Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 499 din 11 iulie 2002  pentru aprobarea platii cotizatiei care ii revine Romaniei, in calitatea sa de participant la Aranjamentul de la Wassenaar pentru controlul exporturilor de arme conventionale si produse si tehnologii cu dubla utilizare - Elemente initiale -, adoptat la 11-12 iulie 1996 si amendat la 6-7 decembrie 2001    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 499 din 11 iulie 2002 pentru aprobarea platii cotizatiei care ii revine Romaniei, in calitatea sa de participant la Aranjamentul de la Wassenaar pentru controlul exporturilor de arme conventionale si produse si tehnologii cu dubla utilizare - Elemente initiale -, adoptat la 11-12 iulie 1996 si amendat la 6-7 decembrie 2001

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 551 din 29 iulie 2002

Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. 1
Se aproba participarea României la Aranjamentul de la Wassenr pentru controlul exporturilor de arme convenţionale şi produse şi tehnologii cu dubla utilizare - Elemente iniţiale -, adoptat la 11-12 iulie 1996 şi amendat la 6-7 decembrie 2001.
ART. 2
Se aproba plata de cãtre Ministerul Afacerilor Externe, prin Agenţia Nationala de Control al Exporturilor Strategice şi al Interzicerii Armelor Chimice, a cotizatiei anuale şi a sumelor restante pe perioada 1997-2001, datorate cu titlu de cotizatie, care îi revin României în calitatea sa de participant la Aranjamentul de la Wassenr pentru controlul exporturilor de arme convenţionale şi produse şi tehnologii cu dubla utilizare - Elemente iniţiale -, adoptat la 11-12 iulie 1996 şi amendat la 6-7 decembrie 2001.

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 13 iunie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.


PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 27 iunie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.


p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TARACILA


ARANJAMENTUL DE LAWASSENAAR

pentru controlul exporturilor de arme convenţionale şi produse şi tehnologii cu dubla utilizare
- Elemente iniţiale -

Adoptat de Plenara din 11-12 iulie 1996 şi amendat de Plenara din 6-7 decembrie 2001

I. SCOPURI

1. Aranjamentul de la Wassenr (AW) a fost constituit pentru a contribui la securitatea şi stabilitatea regionale şi internaţionale prin promovarea transparenţei şi a unei mai mari responsabilitãţi în transferurile de arme convenţionale şi de produse şi tehnologii cu dubla utilizare, în scopul prevenirii acumularilor destabilizatoare. Statele participante vor urmãri sa asigure, prin politicile lor naţionale, ca transferurile acestor articole sa nu contribuie la dezvoltarea sau perfecţionarea capacitãţilor militare care submineaza aceste scopuri şi sa nu fie deturnate pentru sprijinirea acestor capacitãţi.
2. AW va completa şi va consolida, fãrã sa dubleze, regimurile existente de control al armelor de distrugere în masa şi al sistemelor de ducere la tinta a acestora, precum şi alte mãsuri recunoscute internaţional, menite sa promoveze transparenta şi o mai mare responsabilitate, concentrandu-se asupra amenintarilor la adresa pãcii şi securitãţii internaţionale şi regionale, care pot sa apara ca rezultat al transferurilor de armamente şi produse şi tehnologii cu dubla utilizare sensibile cãtre destinaţii considerate ca prezentând un grad ridicat de risc.
3. AW este, de asemenea, menit sa întãreascã cooperarea în prevenirea achiziţionãrii de armament şi articole sensibile cu dubla utilizare, destinate scopurilor militare, dacã situaţia în regiune sau comportamentul unui stat este sau devine un motiv de ingrijorare majorã pentru statele participante.
4. AW nu va fi îndreptat impotriva nici unui stat sau grup de state şi nu va impiedica tranzacţiile civile fãcute cu buna-credinţa. AW nu va interfera cu drepturile statelor de a achizitiona mijloace legitime pentru a se autoapara în conformitate cu art. 51 din Carta Naţiunilor Unite.
5. În sensul paragrafelor anterioare, statele participante vor continua sa previnã achiziţionarea armelor convenţionale şi a produselor şi tehnologiilor cu dubla utilizare de cãtre grupuri şi organizaţii teroriste, precum şi de cãtre persoane implicate în activitãţi teroriste. Aceste eforturi sunt parte integrantã a luptei ce se desfãşoarã la nivel global impotriva terorismului*).

II. DOMENIU DE ACŢIUNE

1. Statele participante se vor intalni în mod regulat pentru a se asigura ca transferurile de arme convenţionale şi de produse şi tehnologii cu dubla utilizare sunt derulate cu responsabilitate şi în sprijinul promovãrii pãcii şi securitãţii internaţionale şi regionale.
2. În acest scop statele participante vor schimba, pe baza voluntara, informaţii care vor spori transparenta, vor promova dialogul între toate statele participante privind transferurile de arme convenţionale şi de produse şi tehnologii cu dubla utilizare sensibile şi vor sprijini dezvoltarea unor înţelegeri comune referitoare la riscurile asociate transferului acestor articole. Pe baza acestor informaţii statele vor evalua posibilitãţile de coordonare a politicilor naţionale de control în vederea combaterii acestor riscuri. Informaţiile care vor fi transmise vor include orice chestiuni pe care statele participante doresc, în mod individual, sa le aducã în atenţia celorlalte state, inclusiv, pentru cele care doresc aceasta, notificãrile care depãşesc ceea ce s-a stabilit de comun acord.
3. Decizia de a transfera sau de a refuza transferul oricãrui articol va rãmâne în responsabilitatea exclusiva a fiecãrui stat participant. Toate mãsurile luate în respectarea AW vor fi în conformitate cu legislaţia şi politicile naţionale şi vor fi implementate pe baza discretiei naţionale.
4. În conformitate cu prevederile AW, statele participante sunt de acord sa notifice transferurile şi refuzurile. Aceste notificãri se vor referi la toate statele neparticipante la AW. Totuşi, în contextul schimburilor de informaţii generale şi specifice, vor fi revizuite atât conţinutul notificãrilor, cat şi relevanta lor pentru scopurile AW. Notificarea unui refuz nu va impune asupra oricãrui alt stat participant obligaţia de a refuza transferuri similare. Cu toate acestea, un stat participant va notifica, de preferinta în termen de 30 de zile, dar nu mai târziu de 60 de zile, tuturor celorlalte state participante aprobarea unei licenţe care a fost refuzatã de un alt stat participant pentru efectuarea unei tranzacţii identice, în esenta, în ultimii trei ani**).
5. Aranjamentul fiind la începutul sau, statele participante sunt de acord ca activitatea privind liniile directoare şi procedurile sa continue cu promptitudine, luându-se în considerare experienta acumulatã. Aceasta va include, în particular, revizuirea domeniului armelor convenţionale, în scopul extinderii informaţiilor şi notificãrilor dincolo de categoriile descrise în anexa nr. 3. Statele participante sunt de acord sa continue discutiile în legatura cu modul de tratare a situaţiilor în care se suprapun diferitele liste.
6. Statele participante sunt de acord sa evalueze cu regularitate funcţionarea de ansamblu a acestui aranjament, prima evaluare în acest sens fiind stabilitã pentru anul 1999.

III. LISTE DE CONTROL

1. Statele participante vor controla toate articolele cuprinse în Lista de produse şi tehnologii cu dubla utilizare şi în Lista de armamente (anexa nr. 5), cu scopul de a preveni transferurile sau retransferurile neautorizate ale acestor articole***).



──────────
*) Acest paragraf a fost adãugat la Plenara din decembrie 2001.
**) Aceasta notificare se aplica articolelor din lista 2 şi din subsetul lista 2 cuprinzând articole foarte sensibile.
***) Republica Franceza, Federaţia Rusa şi Republica Ucraina considera aceasta lista ca pe o lista de referinta elaborata pentru a sprijini selectarea produselor cu dubla utilizare, care pot contribui la dezvoltarea, producerea sau perfecţionarea capacitãţilor naţionale de armamente convenţionale.

2. Lista de produse şi tehnologii cu dubla utilizare (lista 1) are doua anexe, cuprinzând articole sensibile (lista 2) şi un numãr limitat de articole foarte sensibile (subset lista 2).
3. Listele vor fi revizuite cu regularitate pentru a reflecta dezvoltarile tehnologice şi experienta acumulatã de statele participante, inclusiv în domeniul produselor şi tehnologiilor cu dubla utilizare, care sunt critice pentru capacitatile militare ale fiecãrui stat. În acest sens, pentru stabilirea unui nivel corespunzãtor al transparenţei pentru articolele respective, studiile trebuie finalizate astfel încât sa coincida cu prima revizuire a listelor.

IV. PROCEDURI PENTRU SCHIMBUL DE INFORMAŢII GENERALE

1. Statele participante sunt de acord sa schimbe informaţii generale referitoare la riscurile asociate transferurilor de arme convenţionale şi de produse şi tehnologii cu dubla utilizare, ţinând seama, atunci când este necesar, de scopul coordonãrii politicilor naţionale de control care vizeazã combaterea acestor riscuri.
2. O lista a elementelor posibile ale schimbului de informaţii generale referitoare la statele neparticipante este cuprinsã în anexa nr. 1.

V. PROCEDURI PENTRU SCHIMBUL DE INFORMAŢII REFERITOARE LA PRODUSE ŞI TEHNOLOGII CU DUBLA UTILIZARE

1. Atunci cînd motivele refuzurilor sunt relevante pentru scopurile AW, statele participante vor notifica refuzurile de licenţe cãtre statele neparticipante, referitoare la articole cuprinse în lista de produse şi tehnologii cu dubla utilizare.
2. Pentru lista 1 statele participante vor notifica toate refuzurile de licenţe relevante pentru scopurile aranjamentului cãtre statele neparticipante, pe baza agregat, de doua ori pe an. Conţinutul acestor notificãri de refuz este descris în anexa nr. 2.
3. Pentru articolele din lista 2 şi din subsetul lista 2 de articole foarte sensibile statele participante vor notifica, pe baza individualã, toate refuzurile de licenţe cãtre statele neparticipante, în conformitate cu scopurile AW. Statele participante sunt de acord ca notificãrile sa fie fãcute cat mai devreme şi în timp util, de preferinta în termen de 30 de zile, dar nu mai târziu de 60 de zile de la data refuzului. Conţinutul indicativ al acestor notificãri de refuz este descris în anexa nr. 2.
4. Pentru articolele din lista 2 statele participante vor notifica licentele emise sau transferurile cãtre statele neparticipante, relevante pentru scopurile AW, pe baza agregat, de doua ori pe an. Conţinutul indicativ al acestor notificãri de licenţe/transferuri este descris în anexa nr. 2.
5. Statele participante vor manifesta vigilenta extrema în ceea ce priveşte articolele incluse în subsetul lista 2, prin aplicarea condiţiilor şi criteriilor naţionale referitoare la aceste exporturi. Ulterior ele vor discuta şi compara practicile naţionale.
6. Statele participante sunt de acord ca orice informaţie referitoare la transferurile specifice, în completarea celor specificate mai sus, poate fi solicitatã inter alia prin canale diplomatice obişnuite.

VI. PROCEDURI PENTRU SCHIMBUL DE INFORMAŢII REFERITOARE LA ARME

1. Statele participante sunt de acord ca informaţiile care vor fi schimbate cu privire la arme sa includã orice date pe care statele participante, în mod individual, doresc sa le supunã atentiei celorlalte state, cum ar fi: tendintele de accentuare a programelor de dezvoltare a armamentelor şi acumularile de anumite sisteme de armament, atunci când acestea creeazã ingrijorare privind atingerea scopurilor AW.
2. Ca o etapa iniţialã în evoluţia AW, statele participante vor schimba informaţii la fiecare 6 luni, referitoare la livrãrile de arme convenţionale (specificate în anexa nr. 3) cãtre statele neparticipante, derivate din categoriile cuprinse în Registrul O.N.U. al Armelor Convenţionale. Informaţiile trebuie sa includã cantitatea şi numele statului care primeşte şi, exceptând categoria rachetelor şi lansatoarelor de rachete, detalii despre model şi tip.
3. Statele participante sunt de acord ca orice alta informaţie privind transferurile specifice, în completarea celor specificate mai sus, poate fi solicitatã inter alia prin canale diplomatice obişnuite.

VII. REUNIUNI ŞI ASPECTE ADMINISTRATIVE

1. Statele participante se vor intalni periodic pentru a lua decizii referitoare la AW, la scopurile şi evoluţia sa ulterioara, pentru revizuirea listelor de articole supuse controlului, pentru gãsirea unor modalitãţi de coordonare a eforturilor în vederea promovãrii dezvoltãrii unor sisteme eficiente de control al exporturilor, precum şi pentru dezbaterea altor probleme relevante de interes reciproc, inclusiv pentru selecţia informaţiilor care vor fi date publicitãţii.
2. Reuniunile plenare se vor desfasura cel puţin o data pe an şi vor fi prezidate de cãtre un stat participant, conform principiului rotatiei anuale. Cheltuielile financiare ale AW vor fi acoperite din bugete anuale ce vor fi aprobate în cadrul reuniunilor plenare.
3. Pot fi formate grupuri de lucru dacã reuniunea plenara hotãrãşte în acest sens.
4. Va fi înfiinţat un secretariat având personalul necesar îndeplinirii sarcinilor ce îi vor fi încredinţate.
5. Toate deciziile în cadrul AW vor fi adoptate prin consensul statelor participante.

VIII. PARTICIPARE

AW va fi deschis, pe o baza globalã şi nediscriminatorie, viitorilor aderenti, dacã îndeplinesc criteriile de aderare cuprinse în anexa nr. 4. Admiterea noilor participanţi se va baza pe consens.

IX. CONFIDENŢIALITATE

Informaţiile schimbate vor rãmâne confidenţiale şi vor fi tratate drept comunicãri diplomatice privilegiate. Aceasta confidenţialitate se va extinde la orice utilizare a informatiei şi la orice dezbatere între statele participante.

ANEXA 1
────────
la aranjament
──────────────

SCHIMBUL DE INFORMAŢII GENERALE

Conţinutul indicativ
Ceea ce urmeazã este o lista a principalelor elemente posibile privind schimbul de informaţii generale referitoare la statele neparticipante şi care urmãresc atingerea scopurilor AW (nu toate elementele se aplica în mod necesar atât armamentelor, cat şi produselor şi tehnologiilor cu dubla utilizare):
1. Activitãţi de achizitionare
──────────────────────────────
● Companii / organizaţii
● Itinerare şi metode de achizitionare
● Reţele de achizitionare înãuntrul/în afarã tarii
● Folosirea expertizei strãine
● Utilizatori finali sensibili
● Moduri de achizitionare
● Concluzii
2. Politica de export
──────────────────────
● Politica de control al exportului
● Comerţul cu produse şi tehnologii critice
● Concluzii
3. Proiecte de interes
──────────────────────
● Descrierea proiectului
● Nivelul tehnologiei
● Stadiul prezent al dezvoltãrii
● Planuri de viitor
● Tehnologie necesarã (dezvoltare şi producţie)
● Companii/organizaţii implicate, inclusiv utilizatori finali
● Activitãţi de diversiune
● Concluzii
4. Alte probleme.
──────────────────

ANEXA 2
────────
la aranjament
──────────────

SCHIMBUL DE INFORMAŢII SPECIFICE

referitoare la produse şi tehnologii cu dubla utilizare

Conţinutul indicativ al notificãrilor
Conţinutul notificãrilor de refuz pentru lista 1 se va baza pe, dar nu se va limita la urmãtoarea lista indicativa sau exemplificativa:
● De la (ţara)
● Ţara de destinaţie
● Numãrul articolului din lista de control
● Scurta descriere
● Numãrul licenţelor refuzate
● Numãrul unitãţilor (cantitatea)
● Motivul refuzului
Notificarea refuzului pentru articolele din lista 2 şi din subsetul lista 2 de articole foarte sensibile se va baza pe, dar nu va fi limitatã la urmãtoarea lista indicativa sau exemplificativa:
● De la (ţara)
● Numãrul articolului din lista de control
● Scurta descriere
● Numãrul unitãţilor (cantitatea)
● Destinatar/destinatari
● Destinatar/destinatari, intermediar/intermediari şi/sau agent/agenţi:
- numele
- adresa
- ţara
● Ultimul/ultimii destinatar/destinatari şi/sau utilizator/utilizatori final/finali:
- numele
- adresa
- ţara
● Utilizarea finala declarata
● Motivul refuzului
● Alte informaţii relevante
Conţinutul notificãrilor pentru licenţe/transferuri din lista 2 se va baza pe, dar nu va fi limitat la urmãtoarea lista indicativa sau exemplificativa:
● De la (ţara)
● Numãrul articolului din lista de control
● Scurta descriere
● Numãrul unitãţilor (cantitatea)
● Destinaţia (ţara).

ANEXA 3*)
──────────
la aranjament
──────────────


SCHIMBUL DE INFORMAŢII SPECIFICE REFERITOARE LA ARME

──────────────
*) Aceasta anexa, care conţine noi subcategorii 2.3 şi 3.4, înlocuieşte originalul anexei nr. 3 la Elementele iniţiale ale AW, adoptate la 12 iulie 1996 şi amendate la Plenara din 1999.


Conţinutul pe categorii
1. Tancuri de lupta
Vehicule de lupta blindate cu autopropulsie pe senile sau roti, cu o mare mobilitate pentru orice teren şi cu un ridicat nivel de autoprotectie, cantarind cel puţin 16,5 tone fãrã sarcina, având tunul principal de cel puţin 75 mm calibru şi capabil sa execute foc direct cu o mare viteza iniţialã.
2. Vehicule de lupta blindate
2.1. Vehicule cu autopropulsie pe senile, semisenile sau roti, cu blindaj de protecţie şi capabile de deplasare în orice teren, concepute sau modificate şi echipate:
2.1.1. sa transporte o grupa de 4 ori mai mulţi infanteristi; sau
2.1.2. cu arme organic incluse ori integrate, cu un calibru de cel puţin 12,5 mm;
sau
2.1.3. cu lansatoare de rachete.
2.2. Vehicule cu autopropulsie pe senile, semisenile sau roti, cu blindaj de protecţie şi capabile de deplasare în orice teren, concepute sau modificate şi echipate:
2.2.1. cu mijloace tehnice organic incluse pentru observare, recunoaştere, descoperirea tintelor şi concepute pentru a îndeplini misiuni de recunoaştere; sau
2.2.2. cu mijloace tehnice organic incluse pentru conducerea trupelor; sau
2.2.3. cu mijloace electronice şi tehnice organic incluse, concepute pentru rãzboi electronic.
2.3. Vehicule blindate pentru lansarea podurilor.
3. Sisteme de artilerie de calibru mare
3.1. Tunuri, obuziere, mortiere şi piese de artilerie ce combina caracteristicile unui tun sau obuzier, capabile sa angajeze lupta cu tinte de suprafata în principal prin tragere indirecta şi având calibrul de la 100 mm la 155 mm inclusiv.
3.2. Tunuri, obuziere, mortiere şi piese de artilerie ce combina caracteristicile unui tun sau obuzier, capabile sa angajeze lupta cu tinte de suprafata în principal prin tragere indirecta şi având calibrul mai mare de 155 mm.
3.3. Sisteme de rachete cu lansatoare multiple, capabile sa angajeze lupta cu tinte de suprafata, inclusiv blindate, în principal prin tragere indirecta şi având calibrul de 100 mm sau mai mare.
3.4. Transportoare de tun special concepute pentru remorcarea pieselor de artilerie.
4. Aeronave militare/vehicule aeriene fãrã pilot
4.1. Aeronave militare
Aeronave cu aripa fixa sau cu aripa cu geometrie variabila, care sunt concepute, echipate sau modificate pentru:
4.1.1. a angaja lupta cu tinte, utilizând rachete dirijate, rachete nedirijate, bombe, tunuri, mitraliere, tunuri de calibru mic sau alte arme de distrugere;
4.1.2. a executa misiuni de recunoaştere, conducere a trupelor, rãzboi electronic, anihilare electronica sau a focului sistemelor de apãrare aerianã, alimentare în aer ori misiuni de desantare.
4.2. Vehicule aeriene fãrã pilot
Vehicule aeriene fãrã pilot, special concepute, modificate sau echipate pentru utilizãri militare, inclusiv rãzboi electronic, de anihilare a sistemelor de apãrare aerianã sau misiuni de recunoaştere, precum şi sisteme de control şi recepţie a informaţiilor provenite de la vehicule aeriene fãrã pilot.
Termenul aeronava militarã nu include în principal aeronave de antrenament, dacã nu sunt concepute, echipate sau modificate dupã cum s-a arãtat mai sus.
5. Elicoptere militare şi de atac
Aeronave cu aripa rotativa, care sunt concepute, echipate sau modificate pentru:
5.1. a angaja lupta cu tinte folosind arme dirijate sau nedirijate antiblindaj, aer-sol/apa, aer-subsol/sub apa, aer-aer şi care sunt echipate cu un sistem integrat de ochire şi conducere a focului acestor arme;
5.2. a executa misiuni de recunoaştere, de achiziţii ale datelor despre tinta (inclusiv rãzboi antisubmarin), comunicaţii, conducerea trupelor, rãzboi electronic sau misiuni de plantare de mine.
6. Nave de rãzboi
Vase sau submarine inarmate şi echipate pentru utilizãri militare, cu un deplasament standard de 750 tone metrice sau mai mult, precum şi nave care au un deplasament standard mai mic de 750 tone metrice echipate pentru lansare de rachete cu o raza de cel puţin 25 km sau de torpile cu o raza de acţiune similarã.
7. Rachete sau sisteme de rachete
Rachete dirijate ori nedirijate, rachete balistice sau de croaziera, capabile sa foloseascã capete de lupta ori arme de distrugere la distanta de cel puţin 25 km, precum şi mijloace concepute sau modificate special pentru lansarea de asemenea rachete dirijate ori rachete nedirijate, necuprinse în categoriile 1-6.
Aceasta categorie:
7.1. include şi vehicule pilotate de la distanta, având caracteristicile rachetelor definite mai sus;
7.2. nu include rachetele sol-aer.

ANEXA 4
────────
la aranjament
──────────────

PARTICIPARE

Criterii
Când se decide eligibilitatea unui stat pentru participare la AW, vor fi luati în considerare, inter alia, urmãtorii factori, ca un indiciu al abilitatii sale de a contribui la scopurile AW:
● dacã este producãtor/exportator de arme, respectiv de echipamente industriale;
● politicile sale de neproliferare şi politicile naţionale corespunzãtoare inclusiv;
● aderarea la politicile de neproliferare, listele de control şi, acolo unde este cazul, la liniile directoare ale Grupului Furnizorilor Nucleari, Regimului de Control al Tehnologiilor pentru Rachete şi Grupului Australia, precum şi aderarea la Tratatul cu privire la neproliferarea armelor nucleare, la Convenţia privind armele biologice şi toxice, la Convenţia privind armele chimice şi, acolo unde este cazul, la START I, inclusiv la Protocolul de la Lisabona;
● aderarea sa la un control efectiv şi complet al exporturilor.

ANEXA 5
────────
la aranjament
──────────────

1. LISTA NATIONALA
de produse şi tehnologii cu dubla utilizare

1.1. Lista produselor şi tehnologiilor cu dubla utilizare, cuprinsã în anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 467/1999 privind produsele strategice supuse regimului de control la export şi import, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 336 din 15 iulie 1999
1.2. Lista produselor şi tehnologiilor cu dubla utilizare, sensibile, cuprinsã în anexa nr. 1a) la <>Hotãrârea Guvernului nr. 20/2000 pentru completarea anexei nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 467/1999 privind produsele strategice supuse regimului de control la export şi import, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 32 din 27 ianuarie 2000
1.3. Lista produselor şi tehnologiilor cu dubla utilizare, foarte sensibile, cuprinsã în anexa nr. 1b) la <>Hotãrârea Guvernului nr. 20/2000 pentru completarea anexei nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 467/1999 privind produsele strategice supuse regimului de control la export şi import, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 32 din 27 ianuarie 2000.

2. LISTA NATIONALA
de armamente şi muniţii

Lista de armamente, muniţii şi alte produse militare, cuprinsã în anexa la <>Hotãrârea Guvernului nr. 844/2001 privind lista de armamente, muniţii şi alte produse militare supuse regimului de control la export şi import, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 586 din 19 septembrie 2001.

──────────────

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016