Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 69 din 15 iulie 1992  pentru alegerea Presedintelui Romaniei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 69 din 15 iulie 1992 pentru alegerea Presedintelui Romaniei

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 164 din 16 iulie 1992

    Parlamentul României adoptă prezenta lege.

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) Preşedintele României se alege prin vot universal, egal, direct, secret şi liber exprimat, în condiţiile prezentei legi.
    (2) Alegătorul are dreptul la un singur vot, în fiecare tur de scrutin organizat pentru alegerea Preşedintelui României, potrivit art. 81 alin. (2) şi (3) din Constituţie.
    ART. 2
    (1) În unităţile administrativ-teritoriale, operaţiunile electorale pentru alegerea Preşedintelui României se fac în circumscripţiile electorale şi secţiile de votare, sub conducerea birourilor electorale prevăzute de lege pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, pe baza aceloraşi liste de alegători.
    (2) Curtea Constituţională, potrivit art. 144 lit. d) din Constituţie, veghează la respectarea, în întreaga ţară, a prevederilor prezentei legi şi confirmă rezultatele sufragiului.
    ART. 3
    (1) La alegerile pentru Preşedintele României se pot prezenta candidaţi propuşi de partide şi formaţiuni politice sau candidaţi independenţi. Partidele şi formaţiunile politice pot propune, fie separat, fie împreună, numai cîte un singur candidat.
    (2) Atît candidaturile propuse de partide sau formaţiuni politice, cît şi candidaturile independente pot fi depuse numai dacă sînt susţinute de cel puţin 100.000 alegători. Un alegător poate susţine un singur candidat.
    ART. 4
    (1) Data alegerilor se stabileşte şi se aduce la cunoştinţă publică de Guvern, cu cel puţin 60 de zile înainte de ziua votării şi pînă la împlinirea a 5 zile de la data expirării mandatului Preşedintelui în funcţie sau, după caz, de la data cînd începe să curgă termenul prevăzut de art. 96 alin. (2) din Constituţie.
    (2) Alegerile au loc într-o singură zi, care poate fi numai duminica.

    CAP. II
    Organizarea şi desfăşurarea alegerilor

    Secţiunea 1
    Atribuţiile birourilor electorale
    ART. 5
    Biroul Electoral Central are următoarele atribuţii:
    a) veghează la actualizarea listelor electorale, urmăreşte respectarea dispoziţiilor legale privitoare la alegerea Preşedintelui României pe întreg teritoriul ţării şi asigură aplicarea lor uniformă;
    b) constată respectarea prevederilor prezentei legi pentru depunerea candidaturilor şi înregistrează candidaturile care îndeplinesc aceste condiţii;
    c) comunică birourilor electorale de circumscripţie candidaturile înregistrate şi le face cunoscute prin presă;
    d) rezolvă întîmpinările la propria activitate şi contestaţiile trimise de birourile electorale de circumscripţie; soluţiile date sînt definitive;
    e) centralizează rezultatele alegerilor, constată candidatul ales şi prezintă Curţii Constituţionale documentaţia necesară validării mandatului de Preşedinte al României;
    f) îndeplineşte orice alte obligaţii ce îi revin potrivit prezentei legi.
    ART. 6
    Birourile electorale de circumscripţie au următoarele atribuţii:
    a) fac publicaţiile şi afişările de lege, în termen de 5 zile de la primirea comunicării privind candidaturile înregistrate la Biroul Electoral Central;
    b) rezolvă întîmpinările referitoare la propria activitate şi contestaţiile cu privire la operaţiunile birourilor electorale ale secţiilor de votare;
    c) distribuie birourilor electorale ale secţiilor de votare buletinele de vot, ştampile de control şi ştampile cu menţiunea "Votat";
    d) centralizează rezultatul alegerilor pentru circumscripţia electorală şi înaintează Biroului Electoral Central procesele-verbale cuprinzînd aceste rezultate, precum şi întîmpinările, contestaţiile şi procesele-verbale primite de la birourile electorale ale secţiilor de votare;
    e) îndeplinesc orice alte obligaţii prevăzute de lege în sarcina lor.
    ART. 7
    Birourile electorale ale secţiilor de votare îndeplinesc, în mod corespunzător, atribuţiile ce le revin, potrivit legii, pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului.
    ART. 8
    Birourile electorale lucrează şi iau hotărîri cu votul majorităţii membrilor prezenţi.

    Secţiunea a 2-a
    Candidaturile
    ART. 9
    (1) Propunerile de candidaţi pentru alegerea Preşedintelui României se depun la Biroul Electoral Central, cel mai tîrziu cu 30 de zile înainte de data alegerilor.
    (2) Propunerile se fac în scris şi vor fi primite numai dacă:
    a) sînt semnate de conducerea partidului sau a formaţiunii politice ori de conducerile acestora, care au propus candidatul sau, după caz, de candidatul independent;
    b) cuprind prenumele şi numele, locul şi data naşterii, starea civilă, domiciliul, studiile, ocupaţia şi profesia candidatului şi precizarea că îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege pentru a candida;
    c) sînt însoţite de declaraţia de acceptare a candidaturii, scrisă, semnată şi datată de candidat, precum şi de lista sau listele susţinătorilor, al căror număr nu poate fi mai mic de 100.000 alegători; lista sau listele susţinătorilor trebuie să cuprindă prenumele şi numele candidatului, precum şi prenumele, numele, data naşterii, adresa, seria şi numărul actului de identitate şi semnăturile alegătorilor care susţin candidatura.
    (3) Lista susţinătorilor este un act public, sub sancţiunea prevăzută de art. 292 Cod penal.
    (4) Propunerea de candidatură se depune în 4 exemplare, un exemplar original şi 3 copii, din care originalul şi o copie se păstrează la Biroul Electoral Central, un altul se înregistrează la Curtea Constituţională, iar al patrulea, certificat de preşedintele Biroului Electoral Central, se restituie depunătorului.
    ART. 10
    Nu pot candida persoanele care, la data depunerii candidaturii, nu îndeplinesc condiţiile prevăzute de art. 35 din Constituţie pentru a fi alese sau care au fost alese anterior, de două ori, ca Preşedinte al României.
    ART. 11
    (1) Biroul Electoral Central aduce la cunoştinţă publică, prin presă, şi afişează, la sediul sau, propunerile de candidaţi pe care le-a primit, în termen de 24 de ore de la înregistrare.
    (2) Pînă la 20 de zile înainte de data alegerilor, candidatul, partidele, formaţiunile politice sau cetăţenii pot contesta înregistrarea sau neînregistrarea candidaturii. Contestaţia se depune la Biroul Electoral Central, care o înaintează împreună cu dosarul candidaturii, în termen de 24 de ore, spre soluţionare, Curţii Constituţionale.
    (3) Curtea Constituţională soluţionează contestaţia în termen de 48 de ore de la înregistrare. Soluţia este definitivă şi se publică în Monitorul Oficial al României.
    (4) A doua zi după expirarea termenului de soluţionare a contestaţiilor, prevăzut la alin. (3), Biroul Electoral Central comunică birourilor electorale de circumscripţie candidaturile definitive înregistrate, în ordinea în care au fost depuse.

    Secţiunea a 3-a
    Buletinele de vot
    ART. 12
    (1) Buletinele de vot se vor tipări potrivit modelului prevăzut în anexă.
    (2) Dimensiunile buletinului de vot se stabilesc de Biroul Electoral Central, ţinînd seama de numărul candidaţilor şi de spaţiul necesar pentru imprimarea lor, şi se transmit birourilor electorale de circumscripţie o dată cu comunicarea candidaturilor.
    (3) Imprimarea buletinelor de vot se asigură de birourile electorale de circumscripţie, prin intermediul prefecţilor, cu respectarea prevederilor legale referitoare la imprimarea buletinelor de vot pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, care se aplică în mod corespunzător. Prefecţii răspund ca toate buletinele de vot necesare să fie imprimate cu cel puţin 10 zile înainte de data alegerilor.
    ART. 13
    (1) Semnele electorale se declară la Biroul Electoral Central o dată cu depunerea candidaturii.
    (2) Dacă alegerile pentru Preşedintele României au loc concomitent cu cele pentru Camera Deputaţilor şi Senat, se vor utiliza numai semnele electorale stabilite în cadrul alegerilor pentru cele două Camere. Dacă alegerile pentru Preşedintele României au loc la o dată diferită, se vor utiliza numai semnele electorale stabilite în cadrul ultimelor alegeri pentru Camera Deputaţilor şi Senat. În cazul partidelor sau formaţiunilor politice care nu au participat la aceste alegeri, precum şi în cazul coaliţiilor electorale, se aplică prevederile Legii pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, referitoare la semne şi denumiri.
    ART. 14
    Prevederile legale pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi Senatului, referitoare la ştampilele secţiilor de votare şi la predarea, distribuirea şi afişarea buletinelor de vot sau eliberarea unor buletine vizate şi anulate, se aplică şi pentru alegerile privind Preşedintele României.

    Secţiunea a 4-a
    Campania electorală şi desfăşurarea alegerilor
    ART. 15
    (1) Campania electorală şi desfăşurarea alegerilor pentru Preşedintele României se fac potrivit dispoziţiilor legale privind alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, cu excepţiile prevăzute în prezenta secţiune.
    (2) Preşedintele în funcţie poate participa la campania electorală a partidului sau formaţiunii politice care l-a propus sau îi susţine candidatura, potrivit art. 9.
    ART. 16
    (1) Pentru candidaţii la alegerea Preşedintelui României, accesul la serviciile publice la radio şi televiziune este egal şi gratuit.
    (2) Orarul pentru campania electorală şi repartizarea timpilor de antenă pentru accesul egal şi gratuit al candidaţilor la serviciile publice de radio şi televiziune se fac, după încheierea perioadei de depunere a candidaturilor, de birourile permanente reunite ale celor două Camere ale Parlamentului, împreună cu reprezentanţii serviciilor publice de radio şi televiziune şi cu participarea candidaţilor.
    (3) Dacă alegerile pentru Preşedintele României au loc concomitent cu cele pentru Camera Deputaţilor şi Senat, se vor avea în vedere şi orarul şi repartizarea timpilor de antenă pentru campania electorală privind alegerea celor două Camere.
    ART. 17
    Impotriva soluţiei date de biroul electoral de circumscripţie la plîngerile ce îi sînt adresate cu privire la împiedicarea unui partid sau a unei formaţiuni politice ori a unui candidat de a-şi desfăşura campania electorală, contestaţiile se soluţionează de Curtea Constituţională, în termen de 3 zile de la sesizare.
    ART. 18
    (1) Dacă alegerile pentru Preşedintele României au loc concomitent cu cele pentru Camera Deputaţilor şi Senat, persoanele acreditate să asiste la efectuarea operaţiunilor electorale pentru alegerea deputaţilor şi senatorilor pot asista şi la efectuarea celor pentru alegerea Preşedintelui României.
    (2) În cazul în care alegerile pentru Preşedintele României au loc la o data diferită, acreditarea pentru a asista la operaţiunile electorale a delegaţilor presei, cinematografiei, radioului şi televiziunii, romane sau străine, ori a observatorilor externi, care solicită aceasta, se face de Biroul Electoral Central.
    (3) În situaţia prevăzută la alin. (2), partidele şi formaţiunile politice care au propus candidaţi vor putea desemna cîte un singur delegat, pentru fiecare secţie de votare şi birou electoral de circumscripţie, care să asiste la efectuarea operaţiunilor electorale. Desemnarea se face prin comunicarea prenumelui, numelui şi domiciliului reprezentantului, sub semnătura conducerii partidului sau formaţiunii politice. Dacă mai multe partide sau formaţiuni politice au propus acelaşi candidat, ele pot desemna numai un reprezentant comun.
    ART. 19
    (1) Alegatorul va vota aplicînd ştampila înăuntrul patrulaterului care cuprinde prenumele şi numele candidatului pe care îl votează.
    (2) Dacă alegerile pentru Preşedintele României au loc concomitent cu cele pentru Camera Deputaţilor şi Senat, ştampila se aplică pe cartea de alegător pe un singur număr de scrutin.
    (3) Dacă alegerile pentru Preşedintele României au loc la o data diferită de cele pentru Camera Deputaţilor şi Senat, ştampila se aplică pe cartea de alegător la numărul de scrutin adus la cunoştinţă publică de Guvern o data cu data votării.
    (4) La al doilea tur de scrutin, ştampila se aplică la numărul de scrutin care urmează.

    CAP. III
    Stabilirea rezultatului alegerilor

    ART. 20
    (1) Operaţiunile electorale pentru constatarea rezultatelor votării la secţiile de votare, contestaţiile şi întîmpinările cu privire la operaţiunile de votare şi de deschidere a urnelor se fac cu respectarea prevederilor legale privind alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului.
    (2) Rezultatul votării la secţia de votare se consemnează într-un tabel.
    (3) Candidaţii la alegerile pentru Parlament din partea partidelor sau formaţiunilor politice ce au propus şi candidaţi pentru alegerea Preşedintelui României au dreptul să întocmească şi ei un tabel. Dacă alegerile pentru cele două Camere şi pentru Preşedintele României nu au loc concomitent, acest drept revine delegaţilor partidelor sau formaţiunilor politice ce au propus candidaţii în alegerile pentru Preşedintele României.
    (4) Tabelele vor cuprinde voturile nule, prenumele şi numele candidaţilor şi voturile valabil exprimate pentru fiecare candidat.
    ART. 21
    (1) După deschiderea urnelor şi numărarea voturilor, preşedintele biroului secţiei de votare încheie un proces-verbal în 2 exemplare, care va cuprinde:
    a) numărul alegătorilor potrivit listelor electorale permanente;
    b) numărul alegătorilor care s-au prezentat la urne; defalcarea acestui număr în funcţie de alegătorii de pe lista permanentă şi de pe cea specială;
    c) numărul total al voturilor valabil exprimate;
    d) numărul voturilor nule;
    e) numărul voturilor valabil exprimate pentru fiecare candidat;
    f) expunerea, pe scurt, a întîmpinărilor şi contestaţiilor şi a modului lor de soluţionare, precum şi a contestaţiilor înaintate spre soluţionare biroului electoral de circumscripţie.
    (2) Procesele-verbale se semnează de preşedinte şi de membrii biroului.
    (3) Membrilor birourilor electorale ale secţiilor de votare care au semnat procesul-verbal li se eliberează, la cerere, o copie certificată de către toţi cei care au semnat originalul; cererea trebuie formulată înainte de întocmirea procesului-verbal.
    (4) Lipsa semnăturii unor membri ai biroului sectiei de votare nu influenţează asupra valabilităţii procesului-verbal. Preşedintele va menţiona motivele care au împiedicat semnarea.
    (5) Procesele-verbale, împreună cu toate contestaţiile privitoare la operaţiunile electorale ale secţiei de votare, precum şi cu buletinele de vot nule şi cele contestate, vor alcătui un dosar care, sigilat şi ştampilat, se va înainta biroului electoral de circumscripţie, de preşedintele biroului electoral al secţiei de votare şi membrii biroului, cu pază militară, în cel mult 24 de ore.
    (6) În termen de 24 de ore de la primirea dosarului, biroul electoral de circumscripţie va trimite unul din exemplarele procesului-verbal la tribunalul în a cărei rază teritorială este circumscripţia electorală; candidaţii sau partidele şi formaţiunile politice care i-au propus vor putea obţine copii legalizate de pe acest exemplar.
    ART. 22
    (1) După primirea proceselor-verbale de la toate birourile electorale ale secţiilor de votare şi după soluţionarea contestaţiilor şi întîmpinărilor primite, biroul electoral de circumscripţie încheie un proces-verbal, care va cuprinde:
    a) numărul alegătorilor din circumscripţia electorală potrivit listelor electorale permanente;
    b) numărul total al alegătorilor ce s-au prezentat la urne; defalcarea acestui număr de pe listele permanente şi de pe cele speciale;
    c) numărul total al voturilor valabil exprimate;
    d) numărul voturilor nule;
    e) numărul voturilor valabil exprimate pentru fiecare candidat în cadrul circumscripţiei electorale;
    f) expunerea, pe scurt, a întîmpinărilor, contestaţiilor şi hotărîrilor luate de biroul electoral de circumscripţie.
    (2) Prevederile art. 21 alin. (2) şi (4) se aplică în mod corespunzător.
    (3) Procesul-verbal, împreună cu întîmpinările, contestaţiile şi procesele-verbale primite de la birourile electorale ale secţiilor de votare, formînd un dosar, încheiat, sigilat şi semnat de membrii biroului electoral, se înaintează, cu paza militară, la Biroul Electoral Central, în cel mult 48 de ore de la primirea ultimului proces-verbal al birourilor electorale ale secţiilor de votare.
    ART. 23
    (1) Biroul Electoral Central rezolvă întîmpinările şi contestaţiile depuse, deciziile date fiind definitive, după care încheie un proces-verbal cuprinzînd:
    a) numărul total al alegătorilor potrivit listelor electorale ale localităţilor unde îşi au domiciliul alegătorii;
    b) numărul total al alegătorilor ce s-au prezentat la urne;
    c) numărul total al voturilor nule;
    d) numărul total al voturilor valabil exprimate, pe întreaga ţară, pentru fiecare candidat şi constatarea îndeplinirii condiţiilor prevăzute de art. 81 din Constituţie; în situaţia în care aceste condiţii nu sînt întrunite, prenumele şi numele candidaţilor ce vor participa la al doilea tur de scrutin;
    e) centralizarea rezultatelor celui de-al doilea tur, potrivit prevederilor de la lit. a) - d), care se aplică în mod corespunzător, prenumele şi numele candidatului a cărui alegere a fost constatată;
    f) modul de soluţionare a contestaţiilor şi întîmpinărilor primite.
    (2) Prevederile art. 21 alin. (2) şi (4) se aplică în mod corespunzător.
    (3) Procesul-verbal, pentru fiecare tur de scrutin, împreună cu dosarele birourilor electorale de circumscripţie, primite potrivit art. 22 alin. (3), se înaintează, cu paza militară, la Curtea Constituţională, în termen de 24 de ore de la înregistrarea ultimului dosar.
    ART. 24
    (1) Curtea Constituţională anulează alegerile în cazul în care votarea şi stabilirea rezultatelor au avut loc prin fraudă de natură să modifice atribuirea mandatului sau, după caz, ordinea candidaţilor care pot participa la al doilea tur de scrutin. În această situaţie, Curtea va dispune repetarea turului de scrutin în a treia duminică de la data anulării alegerilor.
    (2) Cererea de anulare a alegerilor se poate face de partidele, formaţiunile politice şi candidaţii care au participat la alegeri, în termen de cel mult 3 zile de la închiderea votării; cererea trebuie motivată şi însoţită de dovezile pe care se întemeiază.
    (3) Cererea poate fi admisă numai dacă cel care a sesizat nu este implicat în producerea fraudei.
    (4) Soluţionarea cererii de către Curtea Constituţională se face pînă la data prevăzută de lege pentru aducerea la cunoştinţă publică a rezultatului alegerilor.
    ART. 25
    (1) Curtea Constituţională publică rezultatul alegerilor în presă şi în Monitorul Oficial al României pentru fiecare tur de scrutin şi validează rezultatul alegerilor pentru preşedintele ales.
    (2) Actul de validare se întocmeşte în 3 exemplare, din care unul se prezintă Parlamentului pentru depunerea jurămîntului prevăzut de art. 82 alin. (2) din Constituţie, iar al treilea se înmînează candidatului ales.
    ART. 26
    (1) Al doilea tur de scrutin are loc în condiţiile prevăzute la art. 81 alin. (3) din Constituţie, la 2 săptămîni de la primul tur de scrutin, în aceleaşi secţii de votare şi circumscripţii electorale, sub conducerea operaţiunilor electorale de către aceleaşi birouri electorale şi pe baza aceloraşi liste de alegători de la primul tur.
    (2) În al doilea tur de scrutin participă primii doi candidaţi care au obţinut cel mai mare număr de voturi, valabil exprimate pe întreaga ţară la primul tur. Confirmarea acestui număr se face de Curtea Constituţională în termen de 24 de ore de la primirea proceselor-verbale prevăzute la art. 23 alin. (3), prin aducerea la cunoştinţă publică a prenumelui şi numelui celor doi candidaţi care vor participa la cel de-al doilea tur de scrutin şi a zilei votării stabilite potrivit alin. (1).
    (3) Campania electorală pentru al doilea tur de scrutin începe de la data cînd s-a adus la cunoştinţă publică ziua votării.
    (4) În termen de 2 zile de la deschiderea campaniei electorale se vor stabili orarul pentru desfăşurarea acesteia la serviciile publice de radio şi televiziune şi repartizarea timpilor de antenă, potrivit art. 16, care se aplică în mod corespunzător.
    (5) Persoanele acreditate să asiste la efectuarea operaţiunilor electorale la primul tur de scrutin sînt de drept acreditate să asiste la efectuarea acestor operaţiuni şi la al doilea tur de scrutin.

    CAP. IV
    Dispoziţii tranzitorii şi finale

    ART. 27
    Sancţiunile contravenţionale şi pedepsele, prevăzute de lege pentru încălcarea dispoziţiilor legale privind alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, se aplică şi în ceea ce priveşte încălcarea dispoziţiilor legale corespunzătoare privind alegerea Preşedintelui României.
    ART. 28
    (1) Prevederile legale pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, referitoare la suportarea cheltuielilor electorale, taxa de timbru, sprijinirea de către Guvern a activităţii birourilor electorale şi judecarea de către instanţe a întîmpinărilor, a contestaţiilor şi a oricăror alte cereri, se aplică şi în ceea ce priveşte alegerile pentru Preşedintele României.
    (2) Dacă alegerea Preşedintelui României are loc concomitent cu alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, cheltuielile pentru efectuarea operaţiunilor electorale, inclusiv pentru subvenţionarea partidelor şi formaţiunilor politice de la bugetul de stat, se suportă din fondurile alocate pentru alegerea celor două Camere.
    (3) În cazul în care alegerile pentru Preşedintele României au loc la o dată diferită de alegerile parlamentare, subvenţionarea campaniei electorale a partidelor şi formaţiunilor politice care au propus candidaţii se stabileşte prin lege specială. Partidele şi formaţiunile politice care au obţinut cel puţin 10% din voturile valabil exprimate pe întreaga ţară pentru candidatul pe care l-au propus vor restitui subvenţia în termen de 2 luni de la data încetării campaniei electorale.
    ART. 29
    (1) Alegerile pentru Preşedintele României din anul 1992 vor avea loc o dată cu cele pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului.
    (2) Pentru alegerile de la alin. (1) pot fi acreditaţi să asiste la operaţiunile electorale şi observatori interni, în condiţiile prevăzute de Legea pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului.
    ART. 30
    Decretul-lege nr. 92/1990 pentru alegerea Parlamentului şi a Preşedintelui României se abrogă.

    Aceasta lege a fost adoptată de Camera Deputaţilor şi Senat în şedinţa comună din 8 iunie 1992, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) şi art. 76 alin. (2) din Constituţia României.

                   PREŞEDINTELE SENATULUI
               academician ALEXANDRU BÎRLĂDEANU

               PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                        MARŢIAN DAN
.
    Bucureşti, 15 iulie 1992.
    Nr. 69.


   ANEXĂ

                      ROMÂNIA
   P
                   BULETIN DE VOT
       PENTRU ALEGEREA PREŞEDINTELUI ROMÂNIEI
                     *)
                             Circumscripţia electorală nr. ..............
  *) Se trece data alegerilor
 ┌─────────────────────────────────────┐ ┌─────────────────────────────────────┐
 │ │ │ │
 │ 1) 2) │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ 3) │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 └─────────────────────────────────────┘ └─────────────────────────────────────┘

 ┌─────────────────────────────────────┐ ┌─────────────────────────────────────┐
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 └─────────────────────────────────────┘ └─────────────────────────────────────┘
 ┌─────────────────────────────────────┐ ┌─────────────────────────────────────┐
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 └─────────────────────────────────────┘ └─────────────────────────────────────┘

-----
    1) Se trece denumirea completă a partidului, formaţiunii politice sau menţiunea "Candidat independent".
    2) Se trece semnul electoral; între denumirea partidului, formaţiunii politice sau menţiunea "Candidat independent" şi semnul electoral să se păstreze distanţa de 3 litere.
    3) Se trec prenumele şi numele candidatului.

    NOTA:
    Se imprimă atîtea patrulatere cîti candidaţi sînt, în ordinea depunerii candidaturilor.
    Hîrtia pentru buletinele de vot va fi de culoare albă şi suficient de groasă pentru a nu se distinge pe verso numele imprimat şi votul dat.
    Pe paginile buletinului de vot se vor imprima patrulatere în număr suficient pentru a cuprinde toate candidaturile, în afară de ultima pagină, care va rămîne albă pentru ştampila de control.
    Toate numele, prenumele şi cuvintele ce se înscriu în interiorul patrulaterului se vor tipări cu litera corp 10 verzal drepte.
    Paginile buletinului de vot, inclusiv ultima pagină care va rămîne albă, vor fi numerotate.
    Pe teritoriul unei circumscripţii electorale se va folosi tuş, pentru ştampile, de aceeaşi culoare.
    Semnul electoral se va imprima într-un spaţiu grafic de 2,5 cm x 2,5 cm.

                                     ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016