Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 48 din 31 martie 1999  pentru ratificarea Acordului de cooperare dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Ungare in domeniul transporturilor militare, semnat la Oradea la 20 decembrie 1997    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 48 din 31 martie 1999 pentru ratificarea Acordului de cooperare dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Ungare in domeniul transporturilor militare, semnat la Oradea la 20 decembrie 1997

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 8 aprilie 1999

    Parlamentul României adoptă prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifică Acordul de cooperare dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Ungare în domeniul transporturilor militare, semnat la Oradea la 20 decembrie 1997.

    Această lege a fost adoptată de Senat în şedinţa din 14 decembrie 1998, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

                           p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                                  ULM SPINEANU

    Această lege a fost adoptată de Camera Deputaţilor în şedinţa din 1 martie 1999, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

                     p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                                 PAULA IVĂNESCU


                                      ACORD
                de cooperare între Guvernul României şi Guvernul
             Republicii Ungare în domeniul transporturilor militare

    Guvernul României şi Guvernul Republicii Ungare, denumite în continuare părţi contractante,
    în scopul dezvoltării relaţiilor bilaterale dintre armatele celor două state în domeniul transporturilor militare,
    în spiritul şi pe baza prevederilor Tratatului de înţelegere, cooperare şi bună vecinătate dintre România şi Republica Ungară, semnat la Timişoara la 16 septembrie 1996,
    au convenit următoarele:

    ART. 1
    (1) Prezentul acord se referă la problemele privind transporturile de trupe şi de materiale militare, denumite în continuare transporturi militare, pe căile ferate şi/sau rutiere şi executarea acestora între cele două părţi contractante, precum şi în tranzit sub supraveghere vamală pe teritoriul acestora.
    (2) Sunt răspunzătoare de executarea prevederilor prezentului acord ministerele apărării ale celor două părţi contractante, care vor asigura planificarea, organizarea şi realizarea colaborării prin instituţiile lor de specialitate menţionate la alin. (6) şi (7).
    (3) In scopul realizării în bune condiţii a prevederilor prezentului acord, ministerele apărării pot încheia înţelegeri complementare la nivelul organelor competente din subordine, cu respectarea procedurilor legale interne privind intrarea în vigoare a înţelegerilor internaţionale.
    (4) Transporturile militare pe teritoriul celor două state se executa cu respectarea convenţiilor internaţionale şi a reglementărilor interne ale fiecărei părţi contractante în acest domeniu.
    (5) Transporturile militare se vor executa în următoarele direcţii:
    - din România în Republica Ungară sau sub formă de tranzit;
    - din Republica Ungară în România sau sub formă de tranzit.
    Părţile contractante colaborează pentru asigurarea tranzitarii transporturilor militare aparţinând altor ţări.
    (6) Instituţiile care soluţionează problemele privind transporturile militare necesare pentru armată sunt:
    - din partea română - Secţia Transporturi Militare din Statul Major General al Armatei României;
    - din partea ungară - Serviciul de Transport al Armatei Republicii Ungare.
    (7) Coordonarea transporturilor de armament, tehnică militară, piese de schimb şi ale altor bunuri materiale rezultate din contractele de import-export se va realiza de către:
    - din partea română - Regia Autonomă "Romtehnica";
    - din partea ungară - Oficiul de Achiziţionare al Ministerului Apărării al Republicii Ungare.
    (8) Părţile contractante împuternicesc instituţiile militare menţionate la alin. (6) şi (7) să colaboreze cu organele feroviare şi rutiere din ţara proprie pentru organizarea, programarea şi executarea operativă a transporturilor militare. De asemenea, le autorizează să menţină o permanentă legătură între ele, folosind mijloacele existente, pentru rezolvarea eficientă a problemelor.
    ART. 2
    Organizarea transporturilor militare ce urmează a fi executate în interesul părţilor contractante se realizează pe baza instrumentelor juridice bilaterale în vigoare, cu excepţia problemelor ce se vor rezolva în baza prezentului acord.
    ART. 3
    (1) Planificarea, organizarea şi conducerea execuţiei transporturilor militare vor fi efectuate de către instituţiile menţionate la art. 1 alin. (6) şi (7).
    (2) Instituţiile menţionate la art. 1 alin. (7) vor remite solicitarile de planificare a transporturilor militare specifice către autorităţile însărcinate cu executarea acestora numai după ce s-au discutat şi s-au convenit toate problemele de organizare a transporturilor respective pe teritoriul statului vecin.
    (3) Planificarea transporturilor militare destinate uneia dintre părţile contractante sau în tranzit, precum şi cererile pentru nevoile de asigurare a acestora (pază şi însoţire, permis de rută etc.) vor fi înaintate, în scris (fax, telex), instituţiilor prevăzute la art. 1 alin. (6) cu cel puţin 10 zile înainte de data programată pentru expedierea transportului.
    (4) Renunţarea la solicitarea privind paza şi însoţirea transporturilor militare sau modificarea conţinutului acesteia se poate face, în scris (fax, telex), de către instituţiile prevăzute la art. 1 alin. (7), cu cel puţin 72 de ore înainte de data planificată pentru expedierea transportului.
    (5) Confirmarea planului de transport de către partea contractantă destinatara se va face, în scris, cu cel puţin 48 de ore înainte de expedierea transportului. Aceasta va conţine date privind paza şi însoţirea transporturilor, ordinea executării cererilor, permisele de rută pentru transporturile cu supratonaj sau agabaritice, precum şi orice alte informaţii necesare.
    (6) Instituţiile predătoare menţionate la art. 1 alin. (7) vor comunica, în scris (fax, telex), atât părţii contractante primitoare, cât şi organelor feroviare şi rutiere din cele două ţări date despre apropierea transporturilor cu 24 de ore înainte de sosirea acestora în staţiile (punctele) de frontieră.
    (7) Forma, conţinutul şi modul de utilizare a documentelor întrebuinţate, precum şi cerinţele referitoare la conţinutul şi forma informaţiilor ce se transmit se stabilesc de către ministerele apărării ale părţilor contractante, care vor stabili şi măsurile pentru apărarea secretului.
    (8) Pentru transmiterea informaţiilor părţile contractante îşi asigură gratuit, pe baza de reciprocitate, legături prin mijloace militare şi publice, precum şi prin telefon feroviar, telefax şi telegraf.
    ART. 4
    (1) La activităţile militare comune desfăşurate pe teritoriul celor două state pentru transportul formatiunilor la şi de la locul de dislocare, precum şi pentru deplasarea trupelor în raionul de desfăşurare a exerciţiilor partea contractantă gazdă, în colaborare cu conducerea comună a activităţii, întocmeşte planul de transport al activităţii respective.
    (2) Cerinţele de conţinut şi de formă ale planului de transport, modalitatea de acordare şi felul sprijinului reciproc se stabilesc de comun acord între părţile contractante pe timpul pregătirii activităţii.
    (3) Pentru transporturile militare rezultate din obligaţii internaţionale părţile contractante asigura reciproc, pe teritoriul statului propriu, supravegherea militară, iar la cerere, însoţirea şi paza acestora.
    ART. 5
    (1) Reglementarea circulaţiei feroviare şi/sau rutiere se face în baza înţelegerilor bilaterale realizate între părţile contractante, precum şi a prevederilor convenţiilor internaţionale la care părţile contractante participă.
    (2) Pentru executarea transporturilor militare peste frontiera de stat a României şi a Republicii Ungare se vor folosi:
    - staţiile de cale ferată de frontieră Episcopia Bihor - Biharkeresztes şi Curtici - Lokoshaza pentru transporturile militare feroviare;
    - punctele de control pentru trecerea frontierei Borş - Artand şi Nădlac - Nagylak pentru transporturile militare rutiere.
    (3) Controlul pentru trecerea frontierei şi controlul vamal se executa de către autorităţile competente, cu respectarea legislaţiei în vigoare în cele două state.
    (4) Înaintea intrării pe teritoriul uneia dintre părţile contractante se va obţine un aviz din partea administratorului reţelei rutiere privind limitele masice şi/sau de gabarit maxime admise pe traseul ce urmează a fi parcurs, condiţie valabilă şi pentru teritoriul fiecărei părţi contractante.
    ART. 6
    (1) Luarea în primire a transporturilor militare se execută de către garda înarmată, astfel:
    - garda părţii contractante române, în staţiile de cale ferată de frontieră Biharkeresztes sau Lokoshaza, pentru transporturile militare feroviare, şi în punctele de control pentru trecerea frontierei Artand sau Nagylak, pentru transporturile militare rutiere, atunci când urmează să pazească transporturile pe teritoriul României;
    - garda părţii contractante ungare, în staţiile de cale ferată de frontiera Episcopia Bihor sau Curtici, pentru transporturile militare feroviare, şi în punctele de control pentru trecerea frontierei Borş sau Nădlac, pentru transporturile militare rutiere, atunci când urmează să pazească transporturile pe teritoriul Republicii Ungare.
    (2) Prin gardă se înţelege subunitatea (efectivul însoţitor) înarmată, însărcinată de către fiecare parte contractantă cu paza şi apărarea transporturilor militare de la luarea în primire în staţia (punctul) de frontieră până la predarea acestora. Stabilirea efectivului gărzii se face de către fiecare parte contractantă conform reglementărilor proprii. Documentele necesare gărzii sunt prevăzute în anexele nr. 1-4 la prezentul acord (modelele autorizaţiei de trecere a frontierei de stat, împuternicirii pentru comandantul gărzii, tabelului cuprinzând militarii din compunerea gărzii şi actului de predare-primire a transportului) şi fac parte integrantă din acesta. Asigurarea materială a gărzii se face de către unităţile militare care le asigură, în colaborare cu organele de transporturi militare ale fiecărei părţi contractante.
    (3) Garda trece frontiera de stat în baza prevederilor convenţiei de trecere a frontierei, în vigoare între cele două state. Părţile contractante asigură, pe baza de reciprocitate, înapoierea peste frontieră a gărzilor.
    (4) Personalul gărzii execută misiunea conform reglementărilor legale în vigoare în armata ţării din care face parte. Pe timpul executării misiunii pe teritoriul statului vecin, personalul gărzii este obligat să respecte legislaţia părţii contractante primitoare.
    (5) Personalul gărzii însoţitoare poartă întreaga răspundere pentru integritatea şi securitatea încărcăturii de la primirea până la predarea transportului.
    ART. 7
    Părţile contractante îşi asuma obligaţia de a-şi transmite reciproc informaţiile necesare pentru reglementarea eventualelor pagube produse pe timpul executării transporturilor militare. Pagubele vor fi evaluate potrivit prevederilor normelor legislative ale ţării pe teritoriul căreia s-au produs, iar recuperarea acestora se face conform înţelegerilor existente între părţile contractante.
    ART. 8
    (1) Transportul armamentului, muniţiei, al materialelor explozive, nucleare şi chimice periculoase se va face cu respectarea prevederilor acordurilor internaţionale la care cele doua părţi contractante participa. Pe teritoriul statului sau fiecare parte contractantă va respecta prevederile legislaţiei naţionale şi normele proprii referitoare la manipularea şi la transportul acestora.
    (2) Tehnica militară îmbarcată pe vagoane sau în autovehicule se transportă cu un stoc minim de carburanţi.
    ART. 9
    (1) În cazul în care în timpul transportului pe reţeaua feroviara sau rutieră a celor două părţi contractante apar situaţii care impun rearanjarea încărcăturii pe vagoane sau în autovehicule, repararea unor vagoane sau autovehicule, transbordarea mărfurilor pe alte mijloace de transport sau alte operaţiuni, din cauza cărora nu se mai poate continua deplasarea, întregul transport va fi reţinut până la efectuarea operaţiunilor necesare.
    (2) Efectuarea operaţiunilor de rearanjare a încărcăturii, de reparare a mijloacelor de transport, de transbordare a mărfurilor sau a altor operaţiuni care au impus oprirea transporturilor militare se realizează pe baza de convenţie încheiată între organele prevăzute la art. 1 alin. (6) sau (7), după caz, şi administraţiile feroviare sau rutiere respective, în care se va stabili şi timpul necesar pentru executarea remedierilor.
    (3) Plata chiriei pentru mijloacele de transport staţionate din aceste cauze se va face potrivit înţelegerilor existente între administraţiile feroviare sau rutiere ale celor două părţi contractante.
    (4) În cazul producerii unor evenimente deosebite în timpul executării transporturilor militare, părţile contractante asigură paza materialelor (mijloacelor) şi, la cerere, participă la lichidarea urmărilor acestora.
    ART. 10
    (1) Modalitatea de plată a transporturilor militare, achitarea costului acestora, a cheltuielilor privind paza şi însoţirea transporturilor militare pe teritoriul fiecărui stat, precum şi a altor eventuale cheltuieli vor fi evidenţiate în contractele de transport încheiate între instituţiile prevăzute la art. 1 alin. (6) şi (7) şi administraţiile căilor ferate sau rutiere din statele respective.
    (2) Solicitarea altor servicii şi achitarea cheltuielilor prilejuite de acestea se vor reglementa de către părţile contractante prin contracte specifice.
    (3) Părţile contractante îşi pun reciproc la dispoziţie, la cerere, bazele de transbordare tehnica şi materiale militare de la Constanţa şi Zahony.
    ART. 11
    Prevederile prezentului acord nu vor putea fi interpretate ca afectând drepturile şi obligaţiile părţilor contractante potrivit legislaţiei interne a fiecăreia şi convenţiilor internaţionale la care acestea participă.
    ART. 12
    Orice diferende privind interpretarea sau aplicarea prezentului acord vor fi soluţionate pe cale amiabilă între părţile contractante, fără a fi supuse unor instanţe internaţionale sau unor terţe părţi.
    ART. 13
    (1) Prezentul acord se încheie pe o durată de 5 ani, cu posibilitatea prelungirii pe noi perioade de câte 5 ani, dacă nici una dintre părţile contractante nu va informa, în scris, cu cel puţin 6 luni înainte de expirarea perioadei de valabilitate respective, cealaltă parte contractantă asupra intenţiei sale privind încetarea valabilităţii acordului. Acordul îşi pierde valabilitatea după 6 luni de la denunţarea acestuia de către una dintre părţile contractante.
    (2) Prezentul acord intră în vigoare la data ultimei notificări prin care părţile contractante îşi comunică reciproc îndeplinirea cerinţelor legale interne pentru intrarea lui în vigoare.
    (3) Modificarea sau completarea acestuia se poate face în urma unor înţelegeri comune între părţile contractante. Aceste modificări sau completări vor constitui parte componenta a prezentului acord şi vor intra în vigoare conform prevederilor alin. (2) al acestui articol.

    Semnat la Oradea la 20 decembrie 1997, în două exemplare originale, fiecare în limba romana şi în limba ungara, ambele texte fiind egal autentice.

                           Pentru Guvernul României,
                                 Victor Babiuc,
                          ministrul apărării naţionale

                       Pentru Guvernul Republicii Ungare,
                                 Gyorgy Keleti,
                               ministrul apărării


    ANEXA 1

                AUTORIZAŢIE DE TRECERE A FRONTIEREI
                  nr. .......... din .............

    Documentul este personal şi netransmi-
sibil. Orice corectura, adăugare sau ştersă-
tura este strict interzisă şi produce anularea
documentului.

     ┌-----------┐
     | |
     | Loc | Prezenta autorizaţie este valabilă de la .....
     | pentru | până la ................... .
     |fotografie | Militarul trece frontiera de stat ............
     | | ..............................................
     └-----------┘ cu armamentul seria ........ nr. .............
                                  şi cu ...... cartuşe.

   ............................, Directorul Direcţiei poliţie de frontieră,
   (gradul, numele şi prenumele)
născut la ......................., .............................
are dreptul să treacă frontiera de (semnătura şi ştampila)
stat .............................
..................................
în ambele părţi prin punctele de
control pentru trecerea frontierei
..................................
.................................. ┌-----------------------------┐
.................................. | |
pentru predarea-primirea transpor- | |
turilor militare. └-----------------------------┘
                                                (ştampila punctului de control
                                                 pentru trecerea frontierei)



    ANEXA 2


                                ÎMPUTERNICIRE

    Prin prezenta se împuterniceşte domnul ................../(gradul, numele şi prenumele) pentru a primi în staţia de frontieră ...................... transportul militar nr. ................., compus din: ................................................ şi pentru a asigura paza şi însoţirea transportului militar pe timpul tranzitului pe teritoriul României până la staţia de destinaţie ........................ .

             Comandantul, | |
       ........................ └--------------------------┘
       (semnătura şi ştampila) (ştampila punctului Poliţie de frontieră)


    Documentul este personal şi netransmisibil. Orice corectură, adăugare sau ştersătura este strict interzisă şi produce anularea documentului.


    ANEXA 3

                                 TABEL NOMINAL
         cuprinzând militarii din compunerea gărzii de pază şi însoţire a
              transportului militar nr. ...... din staţia ......la
                    staţia ..................... şi retur

--------------------------------------------------------------------------------
  Nr. Numele şi Numărul şi seria
  crt. prenumele militarului Gradul documentului de identitate Observaţii
--------------------------------------------------------------------------------




--------------------------------------------------------------------------------

            Comandantul U.M.,
       ..........................
         (semnătura şi ştampila)

                  Vizat, Vizat,
Şeful staţiei de frontieră de îmbarcare Şeful staţiei de frontieră de ieşire,
            (de intrare), ...............................
  ................................ (semnătura şi ştampila)
       (semnătura şi ştampila)



    ANEXA 4

                                     ACTUL
             de predare-primire a transportului militar nr. ........

    Întocmit la data de ......................... în staţia de predare-primire ................................./(se va înscrie denumirea staţiei de frontieră)
    Comandantul gărzii înarmate.........................../(gradul, numele şi prenumele) predă, iar comandantul gărzii înarmate ................../ (gradul, numele şi prenumele) primeşte transportul militar nr. ................, compus din ........................................... .
    În cadrul transportului militar nr. ......................... se predau următoarele mijloace de transport:

--------------------------------------------------------------------------------
 Nr. Numărul mijlocului Felul mijlocului Numărul Numărul
 crt. de transport de transport de osii plumburilor Observaţii
                                                        şi starea lor
--------------------------------------------------------------------------------





--------------------------------------------------------------------------------

    La predare-primire s-au constatat următoarele: ............................
...............................................................................

      Am predat transportul militar Am primit transportul militar
            nr. .......... . nr. ........... .
           Comandantul gărzii, Comandantul gărzii,
         ........................ .......................
               (semnătura) (semnătura)


                                   ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016