Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 467 din 4 noiembrie 2004  pentru modificarea si completarea   Ordonantei Guvernului nr. 14/2003 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 467 din 4 noiembrie 2004 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 14/2003 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.057 din 15 noiembrie 2004

Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. I
<>Ordonanţa Guvernului nr. 14/2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 63 din 1 februarie 2003, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 239/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 4 alineatul (1), litera v) va avea urmãtorul cuprins:
"v) autorizeazã persoanele juridice de drept public sau de drept privat sã desfãşoare activitãţi în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap şi sã înfiinţeze centre-pilot, centre de îngrijire şi asistenţã, centre de recuperare şi reabilitare, centre de integrare prin terapie ocupaţionalã, centre de zi, precum şi alte tipuri de centre;".
2. Dupã articolul 4 se introduc articolele 4^1-4^6, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 4^1. - În înţelesul prezentei ordonanţe, prin programe de interes naţional se înţelege acele programe care contribuie la:
a) realizarea obiectivelor de reformare a sistemului de servicii şi instituţii destinate îngrijirii adulţilor cu handicap;
b) asigurarea funcţionãrii adecvate a sistemului prevãzut la lit. a), în vederea îmbunãtãţirii indicatorilor de performanţã a respectivelor servicii şi instituţii.
Art. 4^2. - (1) Autoritatea poate finanţa sau, dupã caz, cofinanţa urmãtoarele tipuri de programe de interes naţional pentru protecţia adulţilor cu handicap:
a) programe specifice de implementare a Strategiei naţionale privind protecţia specialã şi integrarea socialã a persoanelor cu handicap din România;
b) programe de urgenţã pentru depãşirea unor situaţii de crizã, în vederea asigurãrii îngrijirii adulţilor cu handicap, determinate fie de calamitãţi naturale, fie de imposibilitatea unor autoritãţi locale de a asigura din bugetul propriu sumele necesare în vederea îngrijirii acestora, precum şi, dupã caz, pentru intervenţii cu caracter umanitar;
c) orice alte programe corespunzãtoare domeniului de activitate al Autoritãţii.
(2) Programele de interes naţional prevãzute la alin. (1) lit. a), complementare acţiunilor finanţate la nivel local, pot avea urmãtoarele obiective generale:
a) realizarea investiţiilor necesare pentru dezvoltarea, diversificarea, restructurarea şi buna funcţionare a serviciilor şi instituţiilor care asigurã îngrijirea adulţilor cu handicap;
b) realizarea de studii, cercetãri şi publicaţii în cadrul domeniului sãu de activitate;
c) formarea iniţialã şi continuã a personalului care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul serviciilor şi instituţiilor ce asigurã îngrijirea adulţilor cu handicap;
d) informarea opiniei publice despre drepturile adulţilor cu handicap prin campanii de mediatizare;
e) orice alte obiective corespunzãtoare domeniului de activitate al Autoritãţii.
Art. 4^3. - Programele de interes naţional se aprobã prin hotãrâre a Guvernului, pe baza fundamentãrilor elaborate de Autoritate.
Art. 4^4. - (1) Finanţarea sau, dupã caz, cofinanţarea programelor de interes naţional se asigurã din urmãtoarele surse:
a) bugetul de stat;
b) credite externe rambursabile şi nerambursabile, din surse guvernamentale şi neguvernamentale;
c) donaţii, sponsorizãri şi alte surse, în condiţiile legii.
(2) Sumele alocate din sursele prevãzute la alin. (1) vor fi cuprinse în bugetul propriu al Autoritãţii.
Art. 4^5. - (1) În scopul finanţãrii programelor de interes naţional, Autoritatea este autorizatã sã aloce fonduri din bugetul propriu:
a) serviciilor publice de asistenţã socialã din subordinea consiliilor judeţene şi a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti;
b) organismelor private autorizate, potrivit legii.
(2) Alocarea fondurilor potrivit alin. (1) se face pe bazã de convenţii încheiate cu consiliile judeţene şi cu consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, respectiv cu organismele private autorizate potrivit legii.
Art. 4^6. - Autoritatea este autorizatã sã finanţeze proiecte din cadrul programelor de interes naţional din domeniul sãu de activitate ce urmeazã sã fie realizate, pe bazã de convenţie, în colaborare cu ministere, cu alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi cu alte autoritãţi sau instituţii publice."
3. La articolul 8, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Numãrul maxim de posturi pentru aparatul central al Autoritãţii este de 78, exclusiv preşedintele şi vicepreşedintele, iar pentru unitãţile subordonate este de 135."
4. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) În structura Autoritãţii funcţioneazã Comisia superioarã de expertizã medicalã a persoanelor cu handicap pentru adulţi, denumitã în continuare Comisia superioarã, cu activitate decizionalã în soluţionarea contestaţiilor la certificatele de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap, emise de comisiile judeţene sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
(2) Comisia superioarã se numeşte prin ordin al preşedintelui Autoritãţii şi are urmãtoarea componenţã:
a) preşedinte, medic specialist în expertizã medicalã şi recuperarea capacitãţii de muncã, interne sau sãnãtate publicã, absolvent de cursuri de management în domeniul sociomedical cu duratã de cel puţin un an;
b) doi medici specialişti, propuşi de Ministerul Sãnãtãţii, în urmãtoarele specialitãţi, în funcţie de afecţiunea care produce handicapul: interne, chirurgie-ortopedie, oftalmologie, psihiatrie, neurologie;
c) un reprezentant desemnat de Consiliul Naţional al Dizabilitãţii din România;
d) un psiholog sau un asistent social.
(3) În cadrul Comisiei superioare se pot constitui comisii de specialitate, în funcţie de afecţiunile care produc handicapul, prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
(4) Preşedintele Comisiei superioare se angajeazã prin concurs, în condiţiile <>Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile ulterioare.
(5) Membrii Comisiei superioare, cu excepţia preşedintelui, au dreptul la o indemnizaţie de şedinţã. Cuantumul lunar brut al indemnizaţiilor de şedinţã, pentru fiecare membru al Comisiei superioare, nu poate depãşi 20% din indemnizaţia preşedintelui Autoritãţii şi se acordã proporţional cu numãrul de şedinţe la care a participat în luna respectivã.
(6) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei superioare se aprobã prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
(7) Activitatea de secretariat a Comisiei superioare este asiguratã de un operator calculator şi de 2 secretari, angajaţi prin concurs, în condiţiile legii."
5. La articolul 11 alineatul (2), litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) verificã realizarea obligaţiei legale a autoritãţilor şi instituţiilor de a asigura accesibilitatea persoanelor cu handicap şi aplicã sancţiunile prevãzute de lege;".
6. La articolul 11, dupã alineatul (5) se introduc alineatele (5^1) şi (5^2) cu urmãtorul cuprins:
"(5^1) În fiecare judeţ funcţioneazã un inspector care se aflã în subordinea directã a inspectorului-şef de la nivelul regional.
(5^2) Inspectorii sunt numiţi pe bazã de concurs organizat de Autoritate prin ordin al preşedintelui acesteia."
7. La articolul 11, alineatul (6) va avea urmãtorul cuprins:
"(6) Statul de funcţii, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Inspecţiilor se aprobã prin ordin al preşedintelui Autoritãţii, cu avizul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei."
8. La articolul 12, alineatul (4) va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Statul de funcţii, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Institutului se aprobã prin ordin al preşedintelui Autoritãţii."
9. La articolul 13, alineatele (7)-(9) vor avea urmãtorul cuprins:
"(7) Comisiile se înfiinţeazã prin hotãrâre a consiliilor judeţene, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, şi au urmãtoarea componenţã:
a) un preşedinte, medic specialist în expertizã medicalã şi recuperarea capacitãţii de muncã, interne sau sãnãtate publicã, absolvent de cursuri de management în domeniul sociomedical cu duratã de cel puţin un an;
b) doi medici specialişti, propuşi de direcţia de sãnãtate publicã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, în urmãtoarele specialitãţi, în funcţie de afecţiunea care produce handicapul: interne, chirurgie-ortopedie, oftalmologie, psihiatrie, neurologie;
c) un reprezentant desemnat de organizaţiile neguvernamentale, care desfãşoarã activitãţi de protecţie specialã a persoanelor cu handicap, cu avizul Consiliului Naţional al Dizabilitãţii din România;
d) un psiholog sau un asistent social.
(8) Preşedintele Comisiei, fãrã a fi funcţionar public, face parte din structura de personal a serviciului public de asistenţã socialã.
(9) Membrii Comisiilor au dreptul la o indemnizaţie de şedinţã, cu excepţia preşedintelui. Cuantumul lunar brut al indemnizaţiilor de şedinţã, pentru fiecare membru al Comisiilor, nu poate depãşi 20% din indemnizaţia preşedintelui consiliului judeţean, respectiv primarilor sectoarelor municipiului Bucureşti, şi se acordã proporţional cu numãrul de şedinţe la care a participat în luna respectivã."
10. La articolul 13, dupã alineatul (10) se introduce alineatul (11) cu urmãtorul cuprins:
"(11) Activitatea de secretariat a comisiilor judeţene şi a comisiilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti este asiguratã de un operator calculator şi de 2 secretari, care fac parte din structura de personal a direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului din subordinea consiliilor judeţene, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti."
11. Articolul 15 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - Autoritatea, consiliile judeţene şi, respectiv, consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti au obligaţia de a asigura condiţii corespunzãtoare de funcţionare a Inspecţiilor, astfel încât sã se evite aglomeraţiile, tratamentul nedemn şi întârzierea rezolvãrii cererilor cetãţenilor, precum şi condiţii de accesibilitate pentru persoanele cu handicap."
12. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - Autoritatea utilizeazã un parc propriu de mijloace de transport, format din 4 autoturisme pentru aparatul propriu şi 55 de autoturisme repartizate Inspecţiilor şi inspectorilor judeţeni. Consumul lunar normat de carburanţi se stabileşte potrivit dispoziţiilor legale în vigoare."
ART. II
<>Ordonanţa Guvernului nr. 14/2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 239/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta lege, se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU

Bucureşti, 4 noiembrie 2004.
Nr. 467.

_____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016