Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   LEGE nr. 402 din 11 octombrie 2004  pentru aprobarea   Ordonantei Guvernului nr. 60/2004 privind reglementarile referitoare la construirea, intretinerea, repararea si exploatarea cailor ferate, altele decat cele administrate de Compania Nationala de Cai Ferate Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

LEGE nr. 402 din 11 octombrie 2004 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 60/2004 privind reglementarile referitoare la construirea, intretinerea, repararea si exploatarea cailor ferate, altele decat cele administrate de Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A.

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 956 din 19 octombrie 2004
Parlamentul României adoptã prezenta lege.

ART. I
Se aprobã <>Ordonanţa Guvernului nr. 60 din 29 iulie 2004 privind reglementãrile referitoare la construirea, întreţinerea, repararea şi exploatarea cãilor ferate, altele decât cele administrate de Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A., adoptatã în temeiul <>art. 1 pct. I.24 din Legea nr. 291/2004 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 741 din 17 august 2004, cu urmãtoarele modificãri şi completãri:
1. La articolul 5, alineatele (1), (3) şi (4) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Racordarea unei linii ferate industriale noi la liniile infrastructurii feroviare publice, direct sau prin intermediul unei linii ferate industriale existente, se realizeazã pe baza plãţii unui tarif de racordare cãtre Compania Naţionalã de Cãi Ferate «C.F.R.» - S.A., care reprezintã costul lucrãrilor necesare pentru racordare şi pentru preluarea sporului de capacitate de transport feroviar, dupã caz.
............................................................................................
(3) Dupã plata tarifului de racordare, Compania Naţionalã de Cãi Ferate «C.F.R.» - S.A. contracteazã execuţia lucrãrilor de construcţie a liniilor şi instalaţiilor feroviare pentru racordarea la liniile infrastructurii feroviare publice şi pentru preluarea sporului de capacitate, dupã caz.
(4) Liniile şi instalaţiile feroviare construite pentru racordare şi transport feroviar, dupã caz, sunt proprietatea Companiei Naţionale de Cãi Ferate «C.F.R.» - S.A."
2. La articolul 7, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Pentru terenurile din proprietatea privatã a Companiei Naţionale de Cãi Ferate «C.F.R.» - S.A., ocupate de linii ferate industriale, se va percepe un tarif de folosinţã care se aprobã prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului."
3. La articolul 8, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Regulamentul tehnic de exploatare a unei linii ferate industriale, va fi întocmit de cãtre proprietarul liniei ferate industriale în conformitate cu Regulamentul de exploatare tehnicã feroviarã al Cãilor Ferate Române, şi se aprobã de Autoritatea Feroviarã Românã - AFER."
4. La articolul 8, dupã alineatul (2) se introduce alineatul (2^1) cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) În cazul liniilor ferate industriale racordate la infrastructura feroviarã publicã, Regulamentul tehnic de exploatare a liniei ferate industriale face parte din contractul de acces pe infrastructura feroviarã publicã, ce se încheie potrivit legislaţiei în vigoare."
5. La articolul 11, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - (1) Agentul economic care deţine în proprietate sau cu chirie linia feratã industrialã va asigura efectuarea verificãrii periodice a stãrii tehnice a acesteia şi este direct rãspunzãtor de orice abatere de la normele de funcţionare a liniei şi de desfãşurare a traficului feroviar."
6. La articolul 11, alineatul (2) se abrogã.
7. La articolul 12, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - (1) Proprietarii de linii ferate industriale au obligaţia sã permitã accesul specialiştilor Autoritãţii Feroviare Române - AFER pentru a verifica periodic starea tehnicã a liniilor ferate industriale şi condiţiile de desfãşurare a transportului feroviar, în conformitate cu normele în vigoare."
8. La articolul 12, alineatul (3) se abrogã.
9. Dupã articolul 12 se introduce articolul 12^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 12^1. - Deschiderea sau redeschiderea circulaţiei pe linia feratã industrialã se va face cu avizul Autoritãţii Feroviare Române - AFER, numai dupã verificarea stãrii tehnice a acesteia."
10. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - Proprietarul unei linii ferate industriale aflate în exploatare, cu racordarea directã sau indirectã la infrastructura feroviarã administratã de Compania Naţionalã de Cãi Ferate «C.F.R.» - S.A., care doreşte sã aibã acces la aceastã infrastructurã, va încheia un contract de exploatare a liniei ferate industriale cu Compania Naţionalã de Cãi Ferate «C.F.R.» - S.A., conform legislaţiei în vigoare."
11. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - (1) Linia feratã industrialã de tranzit este linia feratã industrialã amplasatã între douã linii ferate industriale sau între o linie feratã industrialã şi o linie feratã publicã, fãcând posibilã continuitatea transportului feroviar industrial al tuturor proprietarilor de linii feroviare industriale amplasate în amonte de ea.
(2) În cazul în care una sau mai multe linii ferate industriale sunt racordate la infrastructura feroviarã publicã, prin intermediul uneia sau mai multor linii ferate industriale, proprietarii de linii ferate industriale de tranzit sunt obligaţi sã asigure, în limita capacitãţii de transport existente, accesul nediscriminatoriu al vehiculelor feroviare ale operatorilor care au contracte de transport cu proprietarii de linii ferate industriale aflaţi în amonte.
(3) Pentru accesul pe liniile ferate industriale de tranzit, proprietarii acestora pot solicita plata unui tarif de acces care nu poate depãşi nivelul practicat de Compania Naţionalã de Cãi Ferate «C.F.R.» - S.A. pe linii cu condiţii tehnice similare, condiţii care vor fi stabilite în Regulamentul tehnic de exploatare a liniei ferate industriale.
(4) În cazul în care nu sunt respectate prevederile alin. (3) privind tariful de acces, operatorii pot sesiza în scris Autoritatea Feroviarã Românã - AFER, care va lua mãsurile corespunzãtoare în conformitate cu prevederile Regulamentului tehnic de exploatare a liniei ferate industriale."
12. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - Închiderea circulaţiei pe o linie feratã industrialã de tranzit se poate face numai cu respectarea urmãtoarelor condiţii:
a) în cazul în care deţinãtorul de linie feratã industrialã nu mai are interes în menţinerea şi/sau utilizarea acesteia, va notifica acest fapt, cu 6 luni înainte de termenul renunţãrii la linia feratã industrialã, Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi tuturor deţinãtorilor de linii ferate industriale aflaţi în amonte;
b) în situaţia în care deţinãtorii de linii ferate industriale aflaţi în amonte faţã de racordul la infrastructura feroviarã publicã nu sunt de acord cu închiderea liniei ferate industriale, aceştia au dreptul de preemţiune pentru închirierea sau cumpãrarea liniei ferate industriale respective;
c) în cazul în care deţinãtorul unei linii ferate industriale intrã în faliment, autoritatea care administreazã falimentul va acorda deţinãtorilor de linii ferate industriale din amonte de linia feratã industrialã intratã în faliment dreptul de preempţiune pentru preluarea acesteia;
d) în cazurile prevãzute la lit. b) şi c), dacã nici unul dintre deţinãtorii de linii ferate industriale aflaţi în amonte nu este interesat în preluarea liniei ferate industriale, dreptul de preempţiune poate fi acordat Companiei Naţionale de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A.
13. Articolul 17 se abrogã.
14. La articolul 18, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Nerespectarea dispoziţiilor din prezenta ordonanţã poate fi semnalatã de cãtre orice persoanã fizicã sau juridicã interesatã. Sesizãrile privind nerespectarea prezentelor reglementãri se adreseazã Autoritãţii Feroviare Române - AFER, în vederea luãrii mãsurilor ce se impun, în conformitate cu legislaţia în vigoare."
15. Articolul 19 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - (1) Constituie contravenţii şi se sancţioneazã cu amendã urmãtoarele:
a) nerespectarea prevederilor art. 4 de cãtre proprietarii liniilor ferate industriale respective, cu amendã de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei;
b) nerespectarea art. 11 alin. (1) şi (3), art. 12 alin. (1) şi art. 12^1, cu amendã de la 50.000.000 lei la 200.000.000 lei;
c) nerespectarea art. 14 alin. (2) şi (3), cu amendã de la 200.000.000 lei la 400.000.000 lei.
(2) Contravenţiile se constatã de cãtre persoane cu atribuţii de control, anume desemnate de Autoritatea Feroviarã Românã - AFER, care au şi competenţa aplicãrii sancţiunilor.
16. Dupã articolul 19 se introduce articolul 19^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 19^1. - Cuantumul amenzilor se modificã prin hotãrâre a Guvernului, în funcţie de rata inflaţiei."
17. Articolul 21 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - (1) În termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va elabora norme privind aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe, precum şi criteriile şi modul de clasificare a liniilor ferate industriale, instrucţiuni care se aprobã prin hotãrâre a Guvernului.
(2) Reglementãrile privind construirea, întreţinerea şi exploatarea funicularelor se vor aproba prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea autoritãţilor competente, în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe."
ART. II
<>Ordonanţa Guvernului nr. 60 din 29 iulie 2004 privind reglementãrile referitoare la construirea, întreţinerea, repararea şi exploatarea cãilor ferate, altele decât cele administrate de Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." S.A., publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 741 din 17 august 2004, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta lege de aprobare, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
DORU IOAN TĂRĂCILĂ

Bucureşti, 11 octombrie 2004.
Nr. 402.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016