Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 403 din 27 decembrie 2005  pentru modificarea si completarea   Legii nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 403 din 27 decembrie 2005 pentru modificarea si completarea Legii nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 16 din 9 ianuarie 2006

Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. I
<>Legea nr. 130/1999 privind unele mãsuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 355 din 27 iulie 1999, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 9, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Angajatorii sunt obligaţi sã depunã la inspectoratele teritoriale de muncã de pe raza unde îşi desfãşoarã activitatea, inclusiv la punctele de lucru, dacã sunt în alt judeţ decât în cel unde societatea comercialã îşi are sediul:
a) actele privind încheierea, executarea, suspendarea, modificarea şi încetarea contractelor individuale de muncã, în termen de 5 zile de la perfectarea acestora;
b) lunar, dovezile de calculare a drepturilor salariale, pânã la data de 25 a lunii urmãtoare celei pentru care se face plata acestora."
2. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) La solicitarea unor angajatori care au posibilitatea de a pãstra şi completa carnetele de muncã ale salariaţilor, inspectoratele teritoriale de muncã pot aproba ca aceste operaţiuni sã fie efectuate de cãtre aceşti angajatori.
(2) Angajatorii prevãzuţi la alin. (1) au urmãtoarele obligaţii:
a) sã prezinte lunar la inspectoratul teritorial de muncã dovezile de calculare a drepturilor salariale, pânã la data de 25 a lunii urmãtoare celei pentru care se face plata acestora;
b) sã prezinte carnetele de muncã ale salariaţilor la inspectoratele teritoriale de muncã, la încetarea contractelor individuale de muncã ale acestora, în vederea certificãrii înscrierilor efectuate."
3. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - (1) Contractele individuale de muncã încheiate de cetãţenii români cu misiunile diplomatice şi cu oficiile consulare strãine cu sediul în România, precum şi cu reprezentanţele din România ale unor firme, asociaţii, fundaţii sau organizaţii cu sediul în strãinãtate se înregistreazã la Inspectoratul Teritorial de Muncã al Municipiului Bucureşti, respectiv la inspectoratele teritoriale de muncã unde îşi au sediul misiunile diplomatice, oficiile consulare strãine cu sediul în România, precum şi reprezentanţele din România ale unor firme, asociaţii, fundaţii sau organizaţii cu sediul în strãinãtate.
(2) Carnetele de muncã ale cetãţenilor români menţionaţi la alin. (1) se pãstreazã şi se completeazã de Inspectoratul Teritorial de Muncã al Municipiului Bucureşti, respectiv de inspectoratele teritoriale de muncã."
4. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - (1) Pentru prestarea serviciilor prevãzute în prezenta lege, inspectoratele teritoriale de muncã vor percepe un comision stabilit dupã cum urmeazã:
a) 0,75% din fondul lunar de salarii, angajatorilor cãrora le pãstreazã şi le completeazã carnetele de muncã;
b) 0,25% din fondul lunar de salarii, angajatorilor cãrora le presteazã serviciile prevãzute la art. 10, constând în verificarea şi certificarea legalitãţii înregistrãrilor efectuate de cãtre aceştia.
(2) Angajatorii prevãzuţi la art. 9 şi 10 au obligaţia sã calculeze comisionul şi sã depunã lunar la inspectoratul teritorial de muncã o declaraţie fiscalã privind stabilirea comisionului. Plata comisionului şi depunerea declaraţiei se vor efectua pânã la data de 25 a lunii urmãtoare celei pentru care este datorat.
(3) Modelul declaraţiei fiscale prevãzute la alin. (2) se aprobã prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(4) Sumele reprezentând comisionul prevãzut la alin. (1) constituie venituri proprii ale Inspecţiei Muncii, se pãstreazã la Trezoreria Statului şi sunt purtãtoare de dobândã."
5. La articolul 13, dupã alineatul (2) se introduc douã noi alineate, alineatele (3) şi (4), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Împotriva actelor de control referitoare la modul de calcul al comisionului datorat şi al penalitãţilor aferente acestuia, stabilite potrivit prevederilor prezentei legi, se poate formula contestaţie, care se soluţioneazã de cãtre organul emitent.
(4) Prin derogare de la prevederile <>art. 3 alin. (2) din Legea nr. 252/2003 privind registrul unic de control, în cazul controalelor care au ca obiectiv depistarea muncii fãrã forme legale, registrul unic de control se completeazã dupã efectuarea acestora."
6. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - Nerespectarea de cãtre angajator a prevederilor art. 8, 9, ale art. 10 alin. (2) şi ale art. 12 alin. (2) constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 3.000 lei (RON) la 6.000 lei (RON)."
7. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - Constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 4.500 lei (RON) la 9.000 lei (RON) refuzul angajatorului de a permite intrarea în incinta unitãţii a organelor de control prevãzute la art. 13 ori de a pune la dispoziţie acestora documentele solicitate."
8. La articolul 17, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Prevederile art. 14 şi 16 referitoare la contravenţii se completeazã cu dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
9. La articolul 17, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Contravenientul poate achita pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii ori comunicãrii procesului-verbal jumãtate din minimul amenzii prevãzut de lege, corespunzãtor faptei pentru care a fost sancţionat, agentul constatator fãcând menţiune despre aceastã posibilitate în procesul-verbal."
10. Articolul 19 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - (1) Constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 1 an sau cu amendã penalã fapta persoanei care în mod repetat stabileşte pentru angajaţii încadraţi în baza contractului individual de muncã salarii sub nivelul salariului minim brut pe ţarã garantat în platã, prevãzut de lege.
(2) Cu pedeapsa prevãzutã la alin. (1) se sancţioneazã şi infracţiunea constând în refuzul repetat al unei persoane de a permite, potrivit legii, accesul inspectorilor de muncã în oricare dintre spaţiile unitãţii sau de a pune la dispoziţia acestora documentele solicitate, potrivit legii.
(3) Constituie infracţiune şi se sancţioneazã cu închisoare de la 1 la 2 ani sau cu amendã penalã fapta persoanei care în mod repetat utilizeazã persoane care desfãşoarã activitãţi salarizate, fãrã respectarea dispoziţiilor legale ce reglementeazã încheierea contractului individual de muncã.
(4) Rãspunderea penalã, în condiţiile alin. (1)-(3), revine, dupã caz, directorului, directorului executiv, administratorului, reprezentantului legal al angajatorului-persoanã juridicã, respectiv altei persoane împuternicite de cãtre angajatorul-persoanã juridicã, angajatorului-persoanã fizicã ori reprezentantului legal sau altei persoane împuternicite de cãtre angajatorul-persoanã fizicã."
11. Articolul 21 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - Sancţiunile prevãzute la art. 14, 16 şi 19 din prezenta lege se aplicã persoanelor care se fac vinovate de încãlcarea prevederilor respective."
12. Articolul 22 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - (1) Neplata sumelor reprezentând comisionul prevãzut la art. 12 alin. (1) la termenul stabilit potrivit art. 12 alin. (2) se sancţioneazã potrivit prevederilor legale în materie de colectare a creanţelor fiscale.
(2) Pentru recuperarea creanţelor reprezentând comisionul neachitat la termenul stabilit potrivit art. 12 alin. (2), precum şi a dobânzilor şi penalitãţilor de întârziere datorate, potrivit legii, Inspecţia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de muncã, este abilitatã sã ducã la îndeplinire mãsurile asigurãtorii şi sã efectueze procedura de executare silitã, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare în materie de colectare a creanţelor fiscale.
(3) Dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aplicã în mod corespunzãtor, cu excepţia cazului în care prin lege specialã se dispune altfel."
13. Articolul 23 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 23. - Inspecţia Muncii poate utiliza sumele reprezentând comisionul prevãzut la art. 12 în condiţiile stabilite prin hotãrâre a Guvernului."
ART. II
(1) Plãtitorii de comision prevãzuţi la <>art. 8 din Legea nr. 130/1999 privind unele mãsuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care înregistreazã la data intrãrii în vigoare a prezentei legi obligaţii restante şi neachitate reprezentând comision datorat inspectoratului teritorial de muncã, au obligaţia sã depunã o declaraţie-inventar ce va cuprinde comisionul datorat, pe ani fiscali, împreunã cu dobânzile şi penalitãţile de întârziere, sume stabilite pe propria rãspundere, conform evidenţei contabile. Declaraţia-inventar constituie şi înştiinţare de platã.
(2) Modelul declaraţiei-inventar se aprobã prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi. Ordinul se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(3) Declaraţia-inventar se depune în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a ordinului privind aprobarea modelului declaraţiei-inventar la inspectoratele teritoriale de muncã în a cãror razã teritorialã se aflã sediul sau, dupã caz, domiciliul angajatorilor. Declaraţia-inventar devine titlu de creanţã la data depunerii la inspectoratul teritorial de muncã.
(4) Termenele de prescripţie a dreptului de a stabili comisionul datorat, dobânzile şi penalitãţile de întârziere aferente, supuse prevederilor prezentului articol, se întrerup la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, dupã aceastã datã urmând sã curgã un nou termen de prescripţie.
(5) Nerespectarea de cãtre angajator a prevederilor alin. (1)-(4) constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 3.000 lei (RON) la 6.000 lei (RON).
ART. III
(1) Documentele prevãzute la art. 9 alin. (2) şi la <>art. 10 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 130/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pot fi depuse de cãtre angajatori la inspectoratul teritorial de muncã şi în format digital, cu respectarea prevederilor legale referitoare la semnãtura electronicã.
(2) Procedura de transmitere în format digital a documentelor prevãzute la art. 9 alin. (2) şi la art. 10 alin. (2) lit. a) se aprobã prin decizie a inspectorului general de stat din cadrul Inspecţiei Muncii şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. IV
<>Legea nr. 130/1999 privind unele mãsuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 355 din 27 iulie 1999, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta lege, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicatã.

p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
LUCIAN AUGUSTIN BOLCAŞ

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU

Bucureşti, 27 decembrie 2005.
Nr. 403.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016