Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 41 din 17 martie 2005  pentru ratificarea Conventiei privind Institutul Forestier European, adoptata la Joensuu, Finlanda, la 28 august 2003    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 41 din 17 martie 2005 pentru ratificarea Conventiei privind Institutul Forestier European, adoptata la Joensuu, Finlanda, la 28 august 2003

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 248 din 24 martie 2005
Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. 1
Se ratificã Convenţia privind Institutul Forestier European, adoptatã la Joensuu, Finlanda, la 28 august 2003 şi semnatã de România la Helsinki la 26 noiembrie 2003.
ART. 2
(1) Contribuţia voluntarã a României, în calitate de membru al Institutului Forestier European, la finanţarea acestui institut se asigurã de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
(2) Membrii asociaţi din România ai Institutului Forestier European achitã cotizaţia din bugetele proprii.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
ADRIAN NĂSTASE

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU

Bucureşti, 17 martie 2005.
Nr. 41.

CONVENŢIE
privind Institutul Forestier European*)

*) Traducere.

Pãrţile la prezenta convenţie, denumite în continuare pãrţi contractante,
amintind deciziile referitoare la pãdure adoptate la Conferinţa Naţiunilor Unite privind mediul şi dezvoltarea din 1992, propunerile de acţiune ale Grupului interguvernamental privind pãdurile şi ale Forumului interguvernamental privind pãdurile, Programul de lucru lãrgit referitor la diversitatea biologicã forestierã, raportat la Convenţia privind diversitatea biologicã, precum şi rezultatul Summitului mondial privind dezvoltarea durabilã,
recunoscând progresul şi realizãrile fãcute în implementarea angajamentelor conferinţelor ministeriale privind protecţia pãdurilor în Europa,
conştiente de caracterul schimbãtor al pãdurii europene şi al problemelor forestiere, precum şi de îngrijorãrile din cadrul societãţii şi de nevoia de a elabora date ştiinţifice relevante în scopul unui bun proces de decizie,
considerând cã Institutul Forestier European a fost înfiinţat ca o asociaţie sub legislaţia finlandezã în 1993, care sã contribuie la studiul silviculturii, pãdurilor şi conservãrii pãdurii la nivel european,
atente la valoarea adãugatã a introducerii silviculturii şi a cercetãrii forestiere într-un context internaţional,
dorind sã continue pe o bazã internaţionalã cooperarea lor în silviculturã şi cercetare forestierã, evitând în acelaşi timp dublarea eforturilor,
au convenit urmãtoarele:

ART. 1
Institutul
Institutul Forestier European, denumit în continuare Institutul, este înfiinţat, prin prezenta convenţie, ca o organizaţie internaţionalã. Institutul va avea sediul în Joensuu, Finlanda.
ART. 2
Scop şi funcţii
1. Scopul Institutului este de a întreprinde cercetãri la nivel paneuropean cu privire la politica forestierã, inclusiv la aspectele sale de mediu, la ecologia, funcţiile multiple, resursele şi sãnãtatea pãdurilor europene şi la oferta şi cererea de lemn şi alte produse şi servicii forestiere, în scopul promovãrii conservãrii şi managementului durabil al pãdurilor din Europa.
2. Pentru realizarea scopului sãu Institutul:
a) oferã informaţii relevante pentru factorii politici şi de decizie din ţãrile europene, referitoare la pãdure şi la sectorul industrial forestier;
b) conduce cercetãri în domeniile menţionate mai sus;
c) dezvoltã metode de cercetare;
d) organizeazã şi participã la întâlniri ştiinţifice; şi
e) organizeazã şi rãspândeşte cunoştinţele şi rezultatele muncii sale.
ART. 3
Informare
Pãrţile contractante sprijinã activitatea Institutului cu informaţii referitoare la pãduri, în baza unei cereri specifice, atunci când aceste date nu sunt disponibile de la alte organisme deţinãtoare de date şi care pot fi obţinute rezonabil. Pentru evitarea dublãrii eforturilor, Institutul îşi propune sã asigure o coordonare corespunzãtoare cu alte organizaţii internaţionale, inclusiv cu cele care realizeazã colectarea datelor.
ART. 4
Membrii, membrii asociaţi şi afiliaţi ai Institutului
1. Pãrţile contractante sunt membre ale Institutului.
2. Calitatea de membru asociat al Institutului este deschisã pentru institute de cercetare, unitãţi de învãţãmânt, organizaţii comerciale, autoritãţi forestiere, organizaţii neguvernamentale şi instituţii de naturã similarã din statele europene, denumite în continuare membri asociaţi. Calitatea de membru afiliat este deschisã pentru instituţiile de naturã similarã din statele noneuropene, denumite în continuare membri afiliaţi. Membrii afiliaţi nu participã în procesul de luare a deciziilor din Institut.
ART. 5
Organe de conducere
Organele Institutului vor fi un consiliu, o conferinţã, un comitet şi un secretariat condus de un director.
ART. 6
Consiliul
1. Consiliul va fi alcãtuit din reprezentanţii membrilor, care se vor întâlni în sesiuni ordinare la fiecare 3 ani. O sesiune extraordinarã poate fi organizatã la cererea unui membru sau a Comitetului, în baza aprobãrii cu majoritatea simplã a membrilor.
2. Consiliul:
a) va numi membrii Comitetului în conformitate cu art. 8 paragrafele 2 a), c) şi d);
b) va aproba numirea directorului în conformitate cu art. 8 paragraful 4 d);
c) va stabili cadrul politic de lucru al Institutului;
d) va decide asupra problemelor generale de naturã tehnicã, financiarã sau administrativã, înaintate de membri, de Conferinţã sau de Comitet;
e) va aproba, cu majoritatea simplã a membrilor, liniile directoare necesare pentru funcţionarea Institutului şi a organelor sale; şi
f) va aproba şi va amenda, cu majoritatea simplã a membrilor, regulile de procedurã.
3. Fiecare membru are un singur vot. Deciziile vor fi luate prin consens, cu excepţia cazurilor contrare prevãzute de prezenta convenţie.
ART. 7
Conferinţa
1. Conferinţa va fi alcãtuitã din reprezentanţii membrilor asociaţi. Conferinţa se va desfãşura o datã pe an în sesiune plenarã şi va lua decizii cu majoritatea simplã a membrilor. Membrii afiliaţi pot participa la sesiunea plenarã anualã a Conferinţei. Instituţiile şi organizaţiile regionale sau internaţionale care nu au calitatea de membru afiliat ori asociat al Institutului pot fi invitate sã participe la sesiunea plenarã a Conferinţei conform regulilor stabilite de cãtre Comitet.
2. Inter alia, Conferinţa:
a) va numi membrii Comitetului conform art. 8 paragrafele 2 b), c) şi d);
b) va fixa plata cotizaţiei pentru membrii asociaţi şi afiliaţi;
c) va face recomandãri pentru a iniţia activitãţi în vederea realizãrii scopurilor Institutului;
d) va aproba bilanţul auditului financiar;
e) va aproba planul de lucru pentru urmãtorul an, înaintat de cãtre Comitet;
f) va trece în revistã şi va adopta raportul anual privind activitãţile Institutului; şi
g) va aproba şi va amenda propriile reguli de procedurã.
ART. 8
Comitetul
1. Comitetul va fi compus din 8 persoane cu competenţe stabilite în domeniul activitãţilor Institutului. Aceşti membri ai Comitetului nu vor îndeplini mai mult de douã mandate consecutive.
2. a) Patru membri ai Comitetului vor fi numiţi de cãtre Consiliu pe o perioadã de 3 ani.
b) Patru membri ai Comitetului vor fi numiţi de cãtre Conferinţã pe o perioadã de 3 ani.
c) Consiliul şi Conferinţa vor adopta reguli cu privire la procesul de numire şi de rotaţie a membrilor pe care îi numesc.
d) Posturile vacante vor fi completate prin proceduri scrise de cãtre Consiliu sau, respectiv, Conferinţã.
3. Comitetul se va întruni cel puţin o datã pe an şi va lua decizii cu majoritatea simplã a membrilor.
4. Comitetul are urmãtoarele atribuţii:
a) în cadrul politicii formulate de cãtre Consiliu, va stabili şi va revizui programul administrativ şi de cercetare al Institutului;
b) va adopta orice reguli interne dacã sunt necesare, în baza recomandãrilor Consiliului;
c) va aproba bugetul şi conturile;
d) va numi directorul, în baza încuviinţãrii Consiliului;
e) va aproba admiterea şi expulzarea membrilor afiliaţi şi asociaţi;
f) va raporta Consiliului şi Conferinţei;
g) va aproba acordul la care se face referire în art. 12, în baza recomandãrilor Consiliului;
h) va aproba şi va amenda regulile sale de procedurã; şi
i) va stabili regulile la care se face referire în art. 7 paragraful 1.
ART. 9
Secretariatul
1. Secretariatul, condus de cãtre director, va fi alcãtuit din personalul Institutului.
2. În conformitate cu directivele generale ale Consiliului, Conferinţei şi Comitetului, directorul va numi personalul de care este nevoie pentru scopurile Institutului, în termenii şi pentru executarea anumitor sarcini stabilite de director.
ART. 10
Resursele financiare
Resursele financiare necesare pentru funcţionarea Institutului vor fi furnizate de:
a) membrii asociaţi şi afiliaţi, prin intermediul cotizaţiilor de membru;
b) membri, prin contribuţii voluntare, dacã aceştia doresc; şi
c) alte surse disponibile.
ART. 11
Bugetul şi conturile
Bugetul şi conturile Institutului vor fi aprobate cu majoritatea simplã a membrilor de cãtre Comitet, la propunerea directorului.
ART. 12
Personalitate juridicã, privilegii şi imunitãţi
Institutul va avea personalitate juridicã naţionalã şi internaţionalã. Pe teritoriul Finlandei se va bucura de privilegiile şi imunitãţile necesare pentru a-şi exercita funcţiile. Aceste privilegii şi imunitãţi vor fi stabilite într-un acord între Institut şi Guvernul Finlandei.
ART. 13
Soluţionarea diferendelor
Orice diferend privind interpretarea sau aplicarea prezentei convenţii, care nu este soluţionat prin negociere sau prin bunele oficii ale Comitetului, poate, în baza acordului mutual al pãrţilor la diferend, sã fie supus concilierii pe baza Regulilor opţionale de conciliere ale Curţii Permanente de Arbitraj.
ART. 14
Semnarea şi exprimarea consimţãmântului de a fi legat prin convenţie
1. Prezenta convenţie va fi deschisã pentru semnare statelor europene şi organizaţiilor europene pentru integrare economicã regionalã, la Joensuu, la 28 august 2003. Ulterior, ea va rãmâne deschisã pentru semnare la Helsinki, la Ministerul Afacerilor Externe al Finlandei, pânã la 28 noiembrie 2003.
2. Prezenta convenţie este supusã ratificãrii, acceptãrii sau aprobãrii de cãtre statele şi organizaţiile europene pentru integrare economicã regionalã semnatare. Instrumentele de ratificare, de acceptare sau de aprobare vor fi depuse la Guvernul Finlandei, care va avea rolul de depozitar.
3. Prezenta convenţie va fi deschisã aderãrii statelor europene şi organizaţiilor europene pentru integrare economicã regionalã care nu au semnat-o. Instrumentele de aderare vor fi depuse la depozitar.
4. În înţelesul prezentei convenţii, un stat european este un stat care este eligibil pentru calitatea de membru al Comisiei Economice pentru Europa a Naţiunilor Unite ca stat european.
ART. 15
Intrarea în vigoare
1. Prezenta convenţie va intra în vigoare în a 60-a zi de la data depunerii celui de-al optulea instrument de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare.
2. Pentru fiecare stat şi organizaţie pentru integrare economicã regionalã, care a ratificat, a acceptat, a aprobat sau a aderat la prezenta convenţie dupã depunerea celui de-al optulea instrument de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare, prezenta convenţie va intra în vigoare în a 60-a zi de la data depunerii de cãtre acel stat sau acea organizaţie pentru integrare economicã regionalã a instrumentului sãu de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare.
ART. 16
Dispoziţii tranzitorii
1. La intrarea în vigoare a prezentei convenţii, institutele de cercetare, unitãţile de învãţãmânt, organizaţiile comerciale, autoritãţile forestiere, organizaţiile neguvernamentale şi instituţiile cu un caracter similar din statele europene, care sunt membri sau membri asociaţi ai Institutului Forestier European fondat în 1993 ca o asociaţie conformã cu legislaţia finlandezã şi care, pânã la acea datã, nu au înaintat o cerere de retragere, în conformitate cu statutul acestuia, vor deveni membri asociaţi ai Institutului. Instituţiile cu caracter similar din statele noneuropene, care sunt membri asociaţi ai Institutului Forestier European menţionat, în absenţa unei notificãri de retragere, vor deveni membri afiliaţi ai Institutului.
2. Dupã intrarea în vigoare a prezentei convenţii, Institutul va iniţia negocieri cu Institutul Forestier European fondat în 1993 ca o asociaţie conformã cu legislaţia finlandezã, pentru transferul activitãţilor, fondurilor, activului şi pasivului celui din urmã cãtre Institut.
ART. 17
Amendamente
1. Prezenta convenţie poate fi amendatã prin unanimitate de voturi ale membrilor prezenţi la sesiunea Consiliului sau printr-o procedurã scrisã. Orice propunere de amendare va fi comunicatã de cãtre depozitar cu cel puţin 8 sãptãmâni înainte. În cazul unei proceduri scrise depozitarul va stabili termenul pentru rãspunsuri.
2. Amendamentul va intra în vigoare în a 60-a zi de la data la care toate pãrţile contractante au notificat depozitarului cã au îndeplinit formalitãţile cerute de cãtre legislaţia naţionalã cu privire la amendamentul respectiv.
3. Cu excepţia cazului în care Conferinţa aprobã acest lucru, amendamentele nu vor afecta poziţia instituţionalã a membrilor afiliaţi sau asociaţi.
ART. 18
Retragerea
O parte contractantã se poate retrage din prezenta convenţie prin trimiterea unei notificãri scrise de retragere la depozitar. Retragerea va fi efectivã la un an dupã primirea notificãrii de retragere de cãtre depozitar.
ART. 19
Dispoziţii finale
Prezenta convenţie îşi va înceta valabilitatea dacã, în orice moment dupã intrarea sa în vigoare, rãmân mai puţin de 8 pãrţi contractante.
Drept care subsemnaţii, pe deplin împuterniciţi de guvernele lor, au semnat prezenta convenţie.
Adoptatã la Joensuu, Finlanda, la 28 august 2003, în limba englezã.
----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016