Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 591 din 29 octombrie 2002  pentru aprobarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicatiilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 591 din 29 octombrie 2002 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicatiilor

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 791 din 30 octombrie 2002
Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. 1
Se aproba <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79 din 13 iunie 2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 457 din 27 iunie 2002, cu urmãtoarele modificãri şi completãri:
1. Litera a) a articolului 1 va avea urmãtorul cuprins:
"a) stabilirea cadrului general de reglementare a activitãţilor privind reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice prin definirea atribuţiilor şi obiectivelor Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii, denumita în continuare ANRC, în domeniul comunicaţiilor electronice, a regimului autorizãrii acestor activitãţi, precum şi a regulilor specifice care guverneazã concurenta pe piata reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice;"
2. La articolul 2, litera e) a alineatului (1) va avea urmãtorul cuprins:
"e) interferenta perturbatoare - o interferenta care influenţeazã negativ funcţionarea unui serviciu de radionavigatie ori a altor servicii cu rol de siguranta sau care în orice alt mod afecteazã grav, obstructioneaza ori întrerupe repetat un serviciu de comunicaţii electronice care utilizeazã frecvente radioelectrice şi opereazã în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare."
3. Alineatul (4) al articolului 4 va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Persoana care a realizat notificarea în termenul şi în condiţiile prevãzute la alin. (2) şi (3) este autorizata sa furnizeze tipurile de reţele sau de servicii pe care le-a indicat în notificare, având toate drepturile şi obligaţiile prevãzute în autorizaţia generalã care se elaboreazã, se actualizeazã, se modifica şi se revoca în condiţiile art. 5."
4. Alineatul (3) al articolului 5 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) ANRC modifica autorizaţia generalã, cu respectarea principiilor obiectivitatii şi proportionalitatii, numai dupã parcurgerea procedurii de consultare prevãzute la art. 50 şi numai în urmãtoarele situaţii:
a) aceasta decizie este necesarã pentru respectarea obligaţiilor care decurg dintr-un acord internaţional la care România este parte;
b) circumstanţele în care autorizaţia generalã a fost emisã s-au modificat."
5. La articolul 5, dupã alineatul (3) se introduce alineatul (4) cu urmãtorul cuprins:
"(4) ANRC revoca autorizaţia generalã, cu respectarea principiilor obiectivitatii şi proportionalitatii, numai dupã parcurgerea procedurii de consultare prevãzute la art. 50 şi numai în urmãtoarele situaţii:
a) aceasta decizie este necesarã pentru respectarea obligaţiilor care decurg dintr-un acord internaţional la care România este parte;
b) în vederea protejãrii interesului public, atunci când circumstanţele în care autorizaţia generalã a fost emisã s-au modificat."
6. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informatiei, denumit în continuare ministerul de specialitate, adopta Tabelul naţional de alocare a benzilor de frecventa.
(2) Ministerul de specialitate asigura, în condiţiile legii, administrarea şi coordonarea la nivel naţional a gestionãrii frecventelor radioelectrice în conformitate cu Tabelul naţional de alocare a benzilor de frecventa şi cu acordurile internaţionale la care România este parte.
(3) Ministerul de specialitate poate interzice pe o perioada limitatã utilizarea parţialã sau totalã a unei benzi de frecventa ori a unei anumite frecvente de cãtre persoane fizice sau juridice, la cererea motivatã a autoritãţilor publice competente, în cazul în care siguranta nationala, ordinea publica sau apãrarea nationala impune aceasta mãsura.
(4) Autoritãţile publice competente în domeniul apãrãrii naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale au dreptul sa utilizeze benzile de frecventa alocate, în mãsura în care este necesar pentru îndeplinirea atribuţiilor speciale conferite de lege.
(5) În cazul necesitãţii schimbãrii destinaţiei unor benzi de frecventa cu alocare guvernamentalã, utilizate în scopul apãrãrii naţionale de cãtre Ministerul Apãrãrii Naţionale, se vor compensa costurile achiziţionãrii echipamentelor necesare utilizãrii noilor frecvente. Modul de compensare a acestor costuri se stabileşte prin hotãrâre a Guvernului."
7. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Autoritãţile abilitate sa gestioneze benzile de frecventa radioelectrice sunt urmãtoarele:
a) Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informatiei, denumit în continuare IGCTI, pentru frecventele din benzile alocate pentru utilizare neguvernamentala;
b) instituţiile competente în domeniul apãrãrii naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale, pentru frecventele din benzile cu alocare guvernamentalã.
(2) IGCTI atribuie spre utilizare, în mod individual, prin asignare, frecventele radioelectrice din benzile prevãzute în Tabelul naţional de alocare a benzilor de frecventa şi tine permanent evidenta utilizãrii acestora, în conformitate cu procedura stabilitã de cãtre ministerul de specialitate.
(3) Autoritãţile prevãzute la alin. (1) au obligaţia de a asigura schimbul reciproc de informaţii referitoare la asignarile de frecvente efectuate, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate. Sub coordonarea ministerului de specialitate acestea colaboreazã în vederea identificarii şi localizarii emisiilor neautorizate şi a interferentelor perturbatoare, în scopul asigurãrii protecţiei radioelectrice a tuturor serviciilor de comunicaţii electronice care utilizeazã frecvente radioelectrice."
8. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - (1) ANRC adopta Planul naţional de numerotatie.
(2) ANRC asigura, în condiţiile legii, administrarea şi gestionarea la nivel naţional a resurselor de numerotatie, în conformitate cu Planul naţional de numerotatie şi cu acordurile internaţionale la care România este parte."
9. Alineatul (3) al articolului 12 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului, cãrora li s-au alocat blocuri de numere, sunt obligaţi sa aplice principiul nediscriminarii şi transparenţei fata de alţi furnizori de servicii de comunicaţii electronice, în privinta secventelor de numere utilizate pentru accesul la serviciile lor."
10. Alineatele (1) şi (4) ale articolului 13 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - (1) Utilizarea frecventelor radioelectrice şi a resurselor de numerotatie este permisã numai dupã obţinerea unei licenţe acordate, conform legii, în condiţii care sa asigure exploatarea lor eficienta.
...................................................................
(4) În cazul frecventelor radioelectrice necesare pentru nevoile proprii ale instituţiilor din cadrul Sistemului naţional de apãrare, utilizarea acestora se realizeazã în mod gratuit, fãrã a fi necesarã obţinerea unei licenţe, pe baza alocãrii efectuate de ministerul de specialitate, prin Tabelul naţional de alocare a benzilor de frecventa, cu îndeplinirea urmãtoarelor condiţii:
a) respectarea cerinţelor tehnice şi operationale necesare pentru evitarea interferentelor perturbatoare şi pentru limitarea expunerii populaţiei la efectele campurilor electromagnetice, acolo unde aceste cerinţe sunt diferite fata de cele incluse în autorizaţia generalã;
b) respectarea obligaţiilor care decurg din acorduri internaţionale privind utilizarea frecventelor."
11. La articolul 14, litera d) a alineatului (2) va avea urmãtorul cuprins:
"d) durata pentru care se acorda dreptul de utilizare, sub rezerva modificãrii Tabelului naţional de alocare a benzilor de frecventa;"
12. Alineatul (2) al articolului 16 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Limitarea numãrului de licenţe de utilizare a frecventelor radioelectrice ce urmeazã sa fie acordate se poate face numai cu respectarea urmãtoarelor condiţii:
a) luarea în considerare, de cãtre ministerul de specialitate, a necesitãţii ca mãsura sa aducã utilizatorilor maximum de beneficii şi sa faciliteze dezvoltarea concurentei;
b) acordarea de cãtre ministerul de specialitate tuturor pãrţilor interesate, inclusiv utilizatorilor şi consumatorilor, a oportunitãţii de a-şi exprima opiniile referitoare la decizia de limitare."
13. La articolul 16, dupã alineatul (2) se introduc alineatele (2^1) şi (2^2) cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Ministerul de specialitate va publica decizia de limitare a numãrului de licenţe, însoţitã de motivatia corespunzãtoare.
(2^2) Dupã stabilirea procedurii de acordare a licenţelor respective ministerul de specialitate va lansa invitaţia de depunere a cererilor, în conformitate cu procedura stabilitã."
14. Alineatul (4) al articolului 16 va avea urmãtorul cuprins:
"(4) În cazul în care ministerul de specialitate considera ca noi frecvente radioelectrice întrunesc condiţiile necesare în vederea acordãrii, are obligaţia sa aducã la cunostinta publicului acest lucru şi sa lanseze invitaţia de depunere a cererilor."
15. La articolul 17, litera e) a alineatului (2) va avea urmãtorul cuprins:
"e) durata pentru care se acorda dreptul de utilizare, sub rezerva modificãrii Planului naţional de numerotatie;"
16. La articolul 26, litera a) a alineatului (3) va avea urmãtorul cuprins:
"a) zonele în care este permis accesul, metodele de lucru ce urmeazã sa fie folosite şi condiţiile efective, inclusiv termenul, în care titularul dreptului instituit în condiţiile art. 23 are acces la imobil, în vederea instalãrii sau întreţinerii facilitãţilor respective;"
17. Alineatul (5) al articolului 26 va avea urmãtorul cuprins:
"(5) În cazul în care Guvernul stabileşte obligaţia de plata a unor sume, cu titlu de tarife sau de taxe de utilizare ori cu orice alt titlu, pentru ocuparea şi folosinta anumitor imobile aflate în proprietate publica, precum drumurile, podurile, pasajele, viaductele, tunelurile, suporturile şi celelalte facilitãţi destinate sustinerii elementelor reţelelor şi altele asemenea, titularul dreptului instituit în condiţiile art. 23 datoreazã numai aceste sume ca preţ al contractului."
18. Articolul 30 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 30. - Titularul dreptului instituit în condiţiile art. 23 poate solicita proprietarului sau, dupã caz, titularului dreptului de administrare taierea, în condiţiile legii, a arborilor sau arbustilor, precum şi a ramurilor ori radacinilor care ingreuneaza sau ar ingreuna efectuarea lucrãrilor prevãzute la art. 22. Aceste operaţiuni se vor realiza pe cheltuiala solicitantului şi cu acordarea unei despãgubiri în condiţiile art. 26 alin. (4) lit. b)."
19. Articolul 31 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 31. - (1) Titularul dreptului instituit în condiţiile art. 23 are obligaţia sa reaseze elementele reţelelor de comunicaţii electronice, în cadrul aceleiaşi proprietãţi, pe cheltuiala proprie, când aceasta reasezare este necesarã pentru construcţia de clãdiri sau pentru efectuarea de lucrãri de cãtre proprietar sau, dupã caz, de cãtre titularul dreptului de administrare, în condiţiile convenite prin contractul încheiat potrivit prevederilor art. 26 sau prin hotãrârea judecãtoreascã pronunţatã în condiţiile art. 27.
(2) Când reasezarea elementelor reţelelor de comunicaţii electronice este necesarã pentru efectuarea unor lucrãri de cãtre alte persoane decât proprietarul sau, dupã caz, titularul dreptului de administrare, cheltuielile vor fi suportate de acestea, dacã prin contractul prevãzut la art. 26 nu s-a convenit altfel."
20. Alineatele (2) şi (3) ale articolului 34 vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Dacã pe baza analizei de piata astfel realizate ANRC stabileşte ca pe piata relevanta respectiva exista concurenta efectivã, ea nu va impune nici una dintre obligaţiile menţionate la alin. (1) sau le va retrage în cazul în care acestea exista. Cu cel puţin 30 de zile înainte de retragerea oricãror obligaţii impuse unui furnizor de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice ANRC trebuie sa aducã aceasta intenţie la cunostinta persoanelor care sunt afectate prin luarea acestei mãsuri, pentru a le permite sa se adapteze la noile condiţii.
(3) Dacã pe baza analizei de piata astfel realizate ANRC stabileşte ca pe piata relevanta respectiva nu exista concurenta efectivã, ea va identifica, aplicând prevederile Regulamentului privind efectuarea analizelor de piata şi determinarea puterii semnificative pe piata, furnizorii de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice care au, potrivit art. 33, putere semnificativã pe piata şi va putea impune acestora, în mod corespunzãtor, una sau mai multe dintre obligaţiile menţionate la alin. (1) sau va menţine ori va modifica aceste obligaţii, acolo unde acestea exista deja."
21. Alineatele (1) şi (4) ale articolului 36 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 36. - (1) În situaţia apariţiei unui litigiu între furnizorii de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice ori între furnizorii de servicii poştale, în legatura cu obligaţiile impuse acestora în temeiul prezentei ordonanţe de urgenta sau al legislaţiei speciale, partea interesatã va sesiza ANRC în vederea soluţionãrii litigiului. Litigiul se va soluţiona printr-o decizie emisã de preşedintele ANRC, în termen de 4 luni de la data sesizãrii, în afarã situaţiilor excepţionale, în care un termen mai lung este necesar pentru buna soluţionare a cazului.
..................................................................
(4) Decizia emisã de preşedintele ANRC, în condiţiile prezentului articol, constituie act administrativ jurisdicţional, putând fi atacatã în contencios administrativ, în conformitate cu prevederile art. 38 alin. (7)."
22. La articolul 36, dupã alineatul (4) se introduce alineatul (5) cu urmãtorul cuprins:
"(5) Procedura de soluţionare a litigiilor prevãzute de prezentul articol se stabileşte prin decizie a preşedintelui ANRC, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe de urgenta."
23. Titlul capitolului VIII va avea urmãtorul cuprins:

"CAPITOLUL VIII
Funcţiile, obiectivele şi atribuţiile ANRC"

24. Litera c) a articolului 44 va avea urmãtorul cuprins:
"c) de alocare a resurselor de numerotatie pentru servicii de comunicaţii electronice, prin elaborarea Planului naţional de numerotatie şi a planurilor de perspectiva în acest sens;"
25. La articolul 46, punctele 2, 4 şi 15 ale alineatului (1) vor avea urmãtorul cuprins:
"2. monitorizarea şi controlul respectãrii obligaţiilor impuse furnizorilor de reţele şi de servicii de comunicaţii electronice prin autorizaţiile generale;
...................................................................
4. adoptarea Planului naţional de numerotatie şi a oricãror modificãri ale acestuia, sub rezerva restrictiilor impuse din motive de siguranta nationala;
..................................................................
15. atribuţiile care revin autoritãţii de reglementare în temeiul prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile poştale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 87 din 1 februarie 2002;"
26. Alineatul (2) al articolului 55 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Contravenţiile prevãzute la alin. (1) se sanctioneza cu amenda de la 50.000.000 lei la 1.000.000.000 lei, iar pentru societãţile comerciale cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000.000 lei, prin derogare de la dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu amenda în cuantum de pana la 2% din cifra de afaceri."
27. Litera c) a articolului 66 va avea urmãtorul cuprins:
"c) alineatul (2) al articolului 49 din <>Ordonanta Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile poştale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 87 din 1 februarie 2002, se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
<<(2) Pentru scopurile aplicãrii prezentei ordonanţe atribuţiile autoritãţii de reglementare sunt îndeplinite de Autoritatea Nationala de Reglementare în Comunicaţii.>>"
28. La articolul 66, dupã litera d) se introduce litera e) cu urmãtorul cuprins:
"e) În tot cuprinsul <>Legii audiovizualului nr. 504/2002 denumirea <<Autoritatea Nationala de Reglementare în Comunicaţii>> se înlocuieşte cu denumirea <<Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informatiei.>>"
ART. 2
<>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2002 , cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta lege, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 3 octombrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TARACILA

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 8 octombrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constituţia României.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

Bucureşti, 29 octombrie 2002.
Nr. 591.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016