Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 78 din 6 mai 2010  pentru modificarea si completarea   Legii nr. 198/2008 privind serviciile consulare pentru care se percep taxe si nivelul taxelor consulare la misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei in strainatate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 78 din 6 mai 2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 198/2008 privind serviciile consulare pentru care se percep taxe si nivelul taxelor consulare la misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei in strainatate

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 307 din 11 mai 2010

Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. I
<>Legea nr. 198/2008 privind serviciile consulare pentru care se percep taxe şi nivelul taxelor consulare la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în strãinãtate, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 728 din 28 octombrie 2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 7, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Pentru serviciile prestate în regim de urgenţã se percepe o taxã de 15 euro sau contravaloarea în dolari SUA ori în moneda ţãrii de reşedinţã, dupã caz, cu excepţia serviciilor nesupuse perceperii de taxe consulare."
2. La articolul 8, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Statul român este scutit de taxe consulare pentru actele şi serviciile ce i se presteazã în strãinãtate când acţioneazã în nume propriu pentru dobândirea, conservarea, valorificarea sau apãrarea unor drepturi patrimoniale."
3. La articolul 15, partea introductivã şi literele a) şi b) ale alineatului (1) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) Ministerul Afacerilor Externe va putea utiliza în totalitate taxele de urgenţã aferente serviciilor prestate pentru:
a) plata cheltuielilor de transport al cetãţenilor români aflaţi în situaţii deosebite şi fãrã resurse financiare şi al copiilor fãrã tutelã, inclusiv plata pentru cheltuielile de transport, cazare şi diurnã pentru persoanele însoţitoare, în cazul în care se impune repatrierea asistatã;
b) plata cheltuielilor de repatriere a cetãţenilor români, decedaţi pe teritoriul statelor de reşedinţã, pentru care familia nu poate suporta costurile de repatriere şi nu existã posibilitatea înhumãrii sau incinerãrii în statul în care a survenit decesul;".
4. La articolul 15, alineatele (2)-(4) vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Angajarea temporarã a persoanelor prevãzute la alin. (1) lit. c) se va face la propunerea misiunilor diplomatice şi a oficiilor consulare, cu aprobarea ordonatorului principal de credite al Ministerului Afacerilor Externe şi cu respectarea dispoziţiilor legale în materie, fãrã afectarea numãrului de personal aprobat acestui minister pentru serviciul exterior.
(3) Pentru munca prestatã, persoanele din cadrul misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare prevãzute la alin. (1) lit. c) primesc o indemnizaţie în valutã stabilitã în cuantum net pânã la limita salariului prevãzut pentru funcţionarul consular principal. Pe perioada în care persoanele în cauzã încaseazã aceastã indemnizaţie, acestea nu mai beneficiazã de indemnizaţia în valutã prevãzutã de reglementãrile în vigoare pentru soţul/soţia nesalariat/nesalariatã.
(4) Pentru prestarea de servicii de cãtre persoane din afara misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare prevãzute la alin. (1) lit. c), se acordã o indemnizaţie în valutã stabilitã pânã la limita salariului prevãzut pentru funcţionarul consular principal, în care sunt incluse taxele şi impozitele care cad în sarcina angajatorului, potrivit reglementãrilor în materie ale statului de reşedinţã."
5. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - Misiunile diplomatice şi oficiile consulare pot solicita, prin intermediul administraţiei centrale a Ministerului Afacerilor Externe, transferarea sumelor necesare pentru îndeplinirea prevederilor art. 15 alin. (1) lit. a)-d) de la alte misiuni diplomatice şi oficii consulare care dispun de fonduri realizate potrivit dispoziţiilor art. 7."
6. Anexa va avea urmãtorul cuprins:

"ANEXĂ

SERVICIILE CONSULARE
pentru care se percep taxe şi nivelul taxelor consulare la
misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în strãinãtate


┌────┬──────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────┐
│Nr. │ │ │
│crt.│ Denumirea serviciilor │ Taxa în euro │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ │ A. Documente de cãlãtorie │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 1. │Eliberarea unui paşaport sau a oricãrui document de │ │
│ │cãlãtorie │ 40 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 2. │Blancheta paşaport electronic (simplu, de serviciu, │ │
│ │diplomatic) │ 56 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 3. │Blancheta titlu de cãlãtorie │ 5 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 4. │Blancheta paşaport simplu temporar │ 20 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ │ B. Vize │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 1. │Viza de tranzit aeroportuar │ 60 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 2. │Viza de tranzit │ 60 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 3. │Viza de scurtã şedere │ 60 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 4. │Viza de lungã şedere │ 120 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 5. │Viza colectivã │ 60 + 1 de │
│ │ │ persoanã │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ │ C. Servicii notariale │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 1. │Redactarea, autentificarea şi revocarea unui înscris, │ │
│ │indiferent de natura acestuia: │ │
│ │- un exemplar │ 40 │
│ │- pentru fiecare exemplar în plus │ 10 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 2. │Legalizarea semnãturii traducãtorului │ 40 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 3. │Legalizarea sigiliului şi semnãturii Ministerului │ │
│ │Afacerilor Externe de pe actele eliberate de autoritãţile │ │
│ │române, inclusiv de pe declaraţiile de chemare, darea de │ │
│ │datã certã, pentru fiecare act │ 30 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 4. │Legalizarea unei copii de pe înscrisuri │ 10 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 5. │Legalizarea sigiliilor şi semnãturilor de pe actele │ │
│ │eliberate de autoritãţile strãine, care urmeazã sã │ │
│ │producã efecte juridice în România │ 30 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 6. │Legalizarea sigiliului şi semnãturii autoritãţilor │ │
│ │competente strãine de pe certificatele de origine a │ │
│ │mãrfurilor, facturile comerciale şi de pe orice documente │ │
│ │cerute la exportul mãrfurilor din şi în România, în │ │
│ │funcţie de valoarea mãrfurilor, de fiecare exemplar: │ │
│ │- pentru valori de pânã la 50.000 euro │ 300 │
│ │- pentru valori între 50.001-100.000 euro │ 600 │
│ │- pentru valori între 100.001-500.000 euro │ 900 │
│ │- pentru valori între 500.001-1.000.000 euro │ 1.500 │
│ │- pentru valori peste 1. 000.000 euro │ 3.500 + 0,1% │
│ │ │ din valoare │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 7. │Eliberarea unei copii sau unui extras de pe actele aflate │ │
│ │în arhivele misiunilor diplomatice sau oficiilor │ │
│ │consulare, de fiecare paginã │ 10 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 8. │Efectuarea unei traduceri din sau în limba românã, de │ │
│ │fiecare paginã │ 30 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 9. │Certificarea conformitãţii cu originalul în limba din │ │
│ │care s-a efectuat traducerea │ 20 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│10. │Certificarea unor fapte constatate personal de │ │
│ │funcţionarul consular │ 20 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│11. │Eliberarea unui certificat de cutumã │ 30 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│12. │Certificarea modificãrilor survenite în rolul de echipaj │ │
│ │al navelor, inclusiv schimbarea comandantului de navã │ 30 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│13. │Prelungirea valabilitãţii actelor de convenţie ale navelor│ 30 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│14. │Înregistrarea şi vizarea protestului de mare, a jurnalului│ │
│ │de bord şi a jurnalului de maşini │ 30 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│15. │Eliberarea permisului provizoriu de naţionalitate, pentru │ │
│ │navele construite în strãinãtate, achiziţionate sau │ │
│ │cãrora li se schimbã clasa │ 300 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ │ D. Servicii acte de stare civilã │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 1. │Înregistrarea naşterii copilului român nãscut în │ │
│ │strãinãtate │ gratuit │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 2. │Încheierea cãsãtoriei la misiunile diplomatice şi oficiile│ │
│ │consulare între cetãţeni români │ 90 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 3. │Încheierea cãsãtoriei la misiunile diplomatice şi oficiile│ │
│ │consulare între un cetãţean român şi un cetãţean strãin │ 135 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 4. │Înscrierea certificatelor de naştere şi de cãsãtorie │ │
│ │eliberate de autoritãţile strãine în registrele de stare │ │
│ │civilã româneşti, în termen de pânã la 6 luni │ 135 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 5. │Înscrierea certificatelor de deces emise de autoritãţile │ │
│ │strãine în registrele de stare civilã româneşti │ gratuit │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 6. │Înscrierea certificatelor de naştere şi de cãsãtorie │ │
│ │eliberate de autoritãţile strãine în registrele de stare │ │
│ │civilã româneşti, în termen de peste 6 luni │ 200 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 7. │Înregistrarea cererii pentru eliberarea unui duplicat │ │
│ │dupã certificatele de stare civilã româneşti │ 45 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 8. │Înregistrarea cererii pentru apostilarea certificatelor │ │
│ │de stare civilã româneşti │ 30 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 9. │Eliberarea extraselor de stare civilã │ 30 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ │ E. Servicii diverse │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 1. │Înregistrarea cererii pentru redobândirea cetãţeniei │ │
│ │române │ 60 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 2. │Înregistrarea cererii privind renunţarea la cetãţenia │ │
│ │românã │ 600 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 3. │Eliberarea dovezii de cetãţenie │ 10 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 4. │Înregistrarea cererii pentru identificarea unei persoane │ │
│ │în România │ gratuit │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 5. │Procurarea oricãror acte judiciare şi extrajudiciare din │ │
│ │ţarã sau din strãinãtate, la cererea persoanelor fizice │ │
│ │sau juridice │ 30 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 6. │Primirea în depozit a înscrisurilor şi a documentelor │ │
│ │prezentate de pãrţi │ 30 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 7. │Înregistrarea cererii pentru verificarea autenticitãţii │ │
│ │permisului de conducere românesc │ 30 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 8. │Alte servicii care nu sunt incluse în prezenta listã │ 30 │
└────┴──────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────┘



NOTE:
1. Taxa pentru eliberarea unui paşaport sau a oricãrui document de cãlãtorie include toate serviciile de legalizare sau certificare prevãzute de lege.
2. Taxa pentru înregistrarea certificatelor de stare civilã în registrele de stare civilã româneşti include toate serviciile de autentificare, legalizare sau certificare prevãzute de lege.
3. Misiunile diplomatice şi oficiile consulare vor aplica taxele pentru procesarea vizelor stabilite prin acordurile bilaterale dintre Uniunea Europeanã şi state terţe, care pot fi diferite de cele prevãzute de prezenta lege.
4. Contravaloarea colantelor de vizã şi a taxei de urgenţã, dacã este cazul, sunt incluse în taxa perceputã potrivit lit. B din tabel sau în situaţiile prevãzute la pct. 3.
5. Pentru succesiunile lichidate prin intermediul misiunilor diplomatice şi al oficiilor consulare, fãrã angajarea de avocat, valorificarea de bunuri sau valori, se percepe o taxã de 10% din sumele efectiv realizate.
6. Sumele în valutã reprezentând cheltuielile de deplasare a funcţionarilor consulari legate de realizarea atribuţiilor prevãzute la pct. 5, comunicãrile telefonice, telex, fax, corespondenţã prin poştã, precum şi orice cheltuieli ocazionate de prestarea serviciilor consulare se încaseazã separat de taxele consulare stabilite potrivit legii, iar cu contravaloarea acestora se reîntregesc fondurile în valutã alocate prin bugetul de stat misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare unde s-au încasat.
7. Taxa stabilitã la pct. 3 al lit. B din anexa nr. 1 la <>Ordonanţa Guvernului nr. 24/1992 privind stabilirea serviciilor consulare şi a taxelor percepute pentru prestarea acestora, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 89/1993 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, privind prelungirea dreptului de şedere temporarã a cetãţenilor strãini, inclusiv în cazul prelungirii dreptului de şedere temporarã a fiecãrei persoane incluse în paşaportul titularului, se percepe în acelaşi cuantum cu cel prevãzut pentru taxa de la pct. 4 al lit. B din tabel, echivalentul în lei, raportat la cursul oficial al Bãncii Naţionale a României la data efectuãrii plãţii, fãrã a se percepe nicio altã taxã suplimentarã.
8. De la data la care România va adera la Spaţiul Schengen, se va aplica integral Codul comunitar de vize, dispoziţiile prevãzute la pct. 2 şi 5 ale lit. B din tabel devenind inaplicabile."
ART. II
Normele metodologice privind încasarea taxelor consulare şi controlul încasãrilor rezultate se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor externe, în termen de 20 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi.
ART. III
Prezenta lege intrã în vigoare la 10 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
ROBERTA ALMA ANASTASE

PREŞEDINTELE SENATULUI
MIRCEA-DAN GEOANĂ

Bucureşti, 6 mai 2010.
Nr. 78.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016