Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 473 din 4 noiembrie 2004  privind planificarea apararii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 473 din 4 noiembrie 2004 privind planificarea apararii

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.052 din 12 noiembrie 2004

Parlamentul României adoptã prezenta lege.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Planificarea apãrãrii, atribut şi componentã esenţialã a politicii de apãrare, reprezintã un complex de activitãţi şi mãsuri care vizeazã promovarea intereselor naţionale, definirea şi îndeplinirea obiectivelor securitãţii naţionale a României în domeniul apãrãrii.
ART. 2
(1) Domeniile planificãrii apãrãrii sunt:
a) planificarea forţei;
b) planificarea armamentelor;
c) planificarea resurselor;
d) planificarea logisticã;
e) planificarea pentru comandã, control, comunicaţii;
f) planificarea pentru urgenţe civile.
(2) În cadrul procesului de planificare a apãrãrii sunt incluse programele, acţiunile şi mãsurile iniţiate de România în cadrul contribuţiei la securitatea şi apãrarea colectivã în cadrul NATO, precum şi al contribuţiei aferente Uniunii Europene, în contextul cooperãrii militare bilaterale şi multilaterale cu alte state şi al îndeplinirii obligaţiilor asumate prin participarea la activitatea unor organizaţii şi regimuri juridice internaţionale.
(3) Planificarea pentru urgenţe civile se reglementeazã în conformitate cu prevederile legii speciale.
ART. 3
Planificarea apãrãrii se realizeazã pe baza deciziilor politice ale Preşedintelui, Parlamentului şi Guvernului României, precum şi a mãsurilor şi acţiunilor întreprinse la nivelul celorlalte instituţii publice, care, potrivit legii, au rãspunderi în domeniul apãrãrii.

CAP. II
Fundamentarea planificãrii apãrãrii

ART. 4
(1) Principalele documente care fundamenteazã planificarea apãrãrii la nivel naţional sunt: Strategia naţionalã de apãrare şi Programul de guvernare.
(2) Documentele de planificare a apãrãrii, la nivel departamental, sunt: Carta albã a apãrãrii, Strategia militarã, Directiva de planificare a apãrãrii, Programele majore şi Planurile operaţionale de întrebuinţare a forţelor.
ART. 5
(1) Strategia naţionalã de apãrare a României este documentul de bazã care fundamenteazã planificarea apãrãrii la nivel naţional. Preşedintele României, în termen de cel mult 6 luni de la data depunerii jurãmântului, prezintã Strategia naţionalã de apãrare Parlamentului, care o dezbate şi o aprobã, prin hotãrâre, în cadrul unei şedinţe comune.
(2) În cazul în care, pe perioada de valabilitate a Strategiei naţionale de apãrare, intervin modificãri majore ale mediului de securitate, Preşedintele României poate iniţia procesul de modificare a strategiei şi de prezentare a acesteia în Parlament, în vederea adoptãrii în regim de urgenţã.
(3) Strategia naţionalã de apãrare a României cuprinde: definirea intereselor şi obiectivelor naţionale de securitate, evaluarea mediului internaţional de securitate, identificarea potenţialelor riscuri, ameninţãri şi vulnerabilitãţi, direcţiile de acţiune şi principalele modalitãţi pentru asigurarea securitãţii naţionale a României în cadrul Alianţei. Strategia are un orizont de acoperire pe termen mediu de 5 ani şi conţine şi prevederi pe termen lung pentru realizarea obiectivelor naţionale şi colective de securitate şi apãrare.

CAP. III
Planificarea apãrãrii

ART. 6
(1) În vederea realizãrii prevederilor Strategiei naţionale de apãrare, a implementãrii liniilor directoare ale politicii de apãrare stabilite prin Programul de guvernare şi în conformitate cu prevederile Conceptului strategic al NATO, Ministerul Apãrãrii Naţionale elaboreazã Carta albã a apãrãrii, prin care se stabilesc: obiectivele politicii de apãrare, mãsurile şi acţiunile avute în vedere pentru îndeplinirea acestora, misiunile şi cerinţele specifice pentru armata României, resursele naturale, umane, materiale, financiare şi de altã naturã, care urmeazã sã fie asigurate anual, în vederea generãrii capabilitãţilor militare necesare îndeplinirii misiunilor armatei.
(2) Carta albã a apãrãrii are un orizont de acoperire pe termen mediu de 4 ani şi conţine şi prevederi pe termen lung pentru realizarea obiectivelor naţionale şi colective de securitate şi apãrare. Dupã ce este însuşitã de Guvern şi avizatã de Consiliul Suprem de Apãrare a Ţãrii, Carta albã a apãrãrii se supune spre aprobare Parlamentului în termen de cel mult 6 luni de la acordarea încrederii Guvernului.
ART. 7
(1) Pe baza Strategiei naţionale de apãrare, a Cartei albe a apãrãrii şi a Directivei ministeriale NATO, Ministerul Apãrãrii Naţionale elaboreazã Strategia militarã, care cuprinde: evaluarea mediului internaţional de securitate din punct de vedere strategico-militar, identificarea potenţialelor riscuri şi ameninţãri militare, definirea obiectivelor militare naţionale, stabilirea conceptelor strategice şi operaţionale pentru îndeplinirea acestor obiective şi a misiunilor armatei.
(2) Strategia militarã are un orizont de acoperire pe termen mediu şi lung analog cu cel al Cartei albe a apãrãrii. Dupã ce este avizatã de Consiliul Suprem de Apãrare a Ţãrii, Strategia militarã se supune spre aprobare Guvernului în termen de cel mult 3 luni de la aprobarea Cartei albe a apãrãrii.
ART. 8
(1) Pe baza prevederilor Cartei albe a apãrãrii şi a documentelor relevante de planificare a apãrãrii NATO, ministrul apãrãrii naţionale emite Directiva de planificare a apãrãrii, prin care se planificã structura şi capabilitãţile militare, pe baza cãrora se stabilesc Programele majore şi se alocã resursele pentru apãrare.
(2) Directiva de planificare a apãrãrii este elaboratã pe un orizont de timp de 6 ani şi se revizuieşte anual.
ART. 9
(1) Pe baza Directivei de planificare a apãrãrii, Ministerul Apãrãrii Naţionale îşi elaboreazã Programe majore, care cuprind totalitatea acţiunilor şi a mãsurilor concrete desfãşurate pentru constituirea, modernizarea, înzestrarea, instruirea, întreţinerea la pace şi pregãtirea pentru situaţii de crizã şi rãzboi a unitãţilor militare, asigurarea condiţiilor optime de viaţã pentru personal, asigurarea sprijinului logistic şi a rezervelor pentru mobilizare şi rãzboi, crearea şi întreţinerea infrastructurii pentru acţiuni militare în cadrul apãrãrii comune a NATO, participarea la acţiuni de cooperare internaţionalã cu alte state, precum şi resursele necesare anual pentru realizarea acestora.
(2) Programele se elaboreazã pentru o perioadã de 6 ani şi se revizuiesc anual.
(3) Elaborarea, coordonarea şi monitorizarea Programelor majore intrã în sarcina organelor de planificare din Ministerul Apãrãrii Naţionale, iar de execuţia acestora rãspund directorii de programe.
ART. 10
(1) Planurile operaţionale de întrebuinţare a forţelor cuprind: misiunile Armatei şi cerinţele specifice componentelor categoriilor de forţe, scenariile probabile, forţele întrebuinţate, resursele alocate şi modalitãţile de acţiune pentru executarea acestora.
(2) Aceste documente se elaboreazã pe baza Strategiei militare, conform procedurilor NATO, şi se aprobã potrivit reglementãrilor specifice existente în Ministerul Apãrãrii Naţionale.
ART. 11
Modalitãţile concrete privind elaborarea, coordonarea şi execuţia prevederilor Directivei de planificare a apãrãrii, a Programelor majore şi a Planurilor operaţionale de întrebuinţare a forţelor se reglementeazã prin instrucţiuni interne, aprobate de ministrul apãrãrii naţionale.
ART. 12
Pentru punerea în aplicare a Planurilor operaţionale de întrebuinţare a forţelor, Ministerul Apãrãrii Naţionale poate încheia protocoale de cooperare cu alte ministere, agenţii şi organisme guvernamentale.

CAP. IV
Rãspunderi

ART. 13
Încãlcarea ori neîndeplinirea prevederilor prezentei legi de cãtre persoanele cu atribuţii în organizarea şi realizarea planificãrii apãrãrii atrage, dupã caz, rãspunderea administrativã, civilã sau penalã.
ART. 14
La data intrãrii în vigoare a prezentei legi, <>Ordonanţa Guvernului nr. 52/1998 privind planificarea apãrãrii naţionale a României, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 525 din 25 octombrie 2000, precum şi orice alte dispoziţii contrare se abrogã.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TĂRĂCILĂ

Bucureşti, 4 noiembrie 2004.
Nr. 473.

_______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016