Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 508 din 17 noiembrie 2004  privind infiintarea, organizarea si functionarea in cadrul Ministerului Public a Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 508 din 17 noiembrie 2004 privind infiintarea, organizarea si functionarea in cadrul Ministerului Public a Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.089 din 23 noiembrie 2004
Parlamentul României adoptã prezenta lege.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prin prezenta lege se înfiinţeazã Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, în cadrul Ministerului Public, ca structurã specializatã în combaterea infracţiunilor de criminalitate organizatã şi terorism a Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, prin reorganizarea Secţiei de combatere a criminalitãţii organizate şi antidrog şi a structurilor sale teritoriale.
(2) Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism îşi exercitã atribuţiile pe întregul teritoriu al României, prin procurori specializaţi în combaterea criminalitãţii organizate şi a terorismului.
(3) Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism este condusã de un procuror-şef şi este coordonatã de procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
ART. 2
(1) Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism are urmãtoarele atribuţii:
a) efectuarea urmãririi penale pentru infracţiunile prevãzute în prezenta lege în condiţiile Codului de procedurã penalã şi ale legilor speciale:
b) conducerea, supravegherea şi controlul actelor de cercetare penalã, efectuate din dispoziţia procurorului de cãtre ofiţerii şi agenţii de poliţie judiciarã aflaţi în coordonarea Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism;
c) sesizarea instanţelor judecãtoreşti pentru luarea mãsurilor prevãzute de lege şi pentru judecarea cauzelor privind infracţiunile care sunt, potrivit art. 12, în competenţa Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism;
d) studierea cauzelor care genereazã sãvârşirea infracţiunilor de criminalitate organizatã, trafic de droguri, macrocriminalitate economico-financiarã, criminalitate informaticã şi terorism şi a condiţiilor care le favorizeazã, elaborarea propunerilor în vederea eliminãrii acestora, precum şi pentru perfecţionarea legislaţiei penale în acest domeniu;
e) constituirea şi actualizarea bazei de date vizând infracţiunile ce sunt date în competenţa Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism;
f) exercitarea altor atribuţii prevãzute de Codul de procedurã penalã şi de legile speciale.
(2) Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism exercitã drepturile şi îndeplineşte obligaţiile procedurale prevãzute de lege, în cauzele privind infracţiunile atribuite prin prezenta lege în competenţa sa.

CAP. II
Organizarea şi funcţionarea Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism

ART. 3
Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism este condusã, potrivit prevederilor art. 1 alin. (3), de un procuror-şef, ajutat de un procuror-şef adjunct.
ART. 4
(1) Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism este organizatã în urmãtoarele servicii, conduse de procurori-şefi:
a) serviciul de combatere a criminalitãţii organizate;
b) serviciul de combatere a traficului de droguri;
c) serviciul de combatere a macrocriminalitãţii economico-financiare;
d) serviciul de combatere a criminalitãţii informatice;
e) serviciul de combatere a infracţiunilor de terorism.
(2) În cadrul serviciilor se pot organiza birouri conduse de procurori-şefi, prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, la propunerea procurorului-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism.
(3) În cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism se înfiinţeazã un birou pentru studierea cauzelor care genereazã şi a condiţiilor care favorizeazã sãvârşirea infracţiunilor de criminalitate organizatã şi terorism, subordonat direct procurorului-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism.
ART. 5
Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism se încadreazã cu procurori, specialişti în domeniul prelucrãrii şi valorificãrii informaţiilor, economic, financiar, bancar, vamal, informatic şi în alte domenii, precum şi cu personal auxiliar de specialitate şi administrativ, în limita posturilor prevãzute în statul de funcţii, aprobat potrivit legii.
ART. 6
(1) La nivelul parchetelor de pe lângã curţile de apel se înfiinţeazã servicii ale Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, iar la nivelul parchetelor de pe lângã tribunale se înfiinţeazã birouri.
(2) Serviciile şi birourile Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism sunt conduse de procurori-şefi.
(3) Procurorul-şef al biroului de la nivelul parchetului de pe lângã tribunal se subordoneazã procurorului-şef al serviciului de la nivelul parchetului de pe lângã curtea de apel în a cãrei circumscripţie funcţioneazã.
(4) Procurorul-şef al serviciului de la nivelul parchetului de pe lângã curtea de apel se subordoneazã procurorului-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism.
(5) Numãrul procurorilor încadraţi în serviciile prevãzute la alin. (1) este stabilit de procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, la propunerea procurorului-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, pentru fiecare serviciu, în funcţie de volumul şi de complexitatea activitãţii de urmãrire penalã, în limita numãrului total de posturi aprobat.
ART. 7
Procurorul-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, procurorii cu funcţie de conducere, precum şi ceilalţi procurori din cadrul acesteia sunt numiţi, promovaţi, transferaţi şi eliberaţi din funcţie în condiţiile legii.
ART. 8
(1) Pentru a fi numiţi în cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism procurorii trebuie sã aibã calitãţi profesionale deosebite, sã aibã o conduitã moralã ireproşabilã şi o pregãtire specializatã în combaterea infracţiunilor de criminalitate organizatã şi terorism.
(2) Condiţiile minime de vechime pe care trebuie sã le îndeplineascã procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism sunt:
a) pentru funcţia de procuror-şef şi procuror-şef adjunct al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, o vechime în funcţia de procuror sau de judecãtor de 10 ani;
b) pentru funcţia de procuror în cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, o vechime în funcţia de procuror sau de judecãtor de 6 ani.
(3) În cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism pot fi numiţi şi procurori financiari din cadrul Curţii de Conturi. Dispoziţiile alin. (1) şi (2) se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 9
(1) Ofiţerii şi agenţii de poliţie judiciarã anume desemnaţi potrivit art. 27 efectueazã numai acele acte de cercetare penalã dispuse de procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, sub directa supraveghere şi controlul nemijlocit al acestora.
(2) Dispoziţiile procurorilor din cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism sunt obligatorii pentru ofiţerii şi agenţii de poliţie judiciarã prevãzuţi la alin. (1). Actele întocmite de ofiţerii şi agenţii de poliţie judiciarã din dispoziţia scrisã a procurorului sunt efectuate în numele acestuia.
ART. 10
(1) În cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism sunt numiţi, prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, la propunerea procurorului-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, cu avizul miniştrilor de resort, specialişti cu înaltã calificare în domeniul prelucrãrii şi valorificãrii informaţiilor, economic, financiar, bancar, vamal, informatic, precum şi în alte domenii, pentru clarificarea unor aspecte tehnice în activitatea de urmãrire penalã.
(2) Specialiştii prevãzuţi la alin. (1) au calitatea de funcţionar public şi îşi desfãşoarã activitatea în cadrul structurii centrale, sub directa conducere a procurorului-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism. Specialiştii au drepturile şi obligaţiile prevãzute de lege pentru funcţionarii publici.
(3) Constatarea tehnico-ştiinţificã efectuatã din dispoziţia scrisã a procurorului de cãtre specialiştii prevãzuţi la alin. (1) constituie mijloc de probã, în condiţiile legii.
ART. 11
Funcţia de procuror sau de specialist în cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism este incompatibilã cu orice altã funcţie publicã sau privatã, cu excepţia funcţiilor didactice din învãţãmântul superior.

CAP. III
Competenţa Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism

ART. 12
(1) Sunt de competenţa Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism infracţiunile prevãzute în Codul penal şi în legi speciale, cu excepţia celor date în competenţa Parchetului Naţional Anticorupţie, dupã cum urmeazã: art. 189 alin. 3, 4 şi 5 din Codul penal, art. 215 din Codul penal, dacã s-a produs o pagubã mai mare decât echivalentul în lei a 100.000 euro, art. 279, 279^1, 280, 282, 284 şi 302 din Codul penal, infracţiunile contra siguranţei statului prevãzute în titlul I din Partea specialã a Codului penal, <>Legea nr. 299/2004 privind rãspunderea penalã a persoanelor juridice pentru infracţiunile de falsificare de monede sau de alte valori, <>Legea nr. 39/2003 privind prevenirea şi combaterea criminalitãţii organizate, <>Legea nr. 678/2001 privind prevenirea şi combaterea traficului de persoane, cu modificãrile ulterioare, <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 243/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 112/2001 privind sancţionarea unor fapte sãvârşite în afara teritoriului ţãrii de cetãţeni români sau de persoane fãrã cetãţenie domiciliate în România, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 252/2002 , <>Legea nr. 141/1997 privind Codul vamal al României, cu modificãrile ulterioare, <>Legea nr. 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural naţional mobil, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spãlãrii banilor, cu modificãrile ulterioare, <>Legea nr. 143/2000 privind combaterea traficului şi consumului ilicit de droguri, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legea nr. 300/2002 privind regimul juridic al precursorilor folosiţi la fabricarea ilicitã a drogurilor, <>Legea nr. 2/1998 privind prelevarea şi transplantul de ţesuturi şi organe umane, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legea nr. 111/1996 privind desfãşurarea în siguranţã a activitãţilor nucleare, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 141/2001 pentru sancţionarea unor acte de terorism şi a unor fapte de încãlcare a ordinii publice, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 472/2002 , <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 159/2001 pentru prevenirea şi combaterea utilizãrii sistemului financiar-bancar în scopul finanţãrii de acte de terorism, aprobatã prin <>Legea nr. 466/2002 , <>Legea nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitãţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare - titlul III referitor la criminalitatea informaticã, <>Legea nr. 365/2002 privind comerţul electronic, cu modificãrile ulterioare, infracţiunile prevãzute de <>Legea nr. 87/1994 pentru combaterea evaziunii fiscale, republicatã, cu modificãrile ulterioare, dacã s-a produs o pagubã mai mare decât echivalentul în lei a 100.000 euro, <>Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital.
(2) Faptele prevãzute la alin. (1), când sunt sãvârşite de militari activi, sunt cercetate şi, dupã caz, judecate de Parchetul militar sau de instanţa militarã competentã, în condiţiile legii.
(3) Sunt de competenţa structurii centrale infracţiunile prevãzute la alin. (1), sãvârşite în una dintre urmãtoarele condiţii:
a) de cãtre persoanele care aparţin unor organizaţii, asociaţii sau grupãri criminale, care:
- prin activitatea lor pot aduce atingere siguranţei naţionale a României;
- desfãşoarã activitãţi infracţionale cu caracter transnaţional;
- activitatea infracţionalã s-a realizat sau a produs rezultate în circumscripţia mai multor curţi de apel;
b) s-a cauzat o pagubã mai mare decât echivalentul în lei a 200.000 euro;
c) existã pericolul producerii ori s-a cauzat o tulburare importantã a relaţiilor sociale la nivelul unei colectivitãţi.
(4) Sunt de competenţa serviciilor teritoriale infracţiunile prevãzute la alin. (1), sãvârşite în una dintre urmãtoarele condiţii:
- s-a cauzat o pagubã mai mare decât echivalentul în lei a 100.000 euro;
- activitatea infracţionalã s-a desfãşurat sau şi-a produs rezultatul în mai multe judeţe din circumscripţia aceleiaşi curţi de apel.
(5) Sunt de competenţa birourilor teritoriale toate celelalte infracţiuni dintre cele prevãzute la alin. (1).
(6) Procurorul care efectueazã urmãrirea penalã în condiţiile alin. (2), (3) şi (4) sesizeazã instanţa competentã potrivit titlului II capitolul I din Codul de procedurã penalã.
(7) Procurorii specializaţi din cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism efectueazã în mod obligatoriu urmãrirea penalã pentru infracţiunile prevãzute la alin. (1).

CAP. IV
Dispoziţii procedurale

ART. 13
(1) Persoanele cu atribuţii de conducere sau de control sunt obligate sã sesizeze Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism cu privire la orice date sau informaţii din care rezultã cã s-a sãvârşit una dintre infracţiunile atribuite prin prezenta lege în competenţa Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism.
(2) Persoanele cu atribuţii de control sunt obligate ca în cursul efectuãrii actului de control, în situaţiile prevãzute la alin. (1), sã procedeze la asigurarea şi conservarea urmelor infracţiunii, a corpurilor delicte şi a oricãror mijloace de probã ce pot servi organelor de urmãrire penalã.
(3) Serviciile şi organele specializate în culegerea şi prelucrarea informaţiilor au obligaţia de a pune de îndatã la dispoziţie Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism toate datele şi informaţiile deţinute în legãturã cu sãvârşirea infracţiunilor prevãzute la art. 12.
(4) Serviciile şi organele specializate în culegerea şi prelucrarea informaţiilor, la cererea procurorului-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism sau a procurorului anume desemnat de acesta, îi vor pune la dispoziţie toate datele şi informaţiile prevãzute la alin. (3), neprelucrate.
(5) În cazul dispunerii sau efectuãrii de acte premergãtoare pentru infracţiunile contra siguranţei naţionale şi pentru infracţiunile de terorism, Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism încunoştinţeazã organele de stat cu atribuţii în domeniul siguranţei naţionale, potrivit competenţelor legale ale acestora şi, dupã caz, solicitã sprijinul de specialitate al acestora.
(6) Nerespectarea obligaţiilor prevãzute la alin. (1)-(5) atrage rãspunderea juridicã, potrivit legii.
ART. 14
(1) Dacã în cursul efectuãrii urmãririi penale procurorii parchetelor de pe lângã instanţele judecãtoreşti constatã cã infracţiunea care constituie obiectul cauzei este una dintre infracţiunile atribuite prin prezenta lege în competenţa Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, aceştia au obligaţia de a înainta de îndatã dosarul procurorului competent.
(2) Dacã în cursul efectuãrii activitãţilor specifice de investigare organele de poliţie constatã cã fapta care formeazã obiectul cauzei este una dintre infracţiunile atribuite prin prezenta lege în competenţa Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, acestea au obligaţia de a înainta de îndatã lucrarea procurorului competent.
ART. 15
Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism este autorizatã sã deţinã şi sã foloseascã mijloace adecvate pentru verificarea, prelucrarea, stocarea şi descoperirea informaţiilor privitoare la infracţiunile date în competenţa sa, în condiţiile legii. Orice date şi informaţii ce excedeazã competenţei se transmit autoritãţilor abilitate prin lege.
ART. 16
(1) Când sunt indicii temeinice cu privire la sãvârşirea uneia dintre infracţiunile atribuite prin prezenta lege în competenţa Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, în scopul strângerii de probe sau al identificãrii fãptuitorului, pot fi dispuse urmãtoarele mãsuri:
a) punerea sub supraveghere a conturilor bancare şi a conturilor asimilate acestora;
b) punerea sub supraveghere, interceptarea sau înregistrarea comunicaţiilor;
c) accesul la sisteme informatice.
(2) Mãsura prevãzutã la alin. (1) lit. a) poate fi dispusã de procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, pe o duratã de cel mult 30 de zile. Pentru motive temeinice, aceastã mãsurã poate fi prelungitã de procuror prin ordonanţã motivatã, fiecare prelungire neputând depãşi 30 de zile. Durata maximã a mãsurii dispuse este de 4 luni.
(3) Mãsurile prevãzute la alin. (1) lit. b) şi c) pot fi dispuse de judecãtor, potrivit dispoziţiilor art. 91^1-91^6 din Codul de procedurã penalã, care se aplicã în mod corespunzãtor.
(4) Procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism pot dispune sã li se comunice înscrisuri, documente bancare, financiare ori contabile, în condiţiile prevãzute la alin. (1).
ART. 17
(1) În cazul în care existã indicii temeinice cã s-a sãvârşit sau cã se pregãteşte sãvârşirea unei infracţiuni dintre cele atribuite prin prezenta lege în competenţa Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, care nu poate fi descoperitã sau fãptuitorii nu pot fi identificaţi prin alte mijloace, pot fi folosiţi, în vederea strângerii datelor privind existenţa infracţiunii şi identificarea persoanelor faţã de care existã presupunerea cã au sãvârşit o infracţiune, investigatori sub acoperire sau colaboratori şi informatori ai poliţiei judiciare, în condiţiile prevãzute de art. 224^1-224^4 din Codul de procedurã penalã, care se aplicã în mod corespunzãtor.
(2) Investigatorii sub acoperire sunt ofiţeri sau agenţi de poliţie judiciarã special desemnaţi în acest scop şi pot efectua investigaţii numai cu autorizarea motivatã a procurorului anume desemnat de procurorul-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism.
(3) Dispoziţiile <>art. 22 din Legea nr. 39/2003 privind combaterea şi prevenirea criminalitãţii organizate se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 18
Persoana care a comis una dintre infracţiunile atribuite prin prezenta lege în competenţa Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, iar în timpul urmãririi penale denunţã şi faciliteazã identificarea şi tragerea la rãspundere penalã a altor participanţi la sãvârşirea infracţiunii beneficiazã de reducerea la jumãtate a limitelor pedepsei prevãzute de lege.
ART. 19
Verificarea conturilor bancare şi a conturilor asimilate acestora poate fi efectuatã numai la cererea procurorului-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism sau a procurorului anume desemnat de acesta, în condiţiile legii.
ART. 20
(1) Rechizitoriile întocmite de procurorii din cadrul serviciilor şi birourilor teritoriale ale Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism sunt confirmate de procurorii şefi ai acestor servicii ori birouri.
(2) Rechizitoriile întocmite de procurorii şefi ai birourilor teritoriale sunt confirmate de procurorii şefi ai serviciilor teritoriale.
(3) Rechizitoriile întocmite de procurorii şefi ai serviciilor teritoriale, precum şi de procurorii din cadrul structurii centrale a Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism sunt confirmate de procurorul-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism.
ART. 21
Dispoziţiile din Codul de procedurã penalã şi dispoziţiile procedurale din legile speciale se aplicã în mod corespunzãtor şi în cauzele atribuite prin prezenta lege în competenţa Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism.

CAP. V
Cooperare internaţionalã

ART. 22
În vederea consultãrii reciproce cu organisme similare din alte ţãri, în cazul infracţiunilor de competenţa Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism şi al schimbului de date şi informaţii cu privire la cercetarea acestor infracţiuni, se constituie un birou de asistenţã judiciarã internaţionalã, care funcţioneazã în cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism, în subordonarea directã a procurorului-şef.

CAPITOLUL VI
Dispoziţii finale

ART. 23
(1) Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism funcţioneazã cu urmãtorul numãr total de posturi:
a) 170 de posturi de procurori;
b) 30 de posturi de specialişti;
c) 150 de posturi de personal auxiliar de specialitate şi administrativ.
(2) Numãrul de posturi prevãzut la alin. (1) include necesarul pentru structurile teritoriale ale Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism.
ART. 24
(1) Conducerea Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, procurorii generali ai parchetelor de pe lângã curţile de apel şi procurorii din cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism beneficiazã de toate drepturile stabilite pentru magistraţi în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea şi alte drepturi ale magistraţilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 347/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în alte acte normative, precum şi în prezenta lege. Aceştia sunt salarizaţi potrivit cap. A nr. crt. 1-11 din anexa nr. 1 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 177/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 347/2003 .
(2) Procurorul-şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism este asimilat din punct de vedere al salarizãrii funcţiei de consilier al procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, iar procurorul-şef ajunct este asimilat procurorului şef de secţie din cadrul Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
(3) Specialiştii din cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism beneficiazã de drepturile prevãzute în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 192/2002 privind reglementarea drepturilor de naturã salarialã ale funcţionarilor publici, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 228/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi în prezenta lege. Salariul de bazã al specialiştilor se stabileşte potrivit cap. A nr. crt. 29 din anexa nr. 1 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 177/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 347/2003 .
(4) Personalul prevãzut la alin. (1), cel prevãzut la cap. A nr. crt. 1-4 din anexa nr. 1 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 177/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 347/2003 , procurorii şi judecãtorii care participã la judecarea cauzelor în care urmãrirea penalã a fost efectuatã de procurorii din cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism beneficiazã de un spor de 40% la indemnizaţia de încadrare brutã lunarã, iar personalul prevãzut la alin. (3) beneficiazã de un spor de 30% la indemnizaţia de încadrare brutã lunarã.
(5) Magistraţii şi personalul prevãzut la alin. (3) care beneficiazã de sporul de 40% sau, dupã caz, de 30% pentru efectuarea urmãririi penale în cauzele de corupţie şi pentru participarea la judecarea acestor cauze nu pot beneficia şi de sporurile prevãzute la alin. (4).
(6) Salarizarea personalului auxiliar de specialitate este cea prevãzutã de lege pentru aceleaşi categorii de personal al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
(7) Sporurile prevãzute la alin. (4) se acordã începând cu data de 1 ianuarie 2005.
ART. 25
(1) În cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism funcţioneazã Centrul de Aplicaţii Operaţionale al Procurorilor.
(2) În acest scop, prin hotãrâre a Guvernului va fi atribuit Ministerului Public sediul necesar funcţionãrii Centrului de Aplicaţii Operaţionale al Procurorilor.
ART. 26
Dispoziţiile <>Legii nr. 303/2004 privind statutul magistraţilor, ale <>Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciarã, precum şi ale <>Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii se aplicã în mod corespunzãtor şi Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism.
ART. 27
Ministrul administraţiei şi internelor, cu avizul favorabil al procurorului general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, va desemna ofiţerii şi agenţii de poliţie judiciarã care îşi vor desfãşura activitatea sub coordonarea Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism.
ART. 28
Cauzele aflate pe rolul Secţiei de combatere a criminalitãţii organizate şi antidrog trec în competenţa Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizatã şi Terorism.
ART. 29
În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, procurorul general al Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie va propune modificarea şi completarea regulamentului parchetelor, în condiţiile legii.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TĂRĂCILĂ

Bucureşti, 17 noiembrie 2004.
Nr. 508.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016