Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 43 din 27 decembrie 1975  pentru stabilirea normelor privind proiectarea, construirea si modernizarea drumurilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 43 din 27 decembrie 1975 pentru stabilirea normelor privind proiectarea, construirea si modernizarea drumurilor

EMITENT: MAREA ADUNARE NATIONALA
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL Nr. 136 din 27 decembrie 1975
Dezvoltarea continua a economiei naţionale şi a întregii activitãţi sociale a tarii determina creşterea într-un ritm susţinut a traficului rutier intern şi internaţional.
Prin Legea drumurilor, adoptatã în anul 1974, au fost stabilite principiile generale ale dezvoltãrii unitare a întregii reţele rutiere în concordanta cu nevoile de transport rutier ale economiei naţionale şi populaţiei, prevazindu-se, totodatã, ca proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor publice şi de exploatare urmeazã sa se facã pe baza unor norme aprobate prin lege.
Stabilirea unor norme obligatorii pentru proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor, precum şi amplasarea unor construcţii şi instalaţii în zona acestora, trebuie sa asigure, în condiţii de inalta tehnicitate şi eficienta economicã, imbinarea judicioasã a sistemului de drumuri publice şi de exploatare, realizarea unei reţele unitare de drumuri, pãstrarea şi valorificarea superioarã a reţelei de drumuri existente, modernizarea acestora, economisirea şi folosirea raţionalã a terenurilor, creşterea eficientei şi siguranţei transporturilor rutiere.
În acest scop,
Marea Adunare Nationala a Republicii Socialiste România adopta prezenta lege.
CAP. 1
DISPOZIŢII GENERALE
ART. 1
Proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor publice şi de exploatare se realizeazã într-o conceptie unitarã, pe baza principiilor generale prevãzute în Legea drumurilor, potrivit normelor stabilite prin prezenta lege.
La proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor se va tine seama de funcţiunea pe care o au în reţeaua rutiera sau în exploatarea obiectivelor pe care le deservesc, de volumul, tipul şi structura traficului de perspectiva, utilizarea raţionalã a terenurilor agricole şi forestiere, sistematizarea teritoriului şi a localitãţilor, de factorii economici şi sociali, precum şi de necesitatea desfãşurãrii circulaţiei în condiţii de siguranta şi confort.
ART. 2
Programele de dezvoltare a drumurilor publice şi de exploatare, elaborate şi aprobate potrivit dispoziţiilor legii drumurilor, trebuie sa asigure crearea unei reţele rutiere omogene şi unitare din punct de vedere funcţional şi al caracteristicilor traseelor, legatura dintre diferitele categorii de drumuri, localitãţi şi centre industriale, cu respectarea normelor legale privind sistematizarea, proiectarea şi realizarea arterelor de circulaţie urbana şi ruralã.
ART. 3
Construirea de drumuri noi, artere ocolitoare, rocade, pasaje denivelate, viaducte, lãrgirea şi modernizarea drumurilor publice şi de exploatare, precum şi încadrarea drumurilor în clase tehnice, se fac numai cu aprobarea prealabilã data prin decret prezidential.
ART. 4
Proiectarea şi executarea modernizãrii drumurilor trebuie sa asigure pãstrarea şi folosirea traseelor existente.
Variantele de traseu se pot executa numai în cazuri cu totul excepţionale, justificate prin studii comparative tehnico-economice, şi se aproba odatã cu lucrãrile de modernizare a drumului, prin decret prezidential.
ART. 5
Drumurile de exploatare se vor proiecta şi executa numai pe baza studiilor de eficienta economicã care vor cuprinde analize comparative ale transportului auto cu cel feroviar, funicular, pe banda şi altele.
În cazul în care din studiul comparativ rezulta eficiente economice apropiate, se va adopta soluţia care ocupa sau degradeaza cea mai mica suprafata de teren.
ART. 6
La stabilirea eficientei tehnico-economice a lucrãrilor de construcţii şi modernizare a drumurilor se va avea în vedere şi realizarea pe etape a lucrãrilor, pe mãsura creşterii traficului rutier.
ART. 7
Proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor se vor corela cu prevederile planurilor de amenajare a bazinelor hidrografice ale rîurilor.
ART. 8
Tronsoanele de drumuri cu podurile aferente din zonele inundabile, indiferent de categoria drumului, se vor dimensiona în mod corespunzãtor condiţiilor hidrotehnice.
Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor împreunã cu Consiliul Naţional al Apelor avizeazã proiectele, organizeazã controlul anual şi rãspund de starea tehnica a tronsoanelor prevãzute în alineatul precedent.
ART. 9
La construirea şi modernizarea drumurilor se vor lua mãsuri de decopertare a stratului de sol fertil, care va fi folosit pentru punerea în valoare şi ameliorarea unor terenuri neproductive sau slab productive, destinate sa recupereze terenurile productive ocupate de drumul construit sau modernizat.
Terenurile rãmase disponibile vor fi redate de îndatã producţiei agricole sau altei destinaţii productive în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 10
Locurile de stationare, platformele de parcare, rampele de revizie tehnica, staţiile de benzina, precum şi orice alte dotãri sau utilitãţi anexe drumului se vor amplasa în localitãţi, cu respectarea prevederilor Legii privind sistematizarea, proiectarea şi realizarea arterelor de circulaţie în localitãţile urbane şi rurale.
Amplasarea în localitãţi a statiilor de transport se va face, de regula, în dreptul complexelor comerciale şi de deservire, iar a rampelor de revizie şi a celorlalte dotãri tehnice pe lîngã staţiile de benzina.
În mod excepţional, staţiile de transport în comun se pot amplasa în afarã localitãţilor, în cadrul platformei drumului, cu aprobarea Ministerului Transporturilor şi Telecomunicatiilor şi a Ministerului de Interne.
CAP. 2
PROIECTAREA, CONSTRUIREA ŞI MODERNIZAREA DRUMURILOR, PODURILOR, PASAJELOR ŞI VIADUCTELOR
Secţiunea I
Proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor
ART. 11
Proiectarea şi construirea drumurilor se fac în funcţie de categoriile acestora stabilite prin Legea drumurilor, de clasa tehnica determinata potrivit prevederilor anexei nr. 1 şi aprobatã prin decret prezidential, dupã cum urmeazã:
a) autostrazile, cu cai unidirectionale, despãrţite printr-o zona mediana, avînd cel puţin 2 benzi de circulaţie pe sens, intersectii denivelate şi accese limitate;
b) drumurile naţionale, cu o singura cale, cu 2 sau 4 benzi de circulaţie;
c) drumurile judeţene, cu o singura cale, cu 2 benzi de circulaţie;
d) drumurile comunale, cu o singura cale, cu 1 sau 2 benzi de circulaţie.
ART. 12
Elementele geometrice ale drumurilor se stabilesc în funcţie de clasa tehnica a acestora şi de viteza de proiectare, potrivit anexei nr. 2.
Elementele geometrice adoptate trebuie sa asigure desfãşurarea circulaţiei în condiţii de deplina siguranta şi confort.
ART. 13
Lãţimea platformei şi a partii carosabile se stabileşte în funcţie de categoria drumului, de intensitatea circulaţiei şi de elementele prevãzute în anexa nr. 3, astfel:
A) lãţimea platformei:
a) între 23,5 şi 26 m la autostrazi;
b) între 17 şi 19 m la drumurile naţionale cu 4 benzi de circulaţie;
c) între 8 şi 12 m la drumurile naţionale cu 2 benzi de circulaţie;
d) între 8 şi 9 m la drumurile judeţene;
e) între 7 şi 7,5 m la drumurile comunale;
f) între 3,5 şi 7 m la drumurile de exploatare;
B) lãţimea partii carosabile:
a) între 14 şi 15 m la autostrazi;
b) de 14 m la drumurile naţionale cu 4 benzi de circulaţie;
c) între 6 şi 7 m la drumurile naţionale cu 2 benzi de circulaţie;
d) între 6 şi 7 m la drumurile judeţene;
e) între 3,5 şi 5,5 m la drumurile comunale;
f) între 2,75 şi 5,5 m la drumurile de exploatare.
ART. 14
Zonele mediane la autostrazi se prevãd cu plantaţii corespunzãtoare sau cu parapete metalice de siguranta dotate, de regula, cu dispozitive speciale antiorbitoare.
ART. 15
În vederea asigurãrii siguranţei circulaţiei, pe sectoarele de drum cu 2 benzi, cu declivitati peste 4% şi cu circulaţie preponderenta de vehicule grele, se pot construi, pe baza aprobãrii prevãzute la art. 3, benzi suplimentare pentru circulaţia acestora.
ART. 16
Lãţimea benzilor de circulaţie, respectiv a partii carosabile la drumurile de exploatare destinate unui trafic cu vehicule de greutate, dimensiuni şi gabarite speciale, se va determina tinindu-se seama de caracteristicile acestor vehicule.
ART. 17
La stabilirea amprizei drumurilor se va urmãri reducerea la minimum a ocupãrii de terenuri agricole şi silvice şi evitarea demolarii de clãdiri, prin adoptarea de soluţii de sprijinire, sustinere şi consolidare a taluzelor, rambleelor înalte şi debleelor adinci.
Demolarea construcţiilor nu se poate face decît pe baza aprobãrii date prin decret prezidential.
ART. 18
În scopul asigurãrii stabilitatii terasamentelor, proiectele pentru realizarea platformei drumurilor vor fi fundamentate prin cercetãri şi studii geologice şi geotehnice.
ART. 19
La proiectarea drumurilor pe sectoarele situate în lungul cursurilor de apa, în albiile majore ale acestora, se va tine seama de studiile şi lucrãrile privind regularizarea, indiguirea şi amenajarea acumularilor de apa, prevazindu-se lucrãrile necesare de suprainaltare şi apãrare a terasamentelor.
ART. 20
Pentru asigurarea stabilitatii terasamentelor şi a capacitãţii portante a acestora, precum şi pentru a evita inundarea drumului, a construcţiilor şi a terenurilor limitrofe, la proiectarea drumurilor se vor prevedea lucrãrile necesare asigurãrii scurgerii apelor prin construirea de rigole, santuri, podeţe şi alte asemenea.
Totodatã, se vor lua mãsuri pentru asigurarea scurgerii apelor de suprafata interceptate de terasamentele drumurilor, spre a se evita stagnarea şi baltirea apelor pe terenurile agricole.
ART. 21
În cazul în care, la proiectarea terasamentelor sînt necesare surse suplimentare de pãmînt, amplasamentul acestora se va fixa de comun acord cu comitetele sau birourile executive ale consiliilor populare, evitindu-se degradarea terenurilor fertile. În aceste situaţii, proiectele vor cuprinde mãsurile necesare pentru nivelarea corespunzãtoare a zonelor de unde s-a luat pãmînt şi pentru asigurarea scurgerii apelor din aceste zone şi din zonele unde prin amplasarea corpului drumului s-ar produce stagnari de apa, precum şi pentru fertilizarea acestor terenuri.
În cazul excesului de pãmînt rezultat din sãpãturi, acesta va fi folosit pentru nivelarea terenurilor, fertilizarea şi ameliorarea solului, cu respectarea dispoziţiilor din Legea cu privire la fondul funciar.
ART. 22
Dimensionarea sistemului rutier se face în condiţiile stabilite de lege în funcţie de intensitatea şi compozitia traficului, de sarcina pe roata, de condiţiile de exploatare, de materialele şi deşeurile industriale existente în zona, de factorii climatici, precum şi de posibilitãţile de execuţie.
ART. 23
Proiectarea diferitelor sisteme rutiere se va face pe baza concluziilor desprinse din studiul comportãrii în exploatare a unor sectoare de drum modernizate, urmãrindu-se:
a) optimizarea soluţiilor tehnice aplicate în domeniul suprastructurii drumurilor, în construcţia, modernizarea şi acoperirea cu imbracaminti asfaltice uşoare, în scopul realizãrii unor lucrãri rutiere durabile şi economice;
b) unificarea procedeelor de lucru şi tipizarea sistemelor rutiere în vederea ridicãrii gradului de mecanizare a execuţiei lucrãrilor de drumuri, de utilizare pe scara larga a materialelor locale şi de dotare a unitãţilor de execuţie;
c) extinderea ameliorarilor progresive şi etapizarea realizãrii sistemului rutier pe mãsura creşterii traficului, în scopul reducerii investiţiilor şi a cheltuielilor de întreţinere;
d) utilizarea raţionalã a materialelor pe baza unor analize tehnico-economice.
ART. 24
În scopul reducerii grosimii straturilor de fundaţii şi asigurãrii bunei comportãri în exploatare a sistemului rutier, pe sectoarele de drum care se afla în regim de umezire nefavorabil, se vor prevedea mãsuri de asanare şi imbunatatire a calitãţii terenului de fundaţie.
În zonele unde sînt semnalate degradari datorate inghetului vor fi luate mãsuri pentru asigurarea rezistentei sistemului rutier la acţiunea inghetului şi dezghetului repetat, prin lucrãri de drenaje corespunzãtoare, precum şi prin folosirea unui substrat de materiale rezistente la inghet.
Secţiunea a II-a
Proiectarea şi construirea podurilor, pasajelor şi a viaductelor
ART. 25
Proiectarea podurilor, pasajelor, viaductelor şi a podetelor definitive se face în funcţie de clasa tehnica a drumului, tinindu-se seama de gabaritele de libera trecere şi elementele de calcul prevãzute în anexa nr. 4.
ART. 26
La dimensionarea hidraulica a podurilor şi podetelor se va asigura scurgerea apelor potrivit debitelor de calcul şi de verificare, tinindu-se seama de studiile şi lucrãrile privind regularizarea, indiguirea şi amenajarea de acumulari pe cursurile de apa.
În cazul rîurilor şi canalelor navigabile se vor prevedea soluţii care sa asigure gabaritele de navigaţie.
Lucrãrile prevãzute la alineatele 1 şi 2 vor fi avizate, potrivit legii, de Consiliul Naţional al Apelor.
ART. 27
La proiectarea podurilor, viaductelor şi altor lucrãri anexe ale drumului se va urmãri adoptarea de soluţii bazate pe studii tehnico-economice comparative prin care sa se realizeze economii la consumul de oţel, ciment şi lemn, creşterea productivitatii muncii, tipizarea şi utilizarea de prefabricate.
ART. 28
Executarea pasajelor denivelate se va face pe etape, tinindu-se seama de creşterea traficului şi de eficienta tehnico-economicã.
Pasajele denivelate pentru intersectiile drumurilor între ele sau cu calea feratã se pot proiecta şi executa:
a) la intersectiile autostrazilor, precum şi ale drumurilor cu 4 benzi de circulaţie cu celelalte drumuri publice şi cu cele de exploatare;
b) la intersectiile între drumurile publice din celelalte clase, precum şi între acestea şi drumurile de exploatare, cînd condiţiile de intersectare sînt necorespunzãtoare pentru siguranta circulaţiei;
c) la intersectiile cu calea feratã ale autostrazilor şi drumurile publice cu 4 benzi de circulaţie;
d) la intersectiile cu calea feratã ale drumurilor publice din celelalte clase, precum şi ale drumurilor de exploatare, cînd condiţiile de intersectie sînt necorespunzãtoare pentru siguranta circulaţiei sau cînd construcţia pasajului este eficienta.
Secţiunea a III-a
Amenajarea intersectiilor de nivel
ART. 29
Proiectarea amenajãrii intersectiilor de nivel între 2 sau mai multe drumuri se face în funcţie de clasa tehnica, structura traficului şi capacitatea drumurilor care se intersecteazã, asigurindu-se circulaţia cu prioritate pe traseul de drum cu clasa tehnica superioarã, considerat drum principal. Drumurile internaţionale au prioritate fata de celelalte drumuri.
Amenajarea intersectiilor între drumuri se realizeazã pe etape în funcţie de traficul actual şi de cel de perspectiva, evitindu-se intersectarea mai multor fluxuri de circulaţie în acelaşi punct.
ART. 30
Intersectia a 2 artere de circulaţie trebuie sa se facã sub un unghi cît mai apropiat de 90 grade, dar nu mai puţin de 45 grade.
La proiectarea intersectiilor între drumuri se vor evita sectoarele cu declivitati de peste 4% şi racordarile în interiorul curbelor drumului principal.
ART. 31
Pentru asigurarea fluentei şi siguranţei circulaţiei se pot prevedea benzi de virare, racordari de colt, benzi de stocaj şi benzi de accelerare sau de reducere a vitezei.
Pentru dirijarea circulaţiei şi separarea fluxurilor de trafic se prevãd, de regula, insule realizate prin marcaje sau prin ghidaje optice.
Pentru asigurarea vizibilitatii trebuie sa se degajeze de obstacole spaţiul cuprins în unghiul de intersectie.
ART. 32
Amenajarea intersectiilor de nivel între drumuri şi cai ferate se face cu un unghi cît mai apropiat de 90 grade şi de minimum 45 grade.
Intersectiile se amplaseaza în acele zone care asigura vizibilitatea atît pe drum, cît şi pe calea feratã şi se prevãd cu instalaţii corespunzãtoare de semnalizare în funcţie de clasa tehnica a drumului, tipul de linie feratã şi de traficul respectiv.
ART. 33
Pentru siguranta circulaţiei rutiere la intersectiile de nivel între drumuri şi cai ferate, se vor instala de o parte şi de alta a drumului parapete marcate în acelaşi mod ca şi barierele.
ART. 34
Barierele automate, semnalele de apropiere a trenurilor, indicatoarele de circulaţie, precum şi alte instalaţii se realizeazã în funcţie de traficul de perspectiva pe ambele cai de comunicaţie.
ART. 35
Amplasarea statiilor de transport în comun se aproba de comitetele şi birourile executive ale consiliilor populare, pe baza propunerilor organelor care administreazã drumul, cu avizul organelor Ministerului de Interne.
Accesele la staţiile de transport în comun vor fi semnalizate corespunzãtor condiţiilor impuse de siguranta circulaţiei rutiere şi de protecţia pietonilor.
ART. 36
Amplasarea statiilor de transport în comun în acelaşi profil transversal al drumului este interzisã.
Staţiile de transport în comun nu pot fi folosite ca locuri de stationare sau de parcare.
CAP. 3
AMPLASAREA CONSTRUCŢIILOR ŞI INSTALAŢIILOR ÎN ZONA DRUMURILOR
Secţiunea I
Construcţii şi instalaţii în zona drumurilor
ART. 37
Amplasarea instalaţiilor de telecomunicaţii, electrice, conducte, canale şi altele asemenea în afarã localitãţilor se face, de regula, în zonele de protecţie a drumurilor publice, la limita zonei de siguranta, cu respectarea normelor privind exploatarea lor, pe baza studiilor elaborate de beneficiarii instalaţiilor, cu acordul organului care are în administrare drumul public.
Executarea acestor lucrãri se poate face numai pe baza aprobãrii prevãzute de lege.
ART. 38
La amplasarea instalaţiilor în interiorul curbelor se va avea în vedere, dacã cerinţele o impun, asigurarea spaţiului liber necesar pentru corectarea traseului prin mãrirea razei de racordare.
În aceste cazuri executarea lucrãrilor se va face numai cu avizul Ministerului Transporturilor şi Telecomunicatiilor şi pe baza aprobãrii prevãzute la art. 3.
Amplasarea instalaţiilor subterane şi aeriene, în traversarea drumurilor publice se va face cu respectarea condiţiilor prevãzute în anexa nr. 5.
ART. 39
În zona mediana a autostrazilor se pot executa numai instalaţii destinate întreţinerii drumurilor şi siguranţei circulaţiei.
ART. 40
În traversarea localitãţilor amplasarea instalaţiilor se face potrivit prevederilor legii sistematizãrii, proiectãrii şi realizãrii arterelor de circulaţie din localitãţile urbane şi rurale.
ART. 41
La proiectarea construcţiilor hidrotehnice se vor prevedea, dupã caz, lucrãrile necesare de apãrare, consolidare, corectare sau strãmutare a drumului şi accesoriilor sale.
ART. 42
Amplasarea de panouri, reclame, portale de semnalizare rutiera şi altele asemenea în zona drumurilor publice se face cu acordul organului care administreazã drumul şi al organelor Ministerului de Interne.
Secţiunea a II-a
Cai de acces
ART. 43
Elementele geometrice şi sistemul rutier ale drumurilor de acces la obiectivele economice sau social-culturale şi la terenuri sau locuinţe vor fi stabilite în raport cu intensitatea traficului aferent şi potrivit detaliilor de sistematizare.
Drumurile de acces la obiective cu caracter temporar vor avea elemente geometrice corespunzãtoare traficului determinat de obiectivul sau lucrarea respectiva.
ART. 44
Amenajarea cãilor de acces se va face cu asigurarea condiţiilor de scurgere a apelor, de vizibilitate şi de protejare a plantaţiilor şi instalaţiilor de orice fel existente în zona drumului şi cu semnalizarea şi marcajul corespunzãtor.
ART. 45
Stabilirea caii de acces la drumul public se face cu avizul organului care administreazã drumul şi al inspectoratului judeţean al Ministerului de Interne.
Executarea cãilor de acces, lucrãrile de întreţinere şi reparaţii şi de semnalizare a acestora revin, dupã caz, organelor care au în administrare, proprietate sau folosinta aceste cai.
Cãile de acces care nu mai sînt folosite vor fi desfiinţate de îndatã, terenurile respective urmînd a fi redate producţiei agricole sau altei destinaţii productive, în condiţii corespunzãtoare folosirii lor.
CAP. 4
DISPOZIŢII FINALE
ART. 46
În scopul conservãrii drumurilor publice, autovehiculele grele aflate în dotarea unitãţilor de stat vor fi folosite numai pentru transportul tehnologic şi vor circula pe traseele şi în condiţiile de tonaj prevãzute în anexa nr. 6.
Actualizarea periodicã a anexei nr. 6 se va face prin decret prezidential.
ART. 47
Încãlcarea dispoziţiilor din prezenta lege atrage, dupã caz, rãspunderea disciplinarã, materialã, civilã, penalã sau contravenţionalã.
ART. 48
Pentru contravenţiile sãvîrşite în domeniul proiectãrii, construirii şi modernizãrii drumurilor, precum şi amplasarii unor construcţii şi instalaţii în zona drumurilor de cãtre persoane fizice se vor stabili sancţiuni cu amenda de la 1000 la 10000 lei, iar pentru cele sãvîrşite de cãtre persoane juridice, sancţiuni cu amenda de la 3000 la 30000 lei.
Prevederile art. 25 alin. 1 şi art. 26 din Legea nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor nu se aplica în cazul contravenţiilor sãvîrşite în domeniul proiectãrii, construirii şi modernizãrii drumurilor, precum şi amplasarii unor construcţii şi instalaţii în zona drumurilor.
Prin hotãrîre a Consiliului de Miniştri se vor stabili contravenţiile în domeniul proiectãrii, construirii şi modernizãrii drumurilor, precum şi amplasarii unor construcţii şi instalaţii în zona drumurilor, şi sancţiunile ce urmeazã a fi aplicate.
ART. 49
Anexele nr. 1-6 fac parte integrantã din prezenta lege.
ART. 50
Prevederile art. 3, art. 12 lit. a) şi b), art. 13 şi <>art. 16 alin. 1 din Legea drumurilor, nr. 13/1974 , se abroga.
ART. 51
Prezenta lege intra în vigoare la 1 ianuarie 1976.
ANEXA 1
Clasa tehnica a drumurilor publice se stabileşte în funcţie de intensitatea traficului de perspectiva.
Traficul de perspectiva pentru drumurile publice se determina pe o perioada de 15 ani, pe baza recensamintelor generale, a înregistrãrilor anuale de trafic sau a anchetelor de circulaţie, dupã metode de prognoza adecvate, ţinînd seama de dezvoltarea economicã şi socialã a teritoriului strabatut.
Traficul de perspectiva reprezentind media zilnica anuala în 24 de ore se exprima în vehicule fizice şi în vehicule etalon - autoturisme.
Încadrarea în una din clasele tehnice ale drumurilor se face tinindu-se seama de prevederile din tabelul de mai jos:
-----------------------------------------------------------------------------

Clasa Intensitatea medie anuala în

tehnica a 24 de ore

drumului ------------------------------ Categoria drumului

public etalon efective

autoturisme

----------------------------------------------------------------------------

I 15000 10000 Autostrazi

-----------------------------------------------------------------------------

II 11001 - 15000 7501 - 10000 Drum naţional cu 4 benzi

de circulaţie

-----------------------------------------------------------------------------

III 4501 - 11000 3001 - 7500 Drum naţional cu 2 benzi

de circulaţie

-----------------------------------------------------------------------------

IV 751 - 4500 500 - 3000 Drum naţional sau judeţean

cu 2 benzi de circulaţie

------------------------------------------------------------------------------

V 750 500 Drum judeţean sau comunal

------------------------------------------------------------------------------

ANEXA 2
ELEMENTE GEOMETRICE ALE DRUMURILOR PUBLICE ÎN FUNCŢIE DE CLASA TEHNICA ŞI VITEZELE DE PROIECTARE
Viteze de proiectare
----------------------------------------------------------------------------

Viteze de proiectare în km/h în regiunea de

Clasa -------------------------------------------------------

tehnica şes deal munte

----------------------------------------------------------------------------

I 120 100 80

----------------------------------------------------------------------------

II 100 80 60

----------------------------------------------------------------------------

III 80 50 40

-----------------------------------------------------------------------------

IV 60 40 30

-----------------------------------------------------------------------------

V 60 40 25

-----------------------------------------------------------------------------

Elemente geometrice
I. Clasa tehnica I - Autostrazi
-----------------------------------------------------------------------------

Viteze de proiectare (km/h)

Elemente geometrice U/M -----------------------------

120 100 80

------------------------------------------------------------------------------

Razele minime ale curbelor în plan m 650 450 240

------------------------------------------------------------------------------

Declivitati longitudinale maxime % 5 6 6

------------------------------------------------------------------------------

Razele de racordare minime m 18000 9000 4500

convexa a declivitatilor --------------------------------------------------

excepţionale m 12000 6000 3000

-------------------------------------------------------------------------------

Razele de racordare minime m 6500 4500 3000

concava a declivitatilor -------------------------------------------------

excepţionale m 4200 3000 2200

-----------------------------------------------------------------------------

Distanta de vizibilitate m 230 160 110

------------------------------------------------------------------------------

II. Clasa tehnica II - V

------------------------------------------------------------------------------

Viteza de proiectare (km/h)

Elemente geometrice U/M ----------------------------------------------

100 80 60 50 40 30 25

------------------------------------------------------------------------------

Razele minime ale

curbelor în plan m 450 240 125 95 60 35 25

------------------------------------------------------------------------------

Razele minime în

serpentine m - - 30 25 20 20 20

------------------------------------------------------------------------------

Declivitati maximum % 5 6 6,5 7 7 7,5 8

longitudinale -------------------------------------------------------------

excepţional % - - - - 8 8,5 9

------------------------------------------------------------------------------

Razele minime fãrã benzi

ale racorda- separate m 10000 4500 1600 1300 1000 800 500

rilor verticale --------------------------------------------------------------

convexe cu benzi

separate m 6000 3000 1500 1000 800 500 300

------------------------------------------------------------------------------

Razele minime ale

racordarilor concave m 3000 2200 1500 1000 1000 500 300

------------------------------------------------------------------------------

fãrã benzi

Distanta separate m 280 230 140 110 70 60 50

de ---------------------------------------------------------------

vizibilitate cu benzi

separate m 140 100 70 55 35 30 25

------------------------------------------------------------------------------

NOTA:
Pentru evitarea unor lucrãri costisitoare: demolãri, exproprieri de terenuri arabile, razele minime ale curbelor în plan din tabelul de mai sus se pot reduce cu pînã la 10% pentru drumurile care nu sînt declarate internaţionale.
III. Drumuri de exploatare
------------------------------------------------------------------------------

Viteza de proiectare (km/h)

Elemente geometrice U/M ---------------------------------------

50 40 25 20 15 10

-------------------------------------------------------------------------------

Razele minime ale curbelor

în plan m 85 50 20 15 10 10

------------------------------------------------------------------------------

Razele minime în serpentine m 25 20 15 10 10 10

------------------------------------------------------------------------------

Rampe longitu- rampe pentru

dinale maxime vehicule pline % 7 7 8 9 9 9

în sensul de -------------------------------------------------------------

transport rampe pentru

vehicule goale % 8 9 10 11 12 12

------------------------------------------------------------------------------

Razele maxime ale convexe m 1300 1000 300 200 150 100

racordarilor ----------------------------------------------------------

verticale concave m 700 400 200 150 80 80

-------------------------------------------------------------------------------

Distanta de vizibilitate m 90 70 40 30 20 15

------------------------------------------------------------------------------

ANEXA 3
LATIMILE PLATFORMELOR ŞI PĂRŢILOR CAROSABILE ALE DRUMURILOR ÎN ALINIAMENTE
1. DRUMURI PUBLICE
---------------------
A. AUTOSTRAZI
1.1. Autostrazi în regiuni de şes şi deal
DESEN *)
1.2. Autostrazi în regiuni de munte
DESEN *)
B. 1.3. DRUMURI NAŢIONALE CU 4 BENZI DE CIRCULAŢIE
DESEN *)
NOTA:
Pe drumurile destinate circulaţiei internaţionale platforma este de 19,00 m latime.
C. DRUMURI NAŢIONALE CU 2 BENZI DE CIRCULAŢIE
1.4. Drumuri din clasa tehnica III destinate circulaţiei internaţionale
DESEN *)
1.5. Drumuri din clasa tehnica III
DESEN *)
1.6. Drumuri din clasele tehnice IV şi V
DESEN *)
NOTA:
Se admite ca parapetele sa fie amplasate şi în cadrul latimii acostamentelor.
D. DRUMURI JUDEŢENE
DESEN *)
NOTA:
În zonele cu trafic intens şi foarte intens, cînd drumurile se încadreazã în clasa tehnica III se pot majorã latimile platformei şi partii carosabile la 8,00, respectiv 7,00 m.
Se admite ca parapetele sa fie amplasate şi în cadrul latimii acostamentelor.
E. DRUMURI COMUNALE
DESEN *)
NOTA:
În cazuri excepţionale justificate tehnico-economic se pot majorã latimile platformei şi partii carosabile la 7,50, respectiv 6,00 m.
Se admite ca parapetele sa fie amplasate şi în cadrul latimii acostamentelor, eventual se poate proceda similar şi cu rigolele.
2. DRUMURI DE EXPLOATARE
---------------------------
A. DRUMURI FORESTIERE, AGRICOLE, PETROLIERE, MINIERE ŞI ALTELE
2.1. Drumuri de categoria III
DESEN *)
NOTA:
Se construiesc pentru deservirea masivelor paduroase cu suprafata sub 1000 ha pentru trafic sub 5000 tone anual sau pentru întreţinerea şi exploatarea canalelor principale din sistemele de îmbunãtãţiri funciare.
Aceste drumuri se construiesc pentru declivitati de maximum 9%.
2.2. Drumuri de categoria II
DESEN *)
NOTA:
Se construiesc pentru deservirea masivelor paduroase cu suprafata de peste 1000 ha sau pentru un trafic de peste 5000 tone anual.
Se admite ca parapetele şi rigolele sa fie amplasate şi în cadrul latimii acostamentelor.
2.3. Drumuri de categoria I
DESEN *)
NOTA:
Se construiesc pentru deservirea masivelor paduroase cu suprafata de peste 10000 ha sau pentru un trafic de peste 50000 tone anual.
Se admite ca parapetele şi rigolele sa fie amplasate şi în cadrul latimii acostamentelor.
Pe drumuri de categoria II şi III, pentru siguranta circulaţiei, se vor prevedea locuri de incrucisare.
Pe drumurile de exploatare la care calculul de eficienta economicã justifica folosirea unor vehicule speciale, lãţimea drumurilor se dimensioneaza pe baza caracteristicilor acestor vehicule.
Pe drumurile de categoria II şi III, pentru siguranta circulaţiei se vor prevedea locuri de incrucisare şi staţii de întoarcere.
----------------------------------
*) Desenele se gãsesc în Buletinul Oficial nr. 136 din 27 decembrie 1975.
ANEXA 4
I. LĂŢIMI ŞI GABARITE DE LIBERA TRECERE LA PODURI, PASAJE, VIADUCTE
----------------------------------------------------------------------------

Numãrul benzilor Lãţimea caii Înãlţimea gabaritului

de circulaţie între trotuare (m) de libera trecere (m)

-----------------------------------------------------------------------------

2 7,8 5,0

4 14,8 5,0

------------------------------------------------------------------------------

II. CLASE DE ÎNCĂRCARE ŞI CONVOAIE DE CALCUL

A. Drumuri publice

------------------------------------------------------------------------------

Convoiul de calcul

Clasa tehnica Clasa de -----------------------------------

a drumului încãrcare Autocamioane Vehicule speciale pe

roti sau senile

------------------------------------------------------------------------------

I - IV E A.30 V.80

V I A.13 S.60

------------------------------------------------------------------------------

B. Drumuri de exploatare

În funcţie de importanta drumului şi de tipul mijloacelor de transport utilizate, convoaiele de calcul sînt urmãtoarele:

------------------------------------------------------------------------------

Convoiul de calcul

------------------------------------------------------------------------------

Autocamioane Vehicule pe senile

------------------------------------------------------------------------------

maximum A.10 S.40

minimum A.8 -

------------------------------------------------------------------------------

NOTA:
Pentru proiectarea podurilor semidefinitive sau provizorii noi, se pot adopta convoaie de calcul inferioare celor prevãzute în tabele, cu o treapta, dar minimum clasa de încãrcare A.8.
Pentru drumurile de exploatare la care calculul de eficienta economicã a transporturilor justifica folosirea unor vehicule speciale cu convoaie mai defavorabile decît cele stabilite, dimensionarea podurilor şi podetelor se va face pe baza caracteristicilor acestor vehicule speciale.
La drumurile de exploatare ce pot deveni drumuri publice se aplica aceleaşi convoaie de calcul ca la drumurile publice, diferenţa de valoare urmînd a fi suportatã de organul care solicita trecerea drumului ca drum public.
ANEXA 5
CONDIŢII DE AMPLASARE A INSTALAŢIILOR ÎN ZONA DRUMURILOR PUBLICE
1. La amplasarea instalaţiilor subterane şi aeriene în traversarea drumurilor naţionale, unghiul dintre axa traversarii şi axul drumului naţional va fi cît mai apropiat de 90 grade, dar nu mai mic de 60 grade.
Executarea lucrãrilor trebuie sa asigure circulaţia rutiera în condiţii de siguranta şi confort, pe variante special amenajate. În cazurile în care variantele nu sînt posibile, executarea lucrãrilor se face pe jumãtate din lãţimea partii carosabile sau prin utilizarea podurilor de serviciu.
Traversarile instalaţiilor aeriene vor avea un gabarit minim de 6 m între cota partii carosabile în ax şi conductorul cel mai de jos la sageata maxima, dacã normativele specifice nu impun gabarite mai mari.
Traversarile instalaţiilor subterane prin conducte pentru lichide se executa la adîncimea minima de 1,50 m sub cota axului drumului şi la minimum 0,80 m sub cota fundului santurilor.
Traversarile instalaţiilor subterane prin cabluri sau conducte de gaze se executa la adîncimea de minimum 1,20 m sub cota axului drumului şi la 0,50 m sub cota fundului santurilor.
2. Construirea de canale închise pentru transportul sau scurgerea apelor, pentru benzi transportoare, de canale tehnice pentru instalaţii şi altele asemenea peste drumurile publice din clasele tehnice I-IV este interzisã.
În situaţiile prevãzute la alineatul precedent, traversarea drumurilor se va asigura prin podeţe sau poduri la construirea cãrora se va avea în vedere dezvoltarea viitoare a drumului.
3. Infrastructurile estacadelor sau ale podurilor canal, precum şi pilonii funicularelor, se amplaseaza în afarã spaţiului destinat liniei plantaţiei de pe zona drumurilor.
Pentru executarea transporturilor cu gabarit depãşit se asigura înãlţimea libera de minimum 6 m deasupra platformei drumului.
Unitãţile beneficiare ale acestor construcţii vor lua mãsuri de protecţie impotriva caderii materialelor.
ANEXA 6
TRASEELE DRUMURILOR PUBLICE ŞI LIMITELE DE TONAJ PE OSIE SIMPLA ŞI DUBLA, ADMISE PENTRU VEHICULELE DE TRANSPORT GRELE
I. Sarcina maxima pe osie simpla 10 tone şi pe osie dubla 16 tone
A. Drumuri publice de interes republican

din care:

a) autostrazi: A.1 Bucureşti - Pitesti

b) drumuri naţionale:



deschise traficului internaţional



- DN 11 Braşov - Oituz - Bacau

- DN 1 Bucureşti - Braşov - Sibiu - Alba Iulia - Cluj-Napoca - Oradea -

frontiera R.S.R. - R.P.U.

- DN 1F Cluj-Napoca - Zalau - Supuru - Satu Mare

- DN 1C Livada - Halmeu şi Cluj-Napoca - Dej

- DN 13 Braşov - Sighisoara - Tirgu Mures - Turda

- DN 19 Satu Mare - Livada

- DN 2A Urziceni - Slobozia - Hîrşova - Constanta

- DN 7 Bucureşti - Pitesti - Rimnicu Vilcea - Sibiu - Deva - Arad - Nadlac -

frontiera R.S.R. - R. P.U.

- DN 38 Constanta - Negru Voda - frontiera R.S.R. - R.P.B.

- DN 39 Constanta - Mangalia - Vama Veche - frontiera R.S.R. - R.P.B.

- DN 2 Bucureşti - Urziceni - Buzau - Focsani - Bacau - Suceava - Siret -

frontiera R.S.R. - U.R.S.S.

- DN 17 Dej - Bistrita - Vatra Dornei - Suceava

- DN 5 Bucureşti - Giurgiu - frontiera R.S.R. - R.P.B.

- DN 56 Craiova - Calafat - frontiera R.S.R. - R.P.B.

- DN 66 Filiasi - Tirgu Jiu - Petrosani - Simeria

- DN 76 Deva - Beius - Oradea

- DN 6 Craiova - Drobeta-Turnu Severin - Orşova - Lugoj - Timişoara -

Sinnicolau Mare

- DN 65 Craiova - Slatina - Pitesti

- DN 69 Timişoara - Arad

- DN 79 Arad - Oradea

- DN 73 Pitesti - Cimpulung - Braşov

- DN 22 Tulcea - Constanta

- DN 24 Marasesti - Tecuci - Birlad - Crasna

- DN 24B Crasna - Husi - Albita - frontiera R.S.R. - U.R.S.S.

- DN 59 Timişoara - Moravita - frontiera R.S.R. - R.S.F.I.

- DN 79A Chisineu-Cris - Varsand - frontiera R.S.R. - R.P.U.

- Centura Vest Ploiesti

- Varianta Sinaia



B. Drumuri publice de interes local

din care:

a) strãzi modernizate în oraşe *

-------------------------------------
* În oraşele resedinta de judeţ şi în municipii circulaţia autovehiculelor pentru transport marfa se va dirija pe arterele rutiere (strazile) stabilite de comitetele sau birourile executive ale consiliilor populare judeţene şi ale municipiilor sau oraşelor respective, împreunã cu organele inspectoratelor judeţene ale Ministerului de Interne.
Pentru traseele de drumuri naţionale în tranzit prin localitãţile menţionate mai sus se va obţine acordul Ministerului Transporturilor şi Telecomunicatiilor.
II. Sarcina maxima pe osia simpla 8 tone şi pe osia dubla 14,5 tone
A. Drumuri publice de interes republican



- DN 1A Bucureşti - Buftea - Ploiesti - Valenii de Munte - Cheia - Bratocea -

Sacele

- DN 1B Ploiesti - Mizil - Buzau

- DN 1C Dej - Baia Mare - Seini - Livada

- DN 1D Albesti - Urziceni

- DN 1F Supuru de Sus - Carei - Frontiera R.P.U.

- DN 2B Buzau - Brãila - Galaţi - Frontiera U.R.S.S.

- DN 2C Tabarasti - Smeeni - Pogoanele - Slobozia

- DN 3 Bucureşti - Lehliu - Calarasi - Ostrov - Constanta

- DN 4 Bucureşti - Oltenita

- DN 5B Giurgiu - Ghimpati

- DN 5C Giurgiu - Zimnicea

- DN 6 Bucureşti - Alexandria - Rosiori - Caracal - Craiova

- DN 6A Herculane - Baile Herculane

- DN 7A Brezoi - Voineasa

- DN 7B Arad - Varias

- DN 7C Bascov - Curtea de Arges - Baraj Vidraru

- DN 10 Buzau - Nehoiu - Harman

- DN 11A Adjud - Oraşul Gheorghe Gheorghiu-Dej

- DN 12 Chichis - Sf. Gheorghe - Miercurea-Ciuc - Gheorgheni - Toplita

- DN 12A Miercurea-Ciuc - Ghimes - Comanesti - Oraşul Gheorghe Gheorghiu-Dej

- DN 12B Tirgu Ocna - Slanic

- DN 12C Gheorgheni - Lacu Roşu - Bicaz

- DN 13A Sovata - Odorhei - Miercurea-Ciuc

- DN 13B Praid - Gheorgheni

- DN 14 Sibiu - Copsa Mica - Sighisoara

- DN 14A Medias - Tirnaveni - Iernut

- DN 14B Teius - Blaj - Tirnaveni

- DN 15 Tirgu Mures - Reghin - Toplita - Borsec - Bistricioara - Bicaz -

Piatra-Neamt - Bacau

- DN 15A Reghin - Teaca - Saratel

- DN 15B Poiana-Teiului - Tirgu-Neamt - Timisesti

- DN 15C Piatra-Neamt - Tirgu-Neamt

- DN 15D Piatra-Neamt - Roman

- DN 16 Apahida - Reghin

- DN 17A Sadova - Radauti - Ratos

- DN 17B Vatra Dornei - Brosteni - Poiana Teiului

- DN 17C Bistrita-Nasaud - Telciu

- DN 18 Baia-Mare - Sighet - Borsa

- DN 19 Oradea - Satu Mare - Livada

- DN 19A Satu Mare - Frontiera R.P.U.

- DN 21 Brãila - Slobozia - Calarasi

- DN 21A Baraganu - Tandarei

- DN 22 Rimnicu Sarat - Brãila - Macin - Tulcea

- DN 22A Hîrşova - Topologu - Cataloi

- DN 22B Ovidiu - Corbu

- DN 22C Cernavoda - Murfatlar

- DN 24 Crasna - Vaslui - Iaşi - Sculeni

- DN 24A Zorleni - Murgeni - Falciu

- DN 24C Vinatori - Stefanesti - Manoleasa

- DN 25 Tecuci - Sendreni

- DN 26 Galaţi - Oancea

- DN 28 Sabaoani - Tirgu Frumos - Iaşi - Ungheni

- DN 28A Tirgu Frumos - Pascani

- DN 28B Tirgu Frumos - Hirlau - Botosani

- DN 29 Suceava - Botosani - Saveni - Manoleasa

- DN 29A Suceava - Virfu Cimpului - Dorohoi - Radauti-Prut

- DN 29B Botosani - Dorohoi

- DN 29C Cocorani - Bucecea - Mihaileni - Siret

- DN 29D Botosani - Stefanesti

- DN 31 Calarasi - Oltenita

- DN 41 Oltenita - Daia

- DN 51 Alexandria - Zimnicea

- DN 52 Alexandria - Turnu Magurele

- DN 54 Caracal - Corabia

- DN 54A Corabia - Bechet

- DN 55 Craiova - Bechet

- DN 55A Bechet - Calafat

- DN 56A Maglavit - Simian

- DN 57 Berzasca - Moldova Veche - Oravita - Moravita

- DN 57B Oravita - Anina - Bozovici -Iablanita

- DN 58 Caransebes - Resita

- DN 58B Resita - Bocsa - Voiteg

- DN 59A Timişoara - Jimbolia

- DN 64 Caracal - Dragasani - Rimnicu Vilcea

- DN 64A Rimnicu Vilcea - Olanesti

- DN 66A Livezeni - Uricani - Cimpu lui Neag

- DN 67 Drobeta-Turnu Severin - Tirgu Jiu - Horezu - Rimnicu Vilcea

- DN 67A Strehaia - Brosteni

- DN 67B Scoarta - Carbunesti - Hurezani

- DN 67D Tirgu Jiu - Baia de Arama

- DN 71 Bildana - Tirgoviste

- DN 72 Gaesti - Tirgoviste - Ploiesti

- DN 72A Tirgoviste - Cimpulung

- DN 73A Predeal - Risnov

- DN 73B Cristian - Ghimbav

- DN 74 Zlatna - Alba Iulia

- DN 74A Abrud - Cimpeni

- DN 75 Lunca - Cimpeni - Turda

- Centura Est Ploiesti

- Centura Vest Constanta

- Centura Sud Buzau



B. Drumuri publice de interes local



Judeţul Alba



- DJ 106 I Cunta - Spring - Vingard

- DJ 106 K Sebes - Daia Romana

- DJ 107 Blaj - Cetatea de Balta

- DJ 107 B Sintimbru - Coslariu

- DJ 107 C Ciugud - Vintu de Jos

- DJ 107 D Unirea - Farau

- DJ 107 E Aiud - Hopirta

- DJ 107 F Unirea - Lunca Muresului

- DJ 107 G Ocna Mures - Noslac

- DJ 107 H Sard - Cricau - DN 1

- DJ 107 M Lunca de Sus - Buru - Aiud

- DJ 704 Sibot - Cugir

- DC 25 Balcaciu - DJ 107

- DC 36 Blaj - Manarade

- DC 78 Teius - Stremt



Judeţul Arad



- DJ 682 Lipova - Alunis - Zadareni

- DJ 691 Masloc - Neudorf

- DJ 708 B Paulis - Siria

- DJ 709 Arad - Siria - Pincota - Seleus - Cernei

- DJ 709 B Arad - Curtici - Macea

- DJ 792 Seleus - Ineu - Gurahont

- DJ 792 A Bocsig - Beliu - Tinca

- DJ 792 B Birsa - Sebis - Moneasa

- DJ 792 E Ineu - Sicula

- DJ 793 Chisineu-Cris - Sepreus şi Sebis - Buteni

- DC 68 Misca - Maderat

- DC 90 Zabrani - Chesint

- DC 118 Socodor - Padure



Judeţul Arges



- DJ 733 Colibasi - Boteni - Valea Mare

- DJ 734 Leresti - Cabana Voina

- DJ 731 Piscani - Domneşti

- DJ 703 I Merisani - Musatesti - Bradetu

- DJ 703 B Leordeni - Cateasca

- DJ 702 G Cateasca - Autostrada A1

- DJ 702 Topoloveni - Dobresti

- DJ 679 Lunca Corbului - Tufeni - Mihaiesti

- DJ 658 Cerbu - Costesti - Ionesti - Ungheni

- DJ 504 Tatarestii de Sus - Ionesti



Judeţul Bacau



- DJ 115 Oraşul Gheorghe Gheorghiu-Dej - Casin - Scutaru

- DJ 117 Moinesti - Zemes - Bolatau

- DJ 118 Sanduleni - Tescani

- DJ 123 Darmanesti - Valea Uzului

- DJ 156 Bacau - Ardeoani - Moinesti - Comanesti

- DJ 156 A Ardeoani - Pirjol - Tazlau - Roznov

- DJ 241 Podu Turcului - Colonesti - Izvoru Berheciului

- DJ 241 A Vultureni - Oncesti - Secuieni

- DJ 252 Lespezi - Gaiceana



Judeţul Bihor



- DJ 108 H Nusfalau - Marghita - Sacueni

- DJ 108 I Bulz - Bratca - Astileu

- DJ 190 Episcopia Bihorului - Bors

- DJ 191 Biharia - Salard - Chiribis

- DJ 709 A Batar - Belfir - Soimi

- DJ 764 Beius - Rosia; Astileu - Zece Hotare şi Popesti - Marghita

- DJ 764 A Beius - Budureasa

- DJ 767 Simbata - Dobresti

- DJ 792 A Bocsig - Tinca - Les

- DJ 795 Salonta - Tinca - Holod

- DJ 797 Oradea - Cefa - Inand

- DC 10 Otomani - Salacea

- DC 11 Marghita - Otopeni

- DC 12 Olosig - Cubelcut

- DC 111 Petreu - Abramut



Judeţul Bistrita-Nasaud



- DJ 151 Singeorz - Sintereag DN 17

- DJ 154 Domneşti - Sieu - Monor

- DJ 171 Uriu - Spermezeu

- DJ 172 Beclean - Nasaud - Rodna

- DJ 172 E Lechinta - DN 15 A



Judeţul Botosani



- DJ 282 Hlipiceni - Trusesti şi Saveni - Cotusca

- DJ 291 Leorda - Bucecea - Hutani

- DJ 293 Dorohoi - G. Enescu - Mileanca

- DJ 298 Vorniceni - G. Enescu - Dragalina

- DJ 292 Vorniceni - Saveni



Judeţul Braşov



- DJ 103 Braşov - Bod

- DJ 103 B Sacele - Tarlungeni - Teliu

- DJ 103 C Ghimbav - Stupini - Braşov

- DJ 104 Sercaia - Hoghiz

- DJ 104 A Persani - Sinca Veche - Recea - Lisa

- DJ 104 B Fagaras - Hirseni - Sebes

- DJ 104 C Fagaras - Recea

- DJ 104 D Fagaras - Soars

- DJ 105 Voila - Cincu - Agnita

- DJ 105 A Rupea - Jibert

- DJ 105 B Simbata - Complex

- DJ 105 C Ucea - Victoria

- DJ 112 A Harman - Halchiu; Zarnesti - Tohanu Vechi şi Codlea - Vulcan

- DJ 131 Maierus - Apata

- DJ 132 Rupea - Gara Homorod

- DJ 102 Predeal - Cabana Trei Brazi

- DC 60 Cristian - Vulcan

- DC 78 Victoria - Simbata de Sus

- DC 59 Tohanu Vechi - Tohanu Nou

- DC 47 Prejmer - Lunca Cilnicului

- DC 36 Feldioara - Crizbav

- DC 32 Racos - Hoghiz

- DC 65 Vad - Poiana Narciselor



Judeţul Brãila



- DJ 202 Olaneasca - Brãila

- DJ 203 Jirlau - Faurei - DN 2 B

- DJ 212 Stancuta - DN 21

- DC 4 Vadeni - DN 2 B

- DC 8 între DN 2 B - DN 21

- DC 40 Surdila - Faurei



Judeţul Buzau



- DJ 102 B Valenii de Munte - Cislau

- DJ 102 H Mizil - Amaru

- DJ 202 Rimnicu Sarat - Nicolesti - Ciorasti

- DJ 203 Rimnicu Sarat - Balaceanu

- DJ 203 D Stilpu - Smeeni

- DJ 203 H Rimnicu Sarat - Dumitresti

- DJ 203 I Cilibia - Pogoanele - Glodeanu - Silistea

- DJ 203 K Buzau - Vintila Voda - Lopatari

- DC 16 Vadu Pasii - Scurtesti

- DC 44 Saringa - DN 1 B

- DC 43 Pietroasele - DN 1 B

- DC 79 Magura - Robesti

- DC 109 Zarnesti - DN 2

- DC 133 Mina Monteoru - DJ 203 D



Judeţul Caras-Severin



- DJ 571 Moldova Veche - Moldova Noua şi Carbunari - DN 57

- DJ 571 B Bozovici - Dalboseti

- DJ 573 Oravita - Lisava

- DJ 581 Resita - Lupac - Goruia - Gradinari

- DJ 582 A Resita - Tirnova

- DJ 582 D Valiug - Crivaia

- DJ 608 A Caransebes - Borlova

- DC 2 Marga - DN 68

- DC 33 Gara Crusovat - DN 6

- DC 37 Pirvova - DN 57 B

- DC 38 Prilipet - Borlovenii Vechi

- DC 52 Frontiera - DN 57

- DC 92 Resita - Baraj Secu

- DC 103 Cornea - DN 6

- DC 104 Domasnea - DN 6



Judeţul Cluj



- DJ 107 M Luna de Sus - Buru - Aiud

- DJ 107 P Gilau - Racatau

- DJ 108 Huedin - Belis

- DJ 108 B Criseni - Jibou - Girbou - Dej

- DJ 108 C Vistea - Aghiresu

- DJ 109 Rascruci - Aschileu - Hida

- DJ 109 A Cluj-Napoca - Vultureni

- DJ 109 C Gherla - Camarasu

- DJ 150 Cimpia Turzii - Frata

- DJ 161 A Apahida - Cojocna



Judeţul Constanta



- DJ 222 Tulcea - Jurilofca - M. Kogalniceanu şi Medgidia - Pestera

- DJ 223 Horia - Topalu şi Dunarea - I. Corvin

- DJ 224 Medgidia - Tortoman

- DJ 225 Tirgusor - Vulturu

- DJ 226 Mihai Viteazu - Sinoe - Corbu

- DJ 228 Ovidiu - Poarta Alba

- DJ 381 Medgidia - Ciocirlia - Topraisar

- DJ 391 Cobadin - Independenta şi Negru Voda - Mangalia

- DJ 392 Amzacea - Independenta

- DJ 391 A Oltina - Baneasa - Valeni - Sipote

- DC 3 Techirghiol - Eforie Nord

- DC 15 Tataru - Comana

- DC 16 Negresti - Plopeni - Chirnogeni - DN 38

- DC 105 A Palazu Mic - DN 22

- DC 107 Sibioara - DN 22

- DC 110 Palazu Mare - DN 2 A



Judeţul Covasna



- DJ 113 Tirgu Secuiesc - Baile Balvanyos

- DJ 114 Belan - Petriceni

- DJ 121 Sf. Gheorghe - Covasna - Tirgu Secuesc - Valea Seaca

- DJ 121 B Sf. Gheorghe - Valea Crisului

- DJ 121 E Covasna - Zagon

- DJ 121 F Ghelinta - Catalina - Hatuica

- DJ 122 Micfalau - Baraolt

- DJ 122 B Malnas Bãi - DN 12

- DJ 131 Aita Mare - Baraolt - Virghis

- DC 13 Covasna - Gara Covasna

- DC 40 Statia Brichetare - DJ 131

- DC 42 Talisoara - Filia



Judeţul Dimbovita



- DJ 659 Glavacioc - Ştefan cel Mare

- DJ 701 Cornatel - Branistea - Crovu

- DJ 702 A Ludesti - Hulubesti - Valea Mare

- DJ 702 E Gaesti - Gherghitesti

- DJ 712 Tirgoviste - Teis - Branesti

- DJ 710 A Valea Lungã-Cricov - Moreni - I. L. Caragiale

- DJ 720 Razvad - Moreni - Floresti

- DJ 720 A Gura Ocnitei - Adinca - Bucsani - Postirnacu



Judeţul Dolj



- DJ 542 Armasestii de Jos - Dabuleni

- DJ 552 Craiova - Cetate

- DJ 561 Podari - Segarcea - Dunareni

- DJ 561 A Giurgita - Bailesti şi Motatei - Plenita

- DJ 561 B Segarcea - Zaval

- DJ 604 Leu - Visina

- DJ 605 Craiova - Melinesti

- DJ 605 A Melinesti - Soceni

- DJ 606 Craiova - Brabova

- DJ 606 A Breasta - Argetoaia

- DJ 606 B Breasta - Grecesti



Judeţul Galaţi



- DJ 204 Nanesti - Hanu Conachi

- DJ 241 Gara Berheci - Gohor

- DJ 242 Birlad - Tirgu Bujor - Foltesti

- DJ 242 B Beresti - Bujor

- DJ 251 Tecuci - Pechea şi Schela - Galaţi

- DJ 251 A Matca - Corod - DJ 242

- DJ 252 Halta Cincu - Buciumeni

- DJ 253 Baleni - Viile

- DJ 254 Ivesti - Costache Negri

- DJ 255 Slobozia Conachi - Pechea

- DJ 255 A Slobozia Conachi - Schela

- DC 27 Drum acces casa mem. C. Negri

- DC 110 Drum acces comuna Munteni



Judeţul Gorj



- DJ 605 Melinesti - Hurezani

- DJ 661 Tintareni - Carbunesti - Sacelu

- DJ 671 B Horasti - Glogova

- DJ 672 Ciuperceni - Godinesti

- DJ 673 Plostina - Turceni - Ceplea

- DJ 675 Tirgu Carbunesti - Pesteana Jiu

- DJ 675 B Albeni - Calugareasa

- DJ 675 C Tirgu Logresti - Moşneni şi Alimpesti - Baia de Fier

- DC 3 Bumbesti Jiu - Tetila

- DC 22 Polovragi - Minastirea Polovragi

- DC 82 Siacu - Dragotesti

- DC 128 Canton - Tismana



Judeţul Harghita



- DJ 121 Tirgu Secuiesc - Cozmeni

- DJ 123 A Cetatuia - Sincraieni

- DJ 125 Danesti - Sindominic

- DJ 126 Suseni - Lazarea

- DJ 137 B Bisericani - Cristuru Secuiesc

- DJ 128 Bradesti - Liban



Judeţul Hunedoara



- DJ 107 A Rapolt - Uroi - Birsau

- DJ 666 B Iscroni - Aninoasa

- DJ 685 Cirnesti - Grebla

- DJ 705 A Orastie - Costesti

- DJ 687 C Totesti - Hateg

- DJ 687 D Teliuc - Toplita

- DJ 687 E Hunedoara - Teliuc

- DJ 705 Geoagiu - DN 7

- DJ 706 A Chiscadaga - Craciunesti

- DJ 762 Baia de Cris - Risculita

- DJ 761 Soimus - Certej

- DC 12 Blajeni - DN 74

- DC 26 Soimus - Boholt

- DC 31 Baile Geoagiu - DJ 705

- DC 40 Orastie - Pricaz

- DC 43 Aurel Vlaicu - DN 7

- DC 57 Strei Singeorgiu - Chitid

- DC 61 Bretea Romana - DN 66

- DC 67 Petrila - Cimpa

- DC 77 Ohaba - Salasu de Sus

- DC 83 Hateg - Nalatvad

- DC 114 Hunedoara - Racastia

- DC 115 Hunedoara - Bos



Judeţul Ialomita



- DJ 201 Ciulnita - Suditi - Tandarei

- DJ 203 F Grivita - Scinteia - DN 21 A

- DJ 213 Calarasi - Fetesti - Lunca - DN 2 A

- DJ 305 Gara Lehliu - Ciulnita - Fetesti

- DJ 306 Albesti - Andrasesti



Judeţul Iaşi



- DJ 208 Halaucesti - Pascani - Lespezi

- DJ 248 Iaşi - Grajduri - Buhaiesti - Vaslui

- DJ 248 A Iaşi - Voinesti - Tibana - Todiresti

- DJ 281 B Belcesti - Coarnele Caprei

- DJ 281 C Cotnari - Belcesti

- DJ 281 D Gropnita - Focuri - Coarnele Caprei

- DJ 282 Iaşi - Movileni - Gropnita

- DJ 282 B Sipote - Plugari

- DJ 282 C Tiganasi - Vladeni - Sipote

- DJ 284 Iaşi - Raducaneni - Albita

- DC 131 Lespezi - Vinatori

- DC 87 Halaucesti - Mircesti



Judeţul Ilfov



- DJ 101 Buftea - Balotesti - Dridu

- DJ 101 B Lucianca - Peris - Snagov - Gruiu - Nuci

- DJ 101 C Silistea Snagovului - Gradistea

- DJ 200 Afumati - Stefanesti

- DJ 201 Cosereni - Barcanesti

- DJ 203 B Manasia - Girbovi - Valea Macrisului

- DJ 303 Fundulea - Sarulesti

- DJ 401 Bucureşti - Vidra - Hotarele - Greaca

- DJ 412 A Gradistea - Adunatii Copaceni - Mihailesti

- DJ 504 Giurgiu - Putineiu

- DJ 601 Autostrada - Bolintin - Crevedia - Videle

- DJ 601 A Bucureşti - Dragomiresti - Joita

- DJ 602 Bucureşti - Domneşti

- DJ 403 Soldanu - Luica - DJ 201 B

- DC 92 Soldanu - Radovanu

- DC 19 Dridu - Movilita



Judeţul Maramures



- DJ 108 A Jibou - Benesat - Ardusat

- DJ 108 D Cehul Silvaniei - Arinis - Girdani

- DJ 108 E Muresul Mare - Hideaga

- DJ 109 F Gilgau - Tirgu Lapus - Baiut

- DJ 109 I Seini - Oraşul Nou - Sighet

- DJ 182 Baia Mare - Copalnic Manastur

- DJ 182 B Baia Mare - Remetea - Somcuta Mare

- DJ 183 Baia Mare - Firiza

- DJ 186 Vad - Sacel

- DJ 193 Ardusat - Hideaga



Judeţul Mehedinti



- DJ 562 Salcia - Girla Mare - Gruia

- DJ 563 Panghina - Oprisor

- DJ 606 Balacita - Vinju Mare

- DJ 606 A Plopi - Dumbrava

- DJ 607 Timna - Plopi - Petra

- DJ 671 Floresti - Cimpul Mare - Baia de Arama

- DJ 562 A Gruia - Patulele - Vinjulet

- DC 100 Vrata - Cujmir - Goanta



Judeţul Mures



- DJ 106 Apold - Sighisoara

- DJ 107 Blaj - Cetatea de Balta - Tirnaveni

- DJ 142 Tirnaveni - Balauseri

- DJ 142 C Viisoara - Coroi Sinmartin

- DJ 151 Ludus - Sarmasel

- DJ 151 A Saulia - Band

- DJ 151 B Ungheni - Bahnea

- DJ 151 D Ungheni - Acatari

- DJ 152 Tirgu Mures - Cimpenita - Sinpetru de Cîmpie

- DJ 152 A Tirgu Mures - Band - Iernut

- DJ 153 Reghin - Eremitu - Sovata

- DJ 153 B Dumbravioara - Glodeni

- DJ 153 C Reghin - Gurghiu - Ibanesti

- DJ 154 Reghin - Monor



Judeţul Neamt



- DJ 155 Tirgu Neamt - Oglinzi - Praxia

- DJ 155 C Minastirea Neamt - DN 15 B

- DJ 155 D Minastirea Agapia - DN 15 C

- DJ 155 E Minastirea Varatec - DN 15 C

- DJ 155 F Bistricioara - Durau

- DJ 155 G Izvoru Muntelui - DN 15

- DJ 155 H Minastirea Bistrita - DN 15

- DJ 155 I Tirgu-Neamt - Petricani - Tupilati

- DJ 156 A Tazlau - Roznov - Girov - Dobreni

- DJ 156 G Tarcau - Ardeluta

- DJ 158 Moldoveni - Secuieni

- DJ 207 A Roman - Sagna

- DJ 207 B Roman - Sabaoani

- DJ 207 C Roman - I. Creanga - Valea Ursului

- DJ 208 G Girov - Razboieni - Tupilati



Judeţul Olt



- DJ 542 Caracal - Redea

- DJ 543 Corabia - Izbiceni

- DJ 546 Turnu Magurele - Lunca - Plopii-Slavitesti şi Daneasa - Slatina -

Poganu

- DJ 642 Stoenesti - Izbiceni - Lunca

- DJ 643 Bals - I. Jianu - Dobriceni

- DJ 644 Vladuleni - Morunglav

- DJ 677 Slatioara - Piatra-Olt

- DJ 678 B Dobroteasa - Vitomiresti

- DJ 703 Fagetelu - Optasi

- DJ 703 C Ciuresti - Scornicesti

- DC 25 Teslui - Beria

- DC 35 Ibanesti - Otesti

- DC 57 Ruscior - Constantinesti



Judeţul Prahova



- DJ 101 A Poienarii Burchii - Cimpina şi Breaza - Comarnic

- DJ 101 E Poienarii Burchii - Mizil

- DJ 101 G Centura Vest Ploiesti - Sirna

- DJ 102 Centura Vest Ploiesti - Cocorastii Mislii

- DJ 102 B Baicoi - Gageni

- DJ 102 C Albesti - Apostolachi

- DJ 102 G Poiana Varbilau - Slanic

- DJ 102 A Mizil - Amaru

- DJ 102 I Cimpina - Valea Doftanei - baraj Paltinu

- DJ 102 M Magurele - Baltesti

- DJ 720 Razvad - Moreni - Floresti - DN 1

- DC 5 A Cocorastii Mislii - Bãneşti

- DC 8 Movila Vulpii - Dimbu

- DC 8 A Baicoi - DN 1

- DC 10 Paulesti - DN 1

- DC 11 Malaesti - Cozminele

- DC 115 Calinesti - Magureni



Judeţul Satu Mare



- DJ 108 M Lucaceni - Berveni

- DJ 109 I Oraşul Nou - Huta

- DJ 109 L Gherta Mare - Babesti - DN 1 C

- DJ 192 Satu Mare - Odoreu

- DJ 193 A Satu Mare - Necopoi

- DJ 194 Satu Mare - Dorolt - Frontiera

- DJ 195 Satu Mare - Viile - DN 19 A

- DC 10 Coca - baraj Calinesti

- DC 15 Satu Mare - Noroieni

- DC 23 Poiana Codrului - DJ 193

- DC 49 Carei - Capleni

- DC 54 Crasna - Moftinu Mare



Judeţul Salaj



- DJ 108 Zimbor - Huedin

- DJ 108 A Ciucea - Romanasi - Jibou - Benesat

- DJ 108 B Criseni - Jibou - Dej

- DJ 108 D Cehul Silvaniei - Benesat

- DJ 108 H Simleul Silvaniei - Nusfalau

- DJ 108 G Crasna - Cizer

- DJ 109 Surduc - Hida - Rascruci

- DJ 109 F Gilgau - Tirgu Lapus

- DJ 109 H Rastoci - Surduc



Judeţul Sibiu



- DJ 105 G Avrig - Sadu

- DJ 106 Cornatel - Nocrich - şi Agnita - Netus

- DJ 106 A Sibiu - Rasinari - Paltinis

- DJ 106 B Ocna Sibiului - Mindra - Loamnes

- DJ 141 Medias - Birghis

- DC 35 Nocrich - Altina



Judeţul Suceava



- DJ 155 Tirgu-Neamt - Boroaia - Praxia

- DJ 155 A Praxia - Risca - Slatioara

- DJ 174 Vatra Dornei - Saru Dornei

- DJ 176 Vama - Moldovita

- DJ 177 Gura Humorului - Manastire

- DJ 177 A Frasin - Tarnita - Ostra

- DJ 208 Budeni - Dolhasca - Falticeni

- DJ 208 A Suceava - Liteni - Dolhasca

- DJ 208 B Veresti - Udesti

- DJ 208 C Suceava - Mitocu Dragomirnei

- DJ 209 Cornu Luncii - Paltinoasa - Solca - Vicov - Frontiera

- DJ 209 A Falticeni - Cornu Luncii - Malini - Gainesti

- DJ 209 B Malini - Valeni

- DJ 209 E Iacobesti - Milisauti - Radauti - Vicov - Putna

- DJ 209 F Milisauti - Arbore - Solca

- DJ 290 Salcea - Veresti

- DC 7 Dolhasca - Probota

- DC 14 Falticeni - Baia

- DC 26 Ciprian Porumbescu - Obcina

- DC 29 Gura Humorului - Voronet

- DC 45 Horodnic - DJ 209

- DC 53 Patrauti - DN 2

- DC 56 Mitoc - Manastirea Dragomirnei - Padure

- DC 74 Scheia - Itcani

- DC 76 Salcia - Aeroport

- DC 84 Saru Dornei - Gura Haitii



Judeţul Teleorman



- DJ 503 Draganesti - Videle - Catunu

- DJ 506 Bujoru - Cervenia - Vitanesti

- DJ 543 Izbiceni - Lunca

- DJ 546 Turnu Magurele - Lunca - Plopii-Slavitesti

- DJ 658 Rosiori de Vede - Dobrotesti

- DJ 658 B Furculesti - Piatra

- DJ 701 Silistea - Lada

- DJ 703 Ciolanesti - Virtoapele



Judeţul Timis



- DJ 592 Timişoara - Buzias - Lugoj

- DJ 592 A Tormac - Sacosu Turcesc

- DJ 593 Peciul Nou - Giulvaz - Foeni

- DJ 594 Jimbolia - Gotlob - Lovrin

- DJ 609 B Costeiu - Balint - Bethausen

- DJ 681 Gavojdia - Nadrag

- DJ 682 Sinnicolau Mare - Dudestii Vechi

- DJ 682 B Dudestii Vechi - Frontiera

- DJ 684 Cosova - Colonia

- DJ 691 Timişoara - Masloc - Neudorf

- DJ 692 Sinandrei - Gelu şi Varias - Periam

- DJ 693 Carpinis - Cenei

- DJ 693 B Otvesti - Jebel - Ciocova - Ghilad

- DC 130 Nadrag - DJ 681

- DC 14 Grabat - Lenauheim



Judeţul Tulcea



- DJ 222 Tulcea - Agighiol - Jurilovca - Beidaud

- DJ 222 A Caugagia - Ciucurova şi Horia - Nifon

- DJ 222 B Ceamurlia de Sus - Stejaru şi Traian - Ardealu

- DJ 222 C Tulcea - Nufarul - Mahmudia - Murighiol - Agighiol

- DJ 222 E Sarighiolul de Deal - Casimcea - Rahman

- DJ 227 Macin - Cerna - Horia - Nalbant

- DJ 229 Izvoarele - N. Balcescu - Mihai Bravu - DN 22

- DJ 229 A Cataloi - Posta - Niculitel - Manastirea Cocos



Judeţul Vaslui



- DJ 159 Blesca - Pungesti

- DJ 207 Negresti - Buhaesti

- DJ 242 Birlad - Balabanesti - Tirgu Bujor

- DJ 244 C Husi - Stanilesti - Falciu

- DJ 246 Codaesti - DN 24

- DJ 248 Iaşi - Grajduri - Buhaiesti - Vaslui

- DJ 284 Raducaneni - Albita



Judeţul Vilcea



- DJ 605 A Melinesti - Sinesti - Milostea

- DJ 643 Bals - Balcesti

- DJ 646 Folesti - Tomsani

- DJ 651 Balcesti - Roiesti şi Maldaresti - Horezu

- DJ 665 Vaideeni - Horezu

- DJ 678 Dragoesti - Bratia Vale

- DJ 678 A Cocoru - Cepari

- DJ 678 B Vitomiresti - Cuca

- DC 108 Lapusata - Ladesti

- DC 117 Sirineasa - Popesti

- DC 120 Babeni - Gara Babeni

- DC 128 Halta Govora - Buleta

- DC 129 Govora Sat - Baile Govora

- DC 149 Costesti - Manastirea Bistrita

- DC 176 Tatarani - Cremenari



Judeţul Vrancea



- DJ 202 Rimnicu Sarat - Ciorasti - Gulianca

- DJ 204 Focsani - Hanu Conachi

- DJ 204 A Focsani - Gologanu

- DJ 204 B Nanesti - Maicanesti

- DJ 204 D Focsani - Suraia

- DJ 205 Focsani - Vidra - Tulnici

- DJ 205 A Focsani - Odobesti - Reghiu

- DJ 205 B Odobesti - Bolotesti şi Budesti - Bontesti

- DJ 205 F Tisita - Panciu - Soveja

- DJ 206 Lespezi - DN 2

- DC 136 Jaristea - DJ 205

- DC 149 Gara Cotesti - Cotesti



Municipiul Bucureşti



- DJ 200 Bucureşti - Stefanesti - Fierbinti

- DJ 301 Bucureşti - Cernica

- DJ 401 Bucureşti - Berceni - Vidra

- DJ 601 Autostrada A 1 - Ciorogirla - Bolintin

- DJ 601 A Bucureşti - Roşu - Dragomiresti

- DJ 602 Bucureşti - Dornesti - Joita

- DC 25 Centura Bucureşti

- DC 13 Bucureşti - Popesti-Leordeni

- DC 18 Bucureşti - Magurele

- DC 23 Chitila - Mogosoaia

- DC 1 Bucureşti - Pipera - Tunari

--------------------------------------------------------------------------------

III. Sarcina maxima pe osia simpla 7,5 tone iar pe osia dubla 12 tone.
A. Drumuri publice de interes republican
- toate drumurile naţionale pietruite.
B. Drumuri publice de interes local
- drumurile judeţene pietruite
- drumurile comunale
- strazile pietruite în oraşe.
Transporturile pe drumurile respective cu vehicule la care sarcinile rezultate pe osii sînt superioare celor prevãzute în norme vor putea fi efectuate, de la caz la caz, numai cu autorizaţie specialã de transport eliberata de organul de administrare a drumului potrivit art. 21 din Legea drumurilor.
----------------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016