Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE Nr. 69 din 13 octombrie 1993  privind instituirea taxei pentru folosirea terenurilor proprietate de stat in alte scopuri decit pentru agricultura sau silvicultura    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE Nr. 69 din 13 octombrie 1993 privind instituirea taxei pentru folosirea terenurilor proprietate de stat in alte scopuri decit pentru agricultura sau silvicultura

EMITENT: PARLAMENTUL ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 250 din 21 octombrie 1993
Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. 1
Pentru folosirea cît mai eficienta a suprafeţelor de teren proprietate de stat şi pentru înlãturarea risipei sau degradãrii acestuia, se instituie o taxa anuala, potrivit anexei la prezenta lege.
ART. 2
Taxa prevãzutã la art. 1 se datoreazã de cãtre regiile autonome, societãţile comerciale, precum şi de cãtre celelalte persoane juridice pentru terenurile proprietate de stat aflate în administrarea sau în folosinta acestora şi care sînt utilizate în alte scopuri decît pentru agricultura sau silvicultura.
ART. 3
Constituie contravenţii la dispoziţiile prezentei legi urmãtoarele fapte, dacã, potrivit legii penale, nu sînt considerate infracţiuni:
a) nedepunerea declaraţiei în termen şi în condiţiile prevãzute în anexa la prezenta lege;
b) refuzul de a pune la dispoziţia organelor de control documentele privind calculul şi vãrsarea taxei;
c) întocmirea unor documente eronate cu privire la suprafata de teren, care conduc la diminuarea taxei legal datorate.
Contravenţiile de la lit. a) şi c) se sancţioneazã cu amenda de la 50.000 lei la 100.000 lei, iar contravenţia de la lit. b), cu amenda de la 30.000 la 50.000 lei.
ART. 4
În mãsura în care prezenta lege nu dispune altfel, contravenţiilor prevãzute la art. 3 li se aplica dispoziţiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor, cu excepţia art. 25 şi 26.
ART. 5
Ministerul Finanţelor va elabora instrucţiuni de aplicare a prezentei legi.
ART. 6
Prevederile prezentei legi se aplica de la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României.
Taxele se vãrsa la bugetele locale comunale şi orãşeneşti.
ART. 7
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei legi se abroga <>Hotãrîrea Guvernului nr. 251/1991 privind instituirea taxei pentru folosirea terenurilor în alte scopuri decît pentru producţia vegetala, agricolã sau silvicã, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 30 septembrie 1993, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE SENATULUI
EUGEN DIJMARESCU

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 4 octombrie 1993, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
RADU BERCEANU

ANEXA 1


TAXA
pentru folosirea terenurilor proprietate de stat în alte scopuri decît pentru agricultura sau silvicultura
I. Taxa se datoreazã pentru terenurile proprietate de stat, utilizate de cãtre regiile autonome, societãţile comerciale, precum şi de cãtre celelalte persoane juridice în alte scopuri decît pentru agricultura sau silvicultura.
Taxa este anuala, stabilitã în lei pe metru patrat de teren, diferenţiatã pe categorii de localitãţi, iar în cadrul localitãţilor, pe zone, dupã cum urmeazã:
A. Pentru localitãţile urbane
-lei/mp-
-------------------------------------------------------------------------------
Zona Categoria localitãţii
în cadrul -------------------------------------------
localitãţii I II III IV
-------------------------------------------------------------------------------
A 120,00 90,00 40,00 20,00
B 70,00 50,00 25,00 15,00
C 45,00 30,00 15,00 -
D 30,00 20,00 - -
-------------------------------------------------------------------------------
Încadrarea localitãţilor urbane în categoriile de mai sus se face în funcţie de gradul de dezvoltare economicã şi socialã, dupã cum urmeazã:
1. municipiul Bucureşti se încadreazã în categoria I de localitãţi;
2. municipiile resedinta de judeţ, precum şi municipiul Hunedoara se încadreazã în categoria a II-a de localitãţi;
3. celelalte localitãţi urbane fac parte din categoria a III-a sau a IV-a. Încadrarea acestora în categoria a III-a sau a IV-a de localitãţi se face de consiliile judeţene şi, respectiv, de Consiliul Sectorului Agricol Ilfov, dupã caz.
Încadrarea terenurilor pe zone în cadrul localitãţilor urbane se face de cãtre consiliile locale ale municipiilor şi oraşelor, în funcţie de poziţia terenurilor fata de centrul localitãţilor, de caracterul zonei respective (zona de locuit sau industriala), apropierea sau depãrtarea fata de cãile de comunicaţie, precum şi în funcţie de alte elemente care sa asigure aplicarea unei taxe mai ridicate pentru folosirea terenurilor situate în zonele centrale de locuit ale localitãţilor.
Consiliile locale vor efectua încadrarea localitãţilor în categoria a III-a sau a IV-a şi, respectiv, a terenurilor pe zone în cadrul localitãţilor, în termen de 90 zile de la data prezentei legi.
Pe mãsura dezvoltãrii economice şi sociale a localitãţilor, consiliile judeţene şi Consiliul Sectorului Agricol Ilfov vor reexamina încadrarea localitãţilor în categoriile a III-a şi a IV-a, în vederea încadrãrii lor într-o categorie superioarã.
Trecerea localitãţilor din categoria a IV-a în categoria a III-a este de competenta consiliilor judeţene şi a Consiliului Sectorului Agricol Ilfov.
Modificarea încadrãrii terenurilor pe zone în cadrul localitãţilor se face de cãtre consiliile locale ale municipiilor şi oraşelor.
Modificãrile prevãzute la cele doua alineate precedente se pot face anual, pînã la 1 august, cu aplicare de la 1 ianuarie al anului urmãtor.
Schimbarea încadrãrii localitãţilor de la categoria a III-a sau a IV-a la categoria a II-a se aproba prin hotãrîre a Guvernului.
În cazul în care o localitate ruralã trece în categoria celor urbane, taxa corespunzãtoare noii incadrari se aplica începînd cu 1 ianuarie al anului urmãtor celui în care a survenit aceasta modificare.
B. Pentru localitãţile rurale
-lei/mp-
-------------------------------------------------------------------------------
Zona de fertilitate
Specificare --------------------------------------------
I II III IV V
-------------------------------------------------------------------------------
Taxa 70,00 60,00 50,00 30,00 20,00
-------------------------------------------------------------------------------
Încadrarea localitãţilor rurale în zone de fertilitate este cea prevãzutã de normele legale privind impunerea veniturilor realizate din activitãţi agricole.
II. Taxa pentru terenurile ocupate de linii ferate şi drumuri este anuala, în lei/km de drum şi cale feratã, diferenţiatã dupã cum urmeazã:
- pentru linii ferate normale 8.300 lei/km
- pentru linii ferate inguste 4.200 lei/km
- pentru drumuri 4.200 lei/km.
Unitãţile de transport feroviar datoreazã numai taxa în funcţie de lungimea caii ferate. La stabilirea taxei se are în vedere lungimea totalã a caii ferate, inclusiv lungimea desfasurata a reţelei de linii ferate din depouri, staţii de cale feratã, rampe, triaje, precum şi alte obiective de exploatare feroviara.
Ceilalţi agenţi economici datoreazã aceasta taxa numai pentru liniile ferate şi drumurile pînã la accesul în incinta unitãţii.
III. Taxa anuala pentru folosirea terenurilor proprietate de stat nu se datoreazã pentru:
- terenurile aflate în administrarea sau folosinta instituţiilor publice stabilite potrivit Legii nr. 10/1991 privind finanţele publice;
- terenurile care prin natura lor şi nu prin destinaţia data sînt improprii pentru agricultura sau silvicultura, inclusiv cele ocupate de iazuri, balti sau lacuri de acumulare, precum şi terenurile utilizate pentru exploatãrile din subsol, în mãsura în care nu afecteazã folosirea suprafeţei solului. Încadrarea terenurilor în aceste categorii se face de cãtre organele de specialitate competente;
- terenurile pe care sînt în curs de execuţie obiective noi de investiţii;
- terenurile aflate în situaţiile prevãzute de art. 71 alin. 4 din Legea fondului funciar nr. 18/1991.
IV. Taxa pentru folosirea terenurilor proprietate de stat se datoreazã în funcţie de situaţia terenurilor existente la 1 ianuarie al fiecãrui an, pe baza declaraţiei depuse de plãtitor.
Nivelul taxei şi al amenzilor, stabilit prin prezenta lege, se va indexa anual prin hotãrîre a Guvernului, în funcţie de evoluţia preţurilor şi rata inflaţiei.
Plata taxei se face în patru rate trimestriale egale, pînã la 15 (inclusiv) al ultimei luni a fiecãrui trimestru.
Obligaţia calculãrii şi rãspunderea pentru achitarea în termen a taxei revin plãtitorilor.
Pentru neplata în termen a taxei se datoreazã majorãri de 0,3% pentru fiecare zi de intirziere la plata.
Taxa nestabilita la timp se datoreazã pe o perioada de 2 ani în urma celui în care are loc constatarea.
V. Contestaţiile privind stabilirea şi încasarea taxei, precum şi a majorãrilor de intirziere aferente, se depun în termen de 30 de zile de la data înştiinţãrii unitãţii plãtitoare şi se rezolva de direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti, dupã caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrare.
Impotriva deciziei date se poate face contestaţie în termen de 30 de zile la Ministerul Finanţelor, care în cel mult 40 de zile de la înregistrare este obligat sa o soluţioneze.
Depunerea contestaţiei nu absolvã plãtitorul de obligaţia virarii sumei la buget.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016