Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 407 din 29 decembrie 2005  privind unele masuri prealabile lucrarilor de reabilitare si extindere a infrastructurii feroviare publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 407 din 29 decembrie 2005 privind unele masuri prealabile lucrarilor de reabilitare si extindere a infrastructurii feroviare publice

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 8 din 5 ianuarie 2006
Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. 1
Prezenta lege stabileşte cadrul juridic pentru luarea unor mãsuri de pregãtire prealabilã a executãrii lucrãrilor de reabilitare şi extindere a infrastructurii feroviare publice.
ART. 2
(1) Prin prezenta lege se declarã de utilitate publicã toate lucrãrile de reabilitare şi extindere a infrastructurii feroviare publice, expropriator fiind statul român prin Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A., denumitã în continuare C.F.R., aflatã sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
(2) În sensul prezentei legi, prin lucrãri de reabilitare şi extindere a infrastructurii feroviare publice se înţelege: lucrãri de construire, dezvoltare, modernizare, reparare ori, dupã caz, extindere a elementelor infrastructurii feroviare publice.
(3) Elementele care compun infrastructura feroviarã publicã sunt prevãzute la <>art. 11 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe cãile ferate române şi reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Române, republicatã, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 89/1999 .
ART. 3
Expropriatorul întocmeşte o documentaţie tehnico-economicã în conformitate cu prevederile <>Legii cadastrului şi a publicitãţii imobiliare nr. 7/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru fiecare lucrare. Documentaţia tehnico-economicã va cuprinde şi date privind încadrarea lucrãrii în planurile de urbanism şi amenajare a teritoriului, documentaţii cadastrale care conţin amplasamentul lucrãrii, delimitarea suprafeţelor şi a construcţiilor propuse spre expropriere, cu evidenţierea suprafeţelor şi a construcţiilor rezultate în urma exproprierii şi cu indicarea numelor proprietarilor, stabilite de persoane autorizate în întocmirea documentaţiilor cadastrale, precum şi a ofertelor de despãgubire pe categorii de imobile, stabilite de persoane autorizate în evaluare. Documentaţiile cadastrale ale lucrãrii se vizeazã de oficiul de cadastru şi publicitate imobiliarã sau de Agenţia Naţionalã de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã, dupã caz.
ART. 4
(1) Pe baza documentaţiei tehnico-economice prevãzute la art. 3 Guvernul aprobã prin hotãrâre amplasamentul lucrãrii, declanşarea procedurii de expropriere a imobilelor cuprinse în amplasament, suma globalã estimatã a despãgubirilor, termenul în care aceasta se vireazã într-un cont bancar deschis pe numele expropriatorului şi sursa de finanţare.
(2) Suma globalã a despãgubirilor nu poate fi mai micã decât cuantumul total al ofertelor de despãgubire, determinat de o persoanã autorizatã în evaluare, şi se vireazã la dispoziţia expropriatorului în cel mult 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului prevãzute la alin. (1).
(3) În situaţia în care, ca urmare a definitivãrii proiectului tehnic sau a detaliilor de execuţie, amplasamentul lucrãrii se modificã, expropriatorul va proceda la regularizarea datelor de identificare a imobilelor supuse exproprierii, cu respectarea reglementãrilor în vigoare.
(4) Suplimentarea sumei prevãzute la alin. (2) se poate face prin hotãrâre a Guvernului, la cererea motivatã a expropriatorului.
ART. 5
În termen de 15 zile de la publicarea hotãrârii Guvernului prevãzute la art. 4 alin. (1), expropriatorul va demara urmãtoarele acţiuni:
a) va depune la consiliul local al comunei, oraşului sau municipiului pe al cãrui teritoriu sunt situate imobilele ce urmeazã sã fie expropriate planurile cuprinzând terenurile şi construcţiile propuse spre expropriere, cu indicarea numelui proprietarilor, precum şi a ofertelor de despãgubire, în vederea consultãrii de cãtre cei interesaţi;
b) va notifica persoanelor fizice sau juridice titulare de drepturi reale propunerile de expropriere, împreunã cu ofertele de despãgubire, şi va fixa data negocierii în maximum 30 de zile de la data notificãrii.
ART. 6
(1) În termen de 5 zile de la data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului prevãzute la art. 4 alin. (1), se constituie o comisie de constatare a dreptului de proprietate şi a oricãror alte drepturi reale şi de negociere a cuantumului despãgubirii, de comun acord cu proprietarul sau cu titularii altor drepturi reale.
(2) Comisia de constatare a dreptului de proprietate şi a oricãror alte drepturi reale şi de negociere a cuantumului despãgubirii este compusã din 3 reprezentanţi ai expropriatorului, la care se adaugã, în fiecare comunã, oraş sau municipiu pe al cãrui teritoriu sunt situate imobilele ce urmeazã sã fie expropriate, primarul localitãţii şi un proprietar de imobile din localitatea respectivã, ales conform prevederilor <>art. 15 din Legea nr. 33/1994 privind exproprierea pentru cauzã de utilitate publicã.
(3) Comisia de constatare a dreptului de proprietate şi a oricãror alte drepturi reale şi de negociere a cuantumului despãgubirii, constituitã în condiţiile prezentei legi, se întruneşte în termen de maximum 30 de zile de la constituire şi analizeazã documentele prezentate de persoanele fizice sau juridice reprezentând proprietarii şi titularii altor drepturi reale.
(4) Oferta expropriatorului, pretenţiile proprietarilor şi ale titularilor altor drepturi reale, precum şi susţinerile acestora se vor formula şi se vor depune în scris, consemnându-se într-un proces-verbal.
(5) Comisia de constatare a dreptului de proprietate şi a oricãror alte drepturi reale şi de negociere a cuantumului despãgubirii consemneazã în procesul-verbal, dacã este cazul, şi învoiala dintre pãrţi, sub semnãtura acestora. În procesul-verbal se vor consemna numele persoanelor fizice sau juridice reprezentând proprietarii şi titularii altor drepturi reale care nu acceptã oferta expropriatorului şi al celor care nu s-au prezentat la comisia de constatare a dreptului de proprietate şi a oricãror alte drepturi reale şi de negociere a cuantumului despãgubirii.
ART. 7
În termen de 5 zile, dar nu mai târziu de 15 zile de la data întrunirii comisiei de constatare a dreptului de proprietate şi a oricãror alte drepturi reale şi de negociere a cuantumului despãgubirii, pentru toate cazurile în care s-a consemnat în procesul-verbal acordul pãrţilor, acesta fiind semnat de ambele pãrţi, expropriatorul efectueazã plata despãgubirilor pentru imobilele expropriate, în orice mod convenit între pãrţi.
ART. 8
Pentru toate cazurile în care, în urma întrunirii comisiei de constatare a dreptului de proprietate şi a oricãror alte drepturi reale şi de negociere a cuantumului despãgubirii, nu s-a ajuns la învoialã între pãrţi asupra cuantumului despãgubirii şi pentru cazurile în care persoanele notificate nu s-au prezentat pentru negociere, expropriatorul se adreseazã instanţelor judecãtoreşti, conform prevederilor <>Legii nr. 33/1994 . Judecarea cauzelor ce au ca obiect exproprierile pornite în temeiul prezentei legi se face cu precãdere, iar termenele stabilite în cursul judecãţii, de cãtre instanţele învestite, nu pot fi mai mari de 7 zile.
ART. 9
(1) În cazul în care, în termen de 60 de zile de la notificare, posesorii imobilelor ce urmeazã sã fie expropriate în condiţiile prezentei legi nu au obţinut înscrisurile care atestã dreptul de proprietate şi celelalte drepturi reale, prin derogare de la prevederile <>Legii nr. 7/1996 expropriatorul va acţiona pe seama şi în numele posesorilor sau persoanelor îndreptãţite, în vederea obţinerii înscrisurilor care atestã dreptul de proprietate.
(2) Pentru situaţiile prevãzute la alin. (1), dupã obţinerea înscrisurilor care atestã dreptul de proprietate asupra bunurilor imobile ce urmeazã sã fie expropriate pentru cauzã de utilitate publicã, procedura de stabilire a cuantumului despãgubirii şi de expropriere se desfãşoarã conform prevederilor prezentei legi.
ART. 10
(1) Dupã primirea notificãrii şi pânã la definitivarea exproprierii, orice act de transmitere a drepturilor reale aferente imobilului supus exproprierii cãtre altã persoanã decât expropriatorul este lovit de nulitate absolutã, indiferent de forma de proprietate, publicã sau privatã, a vechiului proprietar.
(2) Dupã primirea notificãrii de cãtre proprietarul ce urmeazã sã fie expropriat, orice construcţie aflatã în curs de realizare pe terenul respectiv trebuie sã înceteze, dacã expropriatorul nu îşi dã acordul la continuarea construcţiei explicit, în scris. În cazul în care construcţia se realizeazã de altã persoanã decât proprietarul, acesta trebuie sã anunţe expropriatorul cu prilejul primirii notificãrii, dar nu mai târziu de data stabilitã pentru negocierile referitoare la cuantumul despãgubirilor şi, pe cheltuiala expropriatorului, sã notifice imediat constructorul. Constructorul, atunci când nu este proprietarul imobilului supus exproprierii, are dreptul la dezdãunare de cãtre expropriator pentru prejudiciul suferit, pe calea unei acţiuni disctincte şi care nu afecteazã transferul proprietãţii. Nerespectarea acestor dispoziţii îl decade pe cel culpabil din dreptul de a fi dezdãunat pentru cheltuielile efectuate pentru continuarea construcţiei, iar demolarea acelei pãrţi va fi fãcutã pe cheltuiala sa, rãspunzând şi pentru eventualele prejudicii cauzate de întârzieri sau orice alte asemenea probleme apãrute din aceastã cauzã.
ART. 11
(1) Autorizaţia de construire pentru lucrãri, în toate cazurile, se emite imediat, potrivit <>art. 7 alin. (16) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii, republicatã, cu modificãrile ulterioare.
(2) Pe terenurile expropriate este interzisã începerea ori continuarea construcţiilor şi a instalaţiilor, cu sau fãrã autorizaţie, de cãtre expropriat.
ART. 12
(1) Ocuparea definitivã sau temporarã a terenurilor agricole ori silvice, necesare pentru lucrãri de reabilitare sau extindere a infrastructurii feroviare publice, se excepteazã de la plata taxelor prevãzute la <>art. 92 alin. (4) din Legea fondului funciar nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, respectiv a taxelor şi a celorlalte sume datorate potrivit <>art. 55, 56 şi 58 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi <>art. 24 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 96/1998 privind reglementarea regimului silvic şi administrarea fondului forestier naţional, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Sumele echivalente contravalorii pierderii de creştere a arboretului, dacã terenul este acoperit cu pãdure, cheltuielilor de instalare a vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a acesteia pânã la realizarea stãrii de masiv, a despãgubirilor datorate pentru terenul scos definitiv din fondul forestier, valorii obiectivelor dezafectate, precum şi sumele echivalente garanţiilor şi chiriilor datorate pentru scoaterea temporarã din circuitul agricol sau silvic, dupã caz, se asigurã de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
(3) Defrişarea de vegetaţie forestierã a terenurilor prevãzute la alin. (1) este permisã, prin derogare de la prevederile <>Legii nr. 570/2003 privind interzicerea exploatãrii de masã lemnoasã din fondul forestier naţional şi din afara acestuia, pentru o perioadã de 3 ani, în judeţele Brãila, Cãlãraşi, Constanţa, Dolj, Galaţi, Giurgiu, Ialomiţa, Olt, Tulcea şi Teleorman, şi în cazul terenurilor forestiere din judeţele care fac obiectul <>Legii nr. 570/2003 .
ART. 13
Transferul imobilelor din proprietatea privatã în proprietatea publicã a statului şi în administrarea expropriatorului opereazã de drept la data plãţii despãgubirilor pentru expropriere.
ART. 14
Secretarii unitãţilor administrativ-teritoriale în care sunt situate imobilele ce urmeazã sã fie supuse exproprierii, precum şi notarii publici sunt obligaţi sã comunice, în termen de 5 zile de la cererea expropriatorului, informaţiile cu privire la deschiderea procedurilor succesorale.
ART. 15
(1) Serviciile privind avizarea şi înregistrarea documentaţiilor cadastral-juridice sunt scutite de la plata taxelor, iar taxele aferente procedurii de intabulare pentru terenurile necesare realizãrii lucrãrilor de reabilitare şi extindere a infrastructurii feroviare publice sunt scutite de la platã.
(2) Nu sunt scutite de la platã taxele pentru activitãţile notariale şi activitãţile desfãşurate de expropriator atunci când se subrogã în drepturile proprietarului. Aceste din urmã sume vor fi deduse din despãgubirile acordate, fãrã a putea depãşi cuantumul total al despãgubirii.
ART. 16
Dispoziţiile prezentei legi se completeazã în mod corespunzãtor cu prevederile <>Legii nr. 33/1994 , precum şi cu cele ale Codului civil şi ale Codului de procedurã civilã, în mãsura în care nu prevãd altfel.
ART. 17
În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va elabora şi va supune Guvernului spre aprobare normele metodologice de aplicare a prezentei legi.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, în condiţiile art. 77 alin. (2), cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
LUCIAN AUGUSTIN BOLCAŞ

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU

Bucureşti, 29 decembrie 2005.
Nr. 407.
__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016