Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 454 din 6 decembrie 2006  pentru aprobarea   Ordonantei Guvernului nr. 21/2006 privind regimul concesionarii monumentelor istorice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 454 din 6 decembrie 2006 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 21/2006 privind regimul concesionarii monumentelor istorice

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.004 din 18 decembrie 2006

Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ARTICOL UNIC
Se aprobã <>Ordonanţa Guvernului nr. 21 din 26 ianuarie 2006 privind regimul concesionãrii monumentelor istorice, adoptatã în temeiul <>art. 1 pct. VII.1 din Legea nr. 404/2005 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 83 din 30 ianuarie 2006, cu urmãtoarele modificãri:
1. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) În înţelesul prezentei ordonanţe, scopul concesiunii îl constituie, dupã caz, restaurarea, întreţinerea şi punerea în valoare a imobilelor descrise la art. 1 alin. (1), pentru a asigura pãstrarea caracterului de monument istoric al acestora.
(2) Atribuirea concesiunii bunurilor prevãzute la art. 1 se face în baza unui contract prin care o persoanã juridicã, denumitã concedent, transmite pentru o perioadã determinatã, de cel mult 49 de ani, unei alte persoane, denumitã concesionar, care acţioneazã pe riscul şi pe rãspunderea sa, dreptul şi obligaţia de exploatare a unui monument istoric, în schimbul unei redevenţe."
2. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - Principiile care stau la baza selectãrii ofertanţilor şi a încheierii contractelor de concesiune sunt:
a) transparenţa, respectiv punerea la dispoziţia tuturor celor interesaţi a informaţiilor referitoare la aplicarea procedurii şi a criteriilor de selecţie pentru atribuirea contractului de concesiune;
b) proporţionalitatea, respectiv condiţia ca orice mãsurã cerutã de cãtre autoritatea publicã sã fie necesarã şi corespunzãtoare naturii contractului;
c) libera concurenţã, nediscriminarea, respectiv tratamentul egal pentru toţi ofertanţii, inclusiv pentru cei de altã cetãţenie, astfel încât aceştia sã aibã dreptul de a deveni concesionari, în condiţiile legii, ale convenţiilor şi acordurilor internaţionale la care România este parte."
3. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Iniţierea concesionãrii are la bazã un studiu de oportunitate efectuat în prealabil de cãtre concedent, care va cuprinde cel puţin urmãtoarele elemente:
a) descrierea monumentului istoric care urmeazã sã fie concesionat;
b) motivele de ordin economic, financiar, social şi de mediu care justificã acordarea concesiunii;
c) investiţiile necesare pentru restaurarea, protejarea, modernizarea sau punerea în valoare a monumentului istoric;
d) nivelul minim al redevenţei;
e) propunerea de procedurã pentru atribuirea contractului de concesiune şi justificarea alegerii procedurii, potrivit legii;
f) durata estimatã a concesiunii;
g) termenele previzibile pentru realizarea procedurii de concesionare;
h) detaliile tehnice şi de funcţionare necesar a fi respectate, elaborate în conformitate cu avizul comisiilor zonale sau, dupã caz, al Comisiei Naţionale a Monumentelor Istorice.
(2) În scopul luãrii unei decizii privind concesionarea, la primirea propunerii de concesionare, formulatã de un investitor interesat, concedentul este obligat sã procedeze la întocmirea studiului de oportunitate în termen de 60 de zile, în cazul în care pãrţile nu convin asupra unui alt termen.
(3) În cazul în care concedentul nu deţine capacitatea organizatoricã şi tehnicã pentru elaborarea studiului de oportunitate prevãzut la alin. (1), acesta poate apela la serviciile unor consultanţi de specialitate.
(4) În cazul în care persoana fizicã sau juridicã interesatã solicitã consultanţã de la o firmã de consultanţã independentã, costul studiului de oportunitate este suportat de cãtre aceasta."
4. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Studiul de oportunitate se aprobã de cãtre concedent.
(2) Concesionarea se aprobã, pe baza studiului de oportunitate prevãzut la alin. (1), prin hotãrâre a Guvernului, a consiliilor locale, judeţene sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, dupã caz.
(3) În baza studiului de oportunitate prevãzut la alin. (1), concedentul elaboreazã caietul de sarcini al concesiunii.
(4) Caietul de sarcini va cuprinde obligaţiile ce revin concesionarului în conformitate cu dispoziţiile cuprinse în Obligaţia de folosinţã a monumentului istoric, întocmitã conform <>Ordinului ministrului culturii şi cultelor nr. 2.684/2003 privind aprobarea Metodologiei de întocmire a Obligaţiei privind folosinţa monumentului istoric şi a conţinutului acesteia, precum şi alte elemente stabilite prin normele metodologice-cadru de aplicare a prezentei ordonanţe."
5. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - Atribuirea contractului de concesiune a unui monument istoric se realizeazã în conformitate cu prevederile legale în vigoare."
6. Articolul 10 se abrogã.
7. La articolul 11, alineatul (4) va avea urmãtorul cuprins:
"(4) La şedinţele comisiei de evaluare preşedintele acesteia poate invita personalitãţi recunoscute pentru experienţa şi competenţa lor în domeniul protejãrii monumentelor istorice."
8. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - Comisia de evaluare alege oferta în baza urmãtoarelor criterii cumulate:
a) valoarea investiţiilor şi termenele de realizare a lucrãrilor de protejare, restaurare, conservare, modernizare sau punere în valoare, dupã caz, prevãzute în studiul de oportunitate şi caietul de sarcini;
b) scopul concesionãrii, destinaţia şi modul de exploatare a monumentului istoric; vor avea prioritate activitãţile din domeniul culturii;
c) impactul socioeconomic;
d) modul de rezolvare a obligaţiilor privind protecţia mediului, precum şi a problemelor sociale;
e) garanţiile profesionale şi financiare depuse de cãtre fiecare ofertant."
9. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - (1) Contractul de concesiune a monumentelor istorice va cuprinde clauze specifice referitoare la rezilierea unilateralã a acestuia pentru nerespectarea obligaţiilor asumate de concesionar cu privire la protejarea, restaurarea, modernizarea, punerea în valoare sau, dupã caz, exploatarea monumentului istoric.
(2) Contractul de concesiune sau eventualele acte adiţionale la acesta nu pot deroga de la sarcinile cuprinse în Obligaţia de folosinţã a monumentului istoric."
10. Articolul 15 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) Distrugerea, degradarea sau aducerea în stare de nefuncţionare a imobilelor declarate monumente istorice, precum şi efectuarea unor lucrãri de reparaţii la acestea, fãrã avizul comisiei zonale sau al Comisiei Naţionale a Monumentelor Istorice, dupã caz, atrage rãspunderea administrativã, civilã, contravenţionalã sau penalã, dupã caz, în condiţile legii.
(2) Contravenţiile la regimul de protejare a monumentelor istorice se constatã şi se sancţioneazã în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 422/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
11. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"<>Art. 16. - Dispoziţiile Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 54/2006 privind regimul contractelor de concesiune de bunuri proprietate publicã, referitoare la contractul de concesiune, dosarul concesiunii, exercitarea controlului şi soluţionarea litigiilor privind concesionarea, precum şi sancţiunile care se aplicã pentru nerespectarea de cãtre pãrţi a obligaţiilor contractuale, se aplicã în mod corespunzãtor concesionãrii monumentelor istorice."

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
BOGDAN OLTEANU

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TĂRĂCILĂ

Bucureşti, 6 decembrie 2006.
Nr. 454.
----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016