Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 595 din 15 decembrie 2004  pentru aprobarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/1999 privind regimul exporturilor si importurilor de produse strategice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 595 din 15 decembrie 2004 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/1999 privind regimul exporturilor si importurilor de produse strategice

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.239 din 22 decembrie 2004
Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ARTICOL UNIC
Se aprobã <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158 din 19 octombrie 1999 privind regimul exporturilor şi importurilor de produse strategice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 519 din 26 octombrie 1999, cu urmãtoarele modificãri şi completãri:

1. Titlul ordonanţei de urgenţã va avea urmãtorul cuprins:
"ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ privind regimul de control al exporturilor, importurilor şi altor operaţiuni cu produse militare"

2. La articolul 1, partea introductivã şi litera c) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - Sunt supuse regimului de control prevãzut în prezenta ordonanţã de urgenţã urmãtoarele operaţiuni cu produse militare:
.....................................................................
c) activitatea de intermediere;"

3. La articolul 1 se introduce alineatul (2) cu urmãtorul cuprins:
"(2) Se excepteazã de la prevederile prezentei ordonanţe de urgenţã operaţiunile de scoatere sau introducere, în regim definitiv sau temporar, tranzitul internaţional şi transbordãrile de produse militare efectuate în legãturã cu participarea României la misiuni militare externe sau a eşaloanelor militare ale celorlalte state membre ale NATO".

4. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - Se supun controlului, de asemenea, destinaţia şi utilizarea finalã ale produselor militare care fac obiectul operaţiunilor prevãzute la art. 1."

5. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - În sensul prezentei ordonanţe de urgenţã, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) produse militare - armamente, muniţii, rachete, bombe, torpile, mine, vehicule terestre, aeriene şi maritime şi alte produse, echipamente şi sisteme proiectate şi realizate pentru scopuri militare, componente, pãrţi şi accesorii ale acestora, precum software şi tehnologia aferentã pentru realizarea acestora;
b) asistenţã tehnicã - orice sprijin tehnic referitor la dezvoltarea, fabricarea, asamblarea, testarea, întreţinerea, repararea sau orice serviciu tehnic sub formã de instruire, perfecţionare, transmisia de informaţii sau calificãri operaţionale ori servicii de consultanţã pentru produse militare. Asistenţa tehnicã include şi formele de asistenţã transmise oral;
c) operaţiuni de comerţ exterior - operaţiunile cu produse militare prevãzute la art. 1 alin. (1) lit. a) şi c);
d) transmisia de software sau tehnologie prin mijloace electronice - transmisia de software sau tehnologie prin mijloace electronice, prin fax, internet sau telefon cãtre o destinaţie din afara României; aceasta nu vizeazã transmiterea de tehnologie pe cale oralã prin telefon decât în situaţia în care un document sau pãrţi pertinente din acesta sunt citite corespondentului prin telefon ori îi sunt descrise prin mijloace de o manierã sã obţinã acelaşi rezultat;
e) activitatea de intermediere - activitãţile desfãşurate de o persoanã privind:
- negocierea sau organizarea tranzacţiilor care presupun transferul dintr-o ţarã terţã cãtre o altã ţarã terţã de produse militare cuprinse în listele aprobate prin hotãrâre a Guvernului; sau
- cumpãrarea, vânzarea ori transferul de produse militare aflate în posesia sa, dintr-o ţarã terţã cãtre o altã ţarã terţã."

6. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - Listele cuprinzând produsele militare supuse regimului de control al exporturilor, importurilor şi altor operaţiuni se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului."

7. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Exportul, reexportul şi transmisia de software şi tehnologie, inclusiv prin mijloace electronice, de produse militare care nu figureazã în listele cuprinzând produsele militare stabilite prin hotãrâre a Guvernului se supun procedurii de licenţiere, în conformitate cu prevederile prezentei ordonanţe de urgenţã, în condiţiile în care exportatorul este informat de cãtre agenţie cã produsele respective sunt ori pot fi destinate, în întregime sau în parte, sã contribuie la:
a) dezvoltarea, producerea, întreţinerea, stocarea sau utilizarea de produse militare; sau
b) dezvoltarea, producerea, întreţinerea, stocarea sau utilizarea de mijloace capabile sã transporte şi sã ducã la ţintã arme de distrugere în masã.
(2) Dacã exportatorul are cunoştinţã cã unele produse care nu figureazã în listele cuprinzând produsele militare stabilite prin hotãrâre a Guvernului sunt destinate, în întregime sau în parte, unuia dintre scopurile prevãzute la alin. (1), acesta este obligat sã informeze agenţia, care decide asupra oportunitãţii de a supune licenţierii exportul respectiv.
(3) Operaţiunile prevãzute la alin. (1) şi (2) se supun regimului de control prevãzut de prezenta ordonanţã de urgenţã prin ordin al preşedintelui agenţiei şi se comunicã persoanelor interesate."

8. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - Regimul de control al exporturilor, importurilor şi altor operaţiuni cu produse militare se realizeazã cu respectarea:
a) orientãrilor fundamentale ale politicii externe a României;
b) intereselor de securitate naţionalã şi economice ale României;
c) principiilor şi criteriilor Codului de conduitã al Uniunii Europene privind exporturile de arme;
d) obligaţiilor care decurg prin aplicarea embargourilor privind transferurile de arme instituite printr-o rezoluţie a Consiliului de Securitate al Naţiunilor Unite, poziţie comunã sau acţiune comunã adoptatã de Consiliul Uniunii Europene, decizie a Organizaţiei pentru Securitate şi Cooperare în Europa sau instituite de state membre NATO;
e) obiectivelor neproliferãrii armelor de distrugere în masã, a mijloacelor purtãtoare de asemenea arme şi a altor produse militare utilizate în scopul acumulãrilor destabilizatoare;
f) convenţiilor, tratatelor, acordurilor internaţionale, mecanismelor de neproliferare la care România este parte şi a altor angajamente internaţionale asumate de România ca stat participant la regimurile internaţionale de neproliferare şi de control al exporturilor;
g) principiului cooperãrii cu statele care promoveazã politici de neproliferare similare cu ale României în acest domeniu."

9. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - Agenţia Naţionalã de Control al Exporturilor, reglementatã prin Legea nr. 387/2003 privind regimul de control al exporturilor de produse şi tehnologii cu dublã utilizare, ca autoritate naţionalã în domeniul controlului exporturilor de produse şi tehnologii cu dublã utilizare, denumitã în continuare agenţie, preia în responsabilitate controlul exporturilor, importurilor şi altor operaţiuni cu produse militare şi rãspunde de aplicarea politicii Guvernului şi în acest domeniu."

10. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - Persoanele juridice prevãzute la art. 3 pot efectua operaţiuni de comerţ exterior cu produse militare numai pe baza autorizaţiei eliberate de cãtre agenţie sau de cãtre alte organe abilitate, potrivit legii."

11. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - (1) Operaţiunile prevãzute la art. 1 alin. (1) lit. a) se efectueazã pe bazã de licenţe, care pot fi încadrate în una dintre urmãtoarele categorii:
a) licenţã individualã - se acordã unei persoane române autorizate, pentru efectuarea unei operaţiuni cu unul sau mai multe produse militare din aceeaşi categorie, cãtre sau de la un singur partener extern;
b) licenţã globalã - se acordã unei persoane române autorizate, pentru efectuarea de operaţiuni cu unul sau mai multe produse militare, cãtre sau de la mai mulţi parteneri externi.
(2) Operaţiunile prevãzute la art. 1 alin. (1) lit. c) se efectueazã în baza unei licenţe individuale."

12. La articolul 13, alineatele (3) şi (7) vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Persoanele prevãzute la art. 3 au obligaţia sã declare agenţiei destinaţia produselor militare, precum şi destinatarul sau utilizatorul final al acestora.
..............................................................................
(7) Cererile de autorizaţie, de licenţã sau de permis, împreunã cu datele şi informaţiile cu privire la oricare dintre elementele referitoare la operaţiunile cu produse militare, vor fi fãcute de cãtre persoanele fizice sau, dupã caz, de cãtre conducãtorii persoanelor juridice interesate."

13. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - Titularii autorizaţiilor, ai licenţelor sau ai permiselor sunt obligaţi sã declare agenţiei orice modificãri sau diferenţe faţã de datele înscrise în autorizaţii, licenţe, respectiv permise, constatate în documente, precum şi la predarea sau preluarea produselor militare respective. În cazul în care asemenea modificãri ori diferenţe schimbã condiţiile în temeiul cãrora a fost emisã autorizaţia, licenţa sau permisul, acestea sunt anulate, iar declararea acestor modificãri ori diferenţe poate fi consideratã ca o nouã cerere de autorizaţie, licenţã sau permis, dupã caz."

14. La articolul 15, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Valabilitatea licenţelor sau a permiselor, altele decât cele prevãzute la alin. (3), este de maximum un an."

15. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) Persoanele prevãzute la art. 3 au obligaţia de a declara şi de a prezenta produsele militare, pentru vãmuire, numai la unitãţile vamale stabilite în documentele eliberate de agenţie.
(2) Tranzitul şi transbordarea de produse militare pe teritoriul României se efectueazã numai prin unitãţile vamale stabilite potrivit alin. (1)."

16. Articolul 17 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - (1) În cazul exporturilor de produse militare, exportatorul este obligat sã solicite partenerului extern certificatul internaţional de import ori un document echivalent, emis sau certificat de autoritatea competentã din ţara importatorului, prin care acesta se angajeazã sã respecte destinaţia şi utilizarea finalã declarate şi sã nu reexporte produsele importate decât cu aprobarea prealabilã, scrisã, a autoritãţilor române abilitate potrivit legii. Certificatul internaţional de import sau documentul echivalent, în original, se anexeazã în mod obligatoriu la cererea de licenţã de export.
(2) Dupã ce a avut loc livrarea produselor militare, dar nu mai târziu de 4 luni de la acest moment, exportatorul trebuie sã obţinã de la partenerul extern certificatul de control al livrãrii ori alt document echivalent, emis sau certificat de autoritatea competentã din ţara importatoare, atestând cã marfa a ajuns la destinaţie.
(3) Certificatul de control al livrãrii sau documentul echivalent se prezintã agenţiei, în original, în termenul prevãzut la alin. (2)."

17. Articolul 18 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - (1) În cazul importurilor de produse militare, importatorul, la cererea partenerului extern, este obligat sã solicite agenţiei eliberarea certificatului internaţional de import ori a documentului echivalent, emis sau certificat în condiţiile cerute de autoritatea competentã din ţara exportatorului.
(2) Dupã efectuarea importului, dar nu mai târziu de douã luni din acest moment, importatorul, la cererea partenerului extern, este obligat sã solicite agenţiei eliberarea certificatului de control al livrãrii ori a documentului echivalent, emis sau certificat în condiţiile cerute de autoritatea competentã din ţara exportatorului.
(3) În cazul în care partenerul extern solicitã o dovadã suplimentarã a efectuãrii importului, Autoritatea Naţionalã a Vãmilor va elibera o asemenea confirmare."

18. Articolul 19 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - În cazul operaţiunilor necomerciale de scoatere, în regim definitiv sau temporar, din teritoriul României a produselor militare, solicitantul de permis trebuie sã obţinã de la partenerul extern documente cuprinzând garanţiile acestuia, din care sã rezulte cã produsele transferate nu vor fi folosite în scopuri care sã prejudicieze obligaţiile sau angajamentele internaţionale asumate de România. Aceste documente se anexeazã la cererea de permis pentru operaţiuni necomerciale."

19. Articolul 20 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 20. - În cazul operaţiunilor necomerciale de introducere, în regim definitiv sau temporar, în teritoriul României a produselor militare, solicitantul de permis trebuie sã obţinã de la agenţie documentele cerute de partenerul extern, potrivit reglementãrilor din ţara acestuia."

20. Articolul 21 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - (1) În aplicarea regimului de control prevãzut în prezenta ordonanţã de urgenţã, agenţia coordoneazã activitatea sistemului naţional de control al exporturilor, importurilor şi altor operaţiuni cu produse militare.
(2) Pentru îndeplinirea obiectului sãu de activitate, agenţia are urmãtoarele atribuţii principale:
a) iniţiazã proiecte de acte normative, elaboreazã reglementãri proprii şi comune cu alte autoritãţi abilitate în domeniu, potrivit legii, şi colaboreazã cu acestea pentru aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã;
b) autorizeazã persoanele prevãzute la art. 3, altele decât cele menţionate la art. 26 alin. (1), sã efectueze operaţiuni de comerţ exterior cu produse militare;
c) verificã, scriptic sau faptic, atunci când este necesar, aspectele relevante privind încheierea, derularea sau finalizarea operaţiunilor prevãzute la art. 1 având ca obiect produse militare, precum şi respectarea destinaţiei şi utilizãrii finale ale acestora;
d) verificã conformitatea şi exactitatea declaraţiilor persoanelor care desfãşoarã operaţiunile prevãzute la art. 1;
e) evalueazã şi acceptã, dupã caz, certificatul internaţional de import ori documentele echivalente, emise sau certificate de autoritãţile competente din ţãrile partenerilor importatori, în vederea eliberãrii licenţelor de export de produse militare;
f) elibereazã certificatul internaţional de import sau alt document echivalent, precum şi certificatul de control al livrãrii pentru importurile de produse militare;
g) examineazã şi aprobã, cu avizul Consiliului interministerial, cererile de licenţã privind exportul sau importul de produse militare;
h) elibereazã licenţele de export sau de import de produse militare;
i) examineazã şi aprobã cererile de permis pentru operaţiuni necomerciale, de tranzit internaţional şi de transbordare pe teritoriul României;
j) elibereazã permise pentru operaţiuni necomerciale, permise de tranzit internaţional, permise de transbordare pe teritoriul României, precum şi documentele solicitate de partenerii externi pentru operaţiuni necomerciale de transfer în teritoriul României;
k) dispune, în cazul încãlcãrii prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã, oprirea ori interzicerea derulãrii operaţiunilor de export, import, tranzit, transbordare sau alte transferuri de produse militare, precum şi sancţionarea persoanelor prevãzute la art. 3 care se fac vinovate de aceste încãlcãri;
l) informeazã anual Guvernul asupra operaţiunilor cu produse militare care sunt reglementate de prezenta ordonanţã de urgenţã;
m) organizeazã, cu sprijinul ministerelor şi instituţiilor implicate, programe de informare a agenţilor economici în legãturã cu principiile, obiectivele, normele şi procedurile privind regimul exporturilor şi importurilor de produse militare;
n) acordã, la cerere, gratuit, consultanţã de specialitate agenţilor economici şi altor persoane interesate în efectuarea operaţiunilor de export, import sau a altor operaţiuni cu produse militare, supuse regimului de control reglementat prin prezenta ordonanţã de urgenţã;
o) controleazã modul de îndeplinire a obligaţiilor şi a angajamentelor asumate de România prin tratatele, acordurile şi aranjamentele internaţionale în domeniu;
p) împreunã cu Ministerul Afacerilor Externe, reprezintã România în cadrul activitãţilor desfãşurate de organizaţiile şi organismele internaţionale cu responsabilitãţi în domeniul controlului exporturilor şi importurilor de produse militare; q) coopereazã cu autoritãţile similare din alte state, în scopul:
- informãrii reciproce şi consultãrii în cazul cererilor de licenţã sau al permisului pentru produse militare, dacã existã indicii temeinice privind posibilitatea utilizãrii acestora în alte scopuri decât cele declarate;
- actualizãrii şi aplicãrii uniforme a reglementãrilor în materie, inclusiv a listelor de produse militare;
- sesizãrii încãlcãrilor regimului de control, în vederea sancţionãrii acestora de cãtre organele competente din fiecare ţarã;
r) iniţiazã, împreunã cu instituţiile competente, actualizarea listelor de produse militare supuse regimului de control, în conformitate cu obligaţiile şi angajamentele internaţionale asumate de România;
s) iniţiazã, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe şi cu alte instituţii interesate, acţiuni de promovare a intereselor specifice României în relaţiile cu organizaţiile şi organismele internaţionale de control al exporturilor şi importurilor de produse militare;
ş) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege în domeniul reglementãrii, autorizãrii şi controlului exporturilor şi importurilor de produse militare."

21. La articolul 22, alineatele (2), (4), (5) şi (6) vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Cheltuielile de expertizã tehnicã a produselor, efectuatã în laboratoare, institute de cercetare sau în alte instituţii specializate în domeniu, în vederea clasificãrii sau nu ca produs militar supus regimului de control prevãzut de prezenta ordonanţã de urgenţã, se suportã financiar de cãtre persoana în beneficiul cãreia se desfãşoarã activitatea de clasificare. În situaţii deosebite, legate de fapte care pot aduce atingere securitãţii naţionale, cheltuielile de expertizã tehnicã se suportã din bugetul agenţiei.
..................................................................
(4) Persoanele prevãzute la art. 3 sunt obligate sã transmitã, la cererea agenţiei, documentele, datele şi informaţiile solicitate, la termenele stabilite, şi sã asigure, în condiţiile legii, accesul neîngrãdit al corpului de control al acesteia în sediile lor şi în orice spaţii care le aparţin, în vederea verificãrii aspectelor relevante privind încheierea, derularea sau finalizarea operaţiunilor prevãzute la art. 1, precum şi a celor privind destinaţia şi utilizarea finalã ale produselor militare.
(5) Persoanele juridice prevãzute la art. 3 şi autoritãţile publice cu atribuţii în domeniu au obligaţia de a pãstra timp de 15 ani documentele privind operaţiunile efectuate cu produse militare supuse controlului.
(6) Persoanele implicate în aplicarea regimului de control al produselor militare, care iau cunoştinţã de informaţii ce constituie secrete de stat, de serviciu sau comerciale, sunt obligate sã respecte caracterul lor şi sã le facã cunoscute numai autoritãţilor îndreptãţite, în condiţiile legii."

22. La articolul 23, alineatele (1) şi (4) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 23. - (1) În cadrul sistemului naţional de control al exporturilor, importurilor şi altor operaţiuni cu produse militare se constituie Consiliul interministerial, alcãtuit din reprezentanţi, cel puţin la nivel de director, ai Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Apãrãrii Naţionale, Ministerului Economiei şi Comerţului, Ministerului Administraţiei şi Internelor, Seviciului Român de Informaţii, Serviciului de Informaţii Externe, Autoritãţii Naţionale a Vãmilor şi ai agenţiei.
................................................................................
(4) Consiliul interministerial examineazã şi avizeazã cererile de licenţã pentru:
a) exportul şi importul de produse militare;
b) activitatea de intermediere."

23. Articolul 24 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 24. - Cererile de autorizaţie, de licenţã şi de permis pentru operaţiunile cu produse militare se aprobã prin ordin al preşedintelui agenţiei."

24. Articolul 25 se abrogã.

25. La articolul 26, alineatele (1) şi (2) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 26. - (1) Soluţionarea cererilor de licenţã ale agenţilor economici din subordinea şi coordonarea instituţiilor din sistemul naţional de apãrare şi securitate naţionalã pentru exportul sau importul de produse militare este condiţionatã şi de prezentarea de cãtre solicitantul de licenţã a autorizaţiei de export sau de import, emisã de Ministerul Apãrãrii Naţionale.
(2) Soluţionarea cererilor de licenţã ale altor persoane decât cele prevãzute la alin. (1), pentru exportul sau importul de produse militare, este condiţionatã şi de prezentarea de cãtre solicitantul de licenţã a avizului Ministerului Apãrãrii Naţionale."

26. Articolul 27 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 27. - Rezolvarea cererilor de licenţã pentru exportul sau importul de produse militare, altele decât cele prevãzute la art. 26, este condiţionatã şi de prezentarea de cãtre solicitantul de licenţã a autorizaţiei de a efectua operaţiuni de comerţ exterior cu produse militare, eliberatã de cãtre agenţie."

27. Dupã articolul 28 se introduce articolul 28^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 28^1 . - (1) Agenţia refuzã eliberarea unei licenţe pentru operaţiuni cu produse militare dacã statul destinatarului final este supus unui embargo privind transferurile de arme instituit printr-o rezoluţie a Consiliului de Securitate al Naţiunilor Unite, poziţie sau acţiune comunã adoptatã de Consiliul Uniunii Europene ori decizie a Organizaţiei pentru Securitate şi Cooperare în Europa.
(2) Agenţia poate refuza eliberarea unei licenţe pentru operaţiuni cu produse militare, cu avizul Consiliului interministerial, dacã statul destinatarului final sau destinatarul final este supus unui embargo unilateral privind transferurile de arme ori unor mãsuri restrictive, dupã caz, instituite de state membre NATO."

28. La articolul 29, alineatele (2), (4) şi (5) vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Agenţia are acces neîngrãdit, în condiţiile legii, la toate informaţiile care privesc operaţiuni cu produse militare, precum şi la informaţiile necesare evaluãrii oricãror forme de activitãţi cu asemenea produse.
...........................................................................
(4) La solicitarea agenţiei, Ministerul Administraţiei şi Internelor sau alte instituţii abilitate efectueazã verificãri specifice şi o informeazã în vederea luãrii mãsurilor legale.
(5) Autoritatea Naţionalã a Vãmilor va pune la dispoziţie agenţiei, la solicitarea acesteia, toate datele necesare referitoare la exportul, importul şi la alte operaţiuni cu produse militare."

29. Articolul 30 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 30. - Încãlcarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã referitoare la operaţiunile cu produse militare, precum şi a celor privind sinceritatea declaraţiilor, care constituie infracţiuni potrivit legii, se pedepseşte conform prevederilor Codului penal."

30. Articolul 31 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 31. - Eliberarea autorizaţiilor, licenţelor de export sau de import de produse militare, precum şi a permiselor, fãrã respectarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã, atrage, dupã caz, rãspunderea disciplinarã, administrativã sau penalã, potrivit legii."

31. Articolul 32 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 32. - Nerespectarea destinaţiei şi utilizãrii finale ale produselor militare, înscrise în documente în baza declaraţiei prevãzute la art. 13 alin. (3), constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 20 milioane lei la 100 milioane lei."

32. Articolul 33 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 33. - (1) Încãlcarea prevederilor art. 7 alin. (2), art. 17 alin. (2) şi (3) şi ale art. 22 alin. (5) şi (6), în mãsura în care faptele nu sunt considerate, potrivit legii, infracţiuni, constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 20 milioane lei la 50 milioane lei.
(2) Încãlcarea prevederilor art. 14 şi ale art. 22 alin. (4), în mãsura în care faptele nu sunt considerate, potrivit legii, infracţiuni, constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 20 milioane lei la 100 milioane lei."

33. La articolul 34, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Agenţia sesizeazã organele de urmãrire penalã în cazul în care faptele constatate sunt considerate, potrivit legii, infracţiuni."

34. Articolul 37 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 37. - Contravenţiilor prevãzute în prezenta ordonanţã de urgenţã le sunt aplicabile dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu excepţia dispoziţiilor art. 28 şi 29."

35. Articolul 38 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 38. - Dacã încãlcarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã este de naturã sã producã consecinţe grave regimului exporturilor şi importurilor de produse militare şi îndeplinirii obligaţiilor şi angajamentelor internaţionale asumate de România în acest domeniu, agenţia poate suspenda sau retrage autorizaţiile, licenţele ori permisele pe care le-a eliberat sau poate solicita organelor competente suspendarea ori retragerea actelor de autorizare eliberate de acestea, conform legii."

36. Articolul 39 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 39. - Agenţia face parte, ca membru de drept, din structurile decizionale ale tuturor organismelor create la nivel naţional, care desfãşoarã activitãţi ce au legãturã cu regimul produselor militare."

37. La articolul 40, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 40. - (1) Agenţia este reprezentatã, în cadrul misiunilor diplomatice ale României în strãinãtate, pe lângã organismele internaţionale de control al exporturilor de produse militare, al interzicerii armelor chimice, precum şi în ţãrile cu care România desfãşoarã curent operaţiuni comerciale cu asemenea produse, prin personal detaşat în Ministerul Afacerilor Externe."

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TĂRĂCILĂ

Bucureşti, 15 decembrie 2004.
Nr. 595.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016