Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 470 din 9 iulie 2002  pentru aprobarea   Ordonantei Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 470 din 9 iulie 2002 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 559 din 30 iulie 2002

Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. 1
Se aproba <>Ordonanta Guvernului nr. 16 din 24 ianuarie 2002 privind contractele de parteneriat publicprivat, adoptatã în temeiul <>art. 1 pct. II.14 din Legea nr. 751/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe şi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 94 din 2 februarie 2002, cu urmãtoarele modificãri şi completãri:
1. Literele a), b), e) şi h) ale articolului 2 vor avea urmãtorul cuprins:
"a) bun public şi bun privat - bunurile aflate în proprietatea publica sau privatã a statului sau a unitãţilor administrativ-teritoriale şi care alcãtuiesc, conform legii, domeniul public sau privat al statului ori al unitãţilor administrativ-teritoriale;
b) proiect public-privat - proiectul care se realizeazã în întregime sau în majoritate cu resurse financiare proprii ori atrase de cãtre un investitor, pe baza unui model de parteneriat public-privat, în urma cãruia va rezulta un bun public;
..............................................................
e) contract de parteneriat public-privat - actul juridic care statueazã drepturile şi obligaţiile autoritãţii publice şi ale investitorului pentru intreaga perioada de funcţionare a parteneriatului public-privat, acoperind una sau mai multe dintre etapele de pregãtire, finanţare, construcţie sau exploatare a unui bun public, pe o durata de timp determinata, dar nu mai mare de 49 de ani;
..............................................................
h) autoritatea administraţiei publice locale - organismul de decizie publica constituit şi funcţionând, dupã caz, la nivelul judeţului, municipiului, oraşului sau comunei, responsabil pentru proiectele public-private de interes local.
Termenii <<autoritate publica centrala>> şi <<autoritate a administraţiei publice locale>> se utilizeazã sub denumirea comuna de autoritate publica şi aceasta se interpreteazã potrivit competentelor şi atribuţiilor legale aferente tipului bunului public."
2. La articolul 2, dupã litera h) se introduce litera h^1) cu urmãtorul cuprins:
"h^1) document atasat scrisorii de intenţie - documentul depus de investitori împreunã cu scrisoarea de intenţie. Documentul atasat scrisorii de intenţie cuprinde toate informaţiile şi documentele solicitate de autoritatea publica prin anunţul de intenţie;"
3. Alineatul (2) al articolului 3 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Pentru iniţierea proiectului public-privat, autoritatea publica întocmeşte un studiu de prefezabilitate."
4. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - Autoritatea publica este obligatã sa publice în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, intenţia de a iniţia un proiect în condiţii de parteneriat public-privat."
5. Alineatele (1) şi (2) ale articolului 5 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) În termen de 60 de zile de la data publicãrii intentiei de iniţiere a unui proiect de parteneriat public-privat, autoritatea publica primeşte scrisori de intenţie însoţite de documentul atasat scrisorii de intenţie, din partea investitorilor interesaţi.
(2) În termen de 30 de zile de la expirarea termenului prevãzut la alin. (1), autoritatea publica va selectiona cele mai bune scrisori de intenţie, exprimate în termeni tehnici, economici şi financiari de cãtre investitori."
6. Alineatele (1), (3) şi (4) ale articolului 6 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Dupã încheierea selecţiei scrisorilor de intenţie exprimate, autoritatea publica încheie cu fiecare dintre investitorii care îndeplinesc condiţiile conţinute în anunţul publicat, în conformitate cu prevederile art. 4, câte un acord de proiect, în termen de 15 zile.
..............................................................
(3) Pentru negocierea condiţiilor de realizare a proiectului de parteneriat public-privat, pe baza clauzelor acordului de proiect şi a studiului de prefezabilitate, autoritatea publica numeşte prin ordin sau decizie, dupã caz, una sau mai multe comisii de specialişti care sa analizeze toate aspectele generale economico-financiare şi juridice ale proiectului.
(4) Comisia numita conform alin. (3) va prezenta autoritãţii publice rezultatele negocierii condiţiilor de realizare a proiectului şi propunerile de continuare a negocierii cu investitorii selecţionaţi pe baza studiului de fezabilitate."
7. Titlul capitolului III va avea urmãtorul cuprins:
"Contractul de parteneriat public-privat"
8. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Pe baza conţinutului studiului de fezabilitate şi a rezultatelor negocierilor purtate în conformitate cu prevederile art. 6, autoritatea publica va continua negocierile cu investitorii. În urma acestei negocieri, autoritatea publica emite o decizie cuprinzând lista investitorilor ierarhizati pe criteriul celei mai bune oferte în termeni tehnicoeconomici şi financiari. Decizia se comunica în scris, simultan, tuturor investitorilor participanţi la selecţie.
(2) Impotriva deciziei menţionate la alin. (1) orice investitor poate depune la autoritatea publica o contestaţie scrisã, în termen de 10 zile calendaristice de la data comunicãrii deciziei.
(3) Autoritatea publica este obligatã sa analizeze toate contestaţiile depuse în termen şi sa transmitã fiecãrui contestatar un rãspuns în scris în termen de 10 zile calendaristice de la data expirãrii termenului de depunere a contestaţiilor.
(4) La finalizarea procedurii de depunere şi rezolvare a contestaţiilor, autoritatea publica intra în negocierea finala a unui contract de parteneriat public-privat cu investitorul cel mai bine clasat.
(5) În cazul în care negocierile cu primul clasat nu pot conduce la încheierea unui contract de parteneriat publicprivat, autoritatea publica va începe negocierile, pe rând, cu urmãtorii investitori selecţionaţi, în ordinea înscrierii pe lista investitorilor selecţionaţi, pana la obţinerea unui rezultat favorabil.
(6) Nefinalizarea unui contract de parteneriat public-privat cu nici unul dintre investitorii selecţionaţi obliga autoritatea publica la reluarea întregii proceduri.
(7) În cazul în care pãrţile au decis continuarea proiectului, acestea vor proceda la pregãtirea şi negocierea termenilor şi a clauzelor contractului de parteneriat public-privat.
(8) Acordul pãrţilor privind crearea unei companii de proiect sau stabilirea unei alte forme de asociere între pãrţi se include în conţinutul contractului în negociere."
9. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - În vederea elaborãrii şi negocierii contractului de parteneriat public-privat, autoritatea publica numeşte, conform art. 6 alin. (3)-(5), o comisie de negociere."
10. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - Contractul de parteneriat public-privat în forma negociata este supus aprobãrii autoritãţilor publice, potrivit competentelor şi atribuţiilor legale ale acestora."
11. Alineatul (1) al articolului 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - (1) La finalizarea contractului de parteneriat public-privat, bunurile publice create în cadrul proiectului se transfera, cu titlu gratuit, autoritãţii publice, în buna stare, exploatabile şi libere de orice sarcina sau obligaţie."
12. Alineatele (1)-(3) ale articolului 12 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - (1) Delimitarea terenurilor, a culoarelor şi a amplasamentelor necesare pentru realizarea proiectelor de parteneriat public-privat se realizeazã de cãtre autoritatea publica, potrivit competentelor şi atribuţiilor legale, în baza documentaţiei de urbanism şi amenajare a teritoriului, aprobatã potrivit legii, a studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice.
(2) Pentru proiectele de parteneriat public-privat, terenurile aflate în proprietatea privatã a judeţului, municipiului, oraşului sau comunei ori a persoanelor fizice sau juridice se expropriaza potrivit <>Legii nr. 33/1994 privind exproprierea pentru cauza de utilitate publica şi intra în proprietatea publica a statului sau a unitãţii administrativ-teritoriale, dupã caz.
(3) Terenurile aflate în proprietatea privatã a statului sau a unitãţilor administrativ-teritoriale pe care se executa proiecte de parteneriat public-privat, inclusiv cele destinate amplasarii instalaţiilor, clãdirilor şi dotãrilor aferente, şi terenurile expropriate potrivit prevederilor alin. (2) trec gratuit în administrarea companiei de proiect, prin hotãrâre a Guvernului sau a autoritãţii administraţiei publice locale, dupã caz".
13. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - În termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe autoritatea publica centrala va elabora norme metodologice cu privire la tipurile de proiecte de parteneriat public-privat, modalitatea de definire a proiectelor, forma şi conţinutul studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate, stabilirea criteriilor de analiza a eligibilitãţii investitorilor, metodologia de calcul al costurilor de proiect şi al costului comparativ de referinta, forma şi conţinutul acordului şi ale contractului de proiect, precum şi definirea matricei de repartiţie a riscurilor de proiect, care vor fi aprobate prin hotãrâri ale Guvernului."
ART. 2
<>Ordonanta Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat, modificatã şi completatã prin prezenta lege, va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 24 iunie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.


p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TARACILA

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 24 iunie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.


PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU


────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016