Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 506 din 17 noiembrie 2004  privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 506 din 17 noiembrie 2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.101 din 25 noiembrie 2004
LEGE nr. 506 din 17 noiembrie 2004
privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice
EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 1.101 din 25 noiembrie 2004


Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. 1
Dispoziţii generale
(1) Prezenta lege stabileşte condiţiile specifice de garantare a dreptului la protecţia vieţii private în privinta prelucrãrii datelor cu caracter personal în sectorul comunicaţiilor electronice.
(2) Prevederile prezentei legi se aplica furnizorilor de reţele publice de comunicaţii electronice şi furnizorilor de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului, precum şi furnizorilor de servicii cu valoare adãugatã şi furnizorilor de registre ale abonatilor care, în cadrul activitãţii lor comerciale, prelucreaza date cu caracter personal.
(3) Prevederile prezentei legi se completeazã cu prevederile <>Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date.
(4) Prezenta lege nu se aplica prelucrarilor de date cu caracter personal efectuate:
a) în cadrul activitãţilor în domeniul apãrãrii naţionale şi securitãţii naţionale, desfãşurate în limitele şi cu restricţiile stabilite de lege;
b) în cadrul activitãţilor de combatere a infracţiunilor şi de menţinere a ordinii publice, precum şi în cadrul altor activitãţi în domeniul dreptului penal, desfãşurate în limitele şi cu restricţiile stabilite de lege.
ART. 2
Definiţii
(1) În înţelesul prezentei legi, urmãtorii termeni se definesc dupã cum urmeazã:
a) utilizator - orice persoana fizica ce beneficiazã de un serviciu de comunicaţii electronice destinat publicului, fãrã a avea în mod necesar calitatea de abonat al acestui serviciu;
b) date de trafic - orice date prelucrate în scopul transmiterii unei comunicãri printr-o reţea de comunicaţii electronice sau în scopul facturarii contravalorii acestei operaţiuni;
c) date de localizare - orice date prelucrate într-o reţea de comunicaţii electronice, care indica poziţia geograficã a echipamentului terminal al utilizatorului unui serviciu de comunicaţii electronice destinat publicului;
d) comunicare - orice informaţie schimbatã sau transmisã între un numãr determinat de participanţi prin intermediul unui serviciu de comunicaţii electronice destinat publicului; aceasta nu include informaţia transmisã publicului printr-o reţea de comunicaţii electronice ca parte a unui serviciu de programe audiovizuale, în mãsura în care nu poate fi stabilitã o legatura între informaţia în cauza şi abonatul sau utilizatorul identificabil care o primeşte;
e) apel - conexiunea stabilitã prin intermediul unui serviciu de telefonie destinat publicului, care permite comunicarea bidirectionala în timp real;
f) serviciu cu valoare adãugatã - orice serviciu care necesita prelucrarea datelor de trafic sau a datelor de localizare, în alte scopuri decât transmiterea comunicãrii ori facturarea contravalorii acestei operaţiuni;
g) posta electronica - serviciul care consta în transmiterea printr-o reţea publica de comunicaţii electronice a unor mesaje în format text, voce, sunet sau imagine, care pot fi stocate în reţea sau în echipamentul terminal al destinatarului pana la receptionarea de cãtre destinatar.
(2) În cuprinsul prezentei legi sunt, de asemenea, aplicabile definiţiile prevãzute la <>art. 3 lit. a), b), c) şi i) din Legea nr. 677/2001 , <>art. 2 lit. a), b), c) şi h) din Ordonanta Guvernului nr. 34/2002 privind accesul la reţelele publice de comunicaţii electronice şi la infrastructura asociata, precum şi interconectarea acestora, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 527/2002 , <>art. 2 alin. (1) lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 , <>art. 1 pct. 1 şi 8 din Legea nr. 365/2002 privind comerţul electronic, cu modificãrile ulterioare, şi la <>art. 2 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 304/2003 pentru serviciul universal şi drepturile utilizatorilor cu privire la reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice.
ART. 3
Mãsuri de securitate
(1) Furnizorul unui serviciu de comunicaţii electronice destinat publicului are obligaţia de a lua toate mãsurile tehnice şi organizatorice adecvate în vederea garantarii securitãţii serviciului. În ceea ce priveşte securitatea reţelei, dacã este necesar, furnizorul serviciului de comunicaţii electronice va lua mãsurile de securitate respective împreunã cu furnizorul reţelei publice de comunicaţii electronice. Mãsurile adoptate trebuie sa garanteze un nivel de securitate proporţional cu riscul existent, având în vedere posibilitãţile tehnice de ultima ora şi costurile implementarii acestor mãsuri.
(2) Autoritatea Nationala de Reglementare în Comunicaţii, denumita în continuare ANRC, stabileşte condiţiile în care furnizorii trebuie sa îşi îndeplineascã obligaţia prevãzutã la alin. (1).
(3) În cazul existenţei unui risc determinat de încãlcare a securitãţii reţelei, furnizorul unui serviciu de comunicaţii electronice destinat publicului este obligat:
a) sa informeze abonatii asupra existenţei acestui risc, precum şi asupra posibilelor consecinţe ce decurg;
b) sa informeze abonatii asupra posibilitãţilor de remediere;
c) sa informeze abonatii asupra costurilor probabile privind înlãturarea riscului.
ART. 4
Confidenţialitatea comunicãrilor
(1) Confidenţialitatea comunicãrilor transmise prin intermediul reţelelor publice de comunicaţii electronice şi a serviciilor de comunicaţii electronice destinate publicului, precum şi confidenţialitatea datelor de trafic aferente sunt garantate.
(2) Ascultarea, înregistrarea, stocarea şi orice alta forma de interceptare ori supraveghere a comunicãrilor şi a datelor de trafic aferente sunt interzise, cu excepţia cazurilor urmãtoare:
a) se realizeazã de utilizatorii care participa la comunicarea respectiva;
b) utilizatorii care participa la comunicarea respectiva şi-au dat, în prealabil, consimţãmântul scris cu privire la efectuarea acestor operaţiuni;
c) se realizeazã de autoritãţile competente, în condiţiile legii.
(3) Prevederile alin. (1) şi (2) nu aduc atingere posibilitatii de a efectua stocarea tehnica necesarã, în scopul transmiterii comunicãrii, în condiţiile respectãrii confidenţialitãţii.
(4) Prevederile alin. (1) şi (2) nu aduc atingere posibilitatii de a efectua înregistrãri autorizate, în condiţiile legii, ale comunicãrilor şi datelor de trafic aferente, atunci când acestea se realizeazã în cadrul unor practici profesionale licite, în scopul de a furniza proba unui act comercial sau a unei comunicãri realizate în scopuri comerciale.
(5) Utilizarea unei reţele de comunicaţii electronice în scopul stocãrii de informaţii în echipamentul terminal al unui abonat sau utilizator ori al obţinerii accesului la informaţia stocata în acest mod este permisã numai cu îndeplinirea, în mod cumulativ, a urmãtoarelor condiţii:
a) abonatului sau utilizatorului în cauza i s-au furnizat informaţii clare şi complete, în conformitate cu prevederile <>art. 12 din Legea nr. 677/2001 , între altele cu privire la scopul în care se efectueazã stocarea sau accesul la informaţia stocata;
b) abonatului sau utilizatorului în cauza i s-a oferit posibilitatea de a refuza stocarea sau accesul la informaţia stocata.
(6) Prevederile alin. (5) nu aduc atingere posibilitatii de a efectua stocarea sau accesul tehnic în urmãtoarele cazuri:
a) atunci când aceste operaţiuni sunt realizate în scopul exclusiv al efectuãrii sau facilitãrii transmiterii unei comunicãri printr-o reţea de comunicaţii electronice;
b) atunci când aceste operaţiuni sunt strict necesare pentru furnizarea unui serviciu al societãţii informationale, solicitat expres de abonat sau utilizator.
ART. 5
Datele de trafic
(1) Datele de trafic referitoare la abonati şi utilizatori, prelucrate şi stocate de cãtre furnizorul unei reţele publice de comunicaţii electronice sau de cãtre furnizorul unui serviciu de comunicaţii electronice destinat publicului, trebuie sa fie şterse sau transformate în date anonime atunci când nu mai sunt necesare la transmiterea unei comunicãri, cu excepţia situaţiilor prevãzute la alin. (2), (3) şi (5).
(2) Prelucrarea datelor de trafic efectuatã în scopul facturarii abonatilor sau al stabilirii obligaţiilor de plata pentru interconectare este permisã doar pana la împlinirea unui termen de 3 ani de la data scadentei obligaţiei de plata corespunzãtoare.
(3) Furnizorul unui serviciu de comunicaţii electronice destinat publicului poate prelucra datele prevãzute la alin. (1), în vederea comercializãrii serviciilor sale sau a furnizarii de servicii cu valoare adãugatã, numai în mãsura şi pe durata necesarã comercializãrii, respectiv furnizarii acestor servicii, şi numai cu consimţãmântul expres prealabil al abonatului sau utilizatorului la care se referã datele respective. Abonatul sau, dupã caz, utilizatorul îşi poate retrage oricând consimţãmântul exprimat cu privire la prelucrarea datelor de trafic.
(4) În cazurile prevãzute la alin. (2) şi (3), furnizorul serviciului de comunicaţii electronice destinat publicului este obligat sa informeze abonatul sau utilizatorul cu privire la categoriile de date de trafic care sunt prelucrate şi la durata prelucrãrii acestora. În cazul prevãzut la alin. (3), aceasta informare trebuie sa aibã loc anterior obţinerii consimţãmântului abonatului sau utilizatorului.
(5) Prelucrarea datelor de trafic în condiţiile alin. (1)-(4) poate fi efectuatã numai de cãtre persoanele care acţioneazã sub autoritatea furnizorilor de reţele publice de comunicaţii electronice sau de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului, având ca atribuţii facturarea ori gestionarea traficului, relaţiile cu clienţii, detectarea fraudelor, comercializarea serviciilor de comunicaţii electronice sau furnizarea serviciilor cu valoare adãugatã, şi este permisã numai în mãsura în care este necesarã pentru îndeplinirea acestor atribuţii.
(6) Prevederile alin. (1)-(3) şi (5) nu aduc atingere posibilitatii autoritãţilor competente de a avea acces la datele de trafic, în condiţiile legii, în scopul soluţionãrii litigiilor, în special a celor referitoare la interconectare sau la facturare.
ART. 6
Facturarea detaliatã
(1) Abonatii primesc facturi nedetaliate.
(2) Emiterea facturilor detaliate se face la cererea abonatilor, cu respectarea dreptului la viata privatã al utilizatorilor apelanti şi al abonatilor apelati.
(3) Informaţiile minime prezentate în cadrul facturilor detaliate sunt stabilite de ANRC.
ART. 7
Prezentarea şi restrictionarea identitãţii liniei apelante şi a liniei conectate
(1) În cazul în care este oferitã prezentarea identitãţii liniei apelante, furnizorul serviciului de comunicaţii electronice destinat publicului are obligaţia de a pune la dispoziţie utilizatorului apelant pentru fiecare apel, precum şi abonatului apelant pentru fiecare linie, printr-un mijloc simplu şi gratuit, posibilitatea de a ascunde identitatea liniei apelante, indiferent de ţara de destinaţie a apelului.
(2) În cazul în care este oferitã prezentarea identitãţii liniei apelante, furnizorul serviciului de comunicaţii electronice destinat publicului are obligaţia de a pune la dispoziţie abonatului apelat, printr-un mijloc simplu şi, în limitele unei utilizãri rezonabile, gratuit, posibilitatea de a ascunde identitatea liniei apelante pentru apelurile primite, indiferent de ţara de origine a acestora.
(3) În cazul în care este oferitã prezentarea identitãţii liniei apelante, când prezentarea identitãţii liniei apelante se face înainte de începerea convorbirii, furnizorul serviciului de comunicaţii electronice destinat publicului are obligaţia de a pune la dispoziţie abonatului apelat, printr-un mijloc simplu, posibilitatea de a respinge apelurile primite pentru care identitatea liniei apelante a fost ascunsã de utilizatorul sau abonatul apelant, indiferent de ţara de origine a apelurilor.
(4) În cazul în care este oferitã prezentarea identitãţii liniei conectate, furnizorul serviciului de comunicaţii electronice destinat publicului are obligaţia de a pune la dispoziţie abonatului apelat, printr-un mijloc simplu şi gratuit, posibilitatea de a ascunde identitatea liniei conectate fata de utilizatorul apelant, indiferent de ţara de origine a apelurilor.
(5) În cazul în care este oferitã prezentarea identitãţii liniei apelante sau a liniei conectate, furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului au obligaţia de a informa publicul în acest sens, inclusiv cu privire la disponibilitatea mijloacelor de ascundere a identitãţii sau de respingere a apelurilor prevãzute la alin. (1)-(4).
(6) Prevederile prezentului articol se aplica în cazul abonatilor conectati la comutatoare digitale şi, acolo unde este tehnic posibil şi nu se presupune un efort economic disproportionat, în cazul abonatilor conectati la comutatoare analogice.
ART. 8
Datele de localizare, altele decât datele de trafic
(1) Prelucrarea datelor de localizare, altele decât datele de trafic, referitoare la utilizatorii sau abonatii reţelelor publice de comunicaţii electronice sau ai serviciilor de comunicaţii electronice destinate publicului, atunci când este posibila, este permisã numai în unul dintre urmãtoarele cazuri:
a) datele în cauza sunt transformate în date anonime;
b) cu consimţãmântul expres prealabil al utilizatorului sau abonatului la care se referã datele respective, în mãsura şi pentru durata necesare furnizarii unui serviciu cu valoare adãugatã;
c) atunci când serviciul cu valoare adãugatã cu funcţie de localizare are ca scop transmiterea unidirectionala şi nediferentiata a unor informaţii cãtre utilizatori.
(2) Furnizorul serviciului de comunicaţii electronice destinat publicului are obligaţia de a pune la dispoziţie utilizatorului sau abonatului, anterior obţinerii consimţãmântului acestuia, în conformitate cu prevederile alin. (1) lit. b), informaţii referitoare la:
a) tipul de date de localizare, altele decât datele de trafic, care vor fi prelucrate;
b) scopurile şi durata prelucrãrii acestor date;
c) eventuala transmitere a datelor cãtre un terţ, în scopul furnizarii serviciului cu valoare adãugatã.
(3) Utilizatorii sau abonatii care îşi dau consimţãmântul în vederea prelucrãrii datelor în conformitate cu prevederile alin. (1) lit. b) au dreptul de a-şi retrage oricând consimţãmântul exprimat cu privire la prelucrarea datelor sau de a refuza temporar prelucrarea datelor în cauza pentru fiecare conectare la reţea sau pentru fiecare transmitere a unei comunicãri. Furnizorul serviciului de comunicaţii electronice destinat publicului are obligaţia de a pune la dispoziţie utilizatorilor sau abonatilor un procedeu simplu şi gratuit pentru exercitarea acestor drepturi.
(4) Prelucrarea datelor de localizare, altele decât datele de trafic, în condiţiile alin. (1)-(3), poate fi efectuatã numai de cãtre persoanele care acţioneazã sub autoritatea furnizorului reţelei publice de comunicaţii electronice sau al serviciului de comunicaţii electronice destinat publicului ori a terţului furnizor de servicii cu valoare adãugatã şi trebuie sa se limiteze numai la ceea ce este necesar pentru furnizarea serviciului cu valoare adãugatã.
ART. 9
Excepţii
(1) Furnizorul unei reţele publice de comunicaţii electronice sau al unui serviciu de comunicaţii electronice destinat publicului poate deroga de la prevederile art. 7 referitoare la oferirea posibilitatii de ascundere a identitãţii liniei apelante, astfel:
a) temporar, în urma cererii unui abonat privind depistarea sursei unor apeluri abuzive; în acest caz datele care permit identificarea abonatului apelant vor fi pãstrate şi puse la dispoziţie de cãtre furnizorul reţelei publice de comunicaţii electronice sau al serviciului de comunicaţii electronice destinat publicului, în condiţiile legii;
b) pentru fiecare linie, în vederea soluţionãrii de cãtre serviciile specializate de intervenţie recunoscute în condiţiile legii, precum poliţie, pompieri sau ambulanta, a situaţiilor ce le sunt semnalate prin apeluri de urgenta.
(2) În cazul prevãzut la alin. (1) lit. b), furnizorul unei reţele publice de comunicaţii electronice sau al unui serviciu de comunicaţii electronice destinat publicului poate deroga şi de la prevederile art. 8, referitoare la obţinerea consimţãmântului abonatului sau utilizatorului cu privire la prelucrarea datelor de localizare.
(3) Derogarile prevãzute la alin. (1) şi (2) sunt permise în condiţiile stabilite de Avocatul Poporului, cu consultarea ANRC.
(4) Prevederile prezentului articol se aplica în cazul abonatilor conectati la comutatoare digitale şi, acolo unde este tehnic posibil şi nu se presupune un efort economic disproportionat, în cazul abonatilor conectati la comutatoare analogice.
ART. 10
Redirectionarea automatã a apelului
(1) Furnizorul reţelei publice de comunicaţii electronice sau, dupã caz, al serviciului de comunicaţii electronice destinat publicului are obligaţia de a pune la dispoziţie fiecãrui abonat un mijloc simplu şi gratuit de a bloca redirectionarea automatã de cãtre un terţ a apelurilor cãtre echipamentul terminal al abonatului respectiv.
(2) Prevederile prezentului articol se aplica în cazul abonatilor conectati la comutatoare digitale şi, acolo unde este tehnic posibil şi nu se presupune un efort economic disproportionat, în cazul abonatilor conectati la comutatoare analogice.
ART. 11
Registrele abonatilor
(1) Persoanele care pun la dispoziţia publicului registre ale abonatilor în forma scrisã sau electronica sau care furnizeazã servicii de informaţii privind abonatii au obligaţia de a informa abonatii asupra scopului întocmirii acestor registre în care pot fi incluse datele lor cu caracter personal, precum şi asupra oricãror alte posibilitãţi de utilizare, bazate pe funcţii de cãutare integrate registrelor în forma electronica. Informarea este gratuita şi se realizeazã înainte ca abonatii sa fie incluşi în registrele respective.
(2) Persoanele prevãzute la alin. (1) au obligaţia de a oferi în mod gratuit abonatilor urmãtoarele posibilitãţi:
a) de a decide dacã datele lor cu caracter personal, precum şi care dintre acestea vor fi sau nu incluse într-un registru public al abonatilor;
b) de a verifica, rectifica sau elimina datele lor cu caracter personal incluse într-un registru al abonatilor.
(3) Persoanele prevãzute la alin. (1) pot utiliza registrele publice ale abonatilor în alt scop decât pentru simpla cãutare a datelor de contact, pe baza numelui şi, dacã este necesar, a unui numãr limitat de alţi parametri, numai cu consimţãmântul expres prealabil al tuturor abonatilor ce figureazã în aceste registre.
(4) Prevederile alin. (1) şi (2) se aplica în mod corespunzãtor şi abonatilor persoane juridice în privinta includerii datelor care permit identificarea acestora în registrele publice ale abonatilor.
ART. 12
Comunicãrile nesolicitate
(1) Este interzisã efectuarea de comunicãri comerciale prin utilizarea unor sisteme automate de apelare care nu necesita intervenţia unui operator uman, prin fax ori prin posta electronica sau prin orice alta metoda care foloseşte serviciile de comunicaţii electronice destinate publicului, cu excepţia cazului în care abonatul vizat şi-a exprimat în prealabil consimţãmântul expres pentru a primi asemenea comunicãri.
(2) Fãrã a aduce atingere prevederilor alin. (1), dacã o persoana fizica sau juridicã obţine în mod direct adresa de posta electronica a unui client, cu ocazia vânzãrii cãtre acesta a unui produs sau serviciu, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 677/2001 , persoana fizica sau juridicã în cauza poate utiliza adresa respectiva, în scopul efectuãrii de comunicãri comerciale referitoare la produse sau servicii similare pe care acea persoana le comercializeazã, cu condiţia de a oferi în mod clar şi expres clienţilor posibilitatea de a se opune printr-un mijloc simplu şi gratuit unei asemenea utilizãri, atât la obţinerea adresei de posta electronica, cat şi cu ocazia fiecãrui mesaj, în cazul în care clientul nu s-a opus iniţial.
(3) În toate cazurile este interzisã efectuarea prin posta electronica de comunicãri comerciale în care identitatea realã a persoanei în numele şi pe seama cãreia sunt fãcute este ascunsã sau în care nu se specifica o adresa valabilã la care destinatarul sa poatã transmite solicitarea sa referitoare la încetarea efectuãrii unor asemenea comunicãri.
(4) Prevederile alin. (1) şi (3) se aplica în mod corespunzãtor şi abonatilor persoane juridice.
ART. 13
Regim sanctionator
(1) Constituie contravenţii urmãtoarele fapte:
a) neîndeplinirea obligaţiei prevãzute la art. 3 alin. (1), în condiţiile stabilite potrivit art. 3 alin. (2);
b) neîndeplinirea obligaţiei de informare prevãzute la art. 3 alin. (3);
c) nerespectarea prevederilor art. 4 alin. (2) referitoare la interdicţia interceptarii şi supravegherii comunicãrilor şi datelor de trafic aferente;
d) nerespectarea condiţiilor prevãzute la art. 4 alin. (5);
e) nerespectarea prevederilor art. 5 referitoare la prelucrarea datelor de trafic;
f) nerespectarea condiţiilor de emitere a facturilor stabilite potrivit art. 6;
g) încãlcarea obligaţiilor referitoare la disponibilitatea mijloacelor de ascundere a identitãţii sau de respingere a apelurilor, precum şi la informarea publicului, prevãzute la art. 7;
h) nerespectarea prevederilor art. 8, referitoare la prelucrarea datelor de localizare, altele decât datele de trafic;
i) nerespectarea prevederilor art. 9, referitoare la condiţiile în care se poate deroga de la prevederile art. 7 sau 8;
j) încãlcarea obligaţiilor referitoare la posibilitatea de a bloca redirectionarea automatã a apelurilor, prevãzute la art. 10;
k) neîndeplinirea obligaţiilor referitoare la întocmirea registrelor abonatilor, prevãzute la art. 11;
l) nerespectarea prevederilor art. 12, referitoare la comunicãrile nesolicitate.
(2) Contravenţiile prevãzute la alin. (1) lit. a)-j) şi l) se sancţioneazã cu amenda de la 50.000.000 lei la 1.000.000.000 lei, iar pentru societãţile comerciale cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000.000 lei, prin derogare de la dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile ulterioare, cu amenda în cuantum de pana la 2% din cifra de afaceri.
(3) Contravenţia prevãzutã la alin. (1) lit k), precum şi contravenţia prevãzutã la alin. (1) lit. h), sãvârşite prin nerespectarea obligaţiei prevãzute la art. 8 alin. (1) lit. b), se sancţioneazã cu amenda de la 300.000.000 lei la 1.000.000.000 lei, iar pentru societãţile comerciale cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000.000 lei, prin derogare de la dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile ulterioare, cu amenda în cuantum de pana la 2% din cifra de afaceri.
(4) Contravenţiile prevãzute la alin. (1) lit. a), b), f), g) şi j) se constata de personalul de control împuternicit în acest scop al ANRC, iar sancţiunile se aplica, prin rezoluţie scrisã, de cãtre preşedintele ANRC.
(5) Constatarea contravenţiilor prevãzute la alin. (1) lit. c), d), e), h), i), k) şi l) şi aplicarea sancţiunilor se efectueazã de personalul de control împuternicit în acest scop al Avocatului Poporului, în condiţiile <>Legii nr. 677/2001 .
(6) În mãsura în care prin prezenta lege nu se prevede altfel, contravenţiilor prevãzute la alin. (1) li se aplica prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 14
Dispoziţii tranzitorii şi finale
(1) Prevederile art. 11 nu se aplica în cazul registrelor abonatilor întocmite sau comercializate în forma scrisã ori în forma electronica accesibila off-line înaintea intrãrii în vigoare a prezentei legi.
(2) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei legi se abroga <>Legea nr. 676/2001 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul telecomunicatiilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 800 din 14 decembrie 2001, cu modificãrile ulterioare.
ART. 15
Transpunerea unor acte normative comunitare
Prezenta lege transpune Directiva 2002/58/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene nr. L 201 din 31 iulie 2002.

Aceasta lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VACAROIU

Bucureşti, 17 noiembrie 2004.
Nr. 506.

_____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016