Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 77 din 31 ianuarie 2002  pentru modificarea si completarea   Legii nr. 94/1992 privind organizarea si functionarea Curtii de Conturi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 77 din 31 ianuarie 2002 pentru modificarea si completarea Legii nr. 94/1992 privind organizarea si functionarea Curtii de Conturi

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 104 din 7 februarie 2002

Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. 1
<>Legea nr. 94/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii de Conturi, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 116 din 16 martie 2000, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Alineatul (1) al articolului 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Curtea de Conturi este instituţia suprema de control financiar ulterior extern asupra modului de formare, de administrare şi de întrebuinţare a resurselor financiare ale statului şi ale sectorului public. Curtea de Conturi exercita şi atribuţii jurisdicţionale în condiţiile prezentei legi."
2. Alineatul (1) al articolului 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Curtea de Conturi se compune din: Secţia de control financiar ulterior, Secţia jurisdicţionalã, Colegiul jurisdicţional al Curţii de Conturi şi camerele de conturi judeţene şi a municipiului Bucureşti. Curtea de Conturi are un Secretariat general."
3. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - Membrii Curţii de Conturi sunt consilieri de conturi, în numãr de 18. Aceştia alcãtuiesc plenul Curţii de Conturi."
4. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Conducerea Curţii de Conturi se exercita de cãtre plen, de comitetul de conducere, de preşedintele şi vicepreşedintele Curţii de Conturi, care sunt consilieri de conturi.
(2) Comitetul de conducere se compune din preşedintele Curţii de Conturi, vicepreşedintele acesteia, preşedinţii de secţii şi 3 consilieri de conturi, aleşi de plenul Curţii.
(3) La şedinţele plenului participa procurorul general financiar.
(4) La şedinţele plenului Curţii de Conturi şi ale comitetului de conducere participa secretarul general, precum şi, în calitate de invitaţi, specialişti cu inalta pregãtire în diferite domenii de activitate ce intra în competenta Curţii."
5. Alineatele (2) şi (3) ale articolului 11 vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Secţia de control financiar ulterior este formatã din 9 consilieri de conturi şi din controlori financiari. Secţia este organizatã în divizii, conduse de câte un consilier de conturi. În cadrul diviziilor pot fi organizate direcţii, servicii şi birouri de specialitate.
(3) Secţia jurisdicţionalã a Curţii de Conturi este instanta de fond şi de recurs şi se compune din 7 consilieri de conturi."
6. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - (1) Camera de conturi judeteana se compune din direcţia de control financiar ulterior şi colegiul jurisdicţional.
(2) Direcţiile de control financiar ulterior judeţene şi a municipiului Bucureşti sunt formate din controlori financiari şi sunt conduse de un director şi un director adjunct. În cadrul direcţiilor se pot organiza servicii şi birouri de specialitate.
(3) Colegiul jurisdicţional este format din judecãtori financiari şi este condus de un preşedinte."
7. Articolul 15 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) Secretariatul general al Curţii de Conturi este condus de un secretar general.
(2) Structura organizatoricã a Secretariatului general şi atribuţiile compartimentelor din cadrul acestuia se stabilesc de plenul Curţii de Conturi."
8. Capitolul III va avea urmãtorul titlu:
"CAPITOLUL III
Atribuţii de control şi audit financiar"
9. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) Curtea de Conturi îşi exercita funcţiunea de control financiar ulterior extern asupra modului de formare, de administrare şi de întrebuinţare a resurselor financiare ale statului şi ale sectorului public, precum şi asupra modului de gestionare a patrimoniului public şi privat al statului şi al unitãţilor administrativ-teritoriale.
(2) Prin controlul sau Curtea de Conturi urmãreşte respectarea legii în gestionarea mijloacelor materiale şi bãneşti.
(3) De asemenea, Curtea de Conturi analizeazã calitatea gestiunii financiare din punct de vedere al economicitatii, eficientei şi eficacitatii."
10. La articolul 17, dupã litera g) se introduce litera g^1) cu urmãtorul cuprins:
"g^1) utilizarea fondurilor puse la dispoziţie României de cãtre Uniunea Europeanã prin Programul SAPARD şi a cofinanţãrii aferente;"
11. Litera h) a articolului 17 va avea urmãtorul cuprins:
"h) utilizarea fondurilor provenite din asistenta financiarã acordatã României de Uniunea Europeanã şi din alte surse de finanţare internationala;"
12. La articolul 17, dupã litera h) se introduce litera i) cu urmãtorul cuprins:
"i) alte domenii în care, prin lege, s-a stabilit competenta Curţii."
13. La articolul 19, dupã litera b) se introduc literele c) şi d) cu urmãtorul cuprins:
"c) nu îşi îndeplinesc obligaţiile financiare cãtre stat, unitãţile administrativ-teritoriale sau instituţiile publice, verificãrile efectuandu-se împreunã cu reprezentanţii instituţiilor competente în domeniul supus controlului;
d) sunt societãţi de investiţii financiare, asociaţii şi fundaţii care utilizeazã fonduri publice, verificãrile urmând a se efectua în legatura cu legalitatea utilizãrii acestor fonduri."
14. Alineatul (1) al articolului 20 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 20. - (1) Controlul execuţiei bugetelor Camerei Deputaţilor, Senatului, Administraţiei Prezidenţiale, Guvernului, Curţii Supreme de Justiţie, Curţii Constituţionale, Consiliului Legislativ şi Avocatului Poporului se exercita exclusiv de Curtea de Conturi."
15. Alineatul (2) al articolului 20 se abroga.
16. Litera f) a articolului 25 va avea urmãtorul cuprins:
"f) contractarea şi utilizarea împrumuturilor de stat, rambursarea ratelor scadente ale acestora şi plata dobânzilor aferente s-au fãcut în condiţiile legii;"
17. Litera b) a articolului 26 se abroga.
18. La articolul 27 alineatul (1), dupã litera d) se introduce litera e) cu urmãtorul cuprins:
"e) economicitatea, eficacitatea şi eficienta achiziţiilor publice."
19. Alineatul (2) al articolului 27 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Curtea de Conturi exercita controlul cu privire la respectarea de cãtre autoritãţile cu atribuţii în domeniul privatizãrii a metodelor şi procedurilor de privatizare, prevãzute de lege, precum şi asupra modului în care acestea au asigurat respectarea clauzelor contractuale stabilite prin contractele de privatizare. Curtea de Conturi exercita controlul respectãrii dispoziţiilor legale privind modul de administrare şi întrebuinţare a resurselor financiare rezultate din acţiunile de privatizare."
20. La articolul 27, dupã alineatul (2) se introduce alineatul (3) cu urmãtorul cuprins:
"(3) Curtea de Conturi poate exercita controlul în cazul prevãzut la alin. (2), indiferent de momentul în care s-a desfãşurat procesul de privatizare, prin vânzarea acţiunilor deţinute de stat la societãţile comerciale, pana la clarificarea tuturor aspectelor."
21. Alineatul (1) al articolului 31 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 31. - (1) Rapoartele asupra conturilor sunt examinate de complete formate dupã cum urmeazã:
a) 3 consilieri de conturi din Secţia de control financiar ulterior, pentru ordonatorii principali de credite ale cãror bugete se aproba prin lege;
b) directorul direcţiei de control financiar ulterior, directorul adjunct sau şeful de serviciu şi un controlor financiar, altul decât cel care a efectuat controlul, pentru ordonatorul de credite;
c) directorul, directorul adjunct al direcţiei de control financiar ulterior ai Camerei de Conturi a Municipiului Bucureşti şi un şef de serviciu."
22. Alineatul (2) al articolului 36 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Actele de constatare astfel întocmite se trimit, în termen de 5 zile, procurorului financiar de cãtre consilierii de conturi din Secţia de control financiar ulterior sau, dupã caz, de directorii direcţiilor de control financiar ulterior ai camerelor de conturi judeţene, însoţite de propunerile lor."
23. Alineatul (1) al articolului 38 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 38. - (1) Impotriva actului de clasare organul de control şi cei interesaţi pot face plângere în termen de 30 de zile de la comunicare. Plângerea se judeca de procurorul general financiar."
24. Alineatul (1) al articolului 39 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 39. - (1) Impotriva soluţiei procurorului general financiar organul de control şi pãrţile interesate pot face cereri de reexaminare, în termen de 30 de zile de la comunicare, la Curtea de Conturi, în compunerea prevãzutã la art. 56."
25. Articolul 42 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 42. - Colegiul jurisdicţional judeca, în prima instanta, intampinarile introduse impotriva deciziilor emise, potrivit art. 95 alin. (1), de directorii direcţiilor de control financiar ulterior ale camerelor de conturi judeţene."
26. Articolul 44 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 44. - Colegiul jurisdicţional al camerei de conturi judeţene şi a municipiului Bucureşti judeca cauzele care fac obiectul art. 40-43 privind unitãţile administrativteritoriale şi instituţiile publice, regiile autonome de interes naţional şi local, companiile şi societãţile naţionale, filialele şi sucursalele regiilor, companiilor şi societãţilor naţionale, precum şi persoanele juridice prevãzute la art. 18 lit. d) şi e) şi la art. 19, care îşi au sediul pe teritoriul judeţului sau al municipiului Bucureşti."
27. Articolul 45 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 45. - Colegiul jurisdicţional al Curţii de Conturi judeca cauzele privind ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat şi ai bugetului asigurãrilor sociale de stat, ai unitãţilor militare aparţinând Ministerului Apãrãrii Naţionale şi Ministerului de Interne, precum şi alte cauze care nu intra în competenta colegiilor jurisdicţionale ale camerelor de conturi judeţene sau a municipiului Bucureşti."
28. Alineatul (1) al articolului 51 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 51. - (1) Colegiul jurisdicţional se investeste prin încheierea de sesizare a completului constituit potrivit art. 31 alin. (1), prin actul de sesizare al procurorului financiar, prin contestaţia introdusã de persoana obligatã la plata impotriva actului de imputaţie şi prin întâmpinarea introdusã impotriva deciziei emise, potrivit art. 95 alin. (1), de directorii direcţiilor de control financiar ulterior ale camerelor de conturi judeţene."
29. Articolul 55 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 55. - Cauzele date în competenta Sectiei jurisdicţionale se judeca de un complet format din 2 consilieri de conturi, cu excepţia celor prevãzute la art. 46, care se judeca de un singur consilier de conturi. În caz de divergenta judecarea cauzei se face cu participarea preşedintelui Sectiei jurisdicţionale."
30. Articolul 56 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 56. - Cauzele la care se referã art. 49 se judeca de un complet constituit din 3 consilieri de conturi, care fac parte din Secţia jurisdicţionalã a Curţii de Conturi."
31. Alineatul (2) al articolului 61 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Dacã din cauza neîndeplinirii obligaţiilor prevãzute la alin. (1) judecarea cauzei a fost intarziata, instanta poate aplica persoanei fizice sau juridice o amenda de 500.000 lei pentru fiecare zi de întârziere."
32. Alineatul (2) al articolului 71 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Judecand cauza, colegiul jurisdicţional se pronunţa cu privire la actul de sesizare cu care a fost investit conform art. 31 alin. (2) sau art. 37 alin. (1), dispunând, dupã caz: admiterea acestuia şi obligarea persoanei sau persoanelor rãspunzãtoare la plata despãgubirilor civile actualizate pe baza taxei scontului stabilite de Banca Nationala a României la data pronunţãrii hotãrârii, obligarea acestora la plata amenzii pentru abateri cu caracter financiar reţinute în sarcina lor ori respingerea actului de sesizare. Dacã instanta constata ca nu poate judeca cauza sau soluţionarea acesteia s-ar face cu mare întârziere, întrucât actul de sesizare nu este complet, poate dispune restituirea cauzei la procuror, cu arãtarea motivelor pentru care se procedeazã astfel, indicând faptele şi împrejurãrile ce trebuie lamurite, precum şi mijloacele de proba ce trebuie administrate."
33. Alineatele (1) şi (3) ale articolului 80 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 80. - (1) În cazul în care, ulterior rãmânerii definitive a hotãrârii pronunţate de o instanta a Curţii de Conturi, impotriva acesteia nu s-a declarat recurs la Curtea Suprema de Justiţie, procurorul general financiar, în condiţiile legii, poate declara recurs în anulare jurisdicţional, la Curtea de Conturi, în termen de 1 an de la data rãmânerii definitive a hotãrârii atacate. Recursul se judeca în complet format din 3 consilieri de conturi.
...............................................................
(3) În cazul admiterii recursului în anulare jurisdicţional Curtea de Conturi, în alcãtuirea prevãzutã la art. 56, poate modifica sentinta sau o poate casa cu reţinere ori cu trimitere spre rejudecare în fond a cauzei, la instanta competenta, potrivit legii."
34. Alineatul (2) al articolului 87 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Pe baza hotãrârilor definitive ale instanţelor Curţii de Conturi, care constituie titlu executoriu, sau, dupã caz, pe baza hotãrârilor irevocabile pronunţate de Secţia de contencios administrativ a Curţii Supreme de Justiţie instanta de executare comunica de îndatã organelor competente teritorial ale Ministerului Finanţelor Publice sau, dupã caz, persoanei juridice creditoare un ordin de executare a despãgubirilor civile şi a dobânzilor sau a altor sume datorate statului, unitãţilor administrativ-teritoriale sau instituţiilor publice şi a cheltuielilor de judecata."
35. Alineatul (1) al articolului 95 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 95. - (1) Mãsurile prevãzute la art. 94 se iau prin decizie emisã de preşedintele Sectiei de control financiar ulterior sau, dupã caz, de directorul direcţiei de control financiar ulterior a camerei de conturi judeţene."
36. Alineatul (2) al articolului 97 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În cazul în care procurorul financiar constata inexistenta condiţiilor rãspunderii, claseaza, motivat, actul de control."
37. Alineatele (1) şi (2) ale articolului 105 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 105. - (1) Dintre consilierii de conturi Parlamentul numeşte preşedintele Curţii de Conturi, vicepreşedintele acesteia şi preşedinţii secţiilor.
(2) Funcţiile de preşedinte şi vicepreşedinte vor fi ocupate de persoane cu pregãtire economicã sau juridicã."
38. Alineatul (2) al articolului 106 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Pentru a fi numiţi judecãtori financiari şi procurori financiari se cer: studii superioare juridice, inalta competenta profesionalã, vechime în funcţii juridice sau în învãţãmântul juridic superior de minimum 11, 8 şi, respectiv, 5 ani, în raport cu gradele de încadrare."
39. La articolul 116, dupã alineatul (1) se introduc alineatele (2)-(5) care vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Mandatul de judecãtor sau, dupã caz, de procuror financiar înceteazã şi în caz de reorganizare, ca urmare a reducerii, prin lege, a numãrului de posturi, precum şi în cazul refuzului de a ocupa un alt post corespunzãtor de judecãtor sau de procuror financiar, ca urmare a acestei reorganizari.
(3) Eliberarea din funcţie a judecãtorilor şi a procurorilor financiari aflaţi în situaţia prevãzutã la alin. (2) se face de Preşedintele României, la propunerea plenului Curţii de Conturi, care hotãrãşte cu votul majoritãţii membrilor prezenţi.
(4) Judecãtorii, respectiv procurorii financiari, de la camerele de conturi judeţene şi a municipiului Bucureşti pot fi mentinuti în funcţie pana la împlinirea vârstei de 65 de ani, la propunerea preşedintelui Sectiei jurisdicţionale, respectiv a procurorului general financiar, cu avizul preşedintelui Curţii de Conturi.
(5) Judecãtorii, respectiv procurorii financiari, de la Curtea de Conturi pot fi mentinuti în funcţie pana la împlinirea vârstei de 70 de ani, la propunerea preşedintelui Curţii de Conturi, cu consultarea preşedintelui Sectiei jurisdicţionale, respectiv a procurorului general financiar, cu avizul plenului Curţii de Conturi."
40. Alineatele (3) şi (5) ale articolului 120 vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Acţiunea disciplinarã se judeca de cãtre o comisie de disciplina, formatã din 2 consilieri de conturi din cadrul Sectiei jurisdicţionale a Curţii de Conturi, numiţi de plenul Curţii.
...............................................................
(5) Contestaţia se judeca de un complet constituit din 3 consilieri de conturi din cadrul Sectiei jurisdicţionale a Curţii de Conturi, numiţi de plenul Curţii."
41. Litera j) a articolului 122 va avea urmãtorul cuprins:
"j) sa aleagã pe cei 3 consilieri de conturi care sunt membri ai comitetului de conducere;"
42. Articolul 123 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 123. - Plenul Curţii de Conturi îşi exercita atribuţiile în prezenta a cel puţin 2/3 din numãrul membrilor sãi, iar hotãrârile se adopta cu votul majoritãţii membrilor prezenţi."
43. Litera f) a articolului 124 va avea urmãtorul cuprins:
"f) sa numeascã directorii direcţiilor de control, şefii de serviciu din cadrul diviziilor sectoriale şi directorii direcţiilor de control financiar ale camerelor de conturi judeţene; sa numeascã secretarul general al Curţii de Conturi şi sa stabileascã atribuţiile acestuia;"
44. La articolul 124, dupã litera i) se introduce litera j) cu urmãtorul cuprins:
"j) sa aprobe reducerea vechimii în funcţii juridice necesare ocupãrii funcţiei de judecãtor financiar sau procuror financiar, prevãzutã la art. 106 alin. (2) şi la art. 110 alin. (1), cu pana la 2 ani."
45. Articolul 125 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 125. - Comitetul de conducere poate funcţiona în prezenta a cel puţin 2/3 din numãrul membrilor sãi, iar hotãrârile se adopta cu votul majoritãţii membrilor prezenţi."
46. Alineatul (2) al articolului 126 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Atribuţiile prevãzute la alin. (1) se exercita, în lipsa preşedintelui Curţii de Conturi, de vicepreşedintele acesteia."
47. Articolul 128 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 128. - Încãlcarea obligaţiilor prevãzute la art. 4 alin. (2) se penalizeaza cu 500.000 lei pentru fiecare zi de întârziere."
ART. 2
(1) În vederea încadrãrii în numãrul de posturi prevãzut la art. 9, astfel cum a fost modificat prin prezenta lege, Parlamentul va proceda la numirea noilor membri ai Curţii de Conturi, potrivit procedurii prevãzute la <>art. 104 şi 105 din Legea nr. 94/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii de Conturi, republicatã.
(2) Pe data numirii noilor membri mandatul actualilor membri ai Curţii de Conturi înceteazã de drept.
ART. 3
Art. 48 alin. (2) şi <>art. 100 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii de Conturi, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 116 din 16 martie 2000, precum şi orice alte prevederi contrare prezentei legi se abroga.
ART. 4
<>Legea nr. 94/1992 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta lege, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor şi de Senat în şedinţa comuna din 18 decembrie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României.


PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VACAROIU


────────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016