Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 61 din 27 septembrie 1991 (*republicata*)  pentru sanctionarea faptelor de incalcare a unor norme de convietuire sociala, a ordinii si linistii publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 61 din 27 septembrie 1991 (*republicata*) pentru sanctionarea faptelor de incalcare a unor norme de convietuire sociala, a ordinii si linistii publice

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 387 din 18 august 2000

*) Republicatã în temeiul <>art. II din Legea nr. 2 din 17 ianuarie 2000 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 16 din 18 ianuarie 2000, dându-se textelor o noua numerotare.
<>Legea nr. 61 din 27 septembrie 1991 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 196 din 27 septembrie 1991 şi a mai fost republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 9 din 24 ianuarie 1997.


ART. 1
Pentru asigurarea climatului de ordine şi liniste publica necesar desfãşurãrii normale a activitãţii economice şi social-culturale şi promovarea unor relaţii civilizate în viata cotidiana, cetãţenii sunt obligaţi sa aibã un comportament civic, moral şi responsabil, în spiritul legilor tarii şi al normelor de convieţuire socialã.
ART. 2
Constituie contravenţie sãvârşirea oricãreia dintre urmãtoarele fapte, dacã nu sunt comise în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, sa fie considerate infracţiuni:
1) sãvârşirea în public de fapte, acte sau gesturi, obscene, proferarea de injurii, expresii jignitoare sau vulgare, ameninţãri cu acte de violenta impotriva persoanelor sau bunurilor acestora, de natura sa tulbure ordinea şi liniştea publica sau sa provoace indignarea cetãţenilor ori sa lezeze demnitatea şi onoarea acestora sau a instituţiilor publice;
2) constituirea unui grup format din trei sau mai multe persoane, în scopul de a sãvârşi acţiuni ilicite, contrare ordinii şi liniştii publice şi normelor de convieţuire socialã, precum şi actele de încurajare sau sprijinire, sub orice forma, a unor astfel de grupuri de persoane, care incita la dezordine socialã;
3) apelarea, în mod repetat, la mila publicului, de cãtre o persoana apta de munca, precum şi determinarea unei persoane la sãvârşirea unor astfel de fapte;
4) aruncarea asupra unei persoane, construcţii sau asupra unui mijloc de transport cu obiecte de orice fel, cu substanţe inflamante, iritant-lacrimogene sau cu efect paralizant, corosive sau care murdaresc, dacã nu s-au produs vãtãmãri ale integritãţii corporale sau sãnãtãţii ori pagube materiale;
5) organizarea, îngãduirea sau participarea la jocuri de noroc - altele decât cele autorizate potrivit legii - de natura sa lezeze bunele moravuri;
6) atragerea de persoane, sub orice forma, sãvârşitã în localuri, parcuri, pe strãzi sau în alte locuri publice în vederea practicãrii de raporturi sexuale cu acestea spre a obţine foloase materiale, precum şi îndemnul sau determinarea, în acelaşi scop, a unei persoane la sãvârşirea unor astfel de fapte;
7) acceptarea sau tolerarea practicãrii faptelor prevãzute la pct. 6) în hoteluri, moteluri, campinguri, baruri, restaurante, cluburi, pensiuni, discoteci sau în anexele acestora de cãtre patronii sau administratorii ori conducãtorii localurilor respective;
8) portul, fãrã drept, în locurile şi împrejurãrile în care s-ar putea primejdui viata sau integritatea corporalã a persoanelor ori s-ar putea tulbura ordinea şi liniştea publica, al cutitului, pumnalului, sisului, boxului, castetului ori al altor asemenea obiecte fabricate sau confectionate anume pentru tãiere, impungere sau lovire, precum şi folosirea în asemenea locuri sau împrejurãri a armelor cu aer comprimat sau cu gaze comprimate, a obiectelor de distractie pe baza de amestecuri pirotehnice ori a dispozitivelor pentru socuri electrice;
9) importul sau procurarea din ţara, în vederea comercializãrii, de arme cu aer comprimat sau cu gaze comprimate care imprima proiectilului o viteza mai mare de 220 m/s. Se excepteazã de la aceasta prevedere armele cu aer comprimat sau cu gaze comprimate destinate pentru a fi folosite la antrenamente şi competitii de cãtre Federaţia Romana de Tir, de cluburile şi asociaţiile sportive cu secţii de tir, afiliate la aceasta federatie, care pot dobândi, deţine şi folosi arme din aceasta categorie conform standardelor sportive internaţionale;
10) comercializarea armelor cu aer comprimat sau cu gaze comprimate, a arbaletelor, arcurilor pentru tir, pescuit sau vanatoare în alte locuri decât în magazinele autorizate sa efectueze operaţiuni cu arme de foc şi muniţii;
11) vânzarea armelor cu aer comprimat sau cu gaze comprimate, a arbaletelor, arcurilor pentru tir, pescuit sau vanatoare persoanelor care nu au împlinit varsta de 18 ani, persoanelor care au sãvârşit acte de violenta menţionate în cazierul judiciar, precum şi persoanelor care suferã de boli neuropsihice menţionate în certificatul de sãnãtate eliberat de policlinica teritorialã;
12) netinerea evidentei de cãtre magazinele autorizate a cumparatorilor armelor prevãzute la pct. 10) în registre speciale, vizate de organele de poliţie, în care vor fi menţionate datele de stare civilã, domiciliul, seria şi numãrul actului de identitate ale cumpãrãtorului, numãrul cazierului judiciar, numãrul certificatului de sãnãtate neuropsihica, cu denumirea policlinicii teritoriale, precum şi caracteristicile armei vândute.
Dacã cumpãrãtorul este titular al unui permis de arma, este scutit de obligaţia de a prezenta cazierul judiciar şi certificatul de sãnãtate neuropsihica, iar dacã cumpãrãtorul este titular al unui permis de conducere, acesta este obligat sa prezinte numai cazierul judiciar;
13) alarmarea publicului, a organelor specializate pentru a interveni în caz de pericol ori a organelor de menţinere a ordinii publice, prin darea semnalelor de pericol sau, dupã caz, prin solicitarea intervenţiei la fata locului, fãrã motiv întemeiat;
14) întreruperea curentului electric sau stingerea, fãrã drept, a lampilor ce servesc la iluminatul public pe strãzi, în parcuri, sali de spectacol sau în alte locuri publice;
15) pãtrunderea, cu încãlcarea normelor legale de acces, în sediile autoritãţilor publice centrale şi locale, instituţiilor publice, instituţiilor de învãţãmânt şi spaţiilor aparţinând acestora, indiferent de destinaţia lor, regiilor autonome, societãţilor comerciale, partidelor sau altor formaţiuni politice, organizaţiilor guvernamentale şi neguvernamentale, ambasadelor şi reprezentantelor altor state ori ale organizaţiilor internaţionale de pe teritoriul României, precum şi ocuparea fãrã drept a terenurilor aparţinând ambasadelor şi reprezentantelor sau a terenurilor situate în perimetrul acestora ori refuzul de a le pãrãsi la cererea organelor de ordine;
16) scrierea sau desenarea, fãrã drept, pe pereţii clãdirilor, pe garduri sau pe obiecte de folosinta comuna aflate în locuri publice, deteriorarea prin orice mijloc a acestora, precum şi dezlipirea sau distrugerea, fãrã drept, a reclamelor, anunţurilor şi afiselor legal expuse în locuri anume destinate;
17) nerespectarea mãsurilor de ordine sau a regulilor stabilite pentru buna desfãşurare a manifestãrilor culturalsportive;
18) deteriorarea, ridicarea sau mutarea, fãrã drept, a semnelor sau indicatoarelor de orientare turistica şi rutiera ori a celor care semnaleaza existenta unui pericol pentru viata persoanelor;
19) lãsarea în libertate ori fãrã supraveghere a animalelor care pot prezenta pericol pentru persoane sau bunuri;
20) refuzul consumatorului de a pãrãsi un local public în care se consuma bãuturi alcoolice, dupã ora de închidere sau la cererea indreptatita a unui salariat al localului;
21) servirea consumatorilor cu bãuturi alcoolice în localurile publice şi în afarã acestora, în zilele şi la orele când, potrivit dispoziţiilor legale, acestea sunt închise sau este interzisã desfacerea bãuturilor alcoolice ori dupã ora de închidere stabilitã prin autorizaţia de funcţionare;
22) servirea cu bãuturi alcoolice în localuri publice şi în afarã acestora pe timpul desfãşurãrii adunãrilor publice, grevelor, manifestãrilor sportive sau altor asemenea întruniri publice, în imediata apropiere, precum şi consumul de bãuturi alcoolice în astfel de condiţii de cãtre participanţi;
23) desfacerea bãuturilor alcoolice sau comercializarea acestora în spaţii amenajate la intrarea sau în curţile spitalelor şi ale altor unitãţi sanitare, centrelor de plasament al minorilor, unitãţilor sau instituţiilor de învãţãmânt, pe trotuarele sau aleile de acces ale acestora, precum şi în bufetele de incinta din aceste locuri sau în spaţii productive;
24) servirea cu bãuturi alcoolice, în localurile publice, a consumatorilor aflaţi în vãditã stare de ebrietate, precum şi a minorilor;
25) consumul de bãuturi alcoolice pe strãzi, în parcuri, sali de spectacole, stadioane sau în alte locuri publice;
26) provocarea ori participarea efectivã la scandal, în locuri sau localuri publice;
27) neasigurarea de cãtre responsabili sau patroni, prin personal propriu sau specializat, a ordinii publice în localuri publice, hoteluri, moteluri, campinguri, cluburi, pensiuni, discoteci şi în alte locuri de distractie sau de agrement pe care le conduc, precum şi refuzul acestora de a acorda sprijin organelor în drept pentru restabilirea în locurile respective a ordinii publice sau pentru luarea mãsurilor impotriva persoanelor care au încãlcat legea;
28) tulburarea, fãrã drept, a liniştii locuitorilor prin producerea de zgomote cu orice aparat sau obiect ori prin strigate sau larma;
29) tulburarea liniştii locatarilor între orele 22,00-8,00, prin producerea de zgomote, larma sau prin folosirea oricãrui aparat, obiect ori instrument muzical la intensitate mare în localurile sau în sediile persoanelor juridice situate în imobile cu destinaţia de locuinţe sau în imediata vecinãtate a acestora;
30) alungarea din locuinta comuna a soţului sau sotiei, a copiilor, precum şi a oricãrei alte persoane aflate în întreţinere;
31) nerespectarea mãsurilor de ordine luate de organele competente în caz de calamitati naturale sau alte pericole publice;
32) nerespectarea mãsurii de suspendare, dispusã conform dispoziţiilor art. 3 alin. 2 şi 3;
33) refuzul unei persoane de a da relaţii pentru stabilirea identitãţii sale, de a se legitima cu actul de identitate sau de a se prezenta la sediul poliţiei, la cererea ori la invitaţia justificatã a organelor de urmãrire penalã sau de menţinere a ordinii publice, aflate în exercitarea atribuţiilor de serviciu;
34) împiedicarea sub orice forma a organului de urmãrire penalã sau de menţinere a ordinii publice de a-şi îndeplini obligaţiile de serviciu privind legitimarea sau conducerea unei persoane la sediul poliţiei ori al altui organ de stat de a lua mãsurile necesare pentru menţinerea ori restabilirea ordinii publice;
35) îndemnul sub orice forma al minorilor la sãvârşirea de contravenţii;
36) neluarea de cãtre pãrinţi sau de cãtre persoanele cãrora li s-a încredinţat spre creştere şi educare un minor în varsta de pana la 16 ani sau care au în îngrijire un alienat ori debil mintal a mãsurilor necesare pentru a-l impiedica de la fapte de vagabondaj, cerşetorie sau prostituţie;
37) lãsarea fãrã supraveghere a unui bolnav mintal periculos, de cãtre persoanele care au îndatorirea de a-l îngriji sau de a-l pãzi, precum şi neanuntarea organelor sanitare sau ale poliţiei în caz de scãpare de sub paza sau supraveghere.
ART. 3
Contravenţiile prevãzute la art. 2 se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) cu amenda de la 80.000 lei la 400.000 lei, cele prevãzute la pct. 3), 4), 13), 16), 19), 20), 24), 25), 33), 36) şi 37);
b) cu amenda de la 150.000 lei la 800.000 lei sau cu închisoare contravenţionalã de la 15 zile la 3 luni, cele prevãzute la pct. 1), 14), 18), 23), 26), 28), 30) şi 34);
c) cu amenda de la 400.000 lei la 2.000.000 lei sau cu închisoare contravenţionalã de la o luna la 6 luni, cele prevãzute la pct. 2), 5), 6), 7), 8), 9), 10), 11), 12), 15), 17), 21), 22), 27), 29), 31) şi 35);
d) cu amenda de la 1.500.000 lei la 3.000.000 lei sau cu închisoare contravenţionalã de la 3 luni la 6 luni, fapta prevãzutã la pct. 32).
În cazul sãvârşirii contravenţiilor prevãzute la art. 2 pct. 7), 22) şi 27) se dispune şi mãsura suspendãrii activitãţii localului public pe o perioada cuprinsã între 10 şi 30 de zile.
În cazul repetarii contravenţiilor prevãzute la art. 2 pct. 21), 23), 24) şi 29) se dispune, de asemenea, mãsura suspendãrii activitãţii localului public pe o perioada cuprinsã între 10 şi 30 de zile.
În cazul sãvârşirii contravenţiei prevãzute la art. 2 pct. 32) se dispune retragerea autorizaţiei de funcţionare a localului public.
Suspendarea activitãţii localului public ori retragerea autorizaţiei de funcţionare a acestuia se dispune de cãtre organul care a eliberat autorizaţia, la propunerea organului constatator, cãruia i se comunica în scris mãsura luatã, în termen de 5 zile de la data sesizãrii.
În cazul contravenţiilor prevãzute la art. 2 pct. 35), 36) şi 37), sesizarea se poate face şi de cãtre organele de ocrotire socialã.
Sancţiunea amenzii poate fi aplicatã şi persoanei juridice.
ART. 4
Sancţiunea închisorii contravenţionale poate fi aplicatã minorilor numai dacã au împlinit varsta de 16 ani; în acest caz limitele sancţiunii prevãzute în prezenta lege se reduc la jumãtate.
În cazul minorilor care nu au împlinit varsta de 16 ani se aplica prevederile Legii privind regimul ocrotirii unor categorii de minori.
ART. 5
Dacã o persoana a sãvârşit mai multe contravenţii, constatate prin acelaşi proces-verbal, în cazul în care pentru toate faptele sau numai pentru unele dintre ele s-a stabilit sancţiunea închisorii contravenţionale, se va aplica o singura sancţiune, care nu va putea depãşi 6 luni, iar dacã contravenientul este un minor care a împlinit 16 ani, sancţiunea aplicatã nu va depãşi 3 luni.
ART. 6
Sunt supuse confiscãrii lucrurile care au servit la sãvârşirea contravenţiilor prevãzute la art. 2 pct. 4), 5) şi 8), dacã sunt ale contravenientului, precum şi lucrurile dobândite prin sãvârşirea contravenţiilor, dacã nu sunt restituite persoanei vãtãmate.
În cazul contravenţiei prevãzute la art. 2 pct. 30) este necesarã plângerea partii vãtãmate. Retragerea plângerii ori împãcarea pãrţilor inlatura rãspunderea fãptuitorului. Organele constatatoare sunt abilitate sa restabileasca situaţia anterioarã.
ART. 7
Contravenţiile se constata de cãtre primar, împuterniciţii acestuia, de cãtre ofiţerii sau subofiterii de poliţie ori de cãtre ofiţerii, maistrii militari, subofiterii sau militarii din jandarmerie, angajaţi pe baza de contract.
În cazul contravenţiilor pentru care legea prevede sancţiunea amenzii, agentul constatator, o data cu constatarea aplica şi sancţiunea.
ART. 8
Impotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiilor prin care s-a aplicat sancţiunea amenzii se poate face plângere în termen de 15 zile de la comunicarea acestuia.
ART. 9
Plângerea impotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei se soluţioneazã de judecãtorie.
ART. 10
În cazul contravenţiilor pentru care legea prevede şi sancţiunea închisorii contravenţionale, dacã agentul constatator apreciazã ca sancţiunea amenzii este îndestulãtoare, aplica amenda, procedând potrivit dispoziţiilor Legii privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor.
În caz contrar, procesul-verbal de constatare se trimite de îndatã judecãtoriei în a carei raza teritorialã a fost sãvârşitã contravenţia. Ministrul justiţiei poate dispune ca în municipiul Bucureşti soluţionarea unor asemenea cauze sa se facã la anumite judecãtorii.
Dacã identitatea sau domiciliul fãptuitorului nu poate fi stabilit şi exista temere de dispariţie a acestuia, organul de poliţie va conduce de îndatã pe fãptuitor înaintea instanţei de judecata. În situaţia în care trimiterea nu se va putea face de îndatã, organul de poliţie, pe baza unui proces-verbal motivat, va putea retine contravenientul, pe care îl va inainta instanţei de judecata în cel mult 24 de ore de la constatarea contravenţiei.
Judecarea cauzei va avea loc şi în zilele nelucrãtoare.
ART. 11
În cazul proceselor-verbale de constatare a contravenţiilor, întocmite de organele primãriilor şi ale jandarmeriei, fata de care se apreciazã ca sancţiunea amenzii este neîndestulãtoare, procesul-verbal de constatare se trimite de îndatã celui mai apropiat organ de poliţie pentru ca acesta, dacã este cazul, sa îl retina pe fãptuitor şi sa îl înainteze instanţei de judecata.
ART. 12
Preşedintele judecãtoriei fixeazã termen de urgenta, cu citarea contravenientului.
Agentul care a constatat contravenţia sau organul din care acesta face parte nu se citeaza.
În situaţia în care contravenientul este reţinut, cauza se judeca în ziua sesizãrii instanţei, în afarã de cazul în care este necesarã administrarea unor probe. În acest caz, judecarea se va face în cel mult 5 zile, contravenientul putând fi arestat preventiv pe baza mandatului emis de instanta.
ART. 13
Completul de judecata este format dintr-un singur judecãtor.
În cazul în care contravenientul este reţinut, este arestat sau este minor, participarea procurorului la judecata este obligatorie. Totodatã, se va asigura acestora asistenta juridicã necesarã, în condiţiile legii. Instanta va dispune citarea pãrinţilor sau a reprezentantului legal al minorului.
Instanta se pronunţa asupra legalitãţii şi temeiniciei procesului-verbal şi, dupã caz, aplica sancţiunea şi ia mãsura confiscãrii ori anuleazã procesul-verbal.
ART. 14
Hotãrârea instanţei de judecata este executorie.
Contravenientul poate cere reexaminarea cauzei în termen de 24 de ore de la pronunţare, dacã a fost prezent la dezbateri, sau de la comunicare, dacã a fost lipsa.
Procurorul poate cere reexaminarea cauzei în termen de 24 de ore de la pronunţare.
Cererea de reexaminare se soluţioneazã în termen de 3 zile de aceeaşi instanta, în complet format din 2 judecãtori.
Preşedintele judecãtoriei poate suspenda, pana la soluţionare, executarea sancţiunii aplicate.
Hotãrârea data în cererea de reexaminare este definitiva.
ART. 15
Executarea hotãrârii judecãtoreşti, în ceea ce priveşte închisoarea contravenţionalã, se face potrivit dispoziţiilor Codului de procedura penalã, care se aplica în mod corespunzãtor.
Sancţiunea închisorii contravenţionale se executa în arestul poliţiei sau în locuri anume destinate ale penitenciarelor, stabilite de ministrul justiţiei.
În timpul executãrii închisorii contravenţionale, cei sancţionaţi sunt obligaţi sa presteze activitãţi de interes public, pentru care sunt apţi. Regimul de executare a închisorii contravenţionale se stabileşte de lege.
Executarea sancţiunii închisorii contravenţionale se prescrie în termen de un an de la data rãmânerii definitive a hotãrârii judecãtoreşti.
ART. 16
Contravenientul are obligaţia sa achite amenda şi sa depunã recipisa de achitare a acesteia la organul constatator, în termen de 30 de zile de la rãmânerea definitiva a sancţiunii.
Dacã amenda nu a fost achitatã în acest termen, organul din care face parte agentul constatator va sesiza instanta de judecata pe raza cãreia s-a sãvârşit contravenţia, în vederea transformarii amenzii în închisoare contravenţionalã.
Instanta fixeazã termen de urgenta, cu citarea contravenientului, procedând la transformarea amenzii în închisoare contravenţionalã.
Pentru motive temeinice, în mod excepţional, instanta poate acorda un nou termen de plata de cel mult 30 de zile sau poate dispune eşalonarea plãţii într-un termen de cel mult 3 luni.
Dacã amenda nu a fost achitatã de cãtre contravenient pana la expirarea termenului fixat şi se constata ca acesta se sustrage cu rea-credinţa, instanta va dispune transformarea acesteia în închisoare contravenţionalã, ţinând seama de partea din amenda rãmasã neachitata.
Transformarea amenzii în închisoare contravenţionalã se va face socotind o zi de închisoare pentru o suma stabilitã şi reactualizata prin hotãrâre a Guvernului, fãrã a se putea depãşi maximul special al închisorii contravenţionale prevãzute ca sancţiune alternativa la contravenţia sãvârşitã.
Pentru contravenţiile sãvârşite de minorii care au împlinit 16 ani, maximul închisorii contravenţionale, rezultat prin transformarea amenzii, nu poate depãşi 3 luni.
Instanta va inceta acţiunea de transformare a amenzii în închisoare contravenţionalã în situaţia în care contravenientul achitã amenda pana la pronunţarea hotãrârii.
ART. 17
În cazul în care contravenţiile prevãzute în prezenta lege sunt sãvârşite de un militar, procesul-verbal de constatare se trimite comandantului unitãţii din care face parte contravenientul, spre a i se aplica, dacã procesul-verbal este întemeiat, sancţiuni potrivit Regulamentului disciplinei militare.
În situaţia în care contravenientul este incorporat pentru îndeplinirea serviciului militar înainte de pronunţarea hotãrârii judecãtoreşti ori înainte de începerea executãrii sancţiunii închisorii contravenţionale, procesul-verbal sau, dupã caz, hotãrârea se trimite, de asemenea, comandantului unitãţii din care face parte contravenientul, spre a i se aplica o sancţiune potrivit Regulamentului disciplinei militare.
ART. 18
Dispoziţiile prezentei legi se intregesc cu prevederile Legii privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor, cu excepţia dispoziţiilor privind plata a jumãtate din minimul amenzii.
ART. 19
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei legi se abroga <>Decretul nr. 153 din 24 martie 1970 pentru stabilirea şi sancţionarea unor contravenţii privind regulile de convieţuire socialã, ordinea şi liniştea publica, <>art. 6 din Decretul nr. 76 din 15 iulie 1975 , precum şi orice alte dispoziţii contrare.
-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016