Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 510 din 17 noiembrie 2004  privind reorganizarea Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 510 din 17 noiembrie 2004 privind reorganizarea Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.082 din 22 noiembrie 2004

Parlamentul României adoptã prezenta lege.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta lege are ca obiect reorganizarea Inspectoratului General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, denumit în continuare IGCTI, ca instituţie publicã autonomã în domeniul radiocomunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei, aflatã în subordinea Guvernului.
ART. 2
(1) În înţelesul prezentei legi, urmãtorii termeni se definesc astfel:
a) atribuirea unei benzi de frecvenţe - stabilirea serviciului de radiocomunicaţii care poate utiliza o anumitã bandã de frecvenţe, în condiţii specificate; atribuirile sunt cuprinse în Tabelul naţional de atribuire a benzilor de frecvenţe, denumit în continuare T.N.A.B.F.;
b) alocarea unei frecvenţe sau a unui canal radio - nominalizarea utilizatorului sau a categoriei de utilizatori ai unei frecvenţe ori ai unui canal radio, într-o zonã geograficã precizatã şi în condiţii specificate;
c) asignarea unei frecvenţe sau a unui canal radio - autorizarea din punct de vedere tehnic a unei staţii de radiocomunicaţii în vederea utilizãrii unei frecvenţe sau a unui canal radio în condiţii specificate;
d) staţie de radiocomunicaţii - unul sau mai multe emiţãtoare ori receptoare sau o combinaţie de emiţãtoare şi receptoare, inclusiv echipamentele accesorii, necesare pentru asigurarea unui serviciu de radiocomunicaţii într-un amplasament dat sau într-o zonã de deplasare precizatã;
e) radiocomunicaţii - comunicaţii electronice care se realizeazã prin intermediul undelor radio;
f) spectru de frecvenţe radio/spectru radio - porţiunea spectrului electromagnetic care cuprinde undele radio ale cãror frecvenţe sunt situate între 9 kHz şi 3.000 GHz;
g) serviciu de radiocomunicaţii - transmisia, emisia şi/sau recepţia de unde radio, în scopul realizãrii de radiocomunicaţii;
h) echipament radio - un produs sau o parte componentã relevantã a acestuia, capabil sã comunice prin intermediul emisiei şi/sau recepţiei undelor radio utilizând spectrul alocat radiocomunicaţiilor;
i) echipament terminal de telecomunicaţii - un produs sau o parte componentã relevantã din acesta, care permite comunicaţia şi care este destinat sã fie conectat direct ori indirect prin orice mijloace la interfeţele reţelelor publice de comunicaţii;
j) compatibilitate electromagneticã - proprietatea unui dispozitiv, echipament sau sistem de a funcţiona satisfãcãtor în mediul sãu electromagnetic, fãrã a introduce el însuşi perturbaţii electromagnetice prejudiciabile pentru orice aparat ce se gãseşte în acest mediu;
k) aparate - ansamblul dispozitivelor electrice şi electronice împreunã cu echipamentele şi instalaţiile ce conţin componente electrice şi/sau electronice;
l) perturbaţie prejudiciabilã - o perturbaţie care pericliteazã funcţionarea unui serviciu de radionavigaţie sau a altor servicii de radiocomunicaţii destinate siguranţei vieţii sau care, în orice mod, afecteazã grav, obstrucţioneazã ori întrerupe repetat un serviciu de radiocomunicaţii, care opereazã în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.
(2) În cuprinsul prezentei legi sunt, de asemenea, aplicabile definiţiile relevante prevãzute la:
a) <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 ;
b) <>art. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 34/2002 privind accesul la reţelele publice de comunicaţii electronice şi la infrastructura asociatã, precum şi interconectarea acestora, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 527/2002 ;
c) <>art. 1 din Legea audiovizualului nr. 504/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. II
Organizarea şi funcţionarea IGCTI

ART. 3
(1) IGCTI se reorganizeazã şi funcţioneazã ca instituţie publicã autonomã în domeniul radiocomunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei, în subordinea Guvernului, finanţatã integral din venituri proprii.
(2) IGCTI administreazã spectrul de frecvenţe radio şi monitorizeazã benzile de frecvenţe cu utilizare neguvernamentalã.
(3) IGCTI controleazã îndeplinirea cerinţelor esenţiale de compatibilitate electromagneticã şi de utilizare eficientã a spectrului.
(4) IGCTI opereazã la nivel naţional sistemele informatice ale administraţiei publice centrale ce furnizeazã servicii destinate guvernãrii prin mijloace electronice.
(5) IGCTI preia toate obligaţiile asumate anterior reorganizãrii.
ART. 4
(1) Conducerea IGCTI este asiguratã de un preşedinte şi de un vicepreşedinte, numiţi prin decizie a primului-ministru.
(2) Preşedintele IGCTI este ordonator principal de credite.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele emite decizii.
(4) Deciziile preşedintelui IGCTI, referitoare la administrarea spectrului de frecvenţe radio, se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 5
În exercitarea atribuţiilor sale, IGCTI are obligaţia sã respecte principiile obiectivitãţii, proporţionalitãţii, transparenţei, imparţialitãţii şi neutralitãţii tehnologice.
ART. 6
(1) Organizarea şi funcţionarea IGCTI se aprobã prin hotãrâre a Guvernului în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi şi va cuprinde, pe lângã aparatul central, direcţii teritoriale, precum şi alte structuri specifice, necesare realizãrii obiectului sãu de activitate.
(2) Paza sediului central şi a direcţiilor teritoriale ale IGCTI se organizeazã şi se efectueazã cu efective de jandarmi.
ART. 7
(1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale IGCTI se asigurã din venituri proprii, care provin din urmãtoarele surse:
a) sumele încasate de la titularii dreptului de utilizare a spectrului de frecvenţe radio pentru utilizarea acestuia;
b) tariful de înregistrare a Sistemului electronic de achiziţii publice;
c) tariful de reînnoire a înregistrãrii în Sistemul electronic de achiziţii publice;
d) tariful de utilizare a Sistemului electronic de achiziţii publice;
e) tariful de participare în Sistemul electronic de achiziţii publice;
f) tariful de eliberare a certificatului digital de înregistrare în Sistemul informatic pentru atribuirea electronicã a autorizaţiilor de transport rutier internaţional de marfã;
g) tariful de reînnoire a certificatului digital de înregistrare în Sistemul informatic pentru atribuirea electronicã a autorizaţiilor de transport rutier internaţional de marfã;
h) donaţii, legate şi sponsorizãri în condiţiile legii;
i) credite interne şi externe contractate în condiţiile legii;
j) sumele provenite din amenzile administrative aplicate conform <>art. 56 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 , şi conform <>art. 30, 31 şi 32 din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitãţii produselor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
k) venituri rezultate din certificarea semnãturii electronice;
l) alte venituri ce se pot realiza în condiţiile legii.
(2) Cuantumul sumelor datorate de cãtre fiecare titular al dreptului de utilizare a frecvenţelor radio se stabileşte prin decizie cu caracter individual a preşedintelui IGCTI.
(3) Decizia preşedintelui IGCTI prevãzutã la alin. (2) constituie titlu de creanţã, care devine titlu executoriu la data la care expirã termenul de platã şi se executã conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã.
(4) Pentru colectarea creanţelor IGCTI, organul de executare silitã al acestuia, înfiinţat potrivit legii, a cãrui conducere este asiguratã de cãtre o persoanã desemnatã de preşedintele IGCTI, este abilitat sã instituie mãsurile asigurãtorii şi sã efectueze procedura de executare silitã, potrivit Codului de procedurã fiscalã, republicat.
(5) În exercitarea atribuţiilor sale, organul de executare silitã prevãzut la alin. (4) emite acte administrative cu putere de titlu executoriu, în condiţiile Codului de procedurã fiscalã, republicat.
(6) Sumele încasate din sursele prevãzute la alin. (1) se reţin integral ca venituri proprii, cu titlu permanent, la dispoziţia IGCTI şi vor fi folosite în conformitate cu prevederile bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat în condiţiile <>Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare.
ART. 8
(1) Bugetul anual de venituri şi cheltuieli al IGCTI se aprobã de cãtre preşedintele acestuia în condiţiile <>art. 16 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 500/2002 , cu modificãrile ulterioare.
(2) Excedentul anual rezultat din execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli al IGCTI se reporteazã în anul urmãtor.
(3) IGCTI efectueazã operaţiunile de plãţi şi încasãri prin unitãţile Trezoreriei Statului.
(4) În vederea administrãrii eficiente a resurselor financiare, precum şi pentru garantarea obligaţiilor asumate, IGCTI are dreptul sã constituie depozite în condiţiile legii.
ART. 9
(1) Personalul IGCTI este personal contractual, angajat pe bazã de concurs organizat în condiţiile legii, în conformitate cu structura organizatoricã.
(2) Salarizarea personalului IGCTI, inclusiv a preşedintelui şi a vicepreşedintelui acestuia, se realizeazã potrivit dispoziţiilor legale în vigoare aplicabile instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii.
ART. 10
Pentru desfãşurarea activitãţilor sale, IGCTI utilizeazã mijloace tehnice specifice, în condiţiile legii.

CAP. III
Funcţiile şi atribuţiile IGCTI

ART. 11
În vederea îndeplinirii rolului sãu, astfel cum este definit la art. 3, IGCTI îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) de administrare a spectrului radio prin planificarea, atribuirea, alocarea benzilor de frecvenţe, asignarea şi monitorizarea frecvenţelor radio din benzile de frecvenţe cu utilizare neguvernamentalã;
b) de gestionare a benzilor de frecvenţe radio cu atribuire neguvernamentalã conform T.N.A.B.F., prin alocarea sau asignarea frecvenţelor radio, în scopul asigurãrii unei utilizãri raţionale şi eficiente a acestora;
c) de elaborare de proceduri şi norme cu caracter tehnic utilizate în activitãţile de supraveghere şi control specifice;
d) de participare în organismele şi organizaţiile cu activitãţi la nivel internaţional în domeniile de activitate ale IGCTI;
e) de supraveghere şi control al respectãrii de cãtre utilizatorii frecvenţelor radio a obligaţiilor ce le revin potrivit legii, licenţelor de utilizare a frecvenţelor radio şi licenţelor de emisie;
f) de operare la nivel naţional a sistemelor informatice ale administraţiei publice centrale ce furnizeazã servicii publice destinate guvernãrii prin mijloace electronice.
ART. 12
În vederea îndeplinirii funcţiilor sale, IGCTI are urmãtoarele atribuţii:
1. elaborarea, adoptarea şi publicarea de norme cu caracter tehnic şi administrativ în domeniul radiocomunicaţiilor;
2. punerea la dispoziţie Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei a datelor necesare în vederea elaborãrii T.N.A.B.F.;
3. stabilirea prin decizie a preşedintelui IGCTI a sumelor datorate de titularii dreptului de utilizare a spectrului de frecvenţe;
4. acordarea licenţelor de utilizare a frecvenţelor pentru furnizarea de reţele şi/sau servicii de comunicaţii electronice care utilizeazã spectrul radio, precum şi a licenţelor de emisie;
5. încasarea sumelor datorate de titularii dreptului de utilizare a spectrului de frecvenţã;
6. alocarea şi asignarea frecvenţelor radio în benzile cu atribuire neguvernamentalã, exclusivã sau în partaj, prevãzute în T.N.A.B.F., cu respectarea reglementãrilor tehnice şi administrative, naţionale şi internaţionale, a acordurilor şi protocoalelor interne sau a acordurilor internaţionale la care România este parte, care se referã la utilizarea spectrului radio;
7. analizarea şi expertizarea tehnicã a utilizãrii frecvenţelor pentru asigurarea compatibilitãţii electromagnetice între staţiile şi reţelele de radiocomunicaţii autorizate, precum şi pentru prevenirea apariţiei perturbaţiilor prejudiciabile, în scopul evaluãrii posibilitãţii de asignare a acestora, în urma solicitãrilor;
8. realizarea expertizelor tehnice necesare folosirii raţionale şi eficiente a spectrului radio;
9. aplicarea procedurilor de coordonare stabilite prin acorduri internaţionale pentru utilizarea frecvenţelor radio;
10. alocarea şi asignarea codurilor de identificare pentru unele servicii de radiocomunicaţii, certificarea personalului de operare a staţiilor de radiocomunicaţii, precum şi exercitarea activitãţilor de evidenţã conexe acestora;
11. asigurarea evidenţei permanente a utilizãrii frecvenţelor radio prin asigurarea evidenţei asignãrilor de frecvenţe, întreţinerea permanentã a bazelor de date specializate care formeazã Registrul naţional al frecvenţelor asignate/alocate;
12. monitorizarea spectrului de frecvenţe radio cu atribuire neguvernamentalã;
13. supravegherea şi controlul respectãrii obligaţiilor cuprinse în licenţele de utilizare a frecvenţelor sau reglementãrilor din domeniul radiocomunicaţiilor;
14. urmãrirea şi controlul aplicãrii prevederilor cuprinse în actele normative în vigoare şi în acordurile internaţionale, în domeniul radiocomunicaţiilor, al comunicaţiilor audiovizuale, al echipamentelor radio şi al echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punct de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, şi luarea de mãsuri pentru prevenirea, înlãturarea şi sancţionarea nerespectãrii acestor prevederi, potrivit competenţei recunoscute de acestea;
15. eliberarea de avize de confirmare a conformitãţii cu cerinţele esenţiale prevãzute de legislaţia aplicabilã, pentru echipamente radio şi echipamente terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punct de vedere al compatibilitãţii electromagnetice;
16. eliberarea de avize necesare obţinerii autorizaţiei de construire a pilonilor şi clãdirilor care pot afecta funcţionarea sistemelor de monitorizare ale IGCTI;
17. operarea Sistemului electronic de achiziţii publice, a Sistemului electronic naţional şi a Sistemului informatic pentru atribuirea electronicã a autorizaţiilor de transport internaţional rutier de marfã;
18. poate furniza semnãturã electronicã extinsã bazatã pe un certificat calificat pentru administraţia publicã centralã;
19. asigurarea recunoaşterii în sistemele pe care le opereazã a oricãrei semnãturi electronice extinse bazate pe un certificat calificat emis de un furnizor de servicii de certificare acreditat;
20. exercitarea altor activitãţi stabilite în sarcina sa în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.
ART. 13
(1) În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, IGCTI are dreptul de a achiziţiona din import instalaţii, sisteme, echipamente, aparate, autoturisme specifice desfãşurãrii obiectului de activitate, precum şi alte bunuri necesare realizãrii obiectului sãu de activitate.
(2) În exercitarea atribuţiilor sale, IGCTI va fi sprijinit operativ de autoritãţile administraţiei publice locale, organele de poliţie sau de cãtre alte autoritãţi publice, în condiţiile legii.
(3) Se excepteazã de la supravegherea şi controlul efectuate de IGCTI activitãţile autoritãţilor publice abilitate din domeniul apãrãrii naţionale, al siguranţei naţionale şi al ordinii publice.

CAP. IV
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 14
(1) <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 457 din 27 iunie 2002, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 , se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. În tot cuprinsul ordonanţei de urgenţã, cu excepţia art. 8 alin. (1) şi (3), art. 9, art. 13 alin. (4), art. 45 lit. a), art. 46 alin. (1) pct. 21 şi 22, precum şi a art. 66 lit. c), d) şi e), sintagma "Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei/ministerul de specialitate" se înlocuieşte cu abrevierea "IGCTI".
2. Alineatul (3) al articolului 62 se abrogã.
3. Dupã alineatul 62 se introduce articolul 62^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 62^1. - (1) Pânã la data de 31 decembrie 2005, IGCTI va analiza şi va revizui toate prevederile care se referã la drepturi de utilizare a frecvenţelor şi la obligaţiile conexe acestora din cadrul licenţelor, autorizaţiilor şi acordurilor eliberate în temeiul prevederilor <>Legii telecomunicaţiilor nr. 74/1996 , cu modificãrile ulterioare, şi ale legislaţiei secundare asociate pentru a asigura respectarea prevederilor cap. III din prezenta ordonanţã de urgenţã, ale Tabelului naţional de atribuire a benzilor de frecvenţe şi ale reglementãrilor în vigoare elaborate în baza prezentei ordonanţe de urgenţã.
(2) Dreptul de utilizare a frecvenţelor radioelectrice şi obligaţiile conexe acestuia, inclusiv plata tarifului de utilizare a spectrului, se exercitã, respectiv sunt asumate, în baza prevederilor menţionate la alin. (1) şi rãmân valabile pânã la momentul revizuirii, cu excepţia situaţiilor în care titularii acestora renunţã prin solicitare scrisã la drepturile respective sau nu depun solicitãrile de revizuire a drepturilor de utilizare a frecvenţelor în termenele stipulate în procedura de emitere a licenţelor de utilizare a frecvenţelor radioelectrice, prevãzutã la art. 21.
(3) Prin revizuirea licenţelor, autorizaţiilor şi acordurilor eliberate în temeiul prevederilor <>Legii nr. 74/1996 se conferã titularului un nou drept de utilizare a frecvenţelor radioelectrice, însoţit de obligaţiile aferente, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã."
(4) În cuprinsul <>Legii audiovizualului nr. 504/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu excepţia art. 19 alin. (1), art. 67 şi a art. 69 alin. (1), sintagma "Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei" se înlocuieşte cu abrevierea "IGCTI".
ART. 15
La data intrãrii în vigoare a prezenei legi se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.594/2002 privind organizarea şi funcţionarea Inspectoratului General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 47 din 28 ianuarie 2003.
ART. 16
(1) În termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, <>Hotãrârea Guvernului nr. 88/2003 privind echipamentele radio şi echipamentele terminale de telecomunicaţii şi recunoaşterea mutualã a conformitãţii acestora, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Hotãrârea Guvernului nr. 497/2003 privind stabilirea condiţiilor de introducere pe piaţã şi de funcţionare a aparatelor electrice şi electronice din punct de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi <>Hotãrârea Guvernului nr. 744/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, cu modificãrile ulterioare, vor fi modificate şi completate corespunzãtor.
(2) Pânã la revizuirea legislaţiei secundare, actele normative emise de Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei rãmân în vigoare.
(3) Pânã la numirea în funcţie a preşedintelui şi vicepreşedintelui, conducerea IGCTI va fi asiguratã de cãtre persoanele care ocupã în prezent funcţiile de director general şi director general adjunct.
(4) Personalul existent la data intrãrii în vigoare a prezentei legi îşi pãstreazã drepturile şi obligaţiile stabilite prin contractele individuale de muncã şi contractele colective de muncã.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU

Bucureşti, 17 noiembrie 2004.
Nr. 510.

______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016