Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 552 din 30 noiembrie 2004  privind prevenirea si combaterea dopajului in sport    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 552 din 30 noiembrie 2004 privind prevenirea si combaterea dopajului in sport

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.215 din 17 decembrie 2004

Parlamentul României adoptã prezenta lege.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezenta lege reglementeazã prevenirea şi combaterea dopajului în sport.
(2) Dopajul în sport reprezintã:
a) folosirea unei substanţe şi/sau metode care sunt potenţial dãunãtoare pentru sãnãtatea sportivilor şi/sau îmbunãtãţesc performanţele acestora;
b) prezenţa în organismul sportivului a unei substanţe interzise sau a metaboliţilor acesteia.
(3) Conform reglementãrilor Comitetului Internaţional Olimpic ale Convenţiei Antidoping a Consiliului Europei şi ale Codului Mondial Antidoping, elaborat de Agenţia Mondialã Antidoping, se interzice dopajul în sport din raţiuni de naturã eticã şi medicalã.
ART. 2
În înţelesul prezentei legi, termenii şi expresiile de mai jos se definesc dupã cum urmeazã:
a) sportiv - orice persoanã care participã la activitãţi sportive la nivel internaţional, naţional sau la un nivel inferior;
b) sportiv de nivel internaţional - sportivul desemnat de o federaţie sportivã internaţionalã ca fãcând parte din eşantionul de testare doping al acelei federaţii;
c) personal din anturajul sportivului - antrenori, instructori, manageri, personal din colectivul tehnic, personal medical şi oficiali care lucreazã cu sportivi;
d) organizaţie naţionalã antidoping - entitate responsabilã, la nivel naţional, cu promovarea şi coordonarea politicii antidoping în sport, conducerea activitãţii de recoltare de probe biologice, gestionarea rezultatelor la testele efectuate şi cu conducerea audierilor;
e) control doping - procesul care include planificarea testãrilor, recoltarea şi transportarea de probe biologice, analiza de laborator, managementul rezultatelor, audierile şi apelurile;
f) control doping în cadrul competiţiei - o testare doping în care sportivii sunt selecţionaţi pentru a fi testaţi în legãturã cu o anumitã competiţie;
g) control doping în afara competiţiei - orice testare doping care nu se realizeazã în cadrul competiţiei;
h) control doping ţintã - testare doping a unor sportivi care sunt selecţionaţi pe o bazã guvernatã de regulile specifice efectuãrii acestor testãri, precum sportivi ale cãror performanţe s-au ameliorat surprinzãtor de repede sau cei ai cãror antrenori au avut mai mulţi sportivi depistaţi pozitiv la testele doping;
i) control doping fãrã aviz prealabil - testare doping care se desfãşoarã fãrã vreo atenţionare prealabilã a sportivului şi în timpul cãreia sportivul este însoţit în permanenţã, începând cu momentul anunţãrii şi pânã la prelevarea probei biologice;
j) ofiţer de control - persoana abilitatã de cãtre Agenţia Naţionalã Antidoping sã efectueze controlul doping;
k) probã biologicã - orice material biologic recoltat în vederea realizãrii controlului doping;
l) testare doping - parte a procesului de desfãşurare a controlului doping, ce presupune planificarea testelor, recoltarea de probe biologice, manipularea şi transportul lor la laboratorul de control doping;
m) lista doping - lista care denumeşte substanţele şi metodele interzise;
n) substanţa/metoda interzisã (substanţã dopantã) - substanţa/metoda cuprinsã în lista doping, care a dus sau este susceptibilã sã ducã la creşterea artificialã a performanţelor sportivului şi/sau care prezintã un risc real ori potenţial pentru sãnãtatea sportivului;
o) substanţe speciale - substanţe care pot constitui subiectul încãlcãrilor fãrã intenţie ale reglementãrilor antidoping, deoarece sunt folosite pe scarã largã în realizarea medicamentelor, şi a cãror utilizare în scop de dopaj este puţin probabilã;
p) standard internaţional - standard adoptat de Agenţia Mondialã Antidoping în vederea implementãrii prevederilor cuprinse în Codul Mondial Antidoping;
q) rezultate pozitive constatate - raport de analizã emis de un laborator de control doping care certificã prezenţa într-o probã biologicã a unei substanţe interzise sau a metaboliţilor şi markerilor sãi, inclusiv însemnate cantitãţi de substanţe endogene sau dovezi ale utilizãrii de metode interzise;
r) metabolit - orice substanţã produsã în organism în urma unui proces de biodegradare;
s) marker - un compus/grup de compuşi sau parametri biologici care indicã utilizarea de substanţe şi/sau metode interzise;
ş) audiere provizorie - audiere ce are loc imediat dupã primirea unui rezultat pozitiv la controlul doping, efectuatã de comisia antidoping a federaţiei sportive naţionale, şi care precede audierea propriu-zisã;
t) suspendare provizorie - interzicerea temporarã a participãrii sportivului sau a altei persoane la competiţii, pânã la luarea deciziei finale în urma audierii conduse în conformitate cu prevederile prezentei legi;
ţ) suspendare - interzicerea pe o perioadã determinatã a participãrii sportivului sau altei persoane la competiţii ori la alte activitãţi sportive;
u) descalificare - invalidarea rezultatelor obţinute de sportivi în cadrul unei anumite competiţii sau manifestãri sportive, cu toate consecinţele ce decurg din aceasta, inclusiv retragerea de medalii, puncte şi premii;
v) falsificare - modificarea sau influenţarea neregulamentarã a rezultatelor controlului doping ori împiedicarea desfãşurãrii normale a procedurilor obişnuite de testare doping;
w) utilizare - aplicarea, ingerarea, injectarea sau consumul prin orice mijloace al oricãrei substanţe şi/sau metode interzise;
x) excepţii terapeutice - situaţiile în care organizaţia naţionalã antidoping poate aproba utilizarea unei substanţe şi/sau metode interzise sportivilor care prezintã o afecţiune doveditã medical, în scopuri terapeutice.

CAP. II
Agenţia Naţionalã Antidoping

ART. 3
În vederea combaterii fenomenului de dopaj în sport, funcţioneazã Agenţia Naţionalã Antidoping, instituţie publicã cu personalitate juridicã, finanţatã din venituri extrabugetare şi alocaţii acordate de la bugetul de stat, cu sediul în municipiul Bucureşti, bd. Basarabia nr. 37-39, sectorul 2.
ART. 4
Agenţia Naţionalã Antidoping are urmãtoarele obiective:
a) prevenirea şi combaterea, la nivel naţional, a fenomenului de dopaj;
b) încurajarea practicãrii unui sport curat în vederea protejãrii sãnãtãţii sportivilor şi a respectãrii principiilor fairplay-ului în sport.
ART. 5
În vederea realizãrii obiectivelor propuse, Agenţia Naţionalã Antidoping îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã strategia naţionalã antidoping;
b) prezintã propuneri pentru armonizarea legislaţiei naţionale antidoping cu reglementãrile internaţionale în domeniu;
c) iniţiazã, susţine financiar şi/sau promoveazã, dupã caz, programe educative şi de prevenire a dopajului în sport;
d) asigurã aplicarea de mãsuri concrete pentru sancţionarea dopajului în sport;
e) iniţiazã, susţine financiar şi/sau încurajeazã programe de promovare a fairplay-ului în sport;
f) încurajeazã structurile sportive şi Comitetul Olimpic Român în adoptarea unor programe de testare coerente şi uniforme;
g) colaboreazã cu autoritãţile şi instituţiile publice, cu organizaţiile guvernamentale şi neguvernamentale naţionale şi internaţionale cu atribuţii în domeniu;
h) propune autoritãţilor şi instituţiilor publice mãsuri ce pot fi luate în sensul intensificãrii luptei împotriva traficului ilicit de substanţe dopante;
i) publicã anual lista substanţelor şi a metodelor interzise, în conformitate cu lista Agenţiei Mondiale Antidoping;
j) publicã şi reactualizeazã anual, în colaborare cu Ministerul Sãnãtãţii, listã cu specialitãţile farmaceutice autorizate şi comercializate în România, care au în componenţã substanţe dopante;
k) stabileşte programul naţional anual de testare doping, în competiţie şi în afara competiţiei, care cuprinde toţi sportivii de nivel naţional şi internaţional;
l) întocmeşte lista cu sportivii naţionali şi internaţionali, adresele acestora şi locurile de pregãtire;
m) organizeazã şi efectueazã controalele doping atât în cadrul competiţiilor, cât şi în afara acestora, cu excepţia controalelor efectuate de federaţiile internaţionale în timpul competiţiilor internaţionale organizate pe teritoriul României;
n) planificã şi asigurã desfãşurarea audierilor sportivilor susceptibili de încãlcarea regulamentului antidoping într-un cadru corect şi echitabil, în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu standardele internaţionale;
o) desemneazã laboratoarele de control doping care sã efectueze analizele probelor recoltate în urma testãrilor;
p) aprobã excepţiile terapeutice pentru sportivii de nivel naţional, la solicitarea scrisã a comisiilor antidoping din federaţiile sportive naţionale şi/sau ligi. Pentru sportivii de nivel internaţional, trimite dosarele depuse, spre aprobare, Agenţiei Mondiale Antidoping;
q) comunicã Agenţiei Mondiale Antidoping cazurile de dopaj semnalate în rândul sportivilor români, pe plan naţional sau internaţional;
r) elaboreazã normele metodologice privind organizarea şi desfãşurarea controalelor doping;
s) asigurã instruirea şi perfecţionarea ofiţerilor de control doping, precum şi eliberarea unui atestat în acest sens;
t) prezintã anual un raport de activitate Guvernului şi Parlamentului;
u) organizeazã periodic acţiuni privind informarea, prevenirea şi combaterea fenomenului de dopaj în sport;
v) iniţiazã şi promoveazã activitãţi de cercetare pentru eradicarea dopajului în sport.
ART. 6
Posturile publice de radio şi de televiziune pun la dispoziţie Agenţiei Naţionale pentru Sport şi Agenţiei Naţionale Antidoping un spaţiu de emisie de minimum 30 de minute sãptãmânal, din care 50% la ore de maximã audienţã, pentru difuzarea de materiale promoţionale de prevenire şi combatere a dopajului în sport.
ART. 7
Conducerea Agenţiei Naţionale Antidoping este realizatã de cãtre Consiliul director, ca organ de decizie.
ART. 8
(1) Consiliul director al Agenţiei Naţionale Antidoping are în componenţã 9 membri, dupã cum urmeazã:
a) preşedinte;
b) doi reprezentanţi ai Agenţiei Naţionale pentru Sport;
c) un reprezentant al Comitetului Olimpic Român;
d) un reprezentant din domeniul farmacologiei, desemnat de Ministerul Sãnãtãţii;
e) un reprezentant al Laboratorului de Control Doping, desemnat de Institutul Naţional de Cercetare pentru Sport;
f) un reprezentant din domeniul medicinei sportive, desemnat de Ministerul Sãnãtãţii;
g) un reprezentant al sportivilor de performanţã, desemnat de Comitetul Olimpic Român;
h) un reprezentant al federaţiilor sportive naţionale, desemnat de Comitetul Olimpic Român.
(2) Activitatea consiliului director este condusã de preşedinte, care este şi preşedintele Agenţiei Naţionale Antidoping, numit de Agenţia Naţionalã pentru Sport.
(3) Mandatul membrilor consiliului director este de 4 ani şi este irevocabil, cu excepţia cazurilor în care aceştia îşi pierd calitatea pentru care au fost numiţi.
(4) Membrii consiliului director sunt obligaţi sã respecte secretul profesional.
ART. 9
(1) Consiliul director se întruneşte în şedinţe ordinare trimestrial şi în şedinţe extraordinare ori de câte ori este nevoie, la solicitarea preşedintelui sau a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor.
(2) Convocarea la şedinţele consiliului director se face cu cel puţin 5 zile lucrãtoare înainte şi va cuprinde, în mod obligatoriu, ordinea de zi ce urmeazã a fi dezbãtutã şi documentaţia necesarã.
(3) Deciziile consiliului director sunt adoptate cu votul a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor. În caz de egalitate de voturi, preşedintele consiliului director are votul decisiv.

CAP. III
Asistenţa medicalã a sportivilor

ART. 10
Medicii de specialitate medicinã sportivã şi asistenţii medicali din anturajul sportivilor trebuie sã acorde o atenţie deosebitã tratamentului medical al acestora şi sã respecte urmãtoarele reguli:
a) sã nu recomande, sã nu prescrie sau sã nu administreze medicamente ce au în compoziţie substanţe interzise, atunci când acestea pot fi înlocuite cu altele care nu conţin astfel de substanţe;
b) sã nu recomande, sã nu prescrie sau sã nu colaboreze la utilizarea unor metode interzise care sunt incluse pe lista doping;
c) sã previnã folosirea de cãtre sportivi a substanţelor şi/sau metodelor interzise;
d) sã informeze sportivii şi federaţiile sportive naţionale responsabile asupra medicaţiei administrate, a compoziţiei şi efectelor asupra organismului;
e) sã informeze federaţia sportivã naţionalã responsabilã, precum şi Agenţia Naţionalã Antidoping în cazul în care suspecteazã un sportiv cã ar folosi substanţe şi/sau metode interzise, pentru ca acesta sã fie supus unor controale ţintã.
ART. 11
Sportivul de nivel naţional sau internaţional trebuie sã îşi precizeze calitatea, la orice consultaţie medicalã, de orice naturã.
ART. 12
(1) Agenţia Naţionalã Antidoping asigurã pentru toţi sportivii de nivel naţional desfãşurarea unei proceduri prin care cei care prezintã o afecţiune doveditã medical şi care necesitã utilizarea unei substanţe şi/sau metode interzise sã poatã solicita exceptarea pentru utilizarea în scopuri terapeutice.
(2) Aceste solicitãri sunt evaluate în concordanţã cu standardele internaţionale referitoare la excepţii terapeutice.

CAP. IV
Aprobarea şi publicarea listei doping

ART. 13
Lista doping se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Sport şi intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 14
(1) Agenţia Naţionalã Antidoping publicã lista doping ori de câte ori apar modificãri în lista publicatã de Agenţia Naţionalã Antidoping.
(2) Agenţia Naţionalã Antidoping are obligaţia sã informeze în scris toţi factorii responsabili din mişcarea sportivã asupra oricãror modificãri din lista doping.
(3) Modificãrile apãrute în lista doping sunt supuse aprobãrii prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Sport.

CAP. V
Controlul doping

ART. 15
Controlul doping, în competiţie şi în afara competiţiei, se efectueazã conform programului naţional anual stabilit de Agenţia Naţionalã Antidoping, cu respectarea standardului internaţional pentru testãri al Agenţiei Mondiale Antidoping.
ART. 16
(1) Controlul doping poate fi solicitat de:
a) Agenţia Naţionalã Antidoping;
b) Agenţia Naţionalã pentru Sport;
c) Comitetul Olimpic Român;
d) federaţiile sportive naţionale, cluburi sau ligi profesioniste;
e) alţi organizatori de manifestãri sportive, care nu sunt cuprinse într-un cadru federal.
(2) Controlul doping se solicitã Agenţiei Naţionale Antidoping sau unui laborator de control doping numai cu avizul Agenţiei Naţionale Antidoping.
(3) Procedura de desfãşurare a controlului doping este reglementatã în normele metodologice privind organizarea şi desfãşurarea controlului doping, care se elaboreazã de Agenţia Naţionalã Antidoping.
(4) În cazul sesizãrilor de urgenţã, preşedintele Agenţiei Naţionale Antidoping este abilitat sã hotãrascã controlul doping.
ART. 17
(1) Testãtile doping pot fi efectuate numai de cãtre ofiţerii de control doping autorizaţi, care au absolvit un curs de perfecţionare şi deţin un atestat în acest sens, eliberat de Agenţia Naţionalã Antidoping.
(2) Rãspunderea privind recoltarea şi transportarea probelor aparţine Agenţiei Naţionale Antidoping.
(3) Proba biologicã recoltatã în urma testãrii doping se împarte în douã recipiente, denumite proba A şi proba B.
(4) Analiza probelor biologice şi emiterea buletinului de analizã se fac de cãtre Laboratorul de control doping din cadrul Institutului Naţional de Cercetare pentru Sport, în conformitate cu standardul internaţional pentru laboratoare al Agenţiei Mondiale Antidoping.
ART. 18
(1) Sportivul participant la o competiţie sportivã este obligat sã se supunã controlului doping, în conformitate cu prevederile prezentei legi.
(2) Recordurile naţionale se pot omologa numai în urma efectuãrii controlului doping asupra sportivului în cauzã.
(3) Controalele doping ţintã şi cele în afara competiţiilor pot fi efectuate oricând şi fãrã preaviz, în toate locurile şi incintele în care se desfãşoarã activitãţi fizice şi sportive.
ART. 19
Controlul doping se efectueazã în spaţii adecvate care sã asigure condiţiile minime prevãzute de standardele internaţionale pentru testãri.
ART. 20
(1) Rezultatul analizei de laborator este emis sub forma unui buletin de analizã semnat de conducãtorul laboratorului de control doping sau, în lipsa acestuia, de adjunctul sãu.
(2) Rezultatul controlului doping se comunicã structurii sportive care a comandat controlul, precum şi Agenţiei Naţionale Antidoping care gestioneazã rezultatele.
(3) În cazul unui rezultat pozitiv, Agenţia Naţionalã Antidoping informeazã sportivul în cauzã şi federaţia sportivã naţionalã responsabilã, Agenţia Naţionalã pentru Sport şi Comitetul Olimpic Român.
ART. 21
Sportivul are dreptul sã cearã analiza probei B sau, dacã renunţã la acest drept, dã o declaraţie scrisã în acest sens.
ART. 22
(1) Agenţia Naţionalã Antidoping organizeazã o procedurã de audiere pentru sportivul sau persoana din anturajul acestuia, învinuitã de comiterea unei încãlcãri a reglementãrilor antidoping.
(2) Procedura de audiere se desfãşoarã potrivit principiilor prevãzute în Codul Mondial Antidoping.
ART. 23
Identitatea sportivilor ale cãror probe biologice sunt pozitive sau a sportivilor ori persoanelor din anturajul acestora, care sunt suspectaţi de încãlcarea reglementãrilor antidoping, poate fi fãcutã publicã de cãtre Agenţia Naţionalã Antidoping numai dupã soluţionarea definitivã a cazului.

CAP. VI
Obligaţiile structurilor sportive

ART. 24
(1) Federaţiile sportive naţionale au obligaţia de a-şi modifica şi completa statutele şi regulamentele în concordanţã cu dispoziţiile prezentei legi, ale Codului Mondial Antidoping, cu reglementãrile federaţiilor sportive internaţionale şi cu normele elaborate de Agenţia Naţionalã Antidoping.
(2) Federaţiile sportive naţionale au obligaţia de a constitui o comisie antidoping proprie, responsabilã cu prevenirea şi combaterea dopajului, care urmãreşte instruirea sportivilor şi a personalului asupra efectelor şi consecinţelor ce pot decurge din utilizarea substanţelor şi metodelor interzise.
(3) Federaţiile sportive naţionale au obligaţia de a constitui o instanţã de apel, independentã de cea care a impus sancţiunea în prealabil, la care poate apela orice sportiv sau persoanã din anturajul acestuia, învinuitã de încãlcarea reglementãrilor antidoping.
ART. 25
(1) Federaţiile sportive naţionale sunt obligate sã comunice Agenţiei Naţionale Antidoping, la începutul fiecãrui an calendaristic, informaţii detaliate privind calendarul sportiv intern şi internaţional, precum şi planurile de pregãtire a echipelor şi sportivilor lor, cu precizarea exactã a locurilor şi orelor de desfãşurare, precum şi lista cu sportivii naţionali şi internaţionali şi adresele acestora.
(2) Federaţiile sportive naţionale au obligaţia de a comunica Agenţiei Naţionale Antidoping, cu cel puţin 5 zile înainte, orice modificare intervenitã în calendarul sportiv sau în planul de pregãtire.
ART. 26
Cluburile sportive şi ligile profesioniste sunt obligate sã respecte prevederile art. 24 şi 25 din prezenta lege.

CAP. VII
Abateri şi sancţiuni

ART. 27
Constituie abateri disciplinare urmãtoarele:
a) prezenţa în organismul sportivului a unei substanţe interzise sau a metaboliţilor acesteia;
b) utilizarea unei substanţe interzise, a metaboliţilor sau markerilor acesteia şi/sau utilizarea ori tentativa de a utiliza o metodã interzisã;
c) deţinerea de substanţe sau metode interzise;
d) refuzul sau sustragerea, în mod nejustificat, de la recoltarea probei biologice;
e) falsificarea rezultatelor controlului doping de cãtre sportiv.
ART. 28
Orice încãlcare de cãtre sportiv a reglementãrilor antidoping în timpul competiţiei atrage descalificarea, având ca rezultat invalidarea rezultatelor individuale obţinute în acea competiţie, retragerea medaliei, a punctelor sau a premiilor.
ART. 29
(1) Utilizarea unei substanţe interzise, a metaboliţilor sau markerilor acesteia, cu excepţia substanţelor speciale din lista doping, precum şi utilizarea sau tentativa de a utiliza o metodã interzisã, deţinerea de substanţe sau de metode interzise se sancţioneazã cu suspendarea din activitatea sportivã pe o perioadã de 2 ani la prima abatere şi pe viaţã la cea de-a doua abatere.
(2) Sancţiunea prevãzutã la alin. (1) poate fi micşoratã pânã la minimum un an, când faptele au fost sãvârşite din culpã.
(3) În condiţiile inexistenţei oricãrei forme de vinovãţie, sancţiunea prevãzutã la alin. (1) nu se aplicã.
(4) Chiar şi în cazul în care nu existã vinovãţie a sportivului privind prezenţa în organism a unei substanţe care figureazã pe lista doping, acestuia i se va interzice participarea la o competiţie ulterioarã, dacã prezenţa substanţelor respective ar putea influenţa rezultatele individuale.
ART. 30
În situaţia în care un sportiv dovedeşte cã utilizarea unei substanţe speciale nu a avut ca scop mãrirea performanţei sportive, perioada de suspendare prevãzutã la art. 29 alin. (1) va fi înlocuitã dupã cum urmeazã:
a) pentru prima abatere, avertisment sau suspendare pânã la un an;
b) pentru a doua abatere, 2 ani de suspendare;
c) pentru a treia abatere, suspendare pe viaţã.
ART. 31
Refuzul sau sustragerea de la recoltarea probei biologice se sancţioneazã conform art. 29 alin. (1).
ART. 32
(1) Falsificarea rezultatelor controlului doping se sancţioneazã conform art. 29 alin. (1), în cazul în care fapta este sãvârşitã de sportiv.
(2) Tentativa se pedepseşte cu suspendarea din activitatea sportivã pe o perioadã de un an la prima abatere şi de 2 ani la cea de-a doua abatere.
ART. 33
(1) Perioada de suspendare începe de la data emiterii deciziei de suspendare.
(2) Perioadele de suspendare provizorie se deduc din perioada totalã de suspendare.
(3) În cazul întârzierii pronunţãrii deciziei de suspendare din motive neimputabile sportivului, perioada de suspendare poate începe de la data prelevãrii probelor biologice.
(4) Pe perioada suspendãrii sportivii nu pot participa în nici o calitate în cadrul unei competiţii sau manifestãri sportive.
(5) Pe perioada suspendãrii sportivii respectivi nu mai beneficiazã, pentru activitatea sportivã, de sume de la bugetul de stat sau de la bugetele locale.
ART. 34
(1) În vederea reluãrii activitãţii sportive, sportivii suspendaţi trebuie sã se supunã testãrilor doping în afara competiţiei, realizate de Agenţia Naţionalã Antidoping.
(2) Pe perioada suspendãrii sportivii au obligaţia de a comunica Agenţiei Naţionale Antidoping adresa exactã unde pot fi gãsiţi.
ART. 35
(1) În cazul echipelor sportive, când mai mult de un membru al unei echipe a încãlcat reglementãrile antidoping, în timpul unei competiţii, echipa va fi supusã controalelor ţintã.
(2) Pentru cazul prevãzut la alin. (1) echipa sportivã este sancţionatã cu anularea rezultatelor obţinute în timpul competiţiei sau cu alte sancţiuni disciplinare prevãzute de reglementãrile federaţiei sportive naţionale respective.
ART. 36
(1) Procurarea, distribuirea, oferirea, vânzarea ori administrarea de substanţe dopante sportivilor se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendã de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei.
(2) Prescrierea sau administrarea de substanţe dopante sportivilor de cãtre medici se pedepseşte cu închisoare de la un an la 4 ani sau cu amendã de la 75.000.000 lei la 150.000.000 lei.
(3) În cazul sãvârşirii faptelor prevãzute la alin. (2), se sesizeazã şi Colegiul Medicilor din România.
(4) Tentativa la infracţiunile prevãzute la alin. (1) şi (2) se pedepseşte.
ART. 37
(1) Îndemnul prin orice mijloace la consumul de substanţe dopante în vederea sporirii capacitãţii de performanţã, dacã este urmat de executare, se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 2 ani sau cu amendã de la 25.000.000 lei la 75.000.000 lei.
(2) Dacã îndemnul nu este urmat de executare, pedeapsa este închisoarea de la douã luni la 2 ani sau amendã de la 15.000.000 lei la 50.000.000 lei.
ART. 38
Constituie circumstanţe agravante urmãtoarele împrejurãri şi situaţii:
a) sãvârşirea faptei de cãtre o persoanã care are, potrivit prezentei legi, atribuţii în prevenirea şi combaterea dopajului;
b) oferirea, prescrierea, administrarea de substanţe sau proceduri interzise unui sportiv minor;
c) sãvârşirea faptei împreunã cu un minor;
d) sãvârşirea faptei de cãtre o persoanã care îndeplineşte o funcţie ce implicã exerciţiul autoritãţii publice, iar fapta a fost sãvârşitã în exercitarea acestei funcţii.
ART. 39
Persoanelor condamnate pentru infracţiuni prevãzute în prezentul capitol li se poate aplica una sau mai multe pedepse complementare.
ART. 40
Bunurile destinate, folosite sau rezultate din infracţiunile prevãzute în prezentul capitol se confiscã.
ART. 41
(1) În aplicarea sancţiunilor sportivilor sau persoanelor din anturajul sportivilor, federaţiile sportive naţionale trebuie sã respecte prevederile prezentei legi, precum şi ale reglementãrilor internaţionale în domeniu.
(2) Neîndeplinirea de cãtre federaţiile sportive naţionale a obligaţiilor prevãzute în prezenta lege se sancţioneazã cu amendã de la 50.000.000 lei la 300.000.000 lei, retragerea oricãrui sprijin financiar de la bugetul de stat, suspendarea temporarã a certificatului de identitate sportivã sau radierea din registrul sportiv.
ART. 42
Cluburile sportive şi ligile profesioniste, în cadrul cãrora au fost gãsite persoane vinovate de încãlcãri ale reglementãrilor antidoping, dacã au avut cunoştinţã de aceste încãlcãri, se sancţioneazã cu amendã de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei.
ART. 43
În cazul în care substanţele descoperite pe parcursul controlului doping intrã şi sub incidenţa <>Legii nr. 143/2000 privind combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau a <>Legii nr. 300/2002 privind regimul juridic al precursorilor folosiţi la fabricarea ilicitã a drogurilor, Agenţia Naţionalã Antidoping are obligaţia de a înştiinţa Agenţia Naţionalã Antidrog şi organele de urmãrire penalã.

CAP. VIII
Dispoziţii finale şi tranzitorii

ART. 44
Pentru informarea şi educarea personalului implicat în activitãţile antidoping, toate instituţiile de învãţãmânt superior de educaţie fizicã şi sport din ţarã şi Centrul Naţional de Formare şi Perfecţionare a Antrenorilor introduc în programele de învãţãmânt cursuri de prezentare a reglementãrilor naţionale şi internaţionale antidoping, precum şi programul naţional antidoping.
ART. 45
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, Agenţia Naţionalã pentru Sport va elabora structura organizatoricã şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Agenţiei Naţionale Antidoping, care se aprobã prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 46
În termen de 30 de zile de la aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare, Agenţia Naţionalã Antidoping va elabora normele metodologice privind organizarea şi desfãşurarea controlului doping, care se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Sport.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU


Bucureşti, 30 noiembrie 2004.
Nr. 552.
_______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016