Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 673 din 19 decembrie 2002  privind aprobarea   Ordonantei Guvernului nr. 35/2002 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare si functionare a consiliilor locale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 673 din 19 decembrie 2002 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 35/2002 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare si functionare a consiliilor locale

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 953 din 24 decembrie 2002
Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. 1
Se aproba <>Ordonanta Guvernului nr. 35 din 30 ianuarie 2002 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a consiliilor locale, adoptatã în temeiul prevederilor <>art. 1 pct. IV.4 din Legea nr. 751/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe şi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 90 din 2 februarie 2002, cu urmãtoarele modificãri şi completãri:
1. Alineatele (3) şi (5) ale articolului 1 din anexa vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Dacã nici la a treia convocare nu se prezintã cel puţin doua treimi din numãrul consilierilor declaraţi aleşi, prefectul va dispune verificarea motivelor care au determinat neprezentarea la şedinţa a consilierilor absenţi. Dacã absentele nu au la baza motive temeinice, determinate de: boala care a necesitat spitalizarea sau imobilizarea la pat; deplasarea în strãinãtate în interes de serviciu; evenimente de forta majorã, cum ar fi: inundatii sau alte catastrofe care au împiedicat deplasarea; deces în familie sau alte situaţii similare, prefectul va emite un ordin prin care va declara vacante locurile consilierilor declaraţi aleşi, care au lipsit nemotivat de la cele 3 convocãri anterioare. Ordinul prefectului poate fi atacat de cei interesaţi la instanta de contencios administrativ în termen de 5 zile de la comunicare. Hotãrârea instanţei este definitiva şi irevocabilã.
.................................................................
(5) Dacã pe listele de candidaţi nu mai sunt supleanţi sau aceştia refuza, la rândul lor, sa se prezinte la şedinţa, prefectul va dispune organizarea de alegeri pentru completarea posturilor declarate vacante potrivit alin. (3). Alegerile se vor organiza în condiţiile <>Legii nr. 70/1991 privind alegerile locale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în cel mult 30 de zile de la data emiterii ordinului şi la acestea vor putea participa toate partidele politice, aliantele politice sau aliantele electorale care au depus iniţial liste de candidaţi, precum şi candidaţi independenţi care nu au fost declaraţi aleşi la alegerile anterioare."
2. Alineatul (3) al articolului 4 din anexa va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Alegerea membrilor comisiei de validare se face individual, prin votul deschis al majoritãţii consilierilor prezenţi la şedinţa de constituire, iar rezultatul va fi consemnat în hotãrârea nr. 1."
3. Alineatul (1) al articolului 6 din anexa va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Dupã alegerea comisiei de validare preşedintele dispune o noua pauza, în timpul cãreia va fi examinata de cãtre comisie legalitatea alegerii fiecãrui consilier, pe baza dosarelor prezentate de preşedintele de varsta, şi vor fi elaborate propunerile de validare sau de invalidare a mandatelor. În acest scop se încheie un proces-verbal al cãrui model este prezentat în anexa nr. 1."
4. Dupã alineatul (4) al articolului 6 din anexa se introduce alineatul (5) cu urmãtorul cuprins:
"(5) În cazul în care, pana la data validãrii, un candidat declarat ales nu mai face parte din partidul pe a cãrui lista a fost ales, la cererea scrisã a partidului respectiv mandatul acestuia nu va fi validat, urmând a fi validat primul supleant pe lista."
5. Alineatul (4) al articolului 8 din anexa va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Consilierii pot depune jurãmântul fãrã formula religioasã. În acest caz jurãmântul va fi imprimat pe formular fãrã aceasta formula."
6. Titlul capitolului II din anexa va avea urmãtorul cuprins:
"Organizarea consiliului local"
7. Alineatul (1) al articolului 9 din anexa va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Dupã declararea consiliului local ca legal constituit, se procedeazã la alegerea preşedintelui de şedinţa. Alegerea se face prin votul deschis al majoritãţii consilierilor în funcţie. Durata mandatului preşedintelui de şedinţa nu poate fi mai mare de 3 luni."
8. Alineatele (2) şi (6) ale articolului 11 din anexa vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Propunerea de candidaţi pentru alegerea viceprimarului, respectiv a viceprimarilor, se face de cãtre oricare dintre consilieri sau de grupurile de consilieri.
..............................................................
(6) În situaţia în care se aleg 2 viceprimari, sunt declaraţi aleşi primii 2 candidaţi care au obţinut votul majoritãţii consilierilor în funcţie."
9. Articolul 13 din anexa va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - Alegerea viceprimarului va fi consemnatã în hotãrârea nr. 5 a consiliului local. Prin aceeaşi hotãrâre consiliul local ia act de încetarea mandatului de consilier al viceprimarului, în locul acestuia fiind validat primul supleant aflat pe lista partidului politic, aliantei politice sau a aliantei electorale respective, în situaţia în care conducerea acestora confirma în scris ca persoana în cauza mai este membru al partidului respectiv."
10. Alineatul (2) al articolului 15 din anexa va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Domeniile de activitate în care se pot organiza comisii de specialitate, denumirea acestora şi numãrul de membri, care va fi întotdeauna impar, se stabilesc de cãtre consiliul local, în funcţie de specificul activitãţii din fiecare unitate administrativ-teritorialã, iar principalele domenii de activitate în care se pot organiza comisii de specialitate sunt prevãzute în anexa nr. 2."
11. Alineatul (3) al articolului 15 din anexa se abroga.
12. Alineatul (3) al articolului 16 din anexa va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Şedinţele comisiei de specialitate sunt, de regula, publice."
13. Dupã alineatul (3) al articolului 16 din anexa se introduce alineatul (3^1) cu urmãtorul cuprins:
"(3^1) Comisia poate invita şi alte persoane care sa participe la dezbateri."
14. Alineatul (2) al articolului 17 din anexa va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Nominalizarea membrilor fiecãrei comisii se face de fiecare grup de consilieri, iar a consilierilor independenţi, de cãtre consiliul local, avându-se în vedere, de regula, opţiunea acestora, pregãtirea lor profesionalã şi domeniul în care îşi desfãşoarã activitatea."
15. Articolul 28 se abroga.
16. Alineatul (3) al articolului 29 din anexa va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Comisia de analiza şi verificare va prezenta consiliului local, la termenul stabilit de acesta, raportul întocmit în urma analizelor şi verificãrilor efectuate. Raportul va cuprinde, dacã este cazul, propuneri concrete de imbunatatire a activitãţii în domeniul supus analizei sau verificãrii."
17. Alineatul (1) al articolului 31 din anexa va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 31. - (1) Dupã preluarea conducerii lucrãrilor consiliului local de cãtre preşedintele de şedinţa se trece la ceremonia de depunere a jurãmântului de cãtre primar, dacã procedura de validare a mandatului acestuia a fost finalizatã. În acest scop judecãtorul sau alta persoana desemnatã de preşedintele judecãtoriei prezintã în fata consiliului local hotãrârea de validare."
18. Alineatele (2) şi (3) ale articolului 32 din anexa vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Primarul va ocupa în sala de şedinţe un loc distinct.
(3) Dacã la lucrãrile consiliului local participa prefectul, preşedintele consiliului judeţean sau reprezentanţii acestora, aceştia vor ocupa un loc distinct."
19. Dupã alineatul (4) al articolului 35 din anexa se introduce alineatul (5) cu urmãtorul cuprins:
"(5) În comunele sau oraşele în care cetãţenii aparţinând unei minoritãţi naţionale au o pondere de peste 20% din numãrul locuitorilor, ordinea de zi se aduce la cunostinta publica şi în limba maternã a cetãţenilor aparţinând minoritãţii respective."
20. Alineatul (2) al articolului 36 din anexa va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Consilierul care nu poate lua parte la şedinţa este obligat sa aducã la cunostinta aceasta situaţie preşedintelui de şedinţa sau secretarului unitãţii administrativ-teritoriale."
21. Articolul 37 din anexa va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 37. - Dacã în unitatea administrativ-teritorialã exista delegaţi sãteşti, aceştia vor fi invitaţi în mod obligatoriu la şedinţele consiliului local în care se discuta aspecte ce intereseazã satul respectiv. Delegatul sãtesc va fi ascultat asupra problemei discutate şi va participa la vot, votul sau având caracter consultativ."
22. Alineatul (1) al articolului 38 din anexa va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 38. - (1) Dezbaterea problemelor se face, de regula, în ordinea în care acestea sunt înscrise pe ordinea de zi aprobatã. Dezbaterea începe prin prezentarea pe scurt a proiectului de hotãrâre sau a problemei înscrise pe ordinea de zi, pe care o face initiatorul. Apoi se da cuvântul preşedintelui comisiei de specialitate şi, dacã este cazul, şefului compartimentului care a întocmit raportul."
23. Articolul 40 din anexa va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 40. - Preşedintele de şedinţa sau reprezentantul oricãrui grup de consilieri poate propune încheierea dezbaterii unei probleme puse în discuţia consiliului local. Propunerea de încheiere a dezbaterii se supune votului. Discutiile vor fi sistate dacã propunerea a fost acceptatã de majoritatea consilierilor."
24. Articolul 43 din anexa va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 43. - Asupra proiectelor de hotãrâri au loc dezbateri generale şi pe articole, consilierii putând formula amendamente de fond sau de redactare. Amendamentele formulate se supun votului consiliului local în ordinea formularii lor. Dacã s-a adoptat un amendament, celelalte se socotesc respinse fãrã a se mai supune votului."
25. Articolele 55-59 din anexa se abroga.
26. La capitolul V din anexa, titlul secţiunii 1 se abroga.
27. Articolul 69 din anexa va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 69. - Consilierul local poate demisiona anuntand în scris consiliul. Soluţionarea cererii se va face în condiţiile şi cu procedura stabilite potrivit prevederilor Statutului aleşilor locali."
28. La capitolul V din anexa, secţiunea a 2-a, respectiv articolele 70-79, se abroga.
29. Dupã articolul 79 din anexa se introduc capitolele VI şi VII cu urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL VI
Aparatul permanent al consiliului local

Art. 79^1. - (1) Pentru buna organizare a lucrãrilor consiliului local, precum şi pentru soluţionarea altor aspecte din activitatea sa, acesta poate crea un post cu activitate permanenta la comune şi oraşe şi 1-2 posturi la municipiu, pe care vor fi încadrate, prin hotãrâre, persoane care au studii superioare, de regula juridice sau administrative.
(2) Funcţiile pe care vor fi încadrate persoanele prevãzute la alin. (1) se stabilesc prin hotãrâre a consiliului local, iar selecţionarea acestor persoane se face pe baza de concurs sau examen organizat în condiţiile legii. Comisia de concurs se stabileşte de consiliul local.
Art. 79^2. - Salarizarea persoanelor prevãzute la art. 79^1 se face potrivit anexei nr. II la <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar, aprobatã prin <>Legea nr. 383/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, iar cheltuielile aferente se suporta din bugetul local.
Art. 79^3. - (1) Apãrarea intereselor consiliului local în fata instanţelor de judecata se face de persoanele angajate, potrivit art. 79^1, dacã acestea au pregãtirea profesionalã corespunzãtoare, sau de un apãrãtor ales, în mãsura în care asistenta juridicã nu poate fi asigurata altfel. Cheltuielile se suporta din bugetul local.
(2) În situaţiile prevãzute la alin. (1) împuternicirea se semneazã de preşedintele de şedinţa.
Art. 79^4. - (1) Posturile prevãzute la art. 79^1 nu se includ în numãrul maxim de posturi rezultat din aplicarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 247/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Personalului angajat potrivit <>art. 79^1 nu i se aplica prevederile Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, cu modificãrile ulterioare, acesta urmând a-şi desfasura activitatea pe baza de contract de munca.
(3) Persoanele încadrate pe posturile create potrivit art. 79^1 îşi desfãşoarã activitatea sub coordonarea secretarului unitãţii administrativ-teritoriale şi colaboreazã cu acesta la pregãtirea şedinţelor consiliului local, asigurarea documentãrii şi informãrii consilierilor, întocmirea şi difuzarea cãtre aceştia a dosarelor de şedinţa şi a oricãror alte materiale.

CAP. 7
Dispoziţii finale

Art. 79^5. - Încãlcarea de cãtre consilieri a obligaţiilor ce le revin în exercitarea mandatului constituie abatere şi se sancţioneazã potrivit prevederilor legii statutului aleşilor locali, prevederi care pot fi incluse în regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului local.
Art. 79^6. - Prevederile prezentului regulament-cadru privitoare la secretarul unitãţii administrativ-teritoriale se aplica în mod corespunzãtor şi secretarului subdiviziunii administrativ-teritoriale a municipiilor.
Art. 79^7. - Prevederile prezentului regulament-cadru pot fi avute în vedere şi la elaborarea şi adoptarea regulamentelor proprii de cãtre consiliile judeţene.
Art. 79^8. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul regulament-cadru."
30. Punctul 7 din anexa nr. 2 la regulamentul-cadru va avea urmãtorul cuprins:
"7. Protecţie copii, tineret şi sport"
ART. 2
<>Ordonanta Guvernului nr. 35/2002 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a consiliilor locale, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta lege, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 21 noiembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TARACILA

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 26 noiembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
VIOREL HREBENCIUC

Bucureşti, 19 decembrie 2002.
Nr. 673.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016