Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE Nr. 53 din 31 iulie 1991 *** Republicata  privind indemnizatiile si celelalte drepturi ale senatorilor si deputatilor, precum si salarizarea personalului din aparatul Parlamentului Romaniei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE Nr. 53 din 31 iulie 1991 *** Republicata privind indemnizatiile si celelalte drepturi ale senatorilor si deputatilor, precum si salarizarea personalului din aparatul Parlamentului Romaniei

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 23 din 31 ianuarie 1996
*) Republicatã în temeiul <>art. 2 din Legea nr. 2 din 30 ianuarie 1996 , publicatã la pag. 1, dându-se articolelor şi alineatelor o noua numerotare.
Legea nr 53/1991 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 165 din 8 august 1991, modificatã şi republicatã în temeiul <>Legii nr. 41/1993 , şi a mai fost modificatã prin <>Legea nr. 42 din 28 iunie 1994 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 165 din 30 iunie 1994 şi prin Ordonanta Guvernului nr 39 din 5 august 1994, publicatã în Monitorul Oficial al României Partea I nr. 240 din 29 august 1994 aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 134 din 24 decembrie 1994 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr 366 din 30 decembrie 1994.

ART. 1
Indemnizaţiile şi celelalte drepturi ale senatorilor şi deputaţilor, precum şi salariile personalului din aparatul Parlamentului se acorda ţinând seama de rolul, importanta şi rãspunderea ce le revin în exercitarea funcţiei.
Senatorilor şi deputaţilor care deţin funcţia de membru al Guvernului, în perioada exercitãrii acesteia, li se aplica, în privinta salarizarii, dispoziţiile <>Legii nr. 40/1991 cu privire la salarizarea Preşedintelui şi Guvernului României, precum şi a personalului Presedentiei, Guvernului şi al celorlalte organe ale puterii executive.
Senatorii şi deputaţii, membri ai Guvernului, vor primi diurna de şedinţa aferentã pentru şedinţele Senatului şi Camerei Deputaţilor la care participa în calitate de parlamentari.
ART. 2
Indemnizaţiile lunare ale senatorilor şi deputaţilor, precum şi pentru funcţiile din birourile permanente ale Senatului şi Camerei Deputaţilor, din birourile comisiilor permanente ale celor doua Camere şi pentru preşedinţii grupurilor parlamentare sunt cele prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 3
Salariile de baza ale unor funcţii de conducere specifice din aparatul Parlamentului sunt prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 4
Salariile de baza pentru funcţiile de execuţie de specialitate specifice din aparatul Parlamentului sunt prevãzute în anexa nr. 3.
ART. 5
Persoanele care coordoneazã activitatea unor compartimente sau sectoare au salariile de baza corespunzãtoare funcţiei de execuţie de specialitate specifice sau, dupã caz, a funcţiei de execuţie în care sunt încadrate, la care se adauga o indemnizaţie de conducere, potrivit anexei nr. 4, care face parte din salariul de baza, diferenţiatã în raport cu rãspunderea funcţiei de conducere îndeplinite, precum şi cu ponderea muncii respective fata de activitatea de execuţie pe care o realizeazã.
ART. 6
Salariaţii încadraţi în funcţii de execuţie, care primesc sarcina de coordonare sau realizare a unor programe, activitãţi, studii complexe şi altele asemenea, beneficiazã, pe perioada cat îndeplinesc aceasta sarcina, de o indemnizaţie care face parte din salariul de baza, în limitele prevãzute în anexa nr. 4, stabilitã în raport cu complexitatea sarcinii primite.
ART. 7
(1) Pentru rezultate deosebite obţinute în activitatea desfasurata, salariaţii beneficiazã de un salariu de merit lunar, de pana la 15% din salariul de baza şi care face parte din acesta. Salariul de merit se poate acorda numai dupã o perioada de 6 luni de la angajare.
(2) Salariaţii care beneficiazã de salariu de merit, precum şi cuantumul acestuia se stabilesc, o data pe an, de regula dupã adoptarea bugetului, în raport cu rezultatele obţinute în activitatea desfasurata. Activitatea acestor salariaţi se analizeazã în fiecare an şi, în raport cu rezultatele obţinute, se stabileşte menţinerea sau retragerea salariului de merit.
(3) Salariul de merit poate fi acordat, anual, pentru cel mult 15% din numãrul total de posturi prevãzut în statul de funcţii.
ART. 8
Majorarea salariului de baza pentru salariaţii încadraţi în funcţii de execuţie de specialitate specifice, prevãzute în anexa nr. 3, şi a indemnizaţiei de conducere se face o data pe an, de regula dupã adoptarea bugetului, ţinând seama de calitãţile personale reflectate în rezultatele obţinute în activitatea profesionalã.
ART. 9
(1) Salariile de baza pentru funcţiile de execuţie, altele decât cele de specialitate specifice, sunt diferenţiate pe funcţii şi, în cadrul fiecãrei funcţii, pe grade sau trepte profesionale. Salariile de baza pentru fiecare grad sau treapta profesionalã sunt stabilite pe 3 - 4 gradatii.
(2) Trecerea salariaţilor, încadraţi în funcţii de execuţie, în gradatia imediat superioarã se face o data pe an, de regula dupã adoptarea bugetului.
(3) La trecerea în gradatia imediat superioarã se tine seama de calitãţile personale concretizate prin rezultatele obţinute în activitatea profesionalã. Vechimea minima necesarã pentru trecerea într-o gradatie superioarã este de doi ani.
(4) În mod excepţional, Biroul permanent, la propunerea secretarului general, poate reduce la jumãtate vechimea minima prevãzutã la alin. (3).
ART. 10
(1) Angajarea şi avansarea în funcţie, în grade sau trepte profesionale, a personalului de execuţie, altul decât cel de specialitate specific, se fac prin concurs sau examen, în condiţiile legii, în raport cu competenta profesionalã şi rezultatele obţinute în activitate. Salariul de baza ce se acorda la avansare este în toate cazurile cel prevãzut la gradatia 1 a funcţiei respective.
(2) Vechimea minima în grad sau treapta profesionalã pentru avansarea în gradul sau treapta imediat superioarã este de cel puţin doi ani. Fac excepţie de la aceasta prevedere persoanele încadrate în funcţiile prevãzute cu salariu de debutant.
(3) Persoanele încadrate cu salariu de debutant vor fi salarizate astfel pana la expirarea perioadei de proba. Avansarea în gradul sau treapta profesionalã imediat superioarã se face pe baza de examen sau concurs.
(4) Biroul permanent, la propunerea secretarului general, poate aproba, în mod excepţional, prezentarea la concurs sau examen pentru avansare în gradul sau treapta profesionalã imediat superioarã, fãrã îndeplinirea condiţiei de vechime minima prevãzutã la alin. (2).
ART. 11
Salariaţii care trec din funcţii cu salarii fixe sau între limite, pe funcţii la care salariile sunt stabilite pe gradatii, se încadreazã prin numire la gradatia care sa le asigure un salariu de baza apropiat de cel avut.
ART. 12
(1) Persoanele salarizate potrivit prezentei legi beneficiazã, la funcţia de baza, de un spor de vechime în munca de pana la 25%, calculat la salariul de baza corespunzãtor timpului efectiv lucrat în program normal de lucru, astfel:
----------------------------------------------------------------
Transe de vechime în munca Procente din indemnizaţia
lunarã sau din salariul
de baza
----------------------------------------------------------------
- de la 3 la 5 ani 5
- de la 5 la 10 ani 10
- de la 10 la 15 ani 15
- de la 15 la 20 ani 20
- peste 20 ani 25
--------------------------------------------------------------------------------
(2) Sporul de vechime în munca se plãteşte cu începere de la data de 1 a lunii urmãtoare aceleia în care s-a împlinit vechimea în munca.
(3) Sporul de vechime în munca se ia în calcul la stabilirea pensiilor şi a indemnizaţiilor pentru incapacitate temporarã de munca.
(4) Salariaţii pensionari pentru limita de varsta care se reangajeaza în munca, potrivit legii, beneficiazã de sporul de vechime corespunzãtor vechimii în munca realizate dupã data pensionãrii.
ART. 13
(1) Orele prestate peste durata normalã a timpului de lucru de personalul încadrat în funcţii de execuţie se compenseazã cu timp liber corespunzãtor. Dacã munca astfel prestatã nu a putut fi compensata cu timp liber corespunzãtor, orele suplimentare se vor salariza cu un spor din salariul de baza astfel:
a) 50% din salariul de baza pentru primele doua ore de depasire a duratei normale a zilei de lucru;
b) 100% din salariul de baza pentru orele urmãtoare. Cu spor de 100% se plãtesc şi orele lucrate în zilele de repaus sãptãmânal sau în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare, nu se lucreazã.
(2) Munca peste durata normalã a timpului de lucru poate fi prestatã şi sporurile prevãzute la alin. (1) se pot plati numai dacã efectuarea orelor suplimentare a fost dispusã de conducãtorul compartimentului sau sectorului de activitate, fãrã a depãşi 360 de ore anual.
(3) Salariaţii care, prin natura atribuţiilor de serviciu, presteazã, în mod sistematic, activitate peste durata normalã a timpului de lucru, precum şi pentru activitãţile desfãşurate în zilele nelucrãtoare, şi cãrora nu li se poate acorda timp liber corespunzãtor primesc, în raport cu depãşirea programului normal de lucru, în locul drepturilor prevãzute la alin. (1 ) şi (2), un spor de 10 - 25%, calculat la salariul de baza şi care face parte din acesta. Categoriile de salariaţi şi condiţiile de acordare a sporului pentru munca sistematica peste programul normal de lucru se stabilesc de Biroul permanent al fiecãrei Camere, printr-un regulament.
ART. 14
(1) Salariaţii care lucreazã în condiţii grele de munca primesc un spor de pana la 15% din salariul de baza. Locurile de munca şi categoriile de salariaţi se stabilesc potrivit legii şi se aproba de Biroul permanent.
(2) Salariaţii care, potrivit programului de lucru, îşi desfãşoarã activitatea în timpul nopţii, între orele 22,00 - 6,00, beneficiazã pentru orele lucrate în acest interval, de un spor de 25% din salariul de baza, dacã timpul astfel lucrat reprezintã cel puţin jumãtate din programul normal de lucru.
ART. 15
Premierea personalului încadrat în funcţii de execuţie de specialitate specifice, a celuilalt personal de execuţie, precum şi a persoanelor care coordoneazã activitatea unor compartimente sau sectoare se face din fondul de premiere, care se constituie prin aplicarea unei cote de 2% asupra fondului de salarii aprobat anual prin buget. Din acest fond pot fi acordate premii în cursul anului salariaţilor care au realizat sau au participat direct la obţinerea unor rezultate în activitate apreciate ca valoroase.
ART. 16
(1) Senatorii, deputaţii şi salariaţii primesc la sfârşitul anului calendaristic un premiu corespunzãtor nivelului indemnizaţiei lunare sau, dupã caz, al salariului de baza realizat în ultima luna din anul pentru care se face plata.
(2) Premiul anual poate fi redus sau anulat de cãtre Biroul permanent al fiecãrei Camere, dacã senatorii sau deputaţii au fost sancţionaţi în aceasta calitate, în condiţiile legii.
(3) Premiul anual poate fi redus sau anulat în cazul salariaţilor care în cursul anului au desfãşurat o activitate profesionalã slabã sau necorespunzãtoare sau au avut abateri pentru care au fost sancţionaţi disciplinar.
ART. 17
(1) Pentru ajutoare, recompense, stimulente, contribuţii la acţiuni umanitare, burse, se constituie fondul preşedintelui Senatului şi fondul preşedintelui Camerei Deputaţilor, care se aproba anual prin buget.
(2) Pentru primirea delegatiilor strãine şi invitaţilor d n ţara sau din strãinãtate se constituie fondul de protocol, aprobat anual prin buget. Baremurile de cheltuieli pentru acţiunile de protocol se aproba de birourile permanente ale Senatului şi Camerei Deputaţilor.
ART. 18
Persoanele utilizate în cadrul Parlamentului în calitate de colaboratori sau invitate pentru audiere la Parlament beneficiazã de drepturile prevãzute în anexa nr. 5.
ART. 19
Angajarea personalului prin cumul de funcţii se face cu acordul conducerii unitãţii la care persoana în cauza are funcţia de baza, cu aprobarea Biroului permanent.
ART. 20
Persoanele numite temporar sa îndeplineascã atribuţiile de conducere a unui compartiment sau sector de activitate în locul unei persoane cu astfel de atribuţii, care lipseşte din unitate o perioada mai mare de 30 de zile calendaristice şi nu beneficiazã de salariu pe perioada respectiva, primesc, pe lângã salariul de baza al funcţiei, gradului sau treptei profesionale în care sunt încadrate, indemnizaţia corespunzãtoare funcţiei de coordonare pe care o preiau.
ART. 21
(1) Senatorii şi deputaţii care participa la şedinţele comune ale Senatului şi Camerei Deputaţilor, ale fiecãrei Camere, ale comisiilor parlamentare sau ale birourilor permanente beneficiazã de o diurna de şedinţa ce reprezintã 2% din indemnizaţia lunarã a senatorului sau a deputatului.
(2) De aceeaşi diurna de şedinţa beneficiazã senatorii şi deputaţii prezenţi la şedinţele grupurilor parlamentare sau la alte activitãţi ale Parlamentului, dacã acestea se desfãşoarã la cererea Biroului permanent sau a preşedintelui fiecãrei Camere şi dacã diurna nu s-a acordat în condiţiile alin. (1).
(3) Senatorii şi deputaţii prezenţi la lucrãrile Parlamentului, care nu au domiciliul în municipiul Bucureşti, primesc o diurna de deplasare, pe zi, de 2% din indemnizaţia lunarã prevãzutã pentru senator sau deputat. Totodatã, acestora li se asigura cazarea gratuita sau, la alegere, în cazul în care nu beneficiazã de cazare gratuita, li se acorda, pe noapte, 70% din tariful minim practicat de unitãţile hoteliere şi care este achitat pentru cazarea unui senator sau deputat.
(4) Drepturile prevãzute în alineatul precedent cu privire la cazarea gratuita sau la plata contravalorii cazarii se acorda pe toatã durata mandatului parlamentar.
(5) Drepturile prevãzute la alin. (3) se acorda şi în perioada vacantei parlamentare, dacã senatorii şi deputaţii îndeplinesc misiuni dispuse de preşedintele Senatului sau al Camerei Deputaţilor ori de cãtre Biroul permanent al fiecãrei Camere.
(6) Senatorii sau deputaţii care efectueazã o deplasare în ţara, din însãrcinarea preşedintelui Senatului sau al Camerei Deputaţilor, a Biroului permanent al fiecãrei Camere ori a birourilor comisiilor parlamentare sau a grupurilor parlamentare, beneficiazã de decontarea integrala a cheltuielilor de cazare sau, pe noapte, de 70% din tariful minim practicat de unitãţile hoteliere şi care este achitat pentru cazarea unui senator sau deputat, dacã nu se cazeaza în unitãţi hoteliere sau în alte spaţii de cazare autorizate, precum şi de o diurna, pe zi, de 1% din indemnizaţia lunarã prevãzutã pentru senator sau deputat în cazul în care deplasarea se efectueazã în alta localitate decât cea în care domiciliazã. De aceleaşi drepturi beneficiazã senatorii şi deputaţii care nu domiciliazã în circumscripţiile electorale în care au fost aleşi, pe timpul deplasarii în aceste circumscripţii, în vederea îndeplinirii unor activitãţi legate de exercitarea mandatului.
(7) Senatorii sau deputaţii care se deplaseaza în alta localitate din circumscripţiile electorale în care domiciliazã, pentru activitãţi legate de exercitarea mandatului, beneficiazã de o diurna de deplasare de 65% din diurna prevãzutã la alin. (3), pentru o singura zi pe saptamana.
(8) Senatorii sau deputaţii care folosesc autoturismul proprietate personalã pentru a se deplasa sãptãmânal, din localitatea unde domiciliazã, la Parlament şi înapoi, precum şi cei care au domiciliul în municipiul Bucureşti şi se deplaseaza, cel mult o data pe saptamana, în circumscripţia electoralã în care au fost aleşi şi înapoi, pentru activitãţi legate de exercitarea mandatului, vor primi contravaloarea carburantilor utilizaţi în acest scop, dar nu mai mult decât contravaloarea a 7,5 litri benzina la 100 km parcursi. De aceleaşi drepturi beneficiazã senatorii şi deputaţii care se deplaseaza din localitatea de domiciliu în localitatea cea mai apropiatã de unde se asigura transportul la Parlament şi înapoi.
ART. 22
Senatorilor sau deputaţilor li se ramburseazã contravaloarea taxelor de posta sau de telecomunicaţii interne, pentru activitãţile legate de exercitarea mandatului, în limitele stabilite prin bugetul fiecãrei Camere.
ART. 23
(1) În scopul exercitãrii mandatului în circumscripţiile electorale, deputaţii primesc, lunar, o suma forfetara din bugetul Camerei Deputaţilor, egala cu indemnizaţia lunarã bruta a deputatului.
(2) În limitele sumei prevãzute la alin. (1), deputaţii pot organiza, separat sau prin asociere, birouri în circumscripţiile în care au fost aleşi. Consiliile locale şi consiliile judeţene asigura spaţiile şi dotarea acestora cu mobilierul necesar, în condiţii de închiriere.
ART. 24
(1) Chiria. calculatã la tarifele practicate pentru spaţiile atribuite partidelor politice, cheltuielile de întreţinere, drepturile bãneşti ale persoanelor angajate în birourile parlamentare ale deputaţilor şi alte cheltuieli aferente exercitãrii mandatului se asigura din sumele forfetare alocate deputaţilor.
(2) Angajarea salariaţilor birourilor parlamentare ale deputaţilor se face prin încheierea unui contract de munca pe durata determinata sau a unui contract civil. În cazul angajãrii pe baza unui contract de munca pe durata determinata, încadrarea salariaţilor se face prin ordin al secretarului general al Camerei Deputaţilor, la propunerea deputaţilor în cauza, iar în cazul contractului civil, acesta se încheie între deputaţii în cauza şi persoana fizica.
ART. 25
Modul de utilizare şi justificare a sumei forfetare prevãzute la art. 23 şi 24 se stabileşte prin hotãrâre a Biroului permanent al Camerei Deputaţilor.
ART. 26
Birourile senatoriale din circumscripţiile electorale se organizeazã pentru fiecare senator în condiţiile prevãzute în Regulamentul Senatului.
(2) Personalul încadrat în birourile senatoriale face parte din aparatul Senatului.
(3) Dotarea birourilor senatoriale, cheltuielile materiale şi de servicii se vor asigura de cãtre Senat în limita sumelor prevãzute în bugetele anuale.
ART. 27
În vederea organizãrii birourilor senatoriale, prefecturile, consiliile judeţene sau, dupã caz, consiliile locale vor asigura spaţiul necesar şi dotarea acestuia cu mobilier. Chiria pentru spaţiu, calculatã pe baza tarifelor practicate pentru spaţiile atribuite partidelor politice, precum şi chiria pentru mobilier vor fi suportate din bugetul Senatului.
ART. 28
Personalul încadrat cu contract de munca la birourile parlamentare ale deputaţilor şi la birourile senatoriale, pe timpul cat îndeplineşte aceasta activitate, se considera detaşat sau, dupã caz, transferat în interesul serviciului, în condiţiile legislaţiei muncii.
ART. 29
(1) Activitatea desfasurata în calitate de senator sau deputat constituie vechime în munca şi în specialitate.
(2) Indemnizaţiile lunare prevãzute la art. 2 au regimul prevãzut de lege pentru salarii.
(3) Pe durata exercitãrii mandatului, senatorii şi deputaţii beneficiazã, potrivit legii, de sporul de vechime în munca prevãzut la art. 12 alin. (1).
ART. 30
De la data încetãrii mandatului de senator sau deputat, timp de 2 ani persoanelor în cauza nu li se poate modifica în mod unilateral sau desface contractul de munca pentru motive neimputabile lor.
ART. 31
La aplicarea prezentei legi se va proceda la reincadrarea întregului personal în funcţii şi, dupã caz, în grade şi trepte profesionale, precum şi pe gradatii, ţinându-se seama de competenta profesionalã reflectatã în rezultatele obţinute pana la data încadrãrii şi de nivelul de pregãtire al fiecãruia.
ART. 32
(1) Soluţionarea contestaţiilor în legatura cu stabilirea salariilor, acordarea gradatiilor, sporurilor, premiilor şi a altor drepturi personalului din aparatul Parlamentului este de competenta Biroului permanent al fiecãrei Camere.
(2) Contestaţiile se depun în termen de 5 zile de la data luãrii la cunostinta şi vor fi soluţionate în termen de 30 de zile.
(3) Impotriva mãsurii de modificare unilaterala a salariilor, stabilite potrivit prevederilor prezentei legi, cei interesaţi se pot adresa cu contestaţie la judecãtorie, în termen de 30 de zile de la data când au luat cunostinta de mãsura luatã.
ART. 33
(1) Salariile de baza pentru funcţiile de execuţie, altele decât funcţiile de execuţie de specialitate specifice, sunt cele prevãzute pentru funcţiile de execuţie din ministere şi celelalte organe centrale, mai mari cu 45%. Salariile persoanelor încadrate pe funcţiile prevãzute la poziţiile 4, 5, 6, 7, 8 şi 9 din anexa nr. 3 se majoreazã cu 15%.
(2) Salariaţii care desfãşoarã, în cadrul aparatului Parlamentului, activitãţi de protocol şi de relaţii cu publicul se încadreazã în funcţii de specialitate.
(3) În statele de funcţii pot fi prevãzute şi unele funcţii aprobate altor sectoare de activitate bugetare, unde funcţiile respective sunt specifice şi care sunt salarizate potrivit prevederilor de la alin. (1).
ART. 34
(1) Birourile permanente ale Senatului şi Camerei Deputaţilor, dupã caz, aproba defalcarea fondului destinat plãţii salariilor.
(2) Statele de funcţii se aproba de birourile permanente ale Senatului şi Camerei Deputaţilor, dupã caz.
ART. 35
(1) Personalul de specialitate trimis în strãinãtate, invitat pe contul organizaţiilor sau al altor parteneri externi pentru acţiuni ştiinţifice, culturale, artistice sau sportive, beneficiazã în ţara de drepturile stabilite prin reglementãri specifice.
(2) Pentru deplasarile în strãinãtate dispuse de preşedintele Senatului sau al Camerei Deputaţilor, cheltuielile necesare, inclusiv indemnizaţia de cazare şi diurna, în valuta, se aproba de cãtre preşedintele care a dispus deplasarea.
ART. 36
Anexele nr. 1 - 5 fac parte integrantã din prezenta lege.
ART. 37
(1) Dispoziţiile prezentei legi intra în vigoare la data de 1 aprilie 1991*), data pana la care rãmân valabile reglementãrile privind salarizarea în vigoare la 1 martie 1991.
(2) Indemnizaţiile lunare şi salariile din prezenta lege sunt brute şi impozabile în condiţiile legii. Acestea vor fi actualizate ţinând seama de indexarile acordate în conformitate cu prevederile hotãrârilor Guvernului adoptate dupã 1 ianuarie 1993.
(3) Drepturile prevãzute la art. 2 din prezenta lege se cumuleazã cu pensia sau cu alte venituri.
(4) Prin derogare de la <>Legea nr. 3/1977 , cu modificãrile ulterioare, la încetarea mandatului, indiferent de durata acestuia, senatorii şi deputaţii pensionari pot solicita recalcularea pensiei, luându-se în calcul indemnizaţia lunarã primitã şi perioada mandatului.
-----------------
*) A se vedea datele de intrare în vigoare a actelor normative modificatoare.

ART. 38
Ministerul Finanţelor va introduce în structura bugetului administraţiei centrale pe anul 1991 modificãrile ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei legi.
ART. 39
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei legi se abroga art. 2, art. 4, art. 5, art. 6 alin. 3 şi 4 şi <>art. 8 alin. 4 din Legea nr. 4/1990 , precum şi orice alte dispoziţii contrare.

ANEXA 1

INDEMNIZAŢIILE
pentru senatori, deputaţi, pentru funcţiile din Biroul permanent al Senatului, al Camerei Deputaţilor, din comisiile permanente ale celor doua Camere, precum şi pentru preşedinţii grupurilor parlamentare
--------------------------------------------------------------------------------
Nr. Funcţia Indemnizaţia lunarã**)
crt. - lei -
--------------------------------------------------------------------------------
1. Senatori, deputaţi 168 000
2. Vicepreşedinţii şi secretarii comisiilor permanente
ale Senatului şi ale Camerei Deputaţilor 172.000
3. Secretarii, chestorii Senatului şi ai Camerei
Deputaţilor, preşedinţii comisiilor permanente
ale Senatului şi ale Camerei Deputaţilor, precum
şi preşedinţii grupurilor parlamentare 176.000
4. Vicepreşedinţii Senatului şi ai Camerei Deputaţilor 182.000
5. Preşedintele Senatului şi al Camerei Deputaţilor 209.300
--------------------------------------------------------------------------------
-----------------
**) A se vedea art. 37 alin. (2) de mai sus.

ANEXA 2

SALARIILE***)
pentru unele funcţii de conducere specifice din aparatul Parlamentului
--------------------------------------------------------------------------------
Nr. Funcţia Coeficientul de
crt. ierarhizare
--------------------------------------------------------------------------------
1. Secretar general 5,50
2. Secretar general adjunct 5,25
3. Set departament, director general 5.00
-------------------------------------------------------------------------------
-----------------
***) Salariul de baza corespunzãtor coeficientului de ierarhizare se va calcula potrivit prevederilor <>art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 39/1994 , republicatã.


ANEXA 3

SALARIILE DE BAZA*)
pentru funcţiile de execuţie de specialitate specifice din aparatul Parlamentului
--------------------------------------------------------------------------------
Nr. Funcţia Nivelul Coeficientul de
crt. studiilor ierarhizare
--------------------------------------------------------------------------------
1. Consilier parlamentar S 4,10 - 4,40
2. Expert parlamentar S 3,70 - 4,00
3. Consultant parlamentar S 2,35 - 2,80
4. Şef birou senatorial S 2,05 - 2,50
5. Şef cabinet S 1,60 - 2,05
6. Şef birou senatorial M 1,70 - 1,95
7. Şef cabinet**) M 1,50 - 1,90
8. Şef cabinet M 1,30 - 1,70
9. Secretar de cabinet M 1,15 - 1,45
--------------------------------------------------------------------------------
----------------------
*) Salariul de baza corespunzãtor coeficientului de ierarhizare se va calcula potrivit prevederilor <>art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 39/1994 , republicatã.
**) Se aplica salariaţilor care au atribuţii de stenografiere a lucrãrilor în plen ale Senatului.


ANEXA 4

INDEMNIZAŢIILE DE CONDUCERE
pentru personalul din aparatul Parlamentului
--------------------------------------------------------------------------------
Nr. Indemnizaţia***)
crt. Funcţia de conducere lunarã
- lei -
----------------------------
minima maxima
--------------------------------------------------------------------------------
1. Adjunct şef departament, Salariul de baza pentru
director, director adjunct, funcţiile de execuţie de 9.800 24.800
şef compartiment specialitate specifice,
2. Şef compartiment adjunct, respectiv funcţii de
şef serviciu, şef birou execuţie 4.800 19.800
--------------------------------------------------------------------------------
------------
***) Indemnizaţia de conducere lunarã, conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 39/1994 , modificatã şi aprobatã prin <>Legea nr. 134/1994 , se majoreazã la limita inferioarã cu 5% şi la limita superioarã cu 20% .

ANEXA 5

DREPTURILE
persoanelor utilizate în calitate de colaboratori sau invitate pentru audiere la Parlament
1. Persoanele utilizate în cadrul Parlamentului în calitate de colaboratori beneficiazã de o indemnizaţie lunarã de pana la nivelul salariului de baza minim brut pe ţara, stabilitã în raport cu perioada de colaborare şi importanta lucrãrilor efectuate.
Persoanele care efectueazã colaborarea pentru funcţii de execuţie de specialitate specifice beneficiazã de o indemnizaţie lunarã de pana la 50% din salariul de baza, prevãzut de lege pentru funcţia de consilier parlamentar, stabilitã în raport cu timpul afectat colaborãrii, complexitatea şi importanta lucrãrii efectuate.
Dacã aceste persoane desfãşoarã activitate de colaborare în alta localitate decât cea în care domiciliazã, au dreptul şi la decontarea cheltuielilor de transport şi cazare, potrivit tarifului practicat de unitãţile hoteliere, precum şi la o diurna la nivelul celei stabilite pentru salariaţii unitãţilor bugetare, pe toatã perioada cat îşi desfãşoarã activitatea.
2. Pentru unele lucrãri cu caracter ocazional, care nu pot fi efectuate cu personalul existent, se pot folosi colaboratori (stenodactilografi, tipografi şi alţii), plãtiţi cu ora. Tariful orar se stabileşte corespunzãtor cu salariul de baza prevãzut de lege pentru funcţia respectiva.
3. Persoanele utilizate în calitate de traducãtor, interpret, translator şi altele asemenea pot fi plãtite şi în baza unor contracte de colaborare intervenite între pãrţi.
4. Persoanele domiciliate în alte localitãţi decât municipiul Bucureşti, chemate la comisiile parlamentare pentru audieri, au dreptul la decontarea cheltuielilor de transport şi cazare, precum şi la o diurna zilnica în cuantumul prevãzut de lege pentru salariaţii din unitãţile bugetare. Cheltuielile de transport pentru întoarcerea în localitatea în care domiciliazã se deconteazã fãrã document, în limita sumei din documentul de transport prezentat la sosire.

------------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016