Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE Nr. 71 din 12 iulie 1996  privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national - Sectiunea I - Cai de comunicatie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE Nr. 71 din 12 iulie 1996 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national - Sectiunea I - Cai de comunicatie

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 166 din 29 iulie 1996
Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. 1
Se aproba Planul de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea I - Cai de comunicaţie, potrivit anexelor nr. I-VIII ce fac parte integrantã din prezenta lege.
ART. 2
Lucrãrile prevãzute în prezenta lege pentru cai de comunicaţie sînt de interes naţional şi constituie cauza de utilitate publica.
ART. 3
Lucrãrile din Planul de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea I - Cai de comunicaţie se cuprind în listele de investiţii-anexa la bugetele ordonatorilor principali de credite, pe baza de studii de fezabilitate elaborate şi aprobate potrivit dispoziţiilor legale. Lucrãrile pot fi finanţate, total sau parţial, şi de cãtre investitori strãini, în condiţiile stabilite de lege.
În funcţie de interesele comune cu ţãrile invecinate, se pot realiza şi alte lucrãri de dezvoltare a cãilor de comunicaţie, considerate prioritare, care se stabilesc prin hotãrîre a Guvernului.
Programarea execuţiei lucrãrilor prevãzute în prezenta lege se stabileşte de cãtre Guvern.
ART. 4
Prevederile Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea I - Cai de comunicaţie sînt obligatorii şi se aplica în amenajarea teritoriului judeţelor, municipiilor, oraşelor sau comunelor, dupã caz.
Delimitarea terenurilor, a culoarelor şi a amplasamentelor necesare pentru cai de comunicaţie se stabileşte prin documentaţii de urbanism şi/sau de amenajare a teritoriului şi prin studii de fezabilitate, aprobate potrivit legii.
Exproprierea pentru cauza de utilitate publica, ocuparea terenurilor şi scoaterea din producţia agricolã şi silvicã se fac potrivit legii.
Pe terenurile rezervate dezvoltãrii cãilor de comunicaţie stabilite prin documentaţiile de amenajare a teritoriului se interzice autorizarea executãrii construcţiilor definitive.
ART. 5
Autoritãţile administraţiei publice centrale şi ale administraţiei publice locale vor coopera pentru asigurarea aplicãrii prevederilor prezentei legi.

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 4 iunie 1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE SENATULUI
ION SOLCANU

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 4 iunie 1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
IOAN GAVRA

ANEXA 1

LUCRĂRI
prevãzute în Planul de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea I - Cai de comunicaţie. Dezvoltarea reţelei de cai rutiere

1. Autostrazi:
1.01 - Bucureşti - Pitesti, continuarea consolidãrii autostrazii existente
1.02 - Bucureşti - Constanta
1.03 - Bucureşti - Giurgiu
1.04 - Centura Bucureşti
1.05 - Bucureşti - Braşov, prin Risnov
1.06 - Pitesti - Sibiu - Sebes - Deva - Arad - Nadlac
1.07 - Bucureşti - Craiova - Drobeta-Turnu Severin - Lugoj - Timişoara - Moravita
1.08 - Braşov - Sibiu
1.09 - Sebes - Alba Iulia - Turda
1.10 - Braşov - Tirgu Mures - Cluj Napoca - Bors
1.11 - Bucureşti - Focsani - Roman - Suceava - Siret
1.12 - Focsani - Albita
1.13 - Roman - Iaşi - Sculeni
1.14 - Deva - Lugoj - Nadlac
1.15 - Cluj-Napoca - Dej - Bistrita - Suceava - Botosani - Stefanesti.

2. Drumuri expres:
2.01 - Calafat - Craiova - Pitesti - Braşov - Bacau
2.02 - Dej - Halmeu
2.03 - Timişoara - Arad - Oradea - racordare la drumul expres Zalau - Satu Mare
2.04 - Zalau - Satu Mare - Halmeu
2.05 - Bacau - Vaslui - Crasna
2.06 - Roman - Piatra-Neamt - Tirgu Mures - racord autostrada Braşov - Bors
2.07 - Deva - Petrosani - Tirgu Jiu - Craiova.
2.08 - Craiova - Bechet
2.09 - Tirgu Secuiesc - Focsani - Brãila - Tulcea
2.10 - Tulcea - Constanta - Vama Veche
2.11 - Brãila - Slobozia - Calarasi
2.12 - Rimnicu Sarat - Hîrşova - Constanta
2.13 - Calafat - Drobeta-Turnu Severin
2.14 - Drobeta-Turnu Severin - Tirgu Jiu - Rimnicu Vilcea - Curtea de Arges
2.15 - Deva - Oradea
2.16 - Brãila - Galaţi - racord la drumul expres Tirgu Secuiesc - Tulcea
2.17 - Ploiesti - Buzau
2.18 - Slobozia - Hîrşova - Tulcea
2.19 - Oradea - Valea lui Mihai - Carei - Satu Mare
2.20 - Turnu Magurele - Rosiori de Vede - Costesti - Pitesti
2.21 - Turnu Magurele - Alexandria - Bucureşti
2.22 - Drobeta-Turnu Severin - Moldova Noua - Bazias - Socol.

3. Poduri noi:
3.01 - Pe Dunare la Calafat, Giurgiu, Calarasi, Brãila, Galaţi, Turnu Magurele şi Bechet
3.02 - Pe Riul Prut la Ungheni, Radauti-Prut, Galaţi-Giurgiulesti, Falciu şi Stefanesti
Oportunitatea ca aceste poduri sa preia traficul rutier, feroviar sau combinat se stabileşte prin documentaţii de urbanism şi/sau de amenajare a teritoriului şi prin studii de fezabilitate.
Pe traseele unor autostrazi şi drumuri expres se pot realiza şi amenajãri locale, legat de creşterea capacitãţii de apãrare a tarii.

NOTA:
Reprezentarea grafica a principalelor lucrãri cuprinse în prezenta anexa se afla în anexa nr. 2.

ANEXA 3

LUCRĂRI
prevãzute în Planul de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea I - Cai de comunicaţie. Dezvoltarea reţelei de cai feroviare

1. Linii simple sau duble pe trasee noi:
1.01 - Stamora Moravita - Jamu Mare - Comoristea
1.02 - Racasdia - Naidas - Bazias - Moldova Noua
1.03 - Iablanita - Naidas - frontiera
1.04 - Chizatau - Balint
1.05 - Boutari - Sarmisegetuza
1.06 - Vascau - Virfuri
1.07 - Ciucea - Zalau - Cehu Silvaniei
1.08 - Bixad - Sighetu Marmatiei
1.09 - Dej - Tirgu Lapus
1.10 - Seciuri - Alunu
1.11 - Motru - Baia de Arama
1.12 - Strehaia - Vinju Mare
1.13 - Leu - Bechet
1.14 - Alexandria - Videle - Costesti
1.15 - Cimpulung - Curtea de Arges
1.16 - Cimpulung - Pietrosita
1.17 - Cimpulung - Zarnesti
1.18 - Tirgu Mures - Sighisoara
1.19 - Odorhei - Ciceu
1.20 - Bicaz - Gheorgheni
1.21 - Piatra-Neamt - Tirgu-Neamt
1.22 - Botosani - Hirlau
1.23 - Saveni - Darabani
1.24 - Radauti - Prut - Saveni
1.25 - Zlatna - Brad
1.26 - Bacau - Moinesti
1.27 - Onesti - Bretcu
1.28 - Intorsura Buzaului - Nehoiasu
1.29 - Brãila - Macin - Tulcea
1.30 - Turda - Abrud - Zlatna
1.31 - Tandarei - Giurgeni
1.32 - Vilcele - Rimnicu Vilcea, în curs de execuţie
1.33 - Calafat - Vinju Mare - Drobeta-Turnu Severin.

2. Linii cu viteza sporitã pe trasee existente şi noi:
2.01 - Timişoara - Drobeta-Turnu Severin - Craiova
2.02 - Stamora Moravita - Timişoara - Arad
2.03 - Curtici - Arad - Deva - Sibiu - Rimnicu Vilcea - Vilcele - Bucureşti
2.04 - Cluj-Napoca - Dej - Vatra Dornei - Suceava
2.05 - Vintu de Jos - Alba Iulia - Teius
2.06 - Vicsani - Suceava - Bacau - Ploiesti
2.07 - Buzau - Faurei
2.08 - Bucureşti - Faurei - Brãila - Galaţi
2.09 - Bucureşti - Giurgiu
2.10 - Pascani - Ungheni
2.11 - Giurgiu - Videle
2.12 - Craiova - Calafat
2.13 - Bucureşti - Constanta
2.14 - Craiova - Bechet
2.15 - Arad - Oradea - Satu Mare - Halmeu
2.16 - Rosiori-Nord - Turnu Magurele
2.17 - Pitesti - Costesti - Rosiori-Nord
2.18 - Bucureşti-Nord - Aeroportul Baneasa - Aeroportul Otopeni.

3. Linii cu viteza mare pe trasee existente şi noi:
3.01 - Bucureşti - Craiova - Vinju Mare - Porţile de Fier II. de la Craiova, traseu nou
3.02 - Bucureşti - Constanta, traseu nou
3.03 - Bucureşti - Braşov, prin amenajarea traseului existent pînã la Comarnic. Sectorul Comarnic - Braşov, traseu nou
3.04 - Bucureşti - Faurei - Galaţi
3.05 - Episcopia Bihor - Cluj-Napoca - Sighisoara - Braşov - Bucureşti.
Dezvoltarea reţelei feroviare cuprinde şi lucrãri de electrificare sau de dublare a liniilor existente.

NOTA:
Reprezentarea grafica a principalelor lucrãri cuprinse în prezenta anexa se afla în anexa nr. 4.

ANEXA 5

LUCRĂRI
prevãzute în Planul de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea I - Cai de comunicaţie. Dezvoltarea reţelei de cai navigabile

1. Lucrãri de amenajare a cãilor navigabile:
1.01 - Pe Dunare în sectorul Bala - Cernavoda
1.02 - Pe canalul Sulina
1.03 - Pe canalul de legatura între Dunare şi Combinatul Siderurgic Calarasi
1.04 - Lucrãri de finalizare pe canalul Poarta Alba - Midia - Navodari
1.05 - Pe senalul navigabil între Porţile de Fier I şi Porţile de Fier II
1.06 - Închidere braţ Bala cu baraj şi ecluze
1.07 - Corectare traseu Dunare la cotul Tulcea
1.08 - Pe Riul Prut între Dunare şi Stinca-Costesti
1.09 - Pe Riul Olt între Dunare, Slatina şi Rimnicu Vilcea
1.10 - Pe canalul magistral Siret - Baragan între Riul Siret şi Dridu
1.11 Pe canalul Dunare - Borcea
1.12 - Corectare senal navigabil Dunare pe sectorul Calafat - Tulcea
1.13 - Amenajãri maluri pe canalul Dunare - Marea Neagra
1.14 - Pe canalul Bega, pe sectorul Timişoara - frontiera.

2. Lucrãri în punctele de traversare cu bacul la:
2.01 - Bazias - Moldova Veche
2.02 - Giurgiu
2.03 - Calarasi - Chiciu
2.04 - Bechet
2.05 - Drobeta-Turnu Severin
2.06 - Tulcea
2.07 - Cetate
2.08 - Rast
2.09 - Corabia
2.10 - Turnu Magurele
2.11 - Zimnicea
2.12 - Oltenita.

3. RO - RO:
3.01 - Calafat
3.02 - Tulcea
3.03 - Isaccea.

4. Amenajãri în porturile existente:
4.01 - Constanta-Sud
4.02 - Brãila
4.03 - Drobeta-Turnu Severin
4.04 - Calarasi
4.05 - Pirjoaia
4.06 - Constanta
4.07 - Midia
43.08 - Giurgiu
4.09 - Oltenita
4.10 - Mangalia
4.11 - Sulina
4.12 - Galaţi
4.13 - Turnu Magurele
4.14 - Moldova Noua
4.15 - Bazias
4.16 - Pe canalul Dunare - Marea Neagra, la Cernavoda - Medgidia - Basarabi
4.17 - Pe canalul Poarta Alba - Midia - Navodari, la Ovidiu şi Luminita.

5. Principalele porturi noi:
5.01 - Oancea, pe Riul Prut
5.02 - Falciu, pe Riul Prut
5.03 - Risesti, pe Riul Prut
5.04 - Prisacani, pe Riul Prut
5.05 - Oltenita, la confluenta Arges - Dunare.
Oportunitatea realizãrii cãilor navigabile se stabileşte prin documentaţii de urbanism şi/sau de amenajare a teritoriului şi prin studii de fezabilitate.
Lucrãrile de amenajare în porturi pot asigura şi necesitãţile de apãrare a teritoriului, dupã caz.

NOTA:
Reprezentarea grafica a principalelor lucrãri cuprinse în prezenta anexa se afla în anexa nr. 6.

ANEXA 7

LUCRĂRI
prevãzute în Planul de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea I - Cai de comunicaţie. Dezvoltarea reţelei de cai aeriene

1. Lucrãri de modernizare a infrastructurii, a mijloacelor de protecţie a navigaţiei aeriene şi de deservire, în aeroporturile existente:
1.01 - Bucureşti - Otopeni
1.02 - Arad
1.03 - Oradea
1.04 - Baia Mare
1.05 - Cluj-Napoca
1.06 - Tirgu Mures
1.07 - Sibiu
1.08 - Suceava
1.09 - Iaşi
1.10 - Timişoara
1.11 - Caransebes
1.12 - Craiova
1.13 - Satu Mare
1.14 - Bacau
1.15 - Tulcea
1.16 - Constanta - Mihail Kogalniceanu
1.17 - Bucureşti - Baneasa.

2. Aeroporturi noi:
2.01 - În zona Braşov - Ghimbav - Prejmer
2.02 - În zona Brãila - Galaţi - Tulucesti
2.03 - În zona Alba Iulia - Aurel Vlaicu
2.04 - În zona municipiului Bistrita.
Legãturile aeriene între aeroporturile existente şi/sau noi se pot dezvolta în funcţie de cerinţele impuse de trafic.

NOTA:
Reprezentarea grafica a lucrãrilor cuprinse în prezenta anexa se afla în anexa nr. 8.
---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016