Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 490 din 11 iulie 2002  pentru aprobarea   Ordonantei Guvernului nr. 65/2001 privind constituirea si functionarea parcurilor industriale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 490 din 11 iulie 2002 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 65/2001 privind constituirea si functionarea parcurilor industriale

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 533 din 22 iulie 2002

Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. 1
Se aproba <>Ordonanta Guvernului nr. 65 din 30 august 2001 privind constituirea şi funcţionarea parcurilor industriale, adoptatã în temeiul <>art. 1 pct. II.15 din Legea nr. 324/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe şi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 536 din 1 septembrie 2001, cu urmãtoarele modificãri:
1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Prezenta ordonanta reglementeazã regimul de constituire şi funcţionare a parcurilor industriale.
(2) Parcul industrial reprezintã o zona delimitata în care se desfãşoarã activitãţi economice, de cercetare ştiinţificã, de producţie industriala şi servicii, de valorificare a cercetãrii ştiinţifice şi/sau de dezvoltare tehnologicã, într-un regim de facilitãţi specifice, în vederea valorificãrii potenţialului uman şi material al zonei.
(3) Constituirea parcului industrial se bazeazã pe asocierea în participaţiune, denumita în continuare asociere, dintre autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale, agenţii economici, institutele de cercetare-dezvoltare şi/sau alţi parteneri interesaţi.
(4) Parcul industrial este administrat de o societate comercialã înfiinţatã în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile ulterioare, ai carei acţionari pot fi asociaţii prevãzuţi la alin. (3). Nici un agent economic acţionar care utilizeazã utilitatile şi/sau infrastructura parcului industrial nu poate deţine controlul asupra societãţii-administrator, în mod direct sau indirect."
2. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - Terenul aferent parcului industrial împreunã cu clãdirile şi infrastructura privind utilitatile existente la momentul constituirii trebuie sa îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) terenul are acces la un drum naţional sau european şi este racordat la infrastructura utilitãţilor publice;
b) terenul are o suprafata de cel puţin 10 ha;
c) terenul se afla în proprietatea sau în folosinta, pe cel puţin 30 de ani, a asocierii care solicita titlul de parc industrial;
d) sunt libere de orice sarcini;
e) nu fac obiectul unor litigii în curs de soluţionare la instanţele judecãtoreşti cu privire la situaţia juridicã;
f) îndeplinesc condiţiile tehnice privind protecţia mediului."
3. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei este organul de specialitate al administraţiei publice centrale care, în domeniul parcurilor industriale, are urmãtoarele atribuţii:
a) acorda, prin ordin al ministrului dezvoltãrii şi prognozei, titlul de parc industrial la cererea asocierii constituite conform prevederilor prezentei ordonanţe;
b) elaboreazã instrucţiunile privind acordarea şi anularea titlului de parc industrial;
c) analizeazã evoluţia şi monitorizeazã activitatea parcurilor industriale şi susţine dezvoltarea acestora;
d) colaboreazã cu ministerele, autoritãţile administraţiei publice locale, camerele de comerţ şi industrie, organizaţiile neguvernamentale care au drept scop sprijinirea dezvoltãrii regionale, precum şi cu experţi autorizaţi, pentru elaborarea şi aplicarea politicii de dezvoltare a parcurilor industriale;
e) urmãreşte respectarea condiţiilor de constituire şi funcţionare a parcurilor industriale şi dispune anularea titlului de parc industrial în cazul nerespectãrii acestora;
f) supune spre aprobare Guvernului proiecte de acte normative privind dezvoltarea parcurilor industriale."
4. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Titlul de parc industrial poate fi obţinut de asociere, persoana juridicã romana, înfiinţatã în condiţiile art. 1 alin. (3), şi administrat de o societate comercialã definitã la art. 1 alin. (4), denumita în continuare societateadministrator.
(2) Titlul de parc industrial este valabil pe durata, în perimetrul şi în condiţiile stabilite prin ordinul ministrului dezvoltãrii şi prognozei prevãzut la art. 4 alin. (1).
(3) Durata de funcţionare a parcului industrial va fi acordatã la cererea solicitantului, dar nu mai mica de 15 ani, cu posibilitãţi de prelungire."
5. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - În vederea obţinerii titlului de parc industrial asocierea depune la Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei o cerere însoţitã de urmãtoarele documente:
a) dovada îndeplinirii condiţiilor prevãzute la art. 2 cu privire la terenul destinat parcului industrial, inclusiv clãdirile şi infrastructura privind utilitatile existente;
b) studiul de fezabilitate pentru realizarea parcului industrial, inclusiv descrierea infrastructurii în interiorul parcului şi a sistemelor de conectare la utilitatile din exteriorul parcului, necesare;
c) acordul autoritãţii administraţiei publice locale privind realizarea infrastructurii aferente parcului industrial şi a conexiunii utilitãţilor;
d) lista cuprinzând agenţii economici propuşi iniţial şi activitãţile economice prevãzute a se desfasura în zona parcului industrial, în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (2)."
6. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - Pentru constituirea şi dezvoltarea unui parc industrial se acorda urmãtoarele facilitãţi:
a) scutirea de la plata taxelor percepute pentru modificarea destinaţiei sau pentru scoaterea din circuitul agricol a terenului aferent parcului industrial, pentru asocierea care deţine titlul de parc industrial;
b) deducerea din profitul impozabil a unei cote de 20% din valoarea investiţiilor realizate în parcul industrial, dupã data intrãrii în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe, pentru asocierea care realizeazã astfel de investiţii în construcţii sau reabilitari de construcţii şi în infrastructura interna şi de conexiune la reţeaua publica privind utilitatile, ţinând seama de prevederile legale în vigoare privind clasificarea şi duratele normate de funcţionare a mijloacelor fixe. Deducerea se calculeazã în luna în care se realizeazã punerea în funcţiune a investiţiei, conform prevederilor <>Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, numai din punct de vedere fiscal, prin înscrierea acesteia la sumele deductibile prevãzute în declaraţia de impunere. În situaţia în care se realizeazã pierdere fiscalã, aceasta se recupereazã din profiturile impozabile obţinute în urmãtorii 5 ani;
c) amânarea pe perioada de realizare a investiţiei respective, pana la punerea în funcţiune a parcului industrial, potrivit reglementãrilor în vigoare, respectiv pana la data de 25 a lunii urmãtoare datei de punere în funcţiune a parcului industrial, a plãţii taxei pe valoarea adãugatã pentru materialele şi echipamentele necesare realizãrii sistemului de utilitãţi din interiorul parcului, precum şi a conexiunilor parcului la magistralele sau la reţelele existente de utilitãţi publice, la furnizorii acestora, şi amânarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea adãugatã respective pana la aceeaşi data la agenţii economici care realizeazã investiţia;
d) reduceri de impozite acordate de administraţia publica localã pe baza de hotãrâri ale consiliilor locale sau judeţene în a cãror raza administrativ-teritorialã se afla parcul industrial respectiv, pentru bunurile imobile şi terenurile transmise în folosinta parcului industrial;
e) alte facilitãţi ce pot fi acordate, potrivit legii, de administraţia publica localã."
7. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Societatea-administrator are urmãtoarele obligaţii:
a) sa asigure utilitatile şi serviciile necesare activitãţilor desfãşurate în parcul industrial;
b) sa asigure şi sa garanteze nediscriminatoriu dreptul de folosinta asupra infrastructurii şi utilitãţilor, potrivit contractelor încheiate cu beneficiarii acestora;
c) sa repare, sa întreţinã, sa modernizeze şi sa dezvolte, dupã caz, infrastructura şi utilitatile din interiorul parcului industrial;
d) sa asigure accesul la utilizarea spaţiilor din parcul industrial destinate folosinţei comune;
e) sa asigure administrarea spaţiilor şi clãdirilor parcului industrial;
f) sa gestioneze sursele financiare proprii şi atrase, în conformitate cu strategia de funcţionare şi dezvoltare a parcului industrial;
g) sa asigure selectarea solicitãrilor de admitere de noi agenţi economici în parcul industrial; lista cuprinzând agenţii economici selecţionaţi se depune la Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei;
h) sa atragã investitori pentru dezvoltarea de activitãţi productive şi servicii;
i) sa elaboreze strategia de funcţionare şi dezvoltare a parcului industrial;
j) sa asigure sprijin pentru dezvoltarea parteneriatelor interne şi internaţionale, consultanţa pentru afaceri, consultanţa tehnologicã;
k) sa asigure relaţiile de colaborare cu autoritãţile guvernamentale şi cu autoritãţile administraţiei publice locale şi centrale.
(2) Alte obligaţii specifice ale societãţii-administrator şi ale agenţilor economici sunt prevãzute în contractele încheiate între aceştia."
8. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Ministrul dezvoltãrii şi prognozei poate sa anuleze prin ordin titlul de parc industrial în situaţia în care în parcul industrial nu se realizeazã activitãţile prevãzute la art. 1 alin. (2) sau nu mai sunt îndeplinite condiţiile de acordare a titlului.
(2) Anularea titlului prevãzutã la alin. (1) se face dacã asocierea a fost instiintata în scris, cu 3 luni înainte, de Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei.
(3) În situaţia anulãrii titlului de parc industrial asocierea plãteşte contravaloarea taxei în vigoare pentru modificarea destinaţiei sau pentru scoaterea din circuitul agricol a terenului aferent parcului industrial, pentru care i s-a acordat scutirea prevãzutã la art. 7 lit. a)."
9. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - În cazul în care o investiţie întruneşte condiţiile pentru a beneficia de aceleaşi facilitãţi acordate de mai multe legi, agentul economic va trebui sa opteze explicit pentru un regim de facilitãţi prevãzut într-o singura lege."
10. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - (1) Prin derogare de la prevederile art. 2, 4, 5 şi 6 se pot constitui prin hotãrâri ale Guvernului parcuri industriale pe terenurile platformelor industriale existente.
(2) Parcurile industriale precizate la alin. (1) beneficiazã de facilitãţile prevãzute de prezenta ordonanta."
ART. 2
<>Ordonanta Guvernului nr. 65/2001 , cu modificãrile aduse prin prezenta lege, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 27 iunie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.


PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 27 iunie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TARACILA


────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016