Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 457 din 1 noiembrie 2004  privind publicitatea si sponsorizarea pentru produsele din tutun    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 457 din 1 noiembrie 2004 privind publicitatea si sponsorizarea pentru produsele din tutun

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.067 din 17 noiembrie 2004
LEGE nr. 457 din 1 noiembrie 2004
privind publicitatea şi sponsorizarea pentru produsele din tutun
EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 1.067 din 17 noiembrie 2004


Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. 1
Prezenta lege stabileşte mãsuri cu privire la publicitatea produselor din tutun, precum şi cu privire la promovarea acestora în presa şi în alte publicaţii tipãrite, în emisiuni radiodifuzate, prin servicii ale societãţii informationale şi prin sponsorizarea în domeniul tutunului, inclusiv prin distribuirea gratuita a produselor din tutun, în vederea prevenirii consumului produselor din tutun.
ART. 2
În sensul prezentei legi, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificatii:
a) produse din tutun - produsele destinate fumatului, prizatului, suptului sau mestecatului, fabricate total ori parţial din tutun, modificat genetic sau nu;
b) publicitate pentru produse din tutun - orice forma de comunicare comercialã care are ca scop sau ca efect direct ori indirect promovarea unui produs din tutun;
c) sponsorizare pentru produse din tutun - orice forma de contribuţie publica sau privatã pentru orice eveniment, activitate ori persoana, cu scopul sau având ca efect direct ori indirect promovarea marcilor produselor din tutun;
d) servicii ale societãţii informationale - orice servicii de acest tip, astfel cum sunt definite la <>art. 1 pct. 1 din Legea nr. 365/2002 privind comerţul electronic, cu modificãrile ulterioare.
ART. 3
(1) Se interzice publicitatea produselor din tutun:
a) în presa scrisã şi în alte publicaţii tipãrite, cu excepţia anunţurilor prevãzute expres de lege;
b) transmisã de posturile de radiodifuziune şi de televiziune publice sau private;
c) în cinematografe;
d) pe panouri publicitare, pe copertine sau structuri de afisaj pentru care se datoreazã taxa pentru afisaj în scop de reclama şi publicitate, prevãzutã de <>Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile ulterioare;
e) prin serviciile societãţii informationale;
f) prin folosirea marcilor de tutun pe produse sau servicii care nu au legatura cu produsele din tutun;
g) prin vânzarea de dulciuri sau de jucarii destinate copiilor şi fabricate cu intenţia evidenta de a da produsului şi/sau ambalajului sau asemanarea cu un tip de produs din tutun.
(2) Publicitatea pentru produsele din tutun este permisã numai în publicaţiile destinate în mod exclusiv profesionistilor din domeniul industriei tutunului şi în publicaţiile care nu au fost editate ori tipãrite în România sau într-un stat membru al Uniunii Europene şi nici nu sunt destinate în principal pieţei româneşti sau celei comunitare.
(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) lit. d), este permisã publicitatea produselor din tutun prin servicii ale societãţii informationale, în condiţiile prevãzute la alin. (2).
ART. 4
(1) Se interzice sponsorizarea pentru produsele din tutun a evenimentelor ori activitãţilor care au efecte transfrontiere sau care implica ori au loc în cel puţin doua state membre ale Uniunii Europene, dintre care unul este România.
(2) Se interzice distribuirea gratuita a produselor din tutun în contextul sponsorizarii evenimentelor prevãzute la alin. (1), având ca scop ori ca efect direct sau indirect promovarea produselor din tutun.
ART. 5
(1) Constituie contravenţie nerespectarea prevederilor art. 3 alin. (1) şi ale art. 4 alin. (1) şi se sancţioneazã cu amenda contravenţionalã de la 25.000.000 lei la 500.000.000 lei.
(2) Constituie contravenţie nerespectarea prevederilor art. 4 alin. (2) şi se sancţioneazã astfel:
a) firmele distribuitoare, cu amenda contravenţionalã de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei;
b) contravenienţii majori, cu amenda de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei;
c) contravenienţii minori, precum şi persoanele care sunt elevi sau studenţi, cu amenda contravenţionalã de la 1.000.000 lei la 5.000.000 lei.
(3) A doua abatere de la prevederile art. 4 alin. (1) se sancţioneazã cu amenda contravenţionalã prevãzutã la alin. (1) şi cu suspendarea temporarã a activitãţii de cãtre instituţiile competente.
ART. 6
(1) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de cãtre persoanele împuternicite în acest sens din cadrul Ministerului Sãnãtãţii şi Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, conform prevederilor legale în vigoare.
(2) Contravenientul poate achitã, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesuluiverbal ori, dupã caz, de la data comunicãrii acestuia, jumãtate din minimul amenzii prevãzute la art. 5, agentul constatator fãcând menţiune despre aceasta posibilitate în procesul-verbal.
(3) Contravenţiilor prevãzute la <>art. 5 li se aplica dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 7
(1) Prezenta lege intra în vigoare la data de 31 decembrie 2006.
(2) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei legi se abroga <>art. 10 lit. b) din Legea nr. 148/2000 privind publicitatea, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 359 din 2 august 2000, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 8
Prezenta lege transpune Directiva nr. 2003/33/CE privind armonizarea dispoziţiilor legislative, de reglementare sau administrative ale statelor membre cu privire la publicitatea şi sponsorizarea pentru produsele din tutun, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene (JOCE) nr. L152 din 20 iunie 2003, şi unele dispoziţii din Recomandarea nr. 2003/54/CE cu privire la prevenirea fumatului şi la initiativele de imbunatatire a controlului asupra tutunului, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene (JOCE) nr. L022 din 25 ianuarie 2003.

Aceasta lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
VIOREL HREBENCIUC

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VACAROIU


Bucureşti, 1 noiembrie 2004.
Nr. 457.

_______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016