Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 445 din 30 noiembrie 2006  pentru modificarea si completarea   Legii nr. 82/1992 privind rezervele de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 445 din 30 noiembrie 2006 pentru modificarea si completarea Legii nr. 82/1992 privind rezervele de stat

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 985 din 11 decembrie 2006
Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. I
<>Legea nr. 82/1992 privind rezervele de stat, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 354 din 11 decembrie 1997, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - Rezervele de stat se constituie ca rezerve materiale, destinate intervenţiilor operative pentru protecţia populaţiei, a economiei şi pentru apãrarea ţãrii, în situaţii excepţionale care afecteazã un interes public major, determinate de calamitãţi naturale, epidemii, epizootii, atentate teroriste, accidente industriale şi/sau nucleare, fenomene sociale, disfuncţionalitãţi ale economiei, conjuncturi externe şi în caz de rãzboi.
Rezervele de stat fac parte din domeniul privat al statului şi se administreazã de cãtre Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, în subordinea Guvernului, în directa coordonare a primului-ministru, având personalitate juridicã.
Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat este condusã de un preşedinte, cu rang de secretar de stat, care are calitatea de ordonator principal de credite.
Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat are în subordine unitãţi teritoriale, cu personalitate juridicã, care au calitatea de ordonatori terţiari de credite."
2. Dupã articolul 1 se introduc douã noi articole, articolele 1^1 şi 1^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 1^1. - În înţelesul prezentei legi, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarea semnificaţie:
a) nomenclatorul produselor - lista cuprinzând materiile prime, materialele şi produsele, denumite în continuare produse, care pot fi constituite ca stocuri rezerve de stat, nivelul maxim de constituire şi termenul orientativ de pãstrare îndelungatã;
b) nivel maxim - cantitatea maximã de produs ce poate fi achiziţionatã ca stoc rezervã de stat;
c) termen orientativ de pãstrare îndelungatã - perioada de timp stabilitã experimental sau statistic, la finele cãreia un produs poate fi înlocuit cu un produs similar proaspãt;
d) activitate finanţatã din venituri proprii - activitatea de intervenţii operative şi reîntregire a stocurilor diminuate, desfãşuratã de Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat în conformitate cu prevederile legale, derulatã şi existentã distinct de celelalte activitãţi finanţate din bugetul de stat;
e) stoc rezervã de stat - cantitatea constituitã la un produs din nomenclator, în limita nivelului maxim aprobat;
f) stoc intangibil - cantitatea de produs din cadrul stocului rezervã de stat, stabilitã cu avizul Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale şi asimilatã rezervelor de mobilizare pe timp de pace;
g) stoc de urgenţã - cantitatea de produs deficitarã sau inexistentã în stocul rezervã de stat la un moment dat, a cãrei necesitate imediatã pentru intervenţie implicã proceduri de achiziţie în regim de urgenţã;
h) stoc de conjuncturã - cantitatea de produs din producţia internã sau din import, aflatã în domeniul privat al statului, achiziţionatã în scopul valorificãrii ulterioare în condiţii avantajoase;
i) stoc disponibil - cantitatea de produs existentã în surplus faţã de nivelul maxim aprobat sau care nu se mai gãseşte în nomenclator, având regim de mãrfuri şi care face obiectul activitãţii finanţate integral din venituri proprii;
j) constituirea stocurilor - achiziţie de produse cu finanţare exclusivã din bugetul de stat, realizatã în limita nivelului maxim aprobat prin nomenclator;
k) reîntregirea stocurilor - achiziţie de produse pentru refacerea stocurilor diminuate ca urmare a nerestituirii împrumuturilor aprobate, scoase la împrospãtare prin contracte de schimb şi nerestituite, consumate fãrã aprobare legalã ori din alte cauze, realizatã în cadrul activitãţii finanţate integral din venituri proprii, precum şi ca urmare a acordãrii unor ajutoare umanitare;
l) împrospãtarea stocurilor - activitate de înlocuire a unor cantitãţi de produse ajunse la limita termenului orientativ de pãstrare îndelungatã sau cu risc de depreciere calitativã ori de uzurã moralã pe timpul pãstrãrii, realizatã prin operaţiuni comerciale de vânzare-cumpãrare sau prin schimb de produse;
m) preschimbare sortimentalã - activitatea de schimbare sortimentalã a unor cantitãţi de produs din stoc cu ocazia împrospãtãrii;
n) împrumut pe termen scurt - împrumut de consumaţie, de produse fungibile şi consumptibile, pe o perioadã care nu poate depãşi 12 luni;
o) restituire de produs - operaţiunea comercialã de livrare a produselor la rezervele de stat în cadrul activitãţilor de împrumut ori de împrospãtare prin schimb de produse;
p) intervenţii operative - acţiunile desfãşurate în timp oportun, în situaţiile excepţionale prevãzute de lege, pentru limitarea sau înlãturarea efectelor acestora;
r) scoatere cu caracter definitiv - operaţiunea de scoatere a unei cantitãţi de produs din stocul rezervã de stat, cu reducerea corespunzãtoare a nivelului prevãzut în nomenclator;
s) valorificarea produselor - operaţiunea de comercializare a unor cantitãţi de produs din stocurile disponibile.
Art. 1^2. - Personalul din cadrul Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat este constituit din funcţionari publici şi personal contractual.
Personalul Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat are obligaţia de a asigura protecţia informaţiilor clasificate, precum şi confidenţialitatea în legãturã cu faptele, informaţiile sau documentele de care ia cunoştinţã, fiind interzisã folosirea ori dezvãluirea de date sau fapte care, devenite publice, ar dãuna Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat, în timpul activitãţii şi pe o perioadã de 5 ani de la încetarea acesteia.
Pentru pãstrarea confidenţialitãţii în legãturã cu informaţiile clasificate, în funcţie de certificatul/avizul de securitate deţinut, personalul din cadrul Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat beneficiazã de un spor lunar de pânã la 15% din salariul de bazã.
Categoriile de personal, cuantumul sporului de confidenţialitate, precum şi condiţiile de acordare se stabilesc, în limitele prevãzute de reglementãrile în vigoare, de cãtre ordonatorul principal de credite."
3. Articolul 2 se abrogã.
4. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - Nomenclatorul produselor rezervã de stat are caracter strict secret şi se aprobã prin hotãrâri ale Guvernului, cu caracter militar, la propunerea Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat.
Produsele la care se stabilesc stocuri intangibile, precum şi nivelurile acestora se propun cu avizul Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale."
5. Titlul capitolului II va avea urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL II
Administrarea stocurilor rezervã de stat"
6. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - Pãstrarea pe timp îndelungat a produselor se realizeazã, de regulã, atât în unitãţile teritoriale subordonate, cât şi la operatorii economici specializaţi.
Operatorii economici care au spre pãstrare produse rezervã de stat sunt obligaţi ca, în cadrul activitãţii lor, sã asigure împrospãtarea, integritatea cantitativã şi nivelul calitativ al acestora, contra cost sau prin crearea unor facilitãţi specifice, stabilite în condiţiile legii."
7. Dupã articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 4^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 4^1. - Achiziţia produselor pentru constituirea şi reîntregirea stocurilor rezervã de stat se realizeazã potrivit prevederilor legale privind achiziţiile publice.
Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat poate achiziţiona, în condiţiile legii, din producţia internã sau din import, stocuri de urgenţã ori stocuri de conjuncturã, dupã caz, cu aprobarea Guvernului.
Produsele ajunse la limita termenului orientativ de pãstrare îndelungatã sau cele care prezintã pericol de depreciere calitativã ori uzurã moralã se împrospãteazã sau se preschimbã sortimental, pe baza unui program anual stabilit de Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat.
Programul anual pentru constituirea şi reîntregirea stocurilor rezervã de stat, elaborat pe surse de finanţare de cãtre Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat, implicã protecţia unor interese majore ale statului, are caracter secret şi se aprobã prin hotãrâri ale Guvernului, cu caracter militar."
8. La articolul 5, literele a), b) şi c) ale alineatului 1 şi alineatele 2 şi 3 vor avea urmãtorul cuprins:
"a) în condiţiile prevãzute la art. 1 alin. 1, ca ajutoare umanitare interne sau externe, cu titlu gratuit, cu aprobarea Guvernului;
b) în condiţiile prevãzute la art. 1 alin. 1, cu titlu de împrumut pe termen scurt, cu aprobarea primului-ministru, sau cu caracter definitiv, prin hotãrâre a Guvernului;
c) în vederea împrospãtãrii şi/sau preschimbãrii sortimentale, precum şi pentru valorificarea stocurilor disponibile, conform programului anual stabilit de Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat.
În condiţiile alin. 1 lit. a) şi b), produsele din stocurile intangibile aflate în rezervele de stat se scot cu avizul Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale.
.........................................................................
În condiţiile alin. 1 lit. a), pentru situaţii de maximã urgenţã, primul-ministru poate dispune acordarea imediatã a ajutoarelor umanitare, urmând ca acestea sã fie aprobate ulterior, prin hotãrâre a Guvernului."
9. Dupã articolul 5^3 se introduce un nou articol, articolul 5^4, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 5^4. - Pentru produsele scoase cu titlu de împrumut pe termen scurt sau pentru împrospãtare, operatorii economici vor constitui garanţii reale mobiliare sau imobiliare, ale cãror cuantumuri sã asigure reîntregirea stocurilor.
În cazul în care executarea garanţiei pentru stingerea datoriilor depãşeşte 30 de zile de la data termenului de restituire sau scadenţã, operatorii economici vor suporta pentru obligaţiile restante şi majorãri de întârziere, în cuantumul celor în vigoare pentru creanţele bugetare, calculate de la data scadenţei pânã la stingerea în totalitate a acestora.
Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat constituie lunar un fond pentru acordarea de stimulente personalului, prin reţinerea unei cote de 15% din sumele încasate care reprezintã majorãri de întârziere. Utilizarea fondului se stabileşte prin norme aprobate de Guvern.
Contractele de împrumut, de vânzare-cumpãrare sau de schimb, încheiate de unitãţile teritoriale subordonate Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat, constituie titluri executorii."
10. La articolul 6, alineatul 2 se abrogã.
11. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - Operaţiunile comerciale aferente programelor anuale de împrospãtare a stocurilor rezerve de stat şi de valorificare a cantitãţilor de produse disponibile, precum şi reîntregirea acestora se realizeazã în cadrul activitãţii finanţate integral din venituri proprii, aprobatã de Guvern, cu încadrarea în veniturile şi cheltuielile prevãzute în bugetul Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat.
Influenţele valorice dintre preţurile încasate la ieşirea şi plãtite la intrarea cantitãţilor de produse împrospãtate, prevãzute în programul anual, se suportã din veniturile proprii realizate în cadrul activitãţii finanţate integral din venituri proprii, iar finanţarea diferenţelor de preţ realizate la preschimbarea sortimentalã a produselor împrospãtate se suportã din bugetul de stat.
În situaţiile prevãzute la art. 5 alin. 1 lit. a), fondurile necesare reîntregirii stocurilor vor fi finanţate de la bugetul de stat dacã în actul normativ de aprobare a ajutoarelor nu este prevãzut altfel."
12. La articolul 10, alineatul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Contravenţiei prevãzute la alin. 2 îi sunt aplicabile dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu excepţia celor prevãzute la art. 28 şi 29, referitoare la plata a jumãtate din minimul amenzii."
13. Titlul capitolului V va avea urmãtorul cuprins:
"CAPITOLUL V
Alte dispoziţii"
14. Articolul 11 va avea umãtorul cuprins:
"Art. 11. - Numãrul unitãţilor teritoriale subordonate Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat, înfiinţarea, desfiinţarea, reorganizarea, precum şi amplasarea acestora se aprobã prin hotãrâri ale Guvernului, cu caracter militar, la propunerea Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat, cu avizul Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale şi al Ministerului Apãrãrii."
ART. II
În cuprinsul <>Legii nr. 82/1992 privind rezervele de stat, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, orice referire şi trimitere la <>Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizãrii judiciare şi a falimentului, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se vor considera ca referire/trimitere la <>Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei.
ART. III
<>Legea nr. 82/1992 privind rezervele de stat, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 354 din 11 decembrie 1997, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta lege, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
BOGDAN OLTEANU

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU

Bucureşti, 30 noiembrie 2006.
Nr. 445.
__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016