Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 551 din 30 noiembrie 2004  privind organizarea si functionarea Comisiei Nationale de Disciplina Sportiva    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 551 din 30 noiembrie 2004 privind organizarea si functionarea Comisiei Nationale de Disciplina Sportiva

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.161 din 8 decembrie 2004

Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. 1
(1) Comisia Naţionalã de Disciplinã Sportivã, denumitã în continuare Comisia, se organizeazã şi funcţioneazã pe lângã Agenţia Naţionalã pentru Sport ca organ deliberativ, fãrã personalitate juridicã, independent în exercitarea atribuţiilor jurisdicţionale date prin lege în competenţa sa, aşa cum sunt prevãzute la art. 2.
(2) Comisia îşi desfãşoarã activitatea în baza unui regulament de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Sport.
(3) Sediul Comisiei este în sediul Agenţiei Naţionale pentru Sport, situat în municipiul Bucureşti, str. Vasile Conta nr. 16, sectorul 2.
ART. 2
(1) Comisia este competentã sã soluţioneze recursul formulat împotriva hotãrârilor definitive pronunţate, prin epuizarea cãilor de atac, de comisiile interne de disciplinã sau de alte organisme cu atribuţii disciplinare, care sunt organizate şi funcţioneazã în cadrul federaţiilor sportive naţionale, asociaţiilor judeţene şi ale municipiului Bucureşti, pe ramuri de sport, al ligilor profesioniste şi Comitetului Olimpic Român, precum şi a cãilor de atac formulate împotriva hotãrârilor Comisiei Naţionale de Acţiune împotriva Violenţei în Sport.
(2) Comisia soluţioneazã cãile de atac formulate împotriva hotãrârilor definitive pronunţate în legãturã cu urmãtoarele tipuri de abateri:
a) încãlcarea prevederilor din statutele şi regulamentele structurilor sportive, în mãsura în care sancţionarea unei astfel de abateri este de competenţa comisiilor interne de disciplinã;
b) comportamente, atitudini, gesturi agresive sau nesportive ale jucãtorilor faţã de arbitri, oficiali, alţi sportivi sau faţã de public;
c) declaraţii publice ale conducãtorilor, tehnicienilor, arbitrilor sau sportivilor, care pot incita sau pot conduce la acte de violenţã din partea echipelor sau spectatorilor;
d) absenţa nejustificatã de la competiţii, în cazul convocãrilor selecţionatelor naţionale;
e) manipularea sau modificarea, direct ori printr-o persoanã interpusã, a materialului sau a echipamentului sportiv, prin încãlcarea reglementãrilor tehnice din fiecare ramurã sportivã;
f) participarea neautorizatã, neprezentarea sau retragerea nejustificatã din orice probã sau competiţie;
g) orice alte tipuri de abateri date în competenţa comisiilor interne de disciplinã.
(3) Atribuţiile Comisiei prevãzute la alin. (1) şi (2) se exercitã numai dacã o parte interesatã opteazã pentru aceastã jurisdicţie. Calea de atac se poate introduce în termen de 15 zile de la comunicarea hotãrârii.
(4) Procedura de soluţionare de cãtre Comisie a cãilor de atac este reglementatã printr-un regulament de procedurã, aprobat prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Sport.
(5) Procedura de soluţionare de cãtre Comisie a cãilor de atac devine obligatorie din momentul sesizãrii acesteia. Hotãrârile pronunţate pot fi atacate la Secţia de contencios administrativ a Tribunalului Bucureşti, în termen de 15 zile de la comunicare.
(6) În situaţia în care nu se opteazã pentru procedura de soluţionare a cãilor de atac de cãtre Comisie, pãrţile interesate se pot adresa judecãtoriei, potrivit normelor de drept comun, cu aplicarea art. 282^1 alin. 2 şi a art. 299 alin. 3 din Codul de procedurã civilã.
ART. 3
(1) Comisia este compusã din 61 de membri.
(2) Poate fi numitã, în condiţiile legii, ca membru al Comisiei, orice persoanã fizicã care întruneşte în mod cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) are cetãţenie românã;
b) are capacitate deplinã de exerciţiu al drepturilor civile;
c) are o reputaţie neştirbitã;
d) este licenţiatã în drept, respectiv deţine o diplomã echivalentã în ştiinţe juridice sau în educaţie fizicã şi sport ori are o experienţã recunoscutã în activitatea sportivã.
(3) Cel puţin o treime din numãrul membrilor Comisiei va avea studii juridice.
(4) Membrii Comisiei sunt numiţi în conformitate cu prevederile regulamentului de procedurã, cu respectarea urmãtoarei structuri:
a) 25 de membri, de cãtre Agenţia Naţionalã pentru Sport;
b) 10 membri, de cãtre Comitetul Olimpic Român;
c) 15 membri, de cãtre federaţiile sportive naţionale olimpice;
d) 8 membri, de cãtre federaţiile sportive naţionale neolimpice;
e) 2 membri, de cãtre ligile profesioniste;
f) un membru, de cãtre Academia Naţionalã de Educaţie Fizicã şi Sport.
(5) Membrii Comisiei beneficiazã de o indemnizaţie de şedinţã în cuantum de 25% din salariul mediu brut pe economie pentru fiecare şedinţã, fãrã a depãşi lunar 50% din acesta.
ART. 4
(1) Comisia este condusã de un consiliu director format din 7 membri.
(2) Mandatul membrilor Comisiei şi ai consiliului director este de 4 ani. Mandatul acestora poate fi reînnoit o singurã datã.
(3) Din consiliul director pot face parte numai persoanele numite, în condiţiile legii, ca membri ai Comisiei.
(4) Consiliul director va fi alcãtuit din 7 membri, numiţi dupã cum urmeazã:
a) 3 membri din partea Agenţiei Naţionale pentru Sport;
b) un membru din partea Comitetului Olimpic Român;
c) un membru din partea federaţiilor sportive naţionale olimpice;
d) un membru din partea federaţiilor sportive naţionale neolimpice;
e) un membru din partea ligilor profesioniste.
ART. 5
Consiliul director îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) valideazã structura completelor;
b) adoptã toate mãsurile necesare pentru protecţia drepturilor pãrţilor în cursul procedurii;
c) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de prezenta lege sau de Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei.
ART. 6
(1) Consiliul director este condus de un preşedinte, care este asistat în îndeplinirea atribuţiilor sale de un vicepreşedinte.
(2) Preşedintele consiliului director exercitã, în principal, atribuţii referitoare la organizarea completelor şi la administrarea cazurilor care vor fi supuse spre soluţionare acestor complete.
(3) Vicepreşedintele consiliului director îl ajutã pe preşedintele consiliului în îndeplinirea atribuţiilor sale şi este înlocuitorul de drept al acestuia.
(4) Preşedintele şi vicepreşedintele sunt aleşi dintre membrii consiliului director, de cãtre aceştia, prin vot secret.
ART. 7
(1) Secretariatul Comisiei este asigurat de Agenţia Naţionalã pentru Sport, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi din structura acesteia şi în cheltuielile de personal aprobate prin bugetul Agenţiei.
(2) Secretariatul îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) primeşte şi înregistreazã cereri, memorii, documente ale pãrţilor, conform prevederilor prezentei legi şi ale Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei;
b) arhiveazã documentaţia primitã;
c) asigurã circulaţia documentelor necesare în vederea alcãtuirii completului, respectiv obţinerea declaraţiilor de acceptare a propunerilor de numire şi a declaraţiilor de compatibilitate din partea membrilor propuşi de pãrţi;
d) îndeplineşte formalitãţile de convocare a consiliului director;
e) exercitã orice alte atribuţii prevãzute de prezenta lege sau de Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei.
ART. 8
(1) Consiliul director se întruneşte la convocarea preşedintelui consiliului director de douã ori pe an sau ori de câte ori este nevoie.
(2) Şedinţele consiliului director se considerã regulamentar întrunite în prezenţa a cel puţin jumãtate plus unu din numãrul membrilor sãi.
(3) Deciziile consiliului director sunt adoptate cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi în şedinţã.
ART. 9
(1) Comisia soluţioneazã cãile de atac în complet format din 3 membri.
(2) În fiecare caz completul de soluţionare se formeazã dupã cum urmeazã: doi membri sunt numiţi de cãtre preşedintele consiliului director, la propunerea pãrţilor în litigiu, iar al treilea membru, în calitate de preşedinte al completului de soluţionare, este numit de preşedintele consiliului.
(3) În toate cazurile nu pot fi propuşi, respectiv numiţi, în completele de soluţionare decât membri ai Comisiei.
ART. 10
(1) Membrii Comisiei nu pot fi numiţi, respectiv validaţi, ca membri în completul de soluţionare atunci când au un interes în soluţionarea litigiului.
(2) Membrii consiliului director nu pot fi numiţi în complete de soluţionare, ci doar în complete de recuzare.
(3) Pãrţile depun la secretariatul Comisiei propunerile de membri ai Comisiei solicitaţi sã facã parte din complet. Secretariatul Comisiei solicitã membrilor propuşi completarea formularului de declaraţie pe propria rãspundere de acceptare a numirii şi de compatibilitate.
(4) La nivelul consiliului director se analizeazã declaraţiile pe propria rãspundere şi, în cazul în care se constatã starea de incompatibilitate sau rãspunsul negativ al membrului desemnat, se notificã pãrţilor, prin secretariatul Comisiei, reluarea procedurii de numire doar pentru partea al cãrei membru se aflã în situaţia de incompatibilitate sau de refuz al numirii.
(5) De asemenea, verificarea compatibilitãţii preşedintelui completului se face la nivelul consiliului director, tot pe bazã de declaraţie pe propria rãspundere de acceptare a numirii şi de compatibilitate.
(6) În termen de 5 zile lucrãtoare de la data constatãrii stãrii de acceptare a numirii şi de compatibilitate din partea tuturor membrilor completului propuşi de pãrţi, preşedintele consiliului director valideazã prin decizie alcãtuirea completului de soluţionare.
ART. 11
(1) În afara cazurilor de incompatibilitate care se soluţioneazã pe baza declaraţiilor pe propria rãspundere date în vederea alcãtuirii completului, pe tot parcursul derulãrii procedurii, dar nu mai târziu de termenul fixat pentru începerea dezbaterilor în cauzã, partea interesatã poate solicita recuzarea oricãrui membru al completului, în conformitate cu prevederile regulamentului de procedurã al Comisiei.
(2) Cererile de recuzare se soluţioneazã de membrii consiliului director.
ART. 12
(1) Cheltuielile de funcţionare a Comisiei se asigurã de la bugetul de stat, prin bugetul Agenţiei Naţionale pentru Sport.
(2) Pentru activitatea desfãşuratã în vederea soluţionãrii litigiilor de cãtre Comisie nu se percep taxe.
ART. 13
Regulamentul de organizare şi funcţionare, precum şi regulamentul de procedurã ale Comisiei se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Sport, în termen de 3 luni de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi.
ART. 14
(1) În termen de 6 luni de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, federaţiile sportive naţionale, asociaţiile judeţene şi ale municipiului Bucureşti, pe ramuri de sport, ligile profesioniste şi Comitetul Olimpic Român vor proceda la modificarea statutelor proprii, în conformitate cu prevederile prezentei legi.
(2) De la data expirãrii termenului prevãzut la alin. (1), hotãrârile pronunţate de comisiile interne de disciplinã sau de alte organe interne cu atribuţii similare, organizate la nivelul structurilor sportive enumerate la alin. (1) în vederea soluţionãrii recursurilor formulate împotriva hotãrârilor definitive date în competenţa Comisiei, sunt nule de drept.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU

Bucureşti, 30 noiembrie 2004.
Nr. 551.
________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016