Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 437 din 27 iunie 2002  pentru aprobarea   Ordonantei Guvernului nr. 66/2000 privind organizarea si exercitarea profesiei de consilier in proprietate industriala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 437 din 27 iunie 2002 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 66/2000 privind organizarea si exercitarea profesiei de consilier in proprietate industriala

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 502 din 11 iulie 2002
Parlamentul României adopta prezenta lege.

ART. 1
Se aproba <>Ordonanta Guvernului nr. 66 din 17 august 2000 privind organizarea şi exercitarea profesiei de consilier în proprietate industriala, adoptatã în temeiul <>art. 1 lit. O pct. 1 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe şi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 395 din 23 august 2000, cu urmãtoarele modificãri şi completãri:
1. La articolul 1, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Activitatea de consilier în proprietate industriala consta în acordarea de asistenta de specialitate în domeniul proprietãţii industriale şi reprezentarea persoanelor fizice şi juridice romane sau strãine interesate în fata Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mãrci, precum şi fata de terţi, în procedurile reglementate."
2. La articolul 1, dupã alineatul (2) se introduce alineatul (3) cu urmãtorul cuprins:
"(3) Domeniul proprietãţii industriale are ca obiect brevetele de invenţie, desenele şi modelele industriale, mãrcile de comerţ şi de serviciu, numele comerciale, indicaţiile de provenienta, geografice sau denumirile de origine, topografiile de circuite integrate, precum şi combaterea concurentei neloiale."
3. La articolul 5, partea introductivã, precum şi literele b) şi e) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - Calitatea de consilier în proprietate industriala poate fi dobandita, în urma promovãrii unui examen susţinut în fata Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mãrci, în condiţiile specificate de prezenta ordonanta, de cãtre persoana care face dovada îndeplinirii cumulative a urmãtoarelor condiţii:
........................................................................
b) are domiciliul sau sediul social în România;
........................................................................
e) are o practica de cel puţin 3 ani în domeniul pregãtirii profesionale de baza şi de cel puţin 3 ani în domeniul proprietãţii industriale. Cele doua perioade pot fi suprapuse total sau parţial;"
4. La articolul 5, literele g) şi h) se abroga.
5. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - În cazul specialiştilor în domeniul proprietãţii industriale care au avut calitatea de salariat al Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mãrci o perioada de cel puţin 5 ani, precum şi al cadrelor didactice care fac dovada ca au predat disciplina proprietãţii industriale în facultãţi de drept acreditate sau autorizate cel puţin 5 ani înainte de dobândirea calitãţii de consilier în proprietate industriala, nu este necesarã susţinerea examenului pentru domeniul de proprietate industriala în care şi-au desfãşurat activitatea."
6. La articolul 7, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Condiţiile privind organizarea şi promovarea examenului de atestare sunt stabilite în instrucţiuni aprobate de directorul general al Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mãrci, la propunerea preşedintelui Camerei."
7. La articolul 9, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Componenta comisiei este urmãtoarea:
a) preşedinte, ales dintre persoanele din structura de conducere a Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mãrci, cu atribuţii în domeniul protecţiei proprietãţii industriale;
b) membri, care sunt persoane cu pregãtire tehnica şi/sau juridicã şi au experienta în domeniul proprietãţii industriale: specialişti cu vechime de minimum 5 ani în cadrul Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mãrci, cadre didactice din învãţãmântul superior care au predat dreptul proprietãţii industriale, precum şi un membru al Camerei, consilier în proprietate industriala, propus de preşedintele Camerei."
8. La articolul 9, alineatele (4) şi (5) se abroga.
9. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - Înscrierea consilierilor atestaţi în Registrul naţional al consilierilor în proprietate industriala se face de drept, nominal, şi trebuie sa fie însoţitã de menţionarea profesiei de baza, conform diplomei de absolvire a unei instituţii de învãţãmânt superior, a domeniului de proprietate industriala în care au fost atestaţi, respectiv: invenţii, mãrci şi indicaţii geografice, desene şi modele industriale, topografii de circuite integrate, precum şi a altor date relevante cu privire la activitatea consilierului."
10. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mãrci publica în Buletinul Oficial de Proprietate Industriala listele cuprinzând consilierii în proprietate industriala înregistraţi în Registrul naţional al consilierilor în proprietate industriala şi care sunt membri ai Camerei, pe baza datelor comunicate de cãtre aceasta."
11. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - (1) Consilierul în proprietate industriala cu libera practica, înscris în Registrul naţional al consilierilor în proprietate industriala şi care este membru al Camerei, are dreptul sa asiste şi sa reprezinte în fata Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mãrci, precum şi fata de terţi, orice persoana fizica şi juridicã romana sau strãinã, în temeiul unei procuri de reprezentare însuşite în scris de ambele pãrţi.
(2) Consilierul în proprietate industriala, salariat specializat înscris în Registrul naţional al consilierilor în proprietate industriala şi care este membru al Camerei, are dreptul sa asiste şi sa reprezinte în fata Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mãrci, precum şi fata de terţi doar unitatea sau societatea comercialã la care este salariat."
12. Articolul 15 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - Consilierul în proprietate industriala cu libera practica îşi desfãşoarã activitatea pe baza de contract şi are dreptul la onorariu şi la acoperirea tuturor cheltuielilor fãcute în interesul clientului sau."
13. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - Consilierul în proprietate industriala este obligat sa nu divulge datele şi informaţiile primite de la clientul sau sau referitoare la acesta decât în limitele mandatului şi în condiţiile prevãzute de lege."
14. Articolul 19 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - (1) Consilierii în proprietate industriala cu libera practica îşi desfãşoarã activitatea în cabinete individuale autorizate, cabinete individuale asociate pe baza de contract, societãţi civile profesionale persoane juridice sau în societãţi comerciale având ca unic obiect activitãţile în domeniul proprietãţii industriale.
(2) Societatea civilã profesionalã se poate constitui din 2 sau mai mulţi consilieri în proprietate industriala, atestaţi. În societatea civilã profesionalã respectiva îşi pot exercita profesia consilieri în proprietate industriala, experţi sau alţi specialişti, colaboratori sau salariaţi. Societatea civilã profesionalã şi consilierii în proprietate industriala care profeseaza în cadrul acesteia nu pot acorda asistenta persoanelor cu interese contrare.
(3) Consilierul în proprietate industriala îşi poate exercita profesia şi ca salariat specializat în domeniul protecţiei proprietãţii industriale în cadrul unei unitãţi sau societãţi comerciale cu alt obiect de activitate decât proprietatea industriala."
15. Articolul 20 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 20. - Consilierii în proprietate industriala, salariaţi specializaţi în domeniul protecţiei proprietãţii industriale, îşi vor exercita profesia pentru unitãţile sau societãţile comerciale la care sunt încadraţi şi nominalizaţi în statele de funcţii, în limitele de competenta atribuite funcţiei respective."
16. Articolul 21 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - Consilierul în proprietate industriala nu poate asista sau reprezenta mandanti cu interese contrare în aceeaşi speta sau în spete conexe şi nu poate acţiona impotriva unui mandant cãruia i-a acordat consultanţa în legatura cu speta respectiva."
17. La articolul 22, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - (1) Consilierul în proprietate industriala, membru al Camerei, nu-şi poate exercita profesia de consilier în proprietate industriala atât timp cat este salariat al Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mãrci."
18. Articolul 23 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 23. - Consilierul în proprietate industriala, care îşi retrage serviciile în termen de 3 zile lucrãtoare de la împuternicirea sa de cãtre client prin procura, va informa clientul în legatura cu aceasta, va lua mãsurile necesare care sa permitã clientului sa evite sa fie prejudiciat şi va informa Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mãrci şi Camera despre aceasta."
19. La articolul 24, litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) exercitarea nemijlocitã de acte de comerţ în domeniul proprietãţii industriale;"
20. La articolul 25, alineatele (1) şi (2) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 25. - (1) Reprezentarea solicitanţilor, a titularilor de drepturi de proprietate industriala sau a persoanelor interesate în toate procedurile în fata Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mãrci de cãtre consilierul în proprietate industriala se face pe baza unei procuri cu caracter general sau a unei procuri pentru fiecare solicitare.
(2) În cazul procurii generale se va depune la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mãrci un exemplar al acesteia, cu condiţia ca mandatarul sa indice în fiecare cerere procura în baza cãreia acţioneazã."
21. La articolul 27, litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) în cazul neîndeplinirii obligaţiei de plata a cotizatiei fata de Camera timp de un an calendaristic;"
22. La articolul 28, dupã litera b) se introduce litera b^1) cu urmãtorul cuprins:
"b^1) în cazul în care nu mai are domiciliul în România;"
23. La articolul 28, dupã litera c) se introduce litera c^1) cu urmãtorul cuprins:
"c^1) în cazul în care nu mai are capacitate de exerciţiu;"
24. Articolul 31 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 31. - (1) Comisia de disciplina a Camerei este alcãtuitã din 7 membri, consilieri în proprietate industriala cu minimum 5 ani vechime, dintre care se alege un preşedinte şi un secretar.
(2) Nici unul dintre membrii comisiei de disciplina nu poate fi membru al consiliului de conducere al Camerei.
(3) Hotãrârile comisiei de disciplina se iau cu votul majoritãţii membrilor acesteia."
25. Articolul 32 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 32. - (1) Impotriva hotãrârii comisiei de disciplina a Camerei prin care s-a aplicat o sancţiune prevãzutã la art. 29 lit. c) şi d) se poate formula contestaţie la instanta judecãtoreascã competenta, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii hotãrârii.
(2) Competenta de judecata aparţine instanţei de contencios administrativ. Procedura prealabilã nu este obligatorie.
(3) Hotãrârile comisiei de disciplina a Camerei impotriva cãrora nu s-au formulat contestaţiile respective în termenul prevãzut la alin. (1) se vor comunica Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mãrci imediat dupã scurgerea acestor termene.
(4) Hotãrârile instanţelor judecãtoreşti, definitive şi irevocabile, prin care s-au aplicat sancţiuni membrilor Camerei se comunica Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mãrci, pentru a fi menţionate în Registrul naţional al consilierilor în proprietate industriala şi publicate în Buletinul Oficial de Proprietate Industriala."
26. La articolul 33, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 33. - (1) Camera este o organizaţie profesionalã, neguvernamentala, care îşi desfãşoarã activitatea prin autofinanţare şi fãrã scop lucrativ, cu personalitate juridicã, ai carei membri sunt consilieri în proprietate industriala, persoane fizice."
27. La articolul 35 alineatul (1), literele a) şi d) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) asigura exercitarea profesiei de consilier în proprietate industriala, în condiţiile respectãrii deontologiei;
..........................................................................
d) contribuie la perfecţionarea pregãtirii profesionale a membrilor sãi în domeniul proprietãţii industriale;"
28. La articolul 35, alineatul (2) se abroga.
29. La articolul 37 alineatul (1), literele c), e), f) şi g) vor avea urmãtorul cuprins:
"c) alege şi revoca preşedintele şi vicepreşedintele Camerei;
..........................................................................
e) alege membrii comisiilor de specialitate şi ai comisiei de disciplina din cadrul Camerei;
f) adopta şi modifica regulamentul de funcţionare a Camerei;
g) aproba bugetul de venituri şi cheltuieli, precum şi bilanţul Camerei."
30. La articolul 37, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Dacã la prima convocare condiţia de prezenta nu este îndeplinitã, urmãtoarea conferinţa este legal constituitã în prezenta unei treimi din numãrul membrilor Camerei şi poate adopta hotãrâri."
31. Articolul 38 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 38. - (1) Activitatea curenta a Camerei este condusã de consiliul de conducere, care este format din 7-11 membri şi adopta hotãrâri cu votul majoritãţii membrilor sãi.
(2) Consiliul de conducere al Camerei stabileşte nivelul onorariilor minimale care urmeazã a fi percepute pentru serviciile prestate de consilierii în proprietate industriala."
32. Articolul 39 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 39. - Modul de convocare, organizare şi desfãşurare a reuniunilor, competenta forurilor de conducere, modul de organizare şi funcţionare a comisiilor de specialitate şi a comisiei de disciplina ale Camerei, drepturile şi obligaţiile membrilor Camerei vor fi stabilite în statutul Camerei."
33. La articolul 40, litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) încheie convenţii şi contracte în numele Camerei, aprobate de consiliul de conducere;"
34. Dupã articolul 40 se introduce articolul 40^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 40^1. - În cazul în care preşedintele este în imposibilitate temporarã de a-şi exercita atribuţiile, vicepreşedintele preia atribuţiile sale pe aceasta perioada."
35. Articolul 41 se abroga.
36. Articolul 44 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 44. - În termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe Camera va elabora Codul deontologic şi va solicita autoritãţii în drept includerea în clasificarea activitãţilor din economia nationala a activitãţii de protecţie a proprietãţii industriale."
ART. 2
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mãrci va modifica corespunzãtor instrucţiunile privind aplicarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 66/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 3
<>Ordonanta Guvernului nr. 66/2000 , cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta lege, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

Aceasta lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 21 mai 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

Aceasta lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 10 iunie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
ALEXANDRU ATHANASIU
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016