Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 570 din 10 decembrie 2004  privind unele masuri pentru privatizarea societatilor comerciale filiale de distributie si furnizare a energiei electrice Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 570 din 10 decembrie 2004 privind unele masuri pentru privatizarea societatilor comerciale filiale de distributie si furnizare a energiei electrice "Electrica Dobrogea" - S.A. si "Electrica Banat" - S.A., precum si unele masuri pentru reglementarea activitatilor societatilor comerciale din domeniul distributiei de energie electrica

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.198 din 15 decembrie 2004

Parlamentul României adoptã prezenta lege.

CAP. I
Cadrul juridic al privatizãrii. Definiţii

ART. 1
Prezenta lege stabileşte cadrul juridic pentru finalizarea privatizãrii şi pentru îndeplinirea unor condiţii în vederea transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor reprezentând 51% din capitalul social al fiecãreia dintre societãţile comerciale filiale de distribuţie şi furnizare a energiei electrice "Electrica Dobrogea" - S.A. şi "Electrica Banat" - S.A.
ART. 2
În sensul prezentei legi, expresiile folosite au urmãtoarele semnificaţii:
1. contractul de privatizare - contract de privatizare încheiat în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.000/2004 privind unele mãsuri pentru derularea şi finalizarea privatizãrii şi modificarea şi completarea Strategiei de privatizare a societãţilor comerciale filiale de distribuţie şi furnizare a energiei electrice "Electrica Dobrogea" - S.A. şi "Electrica Banat" - S.A., împreunã cu actul adiţional la statutul societãţii comerciale, contractul de concesiune, contractul de escrow şi toate anexele la aceste documente;
2. valoarea de ajustare (Societatea Comercialã Filiala de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica Banat" S.A.) - 51% din diferenţa aritmeticã dintre îndatorarea netã (poziţia financiarã netã) la finalizare (perfectare) şi suma de 36.200.000 euro, reprezentând îndatorarea netã (poziţia financiarã netã) avutã în vedere la data semnãrii contractelor de privatizare;
3. valoarea de ajustare (Societatea Comercialã Filiala de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica Dobrogea" - S.A.) - 51% din diferenţa aritmeticã dintre îndatorarea netã (poziţia financiarã netã) la finalizare (perfectare) şi suma de 39.800.000 euro, reprezentând îndatorarea netã (poziţia financiarã netã) avutã în vedere la data semnãrii contractelor de privatizare;
4. îndatorarea netã (poziţia financiarã netã) a societãţii la orice datã - echivalentul în euro la o ratã medie de schimb euro-leu ce reprezintã media aritmeticã a valorilor corespunzãtoare ratei de schimb euro-leu, comunicatã zilnic de Banca Naţionalã a României pentru o perioadã de 30 de zile anterioarã unei asemenea date, a sumei aritmetice (în lei) a:
a) tuturor datoriilor, împrumuturilor şi acordurilor de finanţare ale societãţii comerciale cu orice terţã persoanã (chiar dacã sunt contracte încheiate prin Societatea Comercialã de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica" - S.A., denumitã în continuare Societatea Comercialã "Electrica" - S.A.) şi orice parte interesatã, incluzând, fãrã a se limita la alocarea datoriilor financiare de cãtre agenţii ale Guvernului României sau ale Societãţii Comerciale "Electrica" - S.A., şi orice acorduri de finanţare determinate de contracte cu furnizorii;
b) tuturor acordurilor de reeşalonare a datoriilor încheiate de societate cu orice terţã persoanã (chiar dacã sunt contracte încheiate prin Societatea Comercialã "Electrica" - S.A.) şi orice parte interesatã;
c) tuturor acelor datorii restante incluzând, fãrã a se limita la datorii fiscale, datorii cãtre orice terţã persoanã (chiar dacã sunt contracte încheiate prin Societatea Comercialã "Electrica" - S.A.) şi orice parte interesatã;
d) oricãror depozite plãtite anticipat, avansuri sau plãţi anticipate primite de la clienţi şi oricãrei sume pentru creanţe plãtite ori compensate înainte de scadenţa iniţialã de cãtre mari consumatori industriali, ce nu rezultã din activitatea curentã; activitatea curentã este definitã ca platã sau compensare efectuatã cu mai devreme de 3 zile lucrãtoare înainte de data scadenţei iniţiale;
e) mai puţin acele sume în numerar şi echivalent de numerar deţinute de societate;
f) mai puţin o sumã egalã cu investiţiile de capital în mijloace fixe angajate de societate în anul 2004 şi care, în vederea determinãrii tarifului de distribuţie, va fi adãugatã la preţul de cumpãrare în calcularea bazei de active reglementate.
Atunci când se face referire la elementele de mai sus, acestea vor include sumele principale, datorate sau acumulate la o anumitã datã, dobânzile şi orice sume aferente, datorate sau acumulate la acea datã;
5. partea interesatã - oricare dintre urmãtoarele:
a) orice afiliat;
b) orice acţionar semnificativ; se considerã acţionar semnificativ proprietarul înregistrat sau beneficiarul cunoscut a mai mult de 5 procente din drepturile de vot în societate;
c) orice entitate acţionând în beneficiul salariaţilor;
d) conducerea societãţii - persoanele care sunt responsabile pentru îndeplinirea obiectivelor societãţii şi care au autoritatea de a stabili politica de acţiune şi de a lua decizii prin care se urmãreşte îndeplinirea acestor obiective. În mod obişnuit, conducerea include urmãtoarele categorii: membrii consiliului de administraţie, directorul executiv, directorii operaţionali responsabili de principalele acţiuni în legãturã cu activitatea (cum ar fi vânzãri, administrare sau financiar), precum şi alte persoane care îndeplinesc funcţii similare în adoptarea politicii de acţiune, potrivit fişei postului;
e) membrii de familie apropiaţi ai acţionarilor semnificativi şi ai membrilor conducerii societãţii. Membrii de familie apropiaţi includ rudele pânã la gradul al patrulea inclusiv.
ART. 3
Se aprobã contractul de privatizare având ca obiect vânzarea-cumpãrarea unui numãr de 5.424.538 de acţiuni existente, reprezentând 24,62% din capitalul social existent, şi subscrierea şi emiterea în cadrul unei operaţiuni de majorare a capitalului social a unui numãr de 11.863.952 de acţiuni nou-emise, reprezentând 35% din capitalul social majorat, la Societatea Comercialã Filiala de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica Dobrogea" - S.A. şi contractul de privatizare având ca obiect vânzarea-cumpãrarea unui numãr de 7.416.976 de acţiuni existente, reprezentând 24,62% din capitalul social existent, şi subscrierea şi emiterea în cadrul unei operaţiuni de majorare a capitalului social a unui numãr de 16.221.593 de acţiuni nou-emise, reprezentând 35% din capitalul social majorat, la Societatea Comercialã Filiala de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica Banat" - S.A., semnate între Societatea Comercialã "Electrica" - S.A. şi Enel S.p.A., a cãror încheiere a fost aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.000/2004 .
ART. 4
Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, şi Societatea Comercialã "Electrica" - S.A. sunt împuternicite sã ducã la îndeplinire mandatul privind finalizarea tranzacţiilor de privatizare a societãţilor comerciale filiale de distribuţie şi furnizare a energiei electrice "Electrica Dobrogea" - S.A. şi "Electrica Banat" - S.A., potrivit termenilor şi condiţiilor din contractele de privatizare, acordat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.000/2004 .
ART. 5
(1) Preţul acţiunilor vândute se ajusteazã cu valoarea de ajustare pentru a reflecta diferenţa dintre îndatorarea netã (poziţia financiarã netã) a societãţii comerciale la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor şi îndatorarea netã (poziţia financiarã netã) avutã în vedere la data semnãrii contractelor de privatizare.
(2) Nivelul de îndatorare la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor care fac obiectul tranzacţiei de privatizare cãtre Enel S.p.A. se raporteazã la o ratã de schimb euro-leu care reprezintã media aritmeticã a valorilor corespunzãtoare ratei de schimb euro-leu, comunicatã zilnic de Banca Naţionalã a României pentru o perioadã de 30 de zile anterioarã datei transferului dreptului de proprietate.

CAP. II
Mãsuri pentru finalizarea privatizãrii

ART. 6
(1) Se împuterniceşte Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, sã garanteze îndeplinirea de cãtre Societatea Comercialã "Electrica" - S.A. a obligaţiilor de despãgubire pentru eventualele prejudicii suferite de Enel S.p.A., în calitate de cumpãrãtor, şi datorate ca urmare a încãlcãrii declaraţiilor şi garanţiilor Societãţii Comerciale "Electrica"- S.A., în calitate de vânzãtor, prevãzute în contractele de privatizare, în limita a 50% din preţul plãtit de Enel S.p.A. pentru acţiunile care au fãcut obiectul vânzãrii, conform urmãtorului mecanism:
a) pretenţia de despãgubire, în condiţiile prevãzute în contractul de privatizare, va fi notificatã de cãtre cumpãrãtor vânzãtorului şi Ministerului Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, în termen de 36 de luni de la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor care fac obiectul vânzãrii cãtre Enel S.p.A., înainte de înaintarea pretenţiei spre soluţionare curţii de arbitraj;
b) în cazul în care a fost angajatã rãspunderea pentru prejudicii suferite de Enel S.p.A., în calitate de cumpãrãtor, ca urmare a încãlcãrii declaraţiilor şi garanţiilor din contractele de privatizare, prin pronunţarea unei decizii arbitrale definitive şi executorii în favoarea acestuia, cumpãrãtorul va comunica o copie a deciziei arbitrale definitive şi executorii la Societatea Comercialã "Electrica"- S.A. şi la Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie;
c) în cazul în care Enel S.p.A. nu recupereazã prejudiciul suferit, în cuantumul stabilit prin decizia arbitralã definitivã şi executorie de la Societatea Comercialã "Electrica" - S.A., aceasta va notifica Societãţii Comerciale "Electrica" - S.A. şi Ministerului Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, cu privire la cuantumul prejudiciului rãmas neacoperit;
d) în termen de 30 de zile de la notificare, Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, va depune toate diligenţele în vederea determinãrii îndeplinirii obligaţiei de cãtre Societatea Comercialã "Electrica" - S.A.;
e) dacã, în urma diligenţelor depuse conform prevederilor lit. d), Societatea Comercialã "Electrica" - S.A. nu plãteşte intregral suma stabilitã prin decizia arbitralã definitivã şi executorie, Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, va duce la îndeplinire obligaţia de platã, prin Societatea Comercialã "Electrica" - S.A., cãtre cumpãrãtor a sumelor neplãtite de aceasta, în termen de 30 de zile lucrãtoare de la expirarea termenului prevãzut la lit. d), printr-un cont special deschis în acest scop de cãtre Societatea Comercialã "Electrica" - S.A., din care se vor putea efectua plãţi numai cu acordul Ministerului Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie;
f) în cazul în care, ca urmare a reorganizãrii, lichidãrii, falimentului sau blocãrii conturilor, Societatea Comercialã "Electrica" - S.A. este în imposibilitate de platã, Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, va duce la îndeplinire obligaţia de garantare, în baza deciziei arbitrale definitive şi executorii pronunţate în favoarea Enel S.p.A., prin plata din contul Ministerului Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, direct în contul Enel S.p.A., în termen de 30 de zile lucrãtoare de la expirarea termenului prevãzut la lit. d).
(2) Modalitatea prin care Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, va recupera ulterior de la Societatea Comercialã "Electrica" - S.A. sumele puse la dispoziţie acesteia pentru plata despãgubirilor datorate cumpãrãtorului sau plãtite direct acestuia se stabileşte prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 7
(1) Începând cu anul 2005, la capitolul cheltuieli al bugetului de venituri şi cheltuieli al Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie se va prevedea o nouã categorie, denumitã "Cheltuieli aferente despãgubirilor pentru prejudicii suferite de Enel S.p.A., în calitate de cumpãrãtor, datorate ca urmare a încãlcãrii de cãtre Societatea Comercialã "Electrica" - S.A. a declaraţiilor şi garanţiilor contractuale.
(2) Dupã aprobarea prin hotãrâre a Guvernului a bugetului de venituri şi cheltuieli al Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, sumele prevãzute la categoria de cheltuieli prevãzutã la alin. (1) se vor utiliza pentru plata eventualelor despãgubiri care urmeazã sã fie plãtite de cãtre Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, în situaţia în care Societatea Comercialã "Electrica" - S.A. va fi în imposibilitatea de a-şi achita obligaţiile de platã cãtre Enel S.p.A.
ART. 8
În scopul constituirii surselor necesare îndeplinirii obligaţiilor de platã a despãgubirilor pentru prejudicii suferite de Enel S.p.A., datorate, ca urmare a încãlcãrii declaraţiilor şi garanţiilor date de Societatea Comercialã "Electrica" - S.A., din veniturile încasate de Societatea Comercialã "Electrica" - S.A. din vânzarea acţiunilor societãţilor comerciale filiale de distribuţie şi furnizare a energiei electrice "Electrica Dobrogea" - S.A. şi "Electrica Banat" - S.A., Societatea Comercialã "Electrica" - S.A. va constitui un depozit în valoare egalã cu plafonul de garantare de 50% din preţul plãtit de Enel S.p.A. pentru acţiunile ce au fãcut obiectul vânzãrii.
ART. 9
(1) Societãţile comerciale filiale de distribuţie şi furnizare a energiei electrice "Electrica Dobrogea" - S.A. şi "Electrica Banat" - S.A. cesionezã cãtre Societatea Comercialã "Electrica" - S.A., cu titlu de platã a datoriilor scadente cãtre Societatea Comercialã "Electrica" - S.A., dreptul la încasarea sumelor rezultate ca urmare a lansãrii emisiunilor titlurilor de stat de cãtre Ministerul Finanţelor Publice, în conformitate cu prevederile <>art. 7 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 37/2004 privind mãsuri de diminuare a arieratelor din economie, cu completãrile ulterioare, aprobatã prin <>Legea nr. 358/2004 .
(2) Diferenţa dintre valoarea nominalã a acţiunilor rezultate în urma conversiei creanţei Societãţii Comerciale "Electrica" - S.A. la Societatea Comercialã "Combinatul Siderurgic Reşiţa" - S.A., în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.280/2001 privind acordarea unor facilitãţi Societãţii Comerciale "C.S.R." - S.A. Reşiţa, şi suma rezultatã din valorificarea acestora, înregistratã la furnizorul de utilitãţi Societatea Comercialã "Electrica" - S.A., va fi acoperitã din sumele încasate de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului din recuperarea creanţelor comerciale preluate conform <>art. 6 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 37/2004 , cu completãrile ulterioare.
(3) În situaţia în care nu se recupereazã integral diferenţa prevãzutã la alin. (2), suma rãmasã va fi acoperitã din sumele virate de instituţiile publice implicate în Trezoreria Statului, din veniturile din privatizare.
(4) Suma rãmasã dupã acoperirea diferenţelor prevãzute la alin. (2) se vireazã de cãtre Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului în contul curent general al Trezoreriei Statului şi va fi utilizatã în conformitate cu prevederile <>art. 9 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 37/2004 , cu completãrile ulterioare.
ART. 10
Ca urmare a anulãrii obligaţiilor de platã ale Societãţii Comerciale "Electrica" - S.A. cãtre Fondul de risc pentru împrumuturi interne şi externe garantate de stat, conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 116/2003 privind privatizarea Societãţii Comerciale "Siderurgica" - S.A. Hunedoara, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 270/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se anuleazã de cãtre Societatea Comercialã "Electrica" - S.A. obligaţiile de platã în cuantum de 148,3 miliarde lei ale Societãţii Comerciale Filiala de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica Banat" - S.A. şi, respectiv, în cuantum de 72,8 miliarde lei ale Societãţii Comerciale Filiala de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica Dobrogea" - S.A.
ART. 11
Dobânzile, majorãrile de întârziere şi penalitãţile datorate pentru întârzierea plãţii cãtre furnizorii de energie electricã şi de servicii de transport a contravalorii energiei electrice achiziţionate de cãtre Societatea Comercialã "Electrica" - S.A. în numele societãţilor comerciale filiale de distribuţie şi furnizare a energiei electrice "Electrica Banat" - S.A. şi "Electrica Dobrogea" - S.A., precum şi de cãtre acestea în nume propriu, pânã la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor cãtre Enel S.p.A., se anuleazã. În mod corespunzãtor se anuleazã dobânzile, majorãrile de întârziere şi penalitãţile datorate pentru întârzierea la platã a contravalorii cantitãţilor de energie electricã furnizate de Societatea Comercialã "Electrica" - S.A. cãtre societãţile comerciale filiale de distribuţie şi furnizare a energiei electrice "Electrica Banat" - S.A. şi "Electrica Dobrogea" - S.A.
ART. 12
(1) Se mandateazã Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Economiei şi Comerţului sã negocieze cu Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare acordarea unei garanţii parţiale de risc prin care sã se garanteze, pe o perioadã de 5 ani de la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor ce fac obiectul contractelor de privatizare, în numele şi în contul statului român, pânã la limita sumei de 60 milioane euro, precum şi dobânzile şi alte costuri aferente - riscurile decurgând din modificarea, abrogarea cadrului de reglementare, neaplicarea sau aplicarea incorectã a reglementãrilor privitoare la distribuţia de energie electricã adoptate de Autoritatea Naţionalã de Reglementare în domeniul Energiei. Rezultatul negocierilor va fi aprobat conform prevederilor legale în vigoare.
(2) În scopul acoperirii riscurilor legate de garanţia parţialã de risc, decurgând din modificarea, abrogarea cadrului de reglementare, neaplicarea sau aplicarea incorectã a reglementãrilor privitoare la distribuţia de energie electricã avute în vedere de Autoritatea Naţionalã de Reglementare în domeniul Energiei, Ministerul Finanţelor Publice va reţine în cont distinct, pe o perioadã de 5 ani de la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor ce fac obiectul contractelor de privatizare, echivalentul sumei de 60 milioane euro din veniturile încasate de la instituţiile implicate în procesul de privatizare în condiţiile <>art. 1 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 111/2003 privind utilizarea veniturilor din privatizare şi din valorificarea activelor bancare neperformante.
(3) Suma prevãzutã la alin. (2) este purtãtoare de dobândã, se reţine cu prioritate din veniturile încasate din privatizare, începând cu data intrãrii în vigoare a prezentei legi, şi se determinã pe baza cursului valutar valabil la data transferului dreptului de proprietate.
(4) Data transferului dreptului de proprietate se va notifica Ministerului Finanţelor Publice de cãtre Societatea Comercialã "Electrica" - S.A.
(5) În scopul constituirii sumei prevãzute la alin. (2), Ministerul Finanţelor Publice va reţine atât veniturile de la instituţiile implicate în procesul de privatizare încasate în lei, cât şi pe cele încasate în valutã, care vor fi transformate în lei în termen de 5 zile lucrãtoare de la încasare.
(6) Dobânda calculatã pentru disponibilitãţile din contul distinct se va situa la nivelul dobânzilor achitate pentru disponibilitãţile pãstrate la Trezoreria Statului şi va fi utilizatã pentru acoperirea riscurilor prevãzute la alin. (2).

CAP. III
Unele mãsuri pentru reglementarea activitãţii societãţilor comerciale din domeniul distribuţiei de energie electricã

ART. 13
(1) Bunurile aferente infrastructurii tehnicoedilitare afectate activitãţii de iluminat public, înregistrate în patrimoniul societãţilor comerciale filiale de distribuţie şi furnizare a energiei electrice, sunt proprietatea acestora. Folosinţa acestor bunuri de cãtre un operator autorizat sã desfãşoare serviciul de iluminat public la nivelul unei unitãţi administrativ-teritoriale se va face prin delimitare patrimonial-contabilã, în scopul determinãrii tarifelor stabilite prin regulamentele Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã, în termenii şi în condiţiile negociate direct de cãtre operatorul autorizat cu proprietarul acestor bunuri.
(2) Bunurile aferente infrastructurii tehnico-edilitare afectate activitãţii de iluminat public, altele decât cele prevãzute la alin. (1), urmeazã regimul proprietãţii stabilit la <>art. 3 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2003 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor de iluminat public, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 475/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 14
(1) La încetarea contractului de concesiune a serviciului de distribuţie a energiei electrice, concesionarul va transfera şi concedentul va prelua dreptul de proprietate asupra bunurilor din proprietatea concesionarului, care sunt utilizate şi sunt necesare pentru îndeplinirea concesiunii, precum şi orice alte drepturi asociate utilizãrii acestor bunuri, în schimbul plãţii unei compensaţii care are drept referinţã valoarea recunoscutã de autoritatea de reglementare, în scopul stabilirii tarifului de distribuţie a energiei electrice în anul în care se realizeazã transferul dreptului de proprietate.
(2) În orice contracte încheiate de concesionar, pentru dobândirea oricãror drepturi asociate utilizãrii bunurilor care fac obiectul transferului dreptului de proprietate conform prevederilor alin. (1), concesionarul va include clauze ce permit şi faciliteazã transferul unor astfel de drepturi cãtre concedent.
(3) Concedentul poate desemna o terţã persoanã ca beneficiar al transferului dreptului de proprietate la încetarea contractului de concesiune, potrivit prevederilor alin. (1). În acest caz, concedentul va rãspunde solidar cu terţa persoanã pentru îndeplinirea obligaţiilor decurgând din transferul dreptului de proprietate.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 15
(1) Vânzãtorul va rãspunde pentru informaţiile, declaraţiile şi garanţiile furnizate cumpãrãtorului Enel S.p.A. în contractele de privatizare, acordate în baza declaraţiei pe propria rãspundere a reprezentanţilor societãţilor comerciale filiale de distribuţie şi furnizare a energiei electrice "Electrica Banat" - S.A. şi "Electrica Dobrogea" - S.A., în conformitate cu prevederile contractelor de privatizare cu privire la rãspunderea vânzãtorului.
(2) Membrii Comisiei pentru coordonarea privatizãrii şi membrii comisiei de negociere nu rãspund pentru eventuale prejudicii rezultate din neconformitatea informaţiilor, declaraţiilor şi garanţiilor furnizate cumpãrãtorului Enel S.p.A., acordate în baza declaraţiei pe propria rãspundere a reprezentanţilor societãţilor comerciale filiale de distribuţie şi furnizare a energiei electrice "Electrica Banat" - S.A. şi "Electrica Dobrogea" - S.A.
ART. 16
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei legi se abrogã <>art. 41 din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2003 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor de iluminat public, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 68 din 2 februarie 2003, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 475/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 17
Mãsurile de natura ajutorului de stat, prevãzute de prezenta lege, vor fi notificate de cãtre Ministerul Economiei şi Comerţului şi se vor acorda, conform prevederilor <>Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, numai dupã autorizarea acestora de cãtre Consiliul Concurenţei.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU

Bucureşti, 10 decembrie 2004.
Nr. 570.

_____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016