. Comunitatea va plati cele doua transe ale Împrumutului Bãncii Naţionale a României care acţioneazã ca reprezentant al Guvernului roman. Banca Nationala a României va utiliza aceste resurse în conformitate cu "modelul de utilizare a finanţãrii" convenit între Guvernul României şi Fondul Monetar Internaţional în contextul aranjamentului stand-by pentru anul 1991.
3. Criteriile de cuantificare a performantei anexate la împrumutul comunitar vor fi identice cu cele incluse în aranjamentul stand-by cu F.M.I. În consecinta, înainte de eliberarea celei de-a doua transe, comisia, în colaborare cu autoritãţile romane şi cu personalul F.M.I., precum şi cu Comitetul monetar, cu luarea în considerare a rezultatelor evaluãrii pe termen mediu a în evolutiilor economice şi politicilor finalizate cu F.M.I., pînã la data de 14 august 1991, va verifica dacã au fost respectate criteriile cantitative stipulate în aranjamentul stand-by sau dacã s-a ajuns la noi înţelegeri.
Aceste criterii includ:
1. plafoane trimestriale asupra schimbãrii cumulate în ceea ce priveşte creditul net al sistemului bancar cãtre Guvern;
2. plafoane trimestriale asupra activelor interne ale sistemului bancar;
3. plafoane trimestriale minime pentru schimbãrile cumulate în activele strãine nete în valuta convertibilã;
4. plafoane asupra contractãrii sau garantarii noii datorii externe pe termen mediu şi lung de cãtre Guvern, Banca Nationala a României şi alte entitãţi publice (exclusiv datoria inclusã în angajamente internaţionale de rezerva).
4. În plus, la criteriile de performanta cuantificate, înainte de achitarea celei de-a doua transe, comisia va evalua progresele fãcute în legatura cu implementarea politicilor structurale, în cooperare cu autoritãţile romane şi în colaborare cu Comitetul monetar. În aceasta evaluare, o atentie specialã va fi acordatã şi progreselor în domeniul liberalizarii preţurilor, reducerii restrictiilor în domeniul comerţului şi schimbului valutar, stabilirii unui cadru legal pentru drepturile de proprietate privatã şi privatizãrii întreprinderilor. Cadrul de referinta al acestei evaluãri este explicat în anexa.
5. Guvernul României s-a angajat sa furnizeze comisiei toate informaţiile necesare urmãririi situaţiei economice şi financiare care vor fi necesare pentru stabilirea criteriilor de performanta şi analiza politicilor structurale. Criteriile de performanta trimestriale vor fi în special controlate pe baza informatiei ce va fi furnizatã comisiei trimestriale de Banca Nationala a României. Pe durata perioadei împrumutului, România va rãmîne în strinsa consultare cu comisia şi se angajeazã sa comunice toate informaţiile în legatura cu politicile şi evolutiile economice, care sa dea posibilitatea Împrumutãtorului sa urmãreascã progresele.
6. Pentru a furniza o baza continua pentru un efort susţinut de reforma şi pentru a salvgarda interesele participanţilor din cadrul comunitãţii şi ai G-24, ca creditori, România va cauta sa obţinã o prelungire a valabilitãţii aranjamentului cu fondul sau un nou aranjament stand-by la expirarea celui existent.
7. Anexa este parte integrantã a Memorandumului.

ROMÂNIA

COMUNITATEA ECONOMICĂ EUROPEANĂ
REPREZENTATĂ DE
COMISIA COMUNITĂŢII EUROPENE

BANCA NATIONALA A ROMÂNIEI


ANEXA 1

ROMÂNIA: CRITERII DE AJUSTARE STRUCTURALĂ
În momentul efectuãrii analizei de cãtre comisie, care va preceda decizia de acordare a celei de-a doua transe a împrumutului, România se angajeazã sa realizeze progrese în urmãtoarele domenii:
1. Reforma preţurilor
Lista produselor aflate încã sub controlul preţurilor va fi revazuta şi se va elabora un program pentru eliminarea acestui control. Subvenţiile bugetare pentru preţuri în sectorul energiei vor fi reduse sau eliminate conform programului F.M.I. Nici o alta subventie la preţuri nu va mai fi introdusã.
Se va adopta o legislaţie antimonopol, adecvatã pentru a crea un cadru legal intervenţiei Guvernului şi supravegherii preţurilor.
2. Regimul comerţului exterior
În concordanta cu orientarea spre economia de piata a reformei, autoritãţile vor continua politica lor de evitare a recurgerii la orice restrictii cantitative asupra importurilor. Situaţia de dereglare va fi soluţionatã, dacã va fi necesar, prin folosirea suprataxelor temporare la import. În ce priveşte exportul, folosirea licenţelor se va aplica numai produselor care sînt expuse controlului intern asupra preţurilor.
3. Regimul cursului de schimb - investiţii
Autoritãţile vor permite repatrierea libera a profiturilor şi a veniturilor rezultate din lichidarea investiţiilor fãcute de nonrezidenti în România în cadrul Legii privind investiţiile strãine. Ele se vor strãdui, de asemenea, în continuare, sa încheie acorduri de protejare a investiţiilor cu acele state membre ale comunitãţii cu care nu s-au încheiat pînã în prezent asemenea acorduri.
În urmãrirea obiectivului pe termen mediu, al deplinei convertibilitati a monedei naţionale, Guvernul va cauta sa continue progresele în eliminarea distorsiunilor existente pe pieţele de schimb valutar.
Autoritãţile sînt deplin angajate pentru o unificare cît mai curînd a cursului de schimb oficial cu rata stabilitã pe piata interbancara.
4. Privatizare
Prevederi legislative în legatura cu drepturile de proprietate, privatizare, reforma agrarã, investiţiile strãine, legea comercialã, elaborarea procedurilor de faliment şi crearea bursei de valori vor fi adoptate în cursul anului 1991.
Autoritãţile intenţioneazã sa realizeze progrese substanţiale în procesul privatizãrii pãmîntului şi a locuinţelor în 1991. Privatizarea pe scara larga a întreprinderilor de stat va fi initiata în 1991, iar autoritãţile vor elabora un grafic pentru realizarea continuãrii programului în anii urmãtori.

-----------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016