Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 509 din 17 noiembrie 2004  privind modificarea si completarea   Legii nr. 73/1993 pentru infiintarea, organizarea si functionarea Consiliului Legislativ    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 509 din 17 noiembrie 2004 privind modificarea si completarea Legii nr. 73/1993 pentru infiintarea, organizarea si functionarea Consiliului Legislativ

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.122 din 29 noiembrie 2004

Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. I
<>Legea nr. 73/1993 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Legislativ, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 260 din 5 noiembrie 1993, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 2 alineatul (1), litera f) va avea urmãtorul cuprins:
"f) ţine evidenţa oficialã a legislaţiei României şi furnizeazã informaţia necesarã pentru desfãşurarea procesului legislativ; organizeazã informatizarea sistemului de evidenţã a acesteia şi realizeazã produse informatice pentru evidenţa legislaţiei asistatã de calculator;"
2. La articolul 2 alineatul (1), dupã litera f) se introduce o literã nouã, litera f^1 ), cu urmãtorul cuprins:
"f^1 ) urmãreşte, în vederea funcţionãrii sistemului legislativ în mod unitar şi coordonat, emiterea de cãtre autoritãţile publice competente a actelor normative în executare, dispuse prin legi, ordonanţe şi hotãrâri ale Guvernului, şi semnaleazã organelor în drept întârzierile în emiterea acestora;"
3. La articolul 2 alineatul (1), literele g) şi h) vor avea urmãtorul cuprins:
"g) elaboreazã Repertoriul legislaţiei României evidenţa oficialã - şi furnizeazã varianta on-line a acestuia; întocmeşte versiunile oficiale ale unor culegeri de acte normative;
h) pãstreazã originalele legilor şi ale decretelor de promulgare a acestora. În acest scop, instituţiile publice care le deţin în prezent le vor preda Consiliului Legislativ;"
4. La articolul 2 alineatul (1), dupã litera h) se introduce o literã nouã, litera i), cu urmãtorul cuprins:
"i) creeazã şi actualizeazã, în sistem informatizat, baza de date necesarã activitãţii de studii şi documentare legislativã."
5. La articolul 3 alineatul (3), literele a) şi b) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) concordanţa reglementãrii propuse cu Constituţia, cu legile-cadru în domeniu, cu reglementãrile Uniunii Europene şi cu actele internaţionale la care România este parte, iar în cazul proiectelor de lege şi al propunerilor legislative, natura legii şi care este prima Camerã ce urmeazã a fi sesizatã;
b) asigurarea corectitudinii şi claritãţii exprimãrii juridice, înlãturarea contradicţiilor sau necorelãrilor din cuprinsul proiectului de act normativ, asigurarea caracterului complet al prevederilor sale, respectarea normelor de tehnicã legislativã, precum şi a limbajului normativ;"
6. La articolul 3, alineatul (4) se abrogã.
7. Dupã articolul 4 se introduce un articol nou, articolul 4^1 , cu urmãtorul cuprins:
"Art. 4^1 . - (1) Consiliul Legislativ stabileşte forma republicabilã a Constituţiei, modificatã şi completatã, dupã aprobarea prin referendum a legii de revizuire a acesteia.
(2) Consiliul Legislativ examineazã şi avizeazã, în condiţiile legii, forma republicabilã a legilor, ordonanţelor şi hotãrârilor Guvernului, care au suferit intervenţii legislative şi pentru care s-a dispus republicarea.
(3) Consiliul Legislativ avizeazã, în condiţiile legii, rectificãrile ce se propun a fi aduse unor acte normative dupã publicarea acestora, în cazul descoperirii de erori materiale. Publicarea rectificãrilor de acte normative în Monitorul Oficial al României, Partea I, se face numai cu avizul Consiliului Legislativ.
(4) Avizul Consiliului Legislativ prevãzut la alin. (2) şi (3) se transmite la cererea secretarului general al Camerei Deputaţilor.
(5) Consiliul Legislativ urmãreşte şi semnaleazã Parlamentului sau, dupã caz, Guvernului, întârzierile în republicarea actelor normative pentru care s-a dispus o asemenea mãsurã."
8. Dupã articolul 5 se introduce un articol nou, articolul 5^1 , cu urmãtorul cuprins:
"Art. 5^1 . - Consiliul Legislativ stabileşte relaţii cu instituţiile similare din alte ţãri, precum şi cu alte instituţii cu profil juridic, din ţarã şi din strãinãtate."
9. La articolul 6, alineatele (3) şi (4) vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) În structura organizatoricã a Consiliului Legislativ se cuprind, de asemenea, Departamentul pentru armonizarea legislaţiei cu reglementãrile Uniunii Europene, Departamentul de informaticã legislativã şi Secretariatul Consiliului Legislativ.
(4) Structura organizatoricã a Consiliului Legislativ, nomenclatorul de funcţii şi numãrul de posturi de conducere şi de execuţie, precum şi domeniile de activitate şi atribuţiile secţiilor, sectoarelor, departamentelor, secretariatului, precum şi ale celorlalte compartimente din cadrul aparatului Consiliului Legislativ se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Legislativ, aprobat în şedinţa comunã a birourilor permanente ale celor douã Camere ale Parlamentului, cu avizul comisiilor juridice reunite."
10. La articolul 8 alineatul (1), litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) angajeazã şi, dupã caz, numeşte, potrivit legii, personalul din aparatul Consiliului Legislativ;"
11. La articolul 8, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Preşedintele Consiliului Legislativ este ordonator principal de credite."
12. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Fiecare sector din cadrul unei secţii este condus de unul dintre consilieri.
(2) Preşedintele de secţie este ajutat de unul dintre consilierii prevãzuţi la alin. (1) care este locţiitorul de drept al acestuia.
(3) Secretariatul Consiliului Legislativ este condus de un secretar general, numit de preşedintele Consiliului. Secretarul general îşi desfãşoarã activitatea în subordinea directã a preşedintelui Consiliului Legislativ şi asigurã pregãtirea, organizarea şi coordonarea activitãţilor din cadrul secretariatului.
(4) Secretarul general, şefii de departamente, consilierii şi celelalte persoane care deţin calitatea de funcţionar public îşi exercitã atribuţiile de la data depunerii jurãmântului prevãzut de lege. Secretarul general şi şefii de departamente depun jurãmântul în faţa preşedintelui Consiliului Legislativ, cu participarea preşedinţilor de secţii. Consilierii şi ceilalţi funcţionari publici depun jurãmântul în faţa preşedintelui Consiliului Legislativ, cu participarea preşedinţilor de secţii sau, dupã caz, a secretarului general ori a şefului de departament."
13. La articolul 11, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Proiectele de acte normative supuse avizãrii vor fi însoţite de instrumentele de prezentare şi motivare, precum şi de alte documente care au stat la baza elaborãrii lor."
14. La articolul 15, dupã alineatul (1) se introduce un alineat nou, alineatul (1^1 ), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1 ) Preşedintele Consiliului Legislativ poate supune spre dezbatere, secţiilor reunite, unele proiecte de acte normative complexe ori care ridicã probleme deosebite, precum şi aspecte de importanţã majorã pentru activitatea Consiliului Legislativ."
15. La articolul 16, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) Pot fi numite în funcţiile de preşedinte al Consiliului Legislativ, preşedinte de secţie, şef de departament şi consilier persoane care au cetãţenia românã şi domiciliul în ţarã, pregãtire juridicã superioarã, precum şi o bunã reputaţie profesionalã şi moralã. Pentru funcţiile de preşedinte al Consiliului Legislativ şi preşedinte de secţie este necesarã o vechime în activitatea juridicã de cel puţin 15 ani, iar pentru funcţiile de şef sector şi şef departament, de cel puţin 8 ani. Pentru funcţiile de secretar general, de şef al Departamentului de informaticã legislativã, de director al Direcţiei de studii şi documentare şi de şef al Sectorului financiar-contabil este necesarã o vechime de cel puţin 8 ani în specialitatea funcţiei. Pentru funcţia de consilier este necesarã o vechime în specialitate juridicã de 7 ani. Funcţiile de şef sector şi şef de departament sunt funcţii publice specifice."
16. Dupã articolul 16 se introduce un articol nou, articolul 16^1 , cu urmãtorul cuprins:
"Art. 16^1 . - Au calitatea de membri ai Consiliului Legislativ preşedintele Consiliului Legislativ, preşedinţii de secţii, şefii de departamente şi consilierii."
17. Dupã articolul 18 se introduce un articol nou, articolul 18^1 , cu urmãtorul cuprins:
"Art. 18^1 . - Prevederile art. 17 alin. (1) referitoare la incompatibilitãţi se aplicã şi funcţiilor de secretar general al Consiliului Legislativ şi de şef de departament."
18. Articolul 20 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 20. - Salarizarea şi celelalte drepturi de naturã salarialã ale personalului Consiliului Legislativ sunt corespunzãtoare celor stabilite pentru personalul cu funcţii similare din aparatul celor douã Camere ale Parlamentului, cu excepţia funcţiei de secretar general, care este asimilatã, din punct de vedere al salarizãrii, funcţiei de şef de departament."
19. Dupã articolul 20 se introduce un articol nou, articolul 20^1 , cu urmãtorul cuprins:
"Art. 20^1 . - Statutul funcţionarilor publici din structurile de specialitate ale Consiliului Legislativ se aprobã prin lege specialã."
20. Articolul 21 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - Pentru elaborarea unor studii şi lucrãri de complexitate deosebitã, care implicã o înaltã specializare, preşedintele Consiliului Legislativ poate aproba consultarea unor colaboratori externi, specialişti de prestigiu, cadre didactice universitare, cercetãtori ştiinţifici sau practicieni ai dreptului, cu experienţã, care vor beneficia de drepturile cuvenite potrivit legii."
21. La articolul 22, alineatul (3) se abrogã.
22. Articolul 23 se abrogã.
ART. II
(1) Consiliul Legislativ va prelua de la Camera Deputaţilor, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, personalul cu posturile aferente activitãţii financiar-contabile proprii, cu menţinerea drepturilor salariale actuale.
(2) Se autorizeazã ordonatorii principali de credite sã introducã modificãrile ce decurg din aplicarea prevederilor alin. (1) în numãrul maxim de posturi, în structura acestora, precum şi în structura cheltuielilor de personal, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice.
ART. III
Consiliul Legislativ face, în termen de 30 de zile, propuneri corespunzãtoare de modificare şi completare a Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului Legislativ, pe care le va supune spre aprobare birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului. Pânã la aprobarea modificãrii regulamentului, se menţine actuala structurã organizatoricã a Consiliului Legislativ, aprobatã prin <>Hotãrârea birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului nr. 1/1996 .
ART. IV
<>Legea nr. 73/1993 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Legislativ, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta lege, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TĂRĂCILĂ

Bucureşti, 17 noiembrie 2004.
Nr. 509.
-----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016