Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 466 din 12 noiembrie 2003  pentru aprobarea   Ordonantei Guvernului nr. 17/2002 privind stabilirea perioadelor de conducere si a perioadelor de odihna ale conducatorilor vehiculelor care efectueaza transporturi rutiere nationale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 466 din 12 noiembrie 2003 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 17/2002 privind stabilirea perioadelor de conducere si a perioadelor de odihna ale conducatorilor vehiculelor care efectueaza transporturi rutiere nationale

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 837 din 25 noiembrie 2003
Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. I
Se aprobã <>Ordonanţa Guvernului nr. 17 din 24 ianuarie 2002 privind stabilirea perioadelor de conducere şi a perioadelor de odihnã ale conducãtorilor vehiculelor care efectueazã transporturi rutiere naţionale, adoptatã în temeiul <>art. 1 pct. II.12 din Legea nr. 751/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe şi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 94 din 2 februarie 2002, cu urmãtoarele modificãri şi completãri:

1. Titlul ordonanţei va avea urmãtorul cuprins:
"ORDONANŢĂ
privind stabilirea perioadelor de conducere şi a perioadelor de odihnã ale conducãtorilor vehiculelor care efectueazã transporturi rutiere"

2. Alineatul (1) al articolului 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Dispoziţiile prezentei ordonanţe se aplicã transporturilor rutiere de mãrfuri şi de persoane care se efectueazã, integral sau parţial, pe drumurile publice din România de cãtre operatorii de transport rutier autorizaţi în condiţiile legislaţiei în vigoare, cu respectarea reglementãrilor privind circulaţia pe drumurile publice."

3. La articolul 1, litera a) a alineatului (2) va avea urmãtorul cuprins:
"a) spre şi/sau dinspre ţãri care sunt pãrţi contractante la acord sau în tranzit prin aceste ţãri, pentru întreaga deplasare, când astfel de operaţiuni se deruleazã cu vehicule înmatriculate în România sau în una dintre aceste ţãri;"

4. La articolul 2, literele e) şi f) se abrogã.

5. La articolul 2, dupã litera f) se introduc literele g), h) şi i) cu urmãtorul cuprins:
"g) vehicul - orice autovehicul destinat traficului rutier de mãrfuri sau de persoane, având cel puţin patru roţi şi o vitezã maximã constructivã mai mare de 25 km/h, şi remorcile sau semiremorca sa, cu excepţia vehiculelor pe şine, a tractoarelor agricole şi forestiere şi a maşinilor pentru lucrãri;
h) punct de oprire convenabil - spaţiul special destinat utilizãrii de cãtre conducãtorii auto pentru oprirea vehiculelor, în vederea asigurãrii siguranţei persoanelor, a vehiculului sau a încãrcãturii, amplasat astfel încât sã nu afecteze siguranţa circulaţiei rutiere;
i) tahograf - echipamentul care se instaleazã la bordul vehiculelor rutiere, având ca scop indicarea, înregistrarea şi stocarea, în mod automat sau semiautomat, a datelor privind deplasarea acestor vehicule şi a anumitor perioade de lucru ale conducãtorilor auto care le conduc."

6. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - (1) Prevederile prezentei ordonanţe nu se aplicã transporturilor efectuate cu:
a) vehicule destinate transporturilor de mãrfuri, a cãror masã totalã maximã autorizatã, inclusiv remorca sau semiremorca, nu depãşeşte 3,5 tone;
b) vehicule destinate transporturilor de cãlãtori, care, prin construcţie şi echipare, sunt destinate sã transporte maximum 9 persoane, inclusiv conducãtorul auto, şi sunt folosite în acest scop;
c) vehicule destinate transporturilor de persoane prin servicii regulate al cãror traseu nu depãşeşte 50 km;
d) vehicule a cãror vitezã maximã admisã nu depãşeşte 30 km/orã;
e) vehicule aparţinând sau aflate sub controlul instituţiilor din sistemul de apãrare naţionalã sau al autoritãţilor judecãtoreşti;
f) vehicule utilizate pentru serviciile de canalizare, pentru protecţia împotriva inundaţiilor, pentru serviciile de gaze, apã şi electricitate, pentru controlul şi întreţinerea drumurilor, pentru serviciile de salubrizare, pentru servicii telefonice şi telegrafice, pentru transporturi poştale, pentru transmisiuni de radio şi televiziune sau pentru detectarea emiţãtorilor şi receptorilor de radio sau televiziune;
g) vehicule utilizate în acţiuni de salvare sau în situaţii de urgenţã;
h) vehicule specializate, destinate serviciilor medicale;
i) vehicule care transportã echipamente pentru circuri sau parcuri de distracţie;
j) vehicule specializate pentru depanarea auto;
k) vehicule supuse testelor rutiere în vederea perfecţionãrii tehnice, reparãrii sau întreţinerii şi vehicule noi ori transformate, care sunt puse în circulaţie pentru probe;
l) vehicule folosite pentru transporturi necomerciale de bunuri pentru uz propriu;
m) vehicule folosite pentru colectarea laptelui de la ferme, pentru returnarea bidoanelor goale de lapte ori pentru aducerea la ferme a produselor din lapte destinate hranei animalelor;
n) vehicule utilizate de cãtre autoritãţile publice pentru furnizarea de servicii publice care nu fac concurenţã altor operatori de transport rutier;
o) vehiculele întreprinderilor agricole, horticole, forestiere sau piscicole, pentru transportul mãrfurilor pe o razã de maximum 50 km în jurul punctului unde vehiculul este parcat în mod normal, inclusiv în zonele administrative locale al cãror centru administrativ se aflã în interiorul acestei raze;
p) vehicule utilizate pentru transportul de deşeuri de animale sau carcase care nu sunt destinate consumului populaţiei;
q) vehicule destinate transportului de animale vii de la ferme la pieţe sau invers, precum şi de la pieţe sau de la ferme la abatoarele locale;
r) vehicule utilizate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, ca spaţii de desfacere în pieţele locale, pentru operaţiunile de vânzare din uşã în uşã sau utilizate ca birouri mobile ale bãncilor, caselor de schimb ori de economii, utilizate în scopuri religioase, pentru împrumutul de cãrţi, casete sau discuri, pentru manifestãri culturale ori expoziţii şi care sunt echipate special pentru astfel de scopuri;
s) vehicule utilizate pentru cursuri de şcoalã auto în vederea obţinerii permisului de conducere;
t) tractoare utilizate exclusiv pentru lucrãri agricole şi forestiere.
(2) Cu condiţia ca siguranţa rutierã sã nu fie afectatã şi pentru a da conducãtorului auto posibilitatea de a ajunge la un punct de oprire convenabil, acesta poate face excepţii de la prevederile prezentei ordonanţe atât cât este necesar pentru a asigura siguranţa persoanelor, a vehiculului sau a încãrcãturii. Conducãtorul auto va indica natura şi motivul nerespectãrii acestor prevederi, prin menţionarea acestora pe foaia de înregistrare a echipamentului de control, pe foaia de parcurs sau în registrul de sarcini.
(3) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului poate acorda derogãri temporare pe o perioadã de maximum 30 de zile, prin ordin al ministrului, de la aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe, pentru operaţiunile de transport derulate în situaţii excepţionale, dacã aceste derogãri nu pericliteazã în mod grav siguranţa circulaţiei rutiere."

7. Titlul capitolului II va avea urmãtorul cuprins:
"Timpul de conducere al conducãtorilor auto"

8. Titlul capitolului III va avea urmãtorul cuprins:
"Pauze şi perioade de odihnã ale conducãtorilor auto"

9. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - Plãţile acordate conducãtorilor auto salariaţi, chiar şi sub formã de bonificaţii sau prime, în funcţie de distanţa parcursã şi/sau de cantitatea de mãrfuri transportatã, sunt interzise, cu excepţia cazurilor în care aceste plãţi nu sunt de naturã sã afecteze siguranţa rutierã. Cazurile vor fi stabilite prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului."

10. Titlul capitolului IV va avea urmãtorul cuprins:
"Obligaţiile operatorilor de transport rutier şi ale conducãtorilor auto"

11. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - Operatorii de transport rutier au urmãtoarele obligaţii:
a) sã monteze, prin agenţi economici autorizaţi, tahografe cu aprobare de model la vehiculele pentru care acestea sunt obligatorii;
b) sã nu permitã plecarea în cursã a vehiculelor care au tahograful defect, nesigilat sau fãrã suficiente foi de înregistrare pentru efectuarea întregului parcurs al transportului;
c) sã informeze conducãtorii auto cu privire la reglementãrile naţionale relevante, regulamentele interne ale operatorului de transport rutier şi prevederile relevante ale contractelor colective de muncã;
d) sã verifice pe foile de înregistrare sau pe cartelele conducãtorilor auto utilizate modul în care aceştia respectã prevederile prezentei ordonanţe privind perioadele de conducere, de odihnã şi de repaus şi sã ia mãsurile necesare pentru a împiedica repetarea unor nereguli în acest sens;
e) sã angajeze transporturile şi sã întocmeascã programul de executare a transporturilor, astfel încât conducãtorul auto sã poatã respecta prevederile prezentei ordonanţe privind timpul de lucru, de odihnã şi de repaus;
f) sã ţinã evidenţa foilor de înregistrare pentru fiecare conducãtor auto distinct, în ordine cronologicã, pentru o perioadã de 2 ani."

12. Literele a) şi c) ale articolului 10 vor avea urmãtorul cuprins:
"a) sã nu plece în cursã cu tahograful defect, nesigilat, fãrã suficiente foi de înregistrare pentru efectuarea întregului transport sau fãrã cartelã, dupã caz;
............................................
c) sã utilizeze corect tahografele, cartelele şi foile de înregistrare, completând pe foile de înregistrare menţiunile necesare;"

13. Alineatele (1), (4) şi (6) ale articolului 11 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - (1) În cazul vehiculelor care nu sunt dotate cu tahograf, utilizate pentru transporturi judeţene şi interjudeţene prin servicii regulate de cãlãtori sau pentru transporturi internaţionale prin servicii regulate de cãlãtori care au punctele terminus ale traseului la distanţa de 50 km în linie dreaptã de la frontiera României şi al cãror traseu nu depãşeşte 100 km, vehicule care fac obiectul prezentei ordonanţe, operatorul de transport rutier va întocmi un orar şi un registru de sarcini.
.............................................
(4) Registrul de sarcini va fi semnat de cãtre persoana desemnatã sã conducã efectiv şi nemijlocit operaţiunile de transport sau de cãtre înlocuitorul acesteia.
............................................
(6) Registrul de sarcini va fi pãstrat de cãtre operatorul de transport rutier timp de un an de la expirarea perioadei acoperite. Operatorul de transport rutier va furniza conducãtorilor auto un extras al registrului de sarcini şi o copie de pe orar."

14. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - (1) Activitatea de control se realizeazã astfel:
a) operatorii de transport rutier au obligaţia de a verifica zilnic, prin personalul propriu, cel puţin 20% din înregistrãri, astfel încât sãptãmânal sã fie controlaţi toţi conducãtorii auto;
b) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei au obligaţia de a verifica la sediul operatorilor de transport rutier, prin organele de control abilitate, cel puţin 1% din totalul zilelor lucrate anual de conducãtorii vehiculelor care fac obiectul prezentei ordonanţe, astfel încât sã fie controlatã parţial activitatea tuturor conducãtorilor auto;
c) cel puţin 15% din totalul zilelor lucrate de conducãtorii vehiculelor care fac obiectul prezentei ordonanţe, verificate anual, vor fi verificate în trafic şi cel puţin 25% din numãrul acestora vor fi verificate la sediul operatorilor de transport rutier.
(2) Ministerul Administraţiei şi Internelor are obligaţia sã sprijine, prin structurile poliţiei rutiere şi prin Poliţia de Frontierã Românã, dupã caz, acţiunile de control efectuate de organele abilitate aparţinând Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului sau Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, în trafic ori în punctele de trecere a frontierei."

15. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - (1) Organele de control abilitate pentru efectuarea controlului respectãrii timpului de conducere de cãtre conducãtorii auto pe drumurile publice au dreptul sã solicite deschiderea tahografului şi sã verifice înregistrãrile din zilele anterioare în care s-a desfãşurat transportul.
(2) Deschiderea tahografului va fi menţionatã pe spatele uneia dintre foile de înregistrare, cu indicarea datei, a orei şi a datelor de identificare referitoare la organul de control şi la instituţia cãreia îi aparţine acesta.
(3) Organele de control abilitate pentru efectuarea controlului la sediul operatorilor de transport rutier, inclusiv personalul propriu cu sarcini de verificare a înregistrãrilor, au obligaţia sã înscrie, dupã efectuarea verificãrilor, datele proprii de identificare pe spatele foilor de înregistrare.
(4) Prevederile alin. (2) şi (3) se aplicã numai în cazul în care vehiculele nu sunt dotate cu tahografe digitale."

16. Articolul 15 va avea urmãtorul cuprins:
Art. 15. - Constituie contravenţii, în mãsura în care, potrivit legii penale, nu sunt considerate infracţiuni, şi se sancţioneazã ca atare urmãtoarele fapte:
a) lipsa tahografului de la bordul vehiculului;
b) utilizarea unor tahografe fãrã aprobare de model, defecte sau desigilate, a unor tahografe montate şi/sau reparate de agenţi economici neautorizaţi ori a unor tahografe neverificate metrologic sau cu termenul de valabilitate a verificãrii metrologice depãşit;
c) neasigurarea numãrului necesar de foi de înregistrare pentru efectuarea întregului transport sau a cartelei conducãtorului auto;
d) neefectuarea controlului intern pe care operatorul de transport rutier este obligat sã îl efectueze cu privire la respectarea de cãtre conducãtorul auto a timpului de conducere, a pauzelor şi a perioadelor de odihnã;
e) nerespectarea timpului de conducere, a pauzelor şi a perioadelor de odihnã şi de repaus;
f) neutilizarea tahografelor, a foilor de înregistrare sau a cartelei conducãtorului auto ori folosirea defectuoasã a acestora;
g) necompletarea pe diagramã a datelor de identificare a conducãtorilor auto şi a vehiculului, în cazul în care vehiculul nu este dotat cu tahograf digital;
h) acordarea de cãtre operatorul de transport rutier a unor plãţi conducãtorilor auto salariaţi, chiar şi sub formã de bonificaţii sau prime, în funcţie de distanţa parcursã şi/sau de cantitatea de mãrfuri transportatã;
i) nerespectarea limitei de 50 km prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. c) şi o);
j) intervenţiile asupra tahografului de cãtre alte persoane decât personalul agenţilor economici autorizaţi pentru montarea, repararea, etalonarea şi verificarea aparatelor de control;
k) falsificarea datelor de pe foile de înregistrare ale tahografelor sau de pe cartelele conducãtorilor auto;
l) lipsa, la sediul operatorului de transport rutier, a foilor de înregistrare;
m) neprezentarea, la solicitarea organelor de control, a foilor de înregistrare pentru ultimii 2 ani;
n) refuzul de a se supune efectuãrii controlului."

17. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) Contravenţiile prevãzute la art. 15 se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) cea de la lit. a), cu amendã de la 45.000.000 lei la 50.000.000 lei, aplicabilã operatorului de transport rutier;
b) cele de la lit. b) şi n), cu amendã de la 35.000.000 lei la 40.000.000 lei, aplicabilã operatorului de transport rutier;
c) cele de la lit. c), g) şi h), cu amendã de la 15.000.000 lei la 20.000.000 lei, aplicabilã operatorului de transport rutier;
d) cele de la lit. d) şi i), cu amendã de la 20.000.000 lei la 25.000.000 lei, aplicabilã operatorului de transport rutier;
e) cea de la lit. e), cu amendã de la 10.000.000 lei la 15.000.000 lei, aplicabilã operatorului de transport rutier, şi imobilizarea vehiculului aflat în trafic, pânã la îndeplinirea condiţiilor privind timpul de conducere, pauzele şi perioadele de odihnã, dupã caz, sau cu amendã de la 35.000.000 lei la 40.000.000 lei, aplicabilã operatorului de transport rutier, în cazul controlului la sediu, dacã nu i-a sancţionat pe conducãtorii auto care nu au respectat prevederile prezentei ordonanţe;
f) cea de la lit. f), cu amendã de la 10.000.000 lei la 15.000.000 lei, aplicabilã operatorului de transport rutier;
g) cele de la lit. j) şi k), cu amendã de la 35.000.000 lei la 40.000.000 lei, aplicabilã operatorului de transport rutier sau conducãtorului auto, dupã caz;
h) cele de la lit. l) şi m), cu amendã de la 30.000.000 lei la 35.000.000 lei, aplicabilã operatorului de transport rutier.
(2) Cuantumurile amenzilor prevãzute la alin. (1) pot fi modificate prin hotãrâre a Guvernului.
(3) În cazul în care contravenţiile prevãzute la art. 15 lit. a)-g), i) şi j) se repetã de douã ori, se va aplica mãsura suspendãrii pe o perioadã de 1-3 luni a licenţei de transport a operatorului în cauzã.
(4) În cazul în care contravenţiile prevãzute la art. 15 lit. a)-g), i) şi j) se repetã de mai mult de douã ori, Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R. va aplica mãsura anulãrii licenţei de transport a operatorului în cauzã."

18. Articolul 17 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - Contravenţiile prevãzute în prezenta ordonanţã se constatã şi se sancţioneazã de cãtre personalul cu atribuţii de inspecţie şi control din cadrul Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R., împreunã cu ofiţeri şi subofiţeri de poliţie din cadrul serviciilor de circulaţie şi personalul cu atribuţii de control din cadrul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei."

19. Articolul 18 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - Contravenţiilor prevãzute la <>art. 15 le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile ulterioare."

20. Dupã articolul 18 se introduce un articol nou, articolul 18^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 18^1. - Prevederile art. 15 lit. c), d), h), i), l) şi m) nu se aplicã operatorilor de transport rutier strãini."

21. Articolul 19 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prin Regia Autonomã «Administraţia Naţionalã a Drumurilor din România»*), va lua mãsuri pentru ca, la proiectarea drumurilor noi, precum şi la reabilitarea sau modernizarea drumurilor existente, sã se prevadã pe marginea drumurilor respective spaţii speciale care sã fie utilizate, pentru punerea în aplicare a prevederilor prezentei ordonanţe, atât de conducãtorii auto, cât şi în cadrul operaţiunilor de control al respectãrii acestor prevederi."

22. Alineatul (2) al articolului 20 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Personalul din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor şi al Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, împuternicit pentru activitatea de control privind respectarea prevederilor prezentei ordonanţe, va fi instruit şi atestat în cadrul cursurilor organizate de aceste instituţii."

23. Articolul 21 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - Prevederile prezentei ordonanţe se aplicã începând cu data de 1 ianuarie 2003, cu respectarea urmãtorului calendar:
a) pânã la data de 31 decembrie 2003 vor fi dotate cu tahografe toate vehiculele utilizate pentru transportul de persoane în trafic interjudeţean, vehiculele destinate transportului rutier de mãrfuri periculoase, cu mase maxime totale autorizate mai mari de 3,5 tone, precum şi vehiculele destinate transportului rutier de marfã, cu mase maxime totale autorizate mai mari sau egale cu 16 tone;
b) pânã la data de 31 decembrie 2004 vor fi dotate cu tahografe toate vehiculele utilizate pentru transportul de persoane în trafic judeţean, precum şi vehiculele destinate transportului rutier de marfã, ale cãror mase maxime totale autorizate sunt mai mari sau egale cu 7,5 tone;
c) pânã la data de 31 decembrie 2005 vor fi dotate cu tahografe toate vehiculele utilizate la transportul de persoane, având capacitatea de peste 9 locuri, inclusiv locul conducãtorului auto, precum şi vehiculele destinate transportului rutier de marfã, cu mase maxime totale autorizate mai mari sau egale cu 3,5 tone."

ART. II
(1) În termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va întocmi şi va emite norme tehnice privind inspecţia tehnicã a tahografelor şi va reactualiza normele privind activitatea de control al respectãrii <>Ordonanţei Guvernului nr. 17/2002 privind stabilirea perioadelor de conducere şi a perioadelor de odihnã ale conducãtorilor vehiculelor care efectueazã transporturi rutiere naţionale şi modul de aplicare a sancţiunilor pentru operatorii de transport strãini. Normele se vor aproba prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului şi se vor publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) În termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi Ministerul Economiei şi Comerţului va elabora norme de autorizare a agenţilor economici care monteazã, verificã, etaloneazã şi întreţin tahografe, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 20/1992 privind activitatea de metrologie, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 11/1994 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) În termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei va elabora norme proprii privind activitatea de control.
ART. III
La data intrãrii în vigoare a prezentei legi se abrogã prevederile lit. m) şi n) ale <>art. 40 din Ordonanţa Guvernului nr. 44/1997 privind transporturile rutiere, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 105/2000 , cu modificãrile ulterioare.
ART. IV
<>Ordonanţa Guvernului nr. 17/2002 privind stabilirea perioadelor de conducere şi a perioadelor de odihnã ale conducãtorilor vehiculelor care efectueazã transporturi rutiere naţionale, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta lege, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

-------------
*) Potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 84/2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 694 din 3 octombrie 2003, a fost înfiinţatã Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome "Administraţia Naţionalã a Drumurilor din România".

Aceastã lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 2 octombrie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TĂRĂCILĂ

Aceastã lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 21 octombrie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
VIOREL HREBENCIUC

Bucureşti, 12 noiembrie 2003.
Nr. 466.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016