Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 43 din 17 martie 2004  pentru modificarea si completarea   Legii nr. 184/2001 privind organizarea si exercitarea profesiei de arhitect    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 43 din 17 martie 2004 pentru modificarea si completarea Legii nr. 184/2001 privind organizarea si exercitarea profesiei de arhitect

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 252 din 23 martie 2004
Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. I
<>Legea nr. 184/2001 privind organizarea şi exercitarea profesiei de arhitect, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 195 din 18 aprilie 2001, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1 - Prezenta lege reglementeazã modul de exercitare a profesiei de arhitect şi constituirea Ordinului Arhitecţilor din România, ca formã de organizare independentã, nonprofit, autonomã, apoliticã şi de interes public."
2. Alineatul (2) al articolului 3 se abrogã.
3. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4 - Poartã titlul de arhitect absolventul cu diplomã de licenţã sau alt document similar eliberat de instituţiile de învãţãmânt superior de arhitecturã recunoscute de statul român."
4. Dupã articolul 4 se introduc articolele 4^1 şi 4^2 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 4^1 - (1) Poartã titlul de arhitect şi cetãţenii statelor membre ale Uniunii Europene, cetãţenii statelor membre ale Spaţiului Economic European şi cetãţenii elveţieni absolvenţi cu diplomã de licenţã sau alt document similar eliberat de o instituţie de învãţãmânt superior de arhitecturã recunoscute în unul dintre statele de mai sus.
(2) Poartã titlul de arhitect şi absolventul cu diplomã de licenţã sau alt document similar obţinut în cadrul unor programe sociale ori ca urmare a absolvirii unor cursuri superioare fãrã frecvenţã în domeniul arhitecturii de cãtre persoane care au dobândit nivelul minim necesar de cunoştinţe, deşi nu au fost respectate condiţiile referitoare la durata minimã a studiilor. Aceste persoane trebuie sã aibã o experienţã profesionalã de minimum 7 ani sub îndrumarea unui arhitect cu drept de semnãturã sau a unei firme de arhitecturã şi sã promoveze un examen standard de absolvire de nivel universitar, echivalent cu examenul final pentru obţinerea diplomei de licenţã sau a altui document similar conform prevederilor alin. (1).
(3) Cetãţenii statelor membre ale Uniunii Europene, cetãţenii statelor membre ale Spaţiului Economic European şi cetãţenii elveţieni au dreptul la utilizarea titlului lor legal academic şi, unde este cazul, la abrevierea folositã în statul de provenienţã, în limba acelui stat.
(4) Cetãţenii unui stat membru al Uniunii Europene, cetãţenii statelor membre ale Spaţiului Economic European şi cetãţenii elveţieni autorizaţi sã poarte titlul de arhitect ca urmare a unui act normativ special al statului respectiv care abiliteazã autoritãţile competente sã confere acest titlu personalitãţilor care s-au distins în mod deosebit prin realizãri în domeniul arhitecturii vor putea utiliza acest titlu în România.
Art. 4^2 - Prin hotãrâre a Guvernului se stabilesc condiţiile în care acordarea titlului de arhitect pentru cetãţenii statelor membre ale Uniunii Europene, cetãţenii statelor membre ale Spaţiului Economic European şi cetãţenii elveţieni nu se realizeazã automat, precum şi procedura necesarã în aceste cazuri."
5. Alineatul (1) al articolului 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5 - (1) Activitatea arhitectului în domeniile arhitecturii, urbanismului şi amenajãrii teritoriului constã în:
a) proiectarea, consilierea, asistenţa tehnicã şi supravegherea lucrãrilor de construcţii, restaurãri de monumente, peisagisticã, design, amenajãri şi decoraţiuni interioare, scenografie şi alte asemenea activitãţi;
b) studiul, cercetarea, planificarea, consilierea şi reglementarea specificã în domeniile arhitecturii, urbanismului, amenajãrii teritoriului, construcţiilor, utilizãrii materialelor de construcţie şi tehnologiilor specifice;
c) verificarea, avizarea, aprobarea, controlul şi expertiza tehnicã a proiectelor de arhitecturã."
6. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6 - Exercitarea profesiei de arhitect se face atât în sectorul privat, cât şi în sectorul public, conform prevederilor legale."
7. Alineatul (1) al articolului 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7 - (1) Dreptul de semnãturã implicã asumarea de cãtre persoana care îl exercitã a întregii responsabilitãţi profesionale faţã de client şi autoritãţile publice cu privire la calitatea soluţiilor propuse, cu respectarea legislaţiei în domeniu."
8. La articolul 7, dupã alineatul (2) se introduce alineatul (3) cu urmãtorul cuprins:
"(3) Exercitarea dreptului de semnãturã implicã independenţã în luarea deciziilor cu caracter profesional."
9. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8 - (1) Proiectele de arhitecturã pentru materializarea cãrora legea impune obţinerea autorizaţiei de construire vor fi elaborate de un arhitect cu drept de semnãturã sau de un conductor arhitect cu drept de semnãturã.
(2) Arhitectul şi conductorul arhitect dobândesc drept de semnãturã, acordat de cãtre Ordinul Arhitecţilor din România, dacã îndeplinesc condiţiile de onorabilitate şi de stagiu profesional. Dobândirea dreptului de semnãturã atrage obligatoriu înscrierea acestora în Tabloul Naţional al Arhitecţilor.
(3) Condiţia de onorabilitate prevãzutã la alin. (2) se considerã a fi îndeplinitã:
a) dacã arhitectului solicitant al dreptului de semnãturã nu i-a fost interzisã definitiv sau temporar exercitarea profesiei prin hotãrâre judecãtoreascã definitivã, ca pedeapsã complementarã pentru sãvârşirea unei infracţiuni în legãturã cu exercitarea profesiei;
b) dacã arhitectul solicitant al dreptului de semnãturã nu a sãvârşit abateri disciplinare care au fost sancţionate de Ordinul Arhitecţilor din România cu retragerea definitivã a dreptului de semnãturã, potrivit prezentei legi.
(4) Dreptul de semnãturã al conductorilor arhitecţi se exercitã pe teritoriul României şi este limitat la categoriile de lucrãri pentru care legea recunoaşte acest drept.
(5) Dobândirea dreptului de semnãturã se face în baza unei cereri adresate Ordinului Arhitecţilor din România, însoţitã de copia diplomei la care se face referire la art. 4, respectiv la art. 4^1 , cazierul judiciar şi dovada efectuãrii stagiului profesional, împreunã cu portofoliul cuprinzând lucrãrile la care solicitantul a colaborat în perioada de stagiu.
(6) Procedura de acordare a dreptului de semnãturã trebuie finalizatã în termen de maximum 3 luni de la data prezentãrii documentaţiei complete de cãtre solicitant."
10. Dupã articolul 8 se introduc articolele 8^1 şi 8^2 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 8^1 - (1) Cetãţenii unui stat membru al Uniunii Europene, cetãţenii statelor membre ale Spaţiului Economic European şi cetãţenii elveţieni care solicitã stabilirea în România şi îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 4^1 sau 4^2 referitoare la deţinerea titlului de arhitect vor dobândi drept de semnãturã în aceleaşi condiţii cu cetãţenii români, cu respectarea prevederilor art. 8.
(2) Arhitecţii cetãţeni ai unui stat membru al Uniunii Europene, cei ai statelor membre ale Spaţiului Economic European şi cetãţenii elveţieni care au dreptul de a exercita profesia de arhitect în unul dintre aceste state şi nu solicitã stabilirea în România, ci doar dreptul de a presta temporar servicii în domeniul arhitecturii pe teritoriul României vor dobândi drept de semnãturã prin înregistrarea automatã şi temporarã la Ordinul Arhitecţilor din România, cu aceleaşi drepturi şi obligaţii pe perioada prestãrii de servicii. Documentele necesare înregistrãrii în acest caz sunt:
a) declaraţie cu privire la serviciile ce urmeazã a fi prestate, dacã acestea implicã execuţia unor proiecte pe teritoriul României;
b) certificat emis de autoritatea competentã din statul de provenienţã, care sã ateste dreptul solicitantului de a exercita profesia de arhitect pe teritoriul acestuia; acest certificat trebuie sã fie prezentat la cel mult 12 luni de la data eliberãrii sale de cãtre autoritatea competentã din statul de provenienţã;
c) certificat emis de autoritatea competentã din statul de provenienţã, care sã ateste faptul cã solicitantul deţine acele diplome sau alte documente doveditoare ale calificãrii profesionale care îndeplinesc criteriile legislaţiei europene în domeniu.
(3) Ordinul Arhitecţilor din România va accepta ca dovadã de onorabilitate un document emis cetãţeanului unui stat membru al Uniunii Europene, al Spaţiului Economic European sau al Confederaţiei Elveţiene de cãtre autoritatea competentã din statul de provenienţã a acestuia; acest document trebuie sã fie prezentat la cel mult 3 luni de la data eliberãrii sale de cãtre autoritatea competentã din statul de provenienţã.
(4) Pentru dobândirea dreptului de semnãturã, cetãţenii statelor membre ale Uniunii Europene, cetãţenii statelor membre ale Spaţiului Economic European sau cetãţenii elveţieni vor prezenta un certificat emis de autoritatea competentã din statul de provenienţã, care atestã efectuarea unei perioade corespunzãtoare de stagiu sau experienţã profesionalã adecvatã cu o duratã echivalentã stagiului în statul respectiv şi care conferã acestora aceleaşi drepturi ca şi cetãţenilor români care au efectuat stagiul.
(5) Ordinul Arhitecţilor din România va pune la dispoziţia persoanelor interesate informaţii privind legislaţia naţionalã specificã şi Codul deontologic al profesiei de arhitect.
Art. 8^2 - Condiţiile în care arhitecţii cetãţeni ai altor state în afara celor la care se face referire la art. 4^1 pot dobândi drept de semnãturã în România şi pot cere înscrierea în Tabloul Naţional al Arhitecţilor vor fi stabilite, în condiţii de reciprocitate, prin convenţii încheiate de statul român cu statele respective."
11. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9 - (1) În vederea dobândirii dreptului de semnãturã arhitectul absolvent, potrivit prevederilor art. 4, îşi poate desfãşura activitatea profesionalã ca stagiar pe o perioadã de 2 ani, în condiţiile legii, sub îndrumarea unui arhitect cu drept de semnãturã.
(2) Dupã împlinirea perioadei de stagiu prevãzute la alin. (1), arhitecţii stagiari pot primi drept de semnãturã în condiţiile art. 8 sau ale art. 8^1 , dupã caz.
(3) Pentru absolvenţii de arhitecturã cu diplomã de master sau doctor în domeniu, durata stagiului se reduce la un an."
12. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10 - Arhitecţii stagiari pot semna în perioada stagiaturii studii, planuri şi proiecte proprii, care nu presupun eliberarea unei autorizaţii de construire."
13. Alineatele (1), (2) şi (4) ale articolului 13 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13 - (1) Dreptul de semnãturã se poate exercita în cadrul birourilor individuale, birourilor asociate, societãţilor comerciale de proiectare sau altor forme de asociere constituite conform legii.
(2) Indiferent de formele de exercitare a profesiei precizate la alin. (1), arhitecţii cu drept de semnãturã pot dobândi calitatea de proiectant general.
.......................................................................................
(4) Persoanele juridice prevãzute la alin. (1), care nu au în cadrul personalului un arhitect cu drept de semnãturã şi care desfãşoarã activitãţi de proiectare, au obligaţia ca, pentru întocmirea documentaţiilor de urbanism şi a proiectelor de arhitecturã supuse aprobãrii sau autorizãrii, sã foloseascã pe baze contractuale serviciile unui arhitect cu drept de semnãturã."
14. Alineatele (1) şi (3) ale articolului 14 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14 - (1) Modalitatea de exercitare a profesiei se declarã de cãtre arhitect şi se înregistreazã la Ordinul Arhitecţilor din România.
.......................................................................................
(3) Raporturile contractuale se stabilesc între biroul individual şi client sau, în cazul birourilor asociate, aceste raporturi se stabilesc între unul dintre birourile individuale implicate şi client."
15. Articolul 15 se abrogã.
16. La articolul 16, litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) sã beneficieze, pentru serviciile prestate în relaţiile contractuale ce se stabilesc cu clientul, de un onorariu negociat în mod liber cu acesta. Ordinul Arhitecţilor din România, cu avizul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi al Ministerului Culturii şi Cultelor, stabileşte lista onorariilor de referinţã, care vor fi puse la dispoziţia oricãrui client;"
17. Literele b) şi f) ale articolului 17 vor avea urmãtorul cuprins:
"b) sã respecte Codul deontologic al profesiei de arhitect şi Regulamentul Ordinului Arhitecţilor din România;
........................................................................................
f) sã serveascã interesele clientului în acord cu interesul public şi cu exigenţele profesionale;"
18. La articolul 18, litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) dupã 6 luni, în caz de neplatã fãrã justificare a cotizaţiilor anuale cãtre Ordinul Arhitecţilor din România, pânã la achitarea lor integralã;"
19. Alineatul (2) al articolului 19 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Încetarea dreptului de semnãturã atrage pierderea calitãţii de membru al Ordinului Arhitecţilor din România şi radierea din Tabloul Naţional al Arhitecţilor."
20. Titlul secţiunii 1 a capitolului III va avea urmãtorul cuprins:
"SECŢIUNEA 1
Atribuţiile şi organizarea Ordinului Arhitecţilor din România"
21. La articolul 20, alineatele (1), (3) şi (5) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 20 - (1) Ordinul Arhitecţilor din România, denumit în continuare Ordinul, se înfiinţeazã în condiţiile legii ca organizaţie profesionalã, nonprofit, cu personalitate juridicã de drept privat, apoliticã, de interes public, cu patrimoniu şi buget proprii, autonomã şi independentã. Ordinul are rolul de a reprezenta şi ocroti, la nivel naţional şi internaţional, interesele profesiei de arhitect.
.......................................................................................
(3) Din Ordin fac parte arhitecţii şi conductorii arhitecţi cu sau fãrã drept de semnãturã, urbanişti fãrã drept de semnãturã sau cãrora le-a fost acordat, în condiţiile legii, drept de semnãturã similar conductorilor arhitecţi, stagiarii şi orice deţinãtor al titlului de arhitect, la cererea acestora.
.......................................................................................
(5) Ordinul are obligaţia de a publica anual, în Monitorul Oficial al României, Partea I, Tabloul Naţional al Arhitecţilor, Regulamentul Ordinului Arhitecţilor din România, Codul deontologic al profesiei de arhitect şi lista onorariilor de referinţã."
22. La articolul 21, litera e) a alineatului (1) va avea urmãtorul cuprins:
"e) acordã arhitecţilor dreptul de semnãturã şi gestioneazã Tabloul Naţional al Arhitecţilor."
23. La articolul 23, litera b) a alineatului (1) şi alineatul (2) vor avea urmãtorul cuprins:
"b) Consiliul naţional;
.......................................................................................
(2) Persoanele alese în Consiliul naţional, în Colegiul director sau ca preşedinte al Ordinului au un mandat de 4 ani. Ele nu pot exercita mai mult de douã mandate consecutiv."
24. Articolul 24 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 24 - Conferinţa naţionalã a Ordinului este constituitã din membri delegaţi, cu drept de reprezentare proporţionalã, ai filialelor teritoriale. Filiala teritorialã va asigura participarea la Conferinţa naţionalã a Ordinului cel puţin a unui reprezentant al fiecãrui judeţ cuprins în filialã."
25. La articolul 25, litera d) a alineatului (1) va avea urmãtorul cuprins:
"d) alege şi revocã membrii Consiliului naţional al Ordinului;"
26. La articolul 25, literele f) şi h) ale alineatului (1) se abrogã.
27. La articolul 25, litera i) a alineatului (1) şi alineatul (2) vor avea urmãtorul cuprins:
"i) aprobã valoarea onorariilor de referinţã şi a cotizaţiilor anuale unice pentru categoriile de membri ai Ordinului, dupã caz.
(2) Conferinţa naţionalã a Ordinului este legal constituitã la prima convocare în prezenţa a cel puţin douã treimi din numãrul delegaţilor, iar hotãrârile se adoptã cu votul majoritãţii membrilor prezenţi. Dacã la prima convocare condiţia de prezenţã nu este îndeplinitã, la a doua convocare, dupã cel puţin douã sãptãmâni, Conferinţa naţionalã este legal constituitã în prezenţa majoritãţii membrilor şi adoptã hotãrâri cu majoritatea membrilor prezenţi."
28. Articolul 26 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 26 - (1) Între reuniunile Conferinţei naţionale, activitatea Ordinului va fi coordonatã de Consiliul naţional, douã treimi din numãrul membrilor acestuia trebuind sã fie arhitecţi cu drept de semnãturã.
(2) Componenţa Consiliului naţional va asigura reprezentativitatea proporţionalã a membrilor filialelor teritoriale.
(3) Fiecare filialã teritorialã stabileşte prin hotãrâre proprie candidaţii propuşi pentru Consiliul naţional."
29. Alineatul (2) al articolului 28 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Colegiul director este ales cu votul majoritãţii membrilor Consiliului naţional."
30. Alineatele (1), (2) şi (3) ale articolului 31 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 31 - (1) La nivelul judeţelor cu cel puţin 50 de membri, precum şi în municipiul Bucureşti se vor înfiinţa prin liberã asociere filiale teritoriale ale Ordinului, reunindu-i pe arhitecţii domiciliaţi în raza teritorialã a judeţului.
(2) Dacã într-un judeţ existã un numãr mai mic de 50 de membri, se vor putea înfiinţa filiale teritoriale prin asocierea arhitecţilor cu domiciliile în judeţe limitrofe, pânã când numãrul acestora va ajunge la minimum 50 de membri.
(3) În cadrul unui judeţ sau într-o zonã formatã din douã sau mai multe judeţe limitrofe, precum şi în municipiul Bucureşti se poate înfiinţa o singurã filialã a Ordinului."
31. La articolul 33, alineatele (2) şi (3) se abrogã.
32. Alineatele (4) şi (5) ale articolului 33 vor avea urmãtorul cuprins:
"(4) Tabloul Naţional al Arhitecţilor va cuprinde arhitecţi cu drept de semnãturã şi conductori arhitecţi cu drept de semnãturã şi va fi organizat pe specializãri.
(5) Înregistrarea în Tabloul Naţional al Arhitecţilor permite exercitarea profesiei în întreaga ţarã."
33. La articolul 35, literele e) şi f) ale alineatului (2) se abrogã.
34. Alineatul (4) al articolului 35 va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Sancţiunile prevãzute la alin. (2) lit. c) şi d) se aplicã de Consiliul naţional al Ordinului, la propunerile comisiilor teritoriale de disciplinã, în baza hotãrârii comisiei de disciplinã la nivel naţional."
35. La articolul 35, dupã alineatul (6) se introduce alineatul (7) cu urmãtorul cuprins:
"(7) În condiţiile neînceperii procedurii de judecare a abaterilor, aplicarea sancţiunilor se prescrie în termen de 2 ani de la sãvârşirea lor."
36. Alineatul (1) al articolului 39 se abrogã.
37. Alineatul (4) al articolului 40 va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Tehnicienii arhitecţi, absolvenţi ai Şcolii Tehnice de Arhitecturã şi Construcţia Oraşelor - STACO - pânã în anul 1973 inclusiv, cu o practicã profesionalã de cel puţin 7 ani, care, prin completarea studiilor, dobândesc diploma de conductor arhitect, vor primi drept de semnãturã fãrã efectuarea unei alte perioade de practicã profesionalã."
38. Articolul 45 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 45 - În cazul licitaţiilor şi al concursurilor de soluţii în domeniul arhitecturii şi urbanismului, cel puţin o treime din numãrul membrilor comisiei de evaluare sau ai juriului trebuie sã fie arhitecţi cu drept de semnãturã, dintre care un reprezentant al Ordinului şi un reprezentant al unei instituţii de învãţãmânt superior de arhitecturã acreditate de statul român."
39. Dupã articolul 46, se introduc articolele 46^1 şi 46^2 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 46^1 - În termen de 3 luni*) de la intrarea în vigoare a prevederilor prezentei legi, Guvernul va aproba normele metodologice de aplicare a acesteia, care vor cuprinde:
_________
*) Termenul de 3 luni curge de la data publicãrii Legii nr. 43/2004 în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 252 din 23 martie 2004.

a) metodologia de recunoaştere automatã a diplomelor de licenţã şi a altor documente similare eliberate de instituţiile de învãţãmânt superior de arhitecturã, recunoscute de statul român sau de statele membre ale Uniunii Europene, statele membre ale Spaţiului Economic European şi de Confederaţia Elveţianã;
b) metodologia şi instituţiile competente pentru eliberarea documentelor necesare obţinerii dreptului de semnãturã în conformitate cu prevederile art. 8 şi 8^1 ;
c) autoritatea abilitatã sã emitã documentele necesare arhitecţilor cetãţeni români care doresc sã exercite profesiunea în statele membre ale Uniunii Europene, în statele membre ale Spaţiului Economic European sau în Confederaţia Elveţianã.
Art. 46^2 - (1) Prevederile art. 4, 4^1 şi 8^1 , precum şi cele care fac trimitere la acestea se aplicã cetãţenilor statelor membre ale Uniunii Europene, cetãţenilor statelor membre ale Spaţiului Economic European şi cetãţenilor elveţieni de la data aderãrii României la Uniunea Europeanã.
(2) Pânã la data aderãrii României la Uniunea Europeanã, cetãţenilor statelor membre ale Uniunii Europene, cetãţenilor statelor membre ale Spaţiului Economic European şi cetãţenilor elveţieni li se vor recunoaşte calificãrile profesionale prin echivalarea studiilor, potrivit legii."
ART. II
<>Legea nr. 184/2001 , cu modificãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta lege, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

Aceastã lege a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 23 februarie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
GHEORGHE BUZATU

Aceastã lege a fost adoptatã de Camera Deputaţilor în şedinţa din 24 februarie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

Bucureşti, 17 martie 2004.
Nr. 43.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016